Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Johnson & Evinrude => Temu započeo: slalic 19, 05, 2010, 13:01:34 posle podne
-
Pozdrav svima na forumu, vidim da se ovde nalazi dosta onih sa kojima sam se citao "Na vodi". E, neka je sa srecom, iako nisam bas uranio...
Ali bar sada saznadoh da forum postoji, i drago mi je da je tako. Konkurencija gotovo uvek vodi ka kvalitetu.
E, a sada pitanja, pa ako neko ume da pomogne...
Pre par dana kupih za zanimaciju, poprilicno jeftino dva motora: EVINRUDE 25 KS 1980. I MERCURY 4KS 1982.G., oba sa nekom falinkom.
Mercury nece da upali, ali je u dobrom stanju na oko, i tu cu da se igram po vec utvrdjenom redosledu...struja...gorivo...karburator...kompresija...
Ovaj drugi mi predstavlja veci problem: kada sam ga kupovao, rece mi vlasnik da mu je od stajanja blokirao klip u cilindru. Kaze da je probao da ga upali (pali se anlaserom) i da anlaser ne moze pokrenuti zamajac. Ja sam probao rukom...tvrd k´o kamen. U jedan cilindar sam mu ulio petrolej(tako mi rekose da treba ovde neki polumajstori), a u drugi cilindar dok sam ulivao, tecnost je kako sam je ulivao - curela negde prema cizmi.
U prvi mah pomislim da je pukao cilindar, a kasnije pomislih da je mozda neki ventil otvoren pa curi kroz njega...
E, dakle, vidim da mu otvaranje ne gine, a ja to nikada pre radio nisam. Sada sam u Svedskoj, i nemam kako drugacije ubiti vikend, nego da se bavim necim manuelnim.
Ima li meki manual, koji bi mi mogao biti vodilja u slikama, ili neko ima iskustva sa ovim motorima (da li su isti kao i Johnson?) da me uputi sta treba raditi prvo...
I ima li na internetu neki sajt odakle bih mogao narucivati delove po povoljnijim cenama?
Mnogo pitanja....
Veliki pozdrav svima, Sasa.
-
slalic dobrodosao :)
sto se Evinruda tice imam ja celu knjigu al nikako da je skeniram :( a trenutno i nije kod mene ...
na internetu neces naci ni jedan manual za download .. inace johnson i evinrude su iste firme i koji god da nadjes koristice ti
-
auuu kupio si sebi posao :taunt: :taunt: dobro dosao :drinks:
taj evinrude je isti kao johnson 25 , 1980 godiste!! je vekiki rizik da ce da ti puknu sarafi sa bloka motora kad budes rastavljao motor. najbolje pre nego sto pocnes bilo sta je da uzmes WD-40 i da naprskas u taj cilindar gde je se zaujeo , dobro i dosta naprskaj slobodno i ostavi ga 5 dana na miru i onda probaj da ga upalis ali rucno a ne sa anaserom, da nebi napravio vecu stetu ako ga anaser pokrene. rucno radi i nezno kao da je zenska u pitanju :) .
pa ce mo polako dalje da vidimo sta i kako, a delovi su skupi uzasno . evo prvo vidi dali u opste imaju ti delovi da se kupe za to godiste. http://ww2.sierramarine.com/sierra/search/searchmain.html (http://ww2.sierramarine.com/sierra/search/searchmain.html)
evo pogledaj kako to izgleda sve kod tvog motora : (BRP sajt)
-
Добро дошао.
Видим да су у питању двотактни мотори, па вентили које си поменуо не постоје.
-
Dobro došao :drinks:
-
Hvala svima na odgovorima i dobrodoslici.
To potencijalno pucanje sarafa je stvarno odvratna stvar. Posto se meni ne zuri, ima li kakva varijanta da se to spreci, preprska sa kojekakvim sredstvima ili...je jedina mogucnost razbusivanje i vadjenje ostataka, sto je gadan posao kada je u pitanju verovatno aluninijum u kojeg su sarafi uvrnuti.
Danas sam pogledao, nivo petroleja koji sam sipao se znacajno spustio u cilindru. Dosuh jos jednom i za 15 minuta ponovo je opao. Probao sam rukom pomeriti zamajac, ne ide. Cekicem i sekacem probah da ga malo mrdnem tukuci i dno zupcanika na zamajcu, ali ni makac. Nisam smeo jace...moglo bi biti kao da je dosao od stomatologa :)
Tako da je sve u svemu situacija komplikovana.
Pregledao sam sajt, mnostvo uputa, linkova....sve je super! Nadam se da ce i ovaj thread biti nekome od koristi.
Dnas sam skinuo motor sa kucista Mercury-ja 4 1982.god. Npr, nisam nigde procitao, da sta god na motoru radio moras ga skinuti sa kucista. Naravno dihtung zapekao, pocepao se u paramparcad, nadam se da cu u ovoj cudnoj zemlji naci materijal za pravljenje dihtunga, posto sumnjam da se za ove stare motore neki takvi delovi uopste mogu naci. Karburator zacepljenih dizni, na ocigled, beli praskasti sadrzaj se nazire...filter pre karburatora prilicno prljav...
Nista nije lako, ali ovo mi prckanje po motoru pricinjava pravo zadovoljstvo, pogotovu sto se nema sta izgubiti.
-
Samo polako i strpljivo....popustiće on.... :good:
-
Hvala svima na odgovorima i dobrodoslici.
To potencijalno pucanje sarafa je stvarno odvratna stvar. Posto se meni ne zuri, ima li kakva varijanta da se to spreci, preprska sa kojekakvim sredstvima ili...je jedina mogucnost razbusivanje i vadjenje ostataka, sto je gadan posao kada je u pitanju verovatno aluninijum u kojeg su sarafi uvrnuti.
Danas sam pogledao, nivo petroleja koji sam sipao se znacajno spustio u cilindru. Dosuh jos jednom i za 15 minuta ponovo je opao. Probao sam rukom pomeriti zamajac, ne ide. Cekicem i sekacem probah da ga malo mrdnem tukuci i dno zupcanika na zamajcu, ali ni makac. Nisam smeo jace...moglo bi biti kao da je dosao od stomatologa :)
Tako da je sve u svemu situacija komplikovana.
Pregledao sam sajt, mnostvo uputa, linkova....sve je super! Nadam se da ce i ovaj thread biti nekome od koristi.
Dnas sam skinuo motor sa kucista Mercury-ja 4 1982.god. Npr, nisam nigde procitao, da sta god na motoru radio moras ga skinuti sa kucista. Naravno dihtung zapekao, pocepao se u paramparcad, nadam se da cu u ovoj cudnoj zemlji naci materijal za pravljenje dihtunga, posto sumnjam da se za ove stare motore neki takvi delovi uopste mogu naci. Karburator zacepljenih dizni, na ocigled, beli praskasti sadrzaj se nazire...filter pre karburatora prilicno prljav...
Nista nije lako, ali ovo mi prckanje po motoru pricinjava pravo zadovoljstvo, pogotovu sto se nema sta izgubiti.
kakav petroleum tu pomaze ... ili wd-40 ili normalno motorno ulje probaj ako nemas nista drugo. a naljbolje je da to sve ostavis i prodas te motore kakvi jesu ako nisi tako nesto jos radio na nekom motoru koji je ispravan da bih se izpraksao na njemu.
-
Evo, nisam imao mira, danas sam ceo dan radio, i gotovo završio Mercury-ja. Do poslednjeg šarafa sve dole. A onda čišćenje, podmazivanje i montaža. Dihtunge sam napravio sam. Impeler i ulje u nozi mi je još preostalo da zamenim, ali avaj nemadoh gde da to kupim. Ovde u Švedskoj niko subotom ne radi, tačno da poludiš. Radnim danima sam na poslu do 17h, a posle padam s' nogu od umora. Vikend je jedino vreme kada mogu u nabavku delova, a tada te prodavnice ne rade...
Evinrude je svakako veci zalogaji trebace vise vremena da se izborim sa njim. Ima li ko ideju odakle da počnem sa raščupavanjem? Problem je u zablokiranosti klipa u cilindru...
-
naruci delove kod ovih naprimer , nemoras ja juris delove i dodje ti lepo kuci sa postom. za merc: http://www.gulex.se/firmainfo/gbm_grebbestad_baat_og_motor_ab/931121041256.htm (http://www.gulex.se/firmainfo/gbm_grebbestad_baat_og_motor_ab/931121041256.htm)
-
Evinrude je svakako veci zalogaji trebace vise vremena da se izborim sa njim. Ima li ko ideju odakle da počnem sa raščupavanjem? Problem je u zablokiranosti klipa u cilindru...
odvijaj svaki sraf koji se odviti moze... i sve fotografisi da znas gde sta posle ide...
kad nestane srafova za odvijanje onda veci cekic pa strpljivo ... druge pomovi nema... i obavezno SVUGDE gde moze spricni WD 40
-
I spremi-kupi colovske gedore,jer na jonson-evinrude-- su svi sarafi u colima(ono 3/8, 5/16...) nekoristi militerske jer iako su neki slicni nepasu skroz-bas skroz pa ces oblaznuti sarafe i eto belaja :good:
-
E, dobro me nasmejaste...
Tako sam i mislio, sve redom, a prethodno fotografisati... Samo da nema onih varijanti kada nesto skidas a ono se sve razleti i stotinu sitnih delova ti se nade oko mesta gde radis. A onda to sakupis u pregrst i glasno zaplaces. Ovo sa colovnim sarafima je dobar info...nisam to znao.
Elem, vodjen maksimom da nema glupih pitanja...treba mi savet: Juce sam prikacio gorivo za ovaj Mercury 4ks dvotaktni i probao da ga upalim. Dobro se oznojih, vukuci ono kanapce, a motor je samo povremeno zapocinjao sa radom. U momentu kada poovucem kanap, ne desi se nista, ali posle jedne sekunde, pocinju dve do tri ekspanzije, u nepravilnom ritmu. Odvrtao svecicu, dodavao gorivo, palio cok...dodavao gas do max... sve sam probao, ali stalno isto. Kada vec vracam kanap od paljenja, motor dva do tri puta zabrekce, sa dimom koji to sve isprati...
Napravio sam 3% smesu sa benzinom od 98 oktana. Mene je sve to asociralo na rad motora na kolima kada ga ugasis, a on jos par taktova odradi, a samom tim i na nepodeseno paljenje. Posto na ovom motoru nema platina, postoje neki magneti i kalemovi ispod zamajca na kojem se nalaze dva para sarafa. Dva su za obicni srafciger, a dva za imbus. Ima li tu kakvog stelovanja paljenja, ili je u necemu drugom stvar.
4 Outboard Master: Hvala za link.
-
naravno da ima stelovanja paljenja, bez stoboskipa tesko da cete potrefiti tacki paljenja.
-
O.K. Nije mi problem za stroboskop lampu, ali mi je problem sto ne znam kako... mogu da probam da zakacim lampu i vidim sta osvetljava, ali ne znam iz kog je polozaja usmeriti (sa prednje strane ka zamajcu, straznje, sa strane?) i gde se vrsi stelovanje, niti sta konkretno treba osvetliti?
A pre svega, stroboskopska lampa se koristi kada motor radi, a ovde je problem sto motor nece da upali i radi u kontinuitretu, nego samo odradi par taktova i to ne kod svakog povlacenja uzeta. :wild:
-
@Slalic
A brodic i dalje u Obrenovcu :)
Veliki pozdrav, i dobrodosli na ovaj forum.... Negde ima slika vaseg broda ovde :)
Ja je postavio :)
tarli-tarli
-
Nisam video!
Brod čeka majstora za enterijer već neko vreme. U međuvremenu su neki drugi planovi dobili prioritet, tako da je još uvek na suvom. Razmišljao sam da ga doteram ovde, da ovi slepci vide šta je brod koji napravi Dule Divljak iz Obrenovca, Srbija. Ali bi koštalo đavo ipo.
Jedino da se okupi društvance pa da krenemo vodom...
-
Nisam video!
Brod čeka majstora za enterijer već neko vreme. U međuvremenu su neki drugi planovi dobili prioritet, tako da je još uvek na suvom. Razmišljao sam da ga doteram ovde, da ovi slepci vide šta je brod koji napravi Dule Divljak iz Obrenovca, Srbija. Ali bi koštalo đavo ipo.
Jedino da se okupi društvance pa da krenemo vodom...
tura bg amsterdam krece za metar dana ... idu odisej i apotekar .. slepaju se do regensburga a onda je nizvodno
-
Nisam ovo razumeo bas... Kako do Amsterdama od Regensburga nizvodno?
-
Slalicu, kod Regensburga napuštaju Dunav i ulaze u kanale Rajna- Majna- Dunav. Ti kanali većim delom pripadaju slivu Rajne, koja se kod Amsterdama uliva u Severno more. Tako da praktično već od Regensbvurga plove nizvodno.
-
Hej ljudi da vas obavestim, nakon par dana vrsljanja po internetu, i citanja svega sto mi je pod ruku o Mercury 4 doslo, vratim se na njega i za pola sata rada je upalio. Radio kao sat, milina mi bila da ga slusam. Na pola kanapa upali, od prve. Radio tako pola minuta, ugasim ga i ponesem na Meleren, jezero koje mi je na par kilometara, a pruza se kroz gotovo celu Svedsku.
Ej, masala, ubacim ga u vodu, upalim, radi kó sat, al´pogledam...ne izbacuje vodu na kontrolni sisak onaj... Sta je ovo, pomislim, sacvekam jos malo mislim dok povuce vodu...al´nista.
Izvadim ga iz vode, skinem donji deo cizme, rastavim pumpu i pogledam na impeler...Iznenadjenje. Impeler iskidan u komade, samlevenih pera, tuzno za pogledati...
E, dakle...ono sto nigde ne pise, a smatram da je vazno reci, jer se pretpostavlja da svi to znaju i da se podrazumeva (ali nije tako, ja sam primer):
a) Impeler se montira tako da su mu zaperci savijeni u kontra stranu od one na koju se okrece osovina koja ga pokrece.
b)Motor se ne pali na suvom, bez prikljucene vode ili uronjen u vodu, ne sme da radi ni malo, jer je i to malo dovoljno da ubije impeler.
Elem, danas mi stize novi impeler...svako se neznanje placa...
Ujedno sam rastavio jedan deo Evinrude 25hp, klipovi su fiksirani u cilindrima, za vikend cu da rastavim sve do poslednjeg sarafcica, pa polako. Ima li neko podatke na koliko se zatezu sarafi koji drze lezajeve oko klipnjace za radilicu, i ostali sarafi unutar motora/ kopji se moraju stazati na odredjenu meru, a ne odokativno.
Pozdrav svima!
-
Добро дошао.
Видим да су у питању двотактни мотори, па вентили које си поменуо не постоје.
Ne postoje ventili, ali postoje prelivni i izduvni kanali koje klip otvara u "donjem" delu hoda.
Tako da je lako moguce da petrolej curi kroz prelivni kanal u karter.
-
ne postoji ni karter ako je 2t motor...
-
E, ovo majstorisanje stvarno odmara mozak. Danas sam posle posla rastavio Evinrude 25ks, ogolio sam sve do bloka motora kojeg nisam uspeo da rastavim. Problem mi je u šarafima koje da odvijem ne mogu, jer ocito nemam alat za to. Dosao sam do dela u kojem se nalazi radilica, pokusavam da rastavim, ima vise sarafa cca 10 i jos barem 6 manjih... gedora 8 je velika, 7 je premala, i jedini koji imam izmedju je takode mali, to su colovske "gedore"...miislim da nosi oznaku 3/8.
E, da poblesavis.
Ima li iko ideju sa kojim alatom da to odvijem?
-
a sta je bilo s mercuryem?paljenje ili mesavina ili karburator?dal si ga sastavio dosad?
-
Mercury radi perfektno. Da ne veruješ, miran rad i paljenje na pola kanapa.
I Evinrude je u međuvremenu proradio i radi kao sat. Neverovatno koliko je to prost sklop, jednostavno složen, i logican, dakle lak za sastavljanje i popravak. Čudim se da iko ko ima opštu kulturu, plaća majstora zato što to ne ume sam. Drugo je kada nećeš svoje vreme bacati na nešto što ti je lakše da platiš...
Ne napisah, u međuvremenu kupih još poneki motor, prosto mi žao da ne kupim neki motor koji "nece da upali" za cca 100eur, i onda za jedno popodne rada čuješ zvuke pravilnog rada motora...
Kupih i brodic od mahagonija MYSING 4, dimenzije: 6,4x2,4m, jako mi se dopao. Godište proizvodnje je godina rođenja mog oca 1938... U savršenom stanju, mora dosta da se radi, ali je to ono što mi u ovom momentu treba, da ohladim prevrelu glavu...
Danas sam se borio da dobijem mesto u obližnjoj marini. Neverovatna procedura, pišeš molbu...postaješ član ako te prihvate ostali, dobijas prikljucan na struju, tu je uključeno spuštanje i vađenje broda kranom... svoj mir za nekih 200 eur godišnje. Pomislim kako bi to lepo bilo da u Beogradu ima.
Ali avaj...
To je kod nas iznos za mesec dana. Bogat smo narod, nema sta.
-
Druze, cestitam na sekundarnom plovilu, svaka cast na ambicijama, ako ti treba tenda za to plovilo javi mi znam neke momke iz Novog Sada verovatno ce ti dati popust kao stalnoj musteriji ali kazu docice samo sa Duletom Divljakom...
-
Hahaha, bas me dobro nasmejaste.
Jeste, tenda postoji, skinucu je sa ucvrscenja, i ide pravo za Novi Sad kod Saleta da mi napravi novu po kroju ove originalne.
Nosim se nesto mislju da uzmem godisnji odmor, u brod stavim mog Duleta Divljaka, natočimo goriva hrane i pića, te se polako iz Obrenovca uputimo ka Švedskoj. Ovde bi Dule bio brodograditelj koji bi svoje brodove prodavao za bogatstvo. Zato što ih pravi sa ljubavlju...
Veliki pozdrav
-
E, slucajno nabasah na davno pisane tekstove, divan osecaj da je forum opstao i traje. Veliki pozdrav svima koji svojim radom doprinose opstanku i funkcionisanju foruma.
Pozdrav i svima sa kojima sam delio radost nastanka broda i koji su mi pomagali savetima. Sa zadrskom od preko deset godina, ali sta da se radi...omatorilo se a isti se interesi provlace kroz citav zivot.