Moja Ladja
Nautika opšta... => Iskustva sa vode => Temu započeo: HOGAR 19, 10, 2010, 18:12:58 posle podne
-
Miks holandskog korita i iskustva velikog majstora pokojnog Djene je doveo do serije Hrabri.Ranijih godina,dok sam se bavio gliserima,nacuo sam za ovu seriju da su to pravi poludeplasmanci,uradjeni profesionalno, sto se tice privatnih brodograditelja.Zamolio bih cenjene forumase,cije diskusije veoma cenim,kao i humor,da otvorimo pricu o Hrabrom i kao omaz i secanje na jednog od najboljih inzenjera i brodograditelja kod nas a i sire.Inace,ja sam vlasnik jednog Hrabrog od nepunih 11 m,od pre mesec dana.Kada zavrsim reparaciju do marta,ako bog da,pozivam vas sve na pice. Elem,Vase vidjenje i eventualna iskustva i price o ovoj temi.
-
To je ovakav brodić, zar ne ?! :good:
(http://www.novostioglasi.rs/images/11-02-2009/full/117314.jpg)
Klasično nadgrađe, to je stvar ukusa, bitnije su osobine korita!
Premalo znam o ovoj vrsti plovila, ( osim da su spori :taunt:) ali verujem da će se javiti oni koji znaju više!
-
Hvala Sale,to je jedan iz iste serije,exterijer i enterijer su stvar ukusa u pravu si,inace,mom camcu je dogradjena kobilica pre dve godine.Sa pravilnim rasporedom tereta i trimovanim motorom bi trebao da ide sasvim dobro i sa teretnom jamahom 25 koju inace jurim
-
pozdrav hogaru, ako me secanje nevara HRABRI traje vec nekih 25 god kao model i koliko sam cuo do dan danas niucemu nije osporavan ni od jednog vlasnika a poznavao sam jedno 5-6 vlasnika za ovo vreme . vozio sam se u njemu par puta cak sam i prenocio jedno 4 dana ,zaista kabinas koji je u ovom nasem nauticarskom svetu domace proizvodnje zauzeo jedno posebno mesto. iako je za mnoge prevazidjen to je nekad bio sinonim za pravog kabinasa.
-
Busa zdravo,bice mi drago da budes i moj gost.Lepo je cuti misljenje iskusnog ladjara,znaci nisam mnogo omasio,osim u modi,ali, ako se ne varam,retro camci se polako vracaju i to kao novi.Dobro je dobro.
-
jel to ovaj ili nesto drugo:
(http://navodi.com/Berza_003/Slike/035-1.jpg)
-
Pozdrav Hogare beogradski .
Šta je to po tvom mišljenju što izdvaja ovaj projekat od drugih tradicionalnih kod nas ? Ono što se vidi sa slika je da ima blag trimaranski pramac, da li on time spaja kvalitete V i ravnog korita ? Ja nisam čuo od vlasnika Titelskih Šajki da se hvale time nešto posebno, ali ipak Šajka i Hrabri nisu isto. :smile:
Kako to da si se odlučio za vanbrodski pogon, meni je nekako logičnije da toliku masu pogoni neki dizel, što zbog upravljivosti što zbog ekonomije ... :good:
-
moras biti hrabar da kupis takav camac :)
-
Ja sam čuo samo pozitivne priče za ovo plovilo a u Zemenu ih vala ima podosta i uglavnom ih pogone vanbrocki motori i to uglavnom Yamahe ili Hondice od 10 ks. Kaže mi čovek sa marine da ga je neki njegov drugar koji terao taj tip drao sa 4 ks dok je on tada imao 9,9 ks. Imaš ovde na forumu malo o restauraciji broda Gruje koji je tog tipa.
-
Brokeru pozdrav,na kom odeljku je ta restauracija Gruje
-
Fishermenu,mislim da je to serija 9 doradjen po ukusu vlasnika.Labude zdravo,jeste nesto slicno,fora je u tome da takvo specificno korito od 4mm,precizno moze danas da uradi samo Vasic,ako je raspolozen.puno je korita uradjeno kod nas i prodato kao poludeplasmanska,a u stvari su deplasmanci u vodi.Brzina zavisi od korita,tezine,rasporeda tereta i motora na kraju.PRIMER moj camac ima celik samo u oplati korita i oplati kabine.Sve ostalo je lagani panel,sper i drvo,a tek treba da isecem celik 2,10 puta 0,65 i stranice krmene palube ispod koje je bio motor i zet noga.Ovaj camac trazi opterecenu krmu da ne bi nabijao pramac.Ljudi preopterete i lose rasporede balast i onda spor je,ljulja itd. Ova vazna tema je ono sto treba i buducim ladjarima koje more razna pitanja.Brodogradnja je najkomplesnija de latnost od pamtiveka a ladjari poseban soj ljudi,Drugi mogu da nam samo zavide,ne znaju sta propustaju.
-
Brokeru pozdrav,na kom odeljku je ta restauracija Gruje
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1532.msg27222#msg27222 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=1532.msg27222#msg27222)
Od tebe naravno očekujemo foto priču sređivanja :)
-
Cim krenem stizu fotke
-
Kako da smanjim velicinu i KB ,ne mogu da saljem slike,pomagajte ako boga znate
-
evo , ovde je Kapetan objasnio
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2258.msg29731#msg29731 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=2258.msg29731#msg29731)
-
[/img]
-
znaci D LADY
:drinks:
-
Jeste Zoki,jel znas nesto interesantno o camcu
-
Evo jos jedne slike,jedva smanjih(http://)
-
Hvala Zole,a kako da postavim slikicu ispod imena,i da promenim zanimanje,sramota me je,iako mozda neka devojcica klikne,pomagaj.
-
e za ime ćeš da se pomučiš , zanimanje se menja automatski posle odredjenog broja poslatih postova.
Sliku postavljaš kad udješ u opciju ,, profil ,imaš opciju podešavanje profila i opciju postavljanja avatara
-
to pored camca ti je kapetanov ponton :)
inace tu sam cesto pecao
a camac vredi svaku paru ne sekiraj se :drinks:
-
Odiseju hvala,Zoki ja bi reko da je ladja pored Kapetanova,moram da ga posetim,inace,camac je vezan na Brodicu sada,kod Baneta i Saleta
-
Ja sam čuo samo pozitivne priče za ovo plovilo a u Zemenu ih vala ima podosta i uglavnom ih pogone vanbrocki motori i to uglavnom Yamahe ili Hondice od 10 ks. Kaže mi čovek sa marine da ga je neki njegov drugar koji terao taj tip drao sa 4 ks dok je on tada imao 9,9 ks. Imaš ovde na forumu malo o restauraciji broda Gruje koji je tog tipa.
I ti si mu poverovao :lol: :lol: :lol: :lol:
Ajte molim Vas...
-
Ja sam čuo samo pozitivne priče za ovo plovilo a u Zemenu ih vala ima podosta i uglavnom ih pogone vanbrocki motori i to uglavnom Yamahe ili Hondice od 10 ks. Kaže mi čovek sa marine da ga je neki njegov drugar koji terao taj tip drao sa 4 ks dok je on tada imao 9,9 ks. Imaš ovde na forumu malo o restauraciji broda Gruje koji je tog tipa.
I ti si mu poverovao :lol: :lol: :lol: :lol:
Ajte molim Vas...
Pa jesam posle par piva, ma iskreno se nisam preterano udubljivao - ako to kažečovek meni je ok :good:
-
Tako DA ! Posle par piva neke ( stvari ) budu lepše,brže, mlađe, zategnutije ...
U smislu priča mi nautičari i nismo drugačiji od ribolovaca, kakvih sam se samo priča "pouzdanih" naslušao :smile:
Voda je čudo ! :drinks:
-
Odiseju hvala,Zoki ja bi reko da je ladja pored Kapetanova,moram da ga posetim,inace,camac je vezan na Brodicu sada,kod Baneta i Saleta
joj ako si mi ogrebao ponton :lol: :lol: :lol: salim se ponton premesten na trajnu lokaciju :good:
a moja ladja je u visnjici ...
sto se tice Hrabrog imas srece da si uzeo tu staru seriju , nova serija nije ni za "k"... imas ovde vise o tome
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=122.msg52801#msg52801 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=122.msg52801#msg52801)
a evo ti i par slika kako izgleda nova serija posle 1 (prve) godine na vodi.. znaci bruka...
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=122.0;attach=43205;image)
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=122.0;attach=43211;image)
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=122.0;attach=43215;image)
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=122.0;attach=43213;image)
znam ova dva broda od prvog dana kada su bili u marini , pramcevi su im bili super ispravni ali posle godinu dana su se ovako zguzvali ... na starim primercima toga nema, nesto je promenjeno u proizvodnom procesu...
inace moje licno mislenje da je HRABRI , jedan od mozda najboljih domacih proizvoda (mislim na stare serije) .. reci cu ti jedno iskustvo ...
sale vlasnik ovog drugog broda sa slika je jedne noci zbog pada vode ostao nasukan na beloj steni i to poprilicno, kad nas je zamolio da mu pomognemo da izvuce brod pristao sam iako sam mislio da nema sanse ...
prihvatili smo pramcanu ogradu nas trojica i povukli pa pustili i tako dva tri puta, i brod je zaplovio , jednostavno zbog V korita ne postoji efekat vakuma kada padne voda, to jest postoji ali je jako mali ... ja sam naprimer te noci dok je padala voda dva puta palio motor da cupam brod u rikverc...
-
Plovnije plovilo domace proizvodnje nisam video!!Stvarno dobro ide i sa 4 ks!
-
Kapetane,ne bih ja kupio njega da je pravljen nakon 2000g,e.Posle Djenine smrti su radili njegovi majstori izvesno vreme a od 1999 su dosli neki drugi i......Apsolutno se slazem.Kad sam hvalio Djenu i Hrabrog mislio sam na navedeni period. LABUDE DJERDAPSKI,imam NLT-a koji nije vecerao jos,ako mu pokazem tvoju sajku.....Ajde da se trkamo od tvog Djerdapa do Beogradskog sajma,dam ti fore do Visnjice ha,ha,ha,ha. P.S. necu povesti terijera na start ,ne brini,ipak smo mi clanovi istog foruma.(http://)
-
Samo polako, biće da se nismo razumeli.
Ja ne sporim da je ovo dobro i plovno korito, ipak malo realnosti nije na odmet.
Ovakav koncept nije baš po mom ukusu ali bi se brzo privikao kada bi bio u situaciji da izdvojim potrebna sredstva. Dali si imao prilike da vidiš Hogara u NS ( 1258 km Dunava - tačnije Jedriličarski klub Vojvodina ) e to je moja ambicija !
A ako ti je do trkanja, samo kaži nešto protivu ruskih vanbrodskih motora i eto ti društva od Đerdapa do Bezdana.
Pozdrav :smile:
-
...
A ako ti je do trkanja, samo kaži nešto protivu ruskih vanbrodskih motora i eto ti društva od Đerdapa do Bezdana.
Pozdrav :smile:
Labude, ima ona narodna: "Ne diraj lava dok spava!" ali više odgovara ona druga: " Ne čačkaj mečku!"
Ako gore citiranu rečenicu pročitaju naši prijatelji - eto nama opet izazivača i u ovoj temi...
-
Prvo, labude,ambicija ti je O.K.,dabogda ga napravio brzo.Drugo,jel vidis moj potpis i sta znaci.Ko ne voli amere,voli Ruse,nema trece.Trece,sa bracom Rusima necu da se trkam,mogu samo da popijem (http://)
-
1. Dali mi je utisak varljiv ali rekao bi da se prepucavamo, a zašto ?
2. Želiš da pročitaš samo hvalospeve o tvom novom plovilu ?
3. Nemoj da mi daješ fore nikakve molim te, ni do Višnjice ni do Đerdapa ...
Nema smisla da nastavljamo dalje !
-
Plovne karakteristike broda zavise od oblika forme trupa ispod KVL(konstrukcione vodene linije),tako da svaka mala izmena mora biti u konsultaciji sa inzenjerom,
Slike tvog broda su skrte ,jer se ne vidi ono sto je najvaznije(okvaseni deo),ali ako je to identicno korito kao "Gruja",koncept mi se svidja jer ima konkavan pramcani ugao diedra,pa ce dobro seci vodu,i biti udoban po talasima,vecina brodograditelja radi koveksan pramac,sa velikim uglom secnice,sto je lako za izradu,veca iskoriscenost prostora,ali mu se umanjuju plovne karakteristike,ali je svakako bolje resenje od tabanasa.
Posto je to poludeplasmanska forma trupa,na slikama se ne vidi koliki je skok kobilice,ali ti inzenjer moze izracunati koja bi bila odgovarajuca brzina krstarenja(na osnovu duzine i deplasmana),pa na osnovu toga da trazis motor,koji bi postigao zeljenu brzinu,na optimalnom br.obrtaja.Ako je to tipsko plovilo,moguce da postoje preporuke za jacinu motora.
-
1.ma opusteno,ne prepucavam se,samo sam ti odgovarao 2.nisam kriv sto sam brzo odreagovao kad se camac pojavio u prodaji,i nije nov nego treba da se radi 3.za trku sam se salio,ne bi te stigao ni sa helikopterom 4.ja sam tebi pozeleo nesto lepo,a ti se smejes sta drugi pisu o seriji kojoj pripada i moj camac,ne razumem,i to uporno. 5.sto se tice nastavljanja,ako mislis da neces nista novo nauciti kroz ovo caskanje forumasa o.k.ne nastavljaj se.Ja jos ucim i saznajem neke stvari iz nautike,a imam 52godine,i ucicu i dalje,dok sam ziv.Pozdrav i tebi i miran Dunav,a drugima dobro vece.(http://)
-
A Helga samo posmatra, pa ti Hogare, radi čamac :wild:
Kakav god da je čamac , ako vlasnik uživa u plovidbi , šta treba više. Samo ti sredi tu ladju pa da se sretnemo na vodi
( ja nepijem da bi :drinks: al što znam da pojedem :dance:
-
Kemppi,Djena je nekoliko godina kasnije promovisao novog Hrabrog u tri duzine slicnog pramca, drugacijim secenjem i varenjem,a na krmi blago V,od 4mm.Dobilo se jos bolje i podvoznije korito.Pisem sto sam cuo.Bivsi vlasnik,mornar Steva,koji sad plovi po Evropi,je ugradio kobilicu po P.Su pre dve godine i ofarbao korito.Ja racunam sa 25 jamahomHT da ce dohvatiti,opterecen,uzvodno na Dunavu oko 13.14,15km/h,izmericemo,ja zadovoljan. Odiseju,da moze da te cuje moja Helga,ja bih nocas u kucicu kod Snerta i
-
pažljivo sam pročitao vaša mišljenja,pohvale,zamerke i sugestije u vezi korita HRABRI.Korito HRABRI je osmislio pokojni Djena iz Mačvanske Mitrovice,posle njegove smrti posao su nastavili njegovi sinovi Branko i Stanko,za izradu pramčanog dela oni poseduju šablone po kojima se isecaju ploče i zato onaj prednji deo izgleda "izlomljen"koji je inače takav on prvog dana do danas.Od preciznosti majstora koji seče i vari sastave zavisi i krajnji izgled,ova dva je radio Stanko i ja se slazem da je ovde loša-očajna završnica.Moj kolega,koji poseduje isto korito je ove nedostatke perfektno popravio i ušminkao brod za neverovati.Kvalitet izrade kao i kod svakog majstora,morate redovno da kontrolišete jer svi hoće da nešto zabušavaju. Korito je inače po meni fenomenalno za tu klasu,vrlo je podvozno,mozete da pristanete gde želite,gaz je 20cm+kobilica. Inače vrlo je prostran i stabilan,širina na najširem delu je 3.2 a na kraju 3.0 dužina 10.5 to su mere za korito. Korito u drugoj meri je 2.8 X 9.0 veliki pozdrav svima :drinks:
-
Slazem se skroz,i tvoj brod je u vrhu,ako se ne varam.
-
A ako ti je do trkanja, samo kaži nešto protivu ruskih vanbrodskih motora i eto ti društva od Đerdapa do Bezdana.
Pozdrav :smile:
joj , nemojte opet o ruskim motorima :suicide:
-
pa ti si nasao da kazes ? a tvoja omiljena tema polyamid :taunt:
-
pažljivo sam pročitao vaša mišljenja,pohvale,zamerke i sugestije u vezi korita HRABRI.Korito HRABRI je osmislio pokojni Djena iz Mačvanske Mitrovice,posle njegove smrti posao su nastavili njegovi sinovi Branko i Stanko,za izradu pramčanog dela oni poseduju šablone po kojima se isecaju ploče i zato onaj prednji deo izgleda "izlomljen"koji je inače takav on prvog dana do danas.Od preciznosti majstora koji seče i vari sastave zavisi i krajnji izgled,ova dva je radio Stanko i ja se slazem da je ovde loša-očajna završnica.Moj kolega,koji poseduje isto korito je ove nedostatke perfektno popravio i ušminkao brod za neverovati.Kvalitet izrade kao i kod svakog majstora,morate redovno da kontrolišete jer svi hoće da nešto zabušavaju. Korito je inače po meni fenomenalno za tu klasu,vrlo je podvozno,mozete da pristanete gde želite,gaz je 20cm+kobilica. Inače vrlo je prostran i stabilan,širina na najširem delu je 3.2 a na kraju 3.0 dužina 10.5 to su mere za korito. Korito u drugoj meri je 2.8 X 9.0 veliki pozdrav svima :drinks:
e saleta sam pominjao gore za ono odsukivanje :good: tad me je brod odusevio ...
a ovo za korito nisam znao , al opet nekako nije simetricno a kod komsije se vide i pukotine na farbi ...
-
na ovo sam mislio .. ovo definitivno nije od unutrasnjeg rostilja ..
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=122.0;attach=43205;image)
-
Taj izgleda kao da je opičio u nešto pa se lim pokrivio...
-
Nisam siguran da bi farba izdrzala ako je udario,nije mi najjasnije,nema ogrebotine,jel neko zna sta bi.Da li je covek na forumu
-
Vidim da je ovih dana ponovo aktuelna tema Djena ship i njihovi camci.Ovde je raspravljano o mogucoj brzini mog camca u klasi Hrabri,god.pro.1999,,i ponavljam,posle 2000,2001-e,doticna radionica ne zna da pravi ovu klasu kao ranije,postoje dokazi o tome.Za druga plovila ne znam i necu da se mesam.Danas probao gps i ostvarena brzina uzvodno,na Savi,posred plovnog puta 11,1kns,iliti oko 20kmh,a tako nesto sam pisao u prethodnim postovima o klasi Hrabri dok su znali da je prave. Motor jamaha 25 high trust[teretna] evo snimka,gledaj gore levo :lol:
-
(http://)