Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: ZoranPlovput 05, 04, 2011, 00:18:51 pre podne
-
Malo da zagolicam maštu, pokrenem intrige, generišem brigu, izazovem salvu negodovanja, zahteva, proteste što se ništa ne radi ... :diablo:
-
:)
Ajde sad malo više na zadatu temu. :yahoo:
-
Lokacija: Beograd
Mikrolokacija: RIS centar
Šta: Video wall (6 monitora visoke rezolucije) koji služi za simultani pregled parametara rada više podsistema koji obezbeđuju pružanje rečnih informacionih servisa
Status: u izradi
Zašto: zato što tako mora, a i dobro izgleda.
Eto, prva slika u javnosti...
-
Sve je pisalo u naslovu. :good:
-
cek ovi monitori nisu u sistemu koliko se meni cini ? (doduse moze da se desi da neko nije setovao rezolucije kako treba )
koja grafika je koriscena za ovo i jel ima spliter posle ili nema
-
Na sta tacno mislis kad kazes da nisu u sistemu?
Grafika je ATI Eyefinity, 6 izlaza.
-
gledam prozore kako su postavljeni na njima pa mi bas i ne lici da su sredjen kako treba , mada mogu da prodju :)
a cekam ati sa naocarima pa cu pricam kako rade :) inace zar nema neki sestoglavi matrox ? ati je ipak gamerska kartica?
kad smo kod toga jesi probao :lol: moze i na PP :)
-
zaboravi na matrox , koristio sam ga tebi ne bi legao , ipak je on vise za video a manje za grafiku ...
-
aj kad smo u celoj prici , da li je samo vew ili ima i :
jel ima predivdjanje putanje?
ETA?
predvidjanje sudara ?
povezanost sa meteoroloskim uslovima i pustanje upozorenja ?
upozorenje na toksicne materije (na brodovima)?
upozorenja gradjanstva (regate i sl)?
alarmna stanja i slicno ?
daj malo vise informacija, nemoj da ispadne da su samo okreani sa AIS pozicijama :good: to mogu i kuci da napravim za soma evra :)
-
Mozemo opet redom da krenemo:
1. ATI zato sto je bilo dostupno, podrzano, dobavljivo. Inace 6 displeya u Full HD rezoluciji, nisu televizori vec monitori Samsung 520DX. http://www.samsung.com/us/pdf/Datasheet_400DX_460DX_520DX.pdf (http://www.samsung.com/us/pdf/Datasheet_400DX_460DX_520DX.pdf)
Sjajna rezolucija, odlican kontrast, ATI ih dobro tera, uz aktivne adaptere (mini DVI u DVI).
2. Cini ti se da prozori nisu dobro podeseni, jer se preklapaju, istina je da onaj najdublji nije razvucen preko celog ekrana.
3. Predvidjanje putanje nema, imas kurs i heading (heading samo za brodove koji imaju GPS kompas), pa nagadjaj sam.
4. ETA podrzan.
5. Meteo upozorenja ograniceno, samo u skladu sa Notices to Skippers Standardom su podrzana. Saopstenja takodje u skladu sa NtS (doduse jos uvek u fazi implementacije) bice gotovo za mesec-dva. Ono sto ne garantujem jeste azurnost saopstenja - prosto nije u mojoj nadleznosti, vec u nadleznosti kapetanija.
6. Upozorenje na toksicne materije - recimo da, ali ne samo na njih, nego na svaki opasan teret.
7. Upozorenje gradjanstva - Ista prica kao za saopstenja, u stvari, ista je stvar.
8. Alarmi su podrzani, mozes setovati alarmne zone, na primer, pa kad se nesto mrdne unutra, da iskace alarm, ili kad nesto ulazi ili izlazi iz zone (mozes definisati i pravac i smer). Ako na te vrste alarma mislis. Ako mislis na integrity monitoring, u fazi je implementacije, pa kad neki podsistem ili komponenta ispadne, odma signalizira u centru i salje emailove na odabrane adrese (pa blekberi ili android zvrci) :-)
Ovo ne moze za soma evra, veruj mi ;-)
Inace, national river display je kostao oko 20.000 eur, samo za hardver koji vidis na slici (6 monitora, racunar, grafika, kacenje na zid). I pre nego sto neko pocne da kritikuje kako se rasipaju drzavne pare i pare poreskih obaveznika, prihvatam svaku kritiku kad mi taj koji kritikuje pokaze pasos EU sa svojim imenom.
-
1
nisam ja rekao da su televizori ali sam pre za jeftinije varijante , jednostavno bolja je podrska na trzistu , meni servis SDI monitora traje minimum 30 dana pa sad vidi ... kada sma drugi put narucivao uzeo zam brdo konvertora SDI 2 AV i kupio obicne televizore i milina zaboravio sam na servis , za jedan monitor (to su video monitori oko 15 ih imamo) sam kupio 7 televizora, posto nemam degradacije slike u sistemu jer je sve IP nemam kontrolu kvaliteta pa je ispalo prakticnije i jeftinije i najbitnije stabilnije resenje ... zamalo da te pitam sto ne HDMI al se setih da ti zvuk ne treba :)
3. Predvidjanje putanje nema, imas kurs i heading (heading samo za brodove koji imaju GPS kompas), pa nagadjaj sam.
slusao sam par horor prica o celoj posadi koja spava a brod vozi auto pilot, a cuo sam i za jedno celonocno guranje ade .... zato sam pitao za tako nesto .... ok verovatno nije bilo nesreca tog tipa ali ...
8. Alarmi su podrzani, mozes setovati alarmne zone, na primer, pa kad se nesto mrdne unutra, da iskace alarm, ili kad nesto ulazi ili izlazi iz zone (mozes definisati i pravac i smer). Ako na te vrste alarma mislis. Ako mislis na integrity monitoring, u fazi je implementacije, pa kad neki podsistem ili komponenta ispadne, odma signalizira u centru i salje emailove na odabrane adrese (pa blekberi ili android zvrci) :-)
jasno imacete tu posla oko malih voda , ali me zanima recimo brod pun nafte koji treba da ide direktno tur severin - beograd bez stajanja, a stoji u djerdapskoj klisuri 3 sata i polako se krece unazad.... znaci alarm koji ce da upozori na cudno ponasanje broda , ne idem u uzrok, kradja , terorizam neka jednostavno bude kvar bilo bi dobro da sistem odraguje odmah , ok imaju oni distres dugme ali koliko znam to u srbiji niko ne prati .....
generalno nije tu puno programiranja mozda dobar brainstorming i tri dana posla plus implementacija
Ovo ne moze za soma evra, veruj mi ;-)
Inace, national river display je kostao oko 20.000 eur, samo za hardver koji vidis na slici (6 monitora, racunar, grafika, kacenje na zid). I pre nego sto neko pocne da kritikuje kako se rasipaju drzavne pare i pare poreskih obaveznika, prihvatam svaku kritiku kad mi taj koji kritikuje pokaze pasos EU sa svojim imenom.
ako je evropa platila onda ok ....
-
Opet onako, redom :)
Autopilot na reci - za sad zaaboravi, jaa bih voleo da dozivim taj dan kad to bude moglo, ali sumnjam.
Oko tog hipotetckog tankera koji ide od Drobete do Beograda: Moze on sam na svom ECDISu da podesi sebi alarm ako krene van predefinisaanog podrucja. Moze da se postavi alarm sa obale ako neki brod krene van predefinisanog podrucja. Kradja, terorizam... hmm, jedino MOB/distress taster. U Srbiji to treba da prate kapetanije i policija. Da li prate i kako reaguju - ne diskutujem, van moje kontrole je.
Oko tog placanja Evrope: drzava Srbija nedovoljno ulaze u svoje vodne puteve- u infrastrukturu, kadrove, promociju, itd. Evropa ulaze u Srbiju na tom polju vise nego sama drzava Srbija, i tacka. Ne diskutujem dalje - ko razume, razume, ko ne razume nece ni razumeti.
-
Autopilot na reci - za sad zaaboravi, jaa bih voleo da dozivim taj dan kad to bude moglo, ali sumnjam.
ja se vozio tankerom od prevodnice do milanovca sve na autopilot :good: ok bio lep dan svi budni sedeli 3 metra od komandi i pazili ali da radi radi... e sad mene brine ideja , a znam a se desava, da ostave nocu i zaspu
Oko tog hipotetckog tankera koji ide od Drobete do Beograda: Moze on sam na svom ECDISu da podesi sebi alarm ako krene van predefinisaanog podrucja. Moze da se postavi alarm sa obale ako neki brod krene van predefinisanog podrucja. Kradja, terorizam... hmm, jedino MOB/distress taster. U Srbiji to treba da prate kapetanije i policija. Da li prate i kako reaguju - ne diskutujem, van moje kontrole je.
necemo se opasuljiti dok se ne dogodi neko s....