Moja Ladja
Opšta...Tu smo... => Stigao sam !!! => Temu započeo: color professionals 11, 02, 2011, 08:06:16 pre podne
-
Postovani forumasi,
pukim slucajem zorter me pitao za neke premaze i predlozio da se uclanim u forum obzirom na dvadesetogodishnje iskustvo u oblasti boja, lakova, sistema farbanja svega i svachega, ukljuchujuci i plovne objekte,
mnogi , siguran sam, znaju shta i kako treba i tako rade. mnogi znaju , ali ne mogu sebi da priushte. mnogi neznaju. obzirom da posedujem odredjena specificchna iskustva , pogotovo u industrijskim materijalima , primeni i sistemima jer se ovim bavim skoro 20 godina, bicu srecan ako mogu nekog da posavetujem, pomognem, uputim na pravila, jer, kako narod kaze nejashe se sve sa svim.
ostavio sam slobodno da mi mozete slati i direktne mejlove, mada lichno mislim da pravu raspravu treba voditi ovde, jer , svako ima specifichan problem, vas je mnogo, a ovde, na jednom mestu mozete naci savet, materijal, sistem i za ono shto vam nekad nije uspelo a ubedili vas da moze :) na ovaj nachin ce veci broj ljudi biti pravilno informisan
pozdrav svima
-
Color professionals dobro došao ! Molio bih te za savjet , stranice na plastičnom čamcu sam odokativnom metodom namazo sa hempelovim prajmerom i antialginom tako da prelaze vodenu liniju i 10cm. Jel ima neko sredstvo koje može skinit prajmer i antialgin?
-
Dobro došao!
:drinks:
I odmah pitanje: :)
Treba da skinem stari sloj hempelovog antialgina / za aluminijum, uradjeno sve po PS-u pre 2 godine /.
Sam Hempel kaže u uputstvu da se skine sve što je moguće bolje do prajmera, pa ako nije prajmer oštećen, sve to prvo preći nekim njihovim posebnim "izolatorom", a onda opet redovno antialgin 2/3 sloja.
Šta bi bio tvoj predlog?
Dolazi lepo vreme.. he he
-
Dobro nam dosao !!! :good: :good: :good:
A za pitanja ne brini....... samo da krenu, bice ti krivi sto si me poslusao.... :taunt: :yahoo:
(Salim se, naravno !!!) :drinks: :drinks:
-
Dobro došao :drinks:
siguran sam da ćeš mnogima pomoći sa savetima oko farbanja čamaca :good:
-
E neka si uplovio u ove vode :lol: a za pitanja sacekaj da otopli ima da pljuste ko kisa :dance1:
-
Kao kec na deset :yahoo:
Ja bas krenuo da podignem temu u vezi farbanja, a rijec je o ovome : Proljetos sam ofarbao gliser sa antialginom hempelovim hard racing i tamo fino pise da se nanosi sa valjkom ali ja sam bio pametan pa nanio sa kompresorom i sada kad povucem prstom po njemu ostane malo farbe. Kasnije sam farbao drugi camac sa valjkom i ok je ispalo. Sad me zanim da li mogu staviti jos jedan sloj antialigne ( imam vec 1 kg) na ovaj vec postojeci jer je bio 3 mjeseca u vodi, ili da idem na neki drugi postupak ?
hvala unaprijed na odgovoru i dobro dosli :good:
-
To što ti ostaje na prstu farba je normalno za antialgin.... on tako i "radi", osipa se.....
-
To što ti ostaje na prstu farba je normalno za antialgin.... on tako i "radi", osipa se.....
pa ok je to da se osipa ali mi ostaju cize na camcu ? moze biti i da sam stavio tanak sloj, mogu li onda antialgin na ovaj ako je vec bio u vodi
-
E to i mene zanima.... zato nam treba savet od Color professionals :preved:
-
Добро дошао!
-
Dobro dosao colorac
-
Nijanse bele uglavnom ili vuku na žuto ili na sivo/crno.
Verovatno zavisi od neke osnove/pigmenta.
Tebi treba ta druga bela.
Tako lep brod zaslužuje izuzetno lepo farbanje i majstora.
Seti se peskarenja, a to je ništa šta sve mora da se radi kad se farba nanovo! :suicide:
Puno sreće.
-
''Zorkinu'' belu boju bi hteo malo da ublazim (da bude malo zagasita) po RAL karti korito ce biti 5011 tamno teget ,ali belu nemogu da odredim.Isao sam u fabriku ,tamo su me ljubazno primili i pokazali malo vece uzorke nego na RAL katalogu u farbarama, kad se odaljim i malo bolje pogledam sve vuku na ''zuckasto''.Ipak na teget bi trebalo drugacije. STA?
Teget, tamno zelena i bordo su mnogo lepe za kombinaciju sa belom. Ali samo za predele Severne Evrope. Zasto?
Pa, ovde se leti sve sto je teget (trup plovila, tenda u kokpitu..) toliko zagreje da neces moci da udjes unutra posle 11h ako nemas klima uredjaj. Vecina vlasnika metalnih brodova, koji su bili tamne boje, su vec sledece sezone menjali boju u belu i razlika je bila drasticna. Nova plovila za Jug Evrope uglavnom isporuciju sa jednom tamnom sirom linijom ili cela bele boje.
-
Dobro dosao kolorac,jos kad bi poceo da odgovaras na pitanja :drinks: (http://)
-
to ti kazem.dobro doso :good:
-
Da se nadovežem na Mišin zaključak o tamnijim bojama na čamcima.
Tamnije ofarbano korito se mnogo sporije hladi od belo ofarbanih stranica ,samim tim u vreme kada su svi delovi ofarbani u belo, već hladni ,tamno ofarbani su još uvek topli ,samim tim u samom koritu je znatno toplije nego van i to je vrlo privlačno za zmije koje će vrlo rado tražiti toplije mestašce da se ugreju. Moje iskustvo govori da pored desetak čamaca ,zmija će sklonište potražiti u čamcima koji imaju tamno ofarbana korita.Ova tvrdnja je bezbroj puta u praksi potvrđena , pa za one koji nisu ljubitelji gmizavaca savet koji nemoraju prihvatiti , nefarbajte korita u teget, bordo ili neke druge tamne boje.Ko neveruje nek se seti ovog saveta kad se jedno jutro pozdravi sa zmijuljkom u krevetu
-
dakle, zavrshni rachun za proshlu godinu mi zaista svaki put uzme jako mnogo vremena
prvo da vam svima zahvalim na interesovanju za temu. sasvimm sigurno cu od sada imati vise vremena i drago mi je shto pitanja pljuste, ima se shta i reci. ovzirom da mi je ovo prvi forum, nemam pojma kako svakome pojedinacno da odgovorim, ne vidim tu opciju. ako neko zna - nek mi napishe. ucinice veliku stvar. zato cu ovog puta dati odgovore u ovom postu, a potom svakome odgovor na njegov. paa..da krenemo
retfala, moram da pitam zashto bi to skidao , u kakvom je stanju pramer, da li se ljushti, da li je adekvatan? kao u vicu s pinokijom i djepetom - shmirgla zakon s tim da je start sa cca 360 pa onda finijom 600 pa finijom 800 a finale sa polir smirlom min1200, najbolje 1500 ili 2000 . nekad kod pojedinih prajmera njihov razredjivach moze da ih ukloni. probaj i tu opciju. ako je hempelov, josh i oceanic s vlaknima...to je pravljeno da traje duze od broda
mossi: hempel pravi antifauilinge vrhunske klase i kompatibilni su, pogotovo Oceanic sa svim prethodno nanetim. ono shto preporuchujem je da mehanichki ochistish naslge do antifaulinga, dobro to ochistish i nanesesh antifaulig po ps-u, jednostavno obnovi stari i stvar u redu. antifauling kao boja spada u medjupremaze i ncesh imati problem da obnavljash uvek kad treba i gde treba
sLLayer izvuci na suvo, ochisti naslage i nechistoce i bez problema sprzi antifauling cetkom ili valjkom. ovde cu objasni zashto cetka/valjak a ne kompresor.
radi se deblini sloja koja se nanosi, punoci sloja i minimalnim gubicima kod farbanja. cetkom u klasichnim premazima mozesh u jednom sloju da nanesesh 40 do 60 mikronam npr a istom tom bojom kompresorom 20. zashto? zato sto da bi radio kompresorom boju morash da razredish vishe i automatski dobijash loshu zashtitu. zapamtite, ovo vazi za sve kod farbanja : BOJA STITI KVALITETOM I DEBLJINOM NANOSA. o pravilnoj primeeni necu da pricham.ako je cetka - onda je cetka, nije biciklo. to shto se boja kod tebe prashkala znachi da je bila previshe razredjena i da se poremetio odnos vezivo - pigment. odnos vezivo pigment je srz svakog premaza. nadam se da cesh ovo lepo vreme koje dolazi super iskoristiti
kacintata , zorka je skoro menjala cene, treba da dobijem novi cenovnik vec sutra jer to vode kao poseban program, a pogledacu i shta imam od epoksi katrana koji sam uvozio od Venezziani-a od koga je Zorka kupila licencu 1974. Venezziani je u tehnologiji otishao josh 5 generacij napred, Zorka nazalost ostala na tu i tamo onome shto je kupila `74i obzorom da mi je otac radio u fabrici boja cesto sam kao klinac tamo odlazio i rastao uz Venezziani. Venezziani je pre par godina konachno demontiran iz Trsta i prene do zadnjeg shrafa u okolinu Milana. nadam se da dalje nece menjati vlasnike tako cesto kao zadnjih godina. proizvodnja u Trstu je stala 2002.
Luna, to shto bela vuce na zuckasto je stvar losheg belog pigmnta u njoj. pigment je titan dioksid i on se dobija na dva nachina : sulfovanjem titna ili hloriranjem. hlorirani titani su besprekorno beli. kao i u svemu - koliko para toliko muzike
generalno vezano za izbor boje : apsolutno se slazem s vashim iskustvima. bez greshke. podjimo od oblachenja sebe leti. oblachish li tamne ili svetle boje ? plvilo ma koje bilo je kao chovek, ima dushu koju je svako od vas osetio i zavoleo. oslushnesh to i sam ti kaze : HOCU NARANDZASTU! :diablo:
toliko od mene za jutros, videcemo se josh i u toku dana mada mislim da ce vecina vas biti negde na vodi :) uzivajte :drinks:
-
Kolorac, slobodno ovde pisi sve odgovore. Ako bude bilo potrebe otvoricemo novi podforum koji se odnosi samo na farbanje plovila. Za sada ovde odgovaraj svima. Mnogi ce to citati i naci odgovore na svoja pitanja, pa se tako i tema nece nagomilavati pitanjima.
:good: :drinks:
-
To Kolorac,svaka cast,a i tebi Zorteru,pozdrav
-
pre nego shto pochnem s nekimm detaljima moram da upozorim na sledece : PRILIKOM SVAKOG MEHANICHKOG ODSTRANJIVANJA ANTIFAULINGA OBAVEZNO, OBAVEZNO I POD OBAVEZNO - ZASHTITA. Maska , ako je s respiratorom josh bilje jer doccicete u situaciju da udahnete jako finu prashinu punu bakra i otrujete se ako se ne zashtitite. svaki antifauling sadrzi bakar koji je srz sistema funkcionisanja antifaulinga u eksploataciji. zahvaljujuci bakru, vasa plovila ne vuku 3t shkoljki i 2 tone algi. udisanje preashine je opasno, ako vam se nekad desi morate reci lekaru shta ste uradili ili ako vec niste pri sebi - to mora znati onaj pored vas. dakle, zashtita disajnih puteva je obavezna
-
colorko svaka cast na odgovorim, samo ovo oko zastite ... da li to vazi i za taste ? :taunt:
e sad jos jedno pitanje, imam jedrilicu staru 34 godine unutra je plastika poprilicno pozutela , sta predlazes ? razmisljao sam pranje i farbanje al ne znam koliko e to pametno jer cu sigurno da unistim sjaj koji trenutno jos uvek na neki nacin ima ...
da li radis na terenu?
-
od tashe uzmesh respirator :lol: elem, oko tvog pitanja imam jedan predlog : vrlo finom smirglom matiraj, nanesi bilo koji plastik prajmer i odradi poliuretan u boji koja je bila. bice kao nova sem ako nisi ljubitelj patine za koju od zene dobijesh batine :lol:
inache nisam farbar, ne radim na terenu, imam firmu koja 20 godina radi boje i lakove svih vrsta tako da sam ucheci od oca a i od ljudi iz branshe, pogotovo onih koji primenjuju boje - nauchio ono shto znam. mogu da pogledam na licu mesta problem i dam tehnichko - tehnoloshki cost effective savet ( shta da uradish da te manje koshta jer nisam alav na pare kad ih vec ionako nemam :) ).
-
Cao druze! Interesuje me neshto u vezi podvodnog dela plovila. Radi se o brodu od fiberglasa. Ako zelim gitovati rupice po dnu chamca dal moram potpuno odstraniti antialgin do dzelkota odnosno prajmera ili se moze raditi bez skidanja antialgina? Ceo pdovodni deo je u Hempelovom zashtitnom programu.
-
ok..ukoliko ne uklonish antifauling i ne proverish stanje prajmera moguce da necesh sve pregitovati. velik posao. mozesh ici parcijalno skidanjem antifaulinga do prajmera, i odraditi deo po deo, mada ako imash da gitujesh na 5 mesta, budi siguran da su to 5 mesta koje vidish a ostalih 15 cesh videti tek kad zavshish. moj savet: ako je plovilo na suvom odradi celo, od detaljnog pregleda pa na dalje.
-
ok..ukoliko ne uklonish antifauling i ne proverish stanje prajmera moguce da necesh sve pregitovati. velik posao. mozesh ici parcijalno skidanjem antifaulinga do prajmera, i odraditi deo po deo, mada ako imash da gitujesh na 5 mesta, budi siguran da su to 5 mesta koje vidish a ostalih 15 cesh videti tek kad zavshish. moj savet: ako je plovilo na suvom odradi celo, od detaljnog pregleda pa na dalje.
znachi da skidam antialgin. Shta mislish o Hempelovom hemijsko, skidachu antialgina? Namazesh i sastruzesh. Deluje brze lakse i zdravije po pluca?
-
ako to moze da ti olaksha posao ok, ali znaj da su svi skidachi boja veoma agresivne materije i nisu bogojavljenska vodica, vec smesha najagresiivnijih rastvaracha. iskoristi to, ali zastiti ochi i ruke, nemoj piti , jesti ili pushiti dok radish vec u pauzi
-
Xexexex....:) reci mi samo josh ovo. Varijanta da preko antialgina koji je na chamcu hard racing bez skidanja, da namazem prajmer pa da gitujem oshtecenja sve preko? Dal ce se to posle ljuspati?
-
na shta josh obratiti paznju : V.O.C. oznka za kolicinu materija koje ce ispariti za 24 sata iz nanetog premaza- mokri film.
kad je V.O.C. 0,00 g/L to znachi da ako mamesesh 100 mikrona mokrog filma imacesh 100 mikrona i kad se osushi. shto veca vrednost V.O.C. - vishe boje za mokri film za zeljenu debljinu suvog. ubek pogledajte tehnichki list za premaz koji kupujete jer u njemu ( ako je ozbiljan proizvodjac ) mora da pishe sem odnosa meshanja komponenti i koliko debeo treba da bude mokar film da suv bio kako treba, uz vreme katalizacije ( pot life ) tj vreme za koje morash da iskoristish ili cesh baciti i sl.... ako vam ne daju tehnichki list (TDS iliti Technical Data Sheet ) obezbedicemo ga. ipak, mora da se zna s chim se radi, shta je pre a shta posle i da li nam to odgovara kao sistem ili ne.
-
da postojeci antifauling zatvorish prajmerom i uradish nov i da li ce se ljuspati? kakav god da je antifauling on se vremenom troshi prashkanjem. mislim da cesh baciti pare i vratiti se na pochetak. a u nastavku mi reci shta te nasmejalo?
-
Moje pitanje bi bilo, kako na novom ofarbanom metalnom koritu, zorkina boja, zastiti podvodni deo da li antialginom ili katran epoksijem ili imas neki treci predlog, i molio bih te za misljenje o katran epoksiju. :tenk:
-
cime je ofarbano korito? ok..bez obzira na osnovni premaz za taj deo plovila epoksi katran kao nastavak je alfa i omega. na njega ide antifauling.
-
da postojeci antifauling zatvorish prajmerom i uradish nov i da li ce se ljuspati? kakav god da je antifauling on se vremenom troshi prashkanjem. mislim da cesh baciti pare i vratiti se na pochetak. a u nastavku mi reci shta te nasmejalo?
znachi nema druge nego da gulim do prajmera pa git pa opet prajmer pa nov antialgin. Hvala:) nasmejalo? To shto si napisao za skidache farbi da nisu sveta vodica:)
-
Nisam siguran znam da je i osnovna boja i boja posle radjena u dva namaza, bas ti nisam dao nikakvu informaciju
-
koje je boje? oksidno crvena ili siva? u principu , isporuchilac plovila bi to morao da ti kaze - u kom stadijumu farbanja je ostavio plovilo.
-
Mislim da je ovako farbano dve ruke feropoksom i dve ruke dupont zavrsnom bojom, i veruj da nemam na zalost nikakvu drugu informaciju, izvini sto te mucim :drinks:
-
da postojeci antifauling zatvorish prajmerom i uradish nov i da li ce se ljuspati? kakav god da je antifauling on se vremenom troshi prashkanjem. mislim da cesh baciti pare i vratiti se na pochetak. a u nastavku mi reci shta te nasmejalo?
znachi nema druge nego da gulim do prajmera pa git pa opet prajmer pa nov antialgin. Hvala:) nasmejalo? To shto si napisao za skidache farbi da nisu sveta vodica:)
pa nisu :diablo:
-
zavrsnom za deo iznad linije gaza ok..tebi je uradjen onda i antifauling i mislim da nemash razlog za brigu. u svakom sluchaju - trazi od proizvodjacha da ti dostavi u pisanoj formi sistem zashtite spoljne i unutrasnje strane plovila radi kasnijih reparacija. mora se znati shta je vec na plovilu, jer ako nemamo pojma moz`bude havarija sa popravkama :suicide:
-
Hvala colorko, izvini sto sam te malo davio, :drinks: :drinks: :drinks:
-
znaci ne moram opet smirlgati :dance: samo farbanje :dance1:
-
eni blue sve ok :drinks:
sLLayer , pa moram i ja od necheg da zivim :lol:
-
od radionice i prodavnice do uranjanja u vodu ...dug put...a pochinje odmashcivanjem kutije, lima, cevi..njihovom radionichkom zashtitom, varenjem...farbanjem..
anketa bi mogla da bude postavljena na pitanje : chime odmashcujete celicni lim? :)
da vas ne muchim, sigurno ste koristili razne stvari. jedini ispravan je najobichniji uljani razredjivach jer rastvara vezivo na zamascenom limu ili kutiji...nitro samo zbrchka...o etil acetatima i ostalim chudima necemo...to ume i samo od sebe da se zapali..
odradii ste jedan deo , zavarili, malo obrusili..sledeci korak u radionici je shop primer. antikorozivni premaz koji trpi sechenje i ponovno varenje . na njega ide svaki sledeci ozbiljan prajmer..a odatle..neka mashta radi svashta
-
Znači, kod izrade metalnog čamca, prvo čišćenje i odmašćivanje metala, nakon varenja, lagano brušenje varova i shop prajmer. Koji shop prajmer preporučuješ?
Ako se radi sa epoksi osnovnom,(feropox), taj shop prajmer ide pre ili posle?
-
Hvala za svet da je prilikom farbanja kompresorom bilo više raredjivača, to mi je ulilo poverenje u Hempel. :)
Znači mi zahebali stvar.. :diablo:
Antialgin za aluminijum NIJE na bazi BAKRA!
Ali je sve to divota za pluća.
Sve u svemu: Visoki pritisak /autopranoica/, sitne dorade šmirglom do prajmera.
I nova 2/3 sloja antialgina VALJKOM!
Ako sam dobro skontao!
:good:
Hvala! :drinks: :friends:
-
feropoks je pravi prajmer, ide na pomalo zardjao lim , tachkasto zardjao i sl, ne voli bash sjajne peskarene povrshine kao npr Cinkopoks. shop prajmer je radionicki premaz koji se nanese u tankom sloju na deo koji si odradio i mozesh ga tako zashtititi od korozije do 6 meseci u radnji ili napolju, omogucava korekcije i nastavak radova varenjem sechenjem i sl. Feropox moze `ladno na shop prajmer, kompatibilni su. spolja na feropox ide epoksi katran i antifauling za deo do gaza a iznad gaza sistem za poliuretan zavrshi. mozesh uzeti bilo chiji shop prajmer, pazi samo da ga ne permutuju u wash primer jer je razlika doope i oko. Mislim da je zorkin najjeftiniji ali ide samo u kanatama, tzzv industrijskom pakovanju. josh da mi neko pokaze industriju Srbije...tugo moja..
-
nije na bazi bakra samo za aluminijum, ostali jesu. krv beskichmenjaka ne sadrzi gvozdje za prenoshenje kiseonika vec bakar. nebitno od chega je plovilo. antifauling je na bazi bakra. provericu to u hempelovoj bazi podataka . u svakom sluchaju, verujem da imash lepo plovilo i da cesh uzivati u kvalitetno obnovljenom plovilu..i hvala tebi jer detalji jesu bitni.
-
Luna, iskreno, nikada ne utichem direktno na izbor u smislu TA TI JE SUPER i sl. chim ujutro uzmem RAL kartu slozicu ti par opcija s RAL 5011, nije problem. nadam se da ce ti se neka dopasti. :)
-
posto me ocekuje farfbanje aluminijumskog camca,mozes li mi reci koje bi boje,na domacem trzistu,eventualno bile najbolje u odnosu cena kvalitet? i jos me interesuje kako se ponasa zorkina boja za radijatore preko feropoxa?metalno korito?
-
Kao na radijatoru. :lol:
Izvinjavam se za off, ali mislim da si sam sebi dao odgovor.
Ali čekamo odgovor profesionalca. :telephone:
-
pecov, u nedostatku Venezziani -a koji cu ponovo uvesti na trziste tokom ove godine, imash dva kvalitetna izbora : Jotun i Hempel. svaki radijator lak moze da ide na feropoks. problem nastaje u tome shto ce modrina feropoksa probijati kroz boju tankog kvaliteta i tankog trajanja. da budemo realni, proizvodjachi boja kad pakuju beli emajl deo spakuju kao beli radijator lak jer moze da istrpi temperaturu cevi i radijatora centralnog grejanja ali vec posle par meseci matira, pochinje da zuti i odrzace s dugo ali...dodje i fica do beograda kao i audi. izbor je na tebi, moje mishljenje je da je sisitem stabilan i kompatibilan ali i neispravan jer je kratkog daha. farbacesh svake godine u belo da bi bio beo. bolje kupi ono shto bog zapoveda - poliuretan dvokomponentni i budi miran dug period vremena. Osnovno je na feropoks uraditi medjupremaz svetlo siv koji ce eliminisati negativne vizuelne efekte feropoksa ka belom. medjupremaz moze da bude i beli Venezzianiev Tankplast kojeg inache imam na lageru. s jednim katalizatorom dobijesh beli medjupremaz a s drugim beli zavrshni u sjaju. to zovem cost effective kombinacijom.
-
radili smo i zastavu mediteran sprejem crvenim pa otishla na pijac i prodao je solidno :drinks: sve se moze ako nije za sebe :lol:
-
reci mi jos za aluminijumsko korito,dal moze da ide katranepox na podvodni deo?i kako :stop:
-
pecov, prvo moram da te pitam da li ti farbash chelik ili aluminijum?
-
Kolor, moram ponovo da te zamolim.Pitanje br 14 nisi mi bas odgovorio,treba mi kataloski broj bele boje po RAL karti , tvoj predlog.
Luna proveravao sam RAL i jednostavno mi se nije dopala nijedna. kontaktirao sam prijatelje iz Spies Hecker-a koji mogu da rade po NCS ton karti, s tim shto bi to bio chist metalik, bez perli, savrsheno reshenje, ali ima i drugahije oznake. osnovna ton karta ima oko 2500 tonova i sasvim drugachije oznake. trenutno cekam njihov odgovor i verujem da cu ga imati 16.02.
-
aluminijum :) sta na podvodni deo?s obzirom na lepa iskustva s epoxi katranom na celicnim samcima reko..
-
aluminijum :) sta na podvodni deo?s obzirom na lepa iskustva s epoxi katranom na celicnim samcima reko..
pecov, aluminijumsko korito mozesh farbati epoksi katranom s tim shto pre toga morash naneti dvokomponentni wash primer da bi obezbedio prionljivost. epoksi katran iliti Balastin ( Zorka Color ) je premaz koji je ok i radjen je da trpi sve pod vodom tako da necesh pogreshiti.
-
Ajde i ja da pitam, kad je dzabe. :taunt:
Color, imam siklju 6m. Farbana je sa obicnim nitro bojama. Osnovna i temeljna Zorkina boja.
Znaci nikakav Marine program, nikakav epoxy i sl.
Hteo bih sada pred sezonu da ofarbam sa kvalitetnijim bojama jer je izbila korozija na sve strane posle manje od godinu dana.
Pitanja:
1. Hteo bih feropox kao osnovnu. Da li moram da skidam komplet staru farbu do lima ?
2. Koju temeljnu, ne preskupu savetujes ?
3. Koliko bi mi farbe trebalo za to i koliko to dodje u novcima ako uzmem kod tebe ?
Hvala unapred. :good:
-
ovako..nitro premazi imaju samo jednu dobru osobinu...brzo se sushe i to je sve..
2. feropox je odlichan premaz. na njega moze epoksi katran . najbolje je ako mozesh da utroshish industrijsko pakovanje od 25 kg koje koshta 20.060,00 ( fabrichka +pdv ) umesto isto toga shto nazivaju epoksi osnovni i pakuju po kilo (a+b komponenta +0,5 L razredjivach ) i uz to ti treba bar 5L razredjivacha 5610 koji koshta 4600,00 din po komadu
3. peskarenje ti ne gine. imaj na umu i chinjenicu da feropox "ne voli" ispeskirano na belo vec idealno je da maaaalo pochne da hvata korozija koju on hemijski neutralishe. ispeskari stari premaz do lima i pusti da prenoci par noci i onda oshini feropox. ako hoces za osnovni premaz ide na chist lim - morash ici Cinkopokskom a to je skuplja varijanta
3. feropoks preporuchujem kao osnovni
4. za kolichinu morash s majstorom da vidish jer on mora da izrachuna sem povrshine i rastur. mnogi idu feropoks kompresorom, tu je rastur i do 30%. vidi s majstorom koliko treba i napravicemo neku varijantu. ako mene pitash za alat - chetka i nitro otporan valjak. tad je sloj osnovnog premaza dobro nanet u svaku poru
-
4.ako mene pitash za alat - chetka i nitro otporan valjak. tad je sloj osnovnog premaza dobro nanet u svaku poru
ja koliko znam feropoks se najbolje nanosi kompresorom i to prvi sloj 60 mikrona, drugi 30...tako je po PS-u i jedino brodogradiliste kod nas koje tako radi je ono gdina Dragog Vasica...u slucaju da ide jedan sloj, definitivno 60 mikrona...inace potrosnja (tj. pokrivanje) je 6-8 kvm/kg, bas u zavisnosti od debljine sloja...a mogu da potpisem da valjak i cetka ne mogu da pridju tamo gde kompresor prilazi...i ta prica sa rdjom je totalna glupost, vrlo je bitno da se sto pre zastiti posle peskarenja, bilo koji tehnolog ce to reci...Feropoks jeste antikorozivni premaz ali zasto bi morao da ide na rdju?...jedini lim na koji ne mora da ide odmah jeste pocinkovani lim...
za sve ostalo se slazem....
-
professionals , posto vidim da zelis da podelis informacije imam ja par .
sta znaci (a+b komponenta +0,5 L razredjivach ) i uz to ti treba bar 5L razredjivacha) ?
ako drugi proizvodjaci pakuju u dogovoru sa trgovcem recimo moze 2,5 L(kantica) A komponente +0,5 b komponenta i odgovarajuci razredjivac 0,75 odnosno 1l. (pomenuta kombinacija 2,5+0,5 je najidelnija za nas individualce kako u kolicini tako i u lakoci rada).
i zasto sve vise brodo majstora ali i ozbiljnijih firmi u brodogradnji i mostogradnji izbegavaju zorku.
-
4.ako mene pitash za alat - chetka i nitro otporan valjak. tad je sloj osnovnog premaza dobro nanet u svaku poru
ja koliko znam feropoks se najbolje nanosi kompresorom i to prvi sloj 60 mikrona, drugi 30...tako je po PS-u i jedino brodogradiliste kod nas koje tako radi je ono gdina Dragog Vasica...u slucaju da ide jedan sloj, definitivno 60 mikrona...inace potrosnja (tj. pokrivanje) je 6-8 kvm/kg, bas u zavisnosti od debljine sloja...a mogu da potpisem da valjak i cetka ne mogu da pridju tamo gde kompresor prilazi...i ta prica sa rdjom je totalna glupost, vrlo je bitno da se sto pre zastiti posle peskarenja, bilo koji tehnolog ce to reci...Feropoks jeste antikorozivni premaz ali zasto bi morao da ide na rdju?...jedini lim na koji ne mora da ide odmah jeste pocinkovani lim...
za sve ostalo se slazem....
tachno je da cetka i valjak ne mogu svuda da udju, to je logika stvari. tamo gde moze treba ih koristiti jer nanose kvalitetniji sloj. od kad postoji farbanje, za prajmere su se koristili cetka i valjak bash zbog debljine sloja. naravno, kompresor je dushu dao i za nepristupachne i pristupachne delove. mana je rastur na koji se uvek mora rachunati, a i boja mora vishe da se razredjuje shto nekad, kod premaza koji nisu podesheni za airless ili kompresor ume da napravi problem u ovezi odnosa pigment - vezivo.
za ovo shto kazesh da je glupost - necu da vredjam , jer zato nisam ovde. izneo sam iskustveni stav vecine antikorozivaca koji su posle peskarenja ostavljali metal da prenoci pa tek onda radili feropoks. pitaj bilo kojeg iskusnog tehnologa pa cesh chuti mishljenje.
zamolicu te da sledeci put birash rechi. ja nisam izmislio feropoks i farbanje, a nisi ni ti. moje znanje se do sada pokazalo i dokazalo u praksi. u praksi nema mesta glupostima. govorio sam o feropoksu i u nastavku dodao da ako zeli odmah da zashtiti metal treba to da uradi dugachije. tvojom javnom uvredom je moja i tvoja diskusija zavrshena.
-
professionals , posto vidim da zelis da podelis informacije imam ja par .
sta znaci (a+b komponenta +0,5 L razredjivach ) i uz to ti treba bar 5L razredjivacha) ?
ako drugi proizvodjaci pakuju u dogovoru sa trgovcem recimo moze 2,5 L(kantica) A komponente +0,5 b komponenta i odgovarajuci razredjivac 0,75 odnosno 1l. (pomenuta kombinacija 2,5+0,5 je najidelnija za nas individualce kako u kolicini tako i u lakoci rada).
i zasto sve vise brodo majstora ali i ozbiljnijih firmi u brodogradnji i mostogradnji izbegavaju zorku.
to a+b komponenta se odnosilo na dobijanje kilogramske garniture epoksi osnovnog ( fabrichki naziv Zorka Color ), a 5 L razredjivacha min za kantu Feropoksa. govorio sam o premazima tog proizvodjacha jer ako sam dobro shvatio, chovek se za to interesovao. ako drugi proizvodjachi pakuju drugachije - to je stvar do njih. Zorka pakuje tako kako pakuje.
razozi za potencijalno izbegavanje leze u tome shto po kvalitetu proizvodi Zorka Color za pomenute delatnosti nisu makli dalje od 1974. kamo srece da danas rade po onome shto su kupili od Venezziani-a. Jedno vreme koje Bogu hvala iza nas, kod svih domacih proizvodjacha se zakidalo u sirovinama, dobijan je loshiji kvaliltet da se odrzi cena i kakva takva proizvodnja. s druge strane , ni majstori nisu cvecke. kad sam pitao jednu ekipu zashto nanosi Cinkopoks na relativno zardjalu nepeskarenun povrshinu ( radilo se o jednom tanku za dizel za NIS ) doslovce mi je rekao : brate, pa moram ja ovde neshto da radim i za dve godine. ako nanesem na peskareno, necu ga pipnuti bar 5.
drugi problem je u tome shto svi proizvodjachi na neki nachin kupuju one koji ugradjuju industrijske materijale, pogotovo ljude iz nabavke. bukvalno , kao da su im na platnom spisku. za to znam, lichno sam video kako to rade, i danas , kad vidim da izadje tender - znam ko ce i dobiti posao i chiji premaz ide. to se zove korupcija i pohlepa. s tim ne zelim da imam veze i savest mi je mirrna.
-
hvala drugar :good:
-
Color hvala na odgovoru. :good:
-
hvala vama na interesovanju. tu sam da dam savet. ako ne znam - znam gde se nalazi :)
-
@ color professionals
Polako, nisam mislio da vredjam bilo koga, pricamo normalno...pogresno si razumeo, jednostavno se najezim kad cujem da je cetka bolja od kompresora, to su gluposti nasih majstora (kao da je bolje seci brusilicom nego CNC-om)...sa tehnologom Zorke sam prosao razna pitanja jos davno, kod sam poceo da se bavim farbanjem brodica i camaca, bas zbog toga sto sam se naslusao raznih savskih i dunavskih prica, od toga kad se nanosi antialgin pa do toga sa rdjom...uostalom, da skratimo pricu, jedini domaci brodograditelji, svojevremeno, koji su davali garanciju na farbu su Dragi Vasic i Apic, mnoga njihova plovila i dan danas imaju prvu farbu i ona odlicno drzi i izgleda...meni je to dovoljan dokaz kvaliteta i ako oni tako farbaju to je onda definitvno pravi nacin...
zamolicu te da sledeci put birash rechi. ja nisam izmislio feropoks i farbanje, a nisi ni ti. moje znanje se do sada pokazalo i dokazalo u praksi. u praksi nema mesta glupostima. govorio sam o feropoksu i u nastavku dodao da ako zeli odmah da zashtiti metal treba to da uradi dugachije. tvojom javnom uvredom je moja i tvoja diskusija zavrshena.
Druze, ja ne vidim nista uvredljivo u tome sto iimam drugacije misljenje i uvek cu da ga iznesem kad mislim da sam upravu...valjda nam je cilj da zajedno dodjemo do prave info, bas iz razloga da drugi ne bi pravili greske...ako te moje misljenje vredja, to je onda druga stvar...ne znam zasto, od svih profesionalaca" na ovom forumu, samo Zoki Kacin tata i Pimi pozitivno reaguju na kritike i sugestije...
-
:drinks: koliko ljudi-toliko cudi. jebi ga (magicna rec)svako stvari shvata na svoj nacin.nema ljutnje. nego
kao sto rekoh ceka me farbanje aluminijumskog camca za koji sam izracunao-grubo da ima 22m2 povrsine.kad vec farbam 1 mislio sam i siklju malo da osvezim ali samo neokvaseni deo korita jer je do vodene linije odlicno zasticen epoxidom.znaci i tu je jos 15ak kvadrata?mozda malo osveziti epox osnovu 1 ruku pa preko pur farba .koliko bi mi trebalo,najvise me zanima za aluminijumski camac,farbe?koje?i koji mi metod preporucujes za potpunu,kvalitetnu zastitu.koliko bi potrebna farba kostala kod tebe u prodavnici.jebi ga malo sam ga zakomplikovo al ajde.. :stop:
-
zanima me koliko kosta i u kojim pakovanjima nudite katran epoksi.trebalo bi mi oko 10 kg
konachno dobih nove cene. epoksi katran od 3kg koshta 3885.00 din +pdv (18%) znachi cca 4585.00 za 3 kg. za njega ide razredjivach 5610, verovatno ga imash a ako treba nije problem da se obezbedi. izvini shto si chekao, ali jbg, nije do mene.
-
:drinks: koliko ljudi-toliko cudi. jebi ga (magicna rec)svako stvari shvata na svoj nacin.nema ljutnje. nego
kao sto rekoh ceka me farbanje aluminijumskog camca za koji sam izracunao-grubo da ima 22m2 povrsine.kad vec farbam 1 mislio sam i siklju malo da osvezim ali samo neokvaseni deo korita jer je do vodene linije odlicno zasticen epoxidom.znaci i tu je jos 15ak kvadrata?mozda malo osveziti epox osnovu 1 ruku pa preko pur farba .koliko bi mi trebalo,najvise me zanima za aluminijumski camac,farbe?koje?i koji mi metod preporucujes za potpunu,kvalitetnu zastitu.koliko bi potrebna farba kostala kod tebe u prodavnici.jebi ga malo sam ga zakomplikovo al ajde.. :stop:
epoksi osnovni ne ide na aluminijum. na aluminijum ide prvo wash prajmer. ako hocesh kvalitet na wash prajmer ide tankplast kao medjupremaz i potom poliuretan po zelji. imacesh i debljinu sloja i kvalitetan sistem. svai od premaza u jednoj ruci mora da uradi min 6m2 ako vredi. prajmer do 8. Wash prajmer je fabrichka + pdv 845.00, tankplast oko 530.00/kg, poliuretani zavisno od nijanse od 1600.00/kg do neba. :drinks:
-
nisam ni primetio da sam postao moranar :tenk:
kao chast evo saveta kako sachuvati vishak osnovne komponente ili jednokomponentnog premaza jer vam sigurno ostane u vishku. jednostavno spakujte u neshto manju posudu, dobro zatvorite i okrenite naopachke. proverite samo da ne curi. na taj nachin sasvim sigurno sprechavate stvaranje pokorice koja se stvara u kontaktu s vazduhom, a vazduh unutra ostaje inertan. otvarao sam tako chuvane emajle i posle skoro 5 godina im nishta ne fali. kao da su ispod chekica :diablo:
-
Otvorio sam novu temu pod imenom Novusovo farbanje!!!
-
onda temu i nazovi Farbanje podova u radionicama da se ne meshaju pitanja i odgovori :nono:
-
Pozdrav ljudi, i ja bi malo priupito kolorca ako moze jednostavno da mi odgovori.
1. Na povrsinu premazanom nitro osnovnom sta je najbolje sad kao druga ruka i zavrsna na plovni donji deo ,a sta na gornji deo racunajuci i unutrasnji deo camca?
Da malo pojasnim.,camac jos nisam finisiro te mi stajao u radionici sace 1 godina te i dobro izgleda nema znakova podkobucene rdje te zato pitam sta i kako je najbolje.
Kolor, posto smo generacije,molim te uz put navedi kolika je i cena svakog od proizvoda koji mi preporucujes a sve to po 1m2.
Pozdravljam sve forumase a ti generacijo kad imas malo lufta ti iskucaj koje slovo.
-
pozdrav i tebi Dragane
1. dobro proveri koliko se nitro osnovna drzi i ima li tachkaste korozije. kad krene da se dize - gotova je. ako je u dobrom stanju, obzirom da je kao osnovni premaz pogreshna, morash uraditi probu na jednom delu plovila a onaa se sstoji u tome da na taj deo nanesesh feropox tzv, epoksi osnovni. pusti da se boja osushi. obzirom da je dvokomponentan premaz, ne meshaj celu kolichinu ve u neku posudu ( cimni od zene, babe, devojke, komshinice ili koga vec ) vagu i odmeri komponente po uputstvu. rezultat pogledaj sutradan. ako feropoks "dize" nitro osnovnu - strdao si. morash peskariti i raditi po P.S-u : za donji deo broda fferopoks, balastin )epoksi katran i antifauling. ako ne "dize" - onda imash srece. naime, posle duzeg vremenskog perioda deshava se da epoksi osnovni nece da podigne nitro premaz. imao sam taj sluchaj na razlichitim povrshinama gde je prvo naneta nitro osnovna posle godinu - dve epoksi osnovni i nije dizalo" . tad preko celepovrshine nanesi epoksi osnovni premaz i smatraj da si imao mnogo srece.
2. kad reshish dilemu s feropoksom i nitro osnovnom, na feropoks praktichno do linije gaza ide epoksi katran i na njega antifauling
3. za spoljni deo plovila iznad linije gaza na feropoks ide tanplast kao medju premaz i poliuretan kao zavrshi. nijansi imash na volju
4. shto se tiche cene po kvadratu to cemo lako izrachunati kad ti farbar kaze koliko ti chega treba jer cu se potruditi da uklopim pakovanja u najoptimalnija da ne bi bacao boju. u svakom sluchaju, chak i da ostane boje, sve su dvokomponentne, tako da je bitno sachuvati osnovnu A komponentu jer ce katalizator - B komponenta izreagovati sa vazduhom i stvrnuti se , a moze se ponovo kupiti kad sledeci put budesh farbao. kako sachuvati vishak boje - to sam vec napisao par postova ranije pa da se ne ponavljam
5. ovo uvek napominjem i pri svakom farbanju koje chovek amater radi sam ponavljacu dok mim ochi ne pobele : OBVEZNE SU MERE LICHNE ZASHTITE, MASKA S RESPIRATOROM PO MOGUCNOSTI, ZASHTITNE RUKAVICE, NE PITI JESTI ILI PUSHITI ZA VREME RADA. AKO SE FARBA UNUTRASHNJOST - NA PRVI OSECAJ VRTOGLAVICE ILI NESVESTICE MOMENTALNO NA VAZDUH JER MOZE SE DESITI VEOMA OPASNA STVAR. ISPARENJA TE SAVLADAJU, PADASH U NESVEST, UDISHESH OTROV U NESVESTICI I TU SE TVOJA PRICHA ZAVRSHAVA. ZATO , MOLIM SVE KOJI AMATERSKI FARBAJU, LJUDI, OVO SU MATERIJALI KOJI SU VEOMA OPASNI PO ZDRAVLJE I ZIVOT. NE BI IMALI NA AMBALAZI LOBANJE, PUTACHE, NAGRIZENE SHAKE U SLICHICAMA I SL. kad vidim da se samouvereni profesionalci toga ne pridrzavaju digne mi se kosa na glavi. svaka chast iskustvu i perfektnom farbanju, ali su do sada sebi skratili zivot bar 10 godina.
toliko u ovom postu, napravi probu, pa cemo videti. :good:
-
Generacijo shvatio sam sustinu te i zahvaljujem na svemu ,ako te nanese put prema Vrscu javi mi se na 062209520 pa i pice da popijemo.Pozdrav svim forumasima, :
-
no problemo :good: :drinks:
-
morao sam da se vratim na temu : imao sam primedbu koju je i captjerry izneo i ticalo se zastite posle peskiranja ( imaj na umu i chinjenicu da feropox "ne voli" ispeskirano na belo vec idealno je da maaaalo pochne da hvata korozija koju on hemijski... ).
Danas su mi dva tehnologa(ljudi koji rade na pravljenju boja i ispitivanju istih) i potvrdili da je to pogresan postupak i da su to neke majstorske kombinacije koje nisu dobre za plovilo(ali da godinama nemogu vecinu majstora da oduce od toga iako su mnogima i dokazali da je pogresna) jer zasto bi onda i peskirao ako treba malo da se uhvati .... pricali su nasiroko i nebih dalje o tome ,nemam nameru da popujem ali evo i ovako misljenje ljudi iz struke pa izaberite sami .
-
videh poruku ranije ali nisam stigao pre da odgovorim. tehnolozi uvek mogu da daju dobar savet. ja sam preneo iskustvo. u poslu sam se uvek oslanjao i na jedno i na drugo, jer, opet iz iskusva, znam da kad bilo ko kupi bilo chiji premaz i posle ima reklamaciju - tih tehnologa nema nigde jer moraju da lichno ubede nekoga ko 20 godina koristi feropoks ili bilo shta drugo da je napravio greshku u pripremi podloge i da ne ume da radi posao od kojeg zivi. onda je na meni da ispravljam krvu Drinu a to sa ljudima koji znaju shta rade - ne radim. dakle, slozicu se, nek svako izabere, ja necu da pravim dileme oko toga shta treba uraditi. vec sam naveo u jednoj prethodnoj poruci da Cinkopoks od istog proizvodjacha mnogo bolje shtiti lim od Feropoksa. iskustvo i praksa ponekad idu pod ruku ponekad ne. ono shto je meni bitno jeste da niko koga sam posavetovao nije imao problem posle toga. to radim i stichem kao znanje zadnjih dvadeset godina. tako cu i do ponzije ( dao Bog da je dugo primamo ).