Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Restauracije => Temu započeo: SALE NB 10, 01, 2009, 23:36:44 posle podne
-
Sređivanje poliesterskog čamca uključuje dosta radova koje čak i laik može zadovoljavajuće odraditi i uštediti poneki dinar.
Naravno, želim da se ogradim odmah na početku, ako ste vlasnik iole većeg i skupljeg plovila, moj savet vam je da se manete ćorava posla i platite majstora!
Ako je vaš čamac star, jeftin i neugledan,želite da mu vratite nešto od starog sjaja, a volite da sami raduckate oko njega i nemate baš "dve leve", možete i sami da se prihvatite posla.
Evo mojih iskustava
Kad sam prvi put ugledao moj čamac, to je izgledalo ovako. Čovek mi je poslao ovu sliku MMS-om i tako sam postao plovan!
-
A kako izgleda sada
-
polako ,polako, još nisam provalio kako da ubacim tekst između slika, pa ću da ubacujem stvar "na rate" ???
-
tekst izmedju slika jedino ako stavljas slike negde externo i onda ubacujes slike preko ovih linkova gore :(
-
Mislim da će i ovako biti OK.
Čamac je vožen takav jednu sezonu, pa sam utvrdio da je završni premaz trupa tzv. top-coat, dosta oštećen, i da čamac zbog toga bukvalno pije vodu! Bilo je i više oštećenja na podu čamca, a sam lak je bio potpuno matiran i propao
-
Prvo je krenuo onaj "zanimljivi" deo posla, a to je šmirglanje! Uzmete lepo pa krenete od jednog kraja i onda redom...
Koristi se vodena šmirgla, zavisno od stanja gel-coata, možete početi i sa nekom baš grubom ( 80 ili 100), ali 120 je sasvim ok. Napreduje se malo sporije, ali zato nećete negde preterati. Nabavka neke od onih jeftinih šlajferica će vam uštedeti vreme i dosta znoja, pa vam to toplo preporučujem.
Kad naletite na oštećenje, prvo ga očistite dok ne dođete do "zdravog" sloja ( mora biti čvrsto, ne sme da se kruni ili uvija pod pritiskom), zatim sledi gitovanje ( ili u slučaju težeg oštećenja laminiranje, ali o tome više posle). Gitovi koje sam koristio su od proizvođača HB Body i imate ih u svakoj farbari.To su dvokomponentni gitovi u raznim stepenima finoće. Za zatvaranje oštećenja je najbolje početi sa Body-fiberom. Budite oprezni prilikom mešanja gita i učvršćivača. Previše učvršćivača dovodi do toga da se git stvrdne pre nego što uspete da ga nanesete, zato uvek pravite manje količine smese, barem dok ne uđete u štos.
Naneseni git mora da se osuši i otvrdne, a onda opet sledi šmirglanje dok se gitovana površina ne uglača i ne izjednači sa okolnom površinom.
-
Tada se nanosi "beli" fini git, koji praktično služi da se površina finišira za farbanje. Naravno, nakon toga ide opet šmirglanje, ovaj put se prelazi na finu šmirglu od 500 do 1000 i time se završavaju radovi na trupu - do farbanja.
Pod čamca se obrađuje na sličan način, s tim što sam ja na podu našao par većih oštećenja koja su zahtevala laminiranje. Koristio sam Poliester kit, koji se sastoji od 0,6m2 laminata i 1kg poliesterske smole sa učvršćivačem. Kvalitet je sasvim OK, ipak za neku veću popravku, pogotovo na trupu, uzeo bih epoxy smolu. Epoxy ne pije vodu, pa je zato dosta otporniji i trajniji od poliestera.
Laminat isečete na potrebne dimenzije i zatim ga sloj po sloj postavljate i natapate smolom. sledi ponavljanje postupka gitovanja i šmirglanje popravljene površine
-
Uz taj čamac, dobio sam i pentu Johnson 25ks commercial, sa dugom čizmom, a ovo gliserče zahteva motore sa kratkom čizmom.
Posle uzaludnih pokušaja da zamenim motor za neki sličan sa kratkom čizmom, rešio sam da nadogradim zrcalnu dasku na potrebnu visinu.
Upotrebio sam jelovu dasku koju sam dodatno ojačao sa kaljenim nerđajućim flahom od 5 mm. Preko daske sam zatim laminirao dok nisam dobio potrebnu debljinu. Pritom sam i postojeće zrcalo očistio i novo laminirao
-
Matori, ako je ovo isti onaj camac bele boje Zeko, onda si odradio lavovski posao. Moja pasara nije bas u tako losem stanju, ali me ipak ocekuje identican posao. Ovu temu cu redovno pratiti dok ne dodjes do kraja price, mada vec imam dodatna pitanja, ali o tom potom.
Najvise me interesuje kako si resio i da li si resio disanje poda?
Pozdrav,
-
ova tema ide na naslovnu temu , a stavio bih i par duletovih putopisa ako se Dule i Sale NB sloze :)
-
Želim da napomenem da su ovi pripremni radovi trajali skoro 3 meseca, radilo se samo u večernjim satima i po par sati vikendom.Želim ovde i da se zahvalim mom "starom" koji se takođe angažovao oko šmirglanja i mom "paši" Strahinji koji je kao " stručna osoba" odradio najveći deo posla. Naime, on je nekada ranije nekom prilikom zakrpao neki plastični branik i ofarbao ponešto kompresorom, pa je zbog toga zaslužio titulu "stručnjaka". Ja sam kao šegrt slušao instrukcije.
Usledilo je farbanje. Napominjem da je od početka ove akcije, moj cilj bio da dobijem kvalitativno i vizuelno što bolji rezultat za što manje pare, zato je u izboru materijala najčešće presudnu ulogu odigrala cena.
Koristio sam "Zorkine" Maestral farbe za čamce. Boljih farbi ima koliko hoćete - jeftinijih nema! Ipak, ja sam sasvim zadovoljan krajnjim rezultatom.
To su dvo-komponentni lakovi i prajmeri , koji zahtevaju i specijalni razređivač. Za nabavku vam zato preporučujem da posetite neku veću farbaru ili Merkur. Manje farbare ili nemaju baš onu boju koja vama treba ili je istoj prošao rok pre 2 godine- a to nikako ne uzimajte!
Inače, prvobitno smo hteli da čamac bude žut sa nekim plavim linijama na bokovima, ali .... žute ni za lek! Čak ni u fabrici u Šapcu!
Tako je postao beo , a ostalo ćemo da odradimo folijama u boji.(Obećavam slike od te akcije čim je sprovedemo u delo) .
Za farbanje vam je potreban kao prvo zatvoren prostor, bez vetra i vlage, zatim kompresor koji može da u kontinuitetu drži pritisak od barem 5-6 bara (profi očekuje barem 8 bara). Šta reći, raga od kompresora koju smo mi imali na raspolaganju nije mogla da drži ni 4 bara duže od minuta, pa je lađa ipak ofarbana ( potrebno je samo malo više strpljenja). Samo farbanje pištoljem nije toliko strašno, ali obavezno prvo istrenirajte ruku na nečemu što vam nije drago i milo. Nakon toliko šmirglanja je stvarno glupo da vam ostanu tragovi "suza" na laku. Moj "pašo" se prvo istrenirao na svojoj ogradi ;D ;D ;D
Tako, farbanje kreće demontažom svih delova koji ne trebaju biti ofarbani, ako nešto ne želite da demontirate, žuta molerska traka i stare novine su idealne za oblaganje svih delova koji ne trebaju biti ofarbani. Površina koja se farba mora biti oprana i osušena, kako bi se uklonila sva fina prašina koja je ostala nakon šmirglanja. Ako farbate u istoj prostoriji u kojoj ste pripremali čamac, onda je dobro očistite od prašine i pre farbanja je polijte vodom.
Kreće se sa nanošenjem prajmera i tu nemojte štedeti, prođite barem sa dva-tri sloja, između svakog sloja farba mora da se suši barem 1 dan.
Nakon toga dolazi lak, takođe najmanje u dva sloja i po potrebi se na onaj deo trupa koji je pod vodom nanosi antialgin. Ako čamac ne držite u vodi cele sezone, troškove za antialgin možete uštedeti, dovoljno je kratko pranje nakon svakih par vožnji.
-
Ovde je ovoj priči kraj, usledilo je montiranje svih delova nazad na čamac i to je bilo to!
Nazad na vodu!
Evo još par slika sa prve vožnje
-
Što se disanja poda tiče, ja sam valjda imao sreće, pa sam izbegao izrezivanje ( barem za sada)
Ako je potporna konstrukcija u duplom dnu istrulila ili propala na drugi način ( ovisno o materijalu), tu je jedino rešenje isecanje poda i zamena svih dotrajalih delova, zatim ponovno laminiranje poda.
Mislim da je bozza na forumu "na vodi" stavio opis i par slika o tome na nekom plavom gliseru. Javiću kad nađem temu.
Kapetane, radi šta ti volja, moju dozvolu ( ako ti treba) imaš.
-
zahvaljujem :)
-
i evo ga rezultat :)
http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=11 (http://www.mojaladja.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=11)
-
Sale super si odradio ceo postupak,samo me interesuje kako si zadovoljan Zorkinim lakom,kakav je sjaJ,Ja sam u jesen ofarbao brod i nisam zadovoljan.Cim prenoci boja matira,dovodio sam tehnologa iz fabrike i on mi je tupio da je upitanju velika vlaznost vazduha.Na kraju sam uzeo polirku i ispolirao,dobio sam pristojan izgled mada cu na prolece ponoviti zavrsni premaz.
Giganova
-
Ja sam upravo pregledao Hempelove preporuke, cudo jedno kako se na nasim sajtovima ne objavljuje cenovnik.
Za ovaj posao oni predlazu prvo Epoxy Filler Hempadur 3525. Jedan majstor preporucio da epoksi smolu pomesam sa nekim aerosilom da bi dobio git, pretpostavljam da je ovaj filer nesto slicno.
Kad se sve lepo popuni i ismirgla, za povrsine iznad vodene linije preporucuju Epoxy Light Primer 4555, a ispod vodene linije Epoxy High Protect 3565.
Za farbanje preporucuju poliuretansku boju Polybest 5555 iznad, a antifaouling ispod vodene linije.
Sale, ajde pojasni koji si ti prajmer koristio, epoksi osnovni ili pur prajmer i kojom si farbom farbao, poliuretanskom ili nekom drugom?
-
Ja sam koristio Zorkin Maestral dvokomponentni PUR prajmer i Maestral PU lak. Jedini problem sa tim Zorkinim bojama je upravo jako neujednačen kvalitet. Uz to se vlasnici farbara (ove koje sam ja obilazio) žale da Zorka neće da isporučuje novu količinu, dokle god ne rasprodaju staru, pa makar i rok istekao.
Giganova, moj lak ima visoki sjaj, nisam polirao čamac, već ga samo operem od Dunava tu i tamo. Vlaga mu ne smeta ( barem za sada) Pretpostavljam da si naleteo na "lošu kanticu" farbe -istekao rok ili otvarana i sl. Moguće je da si prilikom obrade malo promašio meru u mešanju komponenti ili da je podloga bila malo lošija. Dali ti je ceo čamac matiran ili samo na nekim delovima? Koliko slojeva laka si naneo? Da li si prelazio finom šmirglom između slojeva? To laku daje dubinu i sjaj.
Barba, farbara u Ivićevoj u Zemunu ( produžetak Bežanijske prema Tošinom bunaru) drži kompletan Hempelov program i dobro su opremljeni. Ljudi koji rade se dosta razumeju i voljni su da pomognu savetom. Meni je Hempel bio pre skup, ( kantica laka oko 1800-2000 din), prvenstveno zato što mi je ovo bio prvi pokušaj farbanja ikada, pa nisam hteo da upropastim tako dobru farbu.
Čak i sa Maestralovim lakom me samo materijal koštao 100 evra i to na ovako malom čamcu!
-
Hvala za info o opremljenoj farbari. Hempel jeste skup, ali cenim da za to postoji razlog, mada danas nista nije sigurno.
Dvoumim se da li da umesto Hempelovog epoksi prajmera (Hempel preporucuje ili 4-5 slojeva Light ili 2-3 sloja High Protect Epoxy Prajmera - znaci to mu dodje manje vise ista stvar) iskoristim Zorkin Epoksi osnovni. Po specifikaciji rekao bih da je to isto. A valjda je epoksi epoksi. :)
Sto se farbe tice ipak bih koristio Hempelove poliuretanske, tu ne bi trebalo da kvalitet zavisi od kantice.
Hempel Light Primer 4555:
HEMPEL’S LIGHT PRIMER 45551 is a two-component polyamide adduct cured epoxy high build paint.
It forms a hard and tough coating resistant to water and petroleum products.
Zorka:
Dvokomponentni osnovni premaz na bazi epoksi smola, poliamidnog sredstva za otvrdnjavanje i odabranih antikorozionih pigmenata. Koristi se za zaštitu suvih metalnih površina koje su prethodno peskarene ili mehanički očišćene i odmašćene. Odlikuje se velikom otpornošću na vodu, industrijske gasove, kiseline, baze, maziva, goriva i mnoge ugljovodonike. Koristi se kao osnovni premaz za nanošenje među i završnih epoksi i poliuretanskih emajla, i kao osnova za poliestarske kitove i sl.
-
Taj Zorkin epoxy je predviđen za metal, tako da nisam siguran kako će držati na poliesteru
Možda je bolje da, ako već uzimaš, uzmeš sve od Hempela
Mislim da će te i ovo zanimati:
http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=1036 (http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=1036)
kapetane, ovo bio moglo biti zanimljivo još ponekome...
-
http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=1036 (http://www.navodi.com/forum/viewtopic.php?t=1036)
kapetane, ovo bio moglo biti zanimljivo još ponekome...
veceras cu najverovatnije prekucati taj i jos neke linkove za interneta da sto pre obogatimo sajt :)
-
Sale izgleda da sam ja naleteo natrideset losih kantica.Mesanje komponenti sam ispostovao digitalnom vagicom,jedino sto sam sve to izvodio u popodnevnim satima i na otvorenom prostoru.Inace kompletnu pripremu sam odradio skolski po svim merilima,i na kraju dve ruke pur prajmera i dve poluretanskog laka.Sve to sija do prvog sumraka i onda matira.Moguce je da stvarno vlaga odradi svoje.Inace Zorkine boje sam koristio na malom camcu pre par godina i fenomenalno drzi podnosi gazenje grebanje i ostale fizicke aktivnosti,sto je i bio razlog za ponovni izbor istih.
-
giganova, znači to je "rebus"! To je standardno kad se čovek bakće sa domaćim proizvodima ;D ;D ;D
Ništa, šta da ti kažem, sam si rekao da ćeš ponoviti još jedan sloj. Pre toga uzmi vodeni šmirgl, najbolje neki od 500 pa naviše, pa polako. Ima da blista. Gledaj ipak da bude suvo vreme kad farbaš, Zorka je to! ;)
-
@giganova prijatelju sta je ovo na slici :o
-
Kapetane neznam ni ja,zamisao je bila da se odradi skromnije plovilo za penzionerske dane a na kraju sam malo preterao.Nikako da ga zavrsim,proslo leto sam proveo u smirglanju,ovo cu u montazi enterijera i hromovih ograda.Nigde kraja na vidiku.Evo jos jedna slicica zadnjeg dela
Sale a sta da radim sa komarcima i ostalim insektima koji se lepe na svezu farbu.Kako njih da eliminisem po lepom suncanom danu.Znali tko resenje osim da zidam farbarsku komoru oko broda
-
moram priznati da izgleda zanimljivo , koji motor je u pitanju ?
-
Probacu sa folcvagenovim iz pola 1,4 d mislim da je oko 45ks pa ako bude slab ubacivacu nesto vece, prostora sam ostavio da mogu i kamionski motor da prikacim,kako sam cuo ova moja Z noga trpi i 200ks.Zasada me interesuje da mi motor sto manje trosi a postigne brzinu oko12-15km/h.
-
Probacu sa folcvagenovim iz pola 1,4 d mislim da je oko 45ks pa ako bude slab ubacivacu nesto vece, prostora sam ostavio da mogu i kamionski motor da prikacim,kako sam cuo ova moja Z noga trpi i 200ks.Zasada me interesuje da mi motor sto manje trosi a postigne brzinu oko12-15km/h.
za brzinu nemoj da brines meni je brzina ista sa tomosom 18 i evinrude 50.. 12 km/s cekam prolece pa cu opet da trimujem motor i ponovo da merim ali mozda ako dobijem 2-3 km maximum
-
jao koja zver od camca :o :o :o mozes da me provozas kad to bude gotovo jednog dana!!? ;D ;D
giganova kad pricas o tim motorima jeli mislis vec marinizirane motore ili ih ti mariniziras? zar nije lakse uzeti neki polovan npr. mercruiser i ubaciti njega? . posto znam jedan slucaj da je neki tip hteo da marinizira VW VR6 motor sa 2,7l ali nikako nemoze da to uspe.
uopste se nerazumem tako u tu temu pa zato pitam ::)
-
OM Pola sam vec zavrsio,ali nikakva mudrost nije marinizirati bilo koji motor.Nogu sam i skinuo sa mekruzerovog motora.Taj motor se nikako ne uklapa u moje svatanje uzivanja na vodi.Kao prvo necu da budem tovarno magare koje vuce silne kanistere goriva,drugo prebucan je a nisam ni za glisiranje sa brodom od 4t po nasim plitkim vodama.
PS.da neko ne protumaci moju izjavu pogresno vozim i gliser i volim da glisiram gde mi se ukaze prilika
OM ja i ti smo drugari i sa proslog foruma i ako se secas obecao sam festu za porinucena kojoj ces mi biti drag gost kao i ostali ljubitelji druzenja na vodi.Bice i vozanja...
-
Jako interesantan brod :) :) :)
Svaka čast!
-
OM Pola sam vec zavrsio,ali nikakva mudrost nije marinizirati bilo koji motor.Nogu sam i skinuo sa mekruzerovog motora.Taj motor se nikako ne uklapa u moje svatanje uzivanja na vodi.Kao prvo necu da budem tovarno magare koje vuce silne kanistere goriva,drugo prebucan je a nisam ni za glisiranje sa brodom od 4t po nasim plitkim vodama.
PS.da neko ne protumaci moju izjavu pogresno vozim i gliser i volim da glisiram gde mi se ukaze prilika
OM ja i ti smo drugari i sa proslog foruma i ako se secas obecao sam festu za porinucena kojoj ces mi biti drag gost kao i ostali ljubitelji druzenja na vodi.Bice i vozanja...
dogovoreno ;)
-
Giganova,
ajd' ako te ne mrzi opiši malo tu marinizaciju motora iz Pola na odvojenoj temi?
-
Sale ovo je na kraju ispalo mnogo dobro
-
Giganova, ovo tvoje ČUDO je stvarno ekstra i zaslužuje da sija k'o sunce.
Čuj, kad bude ta feštica i vožnja, evo prijavljujem se da smetam na palubi ili u kabini..... 8) ;D ;D
Ako ti zatreba mogu da smetam i pre feštice.....mada na osnovu viđenog, mogu stvarno samo da smetam! Ti "igraš" u daleko višoj ligi!
Što se leteće stoke tiče, jedini način da se ( donekle ) zaštitiš od toga je da farbaš posle zalaska sunca ( čim sunce zamakne iz vidokruga)
Oko čamca, na 5-6 metara postaviš par lampi, sijalica. To će privući sve insekte (uglavnom)
I ja sam muku mučio sa njima, a farbao sam najvećim delom u zatvorenom.
Marinizacija i mene interesuje, pogotovo kako uklapaš prenos sa tog VW motora na Z nogu. Kako ih spajaš?
Vladimire, hvala na pohvali , ali kad se pogleda izbliza, ima tu greškica, propusta...
-
Giganova, ovo tvoje ČUDO je stvarno ekstra i zaslužuje da sija k'o sunce.
Čuj, kad bude ta feštica i vožnja, evo prijavljujem se da smetam na palubi ili u kabini..... 8) ;D ;D
Ako ti zatreba mogu da smetam i pre feštice.....mada na osnovu viđenog, mogu stvarno samo da smetam! Ti "igraš" u daleko višoj ligi!
javi i pratimo te po reci :) neces valjda sam da isplovis , bar jedno 5 ladja da dovucemo na "DOCEK" :) evo ja donosim pice i moju ladju :)
-
Ma kakva visa liga,Sale gledajuci kako si odradio tvoj gliser garantujem ti da slobodno mozes da se upustis i u vece poduhvate.Pedantan si imas zavrsnicu sto je po meni naj bitnije.Komotno mozes da pocnes da se bavis restauracijom polovnih camaca i jahti.Gde god pogledas imas napustenih i zapustenih plovila za male pare.
Marinizaciju cu opisati u novoj temi,a za Sala.Spoj motora sa Z nogom se radi obicnom medju plocom od10mm. Kao na autima kada neodgovara motor na menjac .
Kapetane nepada mi napamet da sam zaplovim,na vreme cu obavestiti.Bilo bi mi drago da ko god moze da dodje bude moj gost.Mislim da nece prestavljati neku prepreku sto sam iz unutrasnjosti 103km Sava.Kordinate jos nemam ali se nadam da ce Pera praviti neku rasprodaju svojih spravica ::)
-
Kapetane nepada mi napamet da sam zaplovim,na vreme cu obavestiti.Bilo bi mi drago da ko god moze da dodje bude moj gost.Mislim da nece prestavljati neku prepreku sto sam iz unutrasnjosti 103km Sava.Kordinate jos nemam ali se nadam da ce Pera praviti neku rasprodaju svojih spravica ::)
samo javi ranije i dolazimo :) 103 / 12 na sat je 8,5 sati :) plus jedno pola sata da dodjemo do 0 save :)
a sto se pere tice krenuo covek da postavlja opise uredjaja i stao :) moracemo da mu naplatimo reklamu pa ce onda da nastavi da stavlja nema nam druge :) navikao da placa pa to ti je :)
-
Čekaj sad, prvo da smislim popust za Giganovu, o plaćanju možemo posle njegovog porinuća.
Biće još opisa uređaja, polako... ne ide da samo prekusam tehničke karakteristike sa garmin.rs, treba napisati nešto smisleno.
-
Pero ti si car.
Netreba popust ali ce mi trebati tvoja strucnost oko odabira modela i ugradnje
-
Giga, hvala na pohvalama... ako ne ranije, vidimo se na sajmu nautike, pa ćemo pričati o modelima, ugradnji, cenama...
-
Kapetane, ajde da se ti i ja zamenimo za mašine! Ti ćeš i sa mojim Džonijem imati tih 12km/h, a moj Zeko bi sa tvojom 50-kom dobio barem 20Km/h!
Barem da jedan od nas stigne na vreme za porinuće! ;D
Pero, vadi ti one testove 205-ce i ostalih "jeftinih" Garmina iz arhive, barem meni će biti dosta! :D
-
Kapetane, ajde da se ti i ja zamenimo za mašine! Ti ćeš i sa mojim Džonijem imati tih 12km/h, a moj Zeko bi sa tvojom 50-kom dobio barem 20Km/h!
hi hi hi :)
-
Pero prosle godine na sajmu nisam mogao ni da ti pridjem a kamoli da popricamo.Sokolica je bilo oko tebe kao da si prodavao ekskluzivne krpice a ne nauticku opremu.Probaj ove godine da se bavis nautikom :) :) :)
-
Nadam se da će i ove godine biti navala na sajmu!
Na štandu ću biti po ceo dan, samo malo strpljenja... voleo bih da se makar na 5 minuta sretnemo!
Ako bude sve po planu, biće tu svašta za videti...
-
Dule nemam pojma.Neznam da izracunam koji bi korak bio idealan za mene.Pokusao sam na raznim forumima i svi pametuju kako tu ima da se racuna i racuna.Na kraju sam odlucio da stavim to sto imam pa cu isprobavati ,menjati elise dok neubodem pravu.Sreca sto mekruzer ima veliki izbor elisa.Kazu i corava koka ubode neko zrno pa cu valjda i ja elisu.
-
Dule nemam pojma.Neznam da izracunam koji bi korak bio idealan za mene.Pokusao sam na raznim forumima i svi pametuju kako tu ima da se racuna i racuna.Na kraju sam odlucio da stavim to sto imam pa cu isprobavati ,menjati elise dok neubodem pravu.Sreca sto mekruzer ima veliki izbor elisa.Kazu i corava koka ubode neko zrno pa cu valjda i ja elisu.
sto bar nisi stavio vw1.9tdi nije velika razlika u potrosnji i gabaritima ,a ima duplo vise snage,sto bi sigurno vise prijalo...
-
Ovaj motor mi je bio pri ruci sa tek uradjenom generalnom.Nisam uzeo turbaca zbog problema kako ohladiti turbinu.Nije nemoguce ali ima posla,zatim tu je i hladjenje ulja motora itd.
Smatram da mi nece trebati vise konja,a i ako zatreba pa nabavljacemo ih.Do ove konstatacije sam dosao posle probe broda sa vanbrodskim motorom,merkuri9,9 i plovio je sjajno.
PS.cena 1,9tdi stranac oko 700e a pola 1,4 sa polu generalnom 350e.Jos jedan veoma bitan razlog.
-
Giganova, ne znam baš detalje kako ide marinizacija, ali znam da idu dve osnovne varijante.
Prva je da motor za hlađenje usisava vodu iz reke, a druga je da sistem hlađenja ostane zatvoren ( kao kod auta), a da se tečnost u hladnjaku hladi vodom iz reke. Turbina se podmazuje i hladi uljem i svi moderni "turbaći" imaju i poseban hladnjak za ulje. Znači i tu se problem hlađenja može rešiti na isti način.
Što se cena tiče, slobodno zaobiđi TDI. Uzmeš lepo Fiatov JTD ili Pežoov HDI. Dosta su jeftiniji, a jednako su dobri i izdržljivi kao i TDI. Čak imaju prednost što su Common rail dizeli, pa mirnije rade i tiši su od TDI motora.
-
Dule hvala na predlogu razmislicu,mada mislim da cu zadrzati moju Z nogu.Prvo sto je novije generacije nego te volvo drugo sto sam je tek pregledao izmenjao zaptivne gume ,impeler i predihtovao.Jeste da mi je originalna trim pumpa riknula ali nabudzicu ja tu nesto.Sto se tice tezine nemam je na brodu ni dovoljno,mnogo plitko gazim,a smatram da tezina noge koju sam nosim nece bitno uticati na brod dimenzija 9m puta 5m
Sale upravu si nije problem napraviti razmenjivac toplote za ulje,ali to je jos jedan u nizu i jos puno vremena to sve ustelovati,bezim od motora novije generacije iz prostog razloga sto su puni elektronike i sto tu elektroniku neznam sam da povezem.Znaci moram da moljakam nekog majstorcica da izadje na teren da mi to uradi.Verujes pre bih okacio dve cetvorke i vozao se.Da nisam napomenuo da je ta elektronika strasno osetljiva na vlagu.Imao sam priliku da vidim golfov motor kod nesavesnog vlasnika koji ga nicim nije zastitio pred zimu,korozija je nacela sve aluminijumske delove,a alternator je totalno riknuo.
U svetu koliko sam ja skontao razgledajuci slike raznih sajtova najvise se mariniziraju stari mercedesi i golfovi bas zbog njihove jednostavnosti i lakog odrzavanja
-
jbg. istina. :agree: Ali golf ili stara mečka, nema tu više od 60-70 konja. Za bilo šta jače od toga se mora gledati turbo ili neki veći benzinac.
-
60/70ks je mnogo osim ako neces da glisiras.Po meni je bolje iskoristiti racionalno 30ks nego da mi bezveze urla130ks.Ako ti treba za glisiranje,a neinteresuje te potrosnja tu se koriste benzinci tipa mekruzer i sl.
-
60/70ks je mnogo osim ako neces da glisiras.Po meni je bolje iskoristiti racionalno 30ks nego da mi bezveze urla130ks.Ako ti treba za glisiranje,a neinteresuje te potrosnja tu se koriste benzinci tipa mekruzer i sl.
vidi ... gresis... ovo sam vec negde napomenuo... meni je isto trosio tomos 18 konja i ovaj sada evinrude od 50 konja...
sa jacim motorom sam dobio par bitnih stvari:
1 motor radi na 3/7 gasa znaci ne unistavam motor na maximalnom broju obrtaja
2 sigurniji sam da mogu da se iscupam iz problematicnih momenata jer imam vise snage
3 dobio samo mozda 1-2 km /sat brzu ladju..
ovaj prvi razlog je sasvim dovoljan da se odlucis za najaci motor koji mozes da priustis...
ma samo trebas da pipnes vodu na kontrolnom mlazu na mom starom, tomosu i na evinrudu... na tomos je bila recimo oko 60 stepeni jedva se drzala ruka.. na evinrudu maximalno 1 stepen iznad temeperature vode... mozda ti to govori dovoljno :)
-
Kapetane mozda si upravu,mada pricamo o stabilnim brotskim motorima sa kojima ni ja nemam neko iskustvo.Planiram da eksperimentisem.Ostavio sam prostora da mogu ubaciti kamionski motor pa cemo videti.
Tvoj brod ide brzinom kojom ide i to mu je maksimum za taj tip korita,mozes ugraditi i mlaznjak nista neces dobiti osim na potrosnji.Sam si rekao da ti je istom brzinom plovio sa 18 ks koja kosta 400e i sada sa 50ks koji kostaju par hiljada e.Znaci dobio si gomilu neiskoriscenih konja i veliku novcanu razliku.To sto si naveo za temperaturu nije neko merilo svaki motor ima razlicitu optimalnu radnu temperaturu,a dosta zavisi i od stanja pumpe sa impelerom
-
Ma ne znam baš za glisiranje. Kad bi se skipper otvorio za ona 2 E-tec Evinruda, pa da ih isprobamo na Kapetanovom "Tabanašu".
Evo ja se kladim u 'ladno pivce da bi izglisirao! Ako je skipper za, to bi bio u svakom slučaju zanimljiv eksperiment. :taunt: :yahoo: :yahoo:
-
Sale to je mnogo jako ali ako se kapetan slaze imam novu hondu 20ks pa da na prolece isprobamo.Mana joj je sto je provela par meseci pod vodom ali sad radi kao sat.Sa njom bi kapetan imao istu brzinu ali bar duplo manju potrosnju.
Opkladu prihvatam i placam dva ladna piva .
-
Ma to već liči na ozbiljan izazov! Dolazim i ja sa mojim Džonijem pa da napravimo elaborat na tu temu- naravno uz fotke da i ostali mogu da uživaju!
To testiranje je ozbiljna stvar i mislim da to ne sme da prođe bez barem jedne gajbe :drinks: - naravno , nakon testiranja, da ne bi neko napravio dojavu :police:
Na Kapetanu je da zakaže termin!
-
uvek sam za testove sa mojom ladjom :) a termin mozemo da glasamo :) (pa da nasetujem koji mi odgovara )
-
Za par meseci videcemo dali Zorkine boje podnose sneg i mraz.Nadam se da ce izdrzati.
-
Ala će ovo biti brod!!! Svaka čast!! Nek je sa srećom i da ga vidimo uskoro u punom sjaju! :drinks:
-
Hvala,nadam se da cu ove godine stici da ga zavrsim.Ujedno da pitam dali ko zna kreativnog tapetara a da hoce da radi na terenu.Ta stavka mi je ostala neresena.Sam se nebi upustao u taj poduhvat,
-
sta planiras za unutrasnjost?...steta bi bilo uraditi ovako lep brod a unutra mu staviti lamperiju ili OSB...mada sam siguran da si drugacije imao na umu...:)
-
Zato i trazim tapetara sve ide u kozu i eko kozu kombinovano sa punom camovinom
-
Lepo, lepo...znao sam da neces izneveriti :)...
pogledaj neke fotke drugar sto je radio....kad god se radi neka malo lux unutrasnjost broda on je taj koga zovem...ali je sa cenom :scare: ...
-
Cap znam da mora da kosta.Na primer ta unutrasnjost sto si prikazao koliko je izasla?Od cega je pod radjen svidja mi se
-
Jedino mi sa ulazna vrata od pvc ne uklapaju,ja cu ih raditi hromova sa ispunom od pleksigasa.
-
aha, ni meni se ne svidja PVC bilo ngde na brodu...mada je lako zu ugradnju a odrzavanja nema...
cena je bila, cini mi se, negde oko 7000 sa svim materijalom, sudoperom, tusem...i elektrikom...
-
Probacu da navratim iduce nedelje pa da me spojis sa prijateljem.Kod mene nema toliko posla.Najvise ima tapaciranja.Nisi mi odgovorio od cega je uradjen pod?
-
a, izvini...
sve je radjeno laminiranjem...i radjeno za taj brodic...zato je i tako skupo...radi se na velikoj presi ...koliko ja znam, slazu se slojevi furnira i lepka...1000% otporno na vodu...vecno ( ako to postoji )...inace drugar se bavi restauracijom antikviteta...sve pedantno do detalja...
-
Hvala Cap.
Jeli zna ko sta o podovima sto su bili izlozeni na sajmu prosle godine.Mislim da bese metar kvadratni 400e :diablo:
-
Jeli moguce da se niko neseca standa sa podovima ?Niko nije poneo katalog ?Interesuje me mozda su snizili cene svojih usluga.
-
Jeli moguce da se niko neseca standa sa podovima ?Niko nije poneo katalog ?Interesuje me mozda su snizili cene svojih usluga.
svako je gledao onom sto ga je interesovalo :) mene turbine ali sam odustao :)
-
Flexiteak ako se ne varam. Nisam pokupio katalog ...
-
http://www.flexiteek.no/ (http://www.flexiteek.no/) Hvala Pero to je
http://www.harpoon.si/startcro.htm (http://www.harpoon.si/startcro.htm)
-
Eto kako se to radi. Sale je prilicno detaljno opisao redosled radova, a ko je malo bolje pazio primetio je i da je proteklo dosta vremena da se to uradi. Kljucna rec je "smirglanje". Ko to nije radio, onako kako se radi, ne zna sta stoji iza te reči. Prilično mukotrpan posao. Jedino što Sale ima volje i ljubavi za svoj čamac. Svaka čast na rezultatima i trudu.
Pozdrav
-
Giga, i ostali...
evo wea sa nekoliko izuzetno korisnih priča o sređivanju broda:
http://atomvoyages.com/ (http://atomvoyages.com/)
-
Pero odlican sajt,jeste da neznam da citam ali sam se nagledao slika,ito veoma poucnih.
-
Ako ti treba pomoć tj. prevod nekih delova, viči... Slike su odlične.
-
@giganova
Super brod.... Jedan isti sam na krfu video, samo je imao jarbol.... Recite mi gde je on radjen kod nas ili inostrantsvo? neke detalje ako je moguce?
Takodje sam gledao jednom na nekom sajtu kako je resen, u ova dva "korita" su postavljeni lezajajevi i ostave....
-
Fisermane ovo je kucna radinost,komplet porodica ucestvuje kada ko moze.Malo sam vec pisao po raznim temama,u principu motorni katamaran 9m sa 5m bice pogonjen mariniziranimPOLOM1,4d 45hp enterier tek izmisljamo i trazimo pomoc
-
Kako je radjen..... Koji su materijali korisceni? Nadam se da je tajna cena do sad koja je ulozena u ovoj osnovnoj verziji? ciji je projekat? al sam dosadan... ali bas mi se svidja....
-
Nista nije tajna osim da ce me zena ubiti ako nedodjem u krevet.SALA
Kazem ti nema projekta nema nacrta deca me malo uputila na internet gledao slike i budzio,odokativna metoda naj zastupljenija.Evo u martu ulazim u trecu godinu izgradnje,malo zbog slobodnog vremena malo zbog novca a malo zbog oboje.I ako sam iz ove price ne preporucujem nikom da ulazi u nju bez pravih planova i iskusnih majstora,Materijal je poliester i vodootporni sper.Koliko je tacno ulaganje sada neznam,ali skoro sve sam zapisivao i kada ga porinem sabracu,nadam se da cu se uklopiti u20000e.Gruba procena
Unutrasnjost je zamisljena sa tri sobice u bovama i kupatilo a centralni deo kao dnevni boravak videcemo sta ce na kraju ispasti.
-
Sta te muci oko uredjenja unutrasnjosti?
-
@ giga
Veliki respekt od mene da si uopste poceo sa tim projektom, sto se tice motora moraces da eksperimentises posto nemas mogucnost da vidis to isto plovilo negde pa da kod njega vidis kakav je motor ili slicno. Mozes i wartburgov motor da ubacis isto nije los za margariniziranje :pogranichnik:
Sto se tice ti radova oko smirglanja , laminiranja, gelcoatovanja :preved: i farbanja mi je dosta za iduci 5 godina.... :taunt: :taunt:
ovo je bio isto moj prvi projekat restauracije glisera od 4,5 m ... i neznam dali bi to jos jednom zapoceo :taunt: :taunt: :taunt: :taunt:
pogledaj te slike.... nemam ni jednu sliku sa novom makrolon sajbom koju sam zamenuo za staru plexiglas.
Upotrebljivao sam Plastimove proizvode mislim Farbe i td... A najvise su me nervirale cetkice posto sam sa njima farbao kad ponekad izgube dlaku :diablo: :diablo: . Sto se tice farbanja sa cetkicom odusevio sam se sam sebi kako dobro izgleda.
-
Admirale problem mi je tapetar sa iskustvom.Sabac nema ni jednog ja brod nemogu da odvucem nigde sam da radim neznam.Dovodio sam par njih i nista.Nisu radili nista slicno ,nemogu nista da mi predloze cak ni izbor materijala.Ni okvirnu cenu nemogu da kazu radili bi po fazonu majstorske dnevnice,sto je meni neprihvatljivo.
OM gledao sam te varburgove motore,preko ih cesto mariniziraju bas zbog jednostavnosti i dugovecnosti ja se nebih olucio za iste samo sto su benzinci.Tvoj rad sam pratio i mogu reci izvrsno odradjeno,ubedjen sam da ti neces stati na tome Cim ti se pojavi sledeci izazov prihvatices ga,i nesumnjam odraditi kako treba.Jeli jos uvek pratis eBau?ima li sta zanimljivo da si bezecovao?
-
Jel ti to planiras nesto puno da tapaciras?
Obicno se na camcima ne tapacira fiksiranjem mnogo toga. Nije prakticno, drzi vlagu, oseca se.
Ubaci samo jastuke, a to moze svako da ti sasije.
To na dnevnicu ni u ludilu ne prihvataj. Ima da te vuku za nos i nista ne urade. Ili nesto izbudze.
Ako hoces da lepis itison, to ti ne bih savetovao.
Tvoj camac je isuvise lep za takvu zavrsnicu unutrasnjosti.
Idi na belo i drvo u mahagoniju. Tradicionalno.
Ili neke dobre boje.
To ti ja savetujem.
-
Admirale problem mi je tapetar sa iskustvom.Sabac nema ni jednog ja brod nemogu da odvucem nigde sam da radim neznam.Dovodio sam par njih i nista.Nisu radili nista slicno ,nemogu nista da mi predloze cak ni izbor materijala.Ni okvirnu cenu nemogu da kazu radili bi po fazonu majstorske dnevnice,sto je meni neprihvatljivo.
OM gledao sam te varburgove motore,preko ih cesto mariniziraju bas zbog jednostavnosti i dugovecnosti ja se nebih olucio za iste samo sto su benzinci.Tvoj rad sam pratio i mogu reci izvrsno odradjeno,ubedjen sam da ti neces stati na tome Cim ti se pojavi sledeci izazov prihvatices ga,i nesumnjam odraditi kako treba.Jeli jos uvek pratis eBau?ima li sta zanimljivo da si bezecovao?
ebay pratim naravno stalno, nema sad nista zanimljivo osim jednog gfk brodica od 8 metara nedovrsenog za 1200 evra ali nemam mesta za njega gde bih ga radio :taunt: od manjih nema nista u ponudi sto bi se moglo nesto i zaraditi posle zavrsavanja. sad je svetska finansiska kriza pa se neusudjujem na neke troskove :diablo:
http://cgi.ebay.de/motorboot-Motorjacht-Bootschale-GFK_W0QQitemZ230324858934QQcmdZViewItemQQptZMotorboote?hash=item230324858934&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229 (http://cgi.ebay.de/motorboot-Motorjacht-Bootschale-GFK_W0QQitemZ230324858934QQcmdZViewItemQQptZMotorboote?hash=item230324858934&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229)|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
-
OM salji ga vamo da se mi igramo...Taj camac se prodaje dve god sto ja znam,prvo je bilo u kompletu sa motorom pa onda bez.Zvao sam zbog motora ali nije hteo da skine cenu :dance:
-
Admirale planirao sam da tapaciram plafon i sobe eko kozom,ugaonu isve delove za sedenje pravom kozom,imam dosta delova od prirodnog drveta samo lakiranog a ima i ofarbanog.Izbegao bi sper u brodu,sve sto sam mogao ja sam i iznutra zatvorio poliesterom,plafon je problem sto mora izolacija a pod oblinom je.Protiv vlage se moram boriti sa raznim lufterima,upravo ih narucujem.
Odlucio sam se na tapaciranje sto mi je unutrasnjost neravna i nema sanse da to sve pregitam a necim moram sakriti,vide mi se i potporne grede krova.Primetio si da ovo nije radjeno iz kalupa pa zato i imam sada probleme.
-
Duseci za spavanje uredu od mebla,za sedenje prava koza,eko samo po zidovima.Taj vodotporni sper se savija?Moze da se oblikuje bar malo?Sta preporucujes za izolaciju?Mada ovaj deo posla bi najradije prepustio nekome iskusnom,pa moram nesto i platiti
-
Aka ti je dobro rekao za izolaciju plafona. Stirodur je zakon za izolaciju. Tvoj plafon je veliki i moras toliku povrsinu termo izolovati. Sper se moze, na tim povrsinama, sasvim lepo saviti i slobodno ga koristi, a imas dovoljno prostora i za instalacije i za lampe.
Vidim da u ceo projekat ulazis dosta hrabro i saozbiljnim namerama, jer takav brod je vec upadljivo lep.
Izbegavaj lepljenje raznih tekstilnih materijala po stranicama. Uvuku i zadrze razne mirise.
Prava koza je dobar materijal ali u camcu ... Sednes mokar, oznojen, namazan kremom, prospe se pice, salata, kafa, ma uzas. Uzmi nesto jeftino, frotir, neki laki mebl, pa menjaj svake godine ako treba. Na brodovima je jedino trup trajno resenje, a i tu moze da bude promena.
Govorim ti zbog tebe, da se ne sekiras oko necega sto moze lako da se resi.
Idi na neko lako resenje.
Pozdrav
-
Hvala svima,imam prostora za izolaciju grede su debele 7cm.Malo sam skeptik za taj vodotporni sper ali stacu ,moram vas poslusati,iskustvo je iskustvo.Preko spera eko koza sve sakrivam drvenim lajsnama.Malo ce mi praviti problem pricvrscenje lajsni oko prozora.Sta u kupatilo,cime ga izlepiti?
-
Moj čamac je moj mali test-poligon za svakojake "uradi sam" zezancije.
Ovo što sledi je u principu nastavak priče o sređivanju...
Prvo sam se pozabavio vetrobranom, nažalost to nisam propisno fotografski dokumentovao, ali barem nešto.
-
onda sam pokušao da mu ubacim kućni laminat kao pod, ali to se nije pokazalo kao kvalitetno rešenje
-
Zato sam ove zime krenuo ispočetka, prvo sam očistio pod, zatim sa PUR penom poravnao, sve to zatvorio kitom i zatim preko toga laminirao sa epoksy smolom i fiberglasom.
-
...zatim je sledila priprema, sečenje i fina obrada laminata
-
Gotove sklopljene ploče su prvo postavljene probno na suvo, izvršene poslednje korekcije, a zatim su zalepljene silikonskim lepkom.
Na kraju sam sve vidljive delove poda prefarbao sa sprejom.
-
Zamalo da zaboravim, usput sam improvizovao nosač, tako da spremno čekam da Kapetan isporuči zastavu! :good: :yahoo:
-
Zamalo da zaboravim, usput sam improvizovao nosač, tako da spremno čekam da Kapetan isporuči zastavu! :good: :yahoo:
sunce ti poljubim pa tu moze peskir a ne zastava A3 formata :)
-
u bre ovde se nesto pobrckalo
-
sve ok napravio sam novu temu :)
-
Pozdrav drugari...Danas sam sa jezera doterao moj čamac koji je godinu dana stajao na obali jer nisam imao prilike da se uopšte i upustim u sredjivanje istog jer je u katastrofalnom stanju blago rečeno, poslednjih dana sam počeo ( naravno kad mi vreme nije upavusi ) da mislim o tome i počelo je toliko da me pecka da sam odmah organizovao prevoz i doterao u “garažu” moju “skadarliju” Pa da počnem tedom...Namučio sam se kao isus dok sam ga ugurao u garazu, dok sam ga obrnuo naopako i ostavio da se malo suši jer situacija je takva bila da sam morao da je porinem u vodu da bih dosao do odredista odakle smo ga utovarili, nije strasno gotovo da nije ni stigla da udje jer je voznja bila par stotina metara. To bi bio uvod, sada ono glavno ( pokusacu na kraju da prilozim sve slike da bi videli o cemu se radi i kolika je šteta ) Naime to je stari model “glisercica” najpriblizniji elanu 401, već je nešto bio krpljen ali to je katastrofa, ono što meni ovde treba od kao voda u pistinji su saveti, jer sam u ovome
totalno sam, bez icije pomoci ( ćale misli da sam budala ) bukvalno od početka samog,
koji alati su mi potrebni, kakva je procedura, redosledom sve, od čega krenuti i tako dalje...Ono što ja znam je da moram nabaviti šlajfericu ii da poskidam bukvallno svo ono ludilo sa njega ili ručno što će da bude suicidno...Dakle ajmo za početak da vas ne gušim dalje šta sve treba da nabavim, da bih “ogulio” sve, pa nakon toga da bih imao detaljan uvid na koliko mesta mora da se krpo, takodje kako da isproveravam svaki ćošak kao bi bio siguran kada okrpim da nisam nesto preskočio, zatim šta da kupim tj koja je najbolja varijanta za krpljenje poliesterskog camca? Citao sam malo i vidim da se pominju razne vrste smola, ali mi je potrebno tačno i konkretno šya da pokupujem sve...Mislim da vam nisam uzeo previše vremena i nadam se da sam otprilike bio jasan i da ćete moći da mi pomognete, sada ću pokušati preko telefona nešto od slika da priložim, ako nišya sutra kad sednem za komp ću sve, unapred sam beskrajno zahvalan za svaki savet,reč i smerniicu jer sam se baš zainatio, baš zato što niko nece od blizih da mi pomogne jer smatraju da uzalud trosim vreme i da je camac besmisleno raditi, a a ja sam se na njemu “rodio” i volim ga i želim da dam svoj maksim da zasija koliko god to bude u mojoj moci i da posluzi jos godina....Zato nastupajte svi koji znate bilo sta na ovu temu a ja cu raditi po všim naredjenjima uz svoju maštu :))
-
(https://i.ibb.co/GQNVNJj/ccccc.jpg) (https://ibb.co/GQNVNJj) (https://i.ibb.co/ZMhVCHw/vvvvv.jpg) (https://ibb.co/ZMhVCHw)
(https://i.ibb.co/6RNpR3X/130250352-974885069703232-775303899238472335-n.jpg) (https://ibb.co/6RNpR3X) (https://i.ibb.co/NKKm5PZ/130302115-146657550214097-7922933422944935918-n.jpg) (https://ibb.co/NKKm5PZ) (https://i.ibb.co/P99Bxsk/130356988-1133625927040734-3811432777711694911-n.jpg) (https://ibb.co/P99Bxsk) (https://i.ibb.co/LJmqKGY/130445374-438715797294521-2825369385019084283-n.jpg) (https://ibb.co/LJmqKGY) (https://i.ibb.co/fGbTs2z/130501151-720246321946280-5164319967364400059-n.jpg) (https://ibb.co/fGbTs2z) (https://i.ibb.co/mFx0kPR/130559597-152543893284621-2818453552307196539-n.jpg) (https://ibb.co/mFx0kPR) (https://i.ibb.co/zPMKZXB/130566031-761556734430194-5829218034818216249-n.jpg) (https://ibb.co/zPMKZXB) (https://i.ibb.co/sKVjN4C/130700091-138225858069451-9013818540541711156-n.jpg) (https://ibb.co/sKVjN4C) (https://i.ibb.co/Z1qC1fn/130762373-683010845750690-4895278482480299212-n.jpg) (https://ibb.co/Z1qC1fn) (https://i.ibb.co/yyMbLMw/130762373-2742577886007803-3685557009018737286-n.jpg) (https://ibb.co/yyMbLMw) (https://i.ibb.co/1Zd0SSX/130808921-150695453074821-1158781230032365844-n.jpg) (https://ibb.co/1Zd0SSX) (https://i.ibb.co/Fhw70q4/130817000-858697734903020-2863454137523829128-n.jpg) (https://ibb.co/Fhw70q4) (https://i.ibb.co/5BwFM7z/130822741-3591302040964812-6133347909982675233-n.jpg) (https://ibb.co/5BwFM7z) (https://i.ibb.co/dg10nqT/130824377-187333303056112-5211683478691512348-n.jpg) (https://ibb.co/dg10nqT) (https://i.ibb.co/fY0JKJB/130865739-417807085920733-7316036713347395884-n.jpg) (https://ibb.co/fY0JKJB) (https://i.ibb.co/pRwRmZr/130892202-1022182938309048-8390517353230777535-n.jpg) (https://ibb.co/pRwRmZr) (https://i.ibb.co/zfvL9VB/130998162-303904517669301-5387505031470246633-n.jpg) (https://ibb.co/zfvL9VB)
-
Izvinjavam se za duple postove imao sam problema da okacim slike, preumoran sam....Eto imate otprilike vise manje sve sto treba da se vidi kao i uvid u kompletno stanje camca. Vapim za bilo kakvim savetima, imam strasnu zelju da ovo "ispeglam sve" i da zaprepastim svoje okruzenje, a dacu sve od sebe da tako bude, samo mi dajte savete i smernice, pa cemo da krenemo redom od sutra....HVALA SVIMA UNAPRED
-
Moj bi ti savet bio da pazariš drugi čamac, tako nešto u dobrom stanju može da se kupi za par stotina €, a restauracija ovog će sigurno izaći više... Plus o vremenu da ne pričamo.
Ali ako ti je želja baš da središ ovaj, zanemari ovo i samo napred. Bilo je i ludjih poduhvata. Nažalost, ne umem raditi sa plastikom, naći će se neko od kolega sa savetom i na tu stranu, siguran sam.
-
(https://i.ibb.co/y5Lw9P6/12-F5-DAA8-CABF-4368-B079-35166732-C80-F.jpg) (https://ibb.co/92RFDgb)
[img width= height= alt=253-F0-FF2-CA59-4-F03-910-B-AC537-B8-E312-E" border="0]https://i.ibb.co/JFttk0K/253-F0-FF2-CA59-4-F03-910-B-AC537-B8-E312-E.jpg[/img] (https://ibb.co/4gttN97)
(https://i.ibb.co/JjNjtFm/60-C474-B8-4-F1-E-49-F3-94-B2-35-F99-B97-F456.jpg) (https://ibb.co/jkdkfZb)
(https://i.ibb.co/vP6CtxH/C1-A6-C0-BF-8323-491-B-9-B6-D-03574-BAF69-BA.jpg) (https://ibb.co/bBMjfgP)
(https://i.ibb.co/fnXdbbr/D7-AB9-AF8-6618-425-A-81-CE-282-B1390-BD05.jpg) (https://ibb.co/4YFRcc4)
(https://i.ibb.co/Vmhk2yz/0-F110082-310-E-4-C2-F-B216-D5-BE431741-B8.jpg) (https://ibb.co/8cRQ63f)
(https://i.ibb.co/fXxPX6K/D7255978-2-C0-F-4588-914-B-C20-AA45-E01-A6.jpg) (https://ibb.co/3TCLT68)
(https://i.ibb.co/QDYpQjk/0-E523601-BB2-E-4-CD7-A51-B-9-BDE12-D864-CC.jpg) (https://ibb.co/bbNQmRF)
(https://i.ibb.co/x35VdmL/881029-D7-3-E0-B-4133-A3-F4-C454-E26781-F9.jpg) (https://ibb.co/KmyCSNh)
(https://i.ibb.co/DQyqZT8/7-AB9-FFBF-43-F4-463-F-BBFA-B482-C5-AAB048.jpg) (https://ibb.co/CQZrfDM)
(https://i.ibb.co/7CygYvY/BC8586-EB-1-D37-4313-AE1-A-704-A25-A3-FB39.jpg) (https://ibb.co/54cYMTM)
(https://i.ibb.co/94sXj1S/98275-A1-C-E3-D4-42-A9-AF80-815717-F2-F8-F6.jpg) (https://ibb.co/s1ySrNz)
(https://i.ibb.co/n6KnrnX/5-EBE778-B-23-DE-47-E1-8-DE6-24-DA688-A92-C6.jpg) (https://ibb.co/gmcPyP0)
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>upload phots[/url]
-
E, evo ovako stoje stvari...Krenuo sam danas prvo rucnom smirglom,
pa sam uzeo slajfericu sa smirglom 60 sam poceo najgrublje kako bih skinuo sto veci sloj, sutra cu ponovo da predjem sve iz pocetka, mozda sa
bllaz varijantom, koristio sam mali bijaks za neke ivice i slicno, cini mi se da je ovaj deo najlaksi...Sada dolazimo do kljucnog dela tj saveta kojo su mi potrebni, pogledajte na ovuh par slika sto sam bas priblizio i slikao, ovde gde se vide ove rupe, tu je sundjer i licno sam mislio da probam sa jednom rukom smolom, pa zatim da kupim tanak aliminijumski profil koji bi isao gotovo duz celog ovog dela, zatim opet da predjem sa smolom, pa ukoliko je estetike radi potreban neki got ili sta god da ga “zamaskiram” mada to je ivrk u vodi i nije me briga za estetiku, poenta je samo da mi pomognete kako da ispunim ove rupe sa cim, a da me ne kosta po mogucstcu kao Svetog Petra kajgana, znaci neka alternativa koja bi zacrpila ovo i kako bi mi camac bio suv da ne ulazi voda, razmislja sam da ove rupe ispunim a pur perom pa onda dve ruke smoke sa mrezicama
naravno i taj neki aliminijumski profil...To ie ono sto mi se mota po glavi a deluje kao jeftina varijanta....Sta mislite vi braco i prijatelji ? To je ujedno i najveci problem sa kojim se suocamavam, osataj je ok po negde ce biti neka krpica, ali necu odustati makar mi zadnje bilo, imam zelju da dokazem matorom i okolini sto me ispljuvaše najstrasnije da dokazem da ima resenja a da ne moram da prodam bubreg, cak mi je padalo na pamet da zabetoniram ovaj deo i onda preko smola,
mozda lupam sve ovo sto pricam i moDa nista izvodljivo niie, ali eto probajte na neki nacin da mi pomognete svojim iskustvima,
verujem da ste vidjali i gore stadijume plastikanera 🤣 Veliko hvala svima na bilo kakvom odgovoru/savetu/smernici....Na ovom camcu sam
se “rodio” necu mu dozvoliti da ide u muzej... Razumete me sada :) Zato pucajte sve dzokere iz rukava sve moje mogucnosti koje imam na taspolagsnju da sterim ovo samo da ne bude busan i da mi ne ulazi voda. Veliki pozdrav svima✌️😀
-
Ja sam sa tom plastikom radio baš davno ali po sećanju postupak je otprilike ovakav. Prvo moraš da ukloniš sve trulo, brusilica pa orezati to trulo do zdavog ako ga ima :)
Oduvati sve da ostane čisto i onda platno na platno pa dok se ne dobije čvrst sloj a za to će treba više od dva sloja. Možeš umetnuti unutra neko tvrdo drvo ili purpen da ima oslonac ali treba nekoliko slojeva. Kad kupiš u farbari sve što ti treba ima uputstvo kako se radi. Osnovna stvar za početnike ne mešati puno "lepka" koji se maže na mrežicu, brzo se suši pa treba malo iskustva, pomalo pa se neće puno bacati. Kad natovariš koliko i gde treba, onda ide klasika, od grube do fine šmirgle, prajmer i farbanje.
Inat nema cenu to mi je jasno ali bih podržao prethodne govornije u smislu baci to pretrulo je...
-
Сада сам видео ове две поруке од ноћас и гледам слике, па читам текст последње поруке...
Нема ту више шта да се каже. Ви сте решили да то урадите упркос свему, а кад се дође до те тачке, ту повратка нема и никакав паметан савет не може да се да.
Ово је пример колико смо у стању далеко да одемо кад се заинатимо.
Што се тиче ове рупетине, можете је испунити било чиме (постоје заптивни китови, праве их фирме као што су Сика (SIKA) и Вирц (Wuirtz), постоје и експандирајуће смоле. Али не бих ја то наливао пре него што потпуно не уклоним све што ми не делује чврсто. После наношења заптивне масе, неколико слојева смоле и мата веће и мање грамаже. Не бих убацивао алуминијум.
Ма, не бих ја ту ништа радио.
Али, на крају, ипак је то пластика. Са њом је све могуће и на крају то може да испадне леп чамац, после толиког рада најлепши на свету.
-
Vecina takvih restauracija nema nikakvu ekonomsku crtu vec se rade iskljucivo iz sentimentalnih razloga i da covjek ima par mjeseci neku zanimaciju.
Redom....
Skidanje boje ...gelcoata...i svih vrsta premaza do gole plastike...pogotovo na mjestima gdje ces krpati.
Okreni čamac kako je u plovnom stanju i isjeci duplo dno...taj "sunđer" je ustvari pjena koja je mokra i puna vode...tako da se sve to skupa dobro osuši i bude spremno za plastificiranje...Aluminijski limovi i slične stvari ti nisu potrebne. Stakloplastika je dovoljno cvrsta i bez toga i uvijek je upitno kako ce se zalijepiti na lim..
Drugo ili trece lol tu ima jedno devetnaeset puta vise posla nego si si zamislio ali neka te to ne obeshrabri pogotovo ako imas volju i nesto love da ulozis u taj projekt. Mozda ti je najlakse da malo pregledas forume...imas bar desetak restauracija tipa elana koje su slikovito prikazane...pa da vidis okvirno o cemu se radi...kako se koristi smola...platno...na sta treba obratiti pozornost itd itd...pa onda tu pitas samo one dijelove koji te bas ne budu jasni...
-
Sta da vam kazem dobri ljudi,
osim veliko hvala i sada Vam se svima u dobrom vrati. Da imam sa strane novca angazovao bih profesionalnog majstora da to odradi kako treba ali poenta je sto nisam pri nekom novcu i gledam da nadjem najjeftinije resenje, znam da je ovo malo nerealno hoću raspadnut čamaac da sredim sa malo novca, ali to mi je jedina opcija, ili da fa prosto ostavim da počivs u miru, što ne dolazi u obzir...Tako da ću isprobati ove metode što ste mi ispisali pa ćemo videti kako stvari stoje. Još nešto me interesuje, kako bih mogao da rešim pitanje lajsne koja je gotovo odvaljena ( mislim da sam čak i slikao ) takodje ćale mi je rekao da ni ne pomisljam da ga farbam sada u ovom vremenskom periodu ( rekao ie ako to uradim da cemo letetii i camac i ja napolje stri ) navodno zbog hladnoce i da se to ne radi sada, vec da cekam prolece i visoke temparature, postoji su tu neka “caka” buduci da nemam mogucnost da zagrejem radionicu, ili cu stvarno morati da cekam prolece? Mislim svakako do tada ima puno posla ali eto koristim priliku samo dok je tema vruća da dobijem što više odgovora i da imam sve ovo kao priručnik i da dam svoj maksimum i da vidim jesam li dosledan ovog zadatka pošto tata tvrdi da sam težak oblik nesposobnjakovoća koji hoće da radi nešto a ne poznaje osnove funkcionisanja jh
-
Ма колико да замерам вашем оцу на таквом ставу (мислим на апсолутно неповерење и недавање подршке), морам да се сложим с њим у неким стварима.
Једна од њих је и то да морате водити рачуна о температури.
А температура, и не само температура, већ и влажност ваздуха, знатно утичу на квалитет и брзину бојења чамца. Али исто толико су важни и за време полимеризације смоле.
Дакле, ма какав ваш отац био, он неке ствари ипак зна и указује на њих. Понекад, треба прихватити добре савете чак и од оних који нас нервирају.
-
Sad kad si krenuo krenuo si ! Pazi sad iskopaj taj sundjer kako si ga nazvao do zdrave zute boje. Na taj nacin otarasices se svih potencijalno trulih delova camca. ivice proboja na kobilici stanji do debljine par milimetara v+da ne ostanu razlistane ko burek,nego brusilicom sa smirglom stanjis onako kao u secivo po sirini jedno tri cm. Onda kupis poliuretansku penu u spreju jedna velika bi trebalo da bude dovoljna. uzmi da bude brzoekspandirajuca. polako iznutra ako imas rupe kroz ceo camac postavi neki sper ili karton obmotan najlonom da ti pena ne propadne kroz rupu . polako nalij penu i zatvori sva velika ostecenja . nalij da sve bude maalo starije da kazem grbavije od camca i ostavi da dobro stegne. posto je hladno vreme pre pocetka radova konzervu od pur pene potopi u lavor sa toplom vodom tako ces dobiti bolje rezultate expandiranja pur pene.
E onda ti treba malo modelarskih sposobnosti...nozem i grubom smirglom moze i raspa koju majstori koriste sa rendanje gips karton ploca polako izmodeliraj nedostajuce delove korita i kobilice. Ne poturaj nikakav lim aluminijumski nista tu ne treba!
E sad dolazi faza nabavke poliester smole i staklenog mata ako si iz bgd prosledicu ti telefon . jedno sest sedam slojeva tristagramskog mata fleke nacepas (ne seces makazama ) nego krecavi krajevi da budu . zamesas poliester i lepis sloj preko sloja i to je to. Ako bilo sta uradis drugacije bice skuplje i nece biti dovoljno kvalitetno od originalne procedure krpljenja ato je ovo. ako si iole handy man tj imas prste od zanata ovo je posao da se iskrpi dva popodneva laganini. e sad farbanje i dovodjenje u glatku fazu to je malo vise posla al krpljenje to je ovo
-
(https://i.ibb.co/x3LPk5t/761404-FE-1104-4-E38-BF08-A73-E97-CFE913.jpg) (https://ibb.co/qxjXS13)
(https://i.ibb.co/m6YfpM1/CF53131-B-6-EED-4-F81-A350-A41-E523-F1096.jpg) (https://ibb.co/MMjFd3W)
(https://i.ibb.co/sqYJ3M1/EE2-EFC16-29-B9-42-BC-8457-E6-ED050-F7-DBF.jpg) (https://ibb.co/7KmNy6p)
(https://i.ibb.co/jv6Szhw/ADF67-A12-5959-4-FEF-9562-7-FF86-F17-A149.jpg) (https://ibb.co/ccgjwJ8)
(https://i.ibb.co/7SGtBKh/BB604-E0-D-EB1-E-48-EA-843-F-630846-CC1-AC2.jpg) (https://ibb.co/fXCdZHJ)
(https://i.ibb.co/KNBPgf6/9880-B3-FB-B754-4-A00-AF83-7-D66646-A73-BF.jpg) (https://ibb.co/Fscr1y6)
(https://i.ibb.co/3c8xLXC/AFA71-CCC-0483-4-AD6-921-C-E52-A20-A3-B28-C.jpg) (https://ibb.co/89RyS37)
(https://i.ibb.co/6cMGbN4/7358-B264-5544-40-A2-95-B4-0-E07925-A2-F9-B.jpg) (https://ibb.co/1YgBKb9)
(https://i.ibb.co/82cjnND/C3488931-FEBF-40-F7-86-BB-6-A3-DF695-C9-CD.jpg) (https://ibb.co/1K69Y7f)
(https://i.ibb.co/qnNsgVQ/2-B619842-0952-455-A-8653-EB13663-DB55-E.jpg) (https://ibb.co/H2tzP38)
(https://i.ibb.co/GtYfcmk/DC14-F8-DE-2-E28-4217-9-F8-C-8-DB09-EEC05-A4.jpg) (https://ibb.co/KL4cFn7)
(https://i.ibb.co/BK5zxz6/72-A52866-E8-F8-4112-9-F57-65-B623-A59424.jpg) (https://ibb.co/7NdY5Yp)
(https://i.ibb.co/mBwCBK9/0828401-E-DFEE-4-A4-A-9551-D2807-D1-AE305.jpg) (https://ibb.co/cvHcv96)
(https://i.ibb.co/3Mx7kd4/DA780-E3-A-3-E2-E-4822-B876-99-FF55-B1-DB1-D.jpg) (https://ibb.co/F0QKn3m)
[img width= height= alt=F3-D97-F05-3312-4823-A98-A-9-FABBE57-C022" border="0]https://i.ibb.co/PWrhGyR/F3-D97-F05-3312-4823-A98-A-9-FABBE57-C022.jpg[/img] (https://ibb.co/n1wcMyT)
(https://i.ibb.co/hMJVPSH/BCE03-D70-16-D1-4-DD5-8-A1-F-C38-BC5-F20-F06.jpg) (https://ibb.co/GJ4RKqk)
(https://i.ibb.co/q7zM39k/9-F42769-F-54-C8-4877-A6-A6-A753-E3-A55-FF0.jpg) (https://ibb.co/PFRZv4w)
(https://i.ibb.co/QXCfvXQ/D3-F41140-E53-E-4-FF9-B37-E-F2-B6-E6610516.jpg) (https://ibb.co/6N1m0Nw)
(https://i.ibb.co/RTRjvCk/6-CE04-E88-5-A21-4-DB1-8-BA9-1-B2-CAB5-CF291.jpg) (https://ibb.co/N2cTVLd)
(https://i.ibb.co/RyYGQmf/836-E3598-4-C8-B-42-F3-A2-EF-C516-F9201-DD9.jpg) (https://ibb.co/KwbcVkd)
(https://i.ibb.co/jfq2Bth/0-DD5454-F-C7-D0-45-F3-966-F-BC5583426-AC9.jpg) (https://ibb.co/Jt840Zn)
-
Pozz bravo evo danas sam lepo ocistio sve rupe i uzeo pur penu ( po prvi put ) sam se istom sluzio i evo kako to sada izgleda posle bekoliko sati,
ladno je pa slabije hvata, nemojte se smekati znam da izgleda
smesno i bedno jer sam preterao, ali kazite sta dalje da radim do sutra ce lepo da uhvati, kako da odsecem visak,
cime, kakac je postupal dalji, moze. li smola i mreza
preko pur pene ili ima nesto jonda onavim npre toga ? Sad saljem slike...Pomagajte
molim vas, ne mogu da se snadjem sam,
hvala dobri ljudi...
(https://i.ibb.co/YtXPrTS/23-B3573-C-D28-A-47-DE-A2-E2-FE4-D08817-A59.jpg) (https://ibb.co/HrCBJpy)
(https://i.ibb.co/TLQxRjr/2890-EB0-B-491-D-4-E33-876-B-63251-D8-BE458.jpg) (https://ibb.co/Kwtp74m)
(https://i.ibb.co/02ncG6s/FC0-A4-FDC-905-F-433-D-9210-925-D7-A73-EB2-F.jpg) (https://ibb.co/yPNXQZ4)
(https://i.ibb.co/ZSyp9NK/B990-CE27-755-E-42-D9-8-CE2-E75277-ADDAA3.jpg) (https://ibb.co/G9g4mFk)
(https://i.ibb.co/tXspSJd/E95-F3-DCD-D192-4-BA1-A1-A3-0673-BA4-F4-AB4.jpg) (https://ibb.co/16qG3mS)
(https://i.ibb.co/4WTFSWN/4-E5127-CB-5666-4516-A95-E-8-FFB93234297.jpg) (https://ibb.co/Jn7cpnk)
(https://i.ibb.co/XZCdzpw/1-C8386-BD-A8-AF-4-C79-896-A-2-EED7-B57899-C.jpg) (https://ibb.co/ynQM853)
(https://i.ibb.co/9r7xRNT/050-ED16-C-2-BA3-4-B36-9-CD3-3-F1144-FF2-A8-A.jpg) (https://ibb.co/fxs3m2p)
-
Jedna slika je slikampir pene koju sam koristio ako mozete da mi kazete da li je ok i da li ce zavrsiti posao,
a ovo gde vidite lim to sam zamislio krajnji vrh koji je ostecen tj pramac da zastotim, lim je izrezan i lepo bi “legao” e sad me interesje da li to da radim, estetski je mozda malo ruzno,
ali fo ionako ide u vodu na ujedno i cuca od eventualnog direktnof kontakta sa obalom, takodje postavljam pitanje da li ce
moci smola i mreza
preko ovog lima...Uglavnom eto materijala,
ne štedite braćo i pomažite bar vi, kad sam
upravo saznao da sam
odbijem na 4. razlicita posla za koja sam konkurisao,
dogoreva bas upavusi 7645218764198
-
Predjena prva amaterska ruka sa smolom 114
Valja li bar ičemu ? :)
(https://i.ibb.co/mccKQgf/FE25-FC56-BF14-44-C8-B267-0-F713-C8976-B0.jpg) (https://ibb.co/W22XSjm)
(https://i.ibb.co/yF3zVFw/5-AE5-DC0-D-38-BB-415-C-8350-47-B02-B37-CD9-B.jpg) (https://ibb.co/23bz53D)
(https://i.ibb.co/mvqjLSX/B5-C45-C9-A-C19-F-460-E-976-F-912-C1367050-E.jpg) (https://ibb.co/N1jv87m)
(https://i.ibb.co/LC58wtD/27-FC9544-0-BE2-4-D57-A16-B-B848887-A271-E.jpg) (https://ibb.co/fCv2RpV)
(https://i.ibb.co/LYWrW8D/116-E9-BC4-CF4-F-4-ECB-8-E12-8-EE773-B6959-B.jpg) (https://ibb.co/yd1p1Xm)
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>image uploader[/url]
-
Bravo majstore.
Polako ali sigurno, al se vidi da ti to ide od ruke...
Uspeh !
-
Hvala na lepim i ohrabrujućim porukama gosn.Dule, očekivao sam kritike stri Problem mi je što je u radionici prehladno, temparatura gotovo kao napolju pa slabo vezuje, moram da čekam 24h, pardon gore sam rekao prva ruka, ovo je bila druga ruka i baaaš dugo treba da stegne, ali opet mi je to nekako “klimavo” prvi poliesterski set sam bacio u prazno jer dok sam se ja namestio i smislio šta ću prvo da krenem da mažem on se stvrdnuo i morao sam da bacim, ali opet to tako nije bilo na čamcu i posle 24h mi ne deluje da je tvrdo kao sto bi navodno trebalo.Da ne duzim....Koliko “ruku” preporučujete da predjem još,
koliko je potebno ? I jos nesto...Do ksam
sam sa bijaksom radio neke ivice sam oknjiio i previše skinuo, sa druge strane i sam čamac je krnjav i polupan, jel moze to kasnije nekim gitom ili necim drugim da se lepo predje da to lici na nesto ? Hvala svima.
-
Pa rekli ti ljudi da nije vreme za rad, pocevsi od temperature pa do vlaznosti al ti zapeo pa zapeo. Nije stavar samo u susenju vec i hemiskim procesima koji se desavaju a koji traze da bi bili kompletirani odredjene uslove.
-
Poslušaj Brokera, ostavi to do proleća, makar do marta kada temperature budu veće. Ovako ćeš samo baciti novac a neće biti dobro. Preko Zime možeš dobro očistiti čamac od trulih delova, Skinuti duplo dno, odstraniti staru i trulu pur penu, pripremiti letvice da ojačaš dno i slično, a na proleće poliester, mat i udri po rupama.
-
Znam to sve, ali želja me gasira, videcu sutra kakvo je stanje sad bila slava pa dva dana nisam bio u radionici, videcu da osmislim peću neku na drva da doteram jer imam mogucnost za to, pa da nakrcam drva i da radim to u toplom, malo da zastotim radionicu i mislim da
bih mogao da dignem na 20c bez problema sa jakom pećkom plus kalolifer koji ubija, pa da vidim tu metodu, a sko ne moze onda cu da osustavim radove, treca opcija ne postoji. Poslusacu svakako vase savete ako ne uspe ova zamisao sa drvima
i kaloliferom.
-
Da bi to radilo kako treba potrebna je katalitička reakcija a za to je potrebna početna temperatura koju nisi imao... Zato je "slina" i to nikad neć biti dobar sloj. Prilikom te reakcije stvori se temperatura koj može i da te opeče ako preteraš sa učvršćivačem.
Ako imaš baš tako žarku želju da to sve na proleće ponovo brusiš i stavljaš novo samo napred. Ako imaš trajno uslove da zagrevaš prostoriju, neki podrum ili radionicu onda i možeš nešto raditi.
-
Ja nemam pojma ništa oko tog krpljenja, ali rećiću ti drugarski nešto oko toga što radiš. Od mojih 46 god , veruj mi, 40 sam na vodi (i da ne duljim ili da ne ispadne da se hvalim, neću ti pisati čime sam sve i gde plovio, koje dozvole imam itd) i nautika, reka, more imaju svoj tempo! Mnogi koje je želja "gasirala" ili su pravili greške, razočaravali se posle, dizali ruke od svega, propili se (većina nas ha lol ha stri) itd.
Stani, zagrej prostoriju, razgledaj malo svoj čamac, pročitaj savete, guglaj...Gubiš vreme, dupliraš posao i troškove, prolongiraš porinuće i što je najvažnije- nećeš biti zadovoljan rezultatom i izostaće ti ono najvažnije i razlog svega- osećaj zadovoljstva i sreće urađenim poslom i plovidbom.
Kapa dole za volju, želju, rad, vrednoću... Svaka čast! Ali drugarski savet ti je da smanjiš "gas" i napraviš od ovih radova zadovoljstvo, gustiraš ih i uradiš kako treba. Nema ovde gasiranja nikakvog i to je osnovna greška.
Kolega, stavljaj slike i obaveštavaj nas šta se dešava i
srećni ti radovi 114 114 114 114 114 114 114
-
Takođe se lično ne razumem u krpljenje plastike, ali znam da kad smo kod mene na brodu radili zadnju platformu smo konstrukciju odradili zimi, a majstor je čekao sredinu aprila da krene raditi sa plastikom, i bar 15 stepeni... Tada smo pričali da nije fora samo u sušenju, nego u hemijskim reakcijama smole, i da se ne zalepi lepo za podlogu ako je manja temperatura.
Sa obzirom da si na početku radova, da sam na tvom mestu, ogulio bih to što je uradjeno, da samo dno i osnova ne bude loše odrađeno, i odradio na proleće, ili kad zagreješ radionicu.
-
(https://i.ibb.co/GTjn0kd/2-B165-A0-F-EC61-4-BEC-92-F9-BABAF067-D031.jpg) (https://ibb.co/dgyjr6f)
(https://i.ibb.co/fvkZtp0/E48-DA0-BF-6612-4-F24-A60-C-1-C5985-B1-BF7-B.jpg) (https://ibb.co/bJsYLBd)
(https://i.ibb.co/9v2K9cR/24-BCFE95-80-CD-4-EF7-A20-A-F14-F49-B549-B8.jpg) (https://ibb.co/QcnSFps)
(https://i.ibb.co/QbZ0vPm/A5703868-748-A-4-C1-B-ABB5-B9-C98-CE26-F1-F.jpg) (https://ibb.co/w0TthS6)
(https://i.ibb.co/LY7WkRX/2-F58-C9-A9-9-B2-F-4-AA2-9-B2-C-89469-DD6-C1-F0.jpg) (https://ibb.co/6rCxnw7)
(https://i.ibb.co/ZmzmrQF/456-E95-B7-A3-CC-484-D-8428-A2-C088-EFFBC2.jpg) (https://ibb.co/L5d5yTc)
(https://i.ibb.co/1zrWZSj/345-B96-AF-4-F64-4-F8-D-A323-EBA6-E2-D18657.jpg) (https://ibb.co/dmPYBhx)
(https://i.ibb.co/Gk8dVfC/45375778-AEEC-49-FF-9996-E89487-E44161.jpg) (https://ibb.co/bLC6rjN)
(https://i.ibb.co/m9gvkDW/8949-F649-E53-F-4-F86-8047-DF58920-A6084.jpg) (https://ibb.co/y67htfj)
(https://i.ibb.co/BBKdpvL/F48-C9-EC9-D40-A-42-FC-BAF6-CF428-FDC2535.jpg) (https://ibb.co/DQgsJm4)
(https://i.ibb.co/rZRdX6k/D6-FC3779-2-D1-C-486-A-A0-E5-D2876-D942642.jpg) (https://ibb.co/nDNPKcr)
(https://i.ibb.co/2cK7VyP/7-E5-D80-B4-87-FB-4514-A204-88-A6-F913-F600.jpg) (https://ibb.co/1R2fyLK)
<a target='_blank' href='https://imgbb.com/'>imageupload[/url]
-
Eto malo posle nekoliko dana pauze ( rada ) dok su se osmislili i stekli uslovi, nesto se i odradilo, tek sam sada skapirao sta znaci raditi svr
ovo na 20+ stepeni kao sto termometar pokazuje, ne znam kako vama deluje ovako po slikama ali licno sam zadovoljan odradjenim, za amatera, pocetnika
i nekoga ko se prvi put susreo samovim u, za mene preekstremnim uslovima sam zadovoljan, odradio sam sto je do mene, cetiri ili pet ruku uradjeno, od mene toliko sto se
kroljenja tice, ako sam sad pusti vodu nek pusti ja sam dao 300% sebe...Sta kazete vi drugari, prijatelji, kolege? Kakvo vam se čini ovsj ekstremni poduhvat bar ovako na slikama ? 114