Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Palubna oprema => Temu započeo: Kapetan 12, 11, 2010, 09:26:28 pre podne
-
Jako jednostavno , ako nije u ruci ima tendenciju da ide levo desno ...
Da li neko zna za neko resenje koje se primenjuje u praksi ?
-
Daš gospođi ili deci a ti odeš na pramac pušiš i piješ sokić :dance:
-
Uzmi gumu za pak treger od kola,i razapni izmedju dve bitve.Kad zatreba samo nabacis
jedan krug na drsku rudera kormila.To ti je za prvu pomoc.Inace imas i sistem sa koturacom
koji je pricvrscen za rudu kormila.Kroz njega ide kanap na bitve.On je zategnut.Kad pozelis
da ucvrstis kormilo pritegnes koturacu i kanap srafom.
-
Au, pa to cak i ja znam....
Kanap za bitvu levo od rucice kormila, pa onda dva kruga oko rucice kormila, i onda za bitvu desno od kormila.
robi dugo se namesta , nije precizno i drzi 1 minut .... batalio sam taj princip .. cak sam rokao 4 5 krugova i nista
zorane nije losa ta ideja ...
-
Kapetane
Na talasima, jedino lepo drzi autopilot.
Ovo je resenje da mozes da skoknes do
kabine ili tako nesto.U svakom slucaju sa-
mo na sekund sto se kaze.
-
ma najvise mi smeta to sto dok podignem jedra ladja ode u desetom pravcu ... moracu da izmozgam nesto ...
-
Kap evo iskustvo iz prve ruke.
Godinama sam imao stoper za kormilo i sjajno me sluzio, mislim da ces moci da ga napravis sam.
Bio je razapet konopac od boka na bok a kada se ubaci stoper onda se dovoljno zategnut da drzi kormilo.
Takoreci pravio je trougao dve tacke gde je pricvrscen i treca tacka je mesto na kormilu.
A stoper kada povucem rucicu ona ga zaglavi i kormilo nema da mrda.
Lako se otpusti i ubaci u njega bez neke velike matematike.
Za neke duze staze trebao bi da imas auto pilota.
Mada pazi sve sto stavis na rucicu kormila sa donje strane moze da cepa odecu a pogotovo kabanice.
Pazi samo kako to nesto postavljas.
Na ovoj mojoj slici stopera nema nazalost jer sam tek namontirao novo rudo, ali mozes da vidis kako je bio razapet konopac koji ga je drzao.
A na ovim na zalost malim slikama moze da vidis kako stoper izgleda i savetujem da bude sa donje strane tako kada izbacis konopac iz njega da ti ne smeta.
-
Капетане, аутопилот, дефинитивно.
-
ljudi jel pricamo o mehanickom ili elektornskom autopilotu ?
-
Ako mene pitas ja govorim o najjednostavnijem sistemu da ti drzi kormilo dok se zezas sa podizanjem jedara.
Mada cim bi podigao glavno gasio bi motor pa posle dizao genovu. Tako je lakse upravljati.
Mehanickog pilota da stavis u rad treba ti mnogo vise vremena nego samo da ustopas rudu kormila.
-
samo mi treba da ga ustopam ... smislio sam neki sistem ovih dana cu ga napraviti ...
inace cim odem da dizem jedra prvo i osnovno mi je motor u ler pa sve ostalo ;)
-
Kad dizes jedro,glavno,ides u vetar sa malim gasom.
-
Kad dizes jedro,glavno,ides u vetar sa malim gasom.
da naravno ali u tom slucajuopet dolazimo do problema kormila kojje vrluda pa na to dodaj gas i jako brzo moras da reagujes i korigujes pramac ... zato ga i stavljam u ler dok ne resim stopovanje kormila...
-
Stavi klizace na jedro pa ces ga brze podizati :).
-
Stavi klizace na jedro pa ces ga brze podizati :).
znam ne stizem :(
smislio sam kako cu za roll flok, gledao sam jedan na mojoj marini i mislim da moze da se uradi identican u kucnoj radinosti
-
ljudi jel pricamo o mehanickom ili elektornskom autopilotu ?
Ja mogu da ti pričam o Garmin autopilotu :)
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=228&pID=68528
-
Kap za to treba vise prakse sto zelis da postignes. Meni je to posle par izlazaka postala rutina cak sam kratio jedra sam u voznji bez da mi iko pomaze po zestokim vetrovima.
Meni je uvek bilo vazno da dignem glavno najbrze sto mogu a cim njega dignem odmah gasim motor i namestam se za dizanje Genove.
Sve je gotovo za manje od 5 min. Naravno bez ichije asistencije.
Nikad nisam imao nikakve pilote sem malog stopera na rudi kormila koji ne bi menjao ni za sta, sem za duze staze mozda pilot da malo iskuliram.
-
ljudi jel pricamo o mehanickom ili elektornskom autopilotu ?
Ja mogu da ti pričam o Garmin autopilotu :)
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=228&pID=68528
skupo bre :)
Nemo ja pre isplovljenja napakujem na pramac genovu i sve uvezem od uzda pa na dalje ... isplovim i onda dignem glavno , a genovu dignem za 10 sekundi ... generalno cela akcija oko 5 minuta ali ode ladja u tri lepe....
kupicu onu gumu za kola sa zubcima i staviti izmedju dva konopca , taman ce da drzi koliko treba :)
btw danas sam ponovo pogledao teoriju jedrenja i skapirao zasto se meni brod naginje 40 stepeni a ne ide bas toliko brzo :) :suicide:
-
I kod mene je isti slucaj sve spremim pre nego izadjem na vodu. Samo sam na Genovi na roglju podigaca vezao tanki konopac koji ide do kokpita. Sproveden je kroz karabinere koji se kace na sajlu napred, tako da se ne bi umrsio ili landarao na vetru.
On mi je sluzio da ne moram na pramac da idem da bi Genovu svukao dole.
Glavno sam dizao malo sastrane da bi mogao da lakse vitlam vinch a da ne popijem Boom u glavu.
Pre nego dizes ili spustas jedro uvek podigac odmrsis da samo spustanje bude isti tako brzinsko kao i dizanje.
Kada nesto radis ne radi uvek na isti nacin probaj da malo menjas tehniku da bi video koja ti je najbolja.
-
uvek drugacije i uradim :) jos nemam neku tehniku ...
uskoro krecem da radim roll flok :) sve sam smislio i jos ako mi uspe ... joj srece :)
-
evo ti jedan primjer kako da ucvrstis kormilo ako se nevaram ti si pitao.......
-
Nisam jedrilicar ali ovaj sistem deluje max.upotrebljivo i max. jednostavno i max se lako i brzo rukuje snjim,svaka cast Zoke :good:
-
evo ti jedan primjer kako da ucvrstis kormilo ako se nevaram ti si pitao.......
zoke svaka cast :good: extra jednostavno !!! moram nadjem majstora da bi to zbudzi !
-
OVDJE JE GORILO nisam znao gdje da nadjem tvoj upit na kojoj temi pa sam otvorio novu.
Ovo ti je sistem sa ajkule orginalan prost a dobar
-
spojio sam :good: