Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Профа 18, 02, 2011, 15:40:05 posle podne
-
Пошто се врло мало зна и пише о овој теми и начину погона, налетио сам на неке текстове па да их покажем.У питању је познати произвођач Linde. Можда некога и подстакнемо да напише који ред и подијели знање и искуство са нама.
-
Хидро погон...
-
Хидро погон...
-
Хидро погон...
-
Хидро погон..
-
Хидро погон...
-
ovo sve nemacki, jel on to vrti vodu u krug pa voda okrece elisu ?
-
Ne vodu vec ulje, Kapetane.
Taj sistem koristi Mezija na njegovoj ladji. Mercedesov motor pokrece hidro pumpu, koja vrti hidro motor, a on pokrece osovinu elise.
Regulacija brzine kretanja plovila moze da se izvede kontrolom broja obrtaja pogonskog motora, preko poluge gasa, ili kontroliom protoka ulja kroz hidro motor, uz konstatan broj obrtaja pogonskog (SUS) motora.
-
koeficijent iskoriscenja u odnosu na osovinski vod?
prednosti mane ?
-
Koeficijent iskoriscenja ne znam, a prednosti i mane ce najbolje reci Mezija kad uvidi prilikom plovidbe, ali najveca prednost bi bila sto se s malim motorom mogu postici velike snage (potisne sile) na elisi.
Po meni, to bi bio dobar pogon na teskim ladjama i barzama.
I ja jedva cekam da Mezija zaplovi pa da cujemo iskustva iz prve ruke. :good:
-
:good:
Eto dokaza da nisam jedina lujka koja razmišlja o hidropogonu na mom budućem katamaranu.
Prednosti :
- Neograničen broj stepeni prenosa
- Sa jednim motorom i uljnim agregatom može se upravljati sa više pogonskih hidromotora
- može se nezavisno regulisati rad bilo kog pogonjenog hidro motora, recimo na katamaranu se mogu okretati suprotno smerno
i na taj način okretati ceo katamaran bukvalno u mestu
- može se regulisati broj obrtaja elisa bokvalno od 1 do sopstvenog maksimuma tako da uzvodno imate izbor brzine od mirovanja
do maksimalne plovne brzine.
- nemate ograničenja ugla osovine elise kao kod osovinskog voda
- Pogonski hidromotori mogu biti postavljeni na nosače tako da se mogu trimovati kao vanbrodski motori
- Ako se nešto namota na elisu ne mora se ulaziti u vodu, jednostavno se podignu i očiste
- .......
- .......
Mane :
- Nemam poima.... možda neko drugi zna :this:
-
Mala dopuna na strani Prednosti
- Motor možete postaviti bilo gde, u nekom pristupačnom boksu tako da je bilo kakvo servisiranje k'o na tacni,
i ne mora se marinizirati kao kod osovinskog voda.
- može se pripremiti i neki rezervni motor tako da zamena traje izuzetno kratko
- ako se motor i puma spakuju u neku kutiju sa dobrom zvučnom izolacijom,hladnak sa ventilatorom se može postaviti bilo kako van kutije,
ili se jednostavno povezati sa sistemom grejanja kabine
-
a rikverc ?
-
:good:
Kap, koliko stepeni prenosa imaš za napred - toliko imaš i za nazad.
Upravljanje je slično polugama viljuškara - hidraulični razvodnici. Koliko imaš hidromotora -toliko imaš ručica koje su ti sve, i kvačilo
i gas i rikverc.... kao džojstik na kompu. Plus imaš gas za pogonski motor gde ti je regulacija od lera do maksimalnih radnih obrtaja,
pa onda kombinuješ ta dva sistema po potrebi.
To samo izgleda složeno i komplikovano, samo je stvar prakse... :yahoo:
-
Jedan deo nisam shvatio, posto sam naisao uglavnom na pricu ili samo o pumpi, ili o hidromotoru. Koji je pozeljan odnos snage pumpe, tj motora koji istu pokrece, i snage hidro motora?
-
:smile:
O ovoj temi se već malko pisalo, trebalo bi da se prečeprka unazad, neko od naših kolega forumaša je radio takve stvari
ali za druge namene. U principu je sve isto samo malo drukčije.
Ne znam nemački, možda je već nešto naisano i ovde na početku, ja nemam potrebnog iskustva ali naćićemo ko zna. :good:
-
Gubitak u hidraulici moze nastati usled curenja ulja izmedju zupcanika u pumpi i hidro motoru,i onog dela energije koji se gubi usled trenja i pretvara u toplotu. Kolko sam citao to najvise zavisi od kvaliteta odnosno zaptivenosti pumpe i hidro motora i krece se od 5 do 15 % po elementu (pumpa, Hidromotor) znaci gubitak je od 10 do 30 %.
Prednost je sto hidromotori obicno rede u rezimu 2000 obrtaja u minuti tako da treba izabrati npr. dizel koji ostvaruje max obrtni mom. na malom broju obrtaja prakticno dizel bi radio na malo jacem leru u kombinaciji sa teretnom elisom.
-
:good:
Mezija, imaš ladno pivo !
Sve što sam do sada čuo, ne računajući teoriju, je bilo u tom pravcu. Procenat gubitaka,
odnosno stepen korisnosti najviše zavisi od kvalitetno usklađenih komponenti. Upravo i najekonomičniji sistem
je kada se potrebna snaga i obrtaji na elisama dobiju na laganica radu jačeg dizel motora.
Tako da se dešava da manje troši jači motor na niskim obrtajima nego slabašan a preforsiran.
A inače tih traktorskih strvina od motora imamo na lopate. :preved:
-
Hmmm, ovo mi daje ideje za jedan katamaran, ovako kako gledam, ispada da za malo para moze da se napravi lep pogon :D
-
Za male pare ima samo tomosova 4
Iz licnog iskustva 1000+ eu