Moja Ladja
Nautika opšta... => Zakoni i Propisi => Temu započeo: LSI 29, 05, 2010, 08:22:47 pre podne
-
Prebirajući po zakonskoj regulativi, našao sam i ovu informaciju koja može da bude interesantna onima koji bi da privremeno uvezu plovilo registrovano u inostranstvu.
Evo teksta:
Naša zemlja u zadnje vreme sve više postaje interesantna kao turistička destinacija, a to otvara i mnoga pitanja na koja se mora dati odgovor, tj. naći adekvatno rešenje za datu situaciju, bez nepotrebne administracije. Tako se i pred carinskom službom postavlja pitanje kako omogućiti licu da pod carinskim nadzorom ostavi jahtu, kamp kućicu, i druge plovne objekte koje želi da koristi u našoj zemlji za vreme godišnjeg odmora, posete porodici itd., kako ih ne bi posle kraćeg perioda vraćali u inostranstvo.
Važećim propisima nije definisan privremeni uvoz robe od strane fizičkih lica - nerezidenata koja bi ostavila pod carinskim nadzorom navedenu robu, na primer između dve turističke sezone, u određenim marinama ili kampovima.
Obzirom da za ovaj vid turizma u našoj zemlji postoji sve veće interesovanje, kao i da se radi o robi veće vrednosti koja se najčešće registruje kod za to nadležnog organa, neophodno je obezbediti potpuni nadzor nad istom.
Ovaj problem je ranije bio rešen kroz zakonsku regulativu.
Međutim, do drugačijeg zakonskog rešenja (kroz eventualnu izmenu propisa), carinarnica se mora uklopiti u postojeću regulativu i pod sada propisanim uslovima odobriti privremeni uvoz napred navedene robe. To znači, da plovila koja stižu u našu zemlju suvozemnim putem za potrebe fizičkog lica - nerezidenta evidentiraće se tom licu upisivanjem oznake "PUR" (privremeno uneta roba) u putnu ispravu i popunjavanjem Spiska stvari koje putnik privremeno unosi (Obrazac br. 7) tj. postupiće se shodno i odredbama čl. 64. do 67. Uredbe o carinski dozvoljenom postupanju sa carinskom robom, puštanju carinske robe i naplati carinskog duga ("Sl. glasnik RS", br. 127/2003, 20/2004, 24/2004 - ispr., 63/2004, 104/2004, 44/2005, 71/2005, 76/2005, 106/2005, 5/2006, 47/2006, 86/2006, 10/2007 i 25/2007).
Ovo dalje znači, da se roba uvezena na ovaj način mora vratiti u inostranstvo prilikom prvog napuštanja zemlje, ili ako stranka to želi definitivno uvesti, uz plaćanje carine i PDV-a
Plovila registrovana na strano pravno lice mogu se privremeno uvoziti na propisan način za privremeni uvoz robe (i od strane pravnog lica) i shodno tome voditi evidencija plovila i pratiti rokovi privremenog uvoza.
Međutim, ukoliko pravno lice želi da vrši servisiranje plovila koja su registrovana u inostranstvu, odredbama Carinskog zakona ("Sl. glasnik RS", br. 73/2003, 61/2005, 85/2005 - dr. zakon, 62/2006 - dr. zakon i 63/2006 - ispr. dr. zakona) čl. 139. do 147. propisani su posebni postupci i kao jedan od njih je i postupak aktivnog oplemenjivanja. Za odobrenje postupka aktivnog oplemenjivanja potrebno je da se lice koje vrši ili organizuje aktivno oplemenjivanje pismeno obrati nadležnoj carinarnici koja će doneti odgovarajuće rešenje.
Dakle, za sada, fizička lica mogu da dovezu svoje plovilo na prikolici, koriste ga za vreme odmora ali kada dodje vreme za povratak u inostranstvo, plovilo ne mogu da ostave kod nas na vezu, već moraju ili da ga vrate ili da ga prodaju, uz plaćanje carine i ostalih dadžbina.
Valjda će ovo biti izmenjeno kako bi se doprinelo razvoju nautičkog turizma - eto, moguća nova inicijativa za UG.
-
Dobro vece
Zanimljiv tekst ja se nisam bavio trazenjem zakonske regulative....vec sam piato ljude koji kao nesto znaju pa mi oni ispricali......
Svako strano plovno vozilo ako nije na proputovanju kroz srbiju koje traje par dana mora da tako reci registruje plovno vozilo u kapetaniji ja sam cuo da je za 3 meseca oko 250 eura. i dobijam privremenu registraciju .To moram da uradim bez obzira na sve .....
A sama carina me izadje 800 eura sa svim taksama i lezarinom u zici....
Ja kao vlasnik inostranog plovnog objekta koja registracija u nemackoj za inostranstvo vazi 2 godine od izdavanja, mogu da dam blizem rodjaku ovlascenje i papire od plovnog objekta i moze da upravlja njime.
Ove informacije nisu iz prve ruke dobio sam je od nekog lika koji petlja sa registracijama camaca i polaganjem a ujedno je i moj rodjak ali nema reputaciju coveka od reci......
-
tema je malo stara pa me interesuje da li je doslo do nekih promjena u ovom zakonu? za PUR foru znam iz dugogodisnjeg iskustva i samo nasa carina sara ljudima po putnim ispravama. sem toga izmedju bivsih republika sfrj je dozvoljen prelaz sa licnom kartom tako da ni ovaj PUR nije vodootporan...
-
EEEE zakonske regulative su jedno a praksa drugo :))))))) Drage kolege u Srbiji nista ne funkcionise po zakonu i zakonskim regulativama jer postoji problem oko ne ukladjenosti funkcionisamnja raznih organa kako unutrasnjih tako i spoljasnih .... Manimo salu sad ozbiljno .....
Ja sam kao lice koje ima Boravak u inostranstvu uveo Jedrilicu (berz ikakvih izdataka i troskova pa ni pecata u Pasosu ) koja je na moje ime i sedi u Dvoristu da ocu da je spustim u Dunav ili bolje receno da je pustim u funkciju moram da je privremeno registrujem sto nije jeftino a to trebate da se raspitate u Kapetaniji isto tako mogu da dam ovlascenej drugom licu i da je drugo lice koristi sto se u mom slucaju opet se ne isplati vec sad idem prve nedelje Aprila meseca da i nju carinim :))) Tako da sam u roku od 4 meseca imam i 3-cu jedrilicu na moje ime ocarinjenu i 2-gu registrovanu :).....Najjeftinija varijanta za jeftine plovne objekte je da se odma ocarini i registruje a za skuplje naravno znase zastava egzoticnih ostrva ;)
-
cek malo gorane, a sta ako je plovilo regostrovano u inostranstvu i ima EU zastavu? jel i za to plovilo mora d ase plati privremena registracija?! onoliki ljudi voze plovila za sobom u hrvatsku pa plate samo vezno mjesto i nista vise
-
Da to je privremena registracija jedrilica koju pominjem je registrovana u Nemackoj na moje ime i za Srbiju tj Beograd po zakonskoj regulativi bez prijave na granici bezi cega za 3 meseca 250€ privremena registracija ili svaki put da padne kicanovic kad te panduri startuju na vodi :) Svi plovni objekti gde god da su Placaju od veza pa do raznih taksi u zavisnosti od duzine i konjskih snaga ali o moru nemogu mnogo da pricam jer nisam jos probao ali znam da moj kum sa gumenjakom ide svake godine u Crnu Goru i nista ne placa i niko ga ne dira .
-
dobro a sta se desava kad ja iz Bosne recimo Savom uplovim u Srbiju?
-
Svako plovilo sa stranom zastavom se mora prijaviti kapetaniji gde ce se pretezno koristiti. Uz dokaz o stranoj registraciji i vlasnistvu kapetanija izdaje Resenje za privemeno koriscenje u medjunarodnim vodama (Dunav i Sava imaju taj status). Placa se taksa od oko 50e mesecno i mora se platiti obavezno osiguranje za taj mesec, ili za vise meseci ukoliko planiras da toliko plovis.
-
au!
-
Evo odgovorio ti je ako udjes vodenim putem javis se kapetaniji i carini i tu ti oni uzmu meru ako ides kopnenim putem moras da se javis carini oni te propuste ali se javis kapetaniji u prvom mestu gde spustis camac u vodu i onda ti oni uzmu meru. Ako to ne uradis onda spremis sitne pare i pricas sa policijom a oni pretezno pricaju evropskim jezikom i domacim Srpskim (dinarima ) :)
-
Ako to ne uradis, pored ostalih, cinis i onaj najskuplji prekrsaj-carinski prekrsaj. Uzmu ti brod pod njihov nadzor, postupak razmatranja tvoje zalbe ima da traje, a na kraju ima da platis i carinu (nije velika) i pdv i kaznu i osiguranje i registraciju.
-
Обрни-окрени узеће ти меру. Што кажу: "ако не пољубиш попа у руку, мораћеш попадију у гу..цу". 4588 4588 4588 56568 56568 oops
-
evo jos potpitanja od mladjeg retaqrdiranog brata roll4
@goran kazes da mogu da udjem kopnenim putem i javim se carini pa uzimanje mjere tek kasnije. a sta se desava ako ne porinem brod nigdje? ako ga recimo vozim samo kopneno? da li ima tu nekog sisanja? tamburanje
-
Ima eek leti moras letnje gume,a zimi zimske,i lance za pogonske tockove,umal zaboravih ha ha ha k5
-
taz e ovaj hogar kad ne bi provalio nesto to bi bilo cudo. ima ga ko vegete na svakoj temi tamburanje
-
Nema nikakvog zahteva na carini osim carinskog pregleda i kontrole papira i sadrzaja plovila. Ali trazice ti obavezno osiguranje iako je plovilo na prikolici. Problem je sto ispostave osiguranja na granicnim prelazima nemaju specijalne polise za plovila, a i da imaju ne znaju kako da obracunaju polisu za nekoliko meseci. Zato se transport radi radnim danima pa imas sanse da skoknes kolima iz pratnje do Bgd ili NS gde u centralama osiguranja dobijes polisu ili je obezbedis pre dolaska na granicu.
-
a sta ako ja vec imam osiguranje u EU?
-
Pokusaj ali mi nismo EU zona. Mozda se provuces i bez osiguranja, ono ti je oko 100e za 4-5meseci plovidbe.
-
vidim ja da nema sanse da sacuvam zelembaci u moj novcanik 4588