Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: Kapetan 21, 03, 2011, 00:01:57 pre podne
-
cika janci sve je to ok , ali sigurnost na prvom mestu ! dzaba misisipi (pecov :taunt:) ako Beki Tacer (opet pecov :) ) zavrsi u vodi ...
kakva je upravljivost skele ?
obavezno pojaseve i jedan pomocni motor , ne znas sta sve moze da se desi .... nemoras da ga palis al ga samo ponesi ...
gledao sam svabe i na ludjim plovilima
-
@Kapetane
Kada je postavljen mehanizam sa pedalama,upravljivost je dobra Čak bolja od onih "vodenih bicikala"što sa imao prilike voziti.Imam i vesla,pa koliko ja znam tehniku veslanja,pa krčka se...ali letos jedan kajakaš je čuda izvodio .Za motor ne znam,a imam svu sigurnosnu opremu,čak i ozbiljno sidro ,pojaseve,vesla,čaklju.Al nemam plovidbenu dozvolu,pa na tome sam.Ako može da se registruje,onda ok,ako ne,onda se izvinjavam
za moja pametovanja,pa će da posluži za razonodu i pecanje vezan uz obalu.
Evo još samo ove fotke napravljene tokom gradnje.Ispod OSB izmedju cevi je zaliveno dvokomponentnim poliuretanom,pa je ploča zalepljena medju poprečnim gredama.
@Dule
Mit,ili legendu o Ikarovom slučaju i ja uvek smatram kao upozorenje na opasnosti.I nikako da rušim legendu,ali Dedal nije trebao da ima grižu savesti da je znao da će Ikar se ugušiti i smrznuti pre nego stigne blizu sunca.
-
U bre Dule ubi coveku volju za vodom.
Pusti ga neka se malo na uziva i izluduje,pa kada
shvati da je to premali objekat pozelece vece.
Skeledjijo samo ti uzivaj,pa mi vezivali konopac zatopolu
i skakali u vodu,nismo razmisljali koliko je topola cvrsta,iza-
brali odokativno najdeblju,ali da nam bude zgodna. :drinks:
-
Ko misli da je Tisa najvna reka neka se seti kako su prosle one izbeglice!!Da je ovaj ponton na jezercetu nekom , mogao bi da prodje!!Ovako , Skeledjijo i sam znas , oprezno i polagano!!
-
Janči , u zoni koju pokriva kapetanija Titel ,stav je da sve što pluta a nije registrovano smatraju da je plutajuće stablo.Kada počne seča topola i vrba po koje stablo završi u vodi i otpluta.Registraciju plutajućih stabala niko nepotencira.Tvoj splav će imati status plutajućeg predmeta, kojih na našim vodama ima nebrojano( frižideri,gume flaše...)
Ako ipak odlučiš da se spuštaš do kladova javi i imaćeš pratnju mene moje sose i našeg OdisejaII.
Pa gde bi nam bio kraj kad nebi bilo želje za avanturom.Svi koji upražnjavaju ekstremne sportove prihvataju rizike koji su u odnosu na tvoju ideju mnogo rizičniji. :tenk:
-
Janči , u zoni koju pokriva kapetanija Titel ,stav je da sve što pluta a nije registrovano smatraju da je plutajuće stablo.Kada počne seča topola i vrba po koje stablo završi u vodi i otpluta.Registraciju plutajućih stabala niko nepotencira.Tvoj splav će imati status plutajućeg predmeta, kojih na našim vodama ima nebrojano( frižideri,gume flaše...)
Ako ipak odlučiš da se spuštaš do kladova javi i imaćeš pratnju mene moje sose i našeg OdisejaII.
Pa gde bi nam bio kraj kad nebi bilo želje za avanturom.Svi koji upražnjavaju ekstremne sportove prihvataju rizike koji su u odnosu na tvoju ideju mnogo rizičniji. :tenk:
Hvala IKA.Sve su izgledi da će avantura ostati samo san svoje nemirne duše.I možda blje da ostanem u svojoj močvari sa svim radostima unučića,koji smo iamli prethodnih nekoliko godina.A da sada spalim taj splav,nije mi krivo,ali neću da zagadim okolinu.
-
Svima onima koji imaju mnogo skupa i mnogo lepa luksuzna plovila koja u marinama čekaju posetu svojih vlasnika po nekoliko nedelja,treba da pogledaju ovu temu i da vide šta je ljubav prema vodi,prirodi ,plovidbi.Šta čoveka čini srećnim i zadovoljnim.Bez gps ,radara,plotera ,mapa,i čuda nove ere.LJubav prema vodi ,prirodi uvek bi trebalo da je na prvom mestu,pa makar se ceo život vrteli na lokalnom terenu.
Janči moje najdublje poštovanje :drinks:
-
Skeledzijo, pokusaj da negde na ovom forumu pronadjes temu sa Drinske regate. Da vidis od cega su sve ljudi pravili splavove. Pocev od plasticnih flasa pa do kamionslih guma (unutrasnjih). Samo uvezu kanapom i poplocaju daskama i spuste se niz Drinu preko brzaka i uzivaju. Tvoj splav je remek delo za njih. Prema tome plovi i uzivaj, samo oprezno kada su deca u pitanju..... :drinks:
-
Hvala svima na savetima,upozorenjima na opasnost.Pre svega je i za mene bezbednost najvažnija.
Ovo nije fotošop,to sam ja i supruga sa unučićima,loša slika (od komšije),ali se vidi da svi imaju prsluke.A za mene nije ni šteta.A ova makina je osim čamca homemade,sa 24 ks motorom ( Citroen- Dyane)
-
Hvala svima na savetima,upozorenjima na opasnost.Pre svega je i za mene bezbednost najvažnija.
Ovo nije fotošop,to sam ja i supruga sa unučićima,loša slika (od komšije),ali se vidi da svi imaju prsluke.A za mene nije ni šteta.A ova makina je osim čamca homemade,sa 24 ks motorom ( Citroen- Dyane)
Zoke, evo ga još jedan sa propelerom!
Skeledžijo, svaka Vam čast! Uživajte i dalje ali opreza nikad dosta...
-
I da ne mislite da sam fukara po snegu,ista tehnika na saonicama.A ovo je stvarno ludo i opasno,mada sam ga najviše vozao po ataru gde je ravno,ali ipak,mlogo bre zima,a voziti punim gasom i nisam smeo.Vozio sam dve kratke sezone,pa mi i motor bio potreban,pa sam raskantao.
-
Eee,ljudi moji,koliko sam ja vapio za Rotax motorom.I onim mot.zmajem što Zoke ima...mada se užasno plašim
visine.I kada se pojavili ti zmajevi,ja sam sebe ubedio,da ću poleteti jednom,pa makar odmah umro.Duga priča,da ne teretim sajt,ali i poleteo sam,i gle čuda,ostao živ....
-
Pozdrav skeledzijo,
moram priznati da deluje zanimljivo a i probudio si u meni ideju da pocnem sa prijateljem da pravim hovercraft.
pozdrav
-
Veoma velika dobrodoščica! :yahoo:
Možda već drugi put, ali imam ja taj običaj da se upoznajem po nekoliko puta.. :taunt:
Meni se splav jako svidja. :good:
Mislim da je bezbedniji od pola čamaca na Dunavu i Tisi zajedno.
To što ga nećeš uspeti registrovati.. to ti definitivno nije najveći problem u životu.
Sve što treba ti znaš.
Niko te ne treba učiti, a mislim da su i unuci to skontali.
Sve najbolje u uživanju na vodi!
Moj teški RESPEKT!
:drinks:
-
Dobrodošlica i od mene,svaka čast na inovacijama,zanimljivo i jednostavno.Vidim da je Zorter dobio konkurenciju. :good: :drinks:
-
Dule, čovek je napravio splav i to odličan.
Spustio sam se Ibrom na Veselom spustu na sklepanom splavu kroz nekoliko vrlo ozbiljnih bukova, udarili smo o obalu, panjeve, grane su nas rušile u vodu, neki su ostajali da vise po istim. :scare: I stigli u Kraljevo živi i zdravi. :) :good:
Ovaj splav je extra. Šta bih dao da smo takav imali tada. :dance:
Nije ništa manje bezbedan od drvene šiklje od 5m. :nono:
:drinks:
-
Šta je KONTIKI u NAUTICI!
SPLAV!
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/KonTikiInMuseum.jpg/700px-KonTikiInMuseum.jpg)
Wikipedija
Kon-Tiki je splav na kojoj je norveški istraživač i pisac Thor Heyerdahl 1947. zaplovio u ekspediciju na Tihi ocean. Dobila je ime po bogu sunca Inka Viracochi, koji se navodno nekad nazivao "Kon-Tiki". Kon-Tiki je također ime popularne knjige koju je Heyerdahl napisao o svojim pustolovinama.
Heyerdahl je tvrdio da su južnoamerički narodi naselili Polineziju u južnom Pacifiku u pretkolumbovska vremena. Organizirao je ekspediciju Kon-Tiki da bi pokazao kako je bilo tehnički moguće preploviti Tihi ocean isključivo uz pomoć materijala i tehnologije iz tog doba.
Heyerdahl i njegovi pomoćnici otišli su u Peru, gdje su pomoću stabala i drugih lokalnih materijala izgradili splav od drveta balsa na domorodački način prema crtežima španjolskih konkvistadora. Zajedno s petoricom ljudi Heyerdahl je na toj splavi plovio 101 dan i prešao 7.000 kilometara po Tihom oceanu dok se nije razbio na grebenu otoka Raroia u otočju Tuamotu 7. kolovoza 1947. Jedini moderni komad opreme na splavi bio je radio-aparat.
Knjiga Kon-Tiki bila je uspješnica, a dokumentarni film o ekspediciji osvojio je Oscara 1951.
Originalni Kon-Tiki je izložen u Muzeju Kon-Tiki u Oslu.
-
Skeledzijo neszo mi poznata ona elisa kao da je pravljena u Bajsi kod laluje Aleksandra Sase sve sam ja to vozio ali pravim motorom rotax i punim gasom pozzz,pustolovu
-
U redu je,svako ima pravo na svoje mišljenje,i na gledanje stvari.
Ni ne kažem da je ovo super plovilo,smeo bih ga uporediti sa gmenjakom osrednjeg kvaliteta.I opet tvrdim,da je čvrsta konstrukcija,te "bezveze" cevi su ispunjene poliuretanom,krajevi još zatvoreni.Pa i ako se nekim velikim udesom prelomi na pola,ni onda nema šanse da potone.
Ipak bih voleo čuti nekoliko konkretnih saveta i odgovora zašto je nesigurno i opasno?
37) „пловеће тело” је сплав или друга конструкција, објект или спојена структура способна за пловидбу, која није брод, технички пловни објект, чамац или плутајући објект;
Idem prvom prilikom u Kapetaniju plovidbe,da proverim koje uslove treba da ispuni .
A ako ne može,pa ne može.I bio sam spreman na kritike kada sam se registrovao,ali nisam mislio da će se baš neko od Admin.podrugljivati umesto korisnih saveta i pomoći.
Na kraju,Titanik su konstruisali valjda neki pametni ljudi,pa opet omanuli...
Hvala na vremenu,što ste potrošili radi mene,želim svima Vama dugu i srećnu plovidbu.
-
Skeledzijo neszo mi poznata ona elisa kao da je pravljena u Bajsi kod laluje Aleksandra Sase sve sam ja to vozio ali pravim motorom rotax i punim gasom pozzz,pustolovu
Jeste Zoke,od Aleksandra je,iz Bajše.Koštla me god.dana džeparca.Tada sam još bio "zapaljen" za airboat.Rotax sam samo sanjao. Na kraju prilike i godine su me spustili na prazan splav.
-
ma neka si ti nama ziv i zdrav skeledzijo ja sam letio godinama zmajevima pa me zdravlje otkazalo malo raka zakacio pa se borio sa njim i izborio pa umjesto na zemlju ja na vodu ,a sta ces cudni su puti gospodnji uzivaj u onom sto imas jer neide u kafanu ko ima para vec ko je naucio
-
Skeledzijo nemoj da te neki postovi deprimiraju. :drinks:
Dovoljno si ti u zivotu prosao. Mozes da cujes svacije misljenje. Odluke su uvek samo TVOJE.
Ako se prevaris i udjes u raspravu sa ljudima na sajtu to ce te kostati i vremena i zivaca. Zivce treba cuvati, a vreme pametnije iskoristiti.
Zato ti samo nastavi da redjas slike iz tvog opusa. Meni su one bas interesantne. :tenk:
-
Dunav nevreme -Beograd 10.mart.2010. (http://www.youtube.com/watch?v=Rt-o7OexiBU#)
-
Dunav nevreme Stara Palanka 17 02 '11 (http://www.youtube.com/watch?v=aiAt9L28eXg#)
-
I sučajno,ako tako nešto vidite na vašim vodama prema Djerdapu,to ću biti ja i moja sosa (možda u lisicama).
Moram da priznam priznam da sam ovo previdio.
Bojim se da je to ipak malo prerizičan poduhvat, pogotovo ako u njega uvlačite bilo koga ko vam ne daje 100% tnu saglasnost oko toga.
Talasi, vetar, bele ladje, virovi, kontratokovi, su samo jedan delić priče koja se zove put ka Djerdapu.
Teoretski, plovidbom uz obalu imate neke šanse, ali ja se ne bih usudio, a prošao sam put od Apatina do Djerdapa 480km u jednom pravcu pa onda nazad i to po izuzetno lepom vremenu.
Suviše je opasno. :shout:
-
Kosava Ram 10102009 (http://www.youtube.com/watch?v=ei1HRws_izg#)
-
Ova tri klipa ne mogu ni priblizno da ti docaraju sta bi te sacekalo ako te zakaci salauka!!Nije mi namera da te plasim nego da te upozorim da nije bas za opustanje!!
-
Da, ovaj posledni video klip je pogotovo interesantan od 2. minuta gde se super vidi kako talasi prestižu brod, a ni veličina tih talasa nije baš zanemarljiva.
Po takvim talasima se ne plovi, pitanje je da li imaš vremena da se skloniš i gde, kad zaduva, naidje brod ili te uhvati vir?
Mene su stizali nešto manji talasi kod Golubaške tvrdjave na izlasku iz klanca, vetar duva uzvodno kao i na ovom snimku i nije baš prijatno gledati u krmu koja nije baš visoka, i pitanje je hoće li te potopiti prvi ili drugi talas. Hoće li motor dobiti hidro udar, a tako ostaneš u momentu na po Dunava bez pogona u potopljenom čamcu.
To na splavu ne može da se desi, jer je on NEPOTOPIV. :)
Ali mora ostati u komadu!
Kako bilo, sam si tvorac svoje sudbine.
Samo ponesi fotoaparat ili kameru. :lol:
:drinks:
-
Par klinaca bez skoro ikakvog nautičkog iskustva se na sklepanom splavu spustilo od Regensburga do Crnog mora.
(http://farm6.static.flickr.com/5295/5404431049_90f24efd95.jpg)
Dunav treba poštovati, ali Dunav je ipak samo reka! Obala je uvek blizu, a na takve avanture se uvek ide u letnjem periodu!
Samo napred, napravite siguran splav, neki pouzdan motor je obavezan, obezbedite prsluke i ostalu opremu, i nećete imati problema! :good:
-
kad klinac od 18 godina upadne u vodu male su sanse da ce da ga scrka izda, prilicno je velika sansa da ce ostali lepo pristati sa brodom dok on ode do obale...
evo primer salauke od pre dve godine , slikano je zimi jedina razlika od letnje salauke je da nije bas toliko hladno
Brod Konotop brodolom Deo Prvi (http://www.youtube.com/watch?v=qJ_lqZfwpkE#)
na ramu i golubc postoje delovi gde si po 2km daleko od obale ... salauka se od prvih znakova do pune snage razvije za 10 minuta , ko moze za deset minuta da dodje do obale, naravno ako provali prve znake ?
-
Hvala svima na savetima,upozorenjima na opasnost.Pre svega je i za mene bezbednost najvažnija.
Ovo nije fotošop,to sam ja i supruga sa unučićima,loša slika (od komšije),ali se vidi da svi imaju prsluke.A za mene nije ni šteta.A ova makina je osim čamca homemade,sa 24 ks motorom ( Citroen- Dyane)
Ti X Kg
Supruga Y Kg
Unuci Z Kg
Motor W Kg
ostalo Q Kg
Ukupno > 140 kila
prosecna osoba je 70kg, MiniShark je namenjen za dve osobe ili 140 kila.... evo linka
http://www.premix.co.rs/camci/007minishark/007minishark.htm (http://www.premix.co.rs/camci/007minishark/007minishark.htm)
-
Hvala na savetima i brizi.Ali ja sam utuvio u glavu da plovim uz obalu,bez motora.Splav je potpuno letnje plovilo,
vremena imam,pa plan je (bio) da se pluta od granice do Djerdapa mesec dana,uz srednji ili niži vodostaj.
Drugi splav praviti neću,ako ne dobijem neke papire,onda sam se šalio.
Još uvek nemam odgovor zašto je ovaj splav potpuno nesiguran i opasan.
Mogu da obložim limom donji dno,ali nisam siguran da će biti bolji od ovih uzdzžnih rebara cevi.Mogu da stavim još po jednu cev sa strane ispod (neograničeno dogradljiv) radi veće stabilnosti.Mogu da namestim višlje ograde.
A nadalje ću jako razmisliti dali ću uopšte sesti u auto.Ne izazivam sudbinu,dolazi ona sama,ako je pisano.
Godinama sam se borio sa roditeljima dece iz sela,kako da preko zime vodimo decu yimi na klizanje pa priče i negodovanja:opasan je led na rečici,oko trščanika,ne puštamo decu ,nemamo klizajljke i razni izgovori.
Ako ne ne.Ja svaki put odem na mošvaru,proverim debljinu leda,trakama obeležim teren unučićima i svaki,svaki dan ih nosim na klizanje.Neki ih nose vikendom u grad na veštački (kašašti led),troše gorivi 25 km od sela,plate za klizaljke,plate ulaznice,i oni su pametni,a ja sirotinja.
I eto,ovako moji uživaju uz lepu muziku čak.I kad dete napiše domaći zadatak kako je provelo zimu,milina za čitati,a ono učiteljica se ponaša kao da dete verovatno laže.Ali svako ima pravo na svoj način života.
Ovaj pejzaš je 2 km od sela.Ma nikad,pa nikad nijedno dete se ovde nije pojavilo osim mojih unučića.
-
Kapetane,opet ja kriv.Prvo,nije mini Shark verovatno se ne vidi na slici,(pa valjda neko iskusan prepoznaje),neznam koji je Shark,ali vlasnik je grantovao da nosi 3oo kg.
motor 7o kg
ja tada 95 kg
sosa 56 kg
unu.1. 32 kg
unu. 2. 22 kg.
----------
282 kg. U pravu ste.Maximalno operećen,odnosno preopterećen.
ps.dajte mere za onaj veći Shark,pa da se uverim.A više se plašim vode,nego da sve to utovarim u mini Shark...
-
aj se ti deda vrati lepo na svoju njivu i motiku u sake a ne tu da fantaziras ko neki srednjoskolac.sad bi i da se klizas i letis i skaces,plivas pa tu jos nekako uzivas.to nema nikakvog smisla.iskaces bre iz kalupa,vidis kolko rasprave oko jednog polveceg objekta.nego da ti skupis par iljada maraka,pa da uzivas ko i svi ostali,kako bog zapoveda. razumes???
:tenk:
-
Ma samo napred majstore ..ne slusaj nikoga uzivaj zivot bez obzira na godine.
Jedva cekam da se sretnemo na Dunavu pa da ludujemo zajedno..
-
I ja se slazem. Samo guraj svoju pricu. Sam splav je OK za zezanje po mirnoj vodi i lepom vremenu. Nema da brines, a provescete mnogo savrsenih dana koje ce tvoji unuci verovatno pamtiti i prepricavati dok svojim unucima budu budzili neku slicnu "budalastinu". Problem sa splavom je precnik cevi, a samim tim i istisnina, tj. njegova nosivost. cevke ne bi smele da putu potopljene dublje od polovine. Delim misljenje sa ostalima da je put prema djerdapu na tom splavu izuzetno opasan, posebno ako mislis da vodis malu decu. Dunav je odneo i mnogo iskusnije, a ko se cuva i Bog ga cuva.
-
Ljudi ovo stvarno nema nikakvog smisla vi znate da se ja ne ukljucujem u diskusiju cesto ali u ptpunosti podrzavam Peconija trebamo da tezimo da ipak plovidbu dovedemo na neki nivo a ne na smejuriju . Za izlazak na vodu sa porodicom treba ipak potrositi neki evro pa i neka je u pitanju obican kanal i tamo se tone i davi i ja sam slicno mislio ali sada sa godinu dana iskustva mislim sasvim drugacije . Ako covek nema srestava a voli daj da organizujemo dobrovoljnu akciju i da mu nabav imo pravi camac.Pozdrav Pilot957
-
aj se ti deda vrati lepo na svoju njivu i motiku u sake a ne tu da fantaziras ko neki srednjoskolac.sad bi i da se klizas i letis i skaces,plivas pa tu jos nekako uzivas.to nema nikakvog smisla.iskaces bre iz kalupa,vidis kolko rasprave oko jednog polveceg objekta.nego da ti skupis par iljada maraka,pa da uzivas ko i svi ostali,kako bog zapoveda. razumes???
:tenk:
Ovo je u najmanju ruku bezobrazno.Svaka cast majstore!
-
Ako ste "pratli na času",samo da ispravim neke nesporazume,koje verovatno niste pažljivo čitali :
ja nisam ni rekao da ću decu voziti Dunavom (samo supruga i ja)
taj splav sa 3 putnika stvarno zaranja u vodu do polovine tih cevi fi 11o
na vodi je 4 godine,zasada nema nikakvih poremećaja što se konstrukcije tiče
jedino hoću da zamenim osb ploče,nisu vodootporni (to još nisam odlučio kako ću)
Saonice sam rasklopio zbog nedostatka motora,pošto je taj bio rezervni za auto pa mi je trebao
Nisam nikoga vredjao ,osim ako nije uvreda za neke moja pojava ovde na Forumu.
Na nivo ПЕЦОВih reči se ne bih znao spustiti.
@ pilot957 : ima čamaca u porodici, položim UMC,pa pozajmim od zeta sa sve tomos 18,i bit ću iskusniji,pametniji ?Ili već ima da me vozi do Djerdapa.
-
Ne daj se Skeledzijo,samo napred teraj svoj fazon. :drinks: :drinks:
-
skeledzijo ne bih zeleo da pomislis da neko ima nesto protiv tebe, samo tesko je podrzati te u ovakvoj nameri a znamo/neznamo kakve opasnosti sve nosi dunav , tisa ...
shvati ako izadjes na ozbiljnu vodu sa tim splavom ..... moli Boga da imas sve lepe dane bez vetra....
ja ne bih vise ....
-
za sve koji me nisu shvatili.bio sam izuzetno ironican.svako punoletno lice bi trebalo da odgovara za svoje postupke i uziva kako zna i ume.ako pri tome ugrozava svoju bezbednost-njegova stvar.ako ugrozava tudju bezbednost,to je vec problem,ali ako su svi slozni i spremni za poduhvat-ne vidim problem.pa ne treba niko matorom coveku da objasnjava i crta.dovoljno je da se kaze sta sve moze da se desipa ako on u tome nastoji i dalje... samo da podsetim da sam pre sad vec 4 god isao do djerdapa od beograda kanuom.sad neko bi reko i ovo i ono a ja kazem nikad bolje iskustvo.uz malu napomenu da smo stajali 2 dana zbog kosave.
SKELEDZIJO IZVINI ako si me krivo shvatio,samo napred i zivi punim plucima :drinks: :slow_en: :tenk:
-
Ja sam imao sve lepe dane bez jakog vetra, a imao sam talase na mislim 5 mesta.
I to takve da sam morao zatvoriti levu polovinu vetrobrana, jer bih bio mokar kao miš.
:stop:
-
Ma ljudi niste me razumeli ja kao pilot radim oko 26 god uvek imam prvo bezbedonosnu stranu svega pa i plovila nista drugo izvinite nisam imao nameru da nikog vradjam ili omalovazavam necu se vise javljati . Zelim svima nama srecnu plovidbu u prestojecoj sezoni .Pozdrav
-
:scare:
Aman ljudi, ubiste čoveku volju i da pogleda vodu !
Niko nije rekao da se ne treba poštovati reka i sve opasnosti koje ona nosi. Niko nam isto ne garantuje da sa ozbiljnim lađama
nećemo imati problema. Prst sudbine ima neki svoj nama nepoznat put i nema milosti. Slično je recimo i sa automobilima i ako bi neko pogledao
statistiku i crnu hroniku video bi da je daleko više ljudi nastradalo u velikim jakim i sigurnim kolima i džipovima nego u fići.
Ne znači da je fića sigurniji, nego da njihovi vlasnici jednostavno znaju mogućnosti svog vozila i manje se kockaju.
Ne bih da se ponavljam, niti mislim da našem Skeledžiji treba advokat, samo naglašavm staru izreku :
"Ako nešto stvarno hoćeš- naći ćeš sto načina, ako nećeš - naći ćeš sto izgovora...."
Da imam sto kapa, svih sto skidam našem Skeledžiji, našao je sto načina za uživanje, i iskreno mu zavidim na snalažljivosti.
Koliko sam želeo da upoznam forumaše na predhodnom druženju posle sajma, toliko bih želeo da se lično upoznam i popričam sa
Skeledžijom. Naročito me interesuju detalji i rešenja koje je postavio na Šarku....
-
Sve vrsni nautičari.Nalaze sto i jedan način da odgovore čoveka od zamišljene avanture, mada je već nagovestio da će to ostati neostvarena želja. Čovek ima avanturističkog duha i tu mu skidam kapu.
Da je nedaj bože Mossi nagovestio da će sa šikljom krenuti na đerdap , mislim da bi ga ubili u pojam.Sreća te je Mossi krenuo , stigao i vratio se.
U čemu je poenta i draž ako idemo samo na sigurno i provereno.
Nikad se nebi upustio u istraživanje seksa da sam slušao savete i upozorenja , šta sve loše može da me zadesi.
Izgleda da mnogima nedostaje tog avanturističkog duha. :tenk:
-
Nikad se nebi upustio u istraživanje seksa da sam slušao savete i upozorenja , šta sve loše može da me zadesi.
Izgleda da mnogima nedostaje tog avanturističkog duha. :tenk:
kazu da taj avanturisticki duh sa godinama opada ? :tenk:
-
Avanturistički duh ne opada nikad , nešto drugo pada
-
Kad čoveku prigusti a sdruge strane ulice javni vc nema tog pandura koji će ga zaustaviti u njegovoj nameri da pretrči na crveno.
Želja za avanturom nije povezana sa zakonskim normativima,i uglavnom iskače iz okvira opšteprihvaćenog i razumnog.
Koliko je njih skakalo padobranima sa najviših zgrada po svetu , mada su znali da je to zakonom zabranjeno.Preuzeli su rizik sve radi avanture i navale adrenalina.Tu teško da može pomoći ziheraško razmišljanje.
Koliko plovila na veselom spustu ispunjava zakonske norme.Da li na drinskoj regati učestvuju registrovana i atestirana plovila.
Očito su ovo dva načina razmišljanja,o dve razlišite teme.Neradi se ovde o bezbednoj plovidbi , već o potrazi za uzbuđenjem i avanturom.
Dali pružati podršku ili ne , stvar je ličnosti pojedinca.Neko je avanturista neko ne , i tu nećemo doći do konsenzusa
-
Koliko plovila na veselom spustu ispunjava zakonske norme.Da li na drinskoj regati učestvuju registrovana i atestirana plovila.
na veselom spusti postoje ekipe prve pomoci sto na vodi sto na suvom , policije takodje ... ove ekipe su tu bas zbog stvari o kojima gore pricamo ... nije to bas najbolji primer....
-
Još lepše ,policija i prva pomoć pomažu čoveku kome je prigustilo da pretrči na crveno.
Policija propagira i pomaže upotrebu nebezbednih plovila.
Ja sam ponudio skeledžiji pratnju , mada ja nisam policija ali prva pomoć mogu biti.
-
Duletov stav je svakako ispravan.
Mi bi svi trebali težiti da uživamo u nautici na što boljim , ispravnijim i bezbednijim plovilima, jer samo tako ćemo se obezbediti da se nautičari što ređe nađu u crnoj hronici.
Ipak, ne treba to sprovoditi kroz neku krutu vojničku disciplinu.
Postupak admina sa Varaličar.com je ispravan, ali i veoma licemeran.
Pošto su ljudi sa tog foruma uglavnom Srbi, potpuno sam uveren da velika većina ne poštuje to ograničenje u pecanju smuđa.
Ako ulove 4 dobro je, ako ulove 5-još bolje!!!
Tako gledano, dečko nije banovan zato što je ulovio, već zato što je postavio sliku. A to je bullshit!!! :diablo:
Svi znate da smo Marina i ja plovili do Đerdapa i nazad u čamcu od 3.7m, i nije nam zafalila dlaka sa glave. Naprotiv, uživali smo!
A mnogi su vrteli glavama i bacali slične komentare kad smo kretali.
Ok, trebamo deklarativno skrenuti pažnju da NAČELNO ne podržavamo plovidbu u nekim nestandardnim i neproverenim plovilima, ali to se uradi u jednom postu, i tu se stane. Nije potrebna rasprava na 5 strana!
Čovek je dokazao da može da sprovede mnoge stvari koje drugi ne žele ni da pokušaju, ( nekako mi je to blisko :taunt: :good:), ne vidim zašto ovo ne bi mogao.
Ako hoće da pluta do Đerdapa, neka ga, moj jedini savet je da , za svaki slučaj, ipak okači neko provereno motorče, pa neka visi na splavu za ukras! :good: :drinks:
Ajd' malo odmorite, i ostavite čoveka na miru! Sigurno mu preselo prijavljivanje na Moju Ladju! :taunt:
-
Ovde za sad nema prekršaja, barem ne bitnih.
On nije na putu za Djerdap, a da li će otići... vidićemo.
One švabe nisu imače puno bezbedniji splav, a prošle su snjim celu Evropu.
Mora da su imali sve ateste. :suicide:
No nebitno, svi pa i ja smo ukazali na problem koji se zove velika respektabilna reka, sa svim svojim lepim i ružnim stranama.
Hoće li čovek ploviti ili ne, to je njegova konačna odluka, a ja ga preterano ne podržavam u njoj.
Moje mišljenje je da je splav ipak malo mali, i to bi bilo to.
Naravno da bih namontirao nosač motora i nabacio barem neki motor od 6hp, sa odgovarajučom elisom - KAO POMOĆNI MOTOR koji pali na prvi zub.
Današnja vremena nisu, od pre 200 godina kad su samo splavovi i drvenjaci i plovili.
Danas bi MORAO, imati način da se brzo pomeriš jer ipak je to tvoj problem. (skeledžijin)
Tema je zanimljiva i trudim se da ostanem neutralan.
:drinks:
-
Ovo je posmatranje jedne stvari iz dva različita ugla,jednu te istu stvar gledamo na drugačiji način.Niko, pa ni ja, nije niti može da tvrdi da je idejaostvariva bez rizika.
LJubitelj sam pokera i često ga igram.Pojave se ziheraši koje niko nevoli, ali to je njihov način, s njima je najlakše igrati , jer uvek idu samo na sigurnu kartu ,pojave se bleferi s kojima nikad niste načisto, ali ih je lako pročitati jer im navala adrenalina u trenu menja sjaj u očima i boju lica, ali oni to vole.
Dakle sve navedene opasnosti stoje kao mogućnost, ali upravo opasnost privlači neke ljude.
Ublažiti mogućnost nezgode ili nesreće, može se organizovanjem pratnje , kao što su imali svi koji su hteli da preplivaju lamanš
Mirna i bezbedna plovidba nepamti se dugo , brzo pada u zaborav.
Čega se Kapetan seti kad razmišlja o svom putu na đerdap.
Koliko ćemo se sećati pokušaja da s jedrilicom stigne na dogovoreno druženje.Da je stigao bez problema sada to više niko ne bi spominjao.
-
Svaka plovidba je rizik na neki nacin.Svojevremeno sam plovio po magli bez ikakvih uredjaja , ne obaziruci se na moguce probleme.Otkako me je barza promasila za 20-30 metara po magli plovim samo ako moram i sto blize obali.Ovde mi nije namera da odvratim Skeledjiju od puta , to niko ne moze ako je on resio da ide vec jednostavno , moram da iskomentarisem radi sebe.Ne zbog toga da bih smirio svoju savest , jednostavno to je moje misljenje o takvom putu!!
-
:friends:
Vidim da sam i ja pogrešno shvaćen. :this:
Ni jedno plovilo na ovoj planeti nije 100% sigurno....I najsigurniji brod (Titanik) je pao na prvoj plovidbi.
Moje prvo plovilo je bio KANU titelske proizvodnje, što znači da je rađen po svim zakonima i propisima, a najmanje je sigurno plovilo, čak nisam siguran da podleže registraciji i ne znam da li se uopšte polaže neki ispit za korišćenje.
Ako se setimo našeg Olimpa i pokušamo da izračunamo koliko je sati, dana i kilometara prešao - baš je čudo da je uopšte živ.
Pre nekih godinu dana na drugom forumu, na temu kanua sam pisao sledeće : (citiram)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrav našem Olimpu !
Moram biti iskren prema tebi, kao i prema sebi ! Svaki put kada pogledam tvoje reportaže prvo ti zavidim do neba i obuzme me tuga i sećanje na moj kanu,
moje prvo plovilo koje sam u životu kupio i u kom sam učio moje sinove da veslaju. 012
A evo zašto ga više nemam :
Pre nekih 25 godina sam kupio kanu koji je rađen u Titelu, firma PREMIX, verujem svima nama poznata. Pre toga sam godinama ostavljao silan novac na moru
vozeći svakojake sandoline, i to svake naredne godine sa još više žara, tako da mi nije bilo spasa : kupio sam sopstveni kanu.
I onda su počeli problemi :
Titelski kanui imaju potpuno oblo dno, bez ikakve uzdužne letvice da bi sekli vodu i usmeravali kretanje kanua. Nedostatak pomenute tzv kobilice je u mnogome otežavalo
održavanje pravca, odnosno upravljanje čak i kada nema vetra. Donekle se mogao koristiti na mirnim vodama i kanalima, ali na Tisi i Dunavu je bila noćna mora.
Uporno sam se trudio da ga koristim takvog kakav jeste, ali se početni elan istopio kao pahulja u paklu.
Razgovarao sam sa nekim majstorima da ga doradim ugradnjom letvice i nanošenjem sloja plastike, a oni su sve to dizali na nivo svemirske tehnologije
i tražili za doradu više nego što sam platio nov kanu.
Sve bi to nekako i izdržao, dok jednog dana iznenadni vetar nije počeo da ga nekontolisano nosi po Tisi, kao suvi list, i to zajedno sa mojim sinom, koji je bio
novopečeni plivač i još noviji veslač. Sam Bog zna kako sam uspeo posle nekoliko stotina metara da ga konačno uhvatim, zadnjim trunkama snage. Skoro da sam se onesvestio od umora i straha. Sva sreća da sinu nije ispalo veslo van kanua. Ni nesećam se kako sam se popeo u kanu a da ga ne izvrnem, verovatno me je vodila neka viša sila.
Dve nedelje sam se noću budio u znoju i buncao, jedva sam se nekako smirio i opustio.
Onda je nastala jedna duuuga pauza, dok nism ponovo spustio kanu u vde kanala DTD. Terao sam sebe da potisnem sećanja, nisam dozvoljavao da sada mlađi sin
vidi strah u meni i da odustane od lepote zvane Veslanje.
Kada jednostavno nisam uspeo da mu objasnim kako se vesla kanu sa fabričkim nedostatkom posle ko zna koliko pokušaja, odveo sam ga u jedan kajakaški klub i on je odmah prvi dan video o čemu sam govorio, i velao kajak po celom Dunavu bez ikakvih problema.
Naravno da sam kanu na kraju "prodao". Zašto pod navodnicama : Došao je jedan mladić sa nekim starim jugićem i pitao me da li prodajem kanu.
Ništa čudno, rekli bi, dok mu nisam video sjaj u očima, i to onaj koji sam ja godinama gledao u ogledalu kada sam kao dečak veslao sve i svašta a najslađe sandoline na moru.
To je u meni porušilo sve barijere. Pitao me za cenu. Dugo sam ćutao i gledao momka, i onda ga pitao koliko je on mislio da može platiti.
Iznenađen mojim pitanjem se preračunavao i sa nekom zebnjom mi je rekao da bi nekako mogao izdvojiti 200 maraka (u to vreme), pravdajući se time da mora poravitinešto na jugiću.
-"Je li može 100 maraka" - pitam ga onako zbunjenog i počeo da tovarim kanu njemu na krovni nosač. Ono oduševljenje u njemu pamtim i danas.
Posle mi je bilo žao što mu nisam vratio i tih 100 maraka, ali već je bio otišao presretan i zadovoljan, mnogo više nego što sam ja bio kada sam ga kupio.
Ostaje mi samo da se nadam da ga je poslužio bar upola onako kako sam mu ja to poželeo.
I sada posle toliko godina čitam tvoje reportaže i doživljavam ih onako kako sam ja maštao o tome kao dečak.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ako uporedimo ta dva plovila- Skeledžijin splav je pojam sigurnosti za titelski kanu.
Još jednom podvlačim - UVEK SE MORA BITI MAKSIMALNO OPREZAN, I NIKADA NEĆE BITI DOVOLJNO OPREZA što opet ne znači da se treba odreći i sličnih avantura.
P.s. Izvinjavam se LSI-ju iliti našem Lazi što sam napisao duži post.... :lol: neću više... časna :pioneer:
-
Pozdrav !
Eto i moj novi promašaj,a imam ih pun tavan tokom života.
Pošto ja nemam ladju,nije mi mesto medju "ladjašima"-trebali ste me upozoriti na to,pa da me oma banujete,pa ne bi došlo do ovih ,nekih neygodnih rasprava.
A što sam 4 godine vozikao splavom u močvarnom delu i plićaku,gde čamce ne mogu,mislim da nisam mnogo zgrešio o zakon.Čak sam i radne akcije organizovao tim splavom,pa smo skupljali smeće i pet boce pobacane duž obale rečice,što su savesni ribolovci i izletnici zaboravili sobom poneti.Tokom svog rada,znao sam poslati poljočuvara da pretura smeće po ataru,pa sam na osnovu nekih nadjenih dokumenata (dopisnica,razglednica) terao "vlasnika" da ukloni svoje smeće.Naravno,da sam bio mržen od sve većeg broja ljudi.Ali bar sam postigao,da i danas se još organizuje svakog proleća skupljanje smeća.
Posredstvom svog rada,borio sam se protiv zalivanja velikih površina zemlje iz bušenih bunara.A pored reka i kanala se ne zaliva.I kada sam ih suočio sa činjenicom,kako za jedan hektar zemljišta godišnje utroši pijaću vodu količinu dovoljnu za tri godine sela sa 2.ooo stanovnika.A to je bilo 2o god.pre,a danas vidimo,sve nam manje čiste vode.Pa sam hteo zabraniti pored reka i otvorenih voda upotrebu herbicida i pesticida (čudili se svi ,kako posle obilnih kiša dolazi do pomora riba),a nisu shvatili,kako se voda slila u reku,noseći sve te otrove.
Užasne borbe sam vodio protiv divlje seče drveća,zbog toga imam stitinak "neprijetelja ",pa sam i tu gubitnik,zakon ni ušima ne mrda ispod štete 15.ooo din.Stablo od 5o god.pa ima 4 kubika,pa vredi 12.ooo.
A po mom predlogu,kako bi odredio vrednost godine x 1.ooo din,jednako je 5o.ooo din.Izbačen sam sa mojim predlogom.
Pošto sam se upustio već u svoj bla-bal truć,evo primera mojih promašaja:
Pre 4o godina sam napravio sebi roto kosačicu za oko kuće (lenj sam za ručno košenje)na beny motor,p nakon godinu se setih pa stavim elektromotor.Bio sam popljuvan,kako nisam normala,kako je struja opasna za
život itd...a danas ista ima u pogotovu svakoj kući.
Isto tada sam sa mojim mehaničarima izradili jednu polj. mašinu,ja (naivan) pokazao jednoj fabrici,došli stučnjaci,pogledali,poslikali,pa videće i tako.Nakon mesec dana se ista ta konstrukcija pojavila na tržištu kao njihov patent,i dan danas se proizvodi.
Pre 2o god. sam opet nešto "sanjao i maštao",para nisam imao za izradu a projekta,pomoći nije bilo,a trebalo je prototip da se patentuje i zaštiti za silne novce.Opet mrka kapa,a tada već nisam dao na slikanje onako iz prijateljstva.I potpuno sam digao ruke.Ja svima pomažem,a ostadoh sirotinja.
I tako,usput sagradio (skoro sam) šest kuća u selu,i to od temelja do dimnjaka (triput pao sa krovova :diablo:)
izradio tridesetak kupatila u ono vreme,a to sve samo iz prijateljstva,možda za poneku kaficu.A svi ti prijatelji nekako su se uzdigli iznad mene,pa danas ih nema već....
A ima toga još,ali što da Vam dosadjujem,komšija nastavnik,u životu ne ekser nije zakucao,danas u penziji šeta se sa nekim blesavim džukcem,a verujem da je srećniji o meni.Jeste da je 15 puta išao da položi vozački za auto,pa nije uspeo.
Ni taj splav ne bi bio predmet rasprave ovde,da ,kako sam rekao zet je odneo na Tisu,i rekoh valjad ću ovde naći svoj mir,pa ispade opet naopačke.
I cele sam noći preturau po netu,pa video turistički splav na drini sa 15 putnika,bez ijednog pojasa,pa video kako sam možda u glavi i prednjačio ispred ovih....i verovatno znate za ove sprave.Znam,drugi materijali,druga tehnika.Ali osnovna zamisao je slična,jedino što sam ja zaostao sa razvojem.
A je,nisam ovde da se isplačem ,eto izašlo je iz mene .Da bilo šta lažem ili preterujem,nema smisla,niti da se dokazujem i hvalim.Samo kada pogledam unazad,nešto nemam više snage za snove i maštanja.
http://www.easyfloat.hu/i/1.jpg (http://www.easyfloat.hu/i/1.jpg)
-
Pa to sam i spomenuo u svom postu: Easy Float to je već ozbiljna dimenzija.
Tj. tvoj splav ima malu zamerku: malo je mali, i nema pravi nosač za motor!
I to je to. Više primedbi nemam!
Samo ne zaboravi: Balaton NIJE Dunav.
(http://www.easyfloat.hu/i/1.jpg)
-
Ali kad malo bolje pogledaš sliku šta vidiš:
1. decu u kupaćem
2. par stolica
3. lik koji peca u kupaćem
4. motor bez zaliha goriva
To znači da oni nisu odmakli više od 500m od mesta odakle su krenuli, a ne 300-500km!
Tebi (svakom) treba:
1. Hrane
2. vode
3. goriva
4. šator ili krevet
5. pojasevi
6. sidra
7. vesla
8. kanapi
9. posudje
10. garderoba
11. ćebad ili vreće
12. suncobran
13.
14.
15.
Dopiši sam sve što misliš, tj dopisaće ostali članovi.
Vidiš li ti to na tom Madjarskom splavu?
Imaš li mesta za tako nešto na svom splavu?
Dodaj na sve to talase od metar i način da sve to ostane NA splavu suvo i čitavo.
Nije to baš tako jednostavno.
:drinks:
-
Gospodine Janči,
Čitam ovo što ste napisali i pitam se šta je to ušlo u ovaj naš svet i u ove ljude oko nas?
Zašto obični ljudi ne mogu da uživaju u plodovima svog rada, a kojekakav ološ prosperira?
Zašto obični ljudi imaju problema da vaspitaju svoju decu i svoje unuke na jedan običan, prizeman način, na način koji od njih stvara normalna ljudska bića?
Oko nas je sve više monstruma, lopova i ološa svih vrsta.
Tako je malo potrebno za uživanje u životu. Toliko malo je stvarno važno.
Mislim da će vaša deca i unuci odrasti sa najlepšim uspomenama koje će ih hraniti i u dubokoj starorosti.
To što se vi njima dali, to se parama ne kupuje.
I nemojte žaliti što su se drugi obogatili na vašim idejama.
Šteta je što vi niste mogli da uživate u rezultatima vašeg procesa razmišljanja ali ni oni lopovi neće ništa poneti sa sobom. A to materijalno što će iza njih ostati, nestaće kao što je i došlo.
Zaboravite na sva mudrovanja i savete koje ste ovde dobili i živite mirno i spokojno svoj život.
To što umesto ladje imate svojeručno napravljen splav ne čini vas manje nautičarem od bilo kog vlasnika ladje koja košta mnogo hiljada evra, ma šta o tome mislili i neki članovi ovog foruma.
Neki medju nama neće da prihvate činjenicu da je pojam nautike i nautičara mnogo širi od njihove spoznaje.
Veći ste vi nautičar na tom vašem splaviću od mnogih od nas.
Uživajte vi u svojim planovima. I pokušajte da ostvarite sve svoje želje u granicama mogućeg.
Rekao sam jednom i ponoviću - samo budite oprezni.
I da, kratko za deda Zorana - Samo vi pišite slobodno. Niko meni nije dao specijalnu dozvolu za duge tekstove. Pišite i ne brinite za moju sujetu - iznenadili biste se kad biste mogli da izmerite koliko je ona kod mene mala.
A sem toga, neka malo i vas kritikuju - što bi samo na mene bila povika?
-
Поштовани форумаши
Тему сам подијелио на два дијела од којих је први дио у рубрици Стигао сам, а други у Општој општој дискусији.
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7169.msg78540;topicseen#msg78540 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=7169.msg78540;topicseen#msg78540)
Хвала вам.
-
Lazo , Lazo!!!!
Po tebi ispade da smo propisno nepristojni bili!Ako pazljivije pogledas 98% postova su dobronamerni saveti i nista drugo!!Kao i svi normalni (?) ljudi pokusali smo to da potenciramo.Sto se mene tice Skeledjija moze i dva bureta da spoji i do delte neka ide!!Sad , kakav bi san imao ako bi se to pretvorilo u katastrofu a ja bar nisam upozorio coveka , je pitanje!!
Davno sam ovde negde rekao : "Izes coveka bez snova" i to jos uvek mislim!!Ali.......?
-
Lazo , Lazo!!!!
Po tebi ispade da smo propisno nepristojni bili!Ako pazljivije pogledas 98% postova su dobronamerni saveti i nista drugo!!Kao i svi normalni (?) ljudi pokusali smo to da potenciramo.Sto se mene tice Skeledjija moze i dva bureta da spoji i do delte neka ide!!Sad , kakav bi san imao ako bi se to pretvorilo u katastrofu a ja bar nisam upozorio coveka , je pitanje!!
Davno sam ovde negde rekao : "Izes coveka bez snova" i to jos uvek mislim!!Ali.......?
Deda,
Iz kog dela mog teksta je izveden zaključak da su naši forumaši bili nepristojni?
Meni se činilo dok sam pisao da sam prilično jasno pokušao da iskažem svoje puno razumevanje za sve što se gospodinu Janošu dogadjalo u životu, kada su drugi krali njegove ideje i na tome zaradjivali, kada su ljudi oko njega ostajali gluvi i slepi na vredne i pametne sugestije i ideje koje su se radjale u njegovoj glavi.
I želeo sam da mu kažem da ne treba previše ozbiljno da uzima sve komentare koje je pročitao - video sam iz njegovih odgovora da se upitao šta mu je uopšte i trebalo da nam se javlja...
I želeo sam da ga ohrabrim da nastavi da sanja svoje snove i da pokuša da ih ostvari oniliko koliko to bude moguće.
Nadam se da ste vi, godpodine Janči, tako razumeli moju poruku. I nadam se da ćete nastaviti da se "družite" sa nama i da nam pišete da li ste i dokle stigli svojim splavom.
Ako je neko u mojim rečenicama ipak uspeo da pronadje neku kritiku upućenu njemu lično - onda je to njegov lični problem, a ja mu skidam kapu, jer pronaći nešto čega nema, nije lako.
-
@ Zaboravite na sva mudrovanja i savete koje ste ovde dobili i živite mirno i spokojno svoj život.
To što umesto ladje imate svojeručno napravljen splav ne čini vas manje nautičarem od bilo kog vlasnika ladje koja košta mnogo hiljada evra, ma šta o tome mislili i neki članovi ovog foruma.
Neki medju nama neće da prihvate činjenicu da je pojam nautike i nautičara mnogo širi od njihove spoznaje.
Veći ste vi nautičar na tom vašem splaviću od mnogih od nas.
Mozda se nisam bas precizno izrazio , lakse mi je usmeno nego pismeno , jer niko nije rekao da Skeledjija nije nauticar!!
A stvarno se vise necu javljati u vezi ove teme.Rekao sam sta sam imao pa ko razume shvatice a i nemora!!
Skeledjijo , ja te u ime svih nas ciji su postovi bili upozoravajuci ( nikako zlonamerni ) pozivam na oprez!Nista manje ,nista vise!!!Ziv ti nama bio!!
-
Nemojte ,molim Vas.Neka budem dežurni krivac za sve oko prokletog tog splava.Izvinjavam se svima,ako sam nepotrebno svojim postovima eventualno stvorio nesuglasice.Uostalom i ja smatram većinu odgovora kao pomoć i dobronamerna upozorenja, a nisam trebao toliko da se raspričam,niti treba nekoga da interesuje moja biografija.Najradje bih sve brisao svoje postove,ako bih znao,a da ne pokvarim još više.
@ mossi :ovu fotografiju sam namerno izabrao,a hteo ukazati baš na nesigurnost putnika,a na Balatonu nisam imao još sreće biti.Meni je more Jadransko više bilo za letovanje,pa makar i svakih 5 godina.
I na Balatonu se znaju dešavati gadne stvari za tren oka,mada je jezero.A koliko ljudi pogine godišnje,bolje da ne kažem.
Dunavom od Djerdapa sam imao sreće dva puta ploviti.Jednom svojevoljno,drugi puta uz pomoć rumunske policije ili vlasti.Snašlo nas je 1972.god. divno vreme celog puta. Ekskurziju do Djerdapa organizovalo moje preduzeće ,pa bili jednom,pa ja kao idem i sa drugom turom.Prespavali u Turnu Severinu,braća vešti Rumuni nama petorici (od 52) maznuli pasoše.Prijavili.Odmah nas odvedu u pržun,niti dozvolili da komuniciramo sa našima.Da ne dužim,bez hrane dva dana,odvedoše nas u Bukureštu na konzulat,dobili neki papir,doveli nazad u Turnu Severin,stavili na neki brod usput,i teraj do BG,pa busom kući.
A pošto sam i počeo,ja bih priveo kraju svoju priču,dok se ne ispune uslovi:
Umc dozvola i
dozvola plovidbe splava i dali će dozvoliti uopšte upotrebu motora.
A što je nabrojeno u uslovima,sve imam osim hrane,pre bih nosio akumulator za osvetljenje,sikirče i opremu za
kuvanje.Ako slušajno ulovim koju ribicu.Ribu imam staru 6o godina.....obožava vodu.Ja pak ne.I kupam se svaki drugi dan kao ;na drugi dan Božića i drugi dan uskrsa. :download:
Hrane ,rekao sam ne bih nosio,baš da vidim dali se prežvljava u prirodi,ili uz pomoć dobrih ljudi sa obale.
Splav je i mali,pa i nije,za nas dvoje mislim da je praktičan,može se lako produžiti-proširiti,tako je i kostruisan.
Javit ću se ponovo,ako nešto zvanično sredim.Ako ne,onda se opraštam od Vas.Do tada ću malo nezakonito brućkati nekoliko metara pored obale.
Od mene svima pozdrav do jula-avgusta,a sada eto lepog vremena,pa svi u čamce.
:tenk:
-
Deda, popričaćemo mi o ovom citiranom delu uz pivo kad bude prilika.
Skeledžijo, Skeledžijo - javite se što pre!
-
eto sta uradismo oterasmo covjeka ,a mi svi kao iskusni moreplovci koji smo prosli sve i svasta i za dobrobit njegovu i njegovih unacadi i zene,kao da je covjek nedonosce, a zapitajmo se koliko smo mi puta napravili cistu glupost na vodi koja moze da se izjednaci sa idiotizmom-nego sutimo kao da se nama nikad nije nista dogodilo,a i danas dan stoje nam strikovi razbacani svuda po ladji sidro gdje netreba i vreba svakog trenutka da se neko oklizne i da se nagrdi na njega i masu tih stvari. Ajde priznajte koliko vam se vrela supa ili neki rucak prosuo po kabini ili camcu ili iskace iz plovila koje nije zaustavljeno pri pristajanju i jos se oklizne pa tresne naglavacke sam sebi pred ladju, e ja sam to vidjao kod takozvanih nauticara koji se hvale da su odrasli na vodi,a za takve gluposti i nemar nam netreba dunav i njegovi vjetrovi i kako vi kazete sa dunava talasi od pet metara,mislim da smo pretjerali ,a ima na necijem avataru malo dijete koje sjedi na gumenom camcu sa nogama prema vodi bez pojasa za spasavanje mislim da je duletov avatar,pa niko ne rece ko mu je otac i kako to dijete sjedi u camcu,a neko ce reci to je samo slika i slikano je u plicaku ,jer mi imamo opravdanje za svoje postupke a za druge ni pod razno....
-
Znate sta. Pun mi je ... dzep raznih dusebriznika koji brinu o svima nama. Ovo me vec potseca na Domanovicevo Mrtvo more. Te bio jedan los decak koji nije pazio i vozio se sam na splavu, prevrnuo se i udavio. Dobra deca se ne voze sama na splavu, ne prevrcu se...
Dokle bre da nam stalno neko popuje sta da radimo. E sada bih bas uradio sve kontra. I ne trazim da ikome bude krivo ako se udavim jer to je MOJ izbor.
Skeledzijo. Mislio sam da se ne javljam vise na ovoj temi posto sam ti vec napomenuo da nema vajde od upustanja u diskusije na forumu, ali cu ti reci jos ovo. Smatram da nisi mali, imas podrsku velikog broja ljudi sa foruma. Naravno da ne mozes ocekivati da ti se svi dive i odobravaju tvoje stavove.
Jednostavno kazi sta nameravas da uradis a mi cemo videti da li i kako u toj nameri mozemo da pomognemo. U slucaju DJerdapske avanture, mislim da je Ika (Odisej), dao pravi predlog.
Ne bih vise da trosim reci na ovoj temi. Daj skeledzijo otvori i neku drugu temu. Vidim da ti imas sta da kazes.
Nemoj se samo uzbudjivati. Tuznih prica ima koliko hoces. Meni je zadovoljstvo da vidim da je neko uspeo da stavi osmeh zadovoljstva na lica onih koje zaista voli. Siguran sam da niko ne brine o njima vise do on sam (sta god neki ovde o tome mislili). :drinks:
-
Postovani ADMINISTRATORU-PROFO ako si podijelio skeledzijinu temu na dvoje onda i podijeli LUNU COVJEK NA TEMU STIGAO SAM LISTA NEZNAM NI JA KOJU VISE STRANICU
-
Офтопикујеш Зоке, али предлог усвојен и биће сређено.
-
Skeledzijo nemoj da nas napustas i nemoj da slusas ove dusebriznike teraj svoju pricu..
I meni sole pamet kako moram da smrsam radi zdravlja ili ko zna cega jos..Ma sta vas bre briga za moje zdravlje ..
Nikog ne slusaj i teraj samo NAPRED.. :drinks:
Sad ce Dule sigurno da me banuje,ako ne on onda moji veliki prijatelji.. :lol:
-
Postovani ADMINISTRATORU-PROFO ako si podijelio skeledzijinu temu na dvoje onda i podijeli LUNU COVJEK NA TEMU STIGAO SAM LISTA NEZNAM NI JA KOJU VISE STRANICU
profo neslusaj ga i ne deli temu ni za zivu glavu!
zamisli da pocne da stavlja slike na dve teme :suicide: :suicide: :suicide: :suicide:
-
Već je bio počeo pre neki dan, ali sam spojio/vratio teme u jednu.
Razdvojene teme: nijedna cela. :suicide:
-
Skeledjijo
Ne treba tebi nikakva dozvola,ni za splav niti polaganje za UMC.
Lepo se ti prijavi na regatu od izvora do usca dunava.Oni se spustaju ka-
nuima od platna,dnevna voznja,a nocu kampuju.Netreba ti ni motor,dva ve-
ala i nadjes ortaka.
Ajde bre gledam kako su se zabrinuli,vise reku ni na slici ne smeju
da vide,ako ne stave pojas. :)
Fala bogu pa nisi lud kad vidis da je lose vreme,veliki talasi vuces
djavola za rep.Fino vinjakcic u ruku i lagano pijuckanje ispred satora dok se
sve ne smiri.Ne brini za brodove,prvi koji prodje naucice te da se drzis malo
vise uz obalu.
UZIVAJ ! :drinks:
-
Ma samo guraj jer jednom se živi i nemoj da si na kraj srca, ko zna ako si pametan mogao bi srediti možda i neko sponzorstvo ili nešto slično, napraviti neki video dnevnik ili nešto slično a onda to probati prodati ili ako ništa drugo objaviti i pustiti u etar jer će to biti možda postrek za nekog drugog da živi život a ne da mu dani prolaze u četiri zida i trčeći od kuće do posla. Ono što je sigurno da ćeš logistiku imati od svih nas a ima nas na celom toku Dunava. Ako se za ovo odlučiš razmenićemo mob pa ako nešto treba siguran sam da smo tu da pripomognemo.
-
Hvala na savetima.
Ako nekoga detaljnije interesuje konstrukcija u preseku,evo ovako 99 % izgleda.Slabo crtam sa Paintom, pa nije ispalo baš najlepše.A da,te matice su u ravni sa gredama,ne kao na preseku.
-
:smile:
Kada se već pominje PUR PENA, jedna napomena !
Pur pena je efikasna i radi samo kada nije u zatvorenom izolovanom prostoru bez slobode širenja.
Da pojasnim - ona se koristi u građevini gde može da se širi i ima dodira sa svežim vazduhom i vlagom.
- ako bi se recimo ubrizgala u flašu i zatvorila, prividno bi se širila a onga bi se jednostavno ponovo skupila i jednostavno
ne bi formirala čvrstu penu (probajte u plastičnoj prozirnoj flaši sa čepom)
Janči, zbog dužine cevi na tvom splavu se možda desio isti efekat - na krajevima ima pene a u sredini je prazno.....
Kada neki određeni prostor mora da bude ispunjen homogenom penom onda treba koristiti dvokomponentnu penu koju
koriste frigotehničari
Verujem da to mnogi znaju, a možda neko ne zna pa nije suvišno napomenuti - ne škodi
-
E tako brate, malo konstruktivnih tekstova, Skeledzijo kako mislis da zamenis OSB plocu sigurno je dobro zalepljena.
Kad se to sredi bice solidne cvrstoce i dosta pouzdano a ako pena nije ni prodrla do sredine cevi nikakva steta vazduh zarobljen u sredini je isto toliko dobar a cev da pukne nece jer su jako zilave pogotovo kad je toplo vreme.
Moze se i mali sator podici na splavu ako pada kisa, samo nije za neke extremen akcije a to niko ni ne planira.
Ne postoji opasnost da se nesto strasno desi ako ste oprezni i kad se naoblaci lepo na obalu i mirna Backa.
Svi koji plase druge salaukama su se izlagali riziku jer su hteli a ne jer su morali a sada su kao preoprezni, nije to cunami samo jaka oluja, pre nego sto zagusti pridjes obali labavo vezes splav pa lepo na obalu dok ne prodje. Ako je leto jedna dobra kisna kabanica velicine novcanika resava problem. Oluja obicno traje dvadesetak minuta i potom sve kao i pre samo jos lepse.
Inace nasi forumski prijatelji kao i svi pecarosi samo traze zasta da se uhvate i eto diskusije unedogled.
Nema tu nista loseg samo ostrimo vijuge kroz diskusiju.
Pozdrav i vidimo se na vodi.
-
:smile:
Kada se već pominje PUR PENA, jedna napomena !
Pur pena je efikasna i radi samo kada nije u zatvorenom izolovanom prostoru bez slobode širenja.
Da pojasnim - ona se koristi u građevini gde može da se širi i ima dodira sa svežim vazduhom i vlagom.
- ako bi se recimo ubrizgala u flašu i zatvorila, prividno bi se širila a onga bi se jednostavno ponovo skupila i jednostavno
ne bi formirala čvrstu penu (probajte u plastičnoj prozirnoj flaši sa čepom)
Janči, zbog dužine cevi na tvom splavu se možda desio isti efekat - na krajevima ima pene a u sredini je prazno.....
Kada neki određeni prostor mora da bude ispunjen homogenom penom onda treba koristiti dvokomponentnu penu koju
koriste frigotehničari
Verujem da to mnogi znaju, a možda neko ne zna pa nije suvišno napomenuti - ne škodi
U pravu ste,što se tehnologija tiče.Možda nisam detaljno opisao (mada sam se raspričao dosta),ali sam i to pisao,da su cevi ispunjene potpuno, , i ne sprej purpenom,nego baš sa tim dvokomponentnim koji se kupuje na litre ,ja sam nazvao možda pogrešno poliuretan..A nisam detalje opisao,kako sam sa jednog kraja cevi do polovone popunio,a sa drugog kraja drugu polovinu od dužine 4 m. Inače taj dvokomponetni pri reakciji se sam zagreva na 6o C.stepeni.A bilo je i smešnih scena ,kada počne nekontrolisano da prska....Lako je frigo-mjstorima,naprave kalup pa uliju smešu i gotovo.Tako sam i ja trebao,kao uspravim cev,pa sa 4 m. visine ,ulijem izračunatu količinu tih izmešanih komponenti,i to je to.Mada je baš frigo majstor rekao da to nije sigurno zbog dužine cevi,jer reakcija počne za par sekundi,pa se pena može zaglaviti na pola puta,pa može doći do nekontrolisanog ispunjenja.I tada ja uradih nešto po mojoj glavi.
Krajevi cevi su zatvoreni poklopcima od tegli nekih,radi estetike.
Pur pena je samo ispod osb,gde je mislim imao dodir sa vazduhom .
Taj nazvani crtež sam samo radi pregleda dao,kako bi videli,na koji način su cevi spojene.E sad,dali je moglo bolje:sigurno.Ali tada sam tako zamislio.A zato sam i bio hrabar pisati da je prilično čvrsta konstrukcija,a dali je stvarno nepotopljiva,prosudite sami..E sad,cela kubatura osim cevi gore sa strane iznosi cca 5.5 m kubnih.A 7o kg je sama težina konstrukcije.
-
@ marke Nema ljutnje,društvo je ok.Jedino malo da pauziram do konkretnijih stvari.Već sam se i oprostio,pa kad mi neko piše,pa me vušete za jezik..... Djerdap se ionako planira 2012 zbog nekih uspomena i obećanja,pa dotel ma ima da usavršimo taj splav,dolazi još jedna zima,
pa ko diživim ,dižem zastavu.
---#---
baš je po meni promašaj sa osb.Prevarili su me tada trgovci,kako je osb vodootporna,a kako sam jesenac izvukao splav na obelu,pa odvojio malo plast.pokrivač,vidim da osb nije baš prikladan.
Tu bih tražio najviše saveta ili predloge .Teško ,ali već imam tehniku odvajanja ploče od pur pene.
Čuo sam za vodonepropusni šper,
Razmišljam o onim plastičnim pločama koje koriste na plastenicima,ali za te mislim da nisu za "gaženje", da su lomljive,mada ni veći grad ne probija.
Svakako bih nešto ,što je i dovoljno čvrsto i otporno na vodu.
-
400x200x15 ima 1.2m3
Tako da do 5.5 kubika ima 4,5 splavova. :taunt:
Nešto ne štima u matematici.
MAX teoretska nosivost tvog splava je oko 1000kg.
A tada je potopljen skroz, znači max pola od toga 400-500kg. :good:
:drinks:
-
400x200x15 ima 1.2m3
Tako da do 5.5 kubika ima 4,5 splavova. :taunt:
Nešto ne štima u matematici.
MAX teoretska nosivost tvog splava je oko 1000kg.
A tada je potopljen skroz, znači max pola od toga 400-500kg. :good:
:drinks:
Tooo,mossi '! I hvala za ispravku.
Prosta računica,ja sam hteo ono sigurno 0,55 kubika,zato sam i" nosivost" pisao već negde 250-3oo kg.
U globalu sam uzeo samo litražu cevi.Purpen iznad,osb i grede nadodju kao pride. :-[
-
skeledziju pokusaj sa korisnikom ZUX pimi da vidis neku plasticnu plocu kao gaziste a imas i u Politermu ...
sto se ispune tice vidjao sam ovu pur penu posle godinu dve tri i zna da popije poprilicno vode, jako je nepouzdana ako se prospe greskom benzin ili dizel na nju ..
blazujka , osb i slicno su u dobrom brou slucajeva VLAGOODPORNI sto je raslizicoto od VODOOTOPORNI, sto trgovci koriste da zavraju ljude jer pricaju ovo drugo a kad ih uhvatis u lazi onda "jao pogresno sam procitao.." u svakom slucaju pokusaj da zaobidjes te varijante idi na plastiku
cevi se ne srafe trebao si one obujmice kao oko oluka da koristis , isto tako zavari ili laminiraj otvore ....
i evo ti jedna racunica... ako je tezina konstrukcije 70 kg i ona sa vas dvoje potone do pola u vodu to znaci da je nosivost
nosivost 70 kg
"ja tada 95 kg
sosa 56 kg "
pa sve to puta 2 = 442 kg ....
pokusaj jednom godinje da demontiras jednu cev i da proveris kakvo je stanje unutra sa purpenom (razbij jednu cevku u delice ) i tako radi svake godine da ne bi doslo do iznenadjenja nije veliki trosak ali povecava sigurnost.... ujedno ces znati koliko je cev koja je predvidjena za zasticene uslove (pod zemljom ) izgubila od svoje eliasticnosti dok je bila izlozena atmosferskim uslovima, iskreno verujem da je izgubila poprilicno jer znam kako se ponasa plastika kada se ne koristi kako treba
-
skeledziju pokusaj sa korisnikom ZUX pimi da vidis neku plasticnu plocu kao gaziste a imas i u Politermu ...
sto se ispune tice vidjao sam ovu pur penu posle godinu dve tri i zna da popije poprilicno vode, jako je nepouzdana ako se prospe greskom benzin ili dizel na nju ..
blazujka , osb i slicno su u dobrom brou slucajeva VLAGOODPORNI sto je raslizicoto od VODOOTOPORNI, sto trgovci koriste da zavraju ljude jer pricaju ovo drugo a kad ih uhvatis u lazi onda "jao pogresno sam procitao.." u svakom slucaju pokusaj da zaobidjes te varijante idi na plastiku
cevi se ne srafe trebao si one obujmice kao oko oluka da koristis , isto tako zavari ili laminiraj otvore ....
i evo ti jedna racunica... ako je tezina konstrukcije 70 kg i ona sa vas dvoje potone do pola u vodu to znaci da je nosivost
nosivost 70 kg
"ja tada 95 kg
sosa 56 kg "
pa sve to puta 2 = 442 kg ....
pokusaj jednom godinje da demontiras jednu cev i da proveris kakvo je stanje unutra sa purpenom (razbij jednu cevku u delice ) i tako radi svake godine da ne bi doslo do iznenadjenja nije veliki trosak ali povecava sigurnost.... ujedno ces znati koliko je cev koja je predvidjena za zasticene uslove (pod zemljom ) izgubila od svoje eliasticnosti dok je bila izlozena atmosferskim uslovima, iskreno verujem da je izgubila poprilicno jer znam kako se ponasa plastika kada se ne koristi kako treba
Hvala lepo Kapetane.
Idem redom,još malo da razjasnim neke detalje,mada se plašim da me ovaj post sve više približava tituli "mornara",a to još nisam,a nije red da se ne javim na odgovore članova koji žele da pomognu.
---#---
Svakako ću staviti plastiku,samo da prvo proverim izdržljivost lexana.
Ti držači ustvari su isti kao obujmice kod oluka,samo malo širi,a stavnjeni su unutar cevi,kako ne stvaraju otpor u vodi.Za njih zavareni zavrtnji kojim su prišrafljeni ya popreču ngredu.Na crtežu crni.
Što se vremenskih trpljenja tiše,jedino one dve cevi sa strane su eventoalno izloženi UV zracima,ostalo je pokriveno,ashodno svemu,te cevi su uvek i u zemlji izloženi dodiru sa svakojakim materijama.
Pur pena stvarno propada od raznih goriva,ulja,to sam iskusio još pre kada sam pravio deci maketu železnice deci,pa sam hteo uljanom bojom farbati "planine".
Inače,najviše me brinu mravi i insekti,jer ako oni udju u cevi dok je splav na suvom,cevi će ubrzo ostati prazni...zato sam obratio pažnju na zatvaranje krajevai spojeva.mada se ove cevi prilično lepo se pajaju,mislim na kolena.Ovi čepovi od tegli su plastificirani,i taman potpuno zatvaraju cevi,još sa i osigurao sa po dve pop-ninte.
Predlog za povremenu proveru stanja unutrašnjost cevi je svakako za pohvalu.
Ovo sa nosivost 7o kg,(ja sam težinu samog splava pisao 7o kg) x dva malo ne razumem,po mom shvatanju je to valjda radi sigurnosti.
Ja u suštini od 55o litara sam odbio težinu splava ,moje i supruge i mislim to je sigurnost,da se ne uranja dublje od polovine.
A načito sam malo zakone i propise,pa našao negde član da kanui,sprotski čamci,pedoline,vodeni bicikli i slično
ne pripadaju pod obavezu plovidbene i UMC dozvole ,do dužine 3 metra.Unda mi nema druge,skratim,pa proširim (za širinu ne piše).I valjda će onda pripada pod "ostali." Mada sam ja pre za nešto zvanično,ako može.
-
A načito sam malo zakone i propise,pa našao negde član da kanui,sprotski čamci,pedoline,vodeni bicikli i slično
ne pripadaju pod obavezu plovidbene i UMC dozvole ,do dužine 3 metra.Unda mi nema druge,skratim,pa proširim (za širinu ne piše).I valjda će onda pripada pod "ostali." Mada sam ja pre za nešto zvanično,ako može.
Skeledžijo, drago mi je da ste još sa nama.
Samo kratak komentar povodom obeleženog dela teksta.
Meni se čini da to ne bi bilo dobro rešenje. Jednostavno, protivi se hidrodinamici.
Kada bi to bilo dobro, odavno bi ljudi pravili plovila "šira nego duža".
Razmislite i raspitajte se kod stručnjaka za ovu problematiku pre nego što počnete da kratite i širite.
-
Ma naravno,šalio sam se za skraćenje-širenje,samo još ne koristim smajliće kao za šalu.
Upravljivost bi tada bila nikakva,odnosno ni na šta ne bi ličilo.
-
Kad sam već mornar,pa da se ponašam i ozbiljno.
I prvobitni plan mi je bilo ispod splava sa obe strane ugraditi po još jednu cev,medjutim odustao sam
zbog močvarne i plitke vode.Medjutim sada ste mi vratili potrebu za sigurnost za ozbiljnije vode.
Ako ovako uradim (naravno sa sigurnom dogradnjom) dobio bih još nekih 15o kg istisnine.Mogla bi se i treća cev u sredini.Ali neka liči na katamaran u malom.Više moram onda paziti pri spuštanju-izvlačenju na obali.
-
Skeledžijo, ako dodaješ te cevi od dole, onda ćeš morati dodati i tu po sredini jer ćeš inače dobiti "stomak" na OSB ploči, uvinuće ka sredini.
Tvoja konstrukcija jeste čvrsta, ali samo kad je sve u nivou. Dodavanjem cevi na krajeve te iste izdižeš iz vode i kriviš konstrukciju.
Isto bi dobio, a zadržao konstrukciju kada bi ubacio od dole, izmedju SVIH cevi 50-ke ili 75-ice, e tada bi isto dobio na nosivosti, a stvar bi bila i ravna i čvrsta kao djavo!
Nadam se da nisam bio naporan sa ovom malom opaskom.
:drinks:
-
Ok mossi,razumeo sam,verovatno ima istine o "stomaku" ali;
tanje cevi su nesrazmerno skuplji danas a istisnina mala.
Glavni "teret" uglavnom nose poprečne grede,kojih ima ukupno 5,na svakih 95 sm,poprečno.
Putnici se uglavnom nalaze uzduž pri sredini,i za tolike godine nisam primetio nikakvo ulubljenje osb.ili krivljenje cevi.Čak prve sezone vožen bez osb ploča.(bolje da ih nisam ni stavio)
Dodavanjem dve fi 11o sa strane,dobio bih taman za težinu splava,znači da bi prazan dodirivao vodu celim dnom.
Eventualno od tih da stavim i na sredinu,ali nažalost nema sredine,jer su cevi nepar.
Ali ja znam,što više saveta i predloga,krajnji ishod bude sigurniji.
-
ako uradis ovako kako si nacrtao :
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=7202.0;attach=53534;image)
recimo da imas dva putnika i da obojica sednu na desnu ivicu , mozes ocekivati da ce ih splav u sekundi potopiti ... to je posledice ovih dodatnih cevikoje ce pomeriti centar oslonca a samim i centar gravitacije ...
pogledaj na ovom primeru koliko je jednostavno obrnuti "ostrvo" koje imam nosivost od bar tonu dve ....
Turn Liferaft (http://www.youtube.com/watch?v=ujRGR3NJklE#)
-
Gospodin Kapetan ! Ja sam već od par dana pa ozbiljan mornar.Daću ja po njušci onoj dvojici pre nego sednu
odjednom na istu stranu.Pa to se ne radi ni u manjem čamcu.
Ovaj moj "crtež" nije po srazmeri,ima 13 cevi,ja sam samo hteo predočiti kako bih ubacio sa obe strane još po jednu.Ovako izgleda varljivo,ali skoro duplo je širi.Da se sve 4 cevi po skici jedne strane potisnu potpuno pod vodu,treba 2oo kg.
Inače,prvom prilikom kada spustim na vodu,baš ću da testiram ovu Vašu pretpostavku.Naravno,uz obalu,a delikvente vežem kanapom za drvo na obali.Pa ako su hrabri,nek se smoče.Ma jok,šalim se,ali ću natovariti vreće
peska,pa merim potrebnu težinu za prevrtanje.
-
Pa jeste..i šta bih i dalje tupio.Primljeno k znanju :čun je čun,splav je splav.Motocikl je motocikl,auto je auto.
Jedinu prednost ima moj splav,ako se baš pretumba,plovi i" naglavačke",pa je isto toliko lako popeti se iz vode.
Mislim da i nema smisla dalje da se ubedjujem.Suviše sam ja mala kap u tim svim vodama.Bar ste videli nešto nesvakidašnje,nekima bezveze nešto.Bar će neki pecaroši da ga koriste.
-
:good: Skeledzijo,meni si dao ideju za platformu za pecanje,samo možda upotrijebim cijevi fi 200..samo razmišljam čime da popločam...ideja je tu pa da vidimo... :tenk:za nas dvojicu 4 sa 3 metre je sasvim dovoljno...
-
:good: Skeledzijo,meni si dao ideju za platformu za pecanje,samo možda upotrijebim cijevi fi 200..samo razmišljam čime da popločam...ideja je tu pa da vidimo... :tenk:za nas dvojicu 4 sa 3 metre je sasvim dovoljno...
Sa fi 2oo i to 4x3 metra ako sam shvatio ? Pa to je ogromno za dvojicu.Svaka ta cev ponaosob do polovine uranjanja ima nosivost 55-6o kg.(125 lit/2 - težina cevi i armature) Širina 3 metra ima 15 komada x 55 kg izlazi 825 kg.Ne vatajte me za računicu,ali tu je negde,ako opet nisam nešto prevideo.. :-[
ako se ne plovi snjim,onda samo dobro zaptivati krajeve (ima fabričkih zatvarača)i po meni samo se napune zatvorenim pet bocama radi sigurnosti.Te vindurit cevi sa fi 2oo su već izdržljivi i na udar.Ali su sigurno i skupi.
-
:good: Skeledzijo,meni si dao ideju za platformu za pecanje,samo možda upotrijebim cijevi fi 200..samo razmišljam čime da popločam...ideja je tu pa da vidimo... :tenk:za nas dvojicu 4 sa 3 metre je sasvim dovoljno...
Sa fi 2oo i to 4x3 metra ako sam shvatio ? Pa to je ogromno za dvojicu.Svaka ta cev ponaosob do polovine uranjanja ima nosivost 55-6o kg.(125 lit/2 - težina cevi i armature) Širina 3 metra ima 15 komada x 55 kg izlazi 825 kg.Ne vatajte me za računicu,ali tu je negde,ako opet nisam nešto prevideo.. :-[
ako se ne plovi snjim,onda samo dobro zaptivati krajeve (ima fabričkih zatvarača)i po meni samo se napune zatvorenim pet bocama radi sigurnosti.Te vindurit cevi sa fi 2oo su već izdržljivi i na udar.Ali su sigurno i skupi.
:good: Od viška glava ne boli ,možda nekad dodje još neko.. :stop: ne mislim da plovim,isključivo kao platforma koja će biti stacionarna uglsvnom :tenk:
-
Pozdrav Svima !
Radim pomalo,nije da ne radim.Danas su montirana burad,spušten plato na vodu,postavljene daske.
Za pecanje,pa i pristajanje čamca i naravno one moje budževine od splava....
-
Malo je obala strma,ali bar se ne gazi po mulju.
-
Bravo majstore napredujes.. :drinks:
-
Malo je obala strma,ali bar se na gazi po mulju.
Samo naprijed! :drinks:
-
:lol: :lol: :lol:
Skeledzija se primio na vodurinu, samo je pitanje kad ce da pocne da razmislja i o Brus Robertsu. :taunt:
-
Kako se uliva PU (poliuretansa pena) u cevi ;
Oba kraja cevi se hermeticki zatvore. U ravnoj liniji se izbuse rupe precnika 10mm (zavisi kakve cepove imate) u razmaku od 400mm ili slicno. Ubrizgavanje pocnete od jednog kraja i kako se PU pena pojavi na rupi, tako je hermeticki zatvorite PVC chepom , koristite silikoski kit ili PU lepak i tako od rupe do rup. Ovim ce se izbeci "povlacenje- pihtijanje pene".
Ulivanje pene se nesme vrsiti po vlaznom i kisovitom vremenom ili po mrazu. Idealno je da temperatura same cevi i okoline bude oko 20C.
PU pena upija vodu ali ne vise od 50 % (iskustveno). Ne preporucuje se za dinamcike konstrukcije jer je krta i na udar lomljiva.
Bilo bi dobro na pramcu postaviti talasnjace jer ce vas Dunav zalivati nemilosrdno.
Pored svega navedenog ,znam da je splav kakav pravi nas drug, plovan i verujem da ce se na njemu dobro zabaviti.
-
Skeledzijo ovo vec lici na nesto , kako planiras da ga ucrvstis ?
-
Skeledzijo ovo vec lici na nesto , kako planiras da ga ucrvstis ?
Most se gibljivim "kandžama" kopča na dok.Na obalskom kraju isto ima kandže koja se kače za tlo.Duž ispod mosta sam mislio čeličnom sajlom fi 15 mm vezati za drvo,da se sajla ne vidi,a stavio bih sajlu u pvc crevo, a sajlu prethodno natopljenu u tavotnu mast,a krajeve creva dobro zapivati .
Još oba kraja vežem sa dva lanaca za obalu.Naravno,ceo sistem vezova mora da prati nivo vodostaja min.2 metara razlike.Po mom shvatanju.E sad,videću u praksi...
-
sajle mozes da sakrijes u vodu ali onda rizikujes da neko osteti elisu , a mozes da ih postavis da se vide a onda rizikujes da ti ih neko ukrade
a to za tu mast nisam siguran koliko je ekoloski ..
-
sajle mozes da sakrijes u vodu ali onda rizikujes da neko osteti elisu , a mozes da ih postavis da se vide a onda rizikujes da ti ih neko ukrade
a to za tu mast nisam siguran koliko je ekoloski ..
Ne,ne.Ne sakrivam u vodu uopšte,ali i neće se videti.
Nemoze da se ostete elise,jer nece ni dodirivati vodu,posto bude provucena karikama tik ispod dna mosta.
I ne verujem da će iko moći prići elisom sa obalske strane,pošto je dok tik uz obalu.
A ekologija,pa pisao sam da se krajevi dobro (zapivaju ??) naravno,zaptivaju.
-
Pozdrav Svima !
Ipak,ja danas položio za UMČ.Jes,da od dvadesetak pitanja na jedan nisam znao odgovor,ali
se i nisam stideo sa mojih 66 godina života.
-
Cestitamo!!! :dance: :preved:
:drinks:
-
čestitamo :drinks:
-
Veliko hvala ! :drinks:
-
:good: Sa srecom! :drinks:
-
Честитам.
-
Cestitam prijatelju. Nek je sa srecom.... :tenk: :slow_en:
:drinks: :drinks: :drinks:
-
E neka ti je sa srecom majstore svaka cast na upornosti.. :drinks: :drinks:
-
svaka cast !!!
-
Cestitam na polozenom ispitu. To samo govori da je starost pojam vrlo sirokog spektra znacenja.
Znaci da Vas, gospodine Skeledzijo ubrajam u mladice. :drinks:
-
Cestitam na polozenom ispitu. To samo govori da je starost pojam vrlo sirokog spektra znacenja.
Znaci da Vas, gospodine Skeledzijo ubrajam u mladice. :drinks:
:drinks: U pravu si Arso,Skeledzija i jeste mladić...Čovjek je star onoliko kako se osjeća i ponaša,a naš Skeledzija je :preved:
-
Hvala Vam na čestitkama.Valjda sam sad bliže tituli "mornara".
Danas spušten zetov čamac u novo " pristanište " .
-
Na levu stranu dolazi omraženi splav,samo da se zameni OSB nekim prigodnim materijalom.
-
cestitke na UMC :)
vidi plasticne ploce umesto osb-a samo vidi oko klizanja .... pogledaj kod korisnika ZUX PIMI on ima u ponudi sendvich ploce Aluminijum Plastika cena oko 15 evra po kvadratu ali to ti je vecno
-
cestitke na UMC :)
vidi plasticne ploce umesto osb-a samo vidi oko klizanja .... pogledaj kod korisnika ZUX PIMI on ima u ponudi sendvich ploce Aluminijum Plastika cena oko 15 evra po kvadratu ali to ti je vecno
Hvala Kapetane i na savetu. Videcu jos za pokrivanje.Mozda jos ove godine ostaje OSB,malo me pritegle neocekivane finansije,
-
Kupi malo deblja bagremova drva za grejanje,i daj nekoj strugari da ti iseku u daske.Malo se bune
ali naci ces. :drinks:
-
Zorane,dobra ideja, i u pravu si da se buni strugar,jednom sam tako nešto naručio od jednog,pa na jedvite jade
odrezao bagremovo drvo,i pomalo me psovao :diablo: