Moja Ladja

Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: Evil_Zo 08, 06, 2010, 17:12:34 posle podne

Naslov: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: Evil_Zo 08, 06, 2010, 17:12:34 posle podne
Dakle, sada kada imam gumenjak i motor, ostalo mi je jos da sredim papire :) A dje su papiri, tu su odmah i problemi i pitanja:


1. Ako polozim i u Beogradu dobijem dozvolu za upravljanje camcem, da li mi treba jos neki papir da bi mogao upravljati gumenjakom na teritoriji Crne Gore, BiH i Hrvatske?

2. Ako registrujem gumenjak i motor u Beogradu i tu dobijem plovidbenu dozvolu (koliko sam shvatio tako nazivamo saobracajnu dozvolu za plovilo jel'), da li mi treba jos neki papir da bih mogao unijeti gumenjak+motor i ploviti na teritiriji Crne Gore, BiH i Hrvatske?

3. Ukoliko su racun i svi papiri od gumenjaka i motora na moje ime (nov i camac i motor), a ja zelim da registrujem plovilo na rodjenog brata, da li moram placati nesto? U kapetaniji su mi rekli da mi treba ovjeren ugovor o poklonu, ono sto ne znam je da li se pri tome mora platiti neki procenat od vrijednosti plovila iako je u pitanju poklon rodjenom bratu?

3.a.  Ukoliko nekako uspijem da registrujem gumenjak na brata, da li mi je za plovidbu po CG, Bih i HR dovoljna punomoc ovjerena u nekoj agenciji ili opstini ili mora nesto posebno?


4. Da li je potrebno na ulazu u drugu drzavu prijavljivati na granici da u kolima imam gumenjak i motor?
Naslov: Odg: Tri konkretna pitanja
Poruka od: Kapetan 08, 06, 2010, 17:19:00 posle podne
1. Ako polozim i u Beogradu dobijem dozvolu za upravljanje camcem, da li mi treba jos neki papir da bi mogao upravljati gumenjakom na teritoriji Crne Gore, BiH i Hrvatske?

zakonski da , realno mozda ... crna gora ne priznaje nase skiperske dozvole ali mislim da priznaje UMC sto je tebi potrebno, u Hrvatskoj prave probleme, ovo znam posto nasa UMC ne vredi kod njih ... Bosna mislim da mozes, Zoke, Профо ?


3. Ukoliko su racun i svi papiri od gumenjaka i motora na moje ime (nov i camac i motor), a ja zelim da registrujem plovilo na rodjenog brata, da li moram placati nesto? U kapetaniji su mi rekli da mi treba ovjeren ugovor o poklonu, ono sto ne znam je da li se pri tome mora platiti neki procenat od vrijednosti plovila iako je u pitanju poklon rodjenom bratu?

3.a.  Ukoliko nekako uspijem da registrujem gumenjak na brata, da li mi je za plovidbu po CG, Bih i HR dovoljna punomoc ovjerena u nekoj agenciji ili opstini ili mora nesto posebno?

AMSS i Kapetanije ce ti dati najbolji odgovor ... a ne skodi ni da pozoves neki crnogorski telefon  :good:
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja
Poruka od: Evil_Zo 08, 06, 2010, 23:31:29 posle podne
Crna Gora me najvise i zanima. Znam da moji drugari dolje voze sa BG dozvolama tako da se nadam da to nece biti problem.

Pitanja 3. i 3.a. otpadaju :)  Ipak sam odlucio da bude registrovan na moje ime.


E sad, i dalje mi ostaju nerijesena pitanja 2 i 4:


2. Ako registrujem gumenjak i motor u Beogradu i tu dobijem plovidbenu dozvolu (koliko sam shvatio tako nazivamo saobracajnu dozvolu za plovilo jel'), da li mi treba jos neki papir da bih mogao unijeti gumenjak+motor i ploviti na teritiriji Crne Gore, BiH i Hrvatske?

4. Da li je potrebno na ulazu u drugu drzavu prijavljivati na granici da u kolima imam gumenjak i motor?
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: zoke 08, 06, 2010, 23:57:29 posle podne
potrbno je prijaviti camac i motor koji je u gepeku jer moze imati problema pri izlasku nema ulaz u zemlju,koji zavedu u pasos ili posean formular a kad ga vracas to se ponistava
kod nas vaze sve dozvole a sa nasim dozvolama nemamo problema ni sa crnom gorom ,srbijom ni hrvatskom
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: zoke 08, 06, 2010, 23:58:58 posle podne
netreba ti nikakav poseban papir sama plovidbena dozvol je potvrd porijekla i vlasnika plovil i motora
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: Evil_Zo 09, 06, 2010, 00:25:32 pre podne
potrbno je prijaviti camac i motor koji je u gepeku jer moze imati problema pri izlasku nema ulaz u zemlju,koji zavedu u pasos ili posean formular a kad ga vracas to se ponistava
Da li moze biti problem da se taj pecat lupi u pasos drugoj osobi koja mi prevozi camac i ima moju punomoc?
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: Kapetan 09, 06, 2010, 01:45:46 pre podne
Da li moze biti problem da se taj pecat lupi u pasos drugoj osobi koja mi prevozi camac i ima moju punomoc?

mislim da moze , ali proveri gde se vadi punomoc.. AMSS procenjuje vrednost camca naprimer mozda daju i dozvolu za upravljanje tudjim camcem u inostranstvu
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: Bucho 09, 06, 2010, 08:41:09 pre podne
Sto se tice Crne Gore stvari stoje ovako, ja sam nosio maestral i tomos 4, nisu bili registrovani, prijavio sam i nasoj i njihovoj carini i niko nije mislio da je potrebno nesto evidentirati i nisam imao nikakav problem pri povratku. Moj prijatelj je vukao na prikolici elanov glisercic koji je registrovan. Njemu su na obe granice trazili plovidbenu i nije imalo potrebe nista evidentirati jer plovilo ima papire (kao da upisuju automobil). Po njihovom zakonu, potrebno se prijaviti u  najblizu kapetaniju gde se placa plovidbena taksa za strana plovila. Medjutim to niko nas ne radi (osim skupocenih jahti) jer mala plovila, a pogotovo gumenjake niko ne kontrolise. Tako je bilo proslog leta a ovog...
Naslov: Odg: Tri konkretna pitanja
Poruka od: Kapetan 09, 06, 2010, 10:35:57 pre podne
Potvrda o polozenom ispiti za UMC je medjunarodna, i u zemljama u okruzenju je MORAJU prihvatiti, stim da na moru ne smete da napustite pojas od 5 NM od obale. Pogledajte na dozvoli, ispisana je i na Engleskom jeziku

jeste medjunarodna, i morali bi da je prihvataju... ali je ne prihvataju pogotovo ne u primorju ... problem je charter jer onda ne moras da uzmes njihovog skipeera ako bi je priznali, ovako moras da uzmes skipera... za gumenjak ne verujem da ce praviti problem

najgora stvar je naprimer kod skiperske... hrvatska je podpisala ugovor o uzajamnom priznanju sa preko 36 zemalja.. ali sa srbijom nije.... tako da se desava da dodjes sa porodicom po unaped dogovoren brod a onda ti uvale skipera i dignu cenu najma
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: Evil_Zo 09, 06, 2010, 13:57:42 posle podne
Upravo sam se vratio iz kapetanije Beograd, neke stvari su mi razrijesili:


1. Ako polozim i u Beogradu dobijem dozvolu za upravljanje camcem, da li mi treba jos neki papir da bi mogao upravljati gumenjakom na teritoriji Crne Gore, BiH i Hrvatske?
Za teritoruju Crne Gore sigurno vazi dozvola za upravljanje motornim camcem i ne treba nikakav dodatan papir.


2. Ako registrujem gumenjak i motor u Beogradu i tu dobijem plovidbenu dozvolu (koliko sam shvatio tako nazivamo saobracajnu dozvolu za plovilo jel'), da li mi treba jos neki papir da bih mogao unijeti gumenjak+motor i ploviti na teritiriji Crne Gore, BiH i Hrvatske?
Ista stvar, plovidbena dozvola je jedini potreban dokument za moj camac.


4. Da li je potrebno na ulazu u drugu drzavu prijavljivati na granici da u kolima imam gumenjak i motor?
Rekli su mi da obavezno prijavim/pokazem camac carini i na izlazu i na ulazu u svaku drzavu.



Sve sam rijesio osim:

4.a. Da li je mom bratu koji ce mi kolima prenijeti camac u CG dovoljno ovjereno Ovlastenje (totalna punomoc) za camac (uz plovidbenu dozvolu naravno?)
Naslov: Odg: Cetiri konkretna pitanja (ipak tri)...
Poruka od: espresso 10, 06, 2010, 11:28:52 pre podne
mislim da punomoc nije na odmet