Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: Vuk 19, 03, 2011, 23:10:19 posle podne
-
Citam na sajtu navodi.com covek dobio poziv na sud zbog neregistrovanog plovila pa se povela rasprava.
Pa vas ja pitam, prvenstveno ko zna 100% ko sve moze da kontrolise plovidbu, da li je plovilo registrovano ili ne, pa cak i u saobracaju pri vuci camca, da li moze saobracajac da izvrsi proveru i da li je to po zakonu. Ok mi je da saobracajac proveri tablice na prikolici ali da proverava da li je reg ili ne to mi bezveve, mesa se u posao kapetanije itd. Postoji li neka uredba koja ovo regulise, moramo ovo znati!
-
daj link da vidimo gde
-
nasao :
http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=2933&postdays=0&postorder=asc&start=0 (http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=2933&postdays=0&postorder=asc&start=0)
ako mi ikada napisu kaznu seticu se ove teme i procitati u zakonu sve pre nego sto ode kod sudije, gde cu traziti da se vodi zapisnik , i priloziti zakonske akte .... necu se zaliti platicu kaznu a onda cu razmisliti a li cu tuziti drazvu sudiju ili koga vec , to jest sta je skuplje dara ili mera...
generalno cuo sam da su se vec pojavili advokati koji rade na procenat .... sto je jako dobro za ovakve slucajeve
-
Vuče ima pravo po zakonu saobraćajna policija da kontroliše ,da li je plovilo registrovano zbog krađi.Sigurno 100% sva prava kao i rečna.
Šta ti još nije jasno slobodno pitaj.
-
Kod nas u marini Apatin, od ove godine: Zbranjeno držanje čamaca na privezu ako nisu registrovani!
Ovo ostalo niko ništa ne kontroliše.. :suicide:
-
Ja mislim da čamac dok je na vezu spada u registraciju pontona... tj ne mora biti registrovan, kad se odvoji od pontona onda može biti kontrolisan od strane inspekcije plovidbe tj Kapetanije..... Pa kako bi bilo da pre nego što stanete na parking kolima ,radnik na parkingu traži uvid da li vam je auto registrovan i u slučaju da je istekla registracija ne dozvoli vam da se parkirate.....
-
Bio čovek na godišnjoj skupštini (Kapetan Uroš - kapetanija Apatin) i lepo rekao svoje. :stop: :sajkaca:
Ima mala polemika, JAVNI PLAĆENO ČUVANI PARKING nije GARAŽA.
U garaži možete i tenk da držite.
Kazne su pre svega ogromne za marine da li je rekao 200.000 dinara ili tako nešto.. :new_russian:
-
Ne kažem ja da nije pokušaj da se to uvede, ali ne može Kapetanija da prebacuje ovlašćenje na marinu da vrši posao Kapetanije, tj da kontroliše registracija čamaca.... Mislim da to nije po Zakonu.... treba proveriti.... to isto je prošle godine pokušano i kod nas na marini, pa naravno nije prošlo....
-
pokusano je to svugde ali naravno nigde nije proslo .....
sdruge strane neka drzava to proverava a ne marina....
mossi ako to dopustite sutra cete da placate jos deset dodatnih taksi :sajkaca:
neka vam pokazu gde to pise u zakonu pa ako pise onda tako ako ne pise onda znate sta vam je ciniti
-
Mislim da kontrolu plovila vrši kapetanija, a ne policija.
-
lepo vi ! ne sme , pa ne sme policija da vrši proveru da li je čamaca registrovan, pa kao da nadju nešto što je ukradeno ako ne izvrše proveru . de da mi neko objasni.
-
Cekajte ljudi....
Ukradem ja gliser... i izvezem ga na put.... sta onda sam siguran >????? sve dok ga ne vratim u vodu?????
-
Ma ne, pogresno shvatate, moze policajac da te zaustavi i da utvrdi vlasnistvo nad camcem, ali da te kazni zato sto ti nije registrovan camac, pogotovu na putu, to ne moze.
-
evo kako je kod nas...ako vuces camac na prikolici moze da bude ne registriran ali moras imati racun i jedino u slucaju da ga vozis na registraciju...plovilo preko tri metra ne smijes voziti ni na registriranoj prikolici ako je plovilo bez papira...
na vodi te kontrolira i rijecna ili granicna policija ili kapetanija...i sve troje imaju iste ovlasti....osim sto kapetanija ne trazi ribolovnicu i prebrojava ribu....
kad dodjem u aljmas na spust i doceka nas policija kontroliraju i camac i vozilo s kojim idemo kuci i pribor i dozvole i broj ulovljene ribe te trazi i tocno vrijeme kad smo izasli na vodu i upise kad smo se vratili...
sto puta sam trazio da mi svaki ponaosob kaze sta smije i sta ne smije.....smiju sve....zato kod nas na dunavu nema ni jednog ne registriranog plovila a na rijecnom toku rijeke drave u duzini 40 km rijetko da mozes naci camac bez registracije....usput kazna za upravljanje registriranim plovilom bez dozvole je 350 eura
-
To je sve u redu ali znaš i sam koliko je skupa kod nas registracija :stop:
-
Ja kad sam postavio pitanje nisam mislio na čamac bez papira nego na čamac kojem je istekla registracija.
-
kod nas smijes voziti plovilo na prikolici ako je registracija plovila istekla a prikolica uredno registrirana...mislim da sve ostalo je van pameti
-
Upravo tako! Ali ni više nije bilo jasno ko sme da kontroliše na vodi i došli smo do zaključka da samo može kapetanija i niko više. Kaže meni prošle godine poljočuvar da će kontrolisati registraciju čamaca, samo sam se slatko nasmejao :)
-
na raznim forumima iz srbije vezanim za nautiku primjecujem da ste kolektivno protiv registracija...sto nije dobro...vi se trebate organizirati i traziti ustupak u cijeni registracije pa ce te svi imati uredna plovila sto bi i trebao biti krajnji cilj pa vam svejedno tko smije a tko ne smije vrsiti kontrolu ako ste uredni...
-
Nismo mi protiv registracije, već protiv registracije pod ovakvim uslovima.... ovo je otimačina od strane države....
-
Mnogo je vremena prošlo od kako smo pisali na ovu temu. Bilo je tu raznih tekstova o tome kako niko nema pravo da stupi na nečije plovilo bez poziva i dozvole i tome slično.
Našao sam jedan strani tekst koji nam govori o tome kako se to radi u Americi i o čemu bi posebno početnici morali da vode računa, pa sam pomislio da bi bilo lepo da to podelim sa vama - tek da se zna (možda će to uskoro važiti i kod nas).
Tekst je namenjen početnicima u nautici i govori o tome da bi svaki novajlija morao dobro da upozna svoje plovilo i da bi morao kada je sam, na mirnoj vodi, bez vetra da provede vreme izvodeći razne manevre, naprede-nazad, levo-desno, vožnja u krug, zaustavljanje pri različitim brzinama i tome slično.
U jednom delu teksta naglašeno je da bi svi morali da imaju jasno u svojoj glavi ko na vodi ima prednost, a ko i kada mora da preduzme sve da svoje plovilo ukloni sa pravca kretanja onog drugog. Iznad svega, početnici bi trebalo da posvete pažnju bezbednosti plovidbe. Na svakom plovilu trebalo bi da bude dovoljno pojaseva za spasavanje ili prsluka.
Ali najvažnije je da samo plovilo bude ispravno i bezbedno.
O tome u Americi računa vodi više organizacija.
U.S. Coast Guard (US CG - Američka obalska straža) i lokalne nautičke agencije imaju pravo da se ukrcaju na nečije plovilo u bilo kom trenutku da bi se uverili da li su zadovoljeni svi standardi i da li je plovilo opremljeno bezbednosnom opremom u skladu sa zakonom.,
Ako niste sigurni da li je vaše plovilo opremljeno u skladu sa zakonom pomoć možete da nadjete na više mesta. Medju njima najvažniji su Nautičarski vodič krozu federalne propise koji se odnose na rekreativna plovila (BGFR-RB) i besplatan program kontrole bezbednsti plovila (VSC - skraćenica na engleskom).
VSC jednom godišnje vrši kontrolu plovila, proverava da li postoji obavezna oprema za bezbednost i sprovode je specijalno običeni inspektori iz redova US CG, US motornog odreda (US PS) ili članovi državne nautičarske agencije za sprovodjenje zakona. Svi oni će najveću pažnju posvetiti tome da li na plovilu imate odgovarajuće pojaseve ili prsluke i da li ih imate u potrebnom broju za vas i putnike.
Ukoliko nešto nedostaje nećete dobiti nalog da platite kaznu. Inspektori nemaju zadatak da kažnjavaju. Njihov posao je da vam ukažu na to šta vam je potrebno da biste vi i putnici bili bezbedni. Ali postupanje po nalogu VSC inspektora može da vas poštedi neprijatnosti i da vam uštedi prilično novca ako sprovedete njihov nalog i otklonite nedostake koji bi vas inače mogli dovesti u vrlo neprijatnu situaciju ako do vas dodju predstavnici agencije za sprovodjenje zakona o plovidbi. Ovo trebaimati na umu, posebno ako ste vlasnik starijeg plovila.
A ako imate sve što je obavezno i neophodno za bezbednost budite sigurni da znate kako se to koristi u vandrednim okolnostima. Za to postoje specijalni kursevi koji se organizuju širom zemlje i namenjeni su vlasnicima rekreativnih plovila svih vrsta.
-
Lep tekst, ali to ce kod nas da vazi za jedno 22 godine - kada za mene nece vise biti bitno.
-
Maverik: citao sam tvoj post ,kako je kod vas ,i da nema ni jednog neregisrovanog camca i sta vam organi granicne policije tamo rade itd itd. Evo ja sam na Savi u Brckom a prijeko je isto Hrvatska i granicna policija Hrvatske ,imogu ti reci da ni blizu nije tako kao sto je kod vas ili kako ti pises. Oni su zaduzeni za kontrolu,svoje obale da nebi doslo do ilegalnog ulaska ili izlaska i zemlje i nedao bog ilegalnog prevoza roba da nekazem SVERCA, Ako im je nesto sumljivo prilaze plovilu i traze samo licne dokumente radi identifikacije a za plovilo ,plovne i ostale dozvole uopste ih neinteresuje a kamoli da mi vrsi kontrolu ribe i da se penje na plovilo. Na savi su cesto kombinovane patrole Bosne i hrvatske i ni najmanji problem mi nemamo sa njima. Oni su nam sve objasnili kroz druzenje i pricu sta smiju a sta nesmiju ,e pa ja sticem utisak da je kod vas Neko uzeo zakon u svoje ruke pa vam kroji kapu kako hoce ili misli da tako to treba
-
Ma nije problem ni u registraciji ni u ceni. Cenu bi mi mogli da smanjimo da nemamo jedan probleml.
Nikako ne mozemo da se udruzimo :)
ja sam uvek za protest !