Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Majstori, Majstori ... => Temu započeo: HOGAR 04, 02, 2011, 20:26:27 posle podne
-
Luna,evo ti jedan od camaca sa kabinom koji je napravio Sole,Kalmar-nautika pa uzivaj,pozdrav i
-
LOA 13,60 BOA 4,20 :stop:
-
Da, to je čamac od mog druga Gorana.... čamac tj,brod je extra :good:
-
Pa ja od pocetka spominjem Soleta,ali dzaba,cast izuzecima
-
A ovo camac sa kabinom,to je nasa nomenklatura,sacuvaj Boze,na zapadu je drugacije,,a i na istoku :stop: :suicide:
-
izadji na njegov post Kiki stigao sam,mozda ces nesto da naucis,ti si jos u sivoj fazi izrade,pozdrav
-
Rade oni koji znaju
-
Да вам свима поставим питање: сећате ли се оног, из периода кад смо били деца, "Мој тата је јачи од твог"! или "Мој бицикл је лепши од твог" ???
Ало бре, имате дивне бродове и мајстори који су их радили су (претпостављам) одлични. Ајде сад мало уживајте у њима(бродовима). :wild: :wild: :stop:
-
Једва чекам да прође ова зима и кијамет, па да изађемо на воду и манемо се свих препуцавања. Па људи свакоме је његово дете најлепше и најпаметније. Зато сви на воду па да се огледамо у живим разговорима очи у очи уз чашицу(или флашу). :heat:
-
slazem se u potpunosti
-
И да додам, нико овде никоме не брани право да изнесе своје мишљење и искуства, али расправа који је мајстор бољи стварно у најмању руку збуњује све оне који би можда правили бродове код тих мајстора. И да поновим бродови су вам лепи ко лутке, претпостављам да ће такви бити и на води у пловидби. :tenk:
-
Sta cu srsa, hogar mi neda da imam svoje misljenje,a samo delim sa vama svoje lose iskustvo.
zasto lose iskustvo ja sam stekao utisak da si ti ipak zadovoljan dosadasnjim radom...
-
Za nepunih 17 hiljada to treba drugacije da izgleda. Bez ljutnje svako ima svoj ukus i kriterijume.Sto se tice Vasica iz Lacarka,to je vrhunski strucnjak tu covek ne moze da nadje zamerku.Unazad 7 ,8 godina na barem 3 sajma nautike Vasic i Dragan iz Smedereva zajedno jedan pored drugog su izlagali svoje ladje,naravno sve su odmah prodate.Onu sa koritom Van de stadt je kupio Kertez . Samo zelim da ti kazem da je Dragan stari brodograditelj.
luna, na kome sajmu je vasic izlago ? mozda nesto malo , ali vasicevi brodovi nikad nisu bili na nijednom sajmu.
imam jedno pitanje jos . zasto su ona ukrucenja na krovu postavljena onako koso ?
-
sto se metala tice u Srbiji postoji samo jedan majstor koji se drzi projekta ... to je Vasic iz Lacarka... obisao sam sve majstore u potrazi ko bi mi radio novi brod... jedino je on ispunio sve uslove... na zalost on je izvan mojih plateznih mogucnosti ...
generalno sam 90% resio da cu kupiti polovan fabricki brod u inostranstvu , izacice me manje nego da se ubedjujem za majstorima zasto je projekat bitan...
-
Ovdje kritikujemo i hvalimo majsotore.... A ne u drugim temema.
-
Ovo nije u redu. Ne treba covek da bude pristrasan,u krajnjem slike govore.
kamo srece da majstori imaju toliko snage da kazu :
"ja bez peskiranja necu da ti radim brod, jer time brukam moju radionicu"
na zalost dok se ekonomska situacija ne promeni ovako nesto ce biti realnost svih nasih manufaktura, tu nema razlike ja sam gledao takve stvari kod svih majstora...
-
Ljudi da se razumemo ja protiv Kalmara nemam nista , samo zelim da vam pokazem da je vreme da se nesto promeni ,i u kvalitetu izrade,rokovima i naravno ceni.Dali ste primetili, morate da steknete dobro znanje pa sa tim da idete kod majstora da vas ne bi nesto prevario.
hvala luna , ti si nam otvorio oci :lol:
-
Majstora ima dobrih,odlicnih,losih,uzasnih...treba znati sa njima :)
-
prvo ugovor sa penalima oko kasnjenja (probijanje rokova proporcionalno smanjenje cene ) pa onda kod majstora ako neko planira da radi ... to je jedini pravilan postupak...
to je svugde u svetu sasvim normalan stvar niko nece da da 17k evr nekome "na rec"
-
Luna izvini ako sam nesto propustio pa ako ti nije tesko ti mi odgovori zanima me ko ti je pravio projekat
koje su debljine limova gde je secen na cncu i po kojoj ceni. Koji je kvalitet lima i dali je brodski ili trgovacki
to jest dali imas atest za kvalitet nlima.
-
Pa to onda znaci da si pravio nesto sto neznas sta je.Koji projekat ces da ulozis
pri registraciji.I dali imas otpadni lim (BEZ DEKLARACIJE) to me zanima.
-
Ovo nije u redu. Ne treba covek da bude pristrasan,u krajnjem slike govore.
kamo srece da majstori imaju toliko snage da kazu :
"ja bez peskiranja necu da ti radim brod, jer time brukam moju radionicu"
na zalost dok se ekonomska situacija ne promeni ovako nesto ce biti realnost svih nasih manufaktura, tu nema razlike ja sam gledao takve stvari kod svih majstora...
Aman ljudi,ovo nema veze sa zivotom.
Pa desavalo se X puta da "vrsni" majstori peskare korito,ali da taj isti pesak ne izvade iz korita vec samo naspricaju farbu preko toga...
Napravi se jos vece zlo nego rdja,ako je bilo ko pokusao da ocisti ovaj picvajz zna o cemu pricam..
-
U predstavljanju domaca proizvodnja Dragan Smederevo imate detaljnije o tome,pisao je nesto nas prijatelj Oklop.On upravo sad radi sa Draganom prelep Linsen.
Nema takve stvari kao sto je projekat Linsena.
Fabrika nikome nije proda(va)la projekat bilo kog broda,potvrdio je vlasnik tri (3) Linsena,koji je inace bio u proizvodnji...
Sumanute su te price tipa projekat ovaj,projekat onaj.
Zna se,hoces projekat BRUCEa,prosto kupi ga.
Sve te ideje,npr ja kupim projekat za sebe pa ga ti prepravi nece piti vodu ili se plasim da bas hoce. :)
-
Neverujem da Jeep komerc prodaje neki otpadni lim,,ali za ostalo moras sa majstor Draganom. ako te zanima brodski lim to nema u Bgd.
Slazem se da JEEP nece prodati neki skart,ali gde onda ima brodskog lima?
Luna,tvrdis da ga u BGu nema...
Dragan je taj dan angazovao 4 radnika , ubili su se od usisavanja i brisanja , zato sto je morao za 6 sati da bude zasticen osnovnom.
Nadam se da ostatka peska u koritu nema.
Ovo nije pokusaj da omalovazim radove Dragana ili tvog broda,ali prosto neke stvari su jace od mene...
-
ono sto znam jeste dragan ima projekat za brusa komada 1 koga koristi za mahanje pred nosem jer ga ne postuje ni 20 % bio kod njega i pricao sa njim ...
ima i jedan van de stadt.... ne mogu da tvrdim al mislim da je ista prica kao sa brusom
99% nije kupljen ni jedaj od ovih projelata vec je neko doneo da mu se radi brod a onda je projekat kopirao bez da je pitao brusa ili stadta ....
svi draganovi brodovi kako sam cuo od njega se rade sa obicnim trgovackim limom kao i kod 99% brodograditelja ... ako se radi a tim limom onda tek treba da je deblji lim nego u projektu
-
ono sto znam jeste dragan ima projekat za brusa komada 1 koga koristi za mahanje pred nosem jer ga ne postuje ni 20 % bio kod njega i pricao sa njim ...
ima i jedan van de stadt.... ne mogu da tvrdim al mislim da je ista prica kao sa brusom
99% nije kupljen ni jedaj od ovih projelata vec je neko doneo da mu se radi brod a onda je projekat kopirao bez da je pitao brusa ili stadta ....
svi draganovi brodovi kako sam cuo od njega se rade sa obicnim trgovackim limom kao i kod 99% brodograditelja ... ako se radi a tim limom onda tek treba da je deblji lim nego u projektu
Jbg,tako zadji redom i dolazis do toga da niko nije savrsen.
Shvatite me kako ko zeli,ali dosadasnje iskustvo je pokazalo da se samo PROJEKTI pokazu valjano,ostale,blede kopije blede godinama unazad...
Ko god je uzeo da pravi brod po projektu (postovane debljine lima,BRODOGRADILISTE,hala,majstori x 20,motori,agregati,enterijer....) se pokajao zato sto nije kupio vec gotovu stvar koju je mogao da proba i da bude mirna glava.
Nije nuzno da su sva iskustva takva,ali svaki ozbiljniji poduhvat se tako zavrsavao.
-
Ima i projekat Linsena upravo ga sad pravi, videces u domaca proizvodnja ,buduci vlasnik je nas clan Oklop pa procitaj
Daj nam taj link (Oklop-a,domaca proizvodnja) pa da dam i svoj sud.
Sto se mene i mog nevelikog iskustva tice odgovorno tvrdim da ljudi koji su u Srbiji pokusavali da naprave kopije Linsena su u tome delimicno uspeli,dakle projekta nema...bez dalje rasprave on nije na prodaju,moguce da su Srbi pokusali da ga skinu ali projekat je zna se sta....
Bio bih vise nego zahvalan da nam predstavite nove radove majstor Dragana na Linsenu.
-
Ljudi svi Vi ste u pravu samo zavisi ko iz kog ugla posmatra!Ako zelite da nesto valja morate da uradite po projektu i normalno ako si majstor i da ispostujes tehnoloske zahteve pa posle odgovarajuca institucija da to sve proveri!Kad sve uradite i poplacete dodjete do toga da je jeftinije uzeti gotovo!Imao sam priliku da sa jednim brodoing iz susedne zemlje malo caskam u nekom njihovom forumu,i on rece obican camac do 5-6m sirine do 1.7 m moze svako da izvari i kako rece a ja prevedoh na naski skarabudzi,nije problem ima da plovi!E sad kakva mu je plovnost to je pitanje ali u toku god mzda ce te potrositi 10l goriva vise sto je manje od cene projekta.A za nesto vece.... E to je druga prica.Pozzz
-
Ja sam zeleo ovako i meni se svidja,bicu na nasim rekama pa cemo ga zajedno gledati. Kako da vam objasnim da mene uopste ne zanima ni projekat ni nista zivo .Ja sam doneo sliku koju sam vam pokazao ,pitao majstora mozes li da napravis kao na slici i kao sto vidite on je mapravio. Sledeci potez je sto pre u vodu , pa na pecanje.
Da si zeleo ovako verujem,svaka cast,svidja se i meni,ako i ostalim forumasima (vidi se iz ranijih komentara).
Da cemo ga gledati zajedno,nadam se da hocemo.
Projekat MORA da te zanima,u suprotnom pravis lepo korito sa ko zna kakvim enterijerom,motorom,plovnim karakteristikama.Nisu slucajno ljudi napravili projekat broda.
Napraviti kao na slici nije problem,a;li napraviti pravu stvar,po projektu,jeste veliki problem i to se vidi po nasim rekama...
-
Luna,pogresno si me shvatio.
Ostajem pri svome da je projekat,tj iskustvo nekih ozbiljinih kuca (Bruce Roberts,Van de Stadt...) koje se ovom tematikom bave odlucujuce.
Dakle,projekat i mnoooogo godina iskustva na slatkoj i slanoj vodi,gomile kilometara i nautickih milja ispod kobilica njihovih brodova govore za sebe.
Govore vise nego sto ce,rekao bih bilo koji nas majstor moci da kaze,ma i da se upusti u raspravu.
Sa moje strane nema ama bas nikakvog uzbudjivanja,samo ostajem pri tome da cena projekta nije nametnuta slucajno,da su retki nasi majstori (osim brodogradilista) koji postuju te svetski priznate projekte,itd... :drinks:
-
Luna, da te pitam nesto?
Da li ce tvoje korito dobiti serijski broj, specifikaciju materijala koji je ugradjen, certifikate varioca i test varova? Tesko
Da li ces dobiti pismenu garanciju na neki rok? Tesko
Da li ces dobiti projekat po kom je radjen, seme uradjenih instalacija ili kako i gde ih postaviti? Tesko
Da li ces dobiti preporuke koje motore i elise da postavis? Tesko
Dobices samo rec majstora da je uradjeno bas kako si trazio. Brod je kao na slici koju si doneo.
Previse para za tako malo sigurnosti da je to bas brod kakav si zeleo. Ne po liku vec po kvalitetu izrade, kvalitetu ugradjenog materijala i kvalitetu "projekta" po kom je radjen. Projekat garantuje da ce brod imati odredjenu nosivost, plovnost, upravljivost i sigurnost na vodi. Osim toga projekat garantuje da su mere standardizovane kako bi mogao da postavis enterijer, opremu i motore.
Zato ja ne bih kritikovao druge proizvodjace. Otprilike, svi su isti. I svi rade na skoro isti nacin ako im dodjes sa slikom. Kada gradis brod, a ti ga gradis, moras dobro da udjes u problematiku i da imas svoj projekat. Jeste skup ali je mnogo jeftiniji od eventualne greske u toku gradnje.
Iskreno, zelim da ti se ostvari san i da tvoja ladja bude bas ono sto zelis.
I svima da skrenem paznju. Ovo nije tema gde Luna predstavlja svoj brod vec tema "majstori, majstori" pa slobodno kritikujte ako imate osnova.
Dule je rekao sve ono sto sam ja hteo a mozda nisam umeo...
Dakle pamet u glavu.
:) :drinks:
-
Dule bas sam se smorio. Na nasim rekama i u vasim marinama vec imate brodove sa ovakvim koritom.Ja nevolim nista klasicno pa iz tog razloga sam isekao gornji deo korita ovako. Već sam napomenuo da je sve uradjeno za brodski motor ali zbog finansija uzeo sam vanbrodski koji je upola jeftiniji, kasnije ce on ostati kao pomocni.
Luna,bez ikakve ljutnje,srdzbe,zavisti,ma ni trunke od pomenutog.
Ovakvih korita je kod nas malo,zaista.
Svako iz nekog rasloga menja prvobitni projektovani izgled (bilo korita,bilo nadgradja).
Isto tako ljudi svojim mogucnostima prilagodjavaju izbor pogona,Ako je nameras da ostavis tu 25icu kao pomocni,a da nakon nekog vremena stavis dizela kao sto i red nalaze,to je ok.Naravno,racunaj na trosak izvlacenja broda,ugradnje motora,kopce (ili nekog drugog resenja),osovinskog voda,propele i milion drugih stvari koje idu uz to.
Ponovo,nemoj me pogresno shvatiti,ja imam mali camac od 5 metara ali ipak mislim da mogu da dam komentar o ovolikom brodu jer sam bio svedok izgradnje i vecih brodova...
-
Skoro u svakoj marini u Bgd. imate po nekoliko Draganovih brodica ili camaca ,svi srecno plove, nadam se da ce i Luna.
Jbg,prica bez prestanka.
U BGDu sam do sledeceg vikenda,nadam se da cemo bar nesto resiti do tada.
Luna,na Savi i Dunavu ima dosta Draganovih brodova,brodica,camaca.U pravu si.
Tvoj je radjen,kako si rekao po projektu Bruce roberts.Dakle,jeste Draganov rad,ali Bruce projekat.Tu nema mesta razmisljanu hoce li ili nece biti kako valja!
Prosto projekat zapoveda da sve pliva kako treba. :)
Tome sluzi projekat,da otkloni sve nedoumice.Kao sto je Dule rekao,zna se gde su tankovi vode,goriva,gde su motori,kakav je enterijer,kakvi su materijali,instalacije,itd...
U nadi da cemo se sto pre videti na reci... :drinks: :) :good:
-
Skoro u svakoj marini u Bgd. imate po nekoliko Draganovih brodica ili camaca ,svi srecno plove, nadam se da ce i Luna.
Izvini sto sam uopste komentarisao. A komentarisao sam jer sam znao da ces ovo reci. Ovo "nadam se" su tvoje reci a to govori da si u ceo projekat usao bez mnogo znanja. Zato ti dajemo malo saveta. Ja sam ti samo savetovao da od majstora trazis pismene garancije da je ugradjen materijal koji ste dogovorili, da je uradjeno kako ste se dogovorili i da .... Uostalom, ti najbolje znas sta ti je ciniti.
Majstori,majstori,ima li dobrih...
Promenimo naslov teme,tuzna istina.
Rekao sam i ponovicu se,ima dobrih,losih ali ti kao kupac moras biti oprezan.
Moras znati sta placas svojim novcem.Pre toga moras znati sta zaista zelis.
Bez brige,sve ce to doci na svoje :drinks:
-
Gale , ako se majstori budu drzali projekta nece biti jeftiniji nego jos skuplji nego sto su sada, odnosno oni koji se drze projekta su i sada skupi ali ne zato sto to oni hoce nego zato sto to tako mora , pa smo zato primorani da zarad cene kopiramo ,skracujemo ...itd ali to nosi svoje mane i nedostatke i zna dosta puta da nam se lupi o glavu ali kao sto rekoh cena diktira vecini nas ono sto cemo voziti po nasim vodama.
-
SOLE,...SOLE.....SOLE.....SOLEEEE :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :taunt:
-
ovako se rade egije i rebra...
(http://www.abco.ca/assets/images/gel-struct.jpg)
a ne flahovima...
-
A na kom ti brodu koji se prodaje kod nas vide Kapetane
-
@ika & sale m - nije, ali mozes ovakve stvari videti u lacarku ...
Gale , ako se majstori budu drzali projekta nece biti jeftiniji nego jos skuplji nego sto su sada, odnosno oni koji se drze projekta su i sada skupi ali ne zato sto to oni hoce nego zato sto to tako mora , pa smo zato primorani da zarad cene kopiramo ,skracujemo ...itd ali to nosi svoje mane i nedostatke i zna dosta puta da nam se lupi o glavu ali kao sto rekoh cena diktira vecini nas ono sto cemo voziti po nasim vodama.
busa gresis ... apsolvirali smo odavno da je za sve jetinije da se radi po projektu ... ali majstori to nece zato sto :
1 projekat se sece na CNC masinama znaci majstorima manje para
2 projekat se kupuje kod proizvodjaca , znaci ako kupis postovaces ga i neces dozvoliti fuseraj koji majstori u 99% slucajeva rade
3 projekat se radi po tacno odredjenim fazama ... a ne na silu kako nasi majstori rade
4 cak i ja koji se ne razumem u projekat mogu da kupim metar i prmerim brod na svakoj tacki i vidim da li je odstupio i koliko cm od projekta
5 masjtorima ostaje samo "lego kockice" posao ... koji naravno ne moze da se naplati kao sto sada napalcuju
o novim tehnologijama i pracenju problematike necu ni da pricam ... ni jedan od njih ne zna sta se desava u svetu a kamoli da ga interesuje ... (poslacu nesto ovim povodom)
ovaj brod koji je napravio luna je pre dve godine kostao 8000 evra zastakljen , peskiran , ofarban (osnovnom) za 10 metara , ja isao da se raspitam za taj brod i za Atlantic 40... cujem da je sada 17.000 evra (mozda gresim izvinjavam se) ... e to je takav bezobrazluk da ja nemam reci ...
nijedan majstor
-
Bash tako Kapetane. Oduvek su camci gradjeni, prvo rebra, kobilica,secnice, razme, zrcalo.....pa na kraju tek oplata. Nashi majstori rade obratno...razume se...zamislite kolika su odstupanja od simetrije ovakvim nachinom rada? ogromna, samo što ih briga, posle naseckaju flah i puni iz unutra.
-
Brodovi te velicine nisu prosta stvar. Upustati se u pravljenje takvih stvari kod nas je po meni najmanje reci veoma riskantno. Malopre sam zadao upit na USEDBOATS i za cenu od 20-25000 EUR, velicinu 9 do 11m, lokacija Nemacka dobio 45 pronadjenih brodova. Da ne govorim o izboru u USA koji je neverovatan i za mnogo manje para, ali ima svojih vise mana nego dobrih strana (prevoz, stvarno stanje broda, itd) tako da nije preporucljiv osim za nekog ko ima rodjake tamo.
Ne verujem da bi kompletan takav brod vredeo manje od ovog iznosa (u redu +20% za carinu i porez). U ovoj varijanti dobijate provereno dobro korito a enterijer mozete sami da uredjujete koliko vas je volja. Sa stanovista bezbednosti ovo su ipak brodovi sa nekim sertifikatom a zadovoljstvo samostalnog rada ostaje jer svakako da se na enterijeru moze raditi koliko god ko zeli.
Znam da ce se sada ljutiti mnogi samograditelji (ne majstori, nego buduci vlasnici) jer to kao nije mojih ruku delo! Ali kvalitetno i pouzdano korito i nije vasih ruku delo nego unutrasnjost broda!
-
Pa kretosmo u pravom smeru pod kormilom istine a brodovi koji se prodaju kod nas
su kredenci sa budzenim motorima i mehanikom a plove ko pijani,ne mzes da ga savatas
na kormilu.Da zamrsis ruke,a cena ko za slog.
-
ja evo volim nautikuku, nemam nameru da se bavim brodogradnjom ali opet pratim par casopisa...
ovo je jedan od poznatijih ... ajd da vidimo koji domaci brodograditelj ima njega u sklopu svog obrazovanja , usavrsavanja i sl...
-
Prati Vasic,ali je on digo cene pre jedno 5godina verovatno sto ima najvise znanja,a i zna da prati projekat i cita,a ovi drugi bi zavrsili na Lazi kad bi im neko otvorio ceo projekat a ne idejno resenje.Oni idejno resenje proglasavaju za projekat ljudima koji i ne znaju kako izgleda pravi obiman projekat.To je isto kao i gradjevinski projekat.Nasi ljudi zidaju kuce, mahom,preko idejnog resenja,koje u trku menjaju ne postujuci ni zakone statike,a kamo li nece brodove,to smo mi.Inace se malo bavim gradnjom pa zato ovaj komentar,sory.,mentalitet i nedostatak sredstava
-
Ja ne znam zasto se o ovome toliko razglaba, vec godinama....jednostavno, imate samo par varijanti ako hocete da kupite brod nov brod:
prvo je da kupite brod proverenog brodogradilista, renomirane marke i to ce vas kostati poprilicno...prednost je sto imate garancije, mozete i da testirate model koji vas interesuje ali mozda nema onoga sto vama licno treba i morate se prilagoditi kalupu..u svakom slucaju ako ste srecnik da mozete sebi to da priustite, najbolja opcija...
drugo je da gradite brod po projektu, sto mozete, cini mi se, samo kod Vasica, opet uz paprenu cenu (ali dobijete sve kao i da ste kupili brod nekog renomirano prizvodjaca) i jos brod sa malim modifikacijama po vasoj zelji, prilagodjen iskljucivo vama...vasic garantuje rad po projektu i karakteristike plovila kakve je naveo projektant..pri tom mozete da pratite gradnju svog proda u svim fazama ...opet odlican izbor ukoliko zelite metalni brod odlicnih plovnih karakteristika i savrsene izrade i opet, ukoliko ste srecnik da to sebi mozete da priustite...
i trece, posto vecina srpskih nauticara ne mogu sebi da priuste prethodne dve varijante, postoje majstori, neki bolji, neki losiji koji ce im napraviti brod iz snova, sa slike i slicno za znatno manje para...ovde kupac sam snosi odgovornost za plovne karakteristike, stabilnost, stabilitet i slicno i svestan je (bar bi trebalo) da ide na rizik srazmerno manjoj ceni...
sad meni nije jasno sto se svi bunite ako je neko tako odlucio, ako postoje takvi majstori kao i ljudi koji ih placaju kako bi dobili nesto sto zele...uostalom, da ne postoje klijenti koji narucuju brodove, ne bi bilo ni tih majstora...i ja bih voleo da bude sto vise brodogradilista kao sto je Vasicevo ali jednostavno, to znaci veca ulaganja u opremu, ljude, halu, sudeci po Kapetanovoj racunici svakako manju zaradu pa samim tim i vecu cenu plovila (kako bi se sve to isplatilo) koju bas ne mogu da plate ljudi koji idu kod Zokija, Dragana i sl... i jasno mi je da to mnogima smeta ali nisu krivi ljudi koji ih kupuj ili majstori koji ih prave vec opsta ekonomska situacija kod nas...
ja sam ovu temu shvatio kao razmenu iskustva u saradnji sa tim majstorima, kako bi se izbege mnoge greske koje su pravili ljudi ne znajuci za kvalitet izrade u, npr. Plavim horizontoma ili lazi Zorana Kesica, kome nije problem kad produzi dva - tri metra duzinu broda sa nekog projekta ne menjajuci sirinu i druge parametre, ali , navodno plovne karakteristike, stabilitet i sl. je ne samo isto vec i bolje (?!?)...
-
Da sumiramo onda!U novcu je lek!Mi imamo vise para,veci nam prohtevi a onda majstori mogu da rade po projektu jer ima ko da plati, sto nas vraca na kraj!Ili na pocetak........? :suicide:
-
E hvala ti captjerry, sto si imao zivaca da ovoliko iskucas ono sto ja govorim (ali u kracoj varijanti ).
svi pricaju o projektu ali takvih camaca ja iz nase proizvodnje nisam video a i ako ih ima ima ih jako ,jako malo. I naravno ja jesam za projekat 100 % ali kod koga svi ti ljudi koji i imaju lovu za tako nesto pre se odlucuju za plastiku i to strana proizvodnja. tako da do domace proizvodnje metalnih brodova po projektu nacekacemo se ihahahahaha..i pitanje dali ce biti posla za takvog majstora.
-
Azimut 32 - 1983. sve full 25,000e Kopar http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=95186 (http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=95186)
Ili
Bayliner 2655 Ciera 2000-to, za 27,000e http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=88354 (http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=88354)
-
Ova Ciera je džabe.... naravno ko ima novaca :good:
-
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=95673 (http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=95673)
Pa nek crknu svi majstori, jebo ih plek :lol: :lol: :lol: :lol:
-
10.000 evra za fabricku ladju ... dzaba...
(http://www.avto.net/mornar2003/foto/95673/1_big.jpg)
@ busa, ja izvedoh racunicu da je gradnja iz projekta do 20% skuplja i ni paru vise... ali treba znati procitati projekat a to nasi majstori ne znaju ...
-
13.500eura
http://www.market.ba/vozila/plovila/oglas/651220 (http://www.market.ba/vozila/plovila/oglas/651220)
-
u kapetane,de je nadje?koje su dimenzije?daj link ako ima :stop:
-
ma kap to je tvoja ili moja ili bilo cija sa ovog foruma - znaci teorija . Ali ko to da nam pravi za tu tvoju racunicu, pardon ne pravi nego napravi. ? trtljamo koliko ja znam godinu dana i svi se u sustini slazemo ali i dalje nema ko to da odradi za te pare koliko kosta komplet ista stvar u recimo holandiji ili ma nebitno . Cela poenta radi se ono sto se moze ili preko sa suskama pa izvolte.
-
pecov oblak je gore postavio taj link , evo ga ponovo
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=95673 (http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=95673)
busa ja zato i necu da pravim u srbiji ... da su ljudi pametni pa sve da kupuju napolje jako brzo bi nasi majstori uveli novu racunicu ...
-
Pa nek crknu svi majstori, jebo ih plek :lol: :lol: :lol: :lol:
Nisu krivi majstori pa da kunes.
Napisao sam to odavno,ali evo opet cu:izradu projekta,crtanje sablona,trasiranje,izbor materijala,nadgledanje radova vrsi inzenjer brodogradnje,pa ko hoce siguran i plovan brod moze da plati inzenjera,da kontrolise i nadgleda radove,a ne od majstora ocekivati da radi inzenjerski posao.Koliko znam taj Vasic sto ga spominjete je inzenjer brodogradnje.
Brodogradnja je nauka,koja se zasniva na teorijama i proracunima,evo jedne knjige koju prosecan covek moze samo da otvori i zatvori,jer je potrebno veliko predznanje da bi se to razumelo.
(http://img26.imageshack.us/img26/3852/teorijabroda001resize.jpg)
-
vidi ovako ...
Evo ti na luninom brodu ...
http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PRICES-LIST-POWER-HALF%20PRICE.htm (http://www.bruceroberts.com/public/HTML/PRICES-LIST-POWER-HALF%20PRICE.htm)
PLANOVI FULL 400 evra (us$595)
Uz planove dobijes i knjigu , iz koje mozes da kontrolises majstora (postupak izgradnje) ... mada tu knjigu imas i kod nas u biblioteci
Ako hoces CNC dodaj 200 evra da ti neki klinac planove prebaci u AUTOCAD...
Lim te kosta oko 20%-30% skuplje ako ga seces na CNC-u.. ali majstorske ruke moraju da idu minimum 20 %-30% nize tako da si na istom ...
i sad mi objasni zar 600 evra bas toliko vredi da ti je jeftinije da koristis piratski-osakacen plan za koji ne znas karakteristike ???
zar 600 evra vredi toliko da ti dragan sklapa brod origami tehnikom (ta tehnika je legitimna) iako brod nije predvidjen za to ???
, ajd da premerimo raspon egija ? ajd da premerimo uglove egija ?
pa tih 600 evra je 60 cm te ladje ako sam dobro razumeo ?!
-
Napisao sam to odavno,ali evo opet cu:izradu projekta,crtanje sablona,trasiranje,izbor materijala,
to kosta 400 evra ... i ni paru vise... ok ok meni je dragan odprilike toliko trazio da mi prepravi projekat waverunera na 11 metara :lol:
nadgledanje radova vrsi inzenjer brodogradnje,pa ko hoce siguran i plovan brod moze da plati inzenjera,da kontrolise i nadgleda radove,a ne od majstora ocekivati da radi inzenjerski posao.
ako imas projekat koji je radio renomiran projektant ne moras da brines, vec ima 500 tih brodova iza njega a ako si iole upoznat sa materijom dovoljan ti je obican metar da vidis dal se merke "gadjaju" i da sa strane svremna na vreme dovedes coveka koji ce proveriti varove sa onim instrumentom sto si ga prezentovao ...
eto to znaci projekat
-
E Kapetane sad mi preporuci projektanta koji je na ovim prostorima napravio 5 ladje
da valjaju i ja sutra odoh kod njega.
-
E Kapetane sad mi preporuci projektanta koji je na ovim prostorima napravio 5 ladje
da valjaju i ja sutra odoh kod njega.
sale domaci projektanti su visestruko skuplji od najboljih svetskih ujedno nemas nikakve garancije da ce to sto kupis da bude bude ono sto je receno ... ok imaju svoje razloge jednim delom su oni opravdani drugim delom nisu ...
moj savet je da pogledas Bruce Robertsa i Van De Stadta .... cene projekta su pristupacne i za nase uslove
http://www.bruceroberts.com/ (http://www.bruceroberts.com/)
http://www.stadtdesign.com/ (http://www.stadtdesign.com/)
a recimo nije los ni Bateau...
http://www.bateau.com (http://www.bateau.com)
-
SaleM,odes kod Djene u S.Mitrovicu,probas da kupis projekat Hrabrog,kopiju,pa kod Soleta u Titel,jevtiniji od Vasica,a zna da uradi.Imas tri velicine,9,11 i 13m.Zasto ne kod Djene da radis.Do 1999-2000g je i moglo,a posle nazalost.Prodji po forumu,bice ti jasno.Pozdrav
-
SaleM,odes kod Djene u S.Mitrovicu,probas da kupis projekat Hrabrog,kopiju,pa kod Soleta u Titel,jevtiniji od Vasica,a zna da uradi.Imas tri velicine,9,11 i 13m.Zasto ne kod Djene da radis.Do 1999-2000g je i moglo,a posle nazalost.Prodji po forumu,bice ti jasno.Pozdrav
Dobra ideja,ali tesko da ce prodati projekat,a pitanje da li ce ovi drugi znati da naprave.
-
kap ja cu stvarno da te ubijem pa nisam ja majstor za brodove koji nece ili nezna da radi po projektu .
uostalom sam si odgovorio u nekom predhodnom tvom postu:
prvo si rekao : zato i necu da pravim u srbiji .
a onda si napisao sve ovo o projektu kako to treba da izadje samo 600 evra skuplje.
e pa nisi upravu kap za 600 evra. samo cu ti prvu stvar skrenuti o kom kvalitetu lima govorimo hoces da kazes da ovaj kod nas je isti kao i brusov ili o kojoj debljini lima se radi za korito ako brus kaze 4-5mm a nasi majstori stavljaju 3mm pa samo tu je usteda minimum 700-800 evra ako se radi recimo o plovilu 10m duzine.
kada si ti cuo da je majstor nekom kupcu pokazao racun na kom pise da je taj lim kupio u tom i tom kvalitetu ( da je u standardu za brodogradnju )
nebranim majstore ni malo ali nisu samo oni krivi, krivi smo svi jer nemamo prvo kulturu brodogradnje a ni para.
ono sto me je prvi put iznenadilo (prijatno)je to kada mi je kemppi rekao da je aluminijum uvezao iz grcke (a nije uzeo ovaj nas almg 3)nego je isao na kvalitetniju varijantu.
necu vise o brodogradnji posto smo svi mi zajedno po tom pitanju jos u predskolskom uzrastu. :on_the_quiet: :on_the_quiet: :on_the_quiet:
-
ili o kojoj debljini lima se radi za korito ako brus kaze 4-5mm a nasi majstori stavljaju 3mm pa samo tu je usteda minimum 700-800 evra ako se radi recimo o plovilu 10m duzine.
:suicide: :suicide: :suicide: :suicide: :suicide: :suicide: :suicide: :suicide: :suicide: :suicide:
sve dok se takav postupak bude zvao "usteda" ovoj zemlji bolje biti nece....
-
prvo sam mislio da ću imati šta da kažem u ovoj temi , pa sam rešio da se nejavljam al sad baš hoću( teško žabu u vodu naterati).
Kao prvo, kapetanove računice me bacaju u bedak.Po kojoj on matematici izvlači računice nikad mi neće biti jasno.J
Ja sam uvek na strani majstora ma šta neko o njima imao lepo ili ružno da kaže.Po mnogima to su izgleda sve hoštapleri, prevaranti , lopine,...Alo bre ljudi , pa nemojte generalizovati stvari.Da se razumemo , svaki majstor , svaka radionica ima svoje mušterije i to treba da je osnov svih pametovanja.
Negativnom mišljenju o majstorima je u najmanje 50% uticalo ponašanje i shvatanje ili očekivanje naručioca.
Samo iz pregleda ove teme može se zaključiti da svi mi znamo i više i bolje od majstora. Pa koji to znalac od nas sme da očekuje kopiju Linsena za 5-6000e.Da nebi za te parec da dobije i linsenov zaštitni znak -konop- kao bokobran. Pazi da nebi.
Sad ako sam ja dao 17000e nekom da mi napravi brod , imam pravo da mu svaki dan dolazim u radionicu i malo malo menjam prvobitan projekat, ili nacrt(kako god).E pa neće moći.
probajte kod Linsena da naručite brod , pa da u toku gradnje dolazite i izvoljevate , te sad mi se nesviđa ovo , sutra ono , jel može to drugačije...Pa nemože , niti ćete imati pravo da uđete u fabriku. Ovako kod nas mislite dao sam pare pa sad mogu da te k...m
Majstori da bi zadržali posao i dobili novi pristaju na sve te zajebancije sa investitorima , pa na kraju i ono što je krivica naručioca pripiše se majstorovom greškom.
Kapetane, verujem da čitanje projekta zna većina naših majstora (za sebe i šoleta znam sigurno da znamo) i nije mi jasno da ti to smatraš španskim selom za srpske majstore.Ima i među njima obrazovanih.
Stvar nije u čitanju projekta već u mogućnostima investitora.Zašto Luna nije kupio originalni projekat od BR-a već ga je modifikovao po svojoj zamisli to pitaj njega, ali predpostavljam da mu je tako bilo jeftinije. Pa ako taj brod nebude plovio po očekivanju ko će biti kriv. Pa normalno , po našim navikama, majstor Dragan.
I da završavam. Još 93-e Šole i ja smo radili brod Spaletu po originalnim projektu na način kako si ti postavio fotke.Brod je u metalu završen i posle toga je stajao kod Mileta Mraovića mislim oko 5 god i nikad nije završen iz prostog razloga što je vlasnik precenio svoje mogućnosti i nije mogao finansijski da se pokrije.mislim da je taj brod prodat nisam odavno bio kod Mraovića.
P.S ako me naljutite ima da nagovorim LSI-A da kaže koju reč o ovoj temi
-
Pa sta ja pricam svo vreme. Mene ne slusaju,valjda ce tebe Iko.Pozdrav