Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: Vuk 26, 10, 2010, 11:05:49 pre podne

Naslov: Tomos 10 na gas
Poruka od: Vuk 26, 10, 2010, 11:05:49 pre podne
http://www.kupujemprodajem.com/tomos-10-plin-356684-oglas.htm?filter_id=1541 (http://www.kupujemprodajem.com/tomos-10-plin-356684-oglas.htm?filter_id=1541)
Kako je ovo moguće??? Dvotaktni pa još na plin :superstition:
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Labud 1258 26, 10, 2010, 11:14:30 pre podne
A nije ni Autolube ???

Ajde neko ko razume da malo ovo pojasni
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: budens72 26, 10, 2010, 12:08:28 posle podne
i meni to nije jasno...ima i jedan Johnson 25 isto sa plinom u oglasima....kako li to funkcioniše,kako se podmazuje  :this:
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: IKA 26, 10, 2010, 12:39:51 posle podne
u dvotaktne motore se odavno ugradjuje plin , stim što faktički praviš autolub sistem. na fotki se vidi dotatni rezervoar za ulje koje vakumom biva usisan kad radi na plin
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Vuk 26, 10, 2010, 12:47:35 posle podne
Kako se odredjuje dovoljna kolicia ulja?
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: oblak 26, 10, 2010, 14:08:43 posle podne
u dvotaktne motore se odavno ugradjuje plin , stim što faktički praviš autolub sistem. na fotki se vidi dotatni rezervoar za ulje koje vakumom biva usisan kad radi na plin

Tako je. Inache slichan sistem je primenjen kad se plin ugradjuje na V-tec automobilske motore ( ford focus, honda civic itd..) Potrebno je zbog keramičkih siceva ventila koji se inache podmazuju benzinom dodati jednu autolub posudu iz koje ce specijalno ulje ( ulje koje ima visoku tačku sagorevanja slichno sintetičkom dvotaktolu) vršiti ulogu podmazivanja.

Ovakav sistem je primenjen i na dvotaktnim vanbrodskim motorima. Sam plinski uredjaj je klasichan ( grejan  vodom), ja preporuchujem mali landi jer je jako malih dimenzija i košta u Union Kariću oko 25-30 eura. Taj plinski uredjaj ima i "spoljni" ventil koji drzi visoki pritisak iz boce što većina uredjaja nema ( BRC, Lovato i sl) pa nije potrebno stavljati dodatni elektro ventil izmedju boce i raspršivača.
E sad što se posudice za auto lub tiče. Ima dve varijante. Pre nego što se pre par godina pojavila " fabrička" mi smo je pravili tako što bi kupili posudicu za kočiono ulje od Jugica ili keca i na nju zakačili infuziono crevo sa kliznom davilicom protoka s kojom se vrlo lako moglo regulisati koliko kapi u minuti zelite da propustite u motor. Danas imate, opet kod Union karica da kupite kompletnu posudu sa slichnim regulatorom protoka  za 1500 din.

Sama ugradnja je jako jednostavna naročito kod motora koji imaju dosta prostora pod kapom... Idealan motor za prepravku na plin je Parsun 5, kod njega nema potrebe da se dodatno podmazuje ( 4 takta) te je tako ugradnja smešna  :)

Jedini istinski problem kod plina na čamcu je težina rezervoara koji se mora vuci do plinske pumpe. taj problem je rešio Vlada iz Futoga uvezavši aluminijumsku bocu za plin koja je znatno lakša ali nije ni malo jeftina :-)

 
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: zorter 26, 10, 2010, 16:55:55 posle podne
Oblak, bilo bi mnogo dobro ako bi mogao da slikas te uredjaje i slikama opises nacin ugradnje. Tema je veoma zanimljiva i verujem da bi mnoge zanimalo. Ako budes u mogucnosti, kad budes prolazio pored te prodavnice, svrati i slikaj uredjaj i tu bocu, pa daj je ovde.
Pozzzz
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: barbanesa 26, 10, 2010, 18:31:03 posle podne
Da li neko zna koliko kosta ugradnja uredjaja u 10-ku?
ovo je jako interesantno za mene .
Da treba mi i adresa servisa koji to ugradjuje ili majstora...
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Vuk 26, 10, 2010, 18:35:34 posle podne
Mislim da ce ovo interesovati mnoge. Sta je sa vecim motorima?
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: oblak 26, 10, 2010, 19:16:08 posle podne
Problem je što manje više svi majstori koji ugradjuju pline nece da se "zamaraju" sa takvim projektima, jbg, valjda ne mogu da naplate dovoljno...

Ovakav je princip.

Za sve motore 4 takta- ugradnja je potpuno ista kao i na automobilskom motoru.
Isparivač se montira gde ima prostora ( zavisi od tipa), voda za grejanje se uzme sa " cirkulacije ( obično postoji vod koji greje karburator i grane) i poveže na red sa isparivačem.
Plin se od isparivača preko regulacione slavine uvodi direktno u karburator , tako što se karburator buši odmah iznad leptira gasa ( nikako iznad saug leptira) i ušrafljuje uvodnik koji predstavlja venturijevu cev.
Bocu kupujete bilo automobilsku bilo kucnu ( sistem kao na viljuškarima na plin).
Ako je automobilska mora imati multiventil i punjač a ako je kucna onda stavljate T račvu na ventil i sa jedne strane montirate punjač a sa druge strane 6mm bakar koji vodi do isparivača. Isparivači skoro svi sem Landija nemaju spoljni ventil sa iglicom pa ako stavljate neki drugi stavite i jedan plinski ventil pre samog isparivača da bi drzao visok pritisak iz boce.
Aktivaciju plinskog uredjaja a postoje vakumski i električni radite na sledeci nacin:
vakumski prikljucujete tako shto vakumski izvod na isparivaču preko gumenog crevceta vezujete negde na usisnu granu bilo da ce te bushiti rupicu i uvrnuti usisnik ili tako shto ce te iskoristiti neki vec postojeci vakum.
Kod elektricnog, zicu sa prekidaca za aktivaciju vezacete tako shto cete obmotati nekoliko krugova oko gajtana svecice ili svecica ako ima vise cilindara ( obicno je dovoljno samo oko jednog)


Za 2 takta motore koji nemaju auto lub potrebno je vezati posudicu kao što sam objasnio u predhodnom postu na usisnu granu.

Ako planirate da zadrzite i benzin na motoru kao opciju potrebno je benzinski vod prekinuti benzinskim elektro ventilom. Prekidach morate u tom slucaju koristiti tropolozajni. 1. polozaj 12v dovedeno na benzinski ventil
2. polozaj 12 v na elektroventil plina i 3. polozaj je prekid 12v na oba ventila...
Ako neko krene u ugradnju nacrtacu mu semu vezivanja prekidaca. jako je prosto :)

Sva oprema je naj jeftinija u Union Karicu, oni se nalaze na Bogosloviji iza Opelovog servisa.
Za jedan motorin bi cena kit kompleta bez boce bila oko 50-60 eura.
Boca ima raznih. Kucna je sasvim OK samo treba kupiti odgovarajuce pancirno crevo sa brzo demontaznim holenderima pošto cete chesto skidati bocu.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: ALBATROS 26, 10, 2010, 19:34:43 posle podne
Bas danas sam razgovarao sa covekom koji se zove Ervin i ta sprava je njegova.On trguje sa svim i svacim (nautika).Prica mi da je tomos kao nov i da je raspolozen za razne kombinacije.Telefon iz oglasa je od njegovog prijatelja pa eto koga interesuje moze da se informise.Inace iz Sombora su!
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Vuk 26, 10, 2010, 19:58:08 posle podne
Sve je to u redu samo ne znam kako se ulje mesa sa plinom. Dok se ulje u  bezninu rastvara fantasticno i tako dospeva rasprseno u sve delove motora bez obzira koliko je to u procentima i bez obzira sto su u jako kratkom kontaku pre ubacivanja u motor, dvotaktna ulja se gotovo trenutno mesaju sa benzinom, bojim se da mala kolicina ulja samo ne proleti po najkracoj putanji od usisa do cilindra i ostavi nepodmazane neke delove motora ili cak da se ne natalozi na dnu motora usled slabog mesanja sa plinom ili kod motora sa vise cilindara da gornji ima manje mazanje od donjeg. Ulje je uvek tecno, a plin je u obliku gas. Kod pravog autolube motora kolicina ulja zavisi od obrtaja, kako je ovo reseno kod ovog sistema.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: dalibor 26, 10, 2010, 20:02:37 posle podne
odlicna stvar za svakog ko ima dvotaktnu masinu!
pitanje je ko ugradjuje i gde?
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: zorter 26, 10, 2010, 20:10:09 posle podne
Ovo je veoma jednostavno ugraditi ako se ima sve sto je potrebno. Ubedjen sam da je veoma isplativa investicija jer u autu imam TNG uredjaj i znam razliku u ceni voznje. Do skoro je voznja bila jeftinija 3-4 puta, ali po najnovijem poskupljenju je spalo na 1:2, a to je i dalje isplativija voznja nego na benzin.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: oblak 26, 10, 2010, 20:22:59 posle podne
Sve je to u redu samo ne znam kako se ulje mesa sa plinom. Dok se ulje u  bezninu rastvara fantasticno i tako dospeva rasprseno u sve delove motora bez obzira koliko je to u procentima i bez obzira sto su u jako kratkom kontaku pre ubacivanja u motor, dvotaktna ulja se gotovo trenutno mesaju sa benzinom, bojim se da mala kolicina ulja samo ne proleti po najkracoj putanji od usisa do cilindra i ostavi nepodmazane neke delove motora ili cak da se ne natalozi na dnu motora usled slabog mesanja sa plinom ili kod motora sa vise cilindara da gornji ima manje mazanje od donjeg. Ulje je uvek tecno, a plin je u obliku gas. Kod pravog autolube motora kolicina ulja zavisi od obrtaja, kako je ovo reseno kod ovog sistema.

Količina ulja zavisi od obrtaja, DA ali, veći obrtaji, jači i vaku, jači vakum više ulja.
Ne mora da se meša sa plinom, ulje ce uci u cilindar raspršeno u aerosol jer prolazi kroz venturijevu cev koja se montira u vidu uvodnika na usisnu granu.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: barbanesa 26, 10, 2010, 21:15:51 posle podne
Samo mi reci da ervin prodaje ovaj motor?
Pitajte drpopa kakvo je imao iskustvo sa ervinom. :suicide:
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: ALBATROS 26, 10, 2010, 22:39:23 posle podne
DA ! Bar tako kaze.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Darkobp 26, 10, 2010, 23:39:38 posle podne
Pre pola godine-godinu sam u jednoj drugoj temi pokusavao da objasnim ljudima da ovaj sistem nije neko veliko svemirsko cudo i da se da videti na nasim prostorima pa sam docekan sa velikim nepoverenjem,pa mi je sad drago da se pojavio Oblak koji je sve to strucnije objasnio i propratio slikama a jos draze sto do celog ''sklopa"moze doci za jeftine pare koje ce obradovati mnoge vlasnike takvih motora :good:

Oblak-ce jer znas mozda nesto o rasplinjacima koji se nemoraju grejati vodom,tipa kakvi se urgadjuju na male generatore za struju vazdusno hladjene?? Mislim da bi to jos uprostilo celu ugradnju

Ti za vazdusne motore mislim da idu samo za motore do 10 ili14ks
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: dalibor 27, 10, 2010, 08:15:53 pre podne
kada neko sazna ko ugradjuje plindzu,neka objavi na sva zvona. Ugradio bih rado ,samo da nije u stadijumu eksperimenta!
Moram da priznam da je spas za sve nas sa 2t motorima.
 :drinks: :drinks: :drinks: :drinks:
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Bucho 27, 10, 2010, 08:41:26 pre podne
Koliko sam ukapirao, Oblak je ekspert za ovo. Mozda covek  hoce da radi to. Mislim da bi u startu imao desetine zainteresovanih. Neka se izjasni.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: LSI 27, 10, 2010, 09:03:48 pre podne
Koliko se sećam iz vremena kada sam vozio Moskviča na gas (pre 25 godina) potrošnja gasa bila je za oko 15-20% veća u litrama od potrošnje benzina.
Da li taj odnos u potrošnji važi i za ove, ovako preradjene 2T motore?

Ako važi, i to treba imati na umu pre donošenja odluke o konverziji.


Ima li neko koga ne mrzi, a ima vremena, da malo preračuna: ako u rezervar stane 23 litre mešavine i ako motor od 25 KS troši po kilometru... koliko boca za domaćinstvo (od 10 litara) treba staviti u čamac za istu autonomiju?

Koliko košta jedan "pravi" rezervoar za gas koji bi se koristio za te namene i koliko je težak (ako čovek neće da prepumpava iz boca za domaćinstvo, onda taj rezervoar treba odneti do pumpe i vratiti napunjen do čamca)?

Da li će na pumpi pristati da toče gas u neki "portabl" rezervoar koji donesemo na punjenje?
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Kapetan 27, 10, 2010, 10:35:32 pre podne
gledao sam par konverzija ... i u par njih je boca morala da se okrece naopako i da stoji uspravno da li je to i ovde problem ?

ostaje li i benzin kao pogonsko gorivo ali ne ?
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: oblak 27, 10, 2010, 11:34:51 pre podne
Darkobp@ Plinu (LPG)  zbog velikog pritiska u boci, gde je u technom stanju, a zatim prelaskom u gasovito u isparivachu, se povecava kinetička energija nekoliko stotina puta što dovodi do trenutnog smrzavanja ( sistem koji je primenjen kod frizidera gde motor povecava pritisak, tera gas kroz kapilaru i povecava mu kinetichku energiju shto dovodi do toga da se u isparivachu freon ohladi i na -20) Zbog toga plinski isparivač je neophodno grejati. Naj jednostavnije je vodom za hladjenje motora i to je primenjeno kod svih vodom hladjenih agregata. Kad je reč o vazdušarima ( Wv Buba i sl) primenjivani su drugi sistemi. Ili je 6mm bakarna cevka koja dovodi plin iz boce motana oko izduvne grane nekoliko desetina krugova ( inače to rešenje italijani primenjuju na vazduhom hladjenim skuteruma) ili je isti dovod putem specijalne sonde uvlačen direktno u auspuh.
I jedno i drugo rešenje radi ali nisu bog zna kako srecni po pitanju sigurnosti. Kod penti, auspuh je neprilazan i takva rešenja su neprimenljiva.

Bucho@ rado cu pomoci svakom "pioniru" ugradnje plina na pentu al s obzirom da se bavim sasvim drugim poslovima u zivotu , nisam zainteresovan da to profesionalno radim  :)

LSI@ tačno tako, agregati na plinu troše oko 10-15 % posto više plina od benzina, medjutim nije uvek tako. Na mnogim automobilskim agregatima dešava se da je potrošnja plina manja nego benzina. Što se tiče količine goriva, računaj slobodno da ako ti je 25 KS trošilo oko 10l na sat da ce ti isto toliko trebati plina. znači da ce ti za istu autonomiju biti potrebno isto plina koliko i benzina. Kucne boce su zahvalne za manje potrošače, lakše su itd ali ce ti trebati dosta boca od 10 l za toliki potrošač.

Pravi rezervoar za gas košta od 3000din 30l do 10.000din za retervoare od 90 l .
Multi ventil sa točilicom košta oko 15e bez obzira na rezervoar. Problem je što 10l plina teži oko 12kg plus boca što je prilična masa za šetnju po gradu do pumpe :) što se tiče pumpadzija svaki ce ti sipati u takav rezervoar, mnoštvo viljuškara koji rade u zatvorenim prostorima da bi smanjili zagadjenje rade upravo na plin.
Vlada iz Futoga ima bocu veličine i oblika kucne, znači desetak litara od aluminijuma koja sa sve plinom teži oko 15,16 kg....vrlo lagano. U nju staje desetak litara plina. to je interesantna boca za recimo 10 ks koji bi sa takvom bocom u 2T varijanti imao autonomiju od bar 2 sata. e sad, ta boca mu je bila, čini mi se oko 100 eura...

Kapetan@ Pretakanje plina iz boce u bocu je komplikovana stvar. postoji varijanta da se puna boca zagreje u toploj vodi , okači višlje od prazne i da se tako pretače, medjutim, takvom metodom nije moguce istočiti sav gas iz boce, mozda dve trecine. nekada su to taxisti radili, kačili kucne boce na drvo xexexexe....Pravo rešenje za pretakanje je gasna uljna pumpa ali to je vec prekomplikovana priča za svakodnevno korišćenje.
moja preporuka su kućne boce, pa sad dve, tri itd.....

Što se tiče benzina, naravno da ostaje u funkciji. postoji preklopnik plin benzin i odmah po nestanku plina može se normalno nastaviti sa vožnjom na čorbu. takodje i obrnut proces, sa benzina na plin je normalan. samo kad se sa benzina prelazi na plin potrebno je prekidač staviti u srednji položaj, sačekati nekoliko sekundi da se potroši benzin iz lončeta karburatora a onda prebaciti na plin. Isto je moguce motor paliti direktno na plin.
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: LSI 27, 10, 2010, 11:45:41 pre podne

LSI@ tačno tako, agregati na plinu troše oko 10-15 % posto više plina od benzina, medjutim nije uvek tako. Na mnogim automobilskim agregatima dešava se da je potrošnja plina manja nego benzina. Što se tiče količine goriva, računaj slobodno da ako ti je 25 KS trošilo oko 10l na sat da ce ti isto toliko trebati plina. znači da ce ti za istu autonomiju biti potrebno isto plina koliko i benzina. Kucne boce su zahvalne za manje potrošače, lakše su itd ali ce ti trebati dosta boca od 10 l za toliki potrošač.

Pravi rezervoar za gas košta od 3000din 30l do 10.000din za retervoare od 90 l .
Multi ventil sa točilicom košta oko 15e bez obzira na rezervoar. Problem je što 10l plina teži oko 12kg plus boca što je prilična masa za šetnju po gradu do pumpe :) što se tiče pumpadzija svaki ce ti sipati u takav rezervoar, mnoštvo viljuškara koji rade u zatvorenim prostorima da bi smanjili zagadjenje rade upravo na plin.
Vlada iz Futoga ima bocu veličine i oblika kucne, znači desetak litara od aluminijuma koja sa sve plinom teži oko 15,16 kg....vrlo lagano. U nju staje desetak litara plina. to je interesantna boca za recimo 10 ks koji bi sa takvom bocom u 2T varijanti imao autonomiju od bar 2 sata. e sad, ta boca mu je bila, čini mi se oko 100 eura...

Kapetan@ Pretakanje plina iz boce u bocu je komplikovana stvar. postoji varijanta da se puna boca zagreje u toploj vodi , okači višlje od prazne i da se tako pretače, medjutim, takvom metodom nije moguce istočiti sav gas iz boce, mozda dve trecine. nekada su to taxisti radili, kačili kucne boce na drvo xexexexe....Pravo rešenje za pretakanje je gasna uljna pumpa ali to je vec prekomplikovana priča za svakodnevno korišćenje.
moja preporuka su kućne boce, pa sad dve, tri itd.....


Oblače, hvala na odgovoru.

Inače, ja još uvek imam svoju mehaničku pumpu za pretakanje koju sam koristio 80-tih godina. U to vreme nije bilo pumpi za točenje gasa nigde osim u okolini Zrenjanina i Novog Sada, a ja sam u to vreme živeo i radio u okolini Kragujevca.

Nabavio sam mehaničku pumpu i sa njom sam pretakao iz boca za domaćinstvo kad sam ja hteo i koliko sam hteo. Tri boce bih pretočio za nekih dvadesetak minuta (eh, tada sam bio mlad - sada bi mi verovatno trebalo duplo više vremena; treba cimati onu polugu napred-nazad)
Istina, zimi, zbog niskih temperatura, dešavalo se da je bilo potrebno boce za domaćinstvo staviti u bure sa toplom vodom da bi bilo moguće pretakanje.

E, sad - koliko je sve to bezbedno?
Ja sam, što se iz priloženog da videti, još uvek živ i nisam imao problema (uvek sam pretakao napolju, u dvorištu).
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: srdjanpancic 15, 01, 2012, 23:25:21 posle podne
 pozdrav svima, vrlo interesantna tema
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: Zoran Marinković 16, 01, 2012, 22:46:08 posle podne
 :hi:

Iskreno, i ja sad prvi put vidim ovu interesantnu temu.....

Ovo zahteva i akumulator u sistemu, jer ventili su  na 12 v jednosmerne struje.... Da li bi mogla da se koristi stuja iz samog motora
uz postavljanje greca....da li uopšte treba grec recimo u mog Johnija od 20 ks...
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: deda 16, 01, 2012, 23:17:51 posle podne
Moj i Brokerov poznanik sa marine je celu sezonu vozio Suzuki 15ks na gas!!Ukoliko nekoga interesuje da isproba nabavicemo kontakt br. telefona pa neka eksperimentise!!
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: maverick 17, 01, 2012, 00:03:27 pre podne
par camca kod mene u osijeku je preradjeno na plin....na camcu ima mjesto za plinsku bocu i to je to...ugradnja kompletnog mehanizma kosta oko 100 eura, a koliko sam shvatio najveca zavrzlama je dovod tople vode za isparivac ali i to rijese bez neke muke...ti koji su ugradili...ne zale se..voze dugo vec tako...sigurno imaju racunicu
Naslov: Odg: Tomos 10 na gas
Poruka od: poljo 17, 01, 2012, 00:44:52 pre podne
Deda, maveric i ostali koji znaju primjere ...bas  me zainteresovaste ...kolika je potrosnja u odnosu na klasicno gorivo (procentualno ) ako Vam nije tesko pitati te poznanike , bio bi zahvalan.