Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Elektrika => Temu započeo: HOGAR 17, 02, 2011, 11:59:54 pre podne
-
Kao sto znate,poceo sam rekonstrukciju camca,pa me interesuje,mogu li dva akumulatora po 140ah,podrzani sol.pan.od130w\7ah i eventualno malim agregatom,za ne daj boze,da izdrze grejanje za tusiranje i sudoperu,naravno ne istovremeno,a kad zahladni da mogu da grejem kabinu preko malih panel radijatora.Ovo zato sto je gasni bojler skup,pa izvod gasova pa dosta plina u rezervi,i misljenja sam da bi na struju bilo lakse,jevtinije,samo da li je to izvodljivo sa akum.koje vec imam,sol. pan.koji svakako uzimam i za ne daj boze,agregatom Pomagajte,braco,ako boga znate,radovi na enterijeru su vec poceli,pa ce kasnije biti mnogo teze prepravljati.P.S.Pouzdano znam da na forumu ima eksperata po tom pitanju,pa ako Vam ne oduzimam puno vremena :drinks:
-
pravo resenje za grejanje prostota na brodu je webasto... oko 100 evra je polovan...
grejanje vode nikako preko akumulatora jer je to suvise velika struja za njih ...
-
Na mom Antaresu8 fabrika Beneteau je to resila na jedan ""besplatan"" nacin ( koji sam lepo platio). Bojler od 25-30l sa dobrom izolacijom toplotu dobija od brodskog dizel motora kojem je radna temperatura oko 70-80C. U marini nemas tople vode (doplacuje se grejac na 220v kada je brod povezan sa strujom), ali posle desetak minuta plovidbe vruce vode ima dovoljno. Nakon zavrsetka plovidbe voda je vruca, tj topla jos nekoliko sati. I to je dovoljno jer i nema kada da se ohladi posto je ""oladi"" moja zena.
-
Hogare jel si rešio bojler i za koju kombinaciju si se opredelio. Ja ću najverovatnije da motiram kućni od 50l pa da krešem agregat kad mi baš treba tople vode. Ovi plinski protočni nisu preterano više skupi ali mi nešto stvaraju paranoju http://www.kupujemprodajem.com/gasni-protocni-bojler-VAILLANT-1174627-oglas.htm?filter_id=6067682 (http://www.kupujemprodajem.com/gasni-protocni-bojler-VAILLANT-1174627-oglas.htm?filter_id=6067682) tako da ću najverovatnije klasičnu kućnu kombinaciju.
-
Brokeru,sad videh,na plin je otpalo skroz,najverovatnije,sto kazes,bojler plus agregat,i mirna Backa,inace stojim vec dva meseca,zbog majstori,naravno :suicide:,pa ce topla voda cekati prolece :drinks:
-
trebace tu neki malo jaci agregat.....
-
:censored:
A koje su šanse da se ukomponuje vebasto uz doradu i dogradnju, on radi na 12 ili 24 V i ne treba agregat....
-
trebace tu neki malo jaci agregat.....
Pa i ne mora ako se stavi malo slabiji grejač do kilovat onda bi ga opušteno terao i neki od 1-1,5kw.
Ja se razmišljam da li mi se isplati da uzimam agregat koji daje 24v ali ima dobro punjenje od 40a pa kada mi treba neki jači potrošač na 220v krešem agregat i njega koristim za dopunu akumulatora a 220 izvlačim preko invertora od 1.3kw. Sa druge strane imam one jeftine i ne nešto preterano efikasne invertore pa je možda bolje ne svirati i uzeti normalan agregat na 220v koji bi uz 230w solara trebalo da bude više nego dovoljan.
-
Mislim da je skroz neracionalno toliko konvertovanje energija mislim agregat pa na 220volti bojler itd...za malo tople vode agregat bi morao prilicno da radi...sad nije pitanje vise ni goriva ni troskova al brate mnogo akanja....mislim da brzoprotochni plinski bojler je jedino pravo rešenje dovoljno je da vod a krene i dobijas pregrst dobro zagrejane vode ....mislim da je trošenje elektrichne energije za zagrevanje vode najgora moguća opcija još ako napraviš slabiji grejač od kilovat uz pad napona koji se javlja kod agregata.....nećeš se baš nešto iskupati.
-
:censored:
A koje su šanse da se ukomponuje vebasto uz doradu i dogradnju, on radi na 12 ili 24 V i ne treba agregat....
Moguce je to uraditi. Sistem gorionika za parno grejanje.
A, ako je brodski motor u pitanju, moguce je uraditi i izmenjivac toplote od rashladnog sistema motora. Sasvim dovoljna temperatura za vodu u "bojleru". :good:
-
Jel bi mogao ovakav protočni bojler da se stavi http://www.kupujemprodajem.com/gasni-protocni-bojler-VAILLANT-1174627-oglas.htm?filter_id=6067682 (http://www.kupujemprodajem.com/gasni-protocni-bojler-VAILLANT-1174627-oglas.htm?filter_id=6067682) jel nije mali.
-
svako zezanje sa bojlerom na sruju je bas zezanje...jedino ako hoces da se tusiras u marini..
i nije samo problem grejanja vode nego i trebali bi ti tankovi za vodu bas pozamasni ( izes tusiranje ako ne potrosis bar 200l vode)
a i tema je bas izazovna.... samo cekam da se zapodene rasprava da li je bolji prohromski ili bakarni kazan u bojleru....
-
Ako je bojler na drva,normalno da je bakarni kazan najbolji.
Zasto ne bi ugradio grejac na 24v ?
-
95% vikendaša je imalo bojler na sunce.
Klasičan bojler ofarban u crno.
Bude vruća da moraš presecati, znači ide klasična baterija topla iz "SOLARNOG bojlera" + hladna.
A zimi, kad su dani kratki.. pa ne morate se kupati svaki dan. :lol:
-
Plinski bojler je jedino prakticno i racionalno resenje. Zasto se plasiti "plina" ako je sve novo, ispravno i naravno od nekog renomiranog proizvodjaca? Sad ta varijanta da ce da eksplodira..... pamtim slucaj sa Cukaricke Padine gde je klasican bojler kupatilski na 220V eksplodirao zbog neispravnih termostata i zaglavljenog sigurnosnog ventila. Otkacio se sa zida , slomio svetlarnik, izleteo kroz isti , udario u susednu zgradu koja je bila uz nju odbio se i upao komsiji na terasu par spratova nize...Mislim, sve je stvar ispravnosti, i jedna i druga varijanata mogu da naprave BUM ali nece ako je sve ispravno i ako se s vremena na vreme odradi kontrola i servis...
-
Ono sto bih hteo jos da dodam, a u vezi je plina uopste a i drugih opasnih gasova na brodu poput ugljenmonoksida. U Nemackoj u "Bergeru" sam video detektor plina sa alarmom i to za vishe vrsta opasnih gasova koji uticu na zdravlje. Kosta oko 35€. Kad detektuje prisustvo opasnog gasa ukljucuje se glasan alarm. Deo je standardne kamp opreme i ima ga verovatno i u drugim kucama specijalizovanim za kamperaj. Bojler na plin ima svoj termo element koji zatvara plin u slucaju gasenja plamicka a i ako on zakaze tu je onda detektor opasnih gasova na brodu. Ako curenja nema onda nema ni BUM!
-
Jel bi mogao ovakav protočni bojler da se stavi http://www.kupujemprodajem.com/gasni-protocni-bojler-VAILLANT-1174627-oglas.htm?filter_id=6067682 (http://www.kupujemprodajem.com/gasni-protocni-bojler-VAILLANT-1174627-oglas.htm?filter_id=6067682) jel nije mali.
ovaj bojler je prilično star i ne znam u kakvom stanju su mu membrane ali definitivno plinski protočni bojler moze proizvesti tople vode koliko ti duša želi.Princip rada gasnog bojlera je idealan za korišćenje na brodu.On ima jedan mali plamen veličine plamena na upaljaču koji se upali neposredno pr e upotrebe bojlera a onda on aktivira veliki plamen kad potekne voda. Temperatura vode može biti i 70 stepeni. potpuno je siguran jer ima dvostepenu zastitu od curenja gasa i ventil za potpuno zatvaranje dovoda plina. ne treba mu nikakav izvor napajanja osim dovod plina i mali otvor za izbacivanje proizvoda sagorevanja...
-
Brokeru ti sad imas veliki motor na brodu. U klasican pojler ugradis el grejac sa izmenjivacem.
Izmenjivac povezes na motor i isto ko kod Mise.Jos ti fali nautilus tus za masazu i sa 50l vode
troje se istusira.Grejac koristis u marini i imas zimi prednost kad radi bojler startujes vruc motor.
A agregat zaboravi i 3,5 KW crkavaju kad napajaju grejace.
-
Brokeru ti sad imas veliki motor na brodu. U klasican pojler ugradis el grejac sa izmenjivacem.
Izmenjivac povezes na motor i isto ko kod Mise.Jos ti fali nautilus tus za masazu i sa 50l vode
troje se istusira.Grejac koristis u marini i imas zimi prednost kad radi bojler startujes vruc motor.
A agregat zaboravi i 3,5 KW crkavaju kad napajaju grejace.
Da znam za tu foru sa izmenjivačem ali nema predstavu kako to da nabavim i gde da pogledam - predpostavljam da to neko mora da napravi jel znaš možda ko?
Nisam čuo za crkavanje agregata i nije mi jasno što bi riknjavao pa lakše mu je to nego da tera neki motor (ili grešim) Ja sam mislio da sa agregatom od 1,5-2kw teram grejač od 1kw.
Ali svakako ću razmotriti opcije sa izmenjivačem ali i plinskog protočnog bojlera :drinks:
-
Sad malo razmišljam i realno nije mi baš najjasnije kako radi ta fora sa izmenjivačem. Ja za hlađenje vučem dunavsku vodu iz bunara. Kod ovog motora ne postoji termostat već se preko ventila dozira količina vode za hlađenje bloka. Ako je voda hladna ventil se dotegne kako bi se mašina brže zagrejala. Sa druge strane ako je toplo onda se ventil dodatno otvori kako bi se povećalo hlađenje. Jbg stari sistem napravljen da mašinisti ne bude dosadno. Sa druge strane grana se hladi nezavisno i voda se izbacuje na drugom mestu. Gde sada i odakle vučem vodu potrebnu da zagreje vodu u bojleru (Sa izduvne grane ili sa bloka) Puno pitanja al jebga malo sam zaostao :suicide:
-
1. grejac sa izmenjivacem radi srecko grejaci i pase na svaki bojler.El grejac narucimo po potrebi.
ako je za marinu moze i jaci 3kw dok ugrejes motor i voda topla.
2. vodu iz motora uzmes iz bloka al bih ja na taj motor ugradio termostat. jer motor kad nema radnu
temperaturu vise trosi i brze se haba.Ako motor nema mesto za termostat postoje termostati kod nekih
motora koji se montiraju na crevo.
3. GREJACI SRECKO imaju prodavnicu u bulevaru pa pogledaj o cemu ti pricam.
-
1. grejac sa izmenjivacem radi srecko grejaci i pase na svaki bojler.El grejac narucimo po potrebi.
ako je za marinu moze i jaci 3kw dok ugrejes motor i voda topla.
2. vodu iz motora uzmes iz bloka al bih ja na taj motor ugradio termostat. jer motor kad nema radnu
temperaturu vise trosi i brze se haba.Ako motor nema mesto za termostat postoje termostati kod nekih
motora koji se montiraju na crevo.
3. GREJACI SRECKO imaju prodavnicu u bulevaru pa pogledaj o cemu ti pricam.
Fala gosn Sale pogledaću :drinks:
-
Brokeru,
slazem se u potpunosti sa Saletom sto se tice termostata. Ipak radi automatski i sigurnije ce odrzavati radnu temperaturu nego ti licno. A i ne moras stalno da gledas u instrument. Meni je i sada na automobilu najvazniji instrument termometar a onda tek pokazivac nivoa goriva.
Jedino se ne bih slozio da je najbolje resenje koriscenje vode iz bloka motora. Mislim da je voda koja hladi izduvni sistem toplija i pre se zagreje nego voda iz bloka motora (ili mozda gresim), ali u svakom slucaju za tebe je to najbolje resenje.
Izmenjivace toplote za bojler imas u svakoj prodavnici koja prodaje opremu za parno grejanje. To ti je obicna bakarna cev, savijena u spiralu. Probusi se kazan od bojlera, provuce spirala, zahatletuju otvori i to je to. Ne verujem da ces to moci sam da uradis, ali evo rekoh ti ko to moze, pa pronadji nekog majstora da ti to uradi. A i ako ne koristis taj sistem, bojler nije za bacanje. Koristis ga kao klasicni bojler (ako je grejac na struju ispravan, naravno).
-
Da i ja mislim da je izduvna grana toplija i da se brže greje al možda postoji neki razlog što iz bloka a ne iz grane. Znači ako sam dobro razumeo on tera dunavsku vodu koja je preko grane zagrejana u bojler i preko tih cevi greje vodu koja je u bojleru.
Što se tiče termostata to sigurno može da se reši nekim termostatima a što toga nema nego je taj ručni ventil postavljen dobio sam odgovor da je kod tegljača takko to rešeno da bi u zavisnosti od opterećenja mašinista mogao da dozira i ručno hladi mašinu. Baš ću da pogledam kako je kod Joje jer kod njega je skoro isti motor
-
Stavi ti to na vodu iz bloka motora.Kad motor postigne radnu temperaturu
bice to dovoljno vruce.Samu spiralu izmenjivaca moze da ti napravi svaki elektricar koji pravi
grejace.Mozes i sam da napravis,uopste nije tesko.Nabavis prohrom cev fi 10-12 mm.Napu-
nis je SUVIM peskom i zapusis sa obe strane.Namotas je na neku debelu cev.Izvadis cepove
i istreses pesak.Probusis rupe na bojleru prodenes spiralu,i hartletujes zavaris ili odes kod
naseg Vlade da ti on to argonski zavari. :drinks:
-
Da i ja mislim da je izduvna grana toplija i da se brže greje al možda postoji neki razlog što iz bloka a ne iz grane. Znači ako sam dobro razumeo on tera dunavsku vodu koja je preko grane zagrejana u bojler i preko tih cevi greje vodu koja je u bojleru.
..............
Da, dobro si razumeo. Pumpa tera recnu (necu reci Dunavsku) vodu preko izduvne grane, koja se zagreva hladeci granu, i tako topla se propusta kroz izmenjivac toplote u bojleru gde prenosi toplotu na vodu u bojleru i nakon izlaska iz bojlera se ponovo izliva u reku. Nema struje, nema dodatne potrosnje goriva, vrlo ekonomicno, a uvek je topla voda u bojleru (i leti i zimi), doduse samo ako motor radi. Nakon potrosnje vode iz bojlera, ako motor ne radi, nema sta da zagreje vodu. E, tu ti dolazi u pomoc elektricni grejac (ako si u marini).
-
citajte izmenjivac postoji na flansi grejaca zamo se montira u bojler.
nista ne pravis
-
1. grejac sa izmenjivacem radi srecko grejaci i pase na svaki bojler.El grejac narucimo po potrebi.
ako je za marinu moze i jaci 3kw dok ugrejes motor i voda topla.
:lula:
-
Plovidba od pola sata je dovoljna da se voda u bojleru zagreje oko 60-70C (u marini radi grejac na 220V). Bojler od 25-30lit leti mi traje dva dana,a u jesen-prolece jedan dan dok se ne potrosi ili sam ohladi. Kada se ohladi, a dotle se i akumulatori paralelno prazne za frizider i ostale potrosace, upalim motor pola sata i opet imam vruce vode i dopunjene akumulatore, a potrosio sam 1-2lit nafte.
-
Vidi Dule,nije mi pao na pamet vebasto koji greje vodu,verovatno moze preko baj pasa da ide i u bojler iliti sud,pa preko slavine za toplu i hladnu vodu tusiranje.Da li mi treba preso pumpa iz bojlera do slavine,zbog pritiska,sta mislis :smile:
-
broker seti se one ladje na kojoj nam je postala elisa pa smo 4 sata sedeli na njoj ona ima 6 meseci vrelu a 2 meseca toplu vodu sa onim sistemom na krovu ... a nema potrosnje dodatne...
sto se marine tice to moras da se raspitas, recimo miljan placa 10 evra vise mesecno da bi imao toplu vodu , klimu i sve ostalo sto trosi od struje... nije to losa varijanta .. covek izracunao i video da mu se isplati ....
-
Nije skretanje sa teme i ako se čini da jeste:
Victron MultiPlus i Quattro inverter/charger-i imaju odličnu "PowerAssist" funkciju koji omogućavaju "teranje" većih AC potrošača i manjim generatorima. Power Assist funkcija omogućava da MultiPlus ili Quatro "povuku" iz baterije dodatnu snagu za AC potrošače preko invertera.
http://www.victronenergy.com/upload/documents/5%20PHOENIX%20MULTI%20COMPACT.pdf (http://www.victronenergy.com/upload/documents/5%20PHOENIX%20MULTI%20COMPACT.pdf)
Na primer, imate generator od 1kW, MultiPlus od 1200W i potrošača od 2kW u piku. Upalite generator na AC ulazu MultiPlus-a, i kada AC potrošač povuče 2kW, MultiPlus upali inverter i "doda" još 1.2kW snage u AC mrežu pa će i 2kW potrošač raditi sa 1kW agregatom. Kada se potrošnja na AC mreži smanji ispod 1kW, MultiPlus će automatski rutirati višak snage u punjenje baterija:
Evo ga primer sa Hondinim agregatom i MultiPlus-om:
http://www.victronenergy.com/upload/documents/Honda%20white%20paper%20GB.pdf (http://www.victronenergy.com/upload/documents/Honda%20white%20paper%20GB.pdf)
Daklem, uz pravilno planiranje snage potrošača i ostatka sistema, moguće je sa mnogo manjim generatorom odraditi dobar posao...
-
Taj webasto ima svoju pumpu. Tera vodu u krug i greje je. Moze da opsluzi i 3 grejna tela pored bojlera. Mogu da se umesto klasicnih auto grejaca ugrade i alu radijatori.... sjajna stvar ali meni licno se ne svidja jer zahteva dodatnu instalaciju... Ne mogu sve da kontrolisem i odrzavam.
A i značajno više ampera vuče da bi radio od klasičnog vazdušnog. Mada za veća plovila je itekako zanimljiv. Moguće je u sistem ubaciti i ventil koji će toplu vodu iz ovog grejača voditi kroz blok motora da bi sprečio smrzavanje na primer...
-
http://www.cabelas.com/catalog/product.jsp?productId=745913&destination=/catalog/product.jsp%3FproductId%3D747125 (http://www.cabelas.com/catalog/product.jsp?productId=745913&destination=/catalog/product.jsp%3FproductId%3D747125)
a mozel ovo ?
-
Kod autobusa i nekih kamiona je instaliran tako da moze da se programira u koliko sati ce da se upali. Palih ga npr. sat pre pocetka voznje. Kada dodjes u vozilo. kabina je topla, motor skoro na radnoj temperaturi. Kada u voznji motor pocne da greje vodu,on preuzima grejanje. Webasto se povremeno ubacuje ako je spoljna temperatura niska pa motor ne postize da zagreje kabinu na zadatu temperaturu. Sve to regulise automatika i skoro da se ne kvari ( sluzio mi deset godina bez kvara i bus prodat tako) Jedino akumolator mora biti dovoljnog kapaciteta i besprekoran. :drinks:
-
http://www.cabelas.com/catalog/product.jsp?productId=745913&destination=/catalog/product.jsp%3FproductId%3D747125 (http://www.cabelas.com/catalog/product.jsp?productId=745913&destination=/catalog/product.jsp%3FproductId%3D747125)
a mozel ovo ?
a sto ne bi moglo :read: