Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Mezija 26, 03, 2009, 22:44:08 posle podne
-
Hteo bih sa Vama da podelim licno iskustvo o ugradnji hidraulike kao prenosa u kucnoj radinosti.
Iz razgovora sa vise prijatelja i majstora iz raznih oblasti odlucio sam da na moju prviu ladju ugradim hidraulicni prenos.
Najvise iz razloga polozaja motora u ugla eventualnog osovinskog voda.Postavio sam motor najblize tezistu a da i meni odgovara.
Na motoru sam zadrzao menjac i originalne nosace.Od dalova potrebnih za hidrauliku kupio sam hidro pumpu sa dizel viljuskara (oko 50 l u min.),
komande sa istog (odradjuju:napred,nazad ili ler),rezervoar za ulje (50 l), hidro motor (max. obrtaja 3000) i nogu od jonsona 90 bez motora.
Na osovinu jonsona (na mesto radilice) namontirao sam hidro motor.
Plan je da motor pokrece hidro pumpu preko komandi moze napred nazad a hidro pumpa okrece osovinu noge.Pumpu bi valjalo povezati kruto ili na radilicu ili na izlaz
menjaca.Ja sam zadrzao menjac zbog nosaca alnasera i nosaca motora,mada moze i samo zvono menjaca,ali treba paziti na smer pumpe,moze se povezati i sa nekim
remenom.Hidro motor moze da se okrece u oba smera.
Do sada su me delovi za hidrauliku kostali oko 350 eu + noga 200 eu u pregovorima sam sa jednim hidraulicarem koji treba da to sve poveze i nadam se da to sve moze da radi.
Majstor mi trazi 250 eu za taj posao.Naravno plus creva i ko zna sta jos.
Iz razgovora sa ljudima rekli su mi da ovakav sistem obezbedjuje manje vibracija na brodu i manje buke koju stvara osovina,pored toga u slucaju kvara na elisi mozete na licu
mesta zameniti bez vadjenja camca na obalu.Pored toga moze se iskoristit impelerska pumpa za hladjenje izduva motora i hidraulika za jos ponesto npr dizanje sidra.
Napominjem da je to jos uvek u fazi rada i neznam da li radi ali ako nekog interesuje obestavacu vas.
-
Cekamo nastavak :good:
-
Odlicna tema. Odlicna ideja. Ako ti treba odlican majstor za hidrauliku, eve gi:
ing. SASA TRAJKOVIC
"TEHNIKA HIDRAULIKE" BEOGRAD
063/603-611 i 065/603-611-0
Servis se nalazi na Niskom auto putu. Cim se izadje sa naplatne rampe Bubanj potok, odmah prvo iskljucenje sa auto puta (naravno pravac Bgd-Nis).
Poseduje dobro opremnjenu radionicu za hidrauliku. Sve originalne rezervne delove za sve tipove hidro pumpi, creva ventile.......
Zvanican je zastupnik Svedskog HIAB-a, HIDRAULIKA KURELJA iz Zagreba i jos nekih Evropskih firmi. Izuzetno je korektan, kao i svi majstori koji rade kod njega. Slobodno se pozovi na mene. Reci mu da te uputio TERZA iz Sapca.
-
Hvala za kontakt , javljam cim nesto uznapredujem (2-3 nedelje)
-
Mom prijatelju zaribao osovinski vod jer mu je brodski motor dugo bio u kvaru. Sad kad je sredio motor (mercedes 240D) sredio bi i osovinski vod,jel
ima neko neki savet gde bi mogao povoljno da to sredi na teritoriji Zemuna,NBG, brod je 10m ! :superstition: :superstition:
-
sta bi sa projektom?
-
Radio sam na hladjenju motora i oko el.instalacije tako da cu hidrauliku raditi tek u narednom
periodu u zakasnjenju sam vise od tri vikenda.Moram i hidropumpu da promenim jer se okrece
u kontra smeru od motora, a hteo bih da imam krutu vezu izmedju motora i pumpe.Cim bude nekog
napredka postavicu fotke sa objasnjenjima.
-
Dok se ovo sa porezom nezavrsi verovatno necu raditi na pogonu na hidrauliku,jer bi me to kostalo dodatnih 44 000
-
Mezija, ne znam dokle si stigao sa hidropogonom, ali me zanimaju neki detalji. Jesi li uspeo da nadjes ventil kojim ces odredjivati smer obrtaja motora. Svi za koje ja znam su bez fiksnog krajnjeg polozaja, t.j. dok drzis rukom on je u tom polozaju a cim pustis, vraca se u neutralan poloza, sto znaci zatvara protok ulja. Ima li neki da ostaje u onom polozaju u kom si ga zadao pa makar i na pola. Jedino tako bi mogao odredjivati i smer i brzinu hidromotora. Imas li podatke o brzini hidropumpe i kako je kacis na motor. Direktno na spojnicku osovinu ili preko reduktora ili preko remenice. To su neka pitanja na koja nemam adekvatan odgovor. Bilo bi dobro da postavis i neku sliku samog pogonskog motora, kao i vezu hidropumpe, a i ventila koji ces koristiti. Imam jedan hidromotor koji sam i ja planirao da upotrebim na slican nacin ali jos nisam nabavio ostatak opreme pa bi mi dobro doslo da nesto vidim i od tvojih ideja. Veliki pozzzzz
-
Sto se tice ventila ja imam komande sa viljuskara,ako ne nabavim druge mislio sam da malo zakrivim rucice ili da namestim zglob na rucicu, ventil bi bio ispod table
na kojoj bi isekao zljebove u obliku cirilicnog slova p ili s tako da ostaje u krajnjem polozaju.
Podatke o hidropumpi nemam znam samo da je sa dizel viljuskara mislim da je od 50 l proizvodnja prva petoletka, ima kontra smer od motora. Hteo sam da je prikacim direktno
na izlaz za kardan posto sam postavio motor sa menjacem (zbog treceg nosaca motora i zbog alnasera) pa cu verovatno potraziti drugu. Moze i na remen ali je bolje direktno,
zbog vibracija motora , najbolje bi bilo odmah posle zamajca spojiti direktno ako nosaci motora dozvoljavaju.Ja cu verovatno potraziti pumpu koja se vrti u smeru motora, da bi je prikacio direktno.
Maksimalan broj obrtaja hidromotora je 3600, mislim da mu treba 0,03 l ulja po okretu tako da bi sa hidropumpom od 50l dobio oko 1600-1700 obrtaja na osovini noge odnosno
800-850 obrtaja na propeleru.
Zavrsio sam hladjenje motora (osim hladjenja izduvne grane ) pa kad jos nesto uznapredujem postavicu fotke.
Sad mi je cilj da ga ofarbam i koliko toliko sredim da malo plovim ove godine makar i na vanbrodski a ovo polako da resavam.
Toliko za sad pozzz.
-
Koji si pogonski motor upotrebio? Od kog je auta, kolike je snage? Moze li se vezati direktno na motor (bez menjaca) na spojnicku osovinu? Naravno brzinu ces regulisati gasom t.j. brojem obrtaja glavnog motora. Jel tako? Je si li predvideo hladjenje hidraulicnog ulja, i ako jesi, kako mislis da to izvedes? Pozz
-
Motor je iz mercedesa 240 dizel (model 123) 70 hp,
Moze se vezati direktno na motor odnosno na zamajac jer ti je potreban zbog alnasera , u tom slucaju bi trebalo osigurati motor na stranu gde dodje menjac
posto je treci nosac motora na tu stranu. Ja sam ostavio menjac zbog nosaca i da bi mogao da odvojim kvacilo prilikom paljenja motora, da neopterecujem
akomulator i alnaser . Kao sto si rekao brzinu regulises brojem obrtaja a menjac u trecoj brzini posto ima najveci opseg rada.
Ovaj motor ima najveci obrtni momenat na 2400 obrtaja zato je i dobar.
Imam rezervoar za ulje od 50l (sa neke hidraulicne prese) ako mu bude trebalo hladjenje uz pomoc nekog ventilatora spolja ili cu iskoristiti impelersku pumpu
u kombinaciji sa nekim izmenjvacem.
-
Je si razmisljao o mogucnosti da samo provuces cev ood ulja kroz vodu i tako je hladis? Da li bi, po tvom misljenju, mogao pumpu da pokrece ficin motor od 25 hp? Pozzz
-
Nije losa ideja, to za cev kroz vodu.
Mislim da bi i ficin motor mogao da zavrsi posao.Video sam dvocilindricni dizel vazdusar, od 11 hp koji pokrece hidrauliku
na masini za busenje bunara pumpa na toj masini je veca od moje sa rezervoarom od 300 l.
Nije nesto snazna ali zavrsava posao. jako je vazno uskladiti ceo sistem bez forsiranja motora odnosno uskladiti
obrni moment motora sa hidro pumpom i hidromotorom. Ako mu je maksimalan obrtni moment na visokim obrtajima
to ce dovesti do pregrevanja motora posle nekog vremena, znaci sigurno neces preneti svih 25 hp na propeler
(knjige kazu da se preko hidraulike gubi i vise od 30% snage) uz dobro izabran propelar mocices da plovis lagano u zavisnosti od tezine
objekta.
-
Pošto je Trstenik grad hidraulike i pneumatike ( bar je nekad bio), kome šta treba od delova, majstora ili saveta, neka mi se javi. Za hidruliku ima svega: Petoletkinog (najskuplje), turskog, kineskog i slično. Koliko para, toliko muzike.
Što se tiče hidro pogona, nekada su Turnšek i drugari u SAM-u i YU Nautici, kao nedostatak navodili tromost ( što i nije nesto) i iskorišćenje, tj. gubitak i do 30 posto ( kao i kod JET-a). Moraću da nađem te tekstove, pa ću se oglasiti.
-
Pero, verovatno ce mi trebati tvoja pomoc u ovoj temi po pitanju znanja, iskustva, ideja, delova, i sve drugo sto me bude zanimalo. Ne zameri ako budem dosadan, ali kad me nesto zanima, nema prepreka ni obzira. Salim se naravno. Pozzzzzzz :good: :drinks: :yahoo:
-
Važi Zorter, samo da se nešto radi i da se plovi. :drinks:
-
To je najvaznije. Veliki pozzzzz za tebe i dobro nam dosao u ovu nase "ludilo". :good: :good:
-
Moraću da nađem te tekstove, pa ću se oglasiti.
Nadje li te tekstove? Moze neki scan kad pronadjes?
-
Ovi ventili ostaju u krajnjem polozaju , napred- nazad ili u leru.
-
E to su ti. Malim pomeranjem, mali protok i elisa se okrece sporo a kad je do kraja onda je max protok ulja i brzina je maksimalna. Jedino za unazad treba staviti granicnik ili drugim ventilom postavljenim redno na crevo da ne bi u rikverc imao maksimalnu brzinu. Idealno resenje. Pogonski motor se okrece u istom smeru uvek, promenom smera protoka ulja, menja smer kretanja a brzinu ladje odredjuje gas (broj obrtaja) motora. A u kompletnoj racunici je ovo jeftinije od najjeftinije kopce. I sto je najvaznije, ne kvari se godinama i malo treba za odrzavanje same hidraulike. Jedino je malo teze naci sve te delove, ali ko ima malo srece, sa nekog viljuskara sve moze da se upotrebi.
Pozzzzzzzzz :good:
-
Pri kraju sam sa poslom , evo malo fotki
-
Rezervoar
-
Hidro motor nakacen na nogu od Jonsona 80
-
Veljko koliko vidim i sistem za upravljanje je na hidrauliku.Pojasni malo i taj deo
-
Jeste po Zokijevom sistemu ali odvojen je od pogonske hidraulike.
Imam fotke i od toga postavicu za neki dan
-
Kolika je snaga te pumpe tj. koliko kw prenosi?
-
Velicina pumpe je 42 kubika ili pumpa 42 litra na 1000 obrtaja u minuti,po proracunu prnosi snagu motora od 70 hp
-
Veljko koliko vidim i sistem za upravljanje je na hidrauliku.Pojasni malo i taj deo
Evo fotke orbitrola, prepoznatljivi su po srafovima odpozadi koji idu u krug.
Zoki je vec pisao o ovome al evo jos jednom.
Orbitroli postoje na traktorima viljuskarima kamionima....
Sistem se sastoji od orbitrola posude za ulje (povezani su sa crevom sa gornje strane)
creva 2 kom sa donje strane koja spajaju orbitrol i hidraulicni klip.
Ja sam montirao klip koji se izvlaci 26 cm.Dva kruga volanom iz punog levog u desni.
Posuda je potrebna jer orbitrol stalno uzima i vraca ulje , nemoze da radi bez posude
-
Verovatno prica ima nastavak?
Naravno sa prvim toplim danima kad zaplovim , imacu vise podataka o prednostima i manama. :) :good:
-
Za sada 2,2 tone al bice preko 2,5
-
Propeler je 14 x 11 maksimalan za nogu Jonsona 80
-
Mezija da li je završen hidro pogon i kako si zadovoljan?
-
Na prvoj probi se nije pokazao.
Doduse tek kad smo izvukli camac iz vode shvatio sam da je sigurnosni ventil na komandi bio skroz otpusten,tako da u radnom delu
je bio pritisak oko 10 bari a sistem treba da radi do 150. Problem je dobiti obrtaje na propeleru ,trenutno hidromotor je za "broj" veci
od hidropumpe.Sledeci put cu probati sa nastelovanim pritiskom i postojecim hidromotorom.
Ako to neuspe imam hidromotor manje zapremine koji bi trebao da se vrti brze nego sto se vrti pumpa.
Kad budem imao pozitivne imformacije javljam detaljno :good:
-
U prilogu je pdf iz Vetusovog kataloga kako su oni to resili doduse sa osovinskim vodom i komande su daljinsake sa elektroventilima.
U njihovm resenju nema mehanickih sklopova pa su redukciju napravili tako sto im je hidromotor dva puta veci od pumpe.
-
:)
-
Polako da privedem ovu temu kraju.
Uspesno radi hidraulika , Brzina postignuta nije impresivna 5-6 km uzvodno 8-9 nizvodno
nisam imao gps kod sebe, pa neznam tacno.
Potrosnja 4 lit. dizela na sat.
Da i zbog buke sam vozio na trecini gasa .
Brzinu cu popraviti kad ugradim hladnjak za ulje malo istrimujem nogu i probam sa drugim propelerima.
Na kraju mozda i Kort zavrsi posao.
I marinizacija je super negreje se motor samo da smanjim malo buku.
To je to
Zurim na vodu.....
-
Neznam zasto je hidraulika bucnija od motora na snimku realno nije tako,al to je do kamere verovatno.
Dakle nizvodno na malom gasu
MOV03183 (http://www.youtube.com/watch?v=lHxm1yn0hRE#)
-
Posto sam zadovoljan kako radi Hidro pogon ,pogotovo sto sam ga u najvecoj meri sam uradio ,napisacu spisak i koliko je kostalo.
Motor i menjac 250e
Pumpa 40l 350e
Hidromotor 32l 170e
Hidro ventil (komanda) 170e
Creva i fiting 190e
Rezervoar 50e
Jonson noga i elisa 200e
Orbitrol i hidraulicni
klip sa crevima 130e
Ulje 60e
Ovo je spisak svih potrebnih delova za pogon i upravljanje ukupno 1570e .Marinizaciju sam sam radio pa me je kosao samo materijal ,oko 150e.
Za novce koje sam potrosio mogao sam da kupim jednu dobru pentu 9,9 i da imam manje troskova priliko registracije, ali dizel mi deluje pouzdanije.
Uzvodna brzina je 8-9 pri potrosnji manjoj od 4 litra.Dobio sam na brzini povecanjem redukcije na menjacu tako da motor sad dostize zeljenih 2400 obrtaja.
Snimak je iz novembra pre nego sto sam menjac prebacio u trecu brzinu.
MOV03669 001 (http://www.youtube.com/watch?v=7aDLo2HTECA#)
-
MOV03662 (http://www.youtube.com/watch?v=bm56ODpqSno#)
-
Pa ovo mora na prolece da se zalije,mora da je tast snimao rolleye
-
114 114
Zalicemo naravno
kgk
-
Ja samo ne vidim šta je tu prednost u odnosu na klasičan motor i osovinski vod, za približno sličnu cenu imaš da uzmeš recimo torpedo 4 cilindra sa 75ks, kod mene je uparen sa teretnom mehaničkom kopčom i elisom od 96 cm - povuče baržu ako treba, potrošnja i brzine su približno te a ceo sistem ima manje delova koji bi mogli iz nekog razloga da otakžu.
-
Ja samo ne vidim šta je tu prednost u odnosu na klasičan motor i osovinski vod, za približno sličnu cenu imaš da uzmeš recimo torpedo 4 cilindra sa 75ks, kod mene je uparen sa teretnom mehaničkom kopčom i elisom od 96 cm - povuče baržu ako treba, potrošnja i brzine su približno te a ceo sistem ima manje delova koji bi mogli iz nekog razloga da otakžu.
Po meni je prednost to sto je na "tabanasu" tesko pogoditi pravi ugao osovinskog voda a jos teze to napraviti kako valja.O kormilu i da nepricam.Camac mogu da okrenem oko ose i da podignem "nogu ako naidjem na sprud.
Hidraulicni set za camce je laksi za ugradnju i kada se kupuje od neke firme koja se time bavi dobija se u kit-u.
Prednost je i to sto mi osovinski vod nezauzima prostor izmedj motora i elise.Mogu da ocistim ili zamenim elisu na sidru bez ronjenja .
Motor koji sam stavio je prevelik za moj camac, al je pouzdan i mogao sam da ga postavim gde meni odgovara tako da ima nisko teziste sto sa osovinom nebi mogao.....
Svejedno Ja nekazem da je ovo najbolji sistem i da je bolji od osovinskog voda ,meni je vredan zato sto sam uradio onako kako sa zamislio i to radi
-
Nisam se izarazio kako valja, na klasičan sistem sam mislio na osovinski vod ali i na Z nogu i S drive - ili kako se već zove. Koja je prednost između tvog sistema i klasiče Znoge?
-
Nisam se izarazio kako valja, na klasičan sistem sam mislio na osovinski vod ali i na Z nogu i S drive - ili kako se već zove. Koja je prednost između tvog sistema i klasiče Znoge?
Prednost je sto motor nemora da bude na krmi nego moze da se postavi u tezistu ili bilo gde .
Koliko ja kapiram kod Z noge motor je vezan za Z nogu odnosno nalazi se na krmi ili ima osovinu i mora da bude u pravcu Znoge.
-
Izvolte http://www.hydraulicmarinesystems.com/page/page/4692398.htm (http://www.hydraulicmarinesystems.com/page/page/4692398.htm)
-
Evo i snimak hidraulika vs osovinski vod
Hydraulic Thruster, 275HP Caterpillar powered (http://www.youtube.com/watch?v=nL6jdehRkxg#)
-
Ne kapiram ovaj zadnji snimak - meni deluje da ovaj mali gurač nema snage da potisne ovu baržu
-
Ne kapiram ovaj zadnji snimak - meni deluje da ovaj mali gurač nema snage da potisne ovu baržu
Na barzu je montiran hidrulicni sistem i u suceljavanju barza je odgurala remorker
-
Ne kapiram ovaj zadnji snimak - meni deluje da ovaj mali gurač nema snage da potisne ovu baržu
Na barzu je montiran hidrulicni sistem i u suceljavanju barza je odgurala remorker
Prvo mi se čini da gurač potiskuje uzvodno, drugo njihove mase nisu iste i verovatno je barža puno teža od gurača a ako oba imaju pogon za guranje i vuču vrlo je bitna masa.
Tugs Of War (http://www.youtube.com/watch?v=Ztg8_ADLHWg#)
-
Na barzi je jaci motor ,caterpillar275 ks .a na guracu je detroit dizel od 230ks
-
Jako skupo i veliki gubici.
http://www.thrustmastertexas.com/products/hydraulicDrivenPropulsionUnits.html (http://www.thrustmastertexas.com/products/hydraulicDrivenPropulsionUnits.html)