Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: Labud 1258 07, 01, 2011, 23:44:05 posle podne
-
Kao što naslov glasi, pitanje je High Trust-a koji je zastupljen kod Yamahe, šta je sa ostalim proizvodjačima ? Dali jedan isti motor može biti trkalica - na malom plovilu, a teretni ( sa drugom elisom ) na težem plovilu ?
Poznato je da za svaki tip motora postoji izbor elisa u zavisnosti od plovila, šta je onda prednost visokog potiska ? Dali to što oni imaju sistem prenosa 1:3 ?
-
Дефинитивно је фора у систему преноса.
-
isto to samo americko
-
Ево за неупућене, а има материјала и на фoруму само пронађите.
Yamaha od 25 KS u dvije verzije – F25 i 'High thrust' T25 .
F 25 odlikuju osobine kao jednostavno upravljanje i kontrola, snažne perfomanse, uglađenost, mala potrošnja goriva, smanjena emisija štetnih plinova i pouzdanost. Za veća plovila (jedrilice, manje pontonske brodove, radne ili ribarske čamce) gdje je potreban veći potisak i snaga, predviđeni su T25 motori.
To su čvrsti motori u malom paketu. T model, s električnim trimom i nagibom teži oko 88 kg. F serija teži oko 80 kg, zavisno od dužine osovine, ručici za upravljanje ili daljinjskim komandama. High trust, u tom slučaju, znači prijenosni omjer 29/12 prema 27/13, s ciljem pokretanja većih brodica.
Ključne karakteristike T25 modela - high trust:
● Alternatori velike snage
● Zaštita od pokretanja u brzini
● Mogućnost plovidbe u plitkoj vodi
● CDI sustav paljenja
● Napredni sistemi upozorenja
● Yamahina idealna antikorozivna zaštita
● Yamahina 4-taktna tehnologija
Izvor:Yamaha,www.nuacat
-
I ? :) mislim to su podaci iz katalog ili broshure ali sta je to wisoki potisak ako je nesto 25 konja koja je razlika regular i HT .
-
Пингвин44.... :good: На добром си путу...Тражиш...
-
........ ili osovina se okrene jednom a elisa 3 puta. Ako gresim, ispravite me molim.
Da, gresis.
Osovina se okrene tri puta a elisa jednom. :good:
-
@Профо,
hvala na preciznom odgovoru :smile: ipak mislim da ovo zaslužuje svoju temu, ako se ne slažeš, menjaj kako misliš da treba :good:
Iz toga proizilazi da je razlika u motoru ALI nije mi jasno kako je to kod drugih proizvodjaca, kod Honde npr. kao što kaže ovaj prikaz za Hondu 9.9, možeš da je kupiš sa standarnom elisom ili sa High Trust elisom ???
"Diameter x Pitch, Standard 9¼ x 8 inches
Diameter x Pitch, Power Thrust 10 x 6.5 inches "
Dali neki motor ( Standradni ) sa teretnom elisom bude poput tog visokog pritiska, ? Kako to utiče na vek eksploatacije ?
-
Moja saznanja su sledeca
Yamaha 25 je najbildovaniji motor koji sam video.Cizma je jako debela i pretpostavljam da je to iz razloga sto trpi jako velike sile
Elisa na Yamahi 9.9 teretnoj je veca nego na Hondi 50 ks. Izgleda da je stos u tome sto se elisa sporije okrece ali mnogo vise vode grabi pa samim tim i ima jaci potisak. Logicno stvar je u prenosu
Takodje mislim da mnogi od nas ne znaju uopste koja elisa im pasuje na motor u odnosu na plovilo koje poseduju
Kad sam prvi put isplovio kez mi je bio oko cele glave kako camac lepo ide...zadovoljan i prezadovoljan
Sedne Nesa Honda i ko iz topa mi kaze da treba jaca elisa...zasto...kaze tebi motor vrti u iberu bez problema...jaca elisa znaci veca brzina jer lagan je camac pa taj motor moze brze da ga goni
Nadjem jednog dobrog coveka u NS koji ima isti camac i motor i odmah dobijem odgovor koju elisu da kupim :dance:
Iskreno da mi nije njih ko zna dal bi i kad provalio da taj camac moze bolje da ide
-
:smile:
Gorka je istina da velika većina nas u stvari jako malo znamo o načinu izbora elise.
Za pravilan izbor elise ide prvo matematika sa određenim formulama na osnovu vrste i veličine korita, raspoložive snage motora....
Iskustva od komšije, druga, kolege,kuma...... treba uzimati sa velikom rezervom. Rešenje je sledeće :
- konsultovati pravog stručnjaka i koristiti svetska iskustva i matematiku
- Vozi onako kako imaš, a kupuj drugu tek kada uzmeš i probaš kako ide
Sve ostalo je čista sreća i pipanje u mraku, a uvek je skuplje kupiti tri neodgovarajuće nego jednu dobru
-
Ovo je pravi savet...kupuj tek kad probas
Zato sam i pitao coveka koji ima isti motor i camac...kaze da je tek iz treceg ili cetvrtog puta ubo pravu elisu (a to ga je kostalo)
-
:smile:
Ljudi pomalo zaboravljaju da je voda preko 600 puta gušća od vazduha, tako da svaka greška na bilo kom delu koji je u vodi, uzima
svoj danak i nema milosti. kod kabine i neke druge nadgradnje se greške manje osećaju.
-
Brzinska elisa na teškom plovilu može da skrati vek korišćenja motora !
Doživeo sam da nam se motor yamaha 25 , koja je do tad bila na čamcu i služila za glisiranje a posle prebačena na ladju 9x2.5 m, gušila prilikom većih obrtaja. Predpostavljam da se tada na elisi stvara kavitacioni mehur, tj elisa se vrti brže nego što gura vodu, samim tim motor gubi snagu.
Tohatsu nudi izbor elisa i to je to.
Pitanje je , ako ja ( hipotetički ) hoću da kupim motor 4T i treba mi za teže plovilo, dali je bolje da uzmem Visoki potisak ili "običan" motor sa teretnom elisom ?
-
Pa naravno visoki potisak jer je on upravo tome i namenjen... :good:
Ali ako već imaš pentu,onda teretna elisa,jer sa standardnom ili brzom mučiš motor jer ne može da postigne obrtaje...
-
E sad prica o propelerima ja se nesto ne bavim nagadjanjem ali kad kupis novog tohatsua 9.8 dobijes i tabelu propelera u zavisnosti od opterecenja plovila pa kaze da za camce petstotinak kg ide elisaili propeler kako kome draze tip 8.5 tj 226x225 mm dok za jako optereceno plovili 2.5tona ide elisa tip 6.5 tj216x165mm i naravno fabricki se motor isporucuje sa propelerom srednjeg opterecenja tip8.5tj 226x211mm sta god to znacilo definitivno se koliko ja kontam na HT pogonu koristi najpovoljniji obrtni momenat motora sa elisom koja daje najbolje rezultate za taj momenat .
-
Pitanje je , ako ja ( hipotetički ) hoću da kupim motor 4T i treba mi za teže plovilo, dali je bolje da uzmem Visoki potisak ili "običan" motor sa teretnom elisom ?
High trust. :good:
-
Ima neko ko moze ovo da objasni kao malom detetu od 7 godina. Nis` ja tu ne razumem...
Ajde da probam ja, koliko znam ali se iskreno nadam da ima neko mnogo kompetentniji. Yamaha i neki drugi proizvodjači su na ovaj način iskoristili neke karakteristike brodskih motora tj. visoki potisak. Razlika ( ako ja to dobro shvatam ), nije razlika samo u elisi - koja jeste veća, već i u drugačijem prenosu (1:3) kod "standardnih" motora je 1:2.xy , to je odprilike kao kod planinskog bicikla, znaš one brzine u kojima brzo verglaš a točkovi se okreću polako ali sigurno !
E sad, zašto neki proizvođači imaju taj drugačiji sistem prenosa a neki samo teretne elise, ja to još uvak ne shvatam :pioneer:
-
Ima neko ko moze ovo da objasni kao malom detetu od 7 godina. Nis` ja tu ne razumem...
Ajde da probam ja, koliko znam ali se iskreno nadam da ima neko mnogo kompetentniji. Yamaha i neki drugi proizvodjači su na ovaj način iskoristili neke karakteristike brodskih motora tj. visoki potisak. Razlika ( ako ja to dobro shvatam ), nije razlika samo u elisi - koja jeste veća, već i u drugačijem prenosu (1:3) kod "standardnih" motora je 1:2.xy , to je odprilike kao kod planinskog bicikla, znaš one brzine u kojima brzo verglaš a točkovi se okreću polako ali sigurno !
E sad, zašto neki proizvođači imaju taj drugačiji sistem prenosa a neki samo teretne elise, ja to još uvak ne shvatam :pioneer:
obrni okreni mi se vrtimo u krug ljudi hoce li neko pojasniti ovaj fenomen HT ili cemo ostati u zbunu i dalje??
-
Ово је заиста занимљиво питање којим се изгледа неће нико да занима.
Прво треба разумјети преносни однос (Gear ratio), који представља однос између два зупчаника, односно у овом случају зупчаника на радилици и мјењачкој кутији ванбродског мотора.
Преносни однос како наводи Yamaha је 12:29 (2.42) на моделу 25Т. Што значи да радилица направи 2,42 циклуса-обрта, док се једном окрене погонска осовина на којој се налази и пропелер. Поред разумијевања истог фабрика наводи и да су димензије пропелера те које дају већи потисак. Велики пречник елисе и мали корак обезбјеђују више и до 60 % потиска у односу на двотактне моторе а поготово при употреби за теже бродове гдје их фабрика и препоручује.
-
Шта би било када би било?
Одлазимо од Лабудове теме. Пингвин ово је опсервација већ за дугу тему или офф.
-
Извињавам се, Лабудова је тема, исправио сам. Питање јесте у духу ове приче али ипак ријеч је о Yamahi 25Т,али нека вам Новус објасни разлику које сте поменули, ипак је то његова машина.
-
Po meni stvar nije ništa komplikovana:
Jedam motor ima brzi /sportski/ menjač, a drugi sporohodni menjač, tj menjač sa manjim prenosom ali mnogo veće snage.
Običan motor može da DEPLASMANSKI gura čamce recimo od 300-1500kg,
Za sve preko 1500kg preporučuje se HightTrust pa do recimo 5000kg.
Za sitna creva ode se na sajt proizvodjača i pogleda specifikacija.
Ili nazove distributer.
:)
-
U redu je stvar.
Ja sam moju dilemu uglavnom rešio, kako za sitna creva tako i za ono što je bilo pitanje.
-
Probacu ja da objasnim...
Promenom elise na standardnom motoru se DONEKLE moze prilagoditi motor camcu T.J. sporija elisa kao manji precnik tocka na kolima lakse ubrzava i vuce tezi auto ali je manja max. brzina, motor lako ode u iberturu i pregreje se.
Da bi se prilagodio vecim teretima mali motor preprave jer zamene nogu sa cizmom koja ima manji precnik elise sa onom za jaci motor koja prima veci precnik elise. Pored toga i osovine, zupcanici i ostalo je jace pa trpi i veca opterecenja vece elise. I prenos sa radilice do elise je takav da se velika elisa okrene manje puta od standardne za jedan obrtaj radilice pa rasterecuje motor kad gura veliku kolicinu vode i omogucava da se ta velika sila prenese na tezak brod. Tako mali motor gura teski camac ali polako. Bez takve noge elisa gura malu kolicinu vode koja ne moze da postigne dovolnu potisnu silu pa teski camac jedva da se pokrene a voda "kuva" oko elise i dolazi do kavitacije. Takva noga (HIGH TRUST) radi kao menjac u prvoj brzini i (kao na traktoru) sa malo snage iz motora moze da povuce veliki teret.:drinks:
-
cista zamena elise sa standardne na teretnu (4 kraka) kod honde ne daje nista sem povecane potrosnje goriva i mozda skracenja veka motora.
provereno u praksi
-
Zavisi na cemu se menja kakav je camac, sigurno je ne prave tek tako...
Ako je camac prevelik ni takva elisa ne moze da ga potera onda se preopterecuje i greje.
Ako je camac dovoljno lagan za taj motor onda motor ode u preveliki broj obrtaja i opet se greje.
Tesko je odrediti pravu elisu treba dosta proba da se utvrdi.
-
Nekad je TOMOS za cetvorku pravio tri vrste elise plavu belu i crvenu i bile su: za male brze camce crvena sa korakom 160 za srednje bela korak 140 a za dereglije plava korak 120.
I tako mali motor je gurao tada sve sto je plovilo nasim rekama.
Kasnije kad su kape na cetvorkama postale sive sve elise su postale crvene samo je mala oznaka na elisi oznacavala korak. Sada je tesko naci sporu elisu kad vam je cetvorka pomocni motor..
-
oduvijek sam mislio da su vece elise sportske a manje teretne na istom motoru , ocito bijah u krivu..mozes li mi malo pojasniti
-
teretna jamaha na 10 posto gasa niz savu camac 8.5 x 2,85
-
uzvodno pola gasa
-
ekipa visoki potisak samo novus se ponovio
-
CITAT:
oduvijek sam mislio da su vece elise sportske a manje teretne na istom motoru , ocito bijah u krivu..mozes li mi malo pojasniti
Camac idealno pogoni motor kad tera vodu iza sebe brzinom oko tri cetiri puta brze nego sto camac ide napred.
Da bi se pokrenuo veliki brod treba dosta vode odgurnuti unazad zato se uzima veci precnik elise. Precnik je ogranicen samom nogom motora i snagom motora - veci precnik vise vode gura i vise opterecuje motor.
Da bi se kretao brzo ugao krakova elise (korak) treba da je takav da tera vodu sto brze moze a da ne preoptereti motor na kome je. Kombinacija se pravi tako da elisa bude dovoljno velika da pogura brod lako a da ne trpi motor a ujedno da je korak elise takav da motor pri dodavanju gasa gura camac dovoljno brzo a da motor ne prevrti jer nema dovoljno otpora vode.
Brze elise zavisno od broja obrtaja osovine moraju da imaju veci ugao da bi vodu brze terale unazad.
-
manevrisanje i kocenje je idealno elisa je takva kakva se dobija uz motor motor gura do 80 posto gasa na zadnjih 20 posto nema vajde kao da proklizava kao sto kazes nema otpor vode postoi jos teretnija elisa treba probati
-
Da li neko ima neka saznanja o Yamaha 8 High Trust motorima?
Razmišljam o kupovini polovnog. Da li ima rezervnih delova, odnosno da li je velika razlika u poredjenju sa 9.9 u snazi?
-
lepo okrenes Ratka ili njegovog sina Dejana prodavnica Galija na Adi Ciganliji i ljudi sve objasne o yamaha vanbrodskim motorima k5 114 114 tel.063 237 802
-
lepo okrenes Ratka ili njegovog sina Dejana prodavnica Galija na Adi Ciganliji i ljudi sve objasne o yamaha vanbrodskim motorima k5 114 114 tel.063 237 802
А кад то урадите, онда одвојите пет минута па то што су вам они рекли - поделите с нама на форуму!
-
Da li neko ima neka saznanja o Yamaha 8 High Trust motorima?
Razmišljam o kupovini polovnog. Da li ima rezervnih delova, odnosno da li je velika razlika u poredjenju sa 9.9 u snazi?
Dobar dan...ja sam taj i taj... iz tog i tog mesta.. itd...
postoji neka osnovna kultura ili to ja možda samo tripujem da bi to tako trebalo da uzgleda...?
pa se prvo malo prošeta po temama pa se vidi da li je neko već o tome pisao...
-
budens72 neznam ali se izvinjavam ako nije tvoj komentar upucen meni htedoh ljudima kratko i jasno bez mnogo polemisanja i okolisanja preporuciti ljude koji godinama izlazu na sajmovima nove yamahe pri tom imaju i prodavnicu polovnih delova vrshe servisiranje ugradnju naravno i garanciju u zavisnosti kakav je motor prodat polovan ili nov tako da mene mnogi poznaju i nema potrebe da se stalno predstavljam ali bash ako hocesh zovem se boban djordjevic Bg od rodjenj profi muzicar rts tako da nenameshtam sebi kao nekakvi tipovi posao samo ako mogu da pomognem zato shto sam ljubitelj nautike vode i sve sht je vezano za nju pecanje na prvo mesto od uvek pasve ostalo poydrav 114 114 hi
-
da zaboravih ti si ocito iz novoga sada ima i kod tebe prodavnica zaboravih ali to shto je bezbroj puta ponovljena tema nema znacaja za coveka da je procitao nebi covek pitao hi
-
Ма видиш по цитату да се није односило на тебе. kuku
-
Komentar je upućen novom članu...nikako tebi dbjtea... čovek ni zdravo ni pomoz Bog, nego odmah u akciju... možda sam samo ja malo nervozan u ove zimske dane :)
-
Djbtea , nije bio komentar za tebe ... :)
dosta ljudi se uclani i ni dobar dan, vec doma pita... ok moze i tako... al ajmo neki red...
-
pozdrav ja rekoh unaprd izvini nemojte vi zameriti 114