Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: zorter 25, 03, 2009, 19:03:18 posle podne
-
Da li je izvodivo ovako nekako "naterati" brod da ide u nazad t.j. rikverc? Zamisljeno da se mehanickom pregradom usmeri voda pod camac t.j. napred prema pramcu, i tako po zakonu akcije-reakcije "natera" brod da se pokrene unazad. Znam da je kopca resenje, ali u nedostatku iste, da li je moguce ovako izvesti manevar pokretanja u nazad?
Nadam se da je razumljivo ovo sto sam nacrtao, mada mozda ne treba da izgleda ovako povijeno, ali samo sam ilustrovao razmisljanje.
Molim za vase sugestije i iskustva.
-
Teško da bi neko mogao da ima iskustva sa ovim :smile:
Onako laički kad porazmislim o ovome i meni deluje da bi bilo logično da kreneš u nazad a skoro da sam siguran da u napred teško da bi išao. Pitanje samo koliko bi to brzo bilo i da li bi ostao u željenom pravcu. To čudo bi moralo da bude jako da izdrži sve pritiske koje bi trpelo pa bi bilo verovatno ispaltivije popraviti kopču, o estetici i da ne govorimo.
-
Cini mi se da na slicnom principu radi nesto na vojnom remorkeru. Ne treba mi za voznju unazad, vec samo za isplovljavanje ili za usporenje pri pristajanju. Znaci ne treba velika brzina za voznju unazad. Namera mi je marinizirati ficin motor, a kopcu ne mogu trenutno kupiti, pa bih ovako omogucio bar neki manevar. Za voznju unapred ne bi smetalo, jer bi bilo podignuto u visinu vodene linije, a za voznju unazad polugom spusteno naspram propelera. Teoretski mi deluje da moze, ali u praksi ??? ???
-
nesto nisam sigiran da bi sa ovim nesto postigao... prvo ti treba polulopta .. gornji vrh elise mora da bude blizu gornjeg vrha polulopte a donji vrh elise ne sme da bude ispod centra polulopte smo tako biu isao u rikverc... ovako kako je nacrtano cisto sumljam dobio bi redjaj za trolovanje (ima tema o tome)
-
Znam otprilike kako treba da izgleda ali u zurbi nisam tacno nacrtao. Pokusacu sutra u AUTOCAD-u da malo doteram ili u COREL-u. :good:
-
ono sto mi se cini da na crtezu nedostaje nesto za upravljanje, tj nije mi jasno gde je kormilo i kako skreces u rikverc ako je kormilo iza, a ako je iza kako se spusta pregrada.... :)
-
J'bi ga nisam nacrtao kormilo, ali trebalo bi da je izmedju elise i pregrade koja se pomera. No zanima me vase misljenje o efektu akcije i reakcije. Zamisli da nema kormilo da ide samo prevo. Da li bi isao u rikverc kad oborim ovu zakrivljenu plocu? To je sustina. :good:
-
negde sam gledao to na tv, neznam gde a i pogon je jet, nisam bas siguran kako bi radilo sa elisom, a i zakrivljenje bi trebalo po meni da bude vece.
a sto bi to pravio kada imas rikverc :)
-
Rekoh nemam. Samo motor sa menjacem, bez kopce.
-
pa jel ima rikverc na tom menjacu, gledao sam uzivo slican sistem al se ne secam da li je bilo klasicno kvacilo ili malo veca poluga
-
Da bi menjac usaltao u rikverc osovina sa elisom mora da bude zaustavljena, sto je malo teze bez nekog tipa kocnice koja zaustavlja osovinu, a za to treba vremena. Nemoguce je brzo promeniti smer. A trebalo bi i kvacilo sto sve komplikuje. Ovako sa ovim bi bilo lako. Pri malom broju obrtaja elise polugom se obori ova "ploca" i dobije promena smera bez diranja motora i menjaca.Cilj je da bude sto jednostavnije.
-
moz ovako
(http://withoutbaggage.com/msgs/61/61101/w_64060_vEX.jpg)
a moz iovako :)
(http://www.travelhappy.info/photos/bangkok-klong/DSC00229.jpg)
-
kako oni rese rikverc?
-
Verovatno imaju malu kopcu ili vec ne znam sta a mozda i rucno, ali kako cu ja ovoliko "cudo"?
-
cek bre trbi fica treba za splav ili za camac?
-
Pa za ovaj splav koji ce biti 6m x 3m. :wild:
-
zar ti 6 x 3 nije malo?...
-
Zorter radi ce ti ovo...
-
Za Savu nije. nemam nameru ici daleko s njim.Max do Sr. Mitrovice (33km) i 10-tak km nizvodno. Naravno ne odjednom, u jednom dahu. Za mene i zenu je dovoljno prostora za uzivanje. :party:
-
Zorter radi ce ti ovo...
Iskreno se nadam da hoce.
-
Zorter evo kako je na avionu uradjeno, avion sleti, pilot koristi vazdusne kocnice i ovo:
Revers (rikverc), da pun gas i tako ukoci, avion bi mogao i na platformi da ide u rikverc ali dzaba da trosi gorivo ako ga kamionce okrene....
Pricip je Njutnov :)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/82/Reverse.thrust.klm.fokker70.arp.jpg/800px-Reverse.thrust.klm.fokker70.arp.jpg)
-
Tako nesto sam i ja zamislio samo nisam dobro nacrtao. I naravno bila bi ledna ploca (ovakvog ili slicnog oblika) umesto dve kao na ovom avionu. Imam utisak da bi to radilo. Ponovo kazem ne treba mi za voznju vec za usporenje pri pristajanju i isplovljavnju kad "udjem" u obalu. Znaci samo za mali manevar.
-
Kupi malu igračku čamca na daljinski pa probaj to na maketi, vidi kako radi pa ako ide u rikverc probaj da to napraviš.
-
Ja bih uprostio i stavio tomos 4 sa teretnom elisom za manevrisanje i rikverc.
-
Ja bih uprostio i stavio tomos 4 sa teretnom elisom za manevrisanje i rikverc.
vala bas
-
Ja imam T-4,8 i to mi je prelazno resenje, ali zelja mi je da kompletiram upotrebu plovila.Morao bih da napustam kabinu, izlazim do zadnjeg dela, rucno palim tomos-a, manevrisem, gasim, vracam se u kabinu i dalje vozim.Sta ako je napolju pljusak, vetar, hladno? Nije mi to resenje, pogotovo sto je zbog planirane kucice smanjena vidljivost oko celog plovila.No, nesto cu vec smisliti.Nista mi se dosad nije "otelo". :good: :good:
-
Poznajem coveka koji je u metalni brodic duzine oko 9-10 metara ugradio VW dizel 1.6 (golf dvojka) sa sve originalnim menjacem kome je blokirao jednu poluosovinu a drugu je vezao sa osovinskim vodom:
Njegova iskustva su sledeca:
Trosi smesno, pouzdan, napred ide trecom brzinom, rikverc mu je slab ali ide dovoljno za manevre u marini
Nema nikakvu kocnicu na osovinskom vodu, elisa se sama zaustavi cim ubaci u ler od otpora vode mada je ostavio i kvacilo za svaki slucaj ali ga nikad ne koristi
-
Pa to je super ako moze tako.Najvise sam se plasio da nece moci osovina da se zaustaviti pa onda i rikverc ne bi imao smisla.Znaci mogu da razmisljam i o originalnom menjacu.Dobro je. :good: :good: :good:
-
Dule hvala ti na objasnjenju.Toga sam se i pribojavao pa sam zato i postavio ovu temu da cujem vase misljenje. I mogu ti reci da mi je mnogo jasnije nakon svih koji su uzeli ucesce u raspravi. Doneo sam odliku.
- ako ne mogu da kupim kopcu,
- ide pokusaj nabavke automatskog menjaca a ako ne budem nasao pgodno resenje za spajanje sa motorom,
- postavljam prikladan klasican menjac.
I naravno posle toga ide prilagodjavanje osovinskog voda i elise, ali otom potom.
Pozzzzzzz :good:
-
kapetane miki ako imas neku sliku ili nacrt salji, inace znaci nisam bas skroz lud? :smile: :smile:
Znaci ima tako nesto i u praksi??
-
Super. Hvala ti unapred. Stvarno sam razmisljao kako bi to moglo i dosli smo svi zajedno na problem oblika krilaca.
-
http://www.boatdesign.net/forums/boat-design/kitchen-rudder-418.htm (http://www.boatdesign.net/forums/boat-design/kitchen-rudder-418.htm)
Davno izmisljeno. Ocit primjer da genijalci slicno razmisljaju :taunt:
-
Raketne topovnjace u jrm su imale elisu ciji su se kraci okretali,tako da je osovina
stalno vrtela u jednom pravcu,ali to je preskupa rabota.Ima neki nas gurac sa klapnom
koja se vrti oko osovine,nesto kao sto si prvo razmisljao.
Batali ta razmisljanja,da nije specificno svi bi to imali.Mislim da tebi treba jeftina kop-
ca.Mozda to postoji u svakom viljuskaru sto tebi treba.
-
Zotere, ja sam ti svedok da si ovo ti izmislio :drinks:
-
Zotere, ja sam ti svedok da si ovo ti izmislio :drinks:
Ma nisam ja. :wild:
Sto rece zoran, ima jedan gurac sa takvim resenjem. Almukantar mi poslao skicu i mogu ti reci da nije lose resenje u nedostatku kopce. Pozzzzzz :drinks:
-
Zorter, koliko ja mogu da zakljucim, ovo resenje koje si predlozio ne bi trebalo da funkcionise. Ja mislim da se pogonska sila na kraku propelera generise okretanjem propelera kroz vodu, a ne kretanjem vode iza propelera. Ovaj nacin pogona ne funkcionise na osnovu III Njutnovog zakona. Ovim bi resenjem dobio samo preveliki otpor na krmi koji bi se suprotstavljao pogonskoj sili na elisi i podizao pramac. Tebi treba kontra sila. To je kod aviona reseno thrust reverserima, ali citav je princip stvaranja pogona drugaciji. Mozda bi ovo imalo smisla kod hidro dzetova, ali ne bih da nagadjam.
Pozdrav,
-
Barba, almukantar mi je poslao skicu sa tog guraca kako to radi. On kaze da je ok. Evo kako to izgleda. Ako je almukantar pogresio, onda sam i ja. Pozzzzzzzzzzzz :good:
-
Zoki sve jet turbine koriste rikverc na taj fazon.Nije neki rikverc ali zavrsava posao.Mozes pogledati na katamaranu kojim sam bio na regati,rikverc resen na indentican nacin.
-
Znaci moze. A treba samo za isplovljavanje sa sidrista i meko pristajanje. Za to ne treba ni velika brzina ni dugo koriscenje. :good: :drinks:
-
...Sta ako je napolju pljusak, vetar, hladno? ...
Извини ако је питање благо неумесно, а јел планираш ти да везујеш/одвезујеш пловило кад напољу пада киша :smile:
-
Naravno da ne. Projekat o automatskom vezivanju čamca za panj ili obalu drži u tajnosti dok ga ne patentira. :)
Čuo sam da Betmen ima ovo rešenje.Možda hoće da ga kopira onda bi mogao i da ga parkira vertikalno.. :friends:
-
Ne nasedam na provokacije. :nono: :on_the_quiet:
-
Juce sam se cuo sa prijateljom,kapetanom recne plovidbe.Kod nas ima dosta brodova koji nemaju klasican rikverc,vec im se elisa vrti stakno
u istom pravcu.Izmedju ostalih to su Bosko Luna i Hajduk.