Moja Ladja
E, ovako treba... => Oprema => Elektrika => Temu započeo: Pingvin44 02, 06, 2010, 06:42:22 pre podne
-
.
-
posto najverovatnije krajem sledece nedelje stizu solarni paneli navijam za njih :)
cena ce za nas foumase biti 2,1 evro plus pdv ...
na brodu na kome imam :
Radio
Rasvetu
LCD TV
Signalizaciju
Radio stanicu
Sonar
koristim 120w solarni panel i jos nisam krenuo da trosim akumulatore... uskoro stize i jaci inverter tako da cu prikljuciti i frizider pa javljam iskustva...
za vikendicu ti treba maximalno oko 240 w i 300aH u akumulatorima .. ukupno oko 800 evra i nema zime vise nikada... to je mozda i previse jer sam racunao da imas veliki frizider na 220 v koji vuce 100w (vecina vuce manje ili je na plin) i sijalice zarulje ... znaci stednja nula...
uz stednju mozes da prodjes i jeftinije ....
ako uporedis ovo sa recimo varijantom agregata :
agregat 100 evra
dnevno do 10 evra
pa pomnozi to sa 20 godina kolika je garancija na solar.... i odbij buku donosenje goriva i slicno... ja imam agregat ali sam za busilicu brusilicu i slicne jace potrosace ...
-
@pingvin
i ja isto to trazim kao i ti :)
nadjoh na nekom sajtu sad pa evo da podelim:
Standardni paketi
Sastavili smo za vas standardne solarne pakete. Standardni paketi za vikende, zadovoljavaju potrebe za napajanje potrošača 2,5 dana u nedelji.
Svaki paket sadrži potrebne komponente: solarni panel, regulator punjenja akumulatora, akumulator i pretvarač na 220V.
(http://img80.imageshack.us/img80/1174/solar1.png)
Solarni sistemi za svakodnevno napajanje
(http://img210.imageshack.us/img210/1426/solar2.png)
Uvodjenje struje za svakodnevne osnovne potrebe, kao što su svetlo, frižider, TV, danas ne predstavlja nikakav problem.
Struja za svaki dan, bez plaćanja dodatnih troškova, za male potrošače tokom prelaznog i letnjeg perioda.
Za izdvojene objekte kao što su salaš, kuća na selu, vikendica, prikolica ...
-
odvalju sa cenom ...
80w panel sa pdvom oko 200 evra
15 ampera regler 30 evra
120ah akumulator oko 120 evra
sve ukupno 350 evra sa uracunatim pdvom , a kod njih je to sve isto 890 evra (ne znam za pdv)
-
ma ja sam to vise dao zbog potrosnje i uredjaja....
A cene su ludilo;....
-
ma ja sam to vise dao zbog potrosnje i uredjaja....
A cene su ludilo;....
sad bas gledam ono sto ce kod nas biti 800 evra kod njih je 2500 :suicide:
-
Kap, taj fazon i ja sam to odmah video...
Sad me zanima u vezi akumulatora, pise solarni akumulatori ...
Da li su to gel ili drugo?
al evo nadjoh http://www.omnibus.hr/baterije.htm (http://www.omnibus.hr/baterije.htm)
Solarni akumulator Banner Energy Bull 12V 250Ah (C100) 2635,05 kuna
I da li mogu gel akumolatori, jer znam da je drugar doneo iz engleske gel akumulator po 3 puta manjoj ceni nego sto je isti bio ovde
vise na http://www.omnibus.hr/cjenik_solarne_opreme.htm (http://www.omnibus.hr/cjenik_solarne_opreme.htm)
-
Preporucuju se ovi akomulatori uz solarne panele!
http://www.origo.rs/solarnew/proizvodi/akumlatori.php?lang=sr (http://www.origo.rs/solarnew/proizvodi/akumlatori.php?lang=sr)
-
Preporucuju se ovi akomulatori uz solarne panele!
http://www.origo.rs/solarnew/proizvodi/akumlatori.php?lang=sr (http://www.origo.rs/solarnew/proizvodi/akumlatori.php?lang=sr)
deda to moze da prodje samo u srbiji :)
vidi temperaturni opseg za t e akumulatore od -15°C do +40°C... koliko ono celzijusa ima na brodu kad je najace sunce i kada akumulator treba da da sve od sebe ? pa ako je brod zatvoren moze da nabije i preko ovih 40 stepeni....
gel akumulatori imaju druge namene ... dosta sam istrazivao i skapira da sta god da stavis neces da pogresis.. najekonomicniji su ovi obicni iz kola.... nemaju bas idealne karakteristike ali su cenovno najeftiniji a nisu mnogo ispod ostalih... sto vise njih to bolje ...
-
Lead-acid batteries are the most common in PV systems because their initial cost is lower and because they are readily available nearly everywhere in the world. There are many different sizes and designs of lead-acid batteries, but the most important designation is whether they are deep cycle batteries or shallow cycle batteries.
Shallow cycle batteries, like the type used as starting batteries in automobiles, are designed to supply a large amount of current for a short time and stand mild overcharge without losing electrolyte. Unfortunately, they cannot tolerate being deeply discharged. If they are repeatedly discharged more than 20 percent, their life will be very short. These batteries are not a good choice for a PV system.
Deep cycle batteries are designed to be repeatedly discharged by as much as 80 percent of their capacity so they are a good choice for power systems. Even though they are designed to withstand deep cycling, these batteries will have a longer life if the cycles are shallower. All lead-acid batteries will fail prematurely if they are not recharged completely after each cycle. Letting a lead-acid battery stay in a discharged condition for many days at a time will cause sulfation of the positive plate and a permanent loss of capacity.
Sealed deep-cycle lead-acid batteries are maintenance free. They never need watering or an equalization charge. They cannot freeze or spill, so they can be mounted in any position. We especially recommend sealed batteries for remote, unattended power systems, but also for any client who wants the maintenance free feature and doesn't mind the extra cost associated with these batteries. The Concorde PVX series (Sun-Xtender) is an excellent choice.
Sealed Gel Cell (gelled-electrolyte) batteries are relatively maintenance free, however unlike a high quality sealed lead-acid battery like the Concorde PVX extra care must be taken to insure a Gel Cell battery is not charged above 14.1 volts for a 12 volt battery, for example. Over charging a Gel Cell even once for a sustained period can really shorten it's life and even ruin it. Any charge source or charge regulator used must have user adjustable settings for sealed Gel Cell batteries to insure charge voltage does not exceed a safe limit. If your application dictates a sealed, gelled battery the Deka-East Penn MK series is an excellent choice.
ko ne zna engleski .... najbolji su DEEP CYCLE (otvoreni ili zatvoreni) OLOVNI AKUMULATORI
-
nisam bio lenj ... danas je bilo lose vreme ali evo ih testovi ...
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4015.new#new (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=4015.new#new)
ili direktno
TEST po Oblacnom vremenu Solarnog Panela 120w 2 Jun 2010 WWW.MOJALADJA.COM (http://www.youtube.com/watch?v=l1DAU1qs3vQ&feature=player_embedded#)
-
Raspitah se i definitivno najrealnija varijanta su ipak solarni paneli ili agregat.
Kapetane, znas li za www.elsol.co.rs (http://www.elsol.co.rs) ?
eno napisah na drugoj temi al evo i ovde, misli da oni rade samo kolektore to jest spominju i el panele al ne vidim da ih imaju u ponudi ...
-
Ljudi iz Bona, Nemačka - putuju Dunavom do Crnog Mora.
Zastali u marini Apatin.
Vrlo zanimljiv brodić, katamaran.
Nabudžen aternativnim izvorima energine, nema šta nema.
:good:
-
Telo poruke
-
Nabudzen alternativnim izvorima ali ipak nista bez onog Suzukija na pomocnom camcu :diablo:
-
barem se krece sa mrtve tacke...
-
bice to zanimljiva avantura. ko zna nemacki moze da isprati na
http://www.solarwave.at/ (http://www.solarwave.at/)
-
Ne vidi se najbolje ali rekao bih da je pomoćni čamac jedan od onih Porta-Bote koje sam ja hteo da prodajem ovde kod nas.
Nisam vas obavestio ali gazda firme je odobrio sniženje cene tako d abi kod nas u prodaji čamac od 4 i nešto metara koštao ngde oko 1.600-1.800 evra ali morao sam da odbijem - tražio je da poručim pun kontejenr i platim unapred.
Iako nisam uspeo u nameri i dalje mislim da je ta vrsta čamca nešto izuzetno korisno za vikendaše, za pomoćni čamac i sl.
-
Izgleda interesantno i verovatno mu je glavna predost mala tezina. Za 1500-1800e mogu se kupiti dva Honda marine gumenjaka od 2,5-3m koji su mnogo stabilniji i bezbedniji na vodi