Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: oblak 15, 01, 2011, 15:03:36 posle podne
-
Zbog čega se za zaštitu povodnog dela plastičnog čamca ne bi mogao koristiti plastobit umesto Zorkinog epoxy katrana?
Čitam na specifikaciji da je na bazi poliestera i kaučuka a moze se farbati preko njega... ???
-
Da moze onda bi svi verovatno to radili.
Druga vazna stvar ti je sto i ako se camci prave od plastike ta plastika nije dobro raspolozena prema drugim bojama.
Vrlo je negostoljubiva zato moras da koristis prajmer.
Verovatno ti je tvoja varijatnta kao ideja dobra zbog cene ali veruj mi da je veca ako ne uradis korito kako treba nego da ga mackas nekim sredstvima koji nisu u toj primeni.
Delovi broda koji su pod vodom su daleko podlozniji da dodje do izrazaja bilo koja anomalija boje koju si naneo.
Ako se odlucis da radis sa platobitom savetujem ti da uzmes jedan komad poliestera i lepo ga pripremis za farbanje.
Ofarbane delove izlozi uslovima u kojima treba da ti bude korito.
Jedan komad potopi u vodu a drugi premazi i prefarbaj.
Pa posle jedino godinu da ces videti rezultate.
A kod broda kada ga mackas bojama nije zgodno da budu to debeli slojevi jer moze doci do pucanja istog.
Prajmer ti je kao veza podloge i boje dok ako radis podvodni deo on je nesto jaci od bokova broda i tu se radi u vise slojeva zatite.
-
Ok prajmer, ali, moje korito je vec ofarbano epoxijem, nije go fiberglas,pa da mu treba vezivna boja.... uostalom fiberglas nije "masna" plastika kao teflonske plastike koje se koriste za branike kola i jako dobro prima sve vrste farbi. Razume se da je epoxi naj jaci vezivni polimer na planeti ali i poliuretni su "tvrdi" pa i zastareli pvc uchvrsćivači koji se koriste u "Plastobitima". Epoxi je polimer novijeg datuma, sta je sa brodovima 20 godina starim kad nisu znali ni za poliuretan a kamoli epoxy?
-
Nekada davno pre vise od par stotina godina brodove su se stitili sa katranom.
Ali kako bi se na katran uhvatile alge na katran su bile lepljene male bakarne plocice koje su stitile trup od vegetacije.
Treba da vidis kako se to sada radi a ne kako se radilo nekada.
Nekada su materijali brze propadali.
Ako vec imas prajmer proceni u kom je to sloju. Ako treba domazi neki sloj i anti algin.
Sve sto budes mazao u donjem delu to je samo preventiva ne resenje zauvek.
-
U svakom slucaju bi zavrshni sloj bio antialgin. Nego citam karakteristike BODY 950, antikorozivna zashtita za automobile. Napravljen je na bazi kauchuka, smole, odnosno katrana a vezivna struktura mu je PVC učvršćivač. Farba se preko njega normalno svim bojama od sintetichke do epoxida. Cena, sitnica oko 400 din za litar. Sad su svi neshto "nafurani" na kojekakve marke-žvake, tako je i pokrenuta prosto misterija, sta su ljudi sipali u vanbrodske motore pre nego shto je Mass kompani postao zastupnik Motula pre nekoliko godina. Sad svi Motul pa Motul... Tako mi i ta pricha sa Zorkinim epoksi katranom zvuchi kao klepanje po ushima....uostalom, zashtita na automobilima je takodje izlozena teshkim uslovima, od vode, soli, masnoca, raznih kiselina, pritiscima, kamencicima..... itd.....
-
Ja ću samo malko da se ubacim:
Jeste da nije plastika ali ima veze sa prajmerima i to BODY i HEMPEL.
Koristio sam oba na alumijumu i HEMPEL prajmer drži ko smrt za babu. :good:
Body je OK, ali se guli barem 3x lakše.
-
Farbe sa body-a 950 hoce vremenom da se ljuspaju,koliko si puta video da na kolima na sajtnama-trepnama hoce da se ljuspa farba sa njih jer je on ispod??? A to nisu ni priblizno losi uslovi eksloatacije kakvi ce biti na camcu u vodi pa jos jednom razmisli o svemu da ne bi dogodine radio isti posao
-
Farbe sa body-a 950 hoce vremenom da se ljuspaju,koliko si puta video da na kolima na sajtnama-trepnama hoce da se ljuspa farba sa njih jer je on ispod??? A to nisu ni priblizno losi uslovi eksloatacije kakvi ce biti na camcu u vodi pa jos jednom razmisli o svemu da ne bi dogodine radio isti posao
Ima istine Darko, nego meni je brod sad u Zorkinom epoksiju pa se farba koja je preko oljushtila..Zato i razmisljam sta drugo uraditi???
-
Pa presmirglaj ga i ofarbaj. :dance:
Salu na stranu.Nesto si pobrkao oko koriscenja poliesterskih i epoksidnih
smola.Ali to sad nema veze.Podvodni deo se premazuje prajmerom i antialginom
dok se nadvodni deo premazuje prajmerom i nekim bojama,obicno poliuretanskim.
Jedino je vazno da koristis prajmer i boju od istog proizvodjaca,predvidjeno
za plasticne camce.Kod nas su najzastupljeniji Zorka Zorter(Sabac) i Hempel,ma-
da mozes i djelkotom.Nemoj da mesas babe i zabe,pogotovu sto ti ne treba veli-
ka kolicina,auto i brodski program.
Ajde kaci jos slika.
-
Pa presmirglaj ga i ofarbaj. :dance:
Salu na stranu.Nesto si pobrkao oko koriscenja poliesterskih i epoksidnih
smola.Ali to sad nema veze.Podvodni deo se premazuje prajmerom i antialginom
dok se nadvodni deo premazuje prajmerom i nekim bojama,obicno poliuretanskim.
Jedino je vazno da koristis prajmer i boju od istog proizvodjaca,predvidjeno
za plasticne camce.Kod nas su najzastupljeniji Zorka Zorter(Sabac) i Hempel,ma-
da mozes i djelkotom.Nemoj da mesas babe i zabe,pogotovu sto ti ne treba veli-
ka kolicina.
Ajde kaci jos slika.
Zorane, meni je podvodni deo korita ofarban ,e sad, mislim da je to Zorkin epoksi katran, nisam siguran ali deluje tako....crn je jebem li ga...sta bi josh moglo biti to chime je premazan?
-
Zorane, meni je podvodni deo korita ofarban ,e sad, mislim da je to Zorkin epoksi katran, nisam siguran ali deluje tako....crn je jebem li ga...sta bi josh moglo biti to chime je premazan?
ako je crn i onako malo hrapav na dodir, prvo i osnovno ne diraj ga vise , drugi i najverovatnije je da je to antialgin ...
-
Ti premazi tipa epoxi katran,kobit,razni ter-ovi se nestavljaju na plasticna korita vec na metalna,poslusaj proceduru kako kaze Zoran i nema glava da te boli,neizmisljaj nista i radi kako bog zapoveda i jedino ces tako najjeftinije proci :good:
Da,postoje i antilagini u crnoj boji
To ces najlakse utvrditi tako sto su svi ti premazi na bazi katrana (tipa tvog body-a950)mekani,gumenasti i mozes nokat utisnuti u njega dok je antialgin vec tvrd premac i da se smiglati za razliku od onih prvih
-
Ajde opet nesto da dodam sto nisam pre.
Na brodovima su uslovi mnogo suroviji nego na kolima.
Kao sto za kola imas programe takodje i za brodove.
Ali za brodove imas posebno prajmere koji su za metal, drvo, platiku, beton, aluminijum a neki su univerzalni.
Svaki proizvodjac ima svoj program i kako se pristupa resenju.
Pogotovo podvodni de broda koji je po nekoliko meseci u vodi od zime do leta.
A tek oni brodovi koji stoje u slanoj vodi gde je sredina agresivnija.
Najvise strada jedno 20-tak cm na vodenoj liniji. Tu je jaca vegatcija zbog sunca i predmeti koji plutaju.
Kod kola su neki uslovi prolazna faza kao kisa, sunce, voda, so.
Cak kod brodova imas zuljanje bokobrana sto kod kola te uslove nemas.
Jeste da je Yachting program boja najskuplji ali ima i zasto je to tako.
Ako volis svake sezone da gulis brod onda se kupi najjeftinija boja.
Ali kada saberes vreme i novac koji bacas svake sezone to nije posao.
Ako ne znas sta je dobro onda kupi skupo tek onda ces biti siguran da to vredi i naravno uradis kako je proizvodjac preporucio.
Idi na sajt JOTUN, International ili bilo kog drugog proizvodjaca tamo vidi recept za ono sto te zanima.
Neke stvari na brodu ne trpe improvizaciju, posto si jedrilicu prepravio u motornjak verovatno hoces najmanje 10ak godina da se vozis sa njom.