Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: jazz 24, 02, 2011, 05:30:06 pre podne
-
Postovani forumasi, novi sam clan od prije par dana, a imam zelju da napravim jedan katamaran u Novom Sadu.
Da budem iskren puki sam laik ,ali me interesuje ulaganje u jedan takav projekat,, i zelim da piatam ,,sta je najbolje, tj od cega ga napraviti ,mislim materijal... i koliko bi po vasim procjenama kostala jedna takva ideja. Interesuju me dimenzije npr 12 metara duzine sa 5 sirine. Obo na sto ja mislim je samo to neko sirovo stanje bez motora, kuhinja ,soba i ostalog..mislim kao neka osnovna verzija, ako me mozete razuijeti. I da li imate neku preporuku gdje kod nas mogu da ga pravim. Zahvaljem se svim clanovima unaprijed na kometarima.
-
Imas katamaran kod tebeu N S preko puta brodogradilista u marini
-
Dobro došao :drinks:
-
Hvala na dobrodoslici.
Inace , ne zivim trenutno u N.Sadu mada me privlaci, mislim da cu za par godina.
Evo ovo je otprilike na sta sam ja mislio, mada se ne vidi puno, vise je voznja, ali se ipak da naslutiti.
Brisbane City Cat Ride (http://www.youtube.com/watch?v=69h6W9B7wZY#)
Ovaj je mozda i bolji:
City Cat departing Riverside (http://www.youtube.com/watch?v=ijD6j9P_BWs#)
Puno pozdrava svima a i na iskrenoj pomoci.
-
JAZZ, napisi koju o sebi i plovilu koje imas ili zelis da imas da bi znali ko si sta si .... :slow_en: Tako je uobicajeno. A inace dobro dosao u dobro drustvo i medju dobre ljude. :drinks:
-
Pa ne znam sta da ti kazem, porodican , 40 i kusur godina, normalan, neiskavren, i nemam blage veze sa plovilima, mada sam se vozio istim ,a o gradnji nemam pojma sem izvjesne zelje...i malo onoga sto je potrebno za gradnju. Nekada davno sam zivio na Savi u sojenici , tj u Makishu, dopao mi se taj zivot na vodi, camac, splav i sl...i naravno siroti ribari, tako se bar predstavljao jedan, zaista ribar a veliki covjek iznad svega.Salim se ,takav je po prirodi i da nije ribar.
Hvala ti na dobrodoslici ,citao sam ranije neke komentare, zaista , mnogo dobrih ljudi.
-
Pozdrav i dobro došao :drinks:
U koju svrhu si planirao ovakav katamaran - komercijalnu ili za ličnu upotrebu ili za obadva?
Ovaj sa snimka je čisto za komercijalnu upotrebu i to je potpuno jasno. Za turističke svrhe mislim da je idealno plovilo, stabilno, upravljivo, brzo i dovoljno veliko da primi dosta putnika. Sa druge strane za ličnu upotrebu pored pregršt prostora ovakvo plovilo i tekako košta više vlasnika, uglavnom se svuda plaća recimo dupli vez u marini ali opet ko traži konfor to je to - sve mora da se plati :). Drugi će ti bolje objasniti što se tiče materijala ali svaki ima svoje prednosti ali i mane. Može ga praviti od plastike, ili epoxi i šper kombinaciji, od metala (čelika ili aluminijuma) pa čak i od betona a kako god jedno iole ozbiljnije plovilo trebalo bi da ima svoj projekt. Pravljenje broda je ozbiljan i preozbiljan posao koji zahteva puno živaca i odricanja sa vrlo nizvesnim ishodom ako se ne radi po planu pa čak i kada se po njemu radi desi se da se finasijski plan dobro ne postavi pa zato pored puteva danas trune gomila započetih brodova koji nikada neće zaploviti. Tako nešto kada se započinje oči su malo gladne i vrlo često se smetnu neke stvari sa uma poput toga da je gotovo korito samo 1/3 (a posebno kod jedrilica čak i 1/5) ukupne vrednosti budućeg broda. Nisam se nikad bavio samogradnjom ali ti prenosim savet koji su meni dali kada sam ja o tome razmišljao i bio totalni laik i početnik a to je da za samogradnju je potrebno puno više iskustva i novca, ona podrazumeva da si vrlo vešt kod pregovora sa majstorima, kontroli istih, komunikaciju i pregovori sa dobavljačima a ako si bilo šta radio u stanu sa majstorima onda ti je sve jasno :suicide: - ponuda je velika, cene su baš popadale možda je bolje od te gomile ponude izabrati nešto što će ti se svideti i nešto što ćeš odmah moći da koristiš a kasnije kad stekneš određena iskustva ako te to smori upustiš se u samogradnju.
-
Добро дошао.
-
:drinks:
-
dobro dosao , na pravom si mestu i sada cemo kao i uvek u pocetku da sludimo novog clana sa nasim idejama i iskustvima a ti posto kazes da si normalan pokusaj da se odbranis od nas da bi i dalje bio normalan :taunt:
-
sudeci po zeljama i budzet je pozamasan
shodno tome neces imati vecih problema da realizujes proekat :good:
para vrti gde burgija nece :drinks:
-
Hvala jos jednom svima, ...nsiam protiv, sto vise ideja, sludjenih to bolje.
Pa upravu si Zoki, ne moze nista bez izvjesnog ulaganja, mada ja nemam orijentaciju koliko je to otprilike , sto bi se reklo ruke+ materijal i neka cifra..., da lupim, ne mogu jer se nikad tim i nisam bavio. Moram reci da se meni dopada celik kao materijal, iz prostog razloga sto mislim da je najajci od materijala, tj jaci nego drvo-plastika i alumijum.
Zoki, ta orijentaciona cijena mene zanima, da vidim koliko se moze ili da se pravi neka kraca varijanta , jeftinija. Moram reci da sam vidio i jeftijih lijepo uradjenih modela ali ja big to radio iskljucivo za komercijalnu upotrebu, sve ostalo dodatno. Takodje kako to registrovati i na koji nacin?
-
Registracija kao za plovni objekat u privredi - skuplja i komplikovanija. Za plovila duza od 15m ide ozbiljna procedura. Plovilo kao na slikama bi ovde moglo da se napravi za 87.546- 143.211e, i oko 3god bi bio rok kompletnog zavrsetka, a mozda jos koja godina +.
-
Plovilo kao na slikama bi ovde moglo da se napravi za 87.546- 143.211e, i oko 3god bi bio rok kompletnog zavrsetka, a mozda jos koja godina +.
pa ti sad vidi :drinks:
-
Upravo tako :drinks:
Ja ga bas nisam dobro razumio, nabacao je nakakvih cifara, a ne znam da li sam rekao da treba napraviti manje plovilo, ili hidrocentralu.
-
Odnosno mozda je ono u dinarima, a tanak sam s tim kursom.
Misko , koliko je to otprilike. jos koja godina++++
-
e= evro, a koliko jos + godina zavisice od toga da li sve evrice imas na gomili i da li imas duplo vise zivaca da izdrzis tretman sa majstorima.
-
Havala Misha, :drinks:
Je li ovo , od najmanje 87.546 eura do najvise 143.211. Daj bar malu diskripciju kako si dosao do ovako egzaktnih brojeva, ili je prepiska sa lota ili sportske prognoze.( sala . naravno,ribarska)
-
za ovo sto si dao kao predlog misa ti je dao mnogo dobru ponudu :good:
vataj ti njega dok se nije predomislio daleko je dragan od te lige...
-
nisam imao nameru da omalovazavam draganov rad ni jednog trenutka .
u krugu 50m oko mog camca nalaze se cetri plovila koje je on radio i plovio sam na njima.
draganu nije potrebna tvoja napadna reklama!
inace luna to sto ti sad znas zoki novus je znao kad je bio mali :good:
-
Dobro došao!
:drinks:
-------------------------------
Aluminijum je izuzetan materijal i definitivno ga ne bih izbacio iz kombinacije.
Po jakosti je skro kao čelik, naspram plastike i špera.. neuporedivo.
Lakoća i održavanje.. opet u njegovu korist.
Ali gledam Lunu kako se pati i koliko je sve to amaterizam.. :suicide: :nono:
Ako već imaš budžet: KUPI FABRIČKI BROD! :good:
-
da li si razmisljao na ovu temu :
http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/cat39_description.htm (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/descriptions/cat39_description.htm)
(http://www.bruceroberts.com/public/HTML/images/cat39b%5B1%5D.jpg)
(http://www.bruceroberts.com/public/HTML/images/cat39d%5B1%5D.jpg)
(http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PHOTOS-6/CAT-39-8.jpg)
(http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PHOTOS-5/CAT-39-2.jpg)
-
a postoji i manja verzija :
http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PHOTOS-6/Cat35-web-2.gif (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PHOTOS-6/Cat35-web-2.gif)
(http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PHOTOS-3/CAT35-ACCOM.gif)
(http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PHOTOS-3/CAT35-PRO.gif)
-
Hvala svima, dosta dobrih savjeta.
Ova diskusija mi je dala neke smjernice, tj nastojacu da dodjem prvo do ovog projekta, kojeg bi ja zelio, a zatim cu iz njega vidjeti koliko mi je potrebno materijala (tj koliko bi to kostalo sveukupno) plus sve ostalo, ruke majstori, vrijeme ..
Luna , u pravu si meni treba ova osnovna verzija sa svim farbanjima .
Ono sto Mossi kaze, apsloutno se slazem s njim, ali ne znam da to iko kod nas radi...tj tog amaterizma i fuserenja za vlastite pare mi bas i ne treba. Gdje ima da se kupi ta gotova varijanta( fabricka)?
Kapetan ,to je otprilike to, samo sto nema ovih dnevnih boravaka, kuhinja i sl.. nego je prazan prostor sa sjedistima( za posmatrace), u principu jedna platforma, kako sam ja uzivo vidio...
Alumijum volim, kao materija i apsolutno se slazem, ali mislim da je celik ipak bolje rijesenje kad je ova izvedba u pitanju.. ne znam, mozda laicki razmisljam.
Pozdrav svima.. :drinks:
-
Pozdrav Jazz.
Planiraš prilično ambiciozan projekat, pogotovo kad se uzme u obzir gde živimo.
S obzirom da planiraš katamaran za komercijalnu upotrebu, mislim da brodovi koji nisu rađeni po ozbiljnom projektu uopšte ne mogu da se registruju. U tom smislu, ovi modeli Bruce Robertsa koje je postavio Kapetan, su odličan izbor.
To nas dovodi do drugog problema, u Srbiji nećeš naći mnogo majstora koji to mogu da urade.
Majstori koji nude izradu brodića po pristupačnim cenama, kao što su Zoki iz N.Pazove ili Dragan iz Smedereva, ne mogu da ispoštuju takav projekat, to mora da se radi u ozbiljnom brodogradilištu, npr. kao što je rađen brod Nikola Tesla.
Što se materijala tiče, skrenuću ti pažnju na podatak da preko 90% svih proizvedenih plovila u svetu, u dimenzijama do 50 stopa (oko 15m), napravljena od plastike i kompozitnih materijala (drvo-epoxy, kevlar, itd). Pričam naravno, o ozbiljnim plovilima, ne o "kućnoj radinosti", a tu se mora ubrojiti skoro kompletna srpska brodogradnja! :this:
Razmisli ti još jednom o kombinaciji drvo-epoxy, pristupačan je materijal, projekti, a postoje i majstori koji su u stanju da naprave takav brod i pritom ispoštuju projekat, ma kakav on bio. Rezultat je svakako trajniji brod, sa boljim maritimnim osobinama, koji zahteva mnogo manje održavanja od metalnih brodova. Ako već ideš na metal, onda je aluminijum daleko bolji izbor od čelika. Kad se sve sabere, čelik ima samo jednu prednost, a to je cena. U svemu drugom je ubedljivo najgori izbor.
Obrati se Peri Garminu, popričaj sa njim o izgradnji u drvo-epoxy tehnici, pa onda razmisli još malo o svemu. :drinks:
Nadam se da te uspešno sluđujemo! :lol: :taunt: :taunt:
-
Pogledaj ove camce , oni su u komercijalnoj upotrebi vec par godina!!
http://www.eurometro.rs/brodovi.php (http://www.eurometro.rs/brodovi.php)
-
Jazz, mislim da je novo fabričko jako skupo.
Kad sam mislio na budžet, mislio sam na polovnjaka.
Oko 100.000e ?
Mislim da se na ino berzama polovnjaka ima šta pronaći za te novce.
Da li si razmislio gde i pod kojim uslovima bi imao privez u Beogradu?
Srećan izbor!
:drinks:
-
http://www.hallooglasi.net/1/posts/21_Plovni_Objekti/110_Jahte/7563_PRODAJEM_KATAMARAN.html (http://www.hallooglasi.net/1/posts/21_Plovni_Objekti/110_Jahte/7563_PRODAJEM_KATAMARAN.html)
A čini mi se da je i ovaj na prodaju ili njegoc brat blizanac negde sam našao na netu (http://www.eurometro.rs/brod_carpediem.php (http://www.eurometro.rs/brod_carpediem.php)), koliko se sećam cena je oko 40k EUR. Ovaj drugi mislim da bi ti bio idealan posebno što lađa već ima sve dozvole, što znači kupiš i kreneš da radiš. E sada kada ćeš da povratiš novac zavisi od puno puno stvari. Prevoz je biznis i tu je onada brod samo sredstvo za rad a za uspeh je pored njega potrebno i još podosta stvari :)
-
ako se ne varam carpe diem je kod mene u govnari vec duze vreme...
sto se tice ovih bruce roberts katamaran za slicne dimenzije Vasic iz Lacarka je ako se ne varam trazio oko 30k evra da radi po projektu klot brod... pokusacu da nadjem ponudu pa cu je okaciti ...
-
evo ga novosadjanin za "sica" lovu.gledo sam ovde u svajcarskoj katamaran slicnih dimenzija od aluminijuma,klot,bez enterijera 200 000sfr
-
Hvala svima, narocito Saletu NB. dopada mi se tvoje razmisljanje. cjenim ga.
Mpram reci da ce mi biti potrebno i puno zivaca i energije za ovako nesto.
Slazem se da je ovaj brokerov prijedlog najvrijedniji paznje, gotovo -polovno .tj spremno za rad je mozda i ponajbolja opcija.
Pecov, to cemo ostaviti Svajcarcima , nek se oni s tom sicom zezaju. :drinks: