Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: SALE NB 26, 11, 2010, 10:29:28 pre podne
-
U Novim Banovcima postoji nautički klub "Burgena", tu je malo pristanište tj. ponton, i tu nekoliko lokalaca drži svoje čamce.
Taj deo obale je pogodan za čuvanje čamaca, vodostaj je relativno stabilan, a Dunav tu nosi veoma malo, i ne nanosi smeće.
Klub ima pomoćni objekat koji je osiguran, gde se čuvaju motori i oprema. Celo pristanište je osvetljeno gradskom (seoskom) rasvetom.
Čamci se drže na bovama koje svaki vlasnik čamca mora sam obezbediti. Može i ponton ako ga neko ima.
Godišnja članarina iznosi (iznosila je ove godine) 4.600,00 dinara. I to je jedino što se plaća.
Vlasnik kluba provodi celu sezonu u objektu, i uvek je tu da vas preveze do vašeg čamca. Klub postoji već veoma dugo, i prema izjavi vlasnika, nikad se nije desila nikakva krađa opreme ili samog čamca, ali do sada su u klubu bili držani samo manji čamci, sa malim motorima, koji nisu "noćili" na čamcima.
To je ujedno i problem, u klubu trenutno ima premalo čamaca, pritom svega 2 vrednija čamca, tako da klub nema noćnog čuvara.
Potrebno je barem 10-tak čamaca ili brodića, čiji bi vlasnici bili spremni da odvoje malo para mesečno da se skupi za platu za noćnog čuvara, barem 15.000 -20.000 dinara.
Što više čamaca-to će svakog od nas taj čuvar manje koštati.
Zoki kacintata, Vlada069 i ja planiramo da do proleća napravimo jedan ponton i na njemu ćemo sledeće sezone držati naše čamce.
Eto, LSI je načelno takođe zainteresovan, ako bi se našlo još zainteresovanih, mogli bi zaposliti i noćnog čuvara i na taj način oformiti prvo ozbiljnije pristanište za čamce između Zemuna i Slankamena!
Ako je neko zainteresovan, mogao bi, naravno, učestvovati i u troškovima za taj ponton koji planiramo, pa bi i to povećalo komfor i upotrebljivost te "marine".
-
Sale samo napredi trba to da uradite,nije to skupo ako radite na buradima mada sad nisu ni skupe polovne cisterne za naftu i samo ih prepolovi kod nas je bure 10km a cisterna se moze naci sada i po 150kmod 2000litara. Vidi nas su pontoni izlazili oko 130 evra po komadu burici cijevi daska sarafi farba sve samo spusti u vodu dimenzije 600x100 nosivost 1000kg mislim ukupna,nema tu pameti samo guraj i nadji jos nekog sa sobom i bog da te vidi
-
Sale od mene imaš buriće (trenutno bar10-tak kom, a biće toga još) proveriću sutra tačno koliko, samo reši prevoz.
-
Ja cu se pobrinuti za prevoz , mozda i meni zatreba mesto :good:
-
pozdrav veljko.vac vidim do godine lepu i pozitivnu ekipu......i svi zvezdasi
Molim da na mene ne računate u toj ekipi - mislim, ja nisam "zvezdaš" (moj otac i moj sin jesu ali ja sam se izvinio)!
A za mesto u marini gotovo sigurno, ako se sakupi dovoljno zainteresovanih. Ako ne uspemo, ja ću se locirati verovatno u S. Slankamenu.
-
Uspećemo! Na kraju, neko mora započeti. :good:
Ako krenemo npr. Zoki, Vlada, LSI, Mezija i ja, to je već 5 plovila, ako dodamo 2-3 koja su već tamo, proći ćemo sa 2.000 mesečno za čuvara. A poprilično sam siguran da ćemo tu cifru plaćati samo 1-2 meseca!
Čim malo izreklamiramo stvar, pojaviće se hrpa gotovana. Takvi smo mi Srbi! :biggrin:
-
pozdrav veljko.vac vidim do godine lepu i pozitivnu ekipu......i svi zvezdasi
Ako tako bude onda ste pukli unapred! :lol: :lol: :lol:
Salim se naravno,samo napred!
-
Ja ću buriće da im dam iako sam grobar jer su crvene boje.
Nego deda jel si čuo da će građani Kraljeva da uplate pomoć Zvezdi, kažu ljudi da je potrebnija zvezdi nego njima.
-
Ja ću buriće da im dam iako sam grobar jer su crvene boje.
Nego deda jel si čuo da će građani Kraljeva da uplate pomoć Zvezdi, kažu ljudi da je potrebnija zvezdi nego njima.
Dule, care!
Idem da pročitam ovu rečenicu mom sinu...
-
Ne bih da mracim celu pricu ali i vas ce da dokaci inspekcija...mislim moracete biti marina ali to i nije neki problem jer ste ozbiljni ljudi
Sto se tice burica pitanje je kako ce to biti regulisao...neke najave postoje da ce morati biti pontoni sa limom 2 ili 3 mm...mada ne znam kako misle onda silne vikendice tj splavice da maknu sa vode
Jedino gde ja tu mozda mogu pomoci je gotova konstrukcija pod koju se podmecu burici
Mislim da imam jednu...proverim pa javim
-
lim 5mm je za privredne objekte u koje spadaju i marine ...
-
Ok...sama marina tj. splav
Ponton mi ne deluje kao objekat...ne moze to biti isto
Npr. vojni pontoni imaju lim 1.8 max 2 mm i ko moze reci da to nije dovoljno
-
Pravite i premostite zimu ili dvije. Dok se drzava sjeti Vas procice barem godinu dvije . Moj je predlog da u isto vrijeme registrujete klub , udruzenje , grupu gradjana ... mi smo to uradili i nije bas tako lose ispalo . Siguran sam da ako pocnete nesto i to mala grupa bice i rezultata . Imate moju a i podrsku Kluba "moja ladja " Brcko . Ako treba nesto da se pomogne ... tu smo
-
Pravite i premostite zimu ili dvije. Dok se drzava sjeti Vas procice barem godinu dvije . Moj je predlog da u isto vrijeme registrujete klub , udruzenje , grupu gradjana ... mi smo to uradili i nije bas tako lose ispalo . Siguran sam da ako pocnete nesto i to mala grupa bice i rezultata . Imate moju a i podrsku Kluba "moja ladja " Brcko . Ako treba nesto da se pomogne ... tu smo
:good:
Kad vidim šta ste vi napravili kod vas jasno mi je koliko biste mogli nama da pomognete.
Ali nešto moramo i sami.
Za početak - da počnemo.
A davno je rečeno: Ko sebi pomaže i Bog mu pomaže...
-
ako ga registrujeto kao privredno drustvo zovite :)
sto se pontona tice napravite ga KVALITETNO, pa maka i na buricima ... ako je kvalitetan sutra te burice mozete da sklonite a da stavite PVC cevi...
-
I ja sam zaintersovan da drzim camac u Novim Banovcima,samo je problem sto ga jos nisam napravio,ali se nadam de cu se uparkirati u toku sledece godine.
-
Kemppi, kada budeš spreman, ti se javi, uvek si dobrodošao!
-
Evo da vam ispostavim malo svežije informacije o napretku :
Dule HY, ili Dule HU, kako ko voli nam je obezbedio 10 ganz novih crveno-belih burića ( u stvari crveno-žutih, ali sredićemo to :taunt:)
HVALAAAAA!!!! :drinks: :good:
Napravio sam skice za dve verzije pontona, pa ćemo uskoro definisati u kojem pravcu krećemo
-
Sale,
Bravo za ideje i crteže.
Dopada mi se ideja sa proširenim pontonom ali ostaje relativno kratka dužina za vezivanje 5 plovila. Možda da takav ponton napravimo u nekoj drugoj fazi, kada nas bude više i kada frekvencija kretanja na pontonu bude veća...
Ja bih predložio da iskoristimo iskustvo iz Brčkog i iskoristimo dobijenih dest buradi na najracionalniji način.
Kako sam od Zoketa čuo, njihovi pontoni su sačinjeni od segmenata dužine 6 m i svaki segment pliva na po pet buradi.
To bi značilo da mi možemo da napravimo dva segmenta i dobijemo ukupno 12 m pontona što bi bilo sasvim dovoljno za naših 5 čamaca.
Ova dva segmenta možemo da povežemo u jedan 12 metarski ili u dva nezavisna, ali u svakom slučaju ne bi trebalo da imamo problema u manipulaciji, izvlačenju na obalu i sl.
Da li možete da napravite proračun na bazi tih dimenzija i da uporedimo troškove pravljenja. Mislim da jedan metar dužine pontona može mnogo da nam znači a da se neće osetiti kao razlika u trošku...
-
Lazo , nije ti losa racunica ali si napravio mali previd.Nasi drugari iz Brckog su to radili na Savi!!Vi ste ipak na Dunavu!!! :taunt:
Znaci , mora to dosta ozbiljnije da se pravi! :taunt:
-
glupa konstatacija ali svojevremeno sam igrao neku igricu koja se bavi konstrukcijama... i ove poprecne moraju cik cak bez ovih razmaka
e sad to je teorija iz igrice
-
Bio sam pre neki dan na otpadu u Somboru, metalno bure 500 dinara! :)
Bilo ih nekoliko stotina.
Pre 7-10 dana.
:telephone: :stop:
-
Koliko znam pontoni na buradima ne mogu da se registruju.... bar su nas u Petrovaradinu uslovili atestiranim pontonima, tako da smo zamenili burad Pi-mi jevim pontonima...
-
Lazo , nije ti losa racunica ali si napravio mali previd.Nasi drugari iz Brckog su to radili na Savi!!Vi ste ipak na Dunavu!!! :taunt:
Znaci , mora to dosta ozbiljnije da se pravi! :taunt:
Deda, nije mi sasvim jasan komentar.
Kakve veze ima razlika izmedju Dunava i Save?
Kako brzina matice i promene vodostaja mogu da utiču na plovnost pontona?
Drugari iz Brčkog su napravili svoje pontone od buradi kakvu smo i mi dobili (Dule, hvala i s moje strane. Ovo nam mnogo znači.).
Dakle, ako bismo primenili njihov proračun i dimenzionisanje konstrukcije, trebalo bi da i naši pontoni posluže svrsi.
Ja to gledam kao objekat koji će plutati na vodi, a biće usidren tako da može da se odupre sili kojom će ga voda potiskivati.
U čemu ja to grešim?
-
Lazo , ocigledno si prevideo smajlice!!
:taunt: :taunt: :taunt: :taunt:
-
Lazo , ocigledno si prevideo smajlice!!
:taunt: :taunt: :taunt: :taunt:
:good:
-
Smajlići vamo-tamo, ali to je istina.
Pontoni na pet poprečno postavljenih buradi su široki samo 96 cm, biće postavljeni paralelno sa vodenim tokom, a zamislite šta se desi kad prođe bela lađa? Ili krene gornjak iz Ritova?
A sad još zamislite sebe sa punim rezervoarom goriva u jednoj i nekom torbom u drugoj ruci pokušavate da balansirate na takvom pontonu!?
Zato sam i napravio ovu drugu varijantu koja je daleko bolje prilagođena dunavskim uslovima. Tu bi morali da dokupimo još 2 bureta, i materijal bi koštao više, ali i rezultat su daleko upotrebljiviji pontoni.
-
Kakve veze ima razlika izmedju Dunava i Save?
Kako brzina matice i promene vodostaja mogu da utiču na plovnost pontona?
Ja to gledam kao objekat koji će plutati na vodi, a biće usidren tako da može da se odupre sili kojom će ga voda potiskivati.
U čemu ja to grešim?
Lazo, mozda ne bi bilo loe da svratis do NK Zemun i da malo procaskas sa njima. Cisto da ti kazu gde su sve zavrsili njihovi pontoni i camci posle jedne dunavske kurolomije. Mozda vam daju i koji kvalitetan savet. Vi sada treba da posmatrate tu reku, ne po lepom i suncanom danu, vec onako kakvom ste je retko kad videli. Kad se nebo zacrni i vetar siba sto na sat, a matica nosi ves masine, frizidere i balvane. Deda moze to da ti mnogo bolje objasni, kako izgleda kad lovis balvane po nemirnom Dunavu, da ne bi lovio camce kilometrima niz obalu.
Sto se konstrukcije tice, samo napred i pazite da je ne predimenzionisete bez razloga. Svaki cvor mora da ima oslonac u tri dimenzije i to je manje vise to. Sto se pontona tice smatram da je mnogo bolja ova druga sira varijanta.
-
Alo, Sale,Barba,lakše malo sa tim salaukama i ostalim.Pomisliće gospodin Laza da pravimo ponton za rt Horn :taunt:.
Šala na stranu ,stvarno se mora uraditi maksimalno kvalitetno ali i da bude upotrebljivo (širina i dužina) ali svakako treba obratiti pažnju i na Corpo morto odnosno njegov oblik,položaj i težina....i još mnogo toga.
U svakom slučaju računamo na iskustvo gospodina Ljolje (predsednika kluba) s obzirom da isti ima dosta iskustva sa tim a i najbolje zna koliko je u tom delu Banovaca voda "zahvalna" dno muljevito ili ne itd,itd.
-
uracunajte i ledohod.... mislim da vam je on najveci problem ...
ovo su neki moji snimci pa procenite kako izgleda ledohod na dunavu , ali upamtite da je ovde (ada huaj stepenice) savska voda koja je toplija drasticno ....
ZALEDJEN DUNAV 2 (http://www.youtube.com/watch?v=zbdjn0yOURM#)
ZALEDJEN DUNAV (http://www.youtube.com/watch?v=z1TVASg-ftM#)
-
Kapetane, ja nemam nameru da čamac držim u vodi preko zime.
Mislim da u to vreme i ponton treba da izvučemo na obalu i da sačekamo proleće.
Verujem da i ostali iz naše grupe imaju sličan stav po ovom pitanju.
-
Kapetane,pa nema toliko leda kod nas,gustina vode je drugačija : :drinks:
-
Zaboravite burice i dobro razmislite o lokaciji :good:
-
ako cete burice onda nema vise vadjenja iz vode jer ce vam cape burice prvi vikend .... nego natrpajte zemlje i suta i napravite naper jedna dobar ... e onda ispod njega grunite ponton ....
-
Ma burići su mama! :good:
Kod dobro poznate Markove kafanice u St. Banovcima su njegovi pontoni na metalnim burićima. Jednostavni, praktični i jeftini.
Buriće upravo sad menja, pošto su dotrajali nakon 4-5 sezona, a nabavio je plastične iz Koka Kole. To će možda biti i neki naš sledeći korak - neke sledeće sezone. Uzgred, ti pontoni su svake zime na suvom i nikad niko nije ukrao nijedno bure!
Ja računam da će ovi burići izdržati 2-3 sezone, a posle ćemo da vidimo. Za očekivati je da će "spora ruka propisa" stići i u naše selo, kad-tad.
Mada, ako mene pitate, pre će ovi naši burići da istrunu nego što će ih zabrane! :taunt:
-
" .... nego natrpajte zemlje i suta i napravite naper jedna dobar ... " Dragi Nikola da je tako lako praviti podvodne strukture svako bi inzinjer bio . Trosak za ODRZIV naper barem nekoliko godina je toliki da je apsolutno neisplativ . To zatim donosi niz drugih problema kao zamuljivanje iza napera , pa ....ma hiljadu cuda ...
-
a da se usidri potopi jedno 5-6 topola koje slobodno plutaju dunavom a vremenom ce se tu formirati nesto ...
-
ma da oni lepo naprave marinu s preke strane u nekom kubiku?
pustite ljude nek rade sta su naumili...
-
samo vas gledam sve strucnjak do strucnjaka, pa vi ste ljudi maheri da nekom zgadite posao, pa japanci su ljudi izmislili za nas marine i dokove pa kako prodjose i vidjeli ste sta bi sa silnim ladjama cudim se da nismo uspjeli na vrijeme da im javimo kako da grade i i kako da se ucvrste.Beogradski splavovi su dozivljavali duboku starost na buricima ,a bogami i jos ih danas ima i to bogami dosta. Bitno je samo da se dobro ucvrste i to je to. Neko rece otisle ladje sa takvih pontona, jesu ali zajedno sa buricima u kompletu ,nisu se burici raspali nego su i oni otisli zajedno sa ladjama i camcima. Popustite malo i pustite ljude da rade, i bas bi volio da svako postavi sliku gdje je i na koji nacin privezan pa da mu se ja napametujem sta sve tu nevalja,
-
evo kod mene na pontonu klizavo!
-
zoke u beogradu ima ja mislim oko 5000 splavova mozda malo vise malo manje .... od tog broja samo 30 je na dunavu ...
veruj mi postoje debeli razlozi sto nema vise splavova na dunavu ....
-
ama potpuno je "suluda" ideja da se gradi na otvorenom Dunavu, jedino ako ima zklon od gornjaka, kosave, tekuceg leda, panjeva i otkacenih barzi koje prodju i sve obriju dok si trepno. Poznajem ljude iz Banovaca koji svoja skupa plovila drze po beogradskim marinama, ne zbog toga sto nebi zeleli da im camac bude u mestu stanovanja, vec zbog toga sto raspolazu saznanjima sta to znaci za njihovo plovilo. Pritom se sve svodi na to da ako se nesto desi "niko nikom ne odgovara". Moj drugarski savet ne, ili uloziti ozbiljne pare sa potrebnom dokumentacijom i dozvolama za gradnju inace. :suicide: Sledece mesto gde ima nekakve uslove je Belegis" Formoza " :good: :drinks:
-
Nisam imao namjeru da ikoga uvrijedim ,vjerovatno vi sa dunava ste daleko upuceniji nego ja,uostalom zreli su ljudi i znaju cudi svoje rijeke na kojoj provode svoje vrijeme,
-
Za Dunav je davno izmišljeno rezenje. Jeftino i efikasno.
Jedno sidro od 100 kg , 20 metara sajle ili lanca i metalni plovak. Tako vezan čamac je najbezbedniji. Na Savi može kako hoćeš. Ne tutnji košava i brodovi pod punim gasom.
Zašto ne napravite takvu marinicu?
To bi bilo održivo. I neku staru šiklju da se prevozite do čamca.
Dule,
i ta opcija je već nekoliko godina u "funkciji" kod g.dina Ljolje ,uostalom svi smo nekada držali šiklje na taj način(švemer oko 50 kg i bova...).To je naravno najlakše ali mi smo hteli neku malo komforniju varijantu .Razumeš sigurno o čemu mislim.
Plovni put je daleko,otkačene barže u ovom našem delu Dunava još nisam video a što se salauka tiče,ima rešenje i za to.
Naravno da je opcija sa pravim pontonima daleko najbolja varijanta (i dugotrajnija) ali u ovom momentu (mislim na ovu sezonu) ta varijanta je ekonomski gledano nemoguća.Nadam se da će ove sezone biti dovoljan broj zainteresovanih da bi se pred sledeću sezonu moglo razmišljati i o toj varijanti.
Zoke,
ne ljutimo se što o ovoj temi ima svakakvih razmišlanja i naravno predloga .Siguran sam da svi koji su dali neki komentar rade to iz najbolje namere.
-
Prošao sam večeras ponovo kroz sve komentare na ovu temu.
Dugo sam razmišljao da li da na neke reagujem i na kraju sam odlučio da se kratko zahvalim Zoketu i Novusu koji su predložili da nas pustite da napravimo što smo naumili.
Odavno se zna da još niko nije svom svetu udovoljio, pa odakle nama to da bi nas 4-5 entuzijasta mogli zadovoljiti sve vas na ovom forumu?
Kada ponton bude uradjen, vreme će pokazati koliko će biti upotrebljiv i koliko će trajati.
Biće mi žao ako neki od onih koji su do sada komentarisali ne budu srećni ako se pokaže da nisu bili u pravu.
Biće mi žao i ako se pokaže da jesu bili u pravu ali neće mi biti žao što sam učestvovao u izgradnji nečeg što nama nekolicini nedostaje, verujući da ćemo makar za izvesno vreme rešiti problem držanja čamaca na vodi tokom sezone.
Hvala svima na podršci i dobronamernim savetima.
-
Interesuje me da li mogu umesto burica da se koriste plasticni tankovi u kavezima postavljeni na palete,
koriste se za transport raznih tecnosti u industriji,zapremine su od 1000 lit.Naravno kavez bi trebalo dodatno ojacati (mada sam vidjao tankove sa solidnim kavezima)jer je plastika relatino tanka.Prosle godine su ih prodavali za 100 eu po komadu (bio u njima vododisperzioni lepak)
-
Pa LSI ovo stvarno nije u skladu sa tvojim dosadasnjim postovima.
Niko ovde vas ne sprecava da napravite sta ste naumili, niti iko ocekuje da mu vi ista udovoljavate ili da ih zadovoljavate (ne daj Boze). Ljudi su vam samo skrenuli paznju na eventualne probleme. Ako vas ne interesuje sta drugi misle ili znaju o tome i ako tema sluzi samo za reklamiranje buduce marine ili licnu promociju, to ste trebali da nam date do znanja na pocetku.
-
Pa LSI ovo stvarno nije u skladu sa tvojim dosadasnjim postovima.
Niko ovde vas ne sprecava da napravite sta ste naumili, niti iko ocekuje da mu vi ista udovoljavate ili da ih zadovoljavate (ne daj Boze). Ljudi su vam samo skrenuli paznju na eventualne probleme. Ako vas ne interesuje sta drugi misle ili znaju o tome i ako tema sluzi samo za reklamiranje buduce marine ili licnu promociju, to ste trebali da nam date do znanja na pocetku.
Ne znam, Barba, šta to nije u redu u mom komentaru?
Bilo je ovde više komentara i predloga, od onog da potamo stabla, preko izgradnje zaštitnog nasipa, do vezivanja za bove, koje sam imao na umu kada sam rekao da sam razmišljao da li da odgovorim na neke od njih ili ne.
Nigde nisam rekao da nas neko sprečava - samo sam se zahvalio onima koji su nas podržali u našem nastojanju da nešto uradimo.
Sva upozorenja smo svi mi koji smo se okupili oko ovog projekta pažljivo pročitali i razmislili o svakom od njih ali mi u ovom trenutku mislimo da nemamo bolje rešenje i spremni smo da finansiramo ovo za koje smo se odlučili.
Kako će se to pokazati - videćemo.
A što se tiče razloga pokretanja teme - na njenom samom početku, Sale je objavio vest o nameri da napravimo vez i pozvao da nam se pridruže oni koji bi eventualno bili zainteresovani za tu lokaciju i za takvo rešenje.
Naše rešenje će biti najjednostavnije moguće za koje verujemo da će biti i trajno u nekom periodu, a za kasnije ćemo videti.
Nadam se da je sada moj komentar jasniji i da neće nikog dodatno iritirati.
-
Sto se tice marine na Dunavu,nisam merodavan.Moji jedrilicari jesu na Dunavu ali imaju slep.
Tu bi jedino Busa bio merodavan,oni imaju marinu na otvorenom Dunavu,i zna kako se ponasa.
-
Izvin'te što sam ovo zakuvao, greška je moja, i nalazi se u naslovu teme.
Ne formiramo mi nikakvu marinu, već pravimo 2-3 pontona upravo da bi se rešili potrebe da se razvozimo čamcem do bova i slično.
Ideja je u prvoj liniji Zokijeva, Vladina i moja, jer smo shvatili da nam za 2-3 betonska tega, lance i bove treba poprilična svotica novca, a kad već trošimo, onda bolje da radimo ovo komfornije rešenje.
Mislim da je to ispravno razmišljanje, a o tome svedoči i činjenica da se odmah pojavilo još par ljudi spremnih da ideju podrže.
Praviti "nauku" oko pravljenja pontona na burićima stvarno nema smisla. Neće biti najgori koje sam video na vodi, a sigurno neće biti ni najbolji!
Jedno je sigurno- moći ćemo suvih nogu stići do naših čamaca, a to i jeste svrha cele priče!
Mezija, verovatno mogu da se koriste i ti kavezi, ali malo su skupi.
Bolje rešenje su plastični burići, duvani, koriste ih u Koka Koli za dopremanje sirupa.
Marko je kupio te buriće da zameni dotrajale metalne na svojim pontonima, mislim da je plaćao oko 1000 dinara komad.
Uzgred, Marko već godinama drži pontone na "otvorenom Dunavu", pa ništa! Verujem da svi znate za Markovu kafanicu u Starim Banovcima, barem iz priče, a ima i dosta slika na forumu.
-
Sto se tice marine na Dunavu,nisam merodavan.Moji jedrilicari jesu na Dunavu ali imaju slep.
Tu bi jedino Busa bio merodavan,oni imaju marinu na otvorenom Dunavu,i zna kako se ponasa.
Tacno Zorane, medjutim zasticeni su potpuno od gornjaka, prebacuje ih najvecim delom, a od kosave ih opet stiti Lido - Veliko ratno ostrvo, sa ledohodom retko kada i nikada nemaju problema, a sa panjevima u rano prolece izlaze na kraj uspesno.
Nije tema "zakuvana" nego se je sad razbistrila situacija. Ptrvobitno shvatio sam da pravite klasicnu marinu . Za taj pristan sto navodite na buricima nije improvizacija ni prva ni poslednja. U svakom slucaju bice Vam od koristi makar u letnjem periodu kad nema salauka i zimi kad nema kosave i leda. :suicide:
-
Od prvog trenutka je jasno da ćemo svi mi naše čamce držati na vodi samo u toku sezone.
Uostalom, tako rade i skoro sve beogradske marine na Dunavu.
Preko zime ćemo i te pontone izvući na suvo, tako da nas led ne zanima.
Letnje oluje su kratkotrajne, neće nam praviti problem.
-
Samo napred Sale i Ekipa...
Eto ni ja ne zelim da vas sputavam u ideji... ali moram... bar malo... da vas samo upozorim...
Na Savi 20 km, pocela je da se pravi marina... Odmah tu pored mene...
Uzeti su oni zeleni pontoni, nesto slicno kao na slici ispod...
(http://www.webgradnja.hr/images/clanci/371/uvodna.jpg)
E sada nastao je problem....Uradili su i one betonske stubove u vodi....
Sve je to bilo lepo, medjutim kada je pustena marina u vodu, nekih 50 tak metera, ljudi nisu mogli da ociste marinu od granja i djubreta,
Na kraju sam video da su otkacili sve pontone i vezali ih za obalu, jer je jedan taj betosnki stub se iskrivio, verovartno od velike kolicine djubreta i panjeva, (u jednom trenutku se pojavilo oko 30-40 metara kvadratnih djubreta....
-
E moj Begej , voleo bih najvise na svetu da si upravu ali gresis 100 %.
Koliko puta sam morao da puzim po pontonima posto nisam mogao da stojim od kosavskih talasa da bih pomogao da se spase neki camci kojima je pukao zadnji vez camca pa su mlatili po drugim camcima.!? A nisam neki zec po tom pitanju .Lido nas nestiti nista ,tek ispod plavog slepa (udruzenje Dunav) lido cuva od kosave.
Elem nemam puno vremena pa da sada natenane citam sve postove na ovu temu ali mogu da kazem sta se najbezbolnije pokazalo na mojoj marini . U poslednjih 15 god se na razne nacine postavljala ,povezivala i osiguravala marina ali najbolja varijanta od svega se pokazalo vezivanje medjusobnih pontona sa aksijalnim i radijalnim kretanjem jer nikada se nezna kakvi i koliki talasi ce biti .Naravno svi vezovi camaca moraju biti jako ozbiljni i samo oni koji su imali duple vezove nikada nisu imali problema ( jedan vez fiksni malo duzi a drugi vez malo kraci ali na federu za amortizaciju trzaja. Zatim razmak izmedju plovila mora biti najmanji 1,5m zbog talasnih intervala koji se poklapaju i postoji mogucnost da kada jedan camac od talasa ide u nazad onaj camac sto je iza njega ide u napred i udara spicem direktno u motor. Vezovi camaca nesmeju biti ni suvise utegnuti ali ni suvise labavi jer labavi imaju dugacak hod napred -nazad i opet problem sa sudaranjem a utegnuti vezovi prave silu pucanja kanapa zbog prenategnutosti i siline trzaja broda. Najveci problem nase desne obale su plutajuca ostrva i balvani kada voda naglo dolazi i kupi svasta sa obale jer nagomilavanjem takvih stvari na sajle i lance kojima je vezan ponton smanjuju aksijalnu i radijalnu pokretljivost i opet pucanje ako dodje do nevremena i talasa .Pontoni se moraju redovno obilaziti i kontrolisati pogotovo u prolecnom i zimskom periodu (zbog vodostaja i leda). MOgao bih o svakavim pojavama jos da kucam ali ...umor .Pokusacu da nadjem jednu sliku nase marine prosle godine da mnogi vide sta moze veliki vodostaj sa balvanima da uradi. pa cu je postaviti u nekoj prikladnoj temi i prokomentarisati tu patnju i resavanje tog problema.
-
Busa, smanji malo taj procenat :lol: ja nisam zagovornik marina na tekucim vodama tako da delim misljenje sa tobom . Neznam samo u kojoj si marini ako si tu gde kaze Zoran znam za problem kanalizacije i u odnosu na Motonauticki klub Zemun daleko je manja kosava, jel Vas ipak stiti malo V. R. O :good: Sto se panjeva tice nema nazalost pomoci, znam to i jedino radna akcija i dezurstva. Marine gde nema tih problema su veoma skupe, ali su bezbedne. :slow_en: :hi:
-
Ma Begej ,ja sam na moto nautickom klubu i nista nas nestiti lido.Ti si mislio na jedrilicare oni su kod balona za fudbal.Tu je kanalizacija koja pravi problem ali su zasticeni od lida sto se tice kosave.
-
Mislio sam da si kod jedrilicara, a ta tvoja marina ce biti jedna od najlepsih na Dunavu naravno leti, a zimi fotografija sve govori. Bio sam u toj marini davno 1991-93 kada nas je kosava sve po rasturala i podigla pontone u vazduh tako da su camci viseli ko cicak sa pontona, a steta je bila velika. Sad su sipovi i mnogo bolja situacija, ali za takve sipove trebaju i ozbiljni pontoni. :drinks: :tenk:
-
Treba da vidis formirani 4 red sa novim metalnim pontonima :good:
-
Mali update:
Ispostavilo se da, u ovom trenutku, samo Zoki, Vlada, LSI i ja imamo spremnost i volju da se bacimo u ovaj poduhvat.
Kako na jedan ponton od 6 metara mogu da se komforno i sigurno vežu samo 3 plovila, za naša 4 čamca bi morali da pravimo 2 pontona.
Rešenje nam je ponudio predsednik kluba, veliki domaćin, gospodin Ljolja. :good: :drinks: Naime, čovek je odmah ponudio da jedan čamac može da se veže na njegov, već postojeći ponton.
Uz to, ponudio nam je i nekih 20-tak metalnih burića, bez ikakve naknade, tako da će oni koji reše da nam se naknadno pridruže, imati trošak manje.
Takođe, čovek ima i ankere i sajle, tako da je i to velika pomoć, za ovaj skromni početak! :good:
Pošto sad pravimo samo jedan ponton, a imamo i dovoljno burića u rezervi, gledaćemo da pod ovaj ponton stavimo veći broj burića, kako bi povećali nosivost i stabilnost.
Sa druge strane, malo je smanjena širina pontona, kako bi se malo uštedelo na materijalu. Nabavka materijala i radovi kreću odmah posle uskršnjih praznika.
-
Treba da vidis formirani 4 red sa novim metalnim pontonima :good:
Predlazem ti da ako mozes da biras, ipak izaberes prvi red do obale. :good: :drinks:
-
Samo da ažuriram temu najnovijom informacijom.
Danas posle podne bio sam u Banovcima da komšiji iz Batajnice pokažem gde se nalazi nautički klub u kojem ćemo držati čamce.
Komšija, gospodin Nedić, inače član našeg foruma, ali ne mnogo aktivan, poseduje čamac koji je uradjen po uzoru na Elan 495, ali je produžen za metar.
Izgleda da mu se svidelo ono što je video i mogli bismo očekivati da će njegov čamac sa novokupljenim motorom biti tamo na vezu već za 1. maj.
Dakle, sada nas je već: Zoran Kaćintata, Sale NB, Vlada, komšija Nedić i ja = 5.
Uz nekoliko članova kluba od prošle godine, izgleda da će nas vrlo brzo biti dovoljno da možemo da angažujemo i noćnog čuvara!
-
A hoćete li imati komercijalne vezove , za nas što ćemo doći na otvaranje :tenk:
-
Kako napreduju radovi, moze li neka fotografija? :drinks: :slow_en: :hi:
-
ljudi koliko ima dubine tu gde su planirani vezovi ?
bilo bi dobro da predjete par puta sonarom tuda i date onsovne informacije o dubinama pri nekom od vodostaja
-
ljudi koliko ima dubine tu gde su planirani vezovi ?
bilo bi dobro da predjete par puta sonarom tuda i date onsovne informacije o dubinama pri nekom od vodostaja
Ne znam tačne dubine, ali celu prošlu sezonu je tu bila vezana jedna jedrilica, pa.... nije manje od metra, na nekom srednjem vodostaju.
-
Sta se desilo sa marinom. Tek sada naleteh na ovu temu. Ideja mi se dopada. Jeli to jos uvek aktuelno.
-
Pa... spala knjiga na jedno slovo! Iz raznoraznih razloga nije se mrdnulo dalje od lepih želja i planova.
Ja i dalje imam puno dvorište burića, tako da, ako se pojavi dovoljno zainteresovanih, i spremnih da se angažuju, cela priča može lako da se opet pokrene.
-
Treba ponovo pustiti pricu , jer je to resenje za sporija plovila koja se cesto ili redovno koriste uzvodno od Zemuna. To bi ustedelo puno vremene i goriva za odlazak na te prostore . Mogla bi to biti i rezervna marina za mnoge Beogradske nauticare . Podrazumeva se da je racionalno koristiti je sest meseci u godini. Broj od deset zainteresovanih bi trebalo lako postici , ali pricu treba prosiriti po svim forumima pa da vidimo. Ako ne za ovu sezonu , onda za sledecu svakako.
-
To su uglavnom zimske teme, a leti kada treba da se prione na posao udare vrucine i eto ti svaki ostaje u dosadasnjim pozicijama. lol hi
-
Pozdrav za Banovce, tek sam sada pročitao ideju o pravljenju marine, mada je od početka teme prošlo dosta vremena . kakva je situacija sada sa marinom, da li se nešto od toga realizovalo. Skoro sam kupio čamac, do sada se nalazio na Adi u rukavcu, pre mesec dana sam ga izvukao na suvo kod sebe u dvorište da bi ga malo na proleće sredio. Razgledam mesta gde bih od proleća držao čamac. Živim u Batajnici, pa mi se dopada ta ideja o marini u Banovcima, ide zima, ali ako je to aktuelno od proleća mogao bih vam se pridružiti, pomoći malo, makar radnom sangom, naravno ako me primate. Pozdrav.