Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Профа 04, 10, 2010, 15:19:01 posle podne
-
Највећи клипни мотор на свијету
Wartsila-Sulzer RTA96-C турбо двотактни дизел мотор, најјачи је и најефикаснији клипни строј на свијету.
Компанија Aioi Works Japan´s Diesel United, Ltd израдила је прве моторе, који раде на тешку погонску нафту. Висок је пет спратова (13,5 м), дугачак 27 м и тежи 2300 тона у својој највећој 14-цилиндричној верзији снаге веће од 114.000 КС. Пројект је базиран на старијем РТА-96Ц мотору, али је револуционарна Common Rail технологија уклонила традиционалну брегасту осовину, ланчани пренос, пумпе за гориво и хидрауличне активаторе. Као резултат боље су перформансе код мањег броја обртаја, мања потрошња горива и мање штетне емисије.
Доступни су у верзијама од 6 до 14 цилиндара, пројектовани примарно за велике контејнерске бродове. У свијету је познато да бродовласници воле бродове с једним мотором и пропелером, а нова генерација већих контејнерских бродова требала је већи погонски строј.
Иако је то најефикаснији мотор (50% енергије нафте претвара у кретање – за поређење, већина мотора у аутомобилима и малим авионима има искористивост од 25-30%), велики 14 троши 6.275 литара тешке нафте на сат.
Произвођач:Wartsila (FI)
http://www.wartsila.com/fi,fi,home,,,,,,.htm (http://www.wartsila.com/fi,fi,home,,,,,,.htm)
http://people.bath.ac.uk (http://people.bath.ac.uk)
-
Mozda je glupo pitanje ali sta je TESKA nafta? :scratch_ones_head:
-
Hvala Dule na detaljnom objasnjenju. :good: Eto sad sam nesto i naucio.
-
Teska nafta je u stvari mazut.Ostatak od prerade nafte.Njena upotreba je
zabranjena u teritorijalnim vodama,i obicno se motor prebacuje na nju na otvore-
nom moru.
Da bi se teska nafta koristila mora da se zagreva kako bi presla u tecno stanje.
-
I mazut je tečan ali da bi se zapalio mora da se zagreva. Ne možeš ga zapaliti tako lako. Ja sam čitao da neki tankeri koriste nepreradjenu naftu kao pogonsko gorivo. Da imaju motore sposobne za tako nešto.
Radi tacnosti, mazut se zagreva da bi se postigla njegove karakteristika viskoznosti (da postane tecniji) kako bi se dopremio do uredjaja za njegovo sagorevanje u kome se na neki od nacina vrsi njegova atomizacija (isparavanje) i sagorevanje. Inace nijedno tecno gorivo (benzin, dizel, mazut) nije zapaljivo u tecnom stanju neko su zapaljiva njihova isparenja.
-
Ali opet gore isparenja.... Kad gore otvoreni rezervoari nafte, gori samo površinski sloj a ne ceo rezervoar... jer gore na površini su isparenja...
-
Ono što ja znam o SUS motorima je da:
Dizne ubrizgavaju dizel gorivo (ne isparenje) u pregrejani vazduh gde dolazi do samozapaljenja dizela koga dizna ubrizga u kompresioni prostor. Dizna mora da dizel rasprši u sitne čestice. Ako ubrizga mlaz goriva neće doći do zapaljenja. Ali ostaje da to nije gasovito već tečno stanje dizela.
Dule, rasprskavanje dizela (ili bilo kog tecnog goriva) se naziva atomizacija tj. prevodjenje iz tecnog u gasovito stanje (razbijanje na najsitnije cestice koje brzo ispare). Ja se bavim gorionicima na tecna i gasovita goriva tako da o motorima malo znam ali princip mora da bude isti. Inace isparenje koja su zapaljiva se zovu Volatili.
Gorionici sa kojima ja radim su inace i brodski gorionici i mogu da sagorevaju i do 10,000 kg mazuta na sat (jedan gorionik) a moguce je staviti i vise gorionika na jedan kotao. Ako vas interesuje kako izgledaju i gorionici i kotlovi za brodove mogu Vam poslati link.
Pozdrav.
-
Ево још мало фотки...
-
...
-
:agree:
Koliko je teško napraviti veliki motor.....ne znam, ali ovo što sam video baš i nije brodski motor ali radi za sve pare....skidam kapu :hi:
pogledajte : El motor V-12 más pequeño del mundo. (http://www.youtube.com/watch?v=3YfTtGCsiD8#)
-
Steta sto nije pravi benzinac :shout:
Ali zadivljuce je videti tako mali v12 :good: