Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Motori i oprema => Temu započeo: Kapetan 07, 03, 2009, 22:27:09 posle podne
-
Video sam modifikaciju na Zorterovom klipu.. padalo mi je tako nesto na pamet ali nisam se usudio ... e sad da li neko zna nesto vise?
(http://www.imcbrokers.com/blog/wp-content/uploads/2007/02/patent_drawing_kort_nozzle.JPG)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/Kort_Nozzle_circulation.svg/200px-Kort_Nozzle_circulation.svg.png)
vise na ovom linku
http://en.wikipedia.org/wiki/Kort_nozzle (http://en.wikipedia.org/wiki/Kort_nozzle)
mali je problem sto ovu modifikaciju vidim samo na velikom plovilima.. kao i na unutraznjim motorima..
(http://www.propellerpages.com/content/nozzles/images/standing_in_nozzle.jpg)
da li to moze da se uradi i na vanbrodsom ... ovaj lik sa zorterovog klipa je to uradio
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8bHMOCGP9LA[/youtube]
-
Ja nameravam ovo uraditi ove godine na moj Tomos 4,8 ali kao na video klipu, bez suzavanja na izlazu, jer ne znam kako ce se ponasati kad se ide u nazad.Suzenje bi sigurno malo povecalo brzinu unapred, ali ne znam koliko bi brzo i kako reagovao kad se prebaci u rikverc.Mada, ovo ima i prednosti kod zastite samog propelera.
-
Ja nameravam ovo uraditi ove godine na moj Tomos 4,8 ali kao na video klipu, bez suzavanja na izlazu, jer ne znam kako ce se ponasati kad se ide u nazad.Suzenje bi sigurno malo povecalo brzinu unapred, ali ne znam koliko bi brzo i kako reagovao kad se prebaci u rikverc.Mada, ovo ima i prednosti kod zastite samog propelera.
slobodno uradi sa suzenjem, jeste da ces izgubiti performance kad aides u rikverc ali koliko realno ces koristiti rikverc :) ja sam cak razmisljo da malo produzim napred i nazad tako da dobijem mini turbinu... naravno ne previse jer onda dolazimo i problem pri skretanju gde ta nadgradnja trpi veliki pritisak..
-
Jesi li mislio na ovo?
-
OM je stavio slike ovog motora u nekoj drugoj temi...mislim da je kapetan bas i mislio na tako nesto
-
mislim da gresis, pogledaj usis za vodu, potpuno je isti kao kod standarnih modela sa impelerom...a i zasto bi bio drugaciji, propeler nema nikakvu funciju u hladjenju motora gde postoji impeler...zato oni i mogu da rade beskonacno dugo (dok ne potrose gorivo) u leru...
-
e da, kod T-4 bi, jer on nema impeler...usis su ti one "skrge" na nozi sa strane
-
jel na ovim slikama untra propeler ili spirala ?
ja sam mislio na modifikaciju sa propelerom ... mislim da na ovim slikaa nije unutra obican propeler
-
e to ne bih znao....prvi put sam video ovo kad je OM postavio fotke...
-
Evo kako izgleda propeler na njima zato i ne bih isao na suzavanje, vec obican prsten.
-
Evo postavio ih je budens72 na strani
2 Taktni motori nove Generacije E-TEC, TLDI ....
I to su ove slike.
-
Evo kako izgleda propeler na njima zato i ne bih isao na suzavanje, vec obican prsten.
ma ovo na slici je deseta stvar... slobodno suzi ... btw jel imas nekoga ko ce to da ti uradi posto bih i ja onda kod njega ... kapiram da se to vezuje na kavitacionu plocu ili gresim ? ...
giga jel bi znao ti ovo da odradis?
-
Kapetane, da vezuje se za kavitacionu plocu i za getribu.
A ako budem suzavao jedino mogu da isecam komade pa da spajam i varim, pa bi to ispalo kao modifikovani levak, jer bih morao na suzeni deo da varim parce cevi (ne veci od 3cm), a i suzenje ne bi bilo veliko (mozda sa fi 220mm na fi 200 ili 180mm max).
To bi izgledalo otprilike ovako:
-
mislim da kosina treba celom duzinom .. barem meni nekako laicki zvuci jer ce ti se voda u ovom slucaju vracati na propeler od pozadi ..
btw imas li ideju na kojoj razdaljini treba da je propeler od zidova ove ploce?
mislim da ta razdaljina igra presudnu ulogu
-
Mislim da ne veca od 1cm.
Jedino bi ova kosina mozda trebalo da je duza da ne bi vracalo vodu.Ali zato reduciranje nece biti veliko pa nece biti turbulencije.
-
giga jel bi znao ti ovo da odradis?
Kapetane nazalost toliki fanatik nisam,a licno smatram da je to bespotrebna stvar na tvome plovilu.
-
slazem se Giga...
ali ako neko ima viaks vremena moze da pokusa....
ono o cemu je bilo reci u klipu nema veze ni sa prvom ni drugom slikom, sve tri su razlicite stvari...ovo poslednje je Honda sa klasicnim dzet pogonom kao kod skutera...pre toga je nesto izmedju elise i turbine, svakako mu je cilj da pokretac bude voda pod pritiskom jer suzavanjem bas to dobije (tako sam ja radio na onom mom sistemu) a ono na klipu je obruc oko propelera koji silu koja se stvara oko elise i pravi turbolenciju usmerava ka nazad i stvara dodatni potisak...ispravite me ako gresim...
-
Cap mislim da je bas tako kako kazes, ali da ipak ima efekta.Ne zman da li si ikad probao ventilator za vazduh da "oklopis" recimo kartonom i napravis ovakav prsten.Mnogo je jaci efekat strujanja vazduha nego bez njega.Verovatno je to i ovde uradjeno da bi se dobio bolji efekat strujanja vode.
-
Ova zadnja Zoterova slika je obicna zastita elise i ostalih od elise,tipa morskih zivotinja ,kupaca i slicno.Nema nikakve veze sa poboljsanjem karakteristika motora osim sto jos i smeta.Nedo Bog kada uletite u mrezu,ili upadne kesa kapetanov deo od panja i sl. Ma da se otelis da se iscupas.
-
ja mislim da suzenjem ipak dobijamo bolji potisak ..
slican princip je ovde (stim da nema dodatnih expandirajucih gasova )
(http://www.x32z.com/planes/model-jet-engine.gif)
to je cisti zakon fizike (III zakon)
znaci
ulazne konstante su nam velicina prolaza i brzina protoka KA propeleru
izlazna konstanta nam je velicina prolaza i promenjiva je brzina izlaza vode (koja je u korelaciji sa velicinom izlaznog otvora)
-
jedino me brinu vrtlozne sile iza propelera na izlaznom suzenju.... zato treba biti oprezan sa velicinom izlaza
-
Mislim da i sama zastita (kako Giga kaze) dosta pomaze jer usmerava vodu u pravi smer.Ne "mlati" je oko elise.Kao sto rekoh probajte to sa obicnim sobnim ventilatorom i videcete razliku u efektu protoka vazduha.Tako je i sa vodom.A ako se jos pri tom i malo suzi izlaz, dobija se vece ubrzanje fluida.Neka je to i 5-10%, korisno je.A cini mi se da odnos precnika proporcionalan brzinama fluida.To jest:
ulazna brzina vode : ulaznom precniku = izlazna brzina vode : izlaznom precniku.
Naravno nije idealan odnos, ali uglavnom nisu velike greske.
Jedino sto se ne sme preterivati sa odnosom jer jedna elisa ne moza da "izgura" tu razliku.Zato se kod vecih razlika postavlja vise elisa (turbina).Pozzz
-
Osim sto ovaj metalni plast ima funkciju zastite propelera i one oko njega,mislim da ima i ulogu tzv. "course keeper"-a,tj. omogucava lakse drzanje pravca plovila o deplasmanskom rezimu voznje.Ono sto mi se cini da je bitno je da rastojanje izmedju elise i plasta ne bi smelo da bude veliko(slazem se max.10mm)i da pad precnika na kraju ne bi smeo da bude vise od 10% precnika , kao i da duzina te redukcije ne bi trebala da bude veca od 20% duzine plasta.Ovo je samo moja pretpostavka bez ikakvog pokrica u teoriji i praksi sa ovakvom "skalamerijom". :smile:
-
I ja sam razmisljao otprilike isto tako i mislim da ne gresimo mnogo.U svakom slucaju nadam se da ce imati efekta na vodi.A to cu ispitati ovog leta na vodi jer raidim ovaj "plast", pa posle probe pokusacu i ovo suzenje pa cu videti da li ima neke razlike.Nadam se da nece biti gubljenje vremena i para pa da me zena :punish:
A ako ne probam necu se nakajati sto nisam.
-
mene jedino brine materijal od koga ovo napraviti, nemam osecaj koliko je jak propeler i da li moze da pokida skalameriju .. plus mrezica na prednjem delu okca recimo 4 cm da stiti od gluposti koje plutaju...
mogli bi da merimo brzinu plovila po broju obrtaja negde na mirnoj vodi i da vidimo sta se desava
-
mogli bi da merimo brzinu plovila po broju obrtaja negde na mirnoj vodi i da vidimo sta se desava
Ovo bi bilo idealno. :good:
Jedino bi mrezica morala na otvaranje za svaki slucaj.Ako ode stifna da moze brzo da se zameni.A moze da pukne samo ako "udje" neka grana drveta.Bar je propeler zasticen od kesa, mreza, dzakova pa cak i od naleta na plicak.Pozzzz
-
Jedino bi mrezica morala na otvaranje za svaki slucaj.Ako ode stifna da moze brzo da se zameni.A moze da pukne samo ako "udje" neka grana drveta.Bar je propeler zasticen od kesa, mreza, dzakova pa cak i od naleta na plicak.Pozzzz
mrezica samo napred pozadi nema razloga ... kod mene na starom tomosu se stift menjao bez problema sa prednje strane .. pojma nemam kako je na evinrudu i da li uopste ima stift .. to mi je zadatak za sajam nautike da svratim do Argo Marine i uzmem sve dodatne stavke za motor koje mi trebaju ...
-
mrezica samo napred pozadi nema razloga ...
Ja bih radije mrezicu pozadi jer sa zadnje strane uvlaci krsh, a sa prednje se menja stifna.Pozzz....
Kapetane nakupi malo prospekata sa sajma pa da imamo materijala za primere razne vrste.Skeniraces kad nesto bude trebalo.A i ja cu ako dodjem.
-
mrezica samo napred pozadi nema razloga ...
Ja bih radije mrezicu pozadi jer sa zadnje strane uvlaci krsh, a sa prednje se menja stifna.Pozzz....
pobrkali smo a mislimo na istu stvar :) mrezica KA BRODU ili lepse receno NA USIS:)
-
Ok. :good:
To je to. :)
-
Kap shta je ovaj MAX POWER? Je li to e motor ili neka nadogradnja kao onaj pomocni motor sto si ti postavio?
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=496.0;attach=2836;image)
-
Kap shta je ovaj MAX POWER? Je li to e motor ili neka nadogradnja kao onaj pomocni motor sto si ti postavio?
jeste E motor (trust engine za parkiranje i manje manevre).. ali bitnije je ono sto je nas interesovalo :) razmak izmadju elise i ove plastike mora da je sto manji bas sam pricao sa ljudima i kazu 5mm... inace ima duplu elisu ...
-
Kako duplu? Jednu uz drugu ili jednu na pocetku a drugu na kraju "tunela".
-
Kako duplu? Jednu uz drugu ili jednu na pocetku a drugu na kraju "tunela".
pocetak kraj , ali to je zbog smera vode za parkiranje nema veze sa nasom pricom...
-
Ok. A i dobro sam rekao "tunel" veci za samo 1cm, naravno u precniku. :good:
-
da ali ne zaboravi d aje ovo trust motor znaci ide i levo i desno zato nema kosinu ... ja mislim da nama traba isto precnik manji za 1 cm ali sa levkom
-
Da ali ne veliko suzenje. Ja ne bih isao vise od 20% suzenja.Naravno govorim o montazi na vanbrodski motor.
-
da slazem se 20 % je ok ... (prebacujem ove poruke u nasu temu :)
ali mislim da bi trebalo experimentisati sa kupama
-
Kao sto ti rekoh pokusacu ovog proleca/leta da eksperimentisem pa cemo videti.Imam dovoljno i vremena i alata pa cemo videti. :good:
-
napravi profil avionskog krila i savi ga u krug.
Tako ces postici da voda koja protice kroz tunel ima vecu brzinu, donekle i gustinu, tj. tvoja elisa ce imati bolji efekat.
Ako napravis da ceo tunel bude i malo duzi imaces jos veci protok.
Poenta je u preseku krula.
-
napravi profil avionskog krila i savi ga u krug.
Tako ces postici da voda koja protice kroz tunel ima vecu brzinu, donekle i gustinu, tj. tvoja elisa ce imati bolji efekat.
Ako napravis da ceo tunel bude i malo duzi imaces jos veci protok.
Poenta je u preseku krula.
sta je krul ?
a slazem se sa duzinu ... ali mora da postoji momenat i neka formula koja nam govori o duzini i izlazu .. definitivno su u nekom odnosu...
-
krul je slovna greska iako zvuci strucno.
Poenta je u preseku kruga, a elisu treba postaviti na najuzem delu profila.
Formule ne mogu pomoci drasticno na T4.
Ideja sa mrezicom na usisnom delu je sasvim ok i moze se resiti obicnim zvezdastim oblikom.
Tako uradjen motor bi na velikom gasu pravio velike zaokrete, pa bi bilo pametno prvo se uvezbati.
Uvakva "turbina" bi imala najbolji efekat na gliserskim koritima.
-
krul je slovna greska iako zvuci strucno.
Poenta je u preseku kruga, a elisu treba postaviti na najuzem delu profila.
Formule ne mogu pomoci drasticno na T4.
Ideja sa mrezicom na usisnom delu je sasvim ok i moze se resiti obicnim zvezdastim oblikom.
Tako uradjen motor bi na velikom gasu pravio velike zaokrete, pa bi bilo pametno prvo se uvezbati.
Uvakva "turbina" bi imala najbolji efekat na gliserskim koritima.
za glisere se slazem ali mislim da i kod deplasmanaca moze da ima effekta pogotovo kod krstarece brzine ja mislim da bih mogao da smanjim jedno 100-200 rpm-a za istu brzinu sto nije mala usteda
inace pri velikim brzinama bi se definitivno osetilo drugacije upravljanje sto zbog efekta kormila sa samom skalamerijom sto zbog toga sto bi potisak bio dalje od camca nego samo sa elisom...
jedino mi nije jasno zasto mislis da treba elisa da ide sto blize izduvu ?
-
:sorry:
mozda se nisam dobro izrazio.
Naj uzi deo je i naj deblji deo profila. To je mozda prva cetvrtina.
Mozda se cini da je izlaz naj uzi ali on je jednako sirok kao i naj deblji deo profila. Znaci elisa je na samom usisnom delu ali ne na najsirem delu vec na samom pocetku najuzeg dela.
Napravite nekoliko razlicitih tunela i probajte na istom motoru. Imacete malu razliku.
100-200 obrtaja ume da bude neprimetno, narocito na kratke staze.
-
Sad sam malo detaljnije pogledao sliku i obratio paznju na elisu. Vidite li koji je oblik. Peraje elise je siroko i povrsina uz "tunel" je veca nego sto bi bila kod nasih elisa, koje je na karaju poluokruglo pa me zanima da li bi to mnogo umanjilo efekat "turbine".Mislim da bi.Mozda bi bilo bolje naci neku vecu elisu, pa krajeve obraditi da budu ravni.Jedino tako bi se dobio pravi efekat.Ovako sa obicnom elisom, postajem pomalo skeptican da bi uspelo.??????
-
Kap shta je ovaj MAX POWER? Je li to e motor ili neka nadogradnja kao onaj pomocni motor sto si ti postavio?
(http://www.mojaladja.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=496.0;attach=2836;image)
"bow thruster" ili na srpskom "pramcani potisnik". obavezan deo opreme na plovilima sa jednim motorom (jedrilice, deplasmanci). postoji i "stern thruster" iliti "krmeni potisnik". kao sto je kapetan rekao sluzi za lakse manevrisanje u marinama i korekciju pravca kod uplovljavanja po jecem bocnom vetru. veoma dragocena pomoc kod manevrisanja u skucenom prostoru. napaja se iz posebnog akumulatora. opasno je koristiti ih duze od par sekundi. cesto sam vidjao da kod rukovanja od strane ljudi koji nisu dovoljno upoznati sa tehnologijom pregori motor (najcesce su to charterasi). najcesce su snage izmedju 5 i 8 ks. ima i jacih za velike jahte.
-
ako se ne varam ovaj je oko 5 konja
-
Slazem se da treba sto manji razmak izmedju elise i "tunela".
A mozda cak umesto elise na kraju da bude vodena pumpa i eto "JET" turbine.
-
"bow thruster" ili na srpskom "pramcani potisnik". obavezan deo opreme na plovilima sa jednim motorom (jedrilice, deplasmanci). postoji i "stern thruster" iliti "krmeni potisnik".
Ma nije obavezan, ako skiper poznaje maritimna svojstva svog plovila :) :) :)
istina. ali moderna brodogradnja gotovo da insistira na potisnicima. pogotovo za plovila koja su namenjena charteru. prvenstveno iz razloga sto ljudi koji unajmljuju plovilo nemaju bas mnogo prakse sa ponasanjem plovila. primera radi kod svih jedrilica a i deplasmanaca sa jednim motorom postoji faktor izboja propelera (levi i desni izboj). taj faktor ima poseban znacaj kod kretanja unazad. naime, mlaz vode koji elisa salje na list kormila nije iste snage i pravca kod levog, odnosno desnog izboja. u praksi to znaci da ce plovila bolje skretati u jednu a losije u drugu stranu. potisnici olaksavaju dovodjenje pramca ili krme u zeljeni pravac.
-
Ma zezam se, naravno. Bow thruster je vrhunski korisna naprava. Pazario sam Vetusa, i cekam da izvadim camac, pa na montazu...
mogli bi to da propratimo foto a i video varijantom
-
Ljudi ko god da pokusava da radi sa ovim neka bude vrlo pazljiv!!!!!
Ovo je tehnologija stara bar 100 godina a i danas impelera nema na savremenim motorima....osim na velikim brodovima...kapetan je postavio na prvoj slici impeler koji je uradjen sa aeroprofilom koji sam po sebi ubrzava protok vode i na usisniku stvara veliki pritisak, kao obicna Jet pumpa tj:
Ovo je masina za usisavanje!!! Nece tu pomoci nikakva mrezica jer impeler stvara ogroman pritisak, tako da ako je zacepi kesa sigurno prolazi kroz mrezicu...
Shta je najgore shto moze da se desi mlaznom motoru?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y2OS2pwrZTI[/youtube]
Isto ce se desiti i vama tj. razmak izmedju zida uredjaja i propelera mora biti shto manji (kovitlanje, staling, zvucni zid ) tako da predmet nemoze da se odbije vec ce celom svojom masom naleteti za propeler....
Razlika izmedju CT lopatica kod avionskog i brodskog motora je u tome shto brodska radi u daleko guscem okruzenju pa je deblja i cvrsca znaci krhkija...dok je avionska tanja i fleksibilnija....
Zato se inpeler koristi na velikim brodovima cije lopatice propelera mogu da polome, iseku ili saviju bilo koj predmet....dok kod manjih motora dolazi do loma elise zaglavljena a da nepricam shta se sve desava sa spojevima osovinama, radilicama, klipovima, kada propeler zakuca odjednom...
No ako i dalje hocete da pravite impeler javite mi se da vam barem nacrtam kako bi trebalo da izgleda.....
-
Nije se bas bilo razmisljanje u tom smeru. Pogledaj onaj klip sa youtuba ispod kapetanovih slika na prvom postu. Razmisljalo se vise kao zastita elise, kupaca a i poboljsanja efekta protoka vode. Samo to. Ne i "kopiranje" mlaznog motora. Sta mislis o tome?
-
Aka navijam da radis brod u S Mitrovici,hteo nehteo morao bi mi biti gost.
Sta si odlucijo peskaris li ili samo cetke.? :drinks:
-
Nije se bas bilo razmisljanje u tom smeru. Pogledaj onaj klip sa youtuba ispod kapetanovih slika na prvom postu. Razmisljalo se vise kao zastita elise, kupaca a i poboljsanja efekta protoka vode. Samo to. Ne i "kopiranje" mlaznog motora. Sta mislis o tome?
Pa nije ovo kopiranje mlaznog motora ali princip je isti samo jos par delova i da se izvuce iz vode i radice :D
Shto se tice zastite elise-propelera mala vajda tj. najveci problem je povecan rizik od loma elise.
Shto se tice zastite kupaca jeste mnogo sigurnije ali realno nevozimo po ljudim :D ali definitivno jeste sigurnije za rukovanje....
Efekat protoka vode je najbolja stvar ovog sistema ona zaista mnogo bolje usmerava fluid, povecava efikasnost, smanjuje potrosnju goriva.....ali sve to dzaba ako se izlomi elisa....realno ovo je mozda korisno na moru pa chak i na nekim jezerima ali nikako na Dunavu ili Savi...
-
Kapetane, da vezuje se za kavitacionu plocu i za getribu.
A ako budem suzavao jedino mogu da isecam komade pa da spajam i varim, pa bi to ispalo kao modifikovani levak, jer bih morao na suzeni deo da varim parce cevi (ne veci od 3cm), a i suzenje ne bi bilo veliko (mozda sa fi 220mm na fi 200 ili 180mm max).
To bi izgledalo otprilike ovako:
Sta bi kapetane,zortere sa ovim?? Jel napravi neko to??
Ja samn juce imao manji bliski susret elise sa kamenom,i pri tom je ona valjano stradala,2 kraka su se iskrivila kao da je od pleha napravljeno :sorry:
Pokusao sam je ispraviti i nakucati al nevredi- puca,pa mi nepreostaje nista sem kupovine nove!! Pa posto cu morati iskesirati 130e za elisu od merkury-a od 5 ks razmisljam da ubacim ovako nesto i ja pa bar sacuvam elisu da se ovakva sranja nebi vise desavala!! :sorry:
-
promenio sam motor :) mada mislim da bi fora radila bez problema i da bi se dobio dodatni potisak ...
-
Netreba mi dodatni potisak,samo bih zeleo da sacuvam elisu od nekih narednih bliskih susreta,posto su ocigledno elise na novim Merkury-ima zesce mekane i jadne a cene im bas nisu toliko jadne :diablo:
-
Ove godine nisam stigao nista raditi jer sam svako slobodno vreme koristio da izadjem na reku. Licno mislim da ima efekta. Da je ovo bilo na motoru onog nesrecnika iz St. Banovaca ne bi se desila ona tragedija. A sto se tice elise ona je aluminijumska i ne udara se cekicem po njoj na hladno vec je zagrejes plamenikom na plin (nikako brener od autogenog aparata).