Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: Kapetan 03, 04, 2009, 01:21:35 pre podne
-
Koji je ispravan ugao za trim motora?
-
Ne postoji "default" trim položaj.
Trimovanje se vrši ovisno o tipu plovila, obliku korita, težini i veličini, zatim i o načinu plovidbe ( glisiranje ili deplasmanska plovidba), a na kraju o rasporedu težine, opreme i putnika u samom čamcu. :smile:
Dakle,..... :taunt: :taunt: Ako uzmeš da je ugao od 90 stepeni u odnosu na horizontalnu liniju trupa neki osnovni položaj, onda ideš i do +/- 15 stepeni, već ovisno o tome šta ti trim motora i položaj zrcala dopušta.
-
Kao što kaže Sale, ne postoji pravilo. Dva ista plovila a različit trim za istu brzinu. Ja kombinujem tri stvari.
1. Vizuelno gledam polozaj motora,
2. Mnogo koristim uši i slušam zvuk motora,
3. Pratim broj obrtaja i položaj trima na satu.
-
Na čamcu od 4.5m,metalni,stavio sam Johnsona 9.9,sa elisom 9 1/2 x10,imam problem što se na jačem gasu mnogo podiže pramac.Toliko se podigne da nevidim kuda vozim,a deluje i smešno.Pri tom motor je na zadnjoj rupi za štelovanje trima.U pitanju je kratka osovina motora.Čak i kad neko sedne napred,ponaša se isto. sha
-
Meni se cini da je to normalno,jer ti sad u takvom rezimu plovidbe pokusavas da predjes granicu deplasmanske voznje sa tim camcem i tim motorom i normalno je da potapa krmu ;) Ili ti treba jaci motor da izglisiras(naravno ako je to moguce ako nije svancovan camac ili tako nesto) ili vozi lepo lagano na pola gasa
-
Koliko vidim čamac je tipa smederevac i on je švancovan tako da mu ne odgovara jači motor jer neće izglisirati, samo će potapati krmu i dizati pramac..... savet je da ga voziš u režimu u kom se najbolje ponaša i najbolje ide a to je sigurno deplasmanski za taj čamac... postoji mogućnost prepravke korita, ali to ne bih preporučio, u svakom slučaju i da se prepravi ne bi mu bio dovoljan 9.9 ks motor već bar 20 ks za glisiranje.... zbog težine čamca
-
eek
Nekako imam utisak da ti je elisa "prevelika i prebrza", Na mom Johnsonu od 20 ks je elisa 9 x 9 i sa mojim čamcem ide sasvim
lepo, glisira i sa trojicom a kada se forsira sa većim opterećenjem imam osećaj da mi je motor jači nego što elisa može da prenese na vodu
i javljaju mi se "kavitacione rupe" karakteristični trzaji....
Po ovome kako si napisao izgleda da obojica imamo pogrešne elise, a bilo bi dobro da probamo i zamenimo elise, čisto da znamo
šta bi bilo kad bi bilo... a ako smo negde blizu rešili bi uz 'ladno 114 i toplu kaficu.... ok
-
Pošto planiram da promenim čamac ,onda nek ide ovako ,što kaže Budens 72,voziću ga kako mu najviše,odgovara.Jedan majstor mi je rekao da je to turbo elisa,onako na prvi pogled.Zorane ako bude problema sa drugim čamcem,onda ćemo se nekako naći i zameniti elise,da probamo.a uz to normalno 114 114.
-
114
Imam negde u vikendici još jednu elisu koju sam kupio za ned'o Bog, kad budem otišao moraću da vidim oznaku i mogu da ti pošaljem
da probaš pa ćeš odmah videti kako 25648 se ponaša. Ako sam dobro video na slikama i tvoj Johni ima elisu sa štiftom, bilo bi dobro
da premerimo rukavce i štiftove i uporedimo.
Uopšte nije važno da li ćemo i na koji način kasnije praviti dogovore, važno je da saznamo šta je to što nama treba
-
Ako je camac svansovan pozadi nema nista od glisisiranja...ili vozis polako ili stil lale gator 114
-
tako je, mislim da je problem oko svancovanja..