Moja Ladja

E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: Vuk 19, 05, 2010, 22:58:01 posle podne

Naslov: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: Vuk 19, 05, 2010, 22:58:01 posle podne
Prijatelj me zamolio da se raspitam oko ugradnje lonca za smanjenje buke izduva,
pronašao sam nešto ovako http://www.motomarine.it/popup.asp?codiceProdotto=5003450&Desc=Watermufflock%2040/45/50 (http://www.motomarine.it/popup.asp?codiceProdotto=5003450&Desc=Watermufflock%2040/45/50)
Predpostavljam da je ovo univerzalno i da paše na mnoge motore. Njegov je marinizirani motor od kombajna :) i ima zatvoreni sistem hladjenja, ne uzima vodu iz reke pa ne znam jel ovakav prigušivač pogodan s obzorom da ga voda neće hladiti (ako mu je uopšte potrebno hladjenje) da ne izgori  :scare:
Ako ovaj model nije pogodan molio bih preporuku koji da se kupi. Hvala
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: ronac 20, 05, 2010, 00:09:56 pre podne
Ako je mariniziran onda hladi motor,izduvnu granu i ulje,samo sto to radi preko izmenjivaca toplote.To znaci da koristi vodu iz reke (okolne,reka,more,jezero) I jos moze da ima oplatno hladjenje,gde mu je reka izmenjivac sto znaci da stvarno nema hladjenje auspuha tada moze da se upotrebi svaki auspuh.A ako je slucaj marinizacije onda odgovara ovaj o kom je rec. :good:
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: Vuk 20, 05, 2010, 00:10:41 pre podne
Mislim da su postaljene cevi po dnu korita (veća dužina ali ne znam koja) koje se hlade u kontaktu sa hladnim limom. Prosto i jednostavno, nasut antifriz i nema potrebe za ispuštanjem vode iz sistema za hladjenje. Ima par brodića koji su uradjeni na taj princip. Inače kad su radjeni, radjeni su u brodogradilistu, oba.
Znači da pokuša sa običnim auspuhom? Moglo bi tu da se odradi hladjene auspuha svezom vodom al to zahteva pumpu pa prepravke pa... svašta
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: ronac 20, 05, 2010, 01:03:27 pre podne
Zahteva drugu (mariniziranu) granu auspuha i impelersku pumpu. To nije neka komplikacija. Velika šteta je ako zbog visoke temperature motor ili brod budu oštećeni. Auspuh bez hladjenja može da nabije i 500 stepeni. Čak i da se usija bliže glavi motora. Tu je gorivo, topivi delovi...
Ta temperatura se prenosi na ostale delove motora...
Ako je sve radjeno u brodogradilištu verovatno je sve to rešeno na neki način. Zašto hoće da ugradjuje dodatni auspuh?

Dule i kod oplatnog hladjenja se hladi izduvna grana , tako da fakticki izlaze samo ohladjeni izduvni gasovi bez vode,barem je tako kod mog prijatelja iz N.S.
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: Vuk 20, 05, 2010, 01:34:46 pre podne
Bučan je, mislim da cev ide direktno iz motora napolje. Meni ne smeta taman stvara utisak broda, a njemu, pošto je svaki dan tamo, predpostavljam sa smeta. Brod je završen 2004 i do sada nema problema sa pregrevanjem i topivim delovima. Ma videćemo koliko ima mesta oko motora pa da pokuša sa običnim auspuhom.
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: drug_igrutin 21, 05, 2010, 02:52:04 pre podne
I za ovaj sistem hlađenja je potrebna voda iz reke/mora, hladi izduvnu granu i izlazi sa izduvnim gasovima. Time se rešava i buka i hlađenje izduvnih gasova.
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: bungee 17, 08, 2013, 13:31:06 posle podne
Malo je bajata tema al ipak da pitam pa mozda neko i odgovori. Kakva je situacija sa hladjenjem izduvne grane kada je u pitanju motor sa turbinom? Da li bi se islo onda na pravljenje nove grane sa prolazima za vodu koja je hladi pa tek posle turbine napraviti labudov vrat i uliti vodu u izduv?
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: mesechar 18, 08, 2013, 11:24:35 pre podne
koji motor je u pitanju ako je mechka mozes pogledati temu " marinizacija mercedesovog motora" nas forumas StVlada je napravio kompletan rashladni sistem sa hladjenjem grane i ulja za merdzu 300 td pa mozes njega kontaktirati a ja ti eventualno mogu pokazati marinizaciju na svom brodu ali je u pitanju meckin 250 d bez turba
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: bungee 19, 08, 2013, 08:58:18 pre podne
mislio sam mozda da probam sa nekim  vw 1.9td, cini mi se da je to ok za marinizirati, bice uvek delova itd.... jedino sto sam ja mislio neki od 81KW (pasat b5 ili tako nesto) a oni imaju kompjutere itd... nije prost kao 1.9td od golfa 3 koji je nazalost 70ak KW, al valjda nece biti problema ni sa tim kompjuterima... hvala na odgovoru i ponudi da pogledam, u principu ostatak marinizacije nije nikakav problem interesovao me samo ovaj deo oko turbine...
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: stvlada 19, 08, 2013, 09:54:41 pre podne
Kada sam se odlucivao za motor koji marinizirati bila je dilema izmdju VW 1,9 tdi i mercedesa.Izabrao sam mecku zbog vise razloga:
-jaci motor
-trosi D2 koji mozes lakse da nadjes na vodi
-nema kompijuter( kod tdi-a moras da mu pravis lazne podatke)
-izdrzljiviji
-jednostavan i nije skup za odrzavanje
jedina mana mercedesa veliki gabariti i tezina

kod mene kroz turbinu prolazi motorno ulje(fabricki sistem)a ulje se hladi recnom vodom kroz izmenjivac toplote koji ujedno hladi i antifriz.
Naslov: Odg: Brodski auspuh (lonac)
Poruka od: bungee 20, 08, 2013, 09:09:19 pre podne
Ne znam na koliko se mecka vrti, ali VW se vrti do nekih otprilike 4500 obrtaja max sto odgovara obrtajima originalnog motora koji je isao sa Z nogom sa kojom sam ja mislio da uparim VW motor, sa tim sto je naravno originalni motor od 200hp OMC matori benzinac, pa mi ne odgovara iz ociglednih razloga  jh... a cini mi se da bi jedan takav dizel resio stvar obzirom da bi gurao gliser bez kabine 6mx2m...