Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: Outboard Master 11, 01, 2009, 19:30:25 posle podne
-
Evo da ja zapocnem ovu interesantnu temu , mozda ce pomoci ljudima koji jos nisu sigurni da to sami rade a i drugima ;)
Da pocnem sa Menjanjem Ulja u menjacu. vazi sa sve 2 taktne motore a i kod 4 taknih nebih trebalo da bude puno drgacije.
Ulje se manja posle svake sezone ili zimi ali zimi se mora voditi racuna zbog niskih temparatura (kosistencija ulja se menja)
Danas danju postoji paleta razlicitih ulja za menjace vanbrodkih motora, najvise upotrebljivano ulje je SAE 90 sa GL4 ili5 Specifikacijom to vam nudi npr. Motul, Fuchs, Shell,Castrol i.td. i tu nemoze nista da se pogresi ako se upotrebi.
Pre pocetka rada treba saznati koja kolicina ulja je potrebana za vas motor, da bi ste to sve pripremili.
Za primere cu uzeti vise razlicitih motora radi bolje zarumljivosti.
Evo nekoliko Primera u slikama:
1. korak.
-Odpustite prvo dolnji saraf i podmtnite neku posudu ispod gde bi isteklo ulje.
- ulje ce poceti polako da curi zato sto je mejac jos pod podpritiskom, da bih sklonili podpritisam odvrnite i gornji saraf za ulje , u tom momentu ce da pocne ulje da tece snaznije i brze.
- Pustite da ulje istece celokupno to znaci treba vremena pogotovo ako su temparature ispod 6 stepeni (15 min cekanja su normalno)
- nemenjati ulje na temparaturama ispod +5 stepeni.
-
2. korak
Mozete ako ste kupili vise ulja nego sto vam treba da (isperete) menjac sa novim uljem , znaci sipate ODOZGO malo ulja i cekate opet dok neistekne da bih ponelo svu prljavstinu starog ulja. -- taj korak mozete ali nemorate da radite--
Sipanje novog ulja:
- morate da pazite da budu obadva sarafa gore i dole otvorena. pogledajte slike.
- u DOLJNJU rupu pocnite da sipate(ubrizgavate) novo ulje , tu ima vise nacina u sparava za to, ali ja cu da demonstriram samo jednu na slikama ( sipanje iz TUBE ). A najbolje su i najlakse specijalne pumpice za ulje (slika)
- Sipanje ulja je zavrseno kad na gornjem sarafu pocne da izlazi ulje
- zatvorite prvo GORNJI saraf da bih se stvorio podpritisat u lezaju i da kad odklonite tubu sa uljem dole neizadje puno ulja
- zatvorite ubrzo i DOLNJI saraf.
ZA YAMAHA MOTORE: Mora pumpica ili nesto drugo, posto su kod njih rupice za ulje prvise male za tubu. Ja sam napravio od spendera za Tcni Sapun i dodao slauhove na usisavajucu stranu koja pase u rupu Yamahe.
Eto i ako to sve mozda komplikovano zvuci ;) ali nije.
Do iduce Inspekcije
;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
MENJANJE I KONTROLA IMPELER
Za ovaj Primer ce da posluzi moj YAMAHA 50 2 taktni
Verovati je Dobro a Kontrola je bolja :o :o
Evo jedno malo uputstvo kako se kontrolise ili menja impeler npr. na Yamaha 50 ks
1. Odsafiti sarafe na cizmi , ukupno 6 sarafa. Nezaboraviti da ISPOD ANODE ima jos JEDAN Saraf. znaci ukupno 6 komada.
2. Osloboditi saraf menjaca , gornji saraf se odsarafljava a dolnji se nesme prestelovati-odavijati
3. Onda odsafiti 4 sarafa sa pumpe i sve prekontrolisati ili po potrebi zameniti.
4. Paznja : Kad se podigne pumpa ima jedan mali stift (drzac) IMPELERA koji nesme da se izgubi.
e pa sad -------- SRECAN RAD ;D ;D
-
Super Link da bih ustanovili koje svecice odgovaraju za vase Motore by NGK Svecice
http://www.ngk.de/index.php?id=403&pd=430&t=boote_aussen (http://www.ngk.de/index.php?id=403&pd=430&t=boote_aussen)
!!!!!!!!!!!! ZA JOHNSON-EVINRUDE MOTORE PREPORUCUJEM CHAMPION SVECICE !!!!!!!!!!!! jednostavno bolje radi motor sa Championovim nego sa NGK Svecicama , odnosi se samo za 2 Taktne DO 30 KS ....
Champion Link da bih ste nasli odgovarajuce Svecice za Johnson-Evinrude motore:
http://www.ferodo-brakes.co.uk/pages/pricing/applications/Champion-marine.asp (http://www.ferodo-brakes.co.uk/pages/pricing/applications/Champion-marine.asp)
Evo i nekoliko slika kako to sve izgleda u praksi...
reskiraj te i pogled kroz rupu na cilindar ;D ;D
-
Master,
Meni su rekli da prljavština čuva motor.
Koliko vidim tvoj motor je potpuno nezaštićen. ;D ;D
Bravo za slike.
Nemoj da bacaš šampon trebaće mi "pakče".
-
aa nema kod mene prljavstine na motoru nesme ni da dodje odmah je unistim ;D
sampon cu ti dam za tvog belog gric gric ;) ;)
taj ko ti je rekao da prljavstina cuva motor je lenj da ocisti svoj ;D
-
outboard moze ovo u foto price?
-
outboard moze ovo u foto price?
pa neznam ja nevidim ovu temu tako sto bi se samo gledale slike mora se i citati a i razmisliti, to su samo primeri . ova tema je ja mislim smestena na pravom mestu gde se i pitanja drugih mogu odgovarati na istom. Mislim ako neko ima neki problem uvezi motora.
Ja sa ovom Temom hocu da pokrenem ljude da uzmu sami alat u ruke i pocnu da rade jednostavne stvari oko svog motora a ne da daju silne pare mnogim majstorima sto misle da su majstori za ovako jednostavne i samoizvodljive stvari.
Ali ti si admin i ti odluci naravno. ;) ;)
s postovanjem OM ;D
-
outboard moze ovo u foto price?
pa neznam ja nevidim ovu temu tako sto bi se samo gledale slike mora se i citati a i razmisliti, to su samo primeri . ova tema je ja mislim smestena na pravom mestu gde se i pitanja drugih mogu odgovarati na istom. Mislim ako neko ima neki problem uvezi motora.
Ja sa ovom Temom hocu da pokrenem ljude da uzmu sami alat u ruke i pocnu da rade jednostavne stvari oko svog motora a ne da daju silne pare mnogim majstorima sto misle da su majstori za ovako jednostavne i samoizvodljive stvari.
Ali ti si admin i ti odluci naravno. ;) ;)
s postovanjem OM ;D
ma ostaje tema ovde naravno ali da je kopiram i na portal :)
evo link da pogledas .. sve zanimljivo polako ali sigurno bacmao na portal da je lako dostupno ljudima koji prvi put dodju .. pa korakpo korak :)
-
evo kao ovo :
http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=11 (http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=11)
znaci pored Saletove photo price i Duletovog prelepog putesestvija da stavimo i tvoje majstorije.. a naravno da tema ostaje i ovde za pitanja :)
dao si mi dobru ideju sada na kraju svake photo price stavim i link ka temi na forumu :)
-
no problemo ;D admin..
Dalje instrukcije i pomagala ocekujte u iducih nekoliko Dana kao npr. kompresija, konserviranje i td....
-
Da li ima negde da se kupe Champion svecice,za NGK znam gde ima da se kupe ali neznam kako ce mi raditi motor sa njima.
Treba mi za moj Johnson 50 ks 2t,Champion cu vec rodjene za menjanje.
-
gde sta ima da se kupi to vam nemogu ja da odgovorim, ali naci ce se neki forumaski kolega koji ce vam oko zoga sigurno pomoci.
-
Merenje KOMPRESIJE za Vanbrodske Motore
postupak:
- Motor bi trebao postici radnu temparaturu od odprl. 80-95 C
- Iz svakog Cilindra izvaditi svecicu primer : 3 cilindra = 3 svecice
- Motor staviti pod punim gasom = gasnu rucicu sto dalje u napred povuci
- QUICKSTOP odkloniti tako da MOTOR nemoze da upali nego samo da ima mogucnost VERGLANJA
- Merac Kompresije Privrnuti umesto svecice za zeljeni cilindar ( primer za STANDARDNI MERAC KOMPRESIJE na SLICI )
- Uz pomoc Anlaser-a zaverglati 3-5 puta ILI ako nema motor Anlaser sa STARTER SAJLOM takodje postupiti.
- Izmerena Kompresija bi trebala biti kod zdravih motora 9 - 12 bar-i i po mogucnosti bi trebalo na svakom cilindru biti vrednost ista sa MAX diferencijom od +- 2 bar-a.
Inace se mora greska ukloniti.
BY OM ;D ;D
-
KONZERVIRANJE VANBRODSKIH MOTORA
Sta vam treba?
- npr. Quicksilverov Fogging oil za konserviranje karburatora i cilindara
- prikljucak za vodu
- WD40 ili slican produkat za spoljnu zastitu motora od korozije i prljavstine
Postupak : POGLEDAJTE OVAJ ODLICAN VIDEO , ovaj video vise pokazuje nego 1000 reci
http://de.youtube.com/watch?v=focuXm_06qk (http://de.youtube.com/watch?v=focuXm_06qk)
BY OM
-
:o :o :o :o :o
i to kosta 5o evra !!!!!!!!!!!
ijaoooooo
-
:o :o :o :o :o
i to kosta 5o evra !!!!!!!!!!!
ijaoooooo
zasta si platio 50 evra??? :-\
-
pa nisam ni platio rekli mi ili konzerviraj za 50 evra ili ga vozi cele zime :) dovoljno je bilo da cujem da trebam da ga vozim cele zime i to je bilo to :)
doduse kod mene je trebalo skidati sajle, struju i izvlaciti 140 kila za te pare...
-
DEKONSERVIRANJE VANBROSKIH MOTORA ;D ;D
kako da probudim motor iz zimskog sna ? procedura je jednostavna...
Kod motora sa AUTOLUBE = motori koji mesaju ulje i benzin automatski:
Prvih odprl. 5 litara benzina u rezervoaru pomesati sa za motor potrebnom mesavinom i ako je motor samomesavinac sa npr. 1:50 ili kod Yamaha pretezno 1:100 i tako ga probuditi polako iz sna.
Motor ce jako dosta da dimi crne oblake a to dolazi zbog toga sto je u cilindrima i karburatoru bilo ulje za konservans. Motor pustiti da odradi jedno vreme i dostigne potrebnu temparaturu.
Naravno posle toga se moze upotrebljivati normalan benzin bez mesavine u sklopu sa dobrim samponjanjem motora od zimskih naslaga i starog zastitnog masnog filma koji je cuvao motor.
NEZABORAVITE DA OBRADUJETE MOTOR SA NOVIM SVECICAMA , ZAHVALICE VAM SE MOTOR NA SVOJ NACIN :D :D :D
e pa onda: LETS GO START ;D ;D ;D ;D
-
Ja sam na preporuku prodavca kupio Quicksilverov Corrosion guard umesto WD40.
Gušći je i bolje prijanja za metalne površine (ne curi). Mislim da je čovek u pravu...
-
kod broskih motora je konserviranje malo obsirnije, mora da se radi puno sa antifrizom i nije tako brzo zavrsljivo kao kod vanbrodkog motora, ali ja mislim da su za brodske motore 50 evra sasvim ok.
-
Ja sam na preporuku prodavca kupio Quicksilverov Corrosion guard umesto WD40.
Gušći je i bolje prijanja za metalne površine (ne curi). Mislim da je čovek u pravu...
tacno pero i bolji je guard...
samo ako ja ovde pocnem da razbacijem neke produkte sto u srbiji mozda nema da se kupe i to je glupo zato sam mislio da naglasim WD40 kao solidnu mogucnost.
ja sam uzimao za to YACHTICON- ov preparat koji je absolutno ludilo , nakon 5 minuta se stvori matiran zasticujuci film po motoru.
http://cgi.ebay.de/YACHTICON-Motor-und-Vergaser-Konservierung_W0QQitemZ320161746925QQcmdZViewItemQQptZBootsteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item320161746925&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229 (http://cgi.ebay.de/YACHTICON-Motor-und-Vergaser-Konservierung_W0QQitemZ320161746925QQcmdZViewItemQQptZBootsteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item320161746925&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229)|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
-
nije ni skup 8 evra ... a kapiram d asa jednim moze da se odradi 20 motora ...
-
nije ni skup 8 evra ... a kapiram d asa jednim moze da se odradi 20 motora ...
jeste 8 evra pa + postarina 7 evra ;D ;D ;D
nemoze 20 motora , 1 spray za 1 motor... isprobaj pa ces mi verujes a i ja sam mislio kao ti dok nisam narucio spray.
Da sam imao jos jedan taj spray naprskao bi i trailer sa njime :o :o :o kaobojagi da i njega zastitim :D :D
EVO NA OVOJ SLICI se lepo vidi kako je Spray presvukao motor sa finim masnim filmom
-
Fogging oil i corrosion guard su bili svaki po 12 ili 13€ krajem 2007, ako se ne varam, u firmi Inteh V (uvoznik Mercury).
Bile su užasne gužve u gradu pa nisam mogao da stignem do njih, a oni mi poslaše sprejeve City Expresom sa otkupninom, milina!
Mislim da sam potrošio tek 1/2 Corrosion Guarda posle druge konzervacije motora, uz obilato prskanje spoljnašnjosti.
Potrošnja fogging oil-a je mizerna, dva cilindra na mom suzukiju ne mogu mnogo spreja da prime :)
-
http://www.inteh-v.co.rs/i (http://www.inteh-v.co.rs/i)
evo ih .. ali ne nadjoh nista sem raznih motora ...
-
OM,
konzervacija vanbrodskog cetvorotaktnog motora pretpostavljam ista...ovo za dvotaktne sam gledao (zamalo da napisem: necu da kazem gde da me admin ne bi obrisao - sta ti je fobija, strah u kostima)...uglavnom znam da se gorivo ispusta iz lonceta karburatora i sve ono sto si naveo....ali za 4 takt nemam pojma...
mada, ja se i vozim preko zime, nego pitam onako...
-
OM,
konzervacija vanbrodskog cetvorotaktnog motora pretpostavljam ista...ovo za dvotaktne sam gledao (zamalo da napisem: necu da kazem gde da me admin ne bi obrisao - sta ti je fobija, strah u kostima)...uglavnom znam da se gorivo ispusta iz lonceta karburatora i sve ono sto si naveo....ali za 4 takt nemam pojma...
mada, ja se i vozim preko zime, nego pitam onako...
kod 4 taktnog je ista procedura samo sto nesmes naravno da pravis mesavinu kad ga budis, i steljivo prskati u cilindar u toku uzimljavanja.
aaa kod 4 taktasa moras da menjas ulje posle zimnice a kod 2 taktnog nema ulja ;D ;D ziveo 2 taktni motor E-tec, TLDI i ostala familija ;D ;D
-
mada, ja se i vozim preko zime, nego pitam onako...
Capt,
slažem se sa tobom, najbolja konzervacija je....
voziti se preko cele godine! Ovo malo leda neće bitnije promeniti stvari, zar ne?
-
svaka čast majstore, sada mije jasno zašto hoćeš da mi prodaš selvu kozna koliko puta sije sastavljo i rastavljo možda si i zaboravio poneki šraf ili je ostalo viška delova,
-
jerry,
ja sam konzerviram moju kosilicu (tako tepam :) motoru). I nema nikakve razlike u odnosu na ovaj video klip koji je postavio OM.
Ušpricam fogging oil u "filter" vazduha dok motor radi, prskam sprej dok se motor ne ugasi (par sekundi mu treba). To obično radim kad je Dunja zakačena za prikolicu, ali još uvek u vodi. Kad se motor ugasi, izvučem čamac, tako izbegavam korišćenje "slušalica" za ispiranje motora i rad na suvom, mada će mi trebati ako Dunja zaplovi po slanoj vodi ove godine....
Nakon toga odvrnem svećice, obično par dana kasnije jer ne stignem od obaveza u "biblioteci" :). Ušpricam fogging oil u cilindre, "zaverglam" par puta motor na kanapče, bez svećica, koliko da klipovi razmažu ulje po cilindru, pa potom ušpricam još malo fogginga u cilindre i zavrnem svećice. A na kraju ceo motor "userem" Corrosion Guardom, i "čizmu" i elisu... sve redom. Tako da je do sledećeg servisa baš lepo masan.
A dekonzervacija ide obrnutim "redom": spustim čamac, upalim motor (možda malo duže vergla dok ne izbaci ulje iz cilindara), pustim ga da radi na leru dok ne prestane da dimi i to je sve. Bar mislim...
-
OM,
konzervacija vanbrodskog cetvorotaktnog motora pretpostavljam ista...ovo za dvotaktne sam gledao (zamalo da napisem: necu da kazem gde da me admin ne bi obrisao - sta ti je fobija, strah u kostima)...uglavnom znam da se gorivo ispusta iz lonceta karburatora i sve ono sto si naveo....ali za 4 takt nemam pojma...
mada, ja se i vozim preko zime, nego pitam onako...
www.navodi.com (http://www.navodi.com) :)
(http://www.navodi.com/images/navodi1.gif)
brate mili pa napisi nije frka :) oni su inace zabranili da se cak napise ime naseg sajta tamo ... ako pokusate da napisete moja ladja ili mojaladja automatski se na to mesto u porici pojaviti * (zvezdica...) ne kapiram njihovu toliku paranoju ...
cak brisu i teme gde smo pominjali sajt (obrisali su celo glasanje za besplatnu berzu .... samo zato sto je bio pomenut nas sajt... :( )
slobodno bre :) pa bas je Pera Garmin pre par dana ostavio njihov link na nekoj temi ja uzeo i linkovao slike odmah ispod :P .. legalno je legalno :) taman posla da obrisem link ... pa to nikome ne ide u korist ....
na ovom forumu i portalu mora da se nadje SVE inace necemo ispuniti svoj cilj :)
jedini sto ce se brisati to su svadje :) ili cu napraviti temu zvanu kanalizacija i takve poruke bacati tamo :)
kakve crne zabrane , pa nije bre ovo demokratija ;D
-
Capt,
slažem se sa tobom, najbolja konzervacija je....
voziti se preko cele godine! Ovo malo leda neće bitnije promeniti stvari, zar ne?
ma stegao nece brod ni da se mrdne :(
-
jerry,
ja sam konzerviram moju kosilicu (tako tepam :) motoru). I nema nikakve razlike u odnosu na ovaj video klip koji je postavio OM.
Ušpricam fogging oil u "filter" vazduha dok motor radi, prskam sprej dok se motor ne ugasi (par sekundi mu treba). To obično radim kad je Dunja zakačena za prikolicu, ali još uvek u vodi. Kad se motor ugasi, izvučem čamac, tako izbegavam korišćenje "slušalica" za ispiranje motora i rad na suvom, mada će mi trebati ako Dunja zaplovi po slanoj vodi ove godine....
Nakon toga odvrnem svećice, obično par dana kasnije jer ne stignem od obaveza u "biblioteci" :). Ušpricam fogging oil u cilindre, "zaverglam" par puta motor na kanapče, bez svećica, koliko da klipovi razmažu ulje po cilindru, pa potom ušpricam još malo fogginga u cilindre i zavrnem svećice. A na kraju ceo motor "userem" Corrosion Guardom, i "čizmu" i elisu... sve redom. Tako da je do sledećeg servisa baš lepo masan.
A dekonzervacija ide obrnutim "redom": spustim čamac, upalim motor (možda malo duže vergla dok ne izbaci ulje iz cilindara), pustim ga da radi na leru dok ne prestane da dimi i to je sve. Bar mislim...
hvala pero sto si preveo video u text , odlicno i hvala :-*
-
svaka čast majstore, sada mije jasno zašto hoćeš da mi prodaš selvu kozna koliko puta sije sastavljo i rastavljo možda si i zaboravio poneki šraf ili je ostalo viška delova,
ti bi se uplasio kad bi stavio moju selvu na tvog crvenog , iglisirao bi nakon 3 metra ;D ;D ;D ;D
-
www.navodi.com (http://www.navodi.com) :)
(http://www.navodi.com/images/navodi1.gif)
brate mili pa napisi nije frka :) oni su inace zabranili da se cak napise ime naseg sajta tamo ... ako pokusate da napisete moja ladja ili mojaladja automatski se na to mesto u porici pojaviti * (zvezdica...) ne kapiram njihovu toliku paranoju ...
cak brisu i teme gde smo pominjali sajt (obrisali su celo glasanje za besplatnu berzu .... samo zato sto je bio pomenut nas sajt... :( )
slobodno bre :) pa bas je Pera Garmin pre par dana ostavio njihov link na nekoj temi ja uzeo i linkovao slike odmah ispod :P .. legalno je legalno :) taman posla da obrisem link ... pa to nikome ne ide u korist ....
na ovom forumu i portalu mora da se nadje SVE inace necemo ispuniti svoj cilj :)
jedini sto ce se brisati to su svadje :) ili cu napraviti temu zvanu kanalizacija i takve poruke bacati tamo :)
kakve crne zabrane , pa nije bre ovo demokratija ;D
HAHAHAHA...ZATO SAM I NAPISAO.... ;)
-
na onom forumu tamo nema nista interesantno vise osim nekih tenzija i navala na nove forumase, ja tamo necu da idem vise i nije mi interesantno da gledam kako se naglabaju oko jedne te iste teme stalno. i to ce i ovde za zavisi sve od admina i od njegove kontrole nad temama ako se zapocne neka svadja ili slicno da to spreci odmah i onda je mir. tamo nikoga neinteresuje nista i ako neko pocne da psuje i td. nema veze , pa evo im sad sta imaju od toga.
ali nisam verovao da ce da banuju rec mojaladja sa zvezdicama >:( >:(
Ali da se vratimo sad na Temu: Zimske Inspekcije Vanbrodskih Motora
-
jerry,
ja sam konzerviram moju kosilicu (tako tepam :) motoru). I nema nikakve razlike u odnosu na ovaj video klip koji je postavio OM.
Ušpricam fogging oil u "filter" vazduha dok motor radi, prskam sprej dok se motor ne ugasi (par sekundi mu treba). To obično radim kad je Dunja zakačena za prikolicu, ali još uvek u vodi. Kad se motor ugasi, izvučem čamac, tako izbegavam korišćenje "slušalica" za ispiranje motora i rad na suvom, mada će mi trebati ako Dunja zaplovi po slanoj vodi ove godine....
Nakon toga odvrnem svećice, obično par dana kasnije jer ne stignem od obaveza u "biblioteci" :). Ušpricam fogging oil u cilindre, "zaverglam" par puta motor na kanapče, bez svećica, koliko da klipovi razmažu ulje po cilindru, pa potom ušpricam još malo fogginga u cilindre i zavrnem svećice. A na kraju ceo motor "userem" Corrosion Guardom, i "čizmu" i elisu... sve redom. Tako da je do sledećeg servisa baš lepo masan.
A dekonzervacija ide obrnutim "redom": spustim čamac, upalim motor (možda malo duže vergla dok ne izbaci ulje iz cilindara), pustim ga da radi na leru dok ne prestane da dimi i to je sve. Bar mislim...
Pero meze jedna slika iz rupe gde se nalazi motor? interesujeme kako je zasticeno to da voda neulazi kroz rupu i potopi motor??
-
Pero meze jedna slika iz rupe gde se nalazi motor? interesujeme kako je zasticeno to da voda neulazi kroz rupu i potopi motor??
Mislim da voda ne može da uđe nikako... imaš dosta slika na www.vario19.net (http://www.vario19.net), pogledaj u priči o Tomi Tiljku kako u bunaru stoji Tomos 10. A evo i ovde par da ilustruju:
-
veoma interesantno napravljen sistem :)
-
u, sta se desilo sa smile-ovima???
cista fizika, mislim da se to zove zakon spojenih sudova...kao kod samoprazneceg kokpita, gde imas cev od kokpita do dna korita...voda ce se napuniti samo do nivoa vodene linije broda...
-
u, sta se desilo sa smile-ovima???
koji smajliji ?
:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:
:drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
-
Moji motori su tokom zime na suvom i svakih par dana kad me put nanese pored njih ja povucem za konopac tek toliko da elisa napravi koji krug i nema sanse da zariba. Na taj nacin ne trosim WD ili slicna sredstva i motor mi je uvek u stanju pripravnosti.
Jedne godine sam ga konzervirao i na prolece sam dobio upalu misica dok je upalio promenio sam mu tri svecice i rasturao karburator da bi ga odmastio a zezao me jos tri dana posle toga.
Takodje sam probao i da mu nista ne radim i naravano da je zaribao do proleca mada je lako popustio posle spricanja WD-a u cilindar ja sam za svaki slucaj promenio karike.
Ako imate gde izvadite motor pa u shupu, podrum, radionicu, dnevnu sobu i svakih par dana/nedelja okrenuti ga malo i to je po meni dobitna kombinacija
-
Moji motori su tokom zime na suvom i svakih par dana kad me put nanese pored njih ja povucem za konopac tek toliko da elisa napravi koji krug i nema sanse da zariba. Na taj nacin ne trosim WD ili slicna sredstva i motor mi je uvek u stanju pripravnosti.
Jedne godine sam ga konzervirao i na prolece sam dobio upalu misica dok je upalio promenio sam mu tri svecice i rasturao karburator da bi ga odmastio a zezao me jos tri dana posle toga.
Takodje sam probao i da mu nista ne radim i naravano da je zaribao do proleca mada je lako popustio posle spricanja WD-a u cilindar ja sam za svaki slucaj promenio karike.
Ako imate gde izvadite motor pa u shupu, podrum, radionicu, dnevnu sobu i svakih par dana/nedelja okrenuti ga malo i to je po meni dobitna kombinacija
peconi, nesadrzi se zimska ispekcija samo u konserviranju, i neradi se to samo zato sto stoji i zato sto je zima, ima tu mnogo vise razloga. Ima ljudi sto imaji vece motore po 120 ili 200 kg ili neko nezna i nece da skida sajle sa motora i td, pa im stoji napolju(marina) i td..
-
OM moze i prirodna konzervacija,zasticen utopljen ma milina mu...
-
jos ako je voda zaledjena nemoze ga niko ni ukrasti :aikido: :aikido: odlicna metoda konserviranja :new_russian:
-
Giga, cija je ovo Honda?....imam istu, pa reko'....
samo mojanije zamrzla...:)
-
samo da javim da je moj evinrude posle zamrzavanja proradio iz drugog verglanja... cuo se cudno jedno minut a posle izjednacio zvuk... kad sam ga ubacio u brzinu izbacioje pola dunava na led tacno se vidi zelja za osvetom ledu :)
-
Ova je moja i neskida se sa camca.Vozim je i leti ali vise zimi,i prezadovoljan sam,potrosnja oko tri litre na sat.Nego ubio sam joj elisu vise puta pa me interesuje koji korak nosi i gde moze da se nadje(kupi)
Ujedno bi montirao i slus dugme za gasenje na potez.Na njoj je obicno na pritisak pa mi je nesigurno,camac mi je mnogo ljigav.Gde ima da se kupi?
OM toliko je zaledjena da ni jedan sav nemoze da se odvrne,osigurana od kradje 100% :yahoo:
-
Ovako stoji "konzerviran" moj motor samo ga poprskam Wd-om i natopim cilindre uljem :pioneer:
A tek mu je 34 godine,morao sam da ga malo odmotam da ga vidite :preved:
-
imas isti motor kao kapetan :yahoo: :police:
-
tek sad sam prvalio da lice :) ali mislim da on ima 2 svecice :)
-
Jeste on ima 2 cilindra ali mislim da kapetan ima 3,jedan ili drugi motor je extra :dance1:
-
I da vam napomenem camac, motor i pocinkovana prikolica sa opremom sam platio 1000eur.Sve u mnogo dobrom stanju.
-
i ja sam gliser sa yamahom 40 kupio za 1000e , gliser prodao na prvi oglas u nedelju(dan ranije u halo oglasima za 850 bez motora i komandi :)
-
upomoooc, bio mi je motor u vodi na velikom minusu i nisam uspio upaliti jer mi je izletio saug :( unio sam motor u kucu i pocelo je curiti neko udje iz mjenjaca i prilicno dosta je curilo oko 2h pomalo, kad okrenem motor malo intenzivnije.. sta dalje da radim?
-
Mala napomena forumasima
Jedan majstor mi je rekao da motor koji ima elektronsko paljenje
ne sme da se vergla bez svečica.Može da crkne elektronika.
-
upomoooc, bio mi je motor u vodi na velikom minusu i nisam uspio upaliti jer mi je izletio saug :( unio sam motor u kucu i pocelo je curiti neko udje iz mjenjaca i prilicno dosta je curilo oko 2h pomalo, kad okrenem motor malo intenzivnije.. sta dalje da radim?
Potrazi majstora!!Moj predlog ti je Boban Marinero iz Zemuna tel.063/884-2204 :)
-
Mala napomena forumasima
Jedan majstor mi je rekao da motor koji ima elektronsko paljenje
ne sme da se vergla bez svečica.Može da crkne elektronika.
nemogu da shvatim logiku! a kako bih naprimer merio kompresiju a da neizvadis svecicu i neverglas ??
-
Da li zimi vanbrodski motor treba drzati u vodi ili podignut izvan vode na camcu? Ako je podignut, da li negde u motoru/cizmi, impeleru, ostane vode koja zamrzavanjem moze ostetiti motor?
-
uvijek sam ga drzao dignutog, prosle godine poslusam kolegu i nakon zimskog pecanja ostavim motor u vodi....zaostane voda ispod samog poklopca motora, i na mjestu gdje se sarafi svjecica zamrzne i izbije brtvu van....u pitanju je bila selva, ali i sa modernijim motorima treba biti i dobro se raspitati
-
ja obicno podignem motor iz vode zbog algi ali desavalo mi se i da zaledi...
prethodni vlasnik ga nije podizao niti koristio 4god....
i dalje radi besprekorno pa sad ti odluci ste ti je raditi :)
-
Motori su pravljenji za koriscenje u svim uslovima.Ne vazi za njih samo leti.
Ako je motor ispravan onda nema problema.Kada se ne vozi potrebno je podignu-
ti ga.Eto sve mudrosti. :drinks:
-
Povremeno okrenes po neki krug,bice tu i lepih dana,dok je tako nemas nikakav problem.
Kada gasim motor pustim ga da potrosi gorivo iz karburatora,sam se ugasi,podignem ga iz vode i sve je ok.
Ako resis da noga motora ostane bez algi,tj da ga podizes,nije lose prekontrolisati ulje u menjacu.Ako ima malo vode postoji mogucnost da nesto strada,desavalo se ljudima.
Eto,to ti je to. :drinks: