Moja Ladja

E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: Dule 16, 08, 2010, 20:54:53 posle podne

Naslov: Elise za elektromotore
Poruka od: Dule 16, 08, 2010, 20:54:53 posle podne
Kapetan mi je danas sugerisao nešto što svakako ima smisla. Za elektromotore (e sad nisam siguran da to ima smisla i kod osovonskog voda) se prave posebne elise.
Ja nikako ne stižem da se malo i time pozabavim pa molim sve koji su voljni da malo pomognu. Linkovima, savetima...
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 16, 08, 2010, 21:15:37 posle podne
Mislim da je Kap u pravu.  :good:
I mene to zanima!
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 16, 08, 2010, 21:21:44 posle podne
evo ih neke elise

(http://www.trolling-motor.info/image/powerdrive.jpg)

(http://cdn2.ioffer.com/img/item/147/847/157/YJwt.jpg)

(http://www.canyonhobbies.com/v/vspfiles/photos/TRA3834-2.jpg)

(http://www.nemhobby.com/images/detailed_images/electric30inche-boat-prop.jpg)

primeticete da je stranica koja "sece" uvek ravna niej zaobljena kao kod klasicnih elisa

Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 16, 08, 2010, 21:23:59 posle podne
Na prvi pogled bi se reklo da imaju veci korak od klasicnih. Da li se to meni samo cini ili je tako?
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 16, 08, 2010, 22:11:32 posle podne
Na prvi pogled bi se reklo da imaju veci korak od klasicnih. Da li se to meni samo cini ili je tako?

ja sam pokusavao saleta nb da razumem oko tih picheva al nikako ne uspeh :) jebiga iz like sam :)
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 16, 08, 2010, 22:15:18 posle podne
Na prvi pogled bi se reklo da imaju veci korak od klasicnih. Da li se to meni samo cini ili je tako?

ja sam pokusavao saleta nb da razumem oko tih picheva al nikako ne uspeh :) jebiga iz like sam :)

 :lol: :lol: :lol: :lol:
Jbg, niko nije savrsen!!! :taunt: :taunt: :taunt:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Barba 16, 08, 2010, 22:47:33 posle podne
Pa sta tu ima komplikovano, pitch je rastojanje koje elisa predje za jedan svoj obrt.

Ako napravimo paralelu sa kolima, veci pitch (korak) je slicno kao i visa brzina na menjacu u kolima. Znaci imas veliku brzinu kretanja koju bez problema odrzavas, ali je ubrzanje malo i obratno.

Precnik elise bi bio pandam precniku tockova automobila. Predjes veci put za jedan obrt tocka, ali vise opteretis motor. Upravo se zbog velike snage elektromotora prepurucuju elise od 18-20 inca. 

Broj krakova elise je pandam broju cilindara, znaci finiji rad. A posto ih ima vise to je i opterecenje na njima manje, pa su same lopatice tanje. Ali navodno su takve elise manje efikasne.

Ima tu jos zajebancija tipa poprecnog profila krakova, ugla krakova u odnosu na osovinu... Ma i to je nauka...


Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zoke 16, 08, 2010, 23:12:15 posle podne
malo da dopunim -elisa i konstrukcija elise je nauka na koju jos nije stavljena tacka. Recimo u avijaciji elise djele na dvije kategorije lijevu ili desnu i po broju krakova elise
. Elisa zavisno od konstrukcije moze da ostvari svoju snagu kod samog korijena elise ili centra ili na izlazu kraka ili kraja elise. dvokrake elise imaju jaci potis ,brze se poleti ,manji zaletni put,i dosta je bucna pri lomljenju vazduha, trokraka je elisa tisa brza letilica ali treba veci zalet i stednja goriva je prisutna itd sa povecanjem broja krakova,ali je nauka dokazala da najveci potis i snagu ima jednokraka elisa jer uzima pun zamah bez ometanja drugog ili treceg kraka,tako da mnogi ljudi grijese kad ugradjuju motore pa ne dobijaju zeljeni efekat pa pribjegavaju mjenjanjem kopce ili redukcije umjesto da se pozabave iznalazenjem odgovarajuce elise
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 17, 08, 2010, 01:01:46 pre podne

Evo jednog programa... pa ko hoće neka ga skine i instalira.
http://www.svetbiciklizma.com/dd/propeler.exe (http://www.svetbiciklizma.com/dd/propeler.exe)

ja mislim da je tu trik... ovaj program je za elise koje se kace na motore sa unutrasnjim sagorevanjem... ako nisam lupio onda sam u pravu :)
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 17, 08, 2010, 09:38:22 pre podne
Mislim da je Kep u pravu. :good:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 18, 08, 2010, 02:37:56 pre podne
Pa ne piše kakvi su motori već samo njihova snaga :)

100 % su outboard klasicni, taj software je pravila neka marina za njihove clanove (gde mi zivimo  :suicide: ) , posto je recimo 1kw el kao 3kw obicnog onda mora i druga elisa definitivno ...

taj obrtni momenat je ono sto celu stvar komplikuje i cini prisupacnom :)

ispada da 100 kila perja i 100 kila olova nisu isto :)
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 20, 08, 2010, 02:33:38 pre podne
evo barba iskopao u drugoj temi

Citat
Dakle ono sto prvo upada u oci jeste da je elektromotor direktno vezan za posebno dizajniranu elisu i da je pod vodom. Znaci nema nikakvih mehanickih gubitaka i verovatno opasnosti od pregrevanja samog motora, a posebno dizajnirana elisa ima znacajno veci koeficijent iskoriscenja od klasicne elise.
Sve u ovom sistemu se svodi na smanjenje gubitaka.

ljudi ima li neko neku informaciju
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 20, 08, 2010, 02:53:42 pre podne
jurim svugde po netu i svi nesto nagadjaju ....

ono sto sam procitao kao korisno je da se propeleri prvo prave od drveta radi testiranja pa onda tek od metala za exploataciju ...
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Barba 20, 08, 2010, 02:55:58 pre podne
Kako ja shvatam nije tu napravljen nikakav tehnoloski proboj. Vec posto DC motor ima veliku snagu, ali ne i brzinu, on moze da tera sporu elisu uz prihvatljivu potrosnju. A opet se sama elisa dizajnira na osnovu karakeristika motora ili mozda obrnuto. Ona prica, koka ili jaje. U principu, na ovaj nacin mozes da teras ogromne tezine, motorima relativno male snage, jer motor ima ogroman moment, ali ne mozes da postignes vecu brzinu, jer bi motor u tom opsegu opterecenja mnogo trosio. To je po informacijama koje sam do sada iskopao.

http://www.torqeedo.com/us/hn/background-knowledge/propeller-technology-and-hydrodynamics.html (http://www.torqeedo.com/us/hn/background-knowledge/propeller-technology-and-hydrodynamics.html)

 
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 20, 08, 2010, 02:59:28 pre podne
hoces da kazes da se dobije teretna varijanta ? i da je onda brzina ogranicena velicinom korita ?

Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Barba 20, 08, 2010, 14:13:17 posle podne
Pa mislim da je tako. Karakteristike korita definisu maks brzinu kretanja korita bez oranja. To je prvo ogranicenje.

Drugo ogranicenje je uzduzna brzina (put same elise u vremenu) koju moze da postigne sama elisa uz racionalnu potrosnju elektro motora. Ako je vrtis brzo elisa ce proklizavati i samo gubiti na efikasnosti. Elisa za elektromotor treba da ima koeficijent iskoriscenja oko 0.6 da bi sve imalo smisla. I to je oblast brzine oko 5 cvorova (uzduzno kretanje elise). Ako je teras preko toga iskoriscenje rapidno pada sa 0.6 na nizu vrednost i desava se to da na vecim brzinama imas velike gubitke koje moras da kompenzujes pa se povecava potrosnja.

Elise za vece brzine imaju i veci broj obrtaja koje elektromotor ne moze direktno da isporuci. Ako bi se koristili reduktori ponovo bi imali velike gubitke. Prvo zbog samog reduktora. A drugo, opterecenje koje stvara ta brza elisa se prenosi na elektromotor opet u istom prenosnom odnosu reduktora, pa elektromotor povlaci mnogo struje. A trece, mozda i najbitnjije koeficijent iskoriscenja brzih elisa je nizi od 0.6 (spore). Bar tako nekako objasnjavaju na netu.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 20, 08, 2010, 21:54:01 posle podne
Elise za elektromotore su uglavnom "u tubi".

Electric Boat will get 90+MPG visiontelevisionnetwork (http://www.youtube.com/watch?v=idZjefoOiz8&feature=related#ws)
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Barba 21, 08, 2010, 00:32:37 pre podne
Dule, slazem se. Kapetan trazi 6 cvorova uz Dunav. Koliko je to, 7-8 u stajacoj vodi. To je problem. 5 je gotovo svuda definisano kao maksimum za ovaj pogon. Potpuno si u pravu da ces, ako elisu navrtis na 2000 rpm, dobiti neznatno povecanje brzine, a mnogo vecu potrosnju motora.

Sto se prenosa tice, svuda se preporucuju kaisevi, ali ako bas mora da se radi redukcija, i na par mesta sam procitao da treba da budu zupcasti.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 21, 08, 2010, 00:38:03 pre podne
Sto se prenosa tice, svuda se preporucuju kaisevi, ali ako bas mora da se radi redukcija, i na par mesta sam procitao da treba da budu zupcasti.

cek zar ne moze direktno na osovinski vod elisa ?
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 21, 08, 2010, 01:52:10 pre podne
vec sam ti psolao PP pa stvai onda u pp 2 x 6kw

e sad koliki agregat mi treba da bi tih 2 x 6kw mogli da rade na njemu ?
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 21, 08, 2010, 10:05:38 pre podne
Gotovo je. I Kapetan je progut'o udicu!!! :yahoo:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 21, 08, 2010, 10:13:37 pre podne
Gotovo je. I Kapetan je progut'o udicu!!! :yahoo:

kapetan gleda koliko love treba i ako duletovi svi testovi dobro prodju razmislja da ceo zahvat uradi na zimu ... najbitnija mi je autonomija , pa brzina...
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 21, 08, 2010, 10:37:15 pre podne
Ako hoces i autonomiju i brzinu, onda ostavi tvog vranca na camcu, a e-motore dodaj sa strana kako si i razmisljao, pa nema brige. Imaces i jedno i drugo. :good: :drinks:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 21, 08, 2010, 16:07:19 posle podne
ma zanima me 3-4 sata voznje bez punjenja  nista vise...
to mi je dovoljno za ova moje kratke obilaske
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 25, 08, 2010, 23:10:20 posle podne
ne izlazi mi iz glave elisa.... a i skipper postavio ovo oko safety propeideo ima lera...

ProPulse Propellers and Sting Ray Performance System (http://www.youtube.com/watch?v=naEvEXUkAsg#)

premotajte na 2:09 tu pocinje zanimljiva prica

alina 2:34 dolazi ono sto je nama jako interentno za celu pricu ... mislim da bi to neki bolji masinac mogao da napravi bez problema....

znaci posle ovog test propelera napraviti pravi koji valja i znate da imate priblizno najbolju varijantu ...

Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 25, 08, 2010, 23:17:47 posle podne
ima i ovde ... znaci 5 pozicija ...
mislim da to niej nikakav problem za nekog ko zna to da napravi
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Zoran 25, 08, 2010, 23:35:13 posle podne

    To je stara fora sa elisom.Rusi su prodavali elisu na kojoj sam zamenis ugao.
Mislim da je jedan stari nas camdjija i ima.Nesto slicno imale su i raketne topo-
vnjace.Elisa im se vrtela u istom pravcu,a krilca se okrenu.Ima toga dosta da ne
duljim.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Профа 26, 08, 2010, 00:51:27 pre podne
Ево нешто од данас...

12hp ETEK Repm permanent magnet max 3200 rpm 3: 1 reduction belt drive to 16" brass propeller.


http://www.duckflatwoodenboats.com/mainpages/forsale2.php#MundooNomad (http://www.duckflatwoodenboats.com/mainpages/forsale2.php#MundooNomad)
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 26, 08, 2010, 10:14:17 pre podne
Ajde nešto konkretno :)
Da li neko može da pronadje koja je elisa stavljena na brod dimenzija oko 10 m dužine. Naravno, na elektro pogon.

evo dule brod 30 feeta

http://www.elcomotoryachts.com/30-foot-elco-electric-launch.shtml (http://www.elcomotoryachts.com/30-foot-elco-electric-launch.shtml)

Prop Size (diameter X pitch)     15" X 12"

a i za 36 feeta koliko vidim ista elisa

http://www.elcomotoryachts.com/36-foot-elco-electric-launch.shtml (http://www.elcomotoryachts.com/36-foot-elco-electric-launch.shtml)

Prop Size (diameter X pitch)     15" X 12"
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 26, 08, 2010, 14:39:48 posle podne
               
               Dimensions                                                                                                   
Dimensions
Length Overall (LOA)30 ft / 9.1 m
Waterline Length (LWL)27 ft / 8.23 m
Beam6 ft 6 in / 2 m
Draft27 in / 0.69 m
Freeboard – max25 in / 0.63 m
Cockpit Length15 ft 2 in / 4.62 m14.0
Weight w/batteries5,000 lb / 2,272 kg
Prop Size (diameter X pitch)15" X 12"
               
               Drive                                                                                                   
Drive
Motor HP4.0
System Voltage (dc)48VDC
Number of Batteries8 Group 8D
Charger Rating110VAC 15 A / 48VDC 30A
                           

Posto je ovo slicno.......
               Performance                                                                                                   
Performance
Top Speed6.6 knots/7.6 mph/12.5 kph
Cruising Speed5.5 knots/6.5 mph/10.4 kph
Cruising Range50 to 60 miles / 80 to 100 km
Charge Time5 - 6 hours

Ako bi ovo postigao.....iiiiiihhaaaaaaaaajj :good: :good:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: poljo 26, 08, 2010, 14:52:06 posle podne
Pa sa odnosom duzina - sirina 4:1  mozda i moze , sa standardima  koji ovde vaze 3:1,3 tesko i tezinom od nekoliko tona ....tesko
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 26, 08, 2010, 17:06:18 posle podne
Moja greska. Kod Dula je motor 2 x 10HP. :sorry:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 28, 08, 2010, 20:00:34 posle podne
Hvala momci, kao što sam i mislio u pitanju su teretne elise. I to baš teretne.
Ja tu brzinu Zorter imam sa jednim motorom :)
Danas je probano. :)
Doduše, nije baš 10 km na sat ali jeste 9,1 km na sat :)

prosek  ili uvodno nizvodno ?
jedan motor ili dva ?
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 28, 08, 2010, 20:03:22 posle podne
Hvala momci, kao što sam i mislio u pitanju su teretne elise. I to baš teretne.
Ja tu brzinu Zorter imam sa jednim motorom :)
Danas je probano. :)
Doduše, nije baš 10 km na sat ali jeste 9,1 km na sat :)

prosek  ili uvodno nizvodno ?
jedan motor ili dva ?

Rekao je sa jednim motorom!!! :)
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: mossi 28, 08, 2010, 20:37:18 posle podne
Imam neku polemiku sam sa sobom pa malo da to pričam naglas.

- Elektro motori imaju velik moment pa se koriste u npr Vozovima tj lokomotivama.
- Moment mu omogućava da su mu obrtaji mali, a samim tim i potrošnja u Amp.

E sad elise:

Gde je potreban veći moment: Ako je veći prečnik, a manji korak ili manji prečnik, a veći korak. Podrazumeva se da je neka površina zahvatanja otprilike ista.

Za dizel bih sigurno odlučio veći prečnik, ali ako je EM "jači", tada bi i ova druga elisa mogla da paše?!

Iako u praksi to nije tako, sve EM elise su vrlo malog koraka.. zašto???
A neke podsećaju na elisu podmornice!

 :new_russian:

Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: mossi 29, 08, 2010, 23:15:06 posle podne
OK, nisam znao da brze gliserske elise proklizavaju pri malim obrtajima.  :sorry:
To mi se nije činilo logičnim ali čovek se uči dok je živ.

 :good:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Zoran 29, 08, 2010, 23:34:26 posle podne

      Pravljenje elise je citava nauka.Za svaki veci brod se pojedinacno pravi.
 Proizvodjaci,narocito vanbrodskih motora prodaju iste sa standardnom eli-
 som i alternativa jedna spora i jedna brza.Na nama ostaje da utvrdimo koja
 od te tri priblizno pasuje.
      Na dobro izabranu elisu utice oblik camca,tezina camca,snaga motora,kao
 i broj okretaja.
      Probacu da navatam ortaka masinski inzinjer brodogradnje,da napise je-
 dan clanak o tome,cisto informativno.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 03, 10, 2010, 01:55:10 pre podne
sta uradi sa elisama ?
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 03, 10, 2010, 15:21:01 posle podne
vidi auto kran ti je 40 evra sat .... izvuci brod na suvo promeni i vrati u vodu .. sve ukupno 80 evra i nema sta da brines ... definitivno moras menjas elise ...
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Kapetan 04, 10, 2010, 10:40:04 pre podne
onda ostaje samo ona sklopocija koja prima vise elisa i da menjas pich ... tu kran ne pomaze nego ronilacko odelo ... ako hoces moze i tako , mislim da je to najbolja varijanta...
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: SALE NB 04, 10, 2010, 10:42:27 pre podne
Dule, mislim da ćeš barem približno odgovarajući rezultat dobiti jedino ako ne unosiš tačnu snagu svojih motora već ekvivalentno jake SUS motore.
Probao sam napraviti proračun pod pretpostavkom da se tvoji elektromotori ponašaju kao da su benzinski motori od cca 25ks.
Dobio sam za rezultat elise 15x10, ali sam podatak o max.obrtajima, max. diametru propelera i težini uneo napamet.
Mislim da ti performanse koje imaš sa postojećim elisama daju najbolji putokaz
 
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: SALE NB 04, 10, 2010, 10:44:03 pre podne
Daj mi odgovarajuće parametre, da se i ja malo poigram, možda i dobijem nešto upotrebljivo.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: ladjaVlajko 04, 10, 2010, 12:46:43 posle podne
Mislim da ti performanse koje imaš sa postojećim elisama daju najbolji putokaz

Управо тако.

Да би неко уопште почео било какву рачуницу, потребни су следећи подаци:

1. На ком броју обртаја мотори крену да се прегрејавају и губе снагу ?
2. Који ти је сада пречник елисе ?
3. Који ти је сада корак елисе ?
4. Карактеристике мотора - снага и моменат у односу на број обртаја. Колики је напон напајања ?
5. Колики ти је тренутно преносни однос од мотора до елисе и имаш ли намеру да то мењаш ?

Скупи те податке и спреми паре па правац Машински факултет.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 16:08:07 posle podne
Posto ce tesko menjati precnik elise (bez drasticnih modifikovanja na koritu) jedini potreban podatak je potisak elise na odgovarajucem broju obrtaja. Znaci direktna veza koraka postojece elise i njenog broja obrtaja na SUS motorima sa korakom nove elise i sadasnjeg broja obrtaja.
Mislim da pozitivan rezultat nece izostati! :drinks:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: ladjaVlajko 04, 10, 2010, 17:52:11 posle podne
Posto ce tesko menjati precnik elise (bez drasticnih modifikovanja na koritu) jedini potreban podatak je potisak elise na odgovarajucem broju obrtaja. Znaci direktna veza koraka postojece elise i njenog broja obrtaja na SUS motorima sa korakom nove elise i sadasnjeg broja obrtaja.
Mislim da pozitivan rezultat nece izostati! :drinks:

Зашто не може да се угради мања елиса ?
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: SALE NB 04, 10, 2010, 19:31:00 posle podne
Mislim da mora da ugradi manju elisu ( u prečniku). Ako se motori pregrevaju, a brod ima dobar potisak, potrebno je rasteretiti motore, ugradnjom "brže" elise, koja će više proklizavati. Smanjiti prečnik i zadržati isti pitch.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 19:42:25 posle podne
Naravno da moze manja elisa. Veca ne moze da "stane". Nekako mi se cini da bi trebala i veca elisa i veci pitch.

Na motoru, koji sam ja radio, stekao sam utisak da zbog manje brzine elise, camac nema dovoljnu brzinu. A  da bi dobio brzinu camca kao sa "starom" elisom, trebalo bi da "pogura" vecu kolicinu vode (tj istu kolicinu vode kao originalna elisa na SUS motoru). A sa brzinom kretanja camca bi se dobila i veca upravljivost.

Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: ladjaVlajko 04, 10, 2010, 20:51:03 posle podne
Posto ce tesko menjati precnik elise (bez drasticnih modifikovanja na koritu)

Naravno da moze manja elisa.

Па кажи брате одма' како јесте ... немо' да мутиш воду.

Ако се мотори прегревају и не могу да постигну жељени број обртаја онда мотор не развија довољно јак момент силе како би могао да окреће елису. Да би се смањило оптерећење мотора мора се смањити елиса, смањити корак и/или повећати преносни однос. Тачка.

Али без тачних података то се не може ни приближно израчунати. У том случају се може набавити неколико елиса разних пречника и применити популарна емпиријска метода узалудних покушаја ... лично бих се одлучио за нешто типа 14"x14" на 1000-1200 обртаја или 14"x12" на 1200-1400 ... све зависи од мотора и преноса.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: SALE NB 04, 10, 2010, 21:18:05 posle podne
Duletov elektro pogon ima prenosni odnos 1:1.
Motori postižu 600-700 obrtaja ( ako sam dobro shvatio) i pregrevaju se, postižu pritom dovoljnu brzinu i imaju sjajno ubrzanje.
Po meni, to je kao da uzmeš i cepaš auto prvom brzinom celo vreme! Prekratak prenos!

S obzirom da je prenos 1:1, duži prenos se može dobiti jedino drugom elisom.
Mora ići malo brža elisa, koja će imati malo lošije ubrzanje zato što više proklizava. Zato će motori morati da se vrte na 1000 obrtaja da bi postigli istu brzinu, ali će zbog proklizavanja lakše okretati takvu elisu, i neće se pregrevati.
Ne uspevam da pronađem post gde je Dule spomenuo koje su sad elise na brodu. Promer 14 je možda ipak malo premali za tako težak brod.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: ladjaVlajko 04, 10, 2010, 22:10:13 posle podne
Ма и ја сам тражио али сад ко за инат нема нигде ... стоји ми у глави нека цифра 19" али нисам баш сигуран ...

Тешко је напамет без података било шта рећи ... са стране струје, електромотори би требало да могу да изгурају далеко више од тих 600-700 обртаја - опет ... напамет, без икаквих података ... ако може, онда то треба искористити. Боље је потерати мотор на већи број обртаја и ставити неки пренос него оставити 1:1. Пренос од 2:1 ће на мотору преполовити момент силе који има сада. Ако Дуле жели да остане на тако ниском броју обртаја, можда би прво требало пробати да се мотор растерети са неким преносом (са зубчастим ременом нпр.) ... можда и не мора да мења елисе.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Профа 04, 10, 2010, 22:13:02 posle podne
12hp ETEK Repm permanent magnet max 3200 rpm 3: 1 reduction belt drive to 16" brass propeller.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: ljubac 04, 10, 2010, 22:27:39 posle podne
Čitajući ove postove po ovoj temi ne mogu a da ne prokomentarišem...Ja se možda ne razumem dovoljno u toj problematici samo mi nije jasno otkud elisa zna da je tera elektromotor.Ma možeš da vrtiš pedale postigni broj obrtaja i elisa će da odradi svoj posao.U redu,motor se greje..Stavi jači motor...Nema ubrzanje...Stavi motor sa većim obrtnim momentom...Ne vidim nikako vezu elisa-pogon
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 22:50:23 posle podne
Ljubac, tu i jeste problem. Snaga motora i jeste problematicna. Zadovoljavajuce potrebe donosi manji motor a za to je elisa neodgovarajuca. Ako bi motore prilagodjavali elisi, e to onda povlaci vece akumulatore, jace punjace, vecu tezinu..... sto je veci problem nego prilagoditi elisu vec prihvatljivo odredjenom motoru.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Профа 04, 10, 2010, 22:58:46 posle podne
Вјерујем да је Дуле до сада ријешио проблем... Прича је  :download:.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Darkobp 04, 10, 2010, 23:00:48 posle podne
Aman ljudi,Duletov Azimut je gliser i njegove sadasnje elise su sa jako velikim korakom namenje za postizanje gliserskih tj vecih brzina a kako ce sada na el.pogon imati iskljucivo deplasmansku plovidbu i nekoliko puta manja brzinu za koje su te elise projektovane on mora da smanjuje korak ili kako rece Sale promer i da ih prilagodjava novoj snazi motora za tu zeljenu deplasmansku brzinu...

Al kao sto rece Profa -vec ce to Dule ispravno resiti i nemoramo mi sad glavu zamarati zbog toga :good:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 23:02:56 posle podne
Darko, "Azimut" jeste gliser, ali isti se problem pojavio i na maloj penti koju sam ja preradjivao. Znaci nije samo problem kod Dula na gliserskom moritu i gliserskim elisama.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Darkobp 04, 10, 2010, 23:14:05 posle podne
Darko, "Azimut" jeste gliser, ali isti se problem pojavio i na maloj penti koju sam ja preradjivao. Znaci nije samo problem kod Dula na gliserskom moritu i gliserskim elisama.

Netreba mesati babe i zabe!!!
 Tvoji el motori nemogu da postignu poloviinu obrtaja koje je imao sus motor pa je to razlog tvoje relativno male brzine u odnosu na originalni,u tvom slucaju ti bih i trebao da povecavas korak elise ako to budu mogli ti mali motorici da izdrze tj ako budu imali snage da elisu vrte priblizno istim obrtajima sto verovatno nece biti,a Dule je zadovoljan brzinom al zeli samo da rasteriti malo motore tj da im poveca malo br obrtaja a da brzina manje vise ostane ista sto je kontra od tvog slucaja jel da??
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 23:30:24 posle podne
Darko, "Azimut" jeste gliser, ali isti se problem pojavio i na maloj penti koju sam ja preradjivao. Znaci nije samo problem kod Dula na gliserskom moritu i gliserskim elisama.

...... sto je kontra od tvog slucaja jel da??

Da, bas tako.

U oba slucaja elise nisu odgovarajuce. I ne govorimo o tome da su isti problemi (osim sto elise ne odgovarju u oba slucaja), vec da elektro pogon i SUS pogon ne koriste iste elise.
Tako sam bar ja sagledao ovu temu!
Dulu bi trebala elisa sa manjim korakom a kod mene sa veci korakom. Ali u oba slucaja definitivno druge elise za konacan uspeh.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: SALE NB 04, 10, 2010, 23:34:43 posle podne
Obratno, Zorteru, obratno! :taunt:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 23:37:24 posle podne
Joj, greska "u koracima".

Da, obratno.
HVALA Sale!!! :good:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: Профа 04, 10, 2010, 23:39:27 posle podne
Овај чвор само Дуле може пресјећи! До тада :download: :download: :download:.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: mossi 04, 10, 2010, 23:39:36 posle podne
Nije obratno: Duletu treba manji korak (pitch), a Zorteru ne znam šta bi pomoglo!  :taunt:

 :lol: :lol: :lol:
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 04, 10, 2010, 23:42:00 posle podne
Sad ste me zbunili. :sorry:

Ipak nije bila greska u koracima. Meni bi trebao veci korak, a za Dula ne znam.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: zorter 05, 10, 2010, 06:28:01 pre podne
Meni je samo cudan oblik elisa za elektronotore. Kako na malim vanbroskim tako i na velikim brodskim tipovima. Vrhovi im nisu zaobljeni kao na standardnim elisama. Jedna strana im je "ravna", u shpic.
Naslov: Odg: Elise za elektromotore
Poruka od: SALE NB 05, 10, 2010, 08:32:17 pre podne
Važi neko generalno pravilo, što manje krakova to bolja iskoristivost, jer jedan krak sledećem bukvalno krade vodu, pa nema punog potiska. Ako je razmak između krakova veći, time je elisa efikasnija. Zato mali motori imaju elise sa manje krakova.
Dule, tvoji motori imaju direktan prenos, zato mislim da, ako staviš još sporiju elisu ( veći prečnik, manji korak) , tvoji motori će se još više grejati, jer će opterećenje biti veće.
Sa manjom elisom smanjuješ opterećenje na motore, a obrtaji se neće bitno promeniti pri istoj brzini.

Smanjivanje koraka za 1, donosi porast od cca 200 obrtaja na motoru (pri prenosnim odnosima između 2:1-3:1, koji su najčešći kod vanbrodskih motora). S obzirom da imaš odnos 1:1, kod tebe će max. obrtaji porasti više, ali tvoji motori ionako neće nikad ići na max. obrtaje.
Ja ipak mislim da tako nećeš rešiti problem pregrevanja, već tek ako smanjiš elise i opterećenje.