Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Majstori, Majstori ... => Temu započeo: Kapetan 16, 04, 2009, 21:34:35 posle podne

Naslov: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 16, 04, 2009, 21:34:35 posle podne
hvala, ali vec sam kupio...  ova stara je bila problematicna i pod znakom pitanja..

ova nova je ala ali pravi probleme... muke ....
Naslov: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 21:02:27 posle podne
novi trim , nova elisa...

trim je u minusu 15-17 stepeni...
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 21:35:06 posle podne
jel nestadose neki postovi ili se meni ucini ????


pa skoro pa isto a daska bila 20 cm niza ...i los trim recimo oko +2 stepena
Naslov:
Poruka od: deda 17, 04, 2009, 21:39:28 posle podne
Meni se cini da je motor predaleko od camca.Mozda gresim,ajde neko strucniji da kaze nesto. :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 21:44:02 posle podne
kada ne radi motor ova platforma je na 30 cm visine...
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 21:51:20 posle podne
ne znam da li bi ovo pomoglo ...



http://www.proboats.ro/shop/product.php?prodID=7899 (http://www.proboats.ro/shop/product.php?prodID=7899)

(http://www.proboats.ro/shop/catalogs/EVAL/00644.jpg)


    *  Over 50 HP
    * Suitable for outboard and sterndrive motors
    * Reduced fuel consumption
    * Reduced planning time
    * Stops bow rise
    * Reduce cavitation
    * Increase stability
    * Made in USA
Naslov:
Poruka od: deda 17, 04, 2009, 21:56:36 posle podne
kada ne radi motor ova platforma je na 30 cm visine...
   Kada das gas nabija kraj camca u vodu jer ima prostora.Da je motor blize zadnjoj glavi camca imao bi otpor od korita.Bar ja tako mislim.Ajde bre strucnjaci,pomagajte!!! :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 22:01:32 posle podne
deda mjoze i to da bude ali sam mu dao trim u minus trebalo bi da dize zadji kraj...
Naslov:
Poruka od: zorter 17, 04, 2009, 22:04:14 posle podne
Ne znam sta je u pitanju, ali ne bi smeo da baca toliko vodu ispred motora. Meni deluje kao da je motor mnogo nisko. Mozda gresim. Je si probao da opteretis prednji kraj pa da vidis onda kako izgleda?
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 22:06:17 posle podne
kad anpred stavim 250 kila za nijansu bolje...
Naslov:
Poruka od: zorter 17, 04, 2009, 22:09:53 posle podne
Improvizuj neki visi nosac da probas, ako je bolje kad opteretis prednji kraj onda je to u pitanju. Nije vazno sa koliko si kila opteretio vec koliko se izdigao zadnji kraj.
Naslov:
Poruka od: deda 17, 04, 2009, 22:17:25 posle podne
Pitacu prijatelja koji se bavi proizvodnjom camaca,mozda pomogne. :)
Naslov:
Poruka od: deda 17, 04, 2009, 22:25:20 posle podne
Ovde se najbolje vidi problem,pri gasu camac donjim krajem legne i promeni ugao motora!Ako mozes  motor pomeri za jos neku rupu ili nosac motora stavi pod uglom da bi imao dodatno stelovanje motorom.Koliko vidim daska je pod pravim uglom. :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 22:31:14 posle podne
Ovde se najbolje vidi problem,pri gasu camac donjim krajem legne i promeni ugao motora!Ako mozes  motor pomeri za jos neku rupu ili nosac motora stavi pod uglom da bi imao dodatno stelovanje motorom.Koliko vidim daska je pod pravim uglom. :)

pa jedino da ga legnem na bas bas veliki ugao ...
Naslov:
Poruka od: deda 17, 04, 2009, 22:33:01 posle podne
Dok ne probas neces znati,sutra je prepodne lepo vreme,pa napravi krug!Ne moze da skodi! :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 22:35:41 posle podne
A na kojoj visini ti je kavitaciona ploca motora u odnosu na donju ivicu zadnje stranice broda? Da nije iznad posto si digao dasku za 20cm?

jeste iznad... ali smo prvog dana probali sa daskom koja je 10 cm bila blize brodu i 20 cm niza... i ista stvar se desavala
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 22:48:52 posle podne
Trebalo bi da bude kao na onoj slici sto si stavio za stabilizatore. I sa malo negativnog ugla dici ce zadnji kraj.

to se i meni cini ... al nisam siguran ... jeste da ce da oduzme snagu al moze da resi problem prskanja...
Naslov:
Poruka od: Kapetan 17, 04, 2009, 23:24:46 posle podne
joj opet radovi....


Naslov:
Poruka od: Sinke 18, 04, 2009, 23:17:26 posle podne
 Po meni za tvoj brodic nije dobro resenje taj motor od 50ks. To je gliserski motor sa kojim ne dobijas nista osim velike potrosnje tj.bespotrebno bacas pare na benzin,a snagu koju prizvodi ne mozes da iskoristis u potpunosti zbog plovnih karakteristika korita.Za tebe bi idealno resenje bilo neka Yamaha 9.9 ili nesto slicno sa teretnom elisom,nju bi bez problema mogao da trimujes i stelujes dok god ne dobijes idealne vozne karakteristike.Na brzini bi izgubio neznatno.
Naslov:
Poruka od: espresso 18, 04, 2009, 23:29:04 posle podne
kapetane daleko ti je motor od krmenog zrcala. jos malo dalje da ga postavis i mogao bi da glisiras!
Naslov:
Poruka od: zorter 18, 04, 2009, 23:32:58 posle podne
kapetane daleko ti je motor od krmenog zrcala. jos malo dalje da ga postavis i mogao bi da glisiras!

Sta mislis da li bi imalo efekta da malo produzi zrcalo na dole u vodu?
Naslov:
Poruka od: rade 19, 04, 2009, 10:39:06 pre podne
I ja mislim da je motor prevelik,to je brodic a ne gliser.
Naslov:
Poruka od: deda 19, 04, 2009, 20:04:34 posle podne
Kapetane,ako treba moja Yamaha 9,9 ti je na raspolaganju.Uzmi i probaj! :)
Naslov:
Poruka od: zoki novus 19, 04, 2009, 20:28:42 posle podne
mislim da bi dedina ponuda mogla da resi mnoge dileme
Naslov:
Poruka od: Kapetan 19, 04, 2009, 21:44:03 posle podne
Kapetane,ako treba moja Yamaha 9,9 ti je na raspolaganju.Uzmi i probaj! :)

deda hvala, ali veliki je posao skinuti ovaj moj motor pa pomerati zrcalo pozadi...
ove sezone ovako ...
Naslov:
Poruka od: Kapetan 19, 04, 2009, 22:50:02 posle podne
I onda na malom gasu pa polako ... :) i nema brige.
A za regatu, postavi nas tri-cetiri "beskucnika" na pramac za balans i bog da te vidi :)

ja sam rekao da cu majstore da zatvorim u komoru da prave balans :)

ma nije ni toliko strasno moram priznati samo sto nervira coveka ... i dalje ladja ide ko zmaj :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 20, 04, 2009, 10:47:24 pre podne
sto vise kukam vise plovim :)
Naslov:
Poruka od: Bane 20, 04, 2009, 19:33:13 posle podne
Dule, vreme je da i ti razvezes cvor ili cvorove.
Za karabinjere ne se sekiraj, imam ja ove male :dance1:
Naslov:
Poruka od: Kapetan 21, 04, 2009, 00:14:08 pre podne
znaci da te cekamo na dunavu na kafi :) samo javi vreme :)
Naslov:
Poruka od: SALE NB 21, 04, 2009, 08:37:41 pre podne
Seti se kada sam ti još predložio da zamenimo motore, a ti nećeš da slušaš!!!  :taunt:  :taunt:  :taunt:
Moj Johnson ti je, za probu, takođe na raspolaganju. 

Naslov:
Poruka od: Kapetan 21, 04, 2009, 11:07:36 pre podne
motor koji me skuca na 14km na cas bez da mi udje voda je pobednik :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 21, 04, 2009, 14:41:53 posle podne
To ce da ti zavrsi bilo koji motor od 10-15 ks, bez da ti potapa krmu. A mozes da stavis brzu elisu mna sadasnji motor tako da ce mu biti manja sila kojom gura  asamim tim i manje potapanje.
Kolko se secam Kapetane, ti si skoro menjao elisu, i ako se ne varam tad su nastali problemi. Da nije stvar samo do elise?


skoro ista elisa je stavljena ... nije do elise i pre toga je zezalo
Naslov:
Poruka od: deda 21, 04, 2009, 15:09:00 posle podne
To ce da ti zavrsi bilo koji motor od 10-15 ks, bez da ti potapa krmu. A mozes da stavis brzu elisu mna sadasnji motor tako da ce mu biti manja sila kojom gura  asamim tim i manje potapanje.
Kolko se secam Kapetane, ti si skoro menjao elisu, i ako se ne varam tad su nastali problemi. Da nije stvar samo do elise?


skoro ista elisa je stavljena ... nije do elise i pre toga je zezalo
    Nema druge,moras da menjas brod!!! :)
Naslov:
Poruka od: Kapetan 21, 04, 2009, 16:05:52 posle podne
ima na kraju da mu ubacim na 7000 obrtaja i da ga napustim pa dokle stigne :)
Naslov:
Poruka od: deda 21, 04, 2009, 16:12:26 posle podne
Bez nervoze!!!Vozi ga na pola ili trecinu gasa i ako imas 8-9km/h dobro je!!Pustaj ga na kraju sezone a ne na pocetku!! :)
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: mossi 22, 04, 2009, 15:56:23 posle podne
Mislim da je kolega koji je predložio bržu elisu, u pravu.  :good:
Jer spora elisa + veliki broj obrtaja + velika snaga = kavitacija, proklizavanje na elisi koja se manifestuje bućkanjem i ružnim zvukom.

Znači i moj predlog je staviš (pozajmiš) mnogo bržu elisu, jer ako ne možeš da povećaš njen radijus (Pogledaj kakvu elisu ima Yamaha FT - teretna), korak možeš! Poenta je da povećaš zahvat vode i smanjiš bućkanje, motor će ti raditi stabilnije i ići ćeš 200% brže!

 :drinks:
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: broker975fx 22, 04, 2009, 19:00:16 posle podne
Pa gde će brže od ovog, još malo pa može da vuče skijaša :dance1:
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 22, 04, 2009, 22:04:14 posle podne
Pa gde će brže od ovog, još malo pa može da vuče skijaša :dance1:

skijas ide oko 16 km a ja sa 2/3 gasa idem 14 i tonem ...
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: zoki novus 22, 04, 2009, 22:37:45 posle podne
a zasto bi uopste i isao brze od 10-12kmh
samo dupliras potrosnju za 2-3km i tones
nista ne dobijas a sve gubis
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: zorter 22, 04, 2009, 23:57:46 posle podne
ima na kraju da mu ubacim na 7000 obrtaja i da ga napustim pa dokle stigne :)

   Ali kapetan nikad ne napusta svoj brod, cak i kad tone. :) :) :good: :good:
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: marke 24, 04, 2009, 09:35:43 pre podne
Treba da postavis motor na pramac da ne gura nego vuce i boli te uvo.  A lakse ces i da parkiras.
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: SALE NB 24, 04, 2009, 12:40:52 posle podne
Stavi brzu elisu, zbog koraka nece moci da postigne broj obrtaja motora a samim tim ni brzina nece biti veca nego sto je sad. Ali ce potisna sila biti manja a to je ono sto tebi treba.

Ali motor će se pritom bez potrebe opterećivati, a o potrošnji u takvom režimu rada da ne pričamo!
Budženje te vrste kao rezultat obično ima "budževinu", a trošak nije zanemarljiv. Elisa 100-150 dolara + 5-6 ekstra litara na sat!

Tu će se još jedno vađenje, tabla lima, varenje i farbanje brzo isplatiti. Da ne pričamo o tome da se  izmenom geometrije krme dobija znatno plovnije korito, rasterećen motor, i manja potrošnja po pređenom kilometru - zbog veće brzine.  Što je najvažnije- ovo je trajno rešenje.

Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: zorter 24, 04, 2009, 18:24:19 posle podne
Kapetane, probaj nesto ovako, mozda pomogne.Nisu Ameri dzaba ovo stavili ispred motora.Ne verujem da je namena samo da ne tone zadnji deo zbog tezine motora.Ti naravno prilagodi tvom camcu.Ne moras da prepravljas ceo zadnji deo.
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: mossi 24, 04, 2009, 22:03:20 posle podne
Bravo za sliku!
Mislim da taj patent, ima puno primena.  :good:
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 25, 04, 2009, 00:19:44 pre podne
ja sam razmisljao da stavim nesto kao pontone ispod nadgradje ... ima mesta stim da su oni stavili na centar a ja bih levo i desno od motora...

to mi je sledeca budzevina...
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: giganova 25, 04, 2009, 07:29:34 pre podne
Zoter vam je pokazao kutiju za smestaj brotskog motora.Inace ovo je najgore moguce resenje za dvotrupce,zato sto koci ceo splav,Ja sam ga iskoristio na mome katamaranu jer nisam imao drugo adekvatno resenje.
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 25, 04, 2009, 10:07:14 pre podne
cek bre zar nisi mogao motore da stavis u trup levo jedan desno jedan i kormilo na sredinu ili recimo upravljas motorima?
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: giganova 25, 04, 2009, 10:49:04 pre podne
Kap nedostaje mi prostora i 3000e za jos jedan motor.Inace po svim pravilima tako bi trebalo i da bude. :)
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: zorter 25, 04, 2009, 20:21:50 posle podne
Mislim da ovo nije za brodski motor vec uvek stoji ispred vanbrodskog. Evo kako izgleda:
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: giganova 26, 04, 2009, 21:35:11 posle podne
Zoki isto nisu imali adekvatnije resenje za spustanje centralnog motora na vodenu liniju.Mogli su da kace dva ili dodaju polu bovu za jedan.
  Usput pogledaj koliki je gaz.Sve je AL.
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 26, 04, 2009, 21:44:31 posle podne
joj pa kod njih ladja kad stoji stoji pod uglom ... pogledajte vodenu liniju na pontonima... gori su od mene :)
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: zorter 26, 04, 2009, 21:49:22 posle podne
Slazem se sa obojicom, ali ovde nije rec o potapanju t.j. vodenoj liniji vec da ne burla vodu unazad i ne prska po platformi, posto je nadogradnja izvukla jos motor nazad pa je motor u "praznom" prostoru.Nisam mislio na potapanje krme kad sam ovo postavio, vec samo na okruzenje motora.
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: Kapetan 26, 04, 2009, 22:00:28 posle podne
hm ... moze da uspe... al to je tako komplikovan zahvat ....
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: zorter 26, 04, 2009, 22:01:40 posle podne
Stab da ti kazem, to je ono sto sam ja uspeo da nadjem, ali ti svakako odlucujes o svemu.Pozzzzz
Naslov: Odg: Problem korita - TRIM motora
Poruka od: rele 26, 04, 2009, 22:08:49 posle podne
Moj predlog je takodje slabiji motor,do 15 ks ili da kačenje motora ide ka napred.