Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: zicdra 27, 10, 2010, 21:31:29 posle podne
-
Pozdrav ljudi,
imam problema sa camcem koji je je 7 metara preko svega i 2 m sirine napred je V pa ide u blago V.E sad kad stanem
sa strane camca on se bas onako momacki nagne na jednu stranu mislim kad bi jos neko stao da bi se prevrnuo.Jel ima neko ideju sta bih mogao da uradim?Ja sam mislio da nalijem betona u kobilicu broda e sad koliko je to pametno i sta vi predlazete?
-
a koja je visina broda?
-
i koji je materijal broda
-
bolje koliki je gaz?.
-
ma cekaj? imas kobilicu , sirok 2 a dugacak 7 m imas blagi v pa ka spicu u veci v ?????
sta je to tako nestabilno BACAJ SLIKU NA FORUM
-
Namam Kobilicu na ispod broda,na terasi je oko dva metra visok a kabina mu je jako mala oko metar a gaz pa ja bi reako da nema ni 15 cm.Aj pokusacu ako nadjem neku dobru sliku broda pa da pogledate.Brod sam tek kupio jes da je smesan al za 300 eura valja bar da ne pokisnem, sad ga trenutno sredjujem pa valjda ce biti nesto al prvo da resim stabilnost.
-
kako terasa visoka 2m ? prijatelju daj ti nama sliku tog camca mislim da cemo se svi ukljuciti u taj tvoj problem i cuces sigurno nesto valjano bar od jednog od nas. :drinks:
-
daj sliku
-
Eve slike ako mozete sa ove slike da procenite
(http://i53.tinypic.com/t7h5a8.jpg)
-
(http://i53.tinypic.com/5eh4pj.jpg)
-
Nestabilan brod nije nikakva novost,mozes da napravis kobilicu i napunis je betonom,ali ce kobilica smetati kod pristajanja uz obalu,tj doci ce do nasukavanja,jer duboku kobilicu imaju uglavnom brodovi sa brodskim motorom.Drugo i najjeftinije resenje je da poredjas dzakove sa kamenjem uzduz po dnu camca i tako mu spustis teziste(kamenje da bude velicine jajeta,ali bez peska,jer pesak upija vodu).Trece,ugradnja blistera,na vodenoj liniji,ali to vec mora neko strucan da proracuna(dimenzije blistera i visinu na koju se postavljaju).
Treba da ugradjujem blistere na jedan aluminijumski brod koji ima slicnih problema,ali je inzenjer sve proracunao,moje je samo izvodjenje radova.
-
Ja razmisljam da mu ulijem beton po dnu camca pa tako da mu spustim teziste.Jel ima neka slika kako ti blisteri izgledaju ili kako se zovu na engleskom ili neki drugi izraz pa da potrazim na netu.
-
Koliko mogu da vidim deo zrcala , č ini mi se da je tvoje korito celom dužinom V , pa i na zrcalu , što je u svakom slučaju uslov da čamac bude nestabilan. Zrcalo se samo delimično vidi na slici ali to malo što se vidi mislim da je to problem.Taj slučaj se rešava izmenom korita , to jest u zadnjoj trećini odprilike prema krmi korito prelazi u skoro ravan taban , i to mu daje stabilnost.Takvu jednu prepravku sam radio i u suštini nije veliki posao ali stvar komplikuje unutrašnja oprema i drveni enterijer koji mora da se izvadi radi varenja i brušenja, ako u delu patosa gde se vari novi deo korita nema oplate onda sama prepravka nije mnogo komplikovana .
Ako ti je čamac na suvom možemo ti pomoći savetom na licu mesta ali nam reci gde se čamac nalazi pa ćemo naći rešenje i za tvoju muku
-
Koliko mogu da vidim deo zrcala , č ini mi se da je tvoje korito celom dužinom V , pa i na zrcalu , što je u svakom slučaju uslov da čamac bude nestabilan. Zrcalo se samo delimično vidi na slici ali to malo što se vidi mislim da je to problem.Taj slučaj se rešava izmenom korita , to jest u zadnjoj trećini odprilike prema krmi korito prelazi u skoro ravan taban , i to mu daje stabilnost.Takvu jednu prepravku sam radio i u suštini nije veliki posao ali stvar komplikuje unutrašnja oprema i drveni enterijer koji mora da se izvadi radi varenja i brušenja, ako u delu patosa gde se vari novi deo korita nema oplate onda sama prepravka nije mnogo komplikovana .
Ako ti je čamac na suvom možemo ti pomoći savetom na licu mesta ali nam reci gde se čamac nalazi pa ćemo naći rešenje i za tvoju muku
bas to htedoh da kazem,,,,
-
U pravu ste ovako izgleda korito camca.Camac se nalazi u Starom Slankamenu.Ma drvo nije problem samo mislim da je ipak veliki posao menjati korito broda.Znaci morao bih da odsecem zadnju trecinu broda i da uradim da [relazi u ravno?
(http://i54.tinypic.com/34oxbom.png)
-
Можда се варам али невјероватно ме подсјећа на војни реморкер, па и димензије корита су сличне.
Копирано или...
-
pa sto odma nerece da se nalazi u slankamenu?
pa to sve objasnjava
korito pravljeno za slanu vodu nista tu ne pomaze sljunak...
-
nije remorker, garant....ne treba da se sece, samo se doda lim...objasnice odisej vec..., moj savet ti je da svakako dodas malu kobilic kako bi izbegao driftovanje, jer imas jako mali gaz u odnosu na nadgradnju..ni to nije nikakav zahvat...bolje sad nego kasnije...:)
-
Probaj da uradiš kako je kempi rekao sa opterećenjem u unutrašnjosti čamca , a ako to nepomogne onda ti prepravka korita negine. Ne sečeš zadnju trećinu čamca već samo taban ispravljaš ubacivanjem novog dna(tabana) ili što je rekao kempi izrada blistera. Za sada neka prva opcija bude opterećenje pa posle toga će se videti šta dalje
-
Probacu prvo da opteretim dno pa cemo da vidimo,Ma kakav remorker to je zaobljeno bure al za te pare da ga prodam u staro gvozdje dobicu te pare.Samo bi ga onda kad bi radio dno prepravljao i kabinu ovaj gornji deo sam ustaklio sad sam mislio da vrata uvucem pa da dobijem jos malo na prostoru al dok ne resim stabilnost dzaba mi sve.
-
I ja mislim da je predvidjen za teski stabilni motor pa zato plitko gazi. Treba probati sa teretom u kobilici pa ako pomogne moze i trajno resenje.
-
Ako dobro vidim tvoja vodena linija je na zrcalu po ovoj crvenoj liniji.
zelena linija pokazuje novi deo.
To je samo predpostavka ponavljam jer nevidim dobro krmeni deo.
druga diskutabilna stvar je zadnji švanc , a sve mi se čini da ga ima i to popriličan
-
Za probu kanistri s vodom na dno pa je lako napuniti i isprazniti pumpom pa nema cimanja tereta.
-
čak mi se čini da ovaj knik zaokružen plavim nije uopšte u vodi a to govori da ima veliki švanc
-
Za probu kanistri s vodom na dno pa je lako napuniti i isprazniti pumpom pa nema cimanja tereta.
upravo to . Probaj tako pa će biti jasnije šta dalje
-
A jos i gazista (polovina) van linije korita. To mu daje dodatnu nestabilnost.
Bez obzira na "tegove", Kempi je u pravu. Moraces dodatne blistere da postavljas. Ako se odlucis za beton, obavezno postavi neki materijal izmedju betona i lima. Moze i najlon. Nikako beton direktno na lim. "pojesce" ga cement vrlo brzo.
A blisteri su ti okrugle bove oko broda. Kao RIB, samo sto nece biti od gume vec od metala. Mislim da ti nista drugo nece pomoci.
-
Video sam jedan camac koji je rucno radjen. Odmah po porinucu je potonuo pa su mu po celoj duzini dodate velike cevi koje ga drze, kao kod RIB-a. sada plovi ali je malo ruzan.
-
Bas bi bilo ruzno da ja uradim na mom camcu najbolje da nabacim terat pa sta bude bice
-
Može to veoma lepo da se uradi da ne bude ružno. :good:
-
Kad bi se to uradilo da li bi ti blisteri bili stariji puno od ivice broda?
-
Kad bi se to uradilo da li bi ti blisteri bili stariji puno od ivice broda?
ne moraju da budu mnogo odmaknuti, 10 cm je ok. Ali sto sire to bolje za stabilnost, onda deluje ruzno.
-
i sve to jos povecava otpor kretanja. Ovaj je jako uzan, a nerealno visok, zato je sada na suvom :) Cak sta vise dobar majstor moze uraditi i cetvrtaste pontone pa da budu zavareni za korito tj. da simulira sire dno. Ali sve je to budzenje da se razumemo.
-
Jel dovoljno preecnika fi 125 ili fi 160?
-
U najboljem slucaju, trebali bi bar da budu ravni sa gazistima, posto su gazista sira od korita. Tako bar ja mislim.
-
prvo proveri koliko se puta do sada prevrnuo taj camac... po ovom izgledu mislim da bi ga svaki bocni vetar oduvao u vodu ...
razmisli o niskoj kobilici , nesto kao na slici ali mnogo nize da ide kako bi mogao da pristajes... ispod 100 kila nemoj da ides...
(http://www.cruisersforum.com/attachments/gallery/1/8/9/keelTypes.jpg)
recimo opcija E.. i na donjem delu izlij beton i obliku "rakete "
nesto ovako naprimer
(http://www.sleepingwithoars.com/Pictures/Fin%20Keel.jpg)
ako ovako uradis posticices dve stvari
1 napravices polugu koja je mnogostruko veca nego da samo ulijes beton u korito
2 imaces kobilicu koja ti nam tom camcu jako treba ...
racunaj da bi morao u korito da stavis sigurno 500 kila betona dok bi ovde dobro prosao i sa 100-200 kila
-
svi su pomalo upravu ali sve zavisi kako ce tvoj camac odreagovati na sve te stvari odnosno sta je najbolje resenjese. najbezbolnije je da prvo na neki nacin rasporedis otezanja po podu pa proba ako to nema nikakvog efekta onada neka kobilica nalivena betonom i to je to malko ce se ljuljati, nema plicaka ali se neces prevrnuti.imas tu i dalje opcije prepravka komplet camca ili blisteri sve zavisi od tebe i finansija.
-
Tu kobilicu bi mi jos najlakse bilo da uradim samo ne znam koliko ce mi ona smetati zbog izvlacenja i prilaza obali pogotovo sto u Starom Slankamenu ima dosta regulacija ali ako je to resenje sta cu onda moram.
-
Taj camca koji ima cevi sa strane, cini mi se da su uradjene od boca za autogeno varenje. U principu sto veci precnik to bolje i moci ces u plicak i lako ces ga izvlaciti. Na tebi je da odlucis, racunaj da ce malo biti ruznjikav sa ovim resenjem (bar meni)
-
Теорија је чудо, но вама треба рјешење које може дати неко са искуством у бродоградњи. У сваком случају изложени сте додатном трошку па Дулетов предлог о продаји и није за неразматрање. А једно слично пловило се појавило у Брчком овог љета и погледајте како је на крају ријешена ситуација нестабилности.
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4721.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4721.0)
-
Ovo sto je Kapetan postavio na slici su balast stabilizatori i postavljaju se kod morskih jahti i jedrilica,a sluze za spustanje tezista sistema(G) ispod metacentra(M),da bi camac bio u stabilnom polozaju,jer je za stabilitet camca od bitne vaznosti jedino polozaj metacentra,a stabilitet camca je sposobnost da se vrati u prvobitni polozaj po prestanku delovanja spoljnih sila,koje su izazvale naginjanje,pa razlikujemo staticki i dinamicki stabilitet,tj zavisi da li sile koje narusavaju ravnotezu camca deluju ravnomerno ili na mahove,pa se balast stabilizatori stavljaju da bi se obezbedio dovoljan otpor plovila prema naginjanju.
Razlikujemo jos i stabilitet tezine i stabilitet oblika trupa,stabilitet tezine nepovoljno utice na ukupni stabilitet,pa mora da se smanji,tako da se teziste (G) spusti sto nize,da bi se smanjilo rastojanje izmedju tezista i centra istisnine(F),pa se stavljanjem balasta smanjuje moment stabilitetatezine koji nepovoljno utice na stabilitet.Ako je u pitanju nedovoljan stabilitet oblika trupa treba povecati sirinu camca na vodenoj liniji(VL),tj.povecati poprecni moment inercije(IB),a to se u praksi izvodi ugradnjom blistera na VL,jer je kod poprecnog nagiba stabilitet oblika srazmeran trecem stepenu sirine camca(B).
-
Nesto citam sve ovo pa rekoh da i ja kazem ponesto.Evo ovako,ili prodaja(a to ce tesko ici) ili pravac Titel kod Odiseja pa u prepravke!Gore da bude ne moze!Opravice ga Ika!!
-
Polako bre deda, duga je zima a diskusija se tek rasplamsava :)
E dobro onda!!Nista nisam rekao!!! :lol:
-
Čitam šta su Dule i Kempi napisali u vezi prevazilaženja problema. :suicide:
Hajde sad - ima li ovde neko ko misli da je moje objašnjenje razlike izmedju mase i težine bilo komplikovano? :diablo:
-
Може лако да се деси да буџење овог чамца кошта као пола израде новог а засигурно ће коштати далеко више него што му је реална вредност. Да не помињем да је велико питање да ли ће такво буџење уопште успети да дотера пловне карактеристике ...
Са друге стране ако и успе да се прода, купиће га највероватније неко ко такође није свестан колико је овако нестабилно пловило опасно. Па ако се залети на сред Дунава, оде он Светом Петру на истину ...
Избор је заиста тежак а паметног одговора немам.
-
Ja se vama divim do imbencilnosti . Tita mi !
-
Ubiste čoveka u pojam....ista priča kao i sa mojom jedrilicom....Potopiste mu brod pre nego shto ste ga uopšte videli, kao da svi na Dunavu imaju savršena plovila. Mene druže slično poslaše na dno Dunava kad sam pitao šta da radim kad skinem balast :). Čast izuzecima koji su mi dali pravi savet. Da mu se prodaje ne bi ga ni kupio, uostalom svaka druga ladja na Dunavu je polustabilni kontejner koji vrednost ima samo po 14 din/kg..
Kako sam ja rešio problem....Dobar savet sam dobio od jednog forumaša i od toga sam krenuo. Pošto se poznajem sa Ljubom iz Lia Nautike i njegiovim plastičarom, posavetujem se sa njima i ljudi kažu da su prepravili par jedrilica i da su savršeno stabilne. Da ce mi po istisnini i gabaritu broda izračunati kobilicu. Tako i bi, ispala je na brod oko 8 m kobilica duzine 5,5m a dubine 35cm. Ostaje samo još da vidimo čime cemo je puniti kad brod ubacim u vodu na prolece, odnosno gde i koliko cemo tereta dodati unutar izlivene kobilice.
Ja nisam nikakav strucnjak, i moj ti je savet da nadjesh nekog da to pogleda i kaze sta da radish. Ovako, samo cesh biti zbunjen i razočaran. ja znam da nema uvek sve finansisku isplativost, neshto se radi i zbog srca, nemoj da prodajesh, nema razloga sve se može doraditi....Da je to tako, da se sve shto nije " fabrički" na Dunavu potopi, Politika bi leti imala prepune crne strane :) U mom slučaju je korito bilo oble forme i dodavanje kobilice je za to pravo rešenje...Samo napred!!!
-
Ubiste čoveka u pojam....ista priča kao i sa mojom jedrilicom....Potopiste mu brod pre nego shto ste ga uopšte videli, kao da svi na Dunavu imaju savršena plovila. Mene druže slično poslaše na dno Dunava kad sam pitao šta da radim kad skinem balast :). Čast izuzecima koji su mi dali pravi savet. Da mu se prodaje ne bi ga ni kupio, uostalom svaka druga ladja na Dunavu je polustabilni kontejner koji vrednost ima samo po 14 din/kg..
Kako sam ja rešio problem....Dobar savet sam dobio od jednog forumaša i od toga sam krenuo. Pošto se poznajem sa Ljubom iz Lia Nautike i njegiovim plastičarom, posavetujem se sa njima i ljudi kažu da su prepravili par jedrilica i da su savršeno stabilne. Da ce mi po istisnini i gabaritu broda izračunati kobilicu. Tako i bi, ispala je na brod oko 8 m kobilica duzine 5,5m a dubine 35cm. Ostaje samo još da vidimo čime cemo je puniti kad brod ubacim u vodu na prolece, odnosno gde i koliko cemo tereta dodati unutar izlivene kobilice.
Ja nisam nikakav strucnjak, i moj ti je savet da nadjesh nekog da to pogleda i kaze sta da radish. Ovako, samo cesh biti zbunjen i razočaran. ja znam da nema uvek sve finansisku isplativost, neshto se radi i zbog srca, nemoj da prodajesh, nema razloga sve se može doraditi....Da je to tako, da se sve shto nije " fabrički" na Dunavu potopi, Politika bi leti imala prepune crne strane :) U mom slučaju je korito bilo oble forme i dodavanje kobilice je za to pravo rešenje...Samo napred!!!
prvi pravi
-
U mom slučaju je korito bilo oble forme i dodavanje kobilice je za to pravo rešenje...Samo napred!!!
u tvom slucaju je korito bilo prvobitno predvidjeno za kobilicu , i ne radi se o novom resenju nego vracanju na staro ali sa modifikacijom :)
tebi bi recimo odgovaralo bilo sta od A B C E, drugim recima jednu kobilicu si zamenio sa drugom, samim time si smanjio gaz i izgubio mogucnost da ides na vetar , znaci sto duza kobilica i sto plica a sira (zbog balasta)
isto to sto su tebi rekli i Lia nautici je receno i ovde sto veca kobilica da bi G bio sto nizi ... ni njemu nece pomoci da sipa beton u korito kao sto ne bi ni tebi ...
-
Eto REŠENJA!
Sipaš beton PORED čamca, ali ravnomerno sa obe strane, dok ne postane stabilan. :taunt:
Idem da se :suicide:.
:drinks:
-
dule G uvek mora da je iznad M , inace ce brod odmah da se prevrne i da sam postavi stvari kako dolikuju, dole G gore M...
kempjev post mora iz dva puta da se cita ili polako , ali smislen je i potpuno je u pravu ...
kempi sta tacno znaci : poprecni moment inercije(IB) taj deo nisam razumeo
-
@Dule
Camac se moze nalaziti u 3 polozaja stabiliteta:
1.STABILAN polozaj kada je metacentar(M)iznad tezista sistema camca(G) pa je MF>FG,gde je (F)teziste istisnine,pa moment stabiliteta,odnosno moment ispravljanja nastoje da vrate camac u prvobitni polozaj.
2.INDIFERENTAN polozaj gde je MF=FG,ovde ne postoji moment stabiliteta,pa camac ostaje nagnut,sve dok ga neka sila ne ispravi.
3.LABILAN polozaj kada je metacentar ispod tezista sistemaMF<FG,tada negativan moment stabiliteta nastoji da poveca ugao nagiba camca.
@Kapetan
Poprecni moment inercije je moment inercije plovne vodene linije u odnosu na uzduznu osu simetrije,tj.ako je nedovoljan stabilitet forme trupa treba povecati metacentarski radijus(MbF),pa je MbF=Ib:V,gde je(V) istisnina camca i u slucaju nagiba ostaje nepromenjena,jer je izronjeni klin jednak uronjenom klinu,pa kao zakljucak dobijamo da se povecanjem metacentarskog radijusa povecava moment inercije,tj povecanjem sirine camca na VL povecavamo stabilnost,tj kako sam napisao u prvom postu;ugradnjom blistera na vodenoj liniji dobicemo vecu stabilnost.Nadam se da je sada malo jasnije.
Ugradnja blistera ne mora da bude skupa,dovoljno je za bokove camca zavariti"L"profile i za njih zasrafiti drvene grede,uzduz na oba boka camca,ako je camac dugacak 7m,neka blister bude 4m,postavljen u liniji sa krmom pa prema pramcu.Spoljni oblik blistera treba da je poluokrugao da bi stvarao manji otpor pri kretanju camca.Jos da napomenem da je izuzetno vazno da je sredina blistera na vodenoj liniji.
-
Juce sam bio ma vodi i lingerisao se kad je prosla bela ladja majko moja molio sam boga da se ne prevrnem.E sad ja sam malo pogledao korito i to ovako izgleda.E sad ja bi naradije menjao zadnji deo korita kako sto je rekao Odisej
(http://i54.tinypic.com/2qjyku9.jpg)
sta mislite da dali bi imao bar malo vecu stabilnost,i malo tereta da dodam u kaljuzni deo
-
dobio bi mozda 5-10% na stabilnosti.. i nista drugo ... zamisli da je pored bele ladje duvao i neki vetric...
stavi kobilicu zatopi je olovom ili betonom i to je to ... kobilicu mozes da napravis na srafove pa je natenane napravis a posle samo zavrnes na korito , manje ces se muciti ... ujedno mora i ojacanje na korito
sipanjem balasta u patos ne dobijas mnogo centar gravitacije ce otici nesto nize al opet ces imati problem na talasima..
ili blistere
-
Na koritu camca gde bi trebala doci kobilica imam kao jedan flah poduzini od oko 1cm ne znam dal bih mogao za njega da zavarim kobilicu cimini se kad bih udario negde da ne bi izdrazalo?A kako na srafove da je zavrnem u dno korita?Bojim se da ne bi pustalo negde ako bi zavrnuo u korito?I koliko bi trebala da bude dimenzija kobilice sirina visina debljina?
-
tu su vec strucma pitanja, ajde pokusacu da izbunarim ovo kacenje kobilice na netu pa cu ostaviti ovde
@ oblak jel mozes da okacis slike kako to kod tebe izgleda?
-
Uporno gledam drugu fotografiju na kojoj se vidi delimično ono što ja smatram da je problem . Po ovome ni ta vodena linija koju si nacrtao neizgleda da je tačna
-
evo par slika kao ideja ... ali to mora neko strucan da ti da tacne podatke
stavljam razne modele cisto da dobijes ideju ...
(http://www.sayerdesign.com/Down-105---Keel-fit.jpg)
(http://www.gartsideboats.com/gallery/d.jpg)
(http://www.jordanyachts.com/blog/wp-content/uploads/2009/12/keel-bolts.jpg)
(http://madmariner.com/files/images/REPLACING_KEEL_BOLTS_041510_PB-P4.gif)
(http://madmariner.com/files/images/REPLACING_KEEL_BOLTS_041510_PB-P2.gif)
(http://ocean-sailing-for-children.org/wp-content/uploads/2010/01/Keel-bolts3.jpg)
(http://j30.us/images/2010-Npt-Boatshow/Low-Res/J111-keel-sump.jpg)
(http://www.rutuonline.com/assets/images/keel_plan.gif)
-
pravo rešenje može da se nadje kad čamac bude na suvom , ovako samo nagadjamo šta je i kako je
-
Izgleda da Odisej prica u vetar! :yahoo:
Evo sta bih ja uradio.........
1) izvukao camac na suvo i pozvao Iku da dodje i pogleda
ili
2) upalio motor,pravac Titel
Mozemo mi ovako do rane zore da ispredamo,nista bez uvida majstora u izgled korita!
-
Deda , Ika se više nebavi tim radovima ,ali sam radio takve popravke, savetima mislim da mogu da pomognem ali fizički radovi za moj kardiovaskularni sistem su prošlost
-
E pa druze to bi bilo super da ako bi mogao da mi odradis i ovako sam mislio nekom da dam da mi to radi ako ja to budem radio ima na vodi da mi se sam rascepi napola.Taman bi mogao i da pogledas merkurija pa da vidis da li bi mogle da se odrade komande na onaj tvoj sistem.Meni je camac u marini u Starom Slankamenu pa ti kad budes mogao pa da se dogovorimo,ili bih ja mogao da se provozam camcem do Banovaca ako ti vise odgovara.Moram nesto da resim pravo da ti kazem bojim se da se ne potopim i ja sa zajedno sa camcem.
-
zicdra ima li sta novo ?