Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: oblak 08, 10, 2010, 19:51:17 posle podne
-
Radim prepravku jedrilice 7,7x 2,5 m u motornjak. Na njoj je balast tezine oko 800kg i visine 1,2 m a duzine isto oko 1,2m. Planiram da ga:
1. Skratim za 90cm, odnosno da ostavim nekih 30 cm u vidu kobilice ili,
2. potpuno odstranim, odnosno odšrafim , pošto je demontažan.
Interesuje me kako ce se taj brod ponašati u prvom a kako u drugom slučaju, odnosno, da li ce se previše ljuljati pod uticajem bočnih talasa i kako ce drzati pravac, odnosno da li ce traziti stalno korigovanje kormila. Šta je bolje od ta dva da uradim ili da primenim neko trece rešenje????
-
kod mene ima par jedrilica koji nemaju ono dole,skinuli su i idu dobro .
-
Nemam jedrilicu, vec korito od jedrilice. zato trazim savet u okviru postojeceg broda...
-
Stavi sliku.
-
Ne znam koliko se vidi ali brod ima nekakvu kobilicu u zadnjoj trecini korita
-
to na zadnjoj trecini je list kormila ...
ne cini to .... lepa je to jedrilica ... trazi zamenu za metalno korito nacices je ...
ako bas hoces onda odsrafi celu kobilicu, stavi unutrasnji motor i to je to...
-
meni se taj brod svidja ovakav :-) Znači nema potrebe da ostavljam deo kobilice? jesam li dobro razumeo, time ništa ne dobijam više nego da je komplet skinem?
-
Jako lepo korito. :good:
A u jedrilice se ne razumem. :stop:
:drinks:
-
meni se taj brod svidja ovakav :-) Znači nema potrebe da ostavljam deo kobilice? jesam li dobro razumeo, time ništa ne dobijam više nego da je komplet skinem?
vidi .. cim skines kobilicu ti si tu ladju ucinio extremno nestabilnom sa tendencijom prevrtanja .... da bi to vratio u donekle ok stanje mores da nabacas tereta ... znaci 800 kila si skinuo gledaj da ubacis bar pola od toga (motor, akumualtori, voda gorivo i slicno...) ...
vidi nece se ona odmah prevrnuti ali nikada nece biti kao sto je sada...
-
meni se taj brod svidja ovakav :-) Znači nema potrebe da ostavljam deo kobilice? jesam li dobro razumeo, time ništa ne dobijam više nego da je komplet skinem?
vidi .. cim skines kobilicu ti si tu ladju ucinio extremno nestabilnom sa tendencijom prevrtanja .... da bi to vratio u donekle ok stanje mores da nabacas tereta ... znaci 800 kila si skinuo gledaj da ubacis bar pola od toga (motor, akumualtori, voda gorivo i slicno...) ...
vidi nece se ona odmah prevrnuti ali nikada nece biti kao sto je sada...
Ček, je sam laik al ona nema jarbol, potisak vetra na jedra, itd... Od linije vode do naj višlje tačke taj brod ima oko 1,4m maximum. Plus ako ostavim tih 30-ak cm balasta to je bar 100-150kg i dalje opterecenja. Dal to realno moze da se prevrne?? Mislim, sve se prevrne... Balast sečem te sečem, zato mo treba savet koliko da ostavim, koju dužinu?
-
Oblače,
a da li ste pomislili na mogućnost da kobilicu samo skratite, pri čemu biste zadržali teret?
Dakle, skratite na onih tridesetak santimetara i na njih zakačite balast (možda smanjiti za pola).
Time biste smanjili gaz, a težište bi i dalje ostalo vrlo nisko, pa bi novonastalo plovilo trebalo da bude stabilno - u svakom slučaju stabilnije nego ako potpuno uklonite kobilicu.
-
Oblače,
a da li ste pomislili na mogućnost da kobilicu samo skratite, pri čemu biste zadržali teret?
Dakle, skratite na onih tridesetak santimetara i na njih zakačite balast (možda smanjiti za pola).
Time biste smanjili gaz, a težište bi i dalje ostalo vrlo nisko, pa bi novonastalo plovilo trebalo da bude stabilno - u svakom slučaju stabilnije nego ako potpuno uklonite kobilicu.
Kad odsečem kobilicu na tih 30cm, mislim da taj balast nije moguce vratiti.
Dobro, šta mi savetujete kad razmatramo stabilnost?
- da ostavim koliko- toliko ili
- da skidam komplet?'?
-
Imaj povjerenja u graditelja jedrilice. On je pri izradi sve proračunao i predvidio. Ako misliš da znaš više izvrši preinake, ali ako priznaš da ne znaš više od njega - ne diraj. Sve ima svojega razloga zašto je baš tako.
potpuno se slazem sa ovom konstatacijom ipak kad bi krenuli tom logikom, pa pola brodova na Dunavu bi trebalo da se vec potopilo ili izvrnulo s obzirom ko ih sve gradi, bez projekta ustvari i bez ideje...
Ne bih dirao ništa al ovakvu je teško transportujem do Ade gde mi je vez.
evo bolje slike njenog korita
-
Oblače, ja zaista nisam stručan i svojim pitanjem sam više želeo da isprovociram one koji znaju više i imaju veće iskustvo od mene.
Zato se sada ne usudjujem da kažem šta bi bilo bolje.
Gledajući ove fotografije moje misli idu sledećim tokom:
- ovo je vrlo lepo projektovan brodić po svim pravilima hidrogradnje - na bazi nekog ozbiljno projekta
- kobilica i list kormila su dizajnirani za plovidbu pod jedrima
- kako brod od jedrilice postaje motornjak, neće biti izložen velikim silama pod dejstvom vetra (neće imati jarbol, katarku jedrilje)
- ako se odbaci kompletna kobilica sa balastom, još uvek će ostati prilično velika površina kobilice u delu od sredine trupa do krme i to je deo koji je uvek pod vodom, a to bi trebalo da obezbedi i stabilnost i upravljivost
- u zavisnosti od toga da li ćete ugraditi stabilan motor ili zakačiti vanbrodski situacija se dodatno menja; stabilni, postavljen negde u sredini, svojom težinom bi dodatno stabilizovao brod, a krmeni list, čak i skraćen do nivoa kobilice i dalje ima veliku površinu. Postavljanje vanbrodskog motora ostaviše više prostora u ladji ali neće doprinositi stabilnosti.
- imajući u vidu širinu preko svega (2,50 m) i visinu od dna do vrha kabine (1,40 m), ja bih zaključio da ćete vi posle svega imati jedan mnogo dobar brod koji neće moći da glisira ali će vožnja na njemu biti uživanje.
Ali kao što rekoh - ja o svemu ovome vrlo malo znam i zato pozivam iskusnije "vukove" da se oglase.
-
Odsrafi celu kobilicu.
Napravi novu plitku,do kormila.ili napravi dve bocne.Probaj da vratis barem
2/3 balasti.
Ps.Moras i kormilo da skratis.
-
LSI, hvala puno na savetu.
Odisej, koliko se moje korito razlikuje od recimo obične pasare?
-
LSI, hvala puno na savetu.
Odisej, koliko se moje korito razlikuje od recimo obične pasare?
drasticno .... ne mogu da se porede...
vidi oko prevrtanja ... ja imam jedrilicu od 7 metara , pre par dana smo zoran i ja izleteli na kosavu udari vetra prilicno jaki ... uspeli smo da okrenemo jedrilicu tek iz treceg puta i to tek kada smo zasli iza slepa ... GARANTUJEM ti da bi se u prva dva okreta od kojih smo odustali tvoja jedrilica bez kobilice prevrnula...
-
LSI, hvala puno na savetu.
Odisej, koliko se moje korito razlikuje od recimo obične pasare?
drasticno .... ne mogu da se porede...
vidi oko prevrtanja ... ja imam jedrilicu od 7 metara , pre par dana smo zoran i ja izleteli na kosavu udari vetra prilicno jaki ... uspeli smo da okrenemo jedrilicu tek iz treceg puta i to tek kada smo zasli iza slepa ... GARANTUJEM ti da bi se u prva dva okreta od kojih smo odustali tvoja jedrilica bez kobilice prevrnula...
pričash o vožnji sa podignutim ili spuštenim jedrima?
a da li bi ova varijanta shto je gore neko napisao, da skinem ovu kobilicu i da napravim novu od plastike al celom duzinom chamca i recimo dubinom oko 30 cm pomoglo ?
-
spustena jedra, posle sam video da je tog dana bilo 30 m/sec
-
Oblače, valja razmisliti o onome što je Odisej napisao.
Ako odabicte balst od 800 kg, čak i ako ubacite neki stabilan motor, razlika u težini biće velika i sigurno će se spustiti vodena linija a podignuti težište.
Šta god uradili - neka je sa srećom.
-
ovo sto ti zoran kaze gore za novu kobilicu ti je najrazumnije resenje...
-
ovo sto ti zoran kaze gore za novu kobilicu ti je najrazumnije resenje...
Koliko bi ta nova kobilica trebala imati dubinu?
odakle treba da počne?
i predpostavljam da bi trebala dosezati do kormila?
-
Ako ides na jednu kobilicu,onda izvedi kao kod pasare,ali moras da je napunis tezinom.
-
Ako ides na jednu kobilicu,onda izvedi kao kod pasare,ali moras da je napunis tezinom.
Izvini što te davim, jedna u svakom slucaju. Jel mozeš da mi postaviš neku sliku na kojoj se vidi izvedba?
-
Trece resenje kao najbolje prodaj, pa te pare za budzenje ulozi jos u taj sledeci brod.
Prodajom ces samo usreciti nekog buduceg zahvalnog jedrilicara.
-
Nemo
Da nije to malo grubo receno.Oduvek su ljudi prepravljali
ono sto imaju u ono sto zele.Sta su dobili?Pa svoje zadovo-
ljstvo na vodi.
I ja sam jedrilicar.
-
Izvinjavam se na grubosti u predhodnom postu.
Jeste upravu si znam da sam bio grub. Bio sam grub iz namere sto ne zelim lose.
Meni se cini da je bolje da je proda nekom ko bi stvarno zeleo da dodje do jedrilice.
A vidim da covek ima ne znanja oko nekih stvari. Jer ta prepravka mogu da ga kostaju vremena i novca. Prepravke nekad jesu lake nekad su vremenski zahtevne.
Doci ce u sitaciju da recimo mora da proda ili zeli vece nesto, ko ce to da kupi posle, niko nece hteti da se zaludjuje da vraca u prvobitno stanje. A o tome se nije razmisljalo.
Zeleo sam mojim grubim recima da ga odvratim od toga. Bar je meni iz mog ugla bolje da kupi nesto sto se uklapa u njegovu pricu.
Sto se vremena tice svi ga imamo ali kinta ode u svakom slucaju. Lako je ovde na forumu da se prica kako bi i sta bi a niko ne razmislja o obimu posla. Forum i sluzi da pomogne.
Sopsteveno vreme rada, mozda neki majstor da poradi nesto, onda zahtevnost od vremenskih uslova, plus novac.
Posmatram sebe kako bi bar ja radio i rekao drugom da radi, a sad kako je kome volja.
-
Taj brod se kao jedrilica prodavao 2 godine i niko ga nije kupio. Ja sam ga tek pazario s nemerom da ga preradim u motornjak. Da nisam iskusan sa jedrilicama, nisam, al sam na vodi u kojekakvim čamcima godinama i nagledao sam se kojekakvih "kontejnera" koji plove.
Malo je brodova na Savi i Dunavu koji su takvi, od boga stvoreni, sem ovih novih gliseraša u šta se karakterom ne uklapam, uglavnom su to sve budzevine koje su što sami vlasnici što samoproklamovani majstori napravili.
Znači, brod ne prodajem, zahvaljujem na dobronamernim savetima ali prihvatam samo ideje koje ce moj brod na kraju dovesti do stabilnog motornjaka. :)
-
Istu ideju sam imao i ja... ali se izjalovila finansijski... pa ću da sačekam malo. Moje mišljenje je da se od jedrilice može napraviti jako lep deplasmanac na motorni pogon....Posebno je dobro kod jedrilica što nije potrebna velika snaga motora da bi lepo plovio.
-
oblak .. ako mogu da pomognem ... ajde dodji ovih dana da te malo provozam na jedra pa ako ti se ne svidi onda seci ...
-
E to je pomoc prijatelja :)
-
E to je pomoc prijatelja :)
zao mi jedrilice a verujem da bi i oblak promenio misljenje kada bi skapirao sta ima
-
Kod mene U B.Palanci tip je pravio od poliestera po neznam cijim americkim nacrtima jedrilicu od 6m-6.5m a razmiljao je kao i ti -koji ce mi sav taj beskoristan teret tj balast i to korito se toliko ljuljalo i klimao da nisi mogao stati u njega a u vodi jedva da je bio uronjen koliko je malo gazio,bez jedara je i vozen,stavljanjem tih nekoliko stotina potrebnih kg (niznam ni ja tacno) camac kao da se preporodio kao nov-ide kao lud,sece lepo vodu,neljulja se stabilan...
Tako da seci ti njega i prepravljaj sta hoces ali gledaj da vratis bar veliku vecinu balasta ili ga zameni sneecim tebi korisnijim(tipa unutrasnji motor...)jer ipak je to neko pametniji od nas projektovao :good:
-
Kapetane @ Opet kazem, potpuno sam siguran da je osecaj i više nego fantastičan, al ja nemam nikakvu opremu , jarbol, jedra, bum, vinčeve, itd...samo korito, a i opuštenija mi je ova motor varijanta sa novim 9,8 Tohatsu motorčetom......Mislim da cu tako dalje stici :-)
Za sada sam na stanovištu koje mi je Zoran predložio. Da odšrafim metalnu kobilicu sa balastom i da napravim novu, duboku 30-ak cm, al skoro celom duzinom čamca od poliestera i da je napunim betonom.
Kako ostalima zvuči Zoranov predlog?
-
vidi zoranov predlog je jedini normalan , jer postoji sansa da jedog dana vratis kobilicu i da zajedris ...
znaci 800 kila je balast posto je on dosta nizi (pravi polugu) u tu novu kobilicu trebas da stavis minimum 500 kila ... e sad tih 500 kila u limu ti dodje oko 350 evra minimum ... pa plus ruke jos jedno 400 evra ...
-
vidi zoranov predlog je jedini normalan , jer postoji sansa da jedog dana vratis kobilicu i da zajedris ...
znaci 800 kila je balast posto je on dosta nizi (pravi polugu) u tu novu kobilicu trebas da stavis minimum 500 kila ... e sad tih 500 kila u limu ti dodje oko 350 evra minimum ... pa plus ruke jos jedno 400 evra ...
Ne, nije Zoran rekao da je pravim od gvozdjavec da od fosne napravim oblik kobilice, preko nje prevučem plastikom a onda izvadim fosnu, zatim ubacim armaturu sa brezonima za šrafljenje za trup i nalijem betonom. zatim takvu kobilicu zašrafim za brod a spojeve zaplastificiram poliesterom.
-
nisam pratio moze i tako ... ali opet moras postignes 500 kila minimum...
-
Mislim da nema potrebe za tolikim teretom obzirom da nema jarbol i jedra.... Ima kod nas u Novom Sadu nekoliko prepravljenih jedrilica u deplasmance i neki su skroz skinuli kobilicu,ne vidi se ni gde je bila i lepo se ponašaju na vodi. Duboka i teška kobilica služi kao protiv teg visokom jarbolu i i jedrima, ako toga nema ,nema ni potrebe za takvom kobilicom. Jedrilice imaju nisku siluetu i nemaju visoko težište, osim toga prilično su široke i to im daje dodatnu stabilnost... To je moje mišljenje
-
Ne plasite coveka, kobilica je na sraf pa ako je sacuva uvek moze da vrati sve kako je bilo.
Kobilica sluzi manjim delom kao protivteg jarbolu i tezini jedrilja a vecim delom se suprotstavlja ogromnoj sili vetra koju jedra prenose jarbol a on na trup poput poluge i teze da je prevrnu. Bez te sile korito je mnogo stabilinije samo po sebi.
Mislim da je najbolje da skine kobilicu i proba jedrilicu pa ako treba uzme dosta kanistara i rasporedi i u camac na dno umesto kobilice. Puni ih vodom uz pomoc pumpe i proba stabilnost. Nek dodaje teret dok ne bude stabilna. Kad dobije potrebnu tezinu moze da napravi kobilicu za jedno 15% laksu i usrafi je odozdo. U camcu ce se dodati oprema i kojesta sto ce jos spustiti teziste a i kobilica ce dodatno spustiti teziste. Dobro bi bilo da je niska a dugacka da ne koci previse a da drzi pravac.
Bez opreme i sile vetra jedrilica je mnogo stabilnija i ne terba joj puno da lepo lezi u vodi.
Dosta fizikalije i proba velik utrosak vremena ali bez ulaganja a kad dodje do ulaganja bice siguran da radi pravu stvar.