Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: stevan manojlovic 03, 01, 2011, 00:39:25 pre podne

Naslov: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 03, 01, 2011, 00:39:25 pre podne
Kapetane,
Nadjoh ovo pa ako je neko zaineresovan ne mora da lupa glavu, razmernik i milimetarski papir, parice za o-kume sper, epoxy i prica gotova.Mislim da kao deplasmanac sa tom tezinom moze i sa desetkom.Takodje bi dno moglo da se oblikuje kao trimaran (kada su veci talasi) na duzini gde je kabina.Zakositi celu povrsinu ili samo gaziste.
Pozdrav Stevan
Naslov: Odg: Study Plans Skoda 24 KATAMARAN
Poruka od: Kapetan 03, 01, 2011, 01:57:45 pre podne
sredjeno !
Naslov: Odg: Study Plans Skoda 24 KATAMARAN
Poruka od: Kapetan 03, 01, 2011, 23:10:22 posle podne
najveci problem sa njima je zakup marine ... ova skoda je prilicno dobra ima tankove i za ribu ! (mada meni i dedi ne treba... :( )
Naslov: Odg: Study Plans Skoda 24 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 04, 01, 2011, 13:55:17 posle podne
Kapetane,
Malo cepidlacim ali pravo ime je Skoota 24 Postoji na youtube i verzija Skoota vredi pogledati pogledati iako je mala.
Zanima me kolika je cena u marini za ladju dimenzija 10X3 koju ima gomila ljudi. Ovaj katamaran je 7.52X3.95
Pozdrav Stevan
Naslov: Odg: Study Plans Skoda 24 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 04, 01, 2011, 13:56:30 posle podne
Postoji na youtube Skoota 20
Naslov: Odg: Study Plans Skoda 24 KATAMARAN
Poruka od: Kapetan 04, 01, 2011, 21:14:18 posle podne
prepravljeno :)
Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 04, 01, 2011, 21:22:54 posle podne
Hvala
Naslov: Odg: Study Plans Skoda 24 KATAMARAN
Poruka od: Kapetan 04, 01, 2011, 23:24:09 posle podne
Postoji na youtube Skoota 20

okaci ga ovde , samo kopiraj adresu iz youtuba u poruku i automatski se postavlja !
Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 05, 01, 2011, 10:24:59 pre podne

Prema zahtevu:

Skoota to 10 knots from standing start.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=PZxVN4gdNtQ#)

Skoota doing doughnuts.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=hh_bp3CDeVs#)

Skoota at 10 knots.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=yvNcA4cfJs4#)

Skoota at 15 knots, again.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=qiJWquSC-yo#)

Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: Barba 11, 01, 2011, 19:29:54 posle podne
Ovo nije deplasmanac, vec poludeplasmanac. Ako je tacno sto konstruktor prica, ima odlicne plovne karakteristike i za plovidbu brzinom 15 kt, tj 27 km/h je potrebno 25HP, dok je za istu brzinu firmiranog katamarana iste tezine, ali sa Al pontonima potrebno 50HP. Ovde se ne sme dodavati treci "log ili ponton" jer ce to direktno ugroziti plovne karakteristike tj. doci ce do prevelikog otpora usled zakrcenja tunela.

Ja trenutno planiram izradu makete 1:10 gde cu se igrati sa dodatnom tezinom i rasporedom iste, a u smislu lepseg dizajna kabine i ostava.

PS. Cisto sa dodam i ono sto sam istrazio u medjuvremenu, a to je da bi prekrajanje ovog poludeplasmanskog u planing trup omogicilo vecu brzinu, ali znacajno vecu potrosnju u svim segmentima do 20 kt (36 km/h). Za brzine do 10 kt bilo bi dobro preraditi trup u deplasmanski, potrosnja goriva bi bila znacajno manja od sadasnjeg poludeplasmanca u tom opsegu, a bilo bi vise mesta za ostave.

Ako nekoga interesuje ta spora varijanta moze da pogleda i Pimi pontone, www.pimi.co.rs (http://www.pimi.co.rs). Po mom misljenu oni mogu da sluze samo za plutajuce objekte jer su im plovne karakteristike katastrofalne. Nemaju kobilicu, deflektore, stabilizatore, a kljunovi kako ih oni zovu prave veliki otpor. Nisam siguran ni u otpornost na izvijanje pri vecem opterecenju. Ali za male brzine, motore male snage i mala opterecenja cenim da mogu da traju.
Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 11, 01, 2011, 22:50:03 posle podne
Vi govorite o Skoota 20 za koju su dati klipovi na youtube.Ja sam poslao Study plan za Skoota 24 za koju autor tvrdi da je deplasmanska a ustvari koristi iste asimetricne plovke kao i kod Skoota 20 samo produzene.Ovo je jos projekat i nema realnih testova.Interesuje me vase misljenje. Ja cu se verovatno odluciti  (vec sam ih dimenzionisao) za simetricne plovke, deplasmanske "sarpi" gradnje koji simuliraju obli presek. Pogledajte Jarcot 6 i njegove karakteristike sa motorom, slicne su Skooti 20 ali su plovci deo katamarana i iskoriscenost mnogo veca.

Pozdrav Stevan








Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: stevan manojlovic 11, 01, 2011, 23:02:35 posle podne
http://www.google.co.za/url?sa=t&source=web&cd=9&ved=0CE0QFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.duckflatwoodenboats.com%2Fmainpages%2Fgallery%3FKID%3D63&ei=EdMsTazcDIGClAez0rW6Cw&usg=AFQjCNEHDYRGiJ8NFy2ntqvrq-0gDJxogg&sig2=ljOQshMDKHlz8GedmIVyxA (http://www.google.co.za/url?sa=t&source=web&cd=9&ved=0CE0QFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww.duckflatwoodenboats.com%2Fmainpages%2Fgallery%3FKID%3D63&ei=EdMsTazcDIGClAez0rW6Cw&usg=AFQjCNEHDYRGiJ8NFy2ntqvrq-0gDJxogg&sig2=ljOQshMDKHlz8GedmIVyxA)

EVO ADRESE ZA jARCAT 6
Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: Barba 12, 01, 2011, 00:17:34 pre podne
Vi govorite o Skoota 20 za koju su dati klipovi na youtube.Ja sam poslao Study plan za Skoota 24 za koju autor tvrdi da je deplasmanska a ustvari koristi iste asimetricne plovke kao i kod Skoota 20 samo produzene.Ovo je jos projekat i nema realnih testova.Interesuje me vase misljenje. Ja cu se verovatno odluciti  (vec sam ih dimenzionisao) za simetricne plovke, deplasmanske "sarpi" gradnje koji simuliraju obli presek. Pogledajte Jarcot 6 i njegove karakteristike sa motorom, slicne su Skooti 20 ali su plovci deo katamarana i iskoriscenost mnogo veca.


Upravo to i meni smeta kod Scoote, pre svega mislim na sirinu od 4m, a ipak malo iskoriscenog prostora. J6 mi gledano iz te perspektive izgleda mnogo bolje. Nekako mi Scoota odaje utisak nezavrsenog projekta. Ono sto me je privuklo u planu koji ste poslali je srednji opseg brzina poludeplasmanaca. U planu za Scoota 24 u performansama pise da je u pitanju poludeplasmansko korito,  asimetrija je uradjena iz razloga smanjenja otpora izmedju trupova, sto mi je znacajno jer ja ne bih isao preko 2.5m sirine.
Generalno to i nije bitno ako su karakteristike koje konstruktori prikazuju tacne.

Ono sto je fantasticno kod J6 je sto sa 8HP postize 11kt, a sa 25HP 18kt, dok Scoota 20 sa 25HP dostize 15kt.

Da li imate Study plans za J6?

Pretpostavljam da ste ovo gledali, ali cisto kao informacija i za clanove:

http://members.optusnet.com.au/~ingle.m/jar1.html (http://members.optusnet.com.au/~ingle.m/jar1.html)

Pozdrav,
Vladimir
Naslov: Odg: Study Plans Skoota 20 KATAMARAN
Poruka od: Kapetan 12, 01, 2011, 20:13:28 posle podne
evo ih planovi stiglo mailom  :good:


www.mojaladja.com/upload/katamaran/Construction_J6.xlsx (http://www.mojaladja.com/upload/katamaran/Construction_J6.xlsx)

www.mojaladja.com/upload/katamaran/jarcot_jaht.docx (http://www.mojaladja.com/upload/katamaran/jarcot_jaht.docx)

www.mojaladja.com/upload/katamaran/Jercat_measures.xlsx (http://www.mojaladja.com/upload/katamaran/Jercat_measures.xlsx)

www.mojaladja.com/upload/katamaran/Tom_Cat_24.xlsx (http://www.mojaladja.com/upload/katamaran/Tom_Cat_24.xlsx)