Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodogradnja => Temu započeo: giganova 19, 02, 2009, 22:44:07 posle podne
-
Stvlado ijedan i drugi materijal su dobri stvar ukusa ali sa poliesterom dobijas pri izradi blaze ivice bolji sklad nego sa AL.Poliester daje vise mogucnosti za kreativnost,jeftinije su i greske nacinjene na njemu.Moj stav :dance:
-
sta se desava pri udaru ? to mi je uvek strah kod plastike, kakav je aluminijum sto se toga tica?
-
Krivo mi je sto ne mogu da ti nadjem svedocenje coveka koga su talasi izbacili na stene, na Jadranu, a da su ga sledeci dan skinuli sa minimalnim ostecenjima.
Inace je pravilo da se stakloplasticni camac ne napusta osim u slucaju totalnog loma, sto ne vazi za neke druge, a za sta smo imali i svedocenja.
Jos ako se tome doda i sendvic, eto nepotopivog broda.
Nisam ja iskljuciv po pitanju materijala i licno se divim drvenim brodovima.
Ali ipak je plastika zahvalna tu bas zbog pitanja oblika i lakog odrzavanja.
Eto giga ima veliko iskustvo, pa kaze sta je zakljucio.
-
Udarao sam u razne prepreke na vodi i sa jednim i sa drugim materijalom,bolji mi je bio poliester,fleksibilniji je ako ga neprobijes amortizuje udarac,dok kod al i metala toga nema.Zadnji put sa vojnim al camcem naleteo sam na naper i napravio rez preko40cm.Mislim da se to poliesteru ne :bi desilo u istim okolnostima.
Kap ti si pitao dali mozes na panjeve sa plastikom,istom snagom kao i sa alu.Tuci slobodno
-
Da da. Jedino pazi elisu, i da ne prospes pice. Grehota
-
jedino me to brine uivek glasam za plastiku sem za tu krtost.. jer ako se odlucim za plastiku hocu da idem 35 na sat uzvodno e sad sta se desava kada sa 35 na sat udarim u panj ili u recimo neki podvodni beton (ostaci mosta i slicno)
-
Pa potones Salim se.Kap u principu samo skliznes ,zaljuljas se i to je to.Normalno zavisi i pod kojim uglom udaras.U najgorem slucaju popusis naprsnuce koje Admiral sanira na licu mesta.
-
hm...samo me to brine u prici PLATIKA VS METAL nekako imam osecaj da bi se u om slucaju metal ulubio
-
ma pusti ti plasticare kapetane,nego daj da napravimo jos jednu opnu od celika za tvoj brod :)
-
Pa, ne daj Boze, ali, prvo ces se povrediti jer ces udariti u nesto. Znaci isto kao i sa kolima.
Cesto se dogadja da neko od posade padne u vodu, sto i nije tako lose leti po lepom vremenu, ostalo je katastrofa.
Camac drasticno promeni smer kretanja, ali trup obicno ostaje citav.
Ostecenja tipa razderotine trupa su moguce jedino na fiksirane, jako ostre, predmete, dok panj ne moze da ih napravi.
Imam predlog.
Da za tvoj camac, za pramac, napravimo jedan probni panel.
Ne znam kako ti izgleda camac, ali dogovoricemo se da napravim skicu i da uradimo jedan visestruki probni panel.
Znaci imaces compozit, sa vise slojeva. Posle nekoliko nedelja, cemo proveriti koliko je ostecen.
Tako ces steci neki utisak kako se plastika ponasa u takvim situacijama.
-
brodu ne treba ali svima okolo treba :)
-
ma za njega je onaj ruski nuklearni ledolomac :lol:
-
Pa, ne daj Boze, ali, prvo ces se povrediti jer ces udariti u nesto. Znaci isto kao i sa kolima.
Cesto se dogadja da neko od posade padne u vodu, sto i nije tako lose leti po lepom vremenu, ostalo je katastrofa.
Camac drasticno promeni smer kretanja, ali trup obicno ostaje citav.
jedino mi je bitna sgurnost posade jer bih ga koristio najvise sa porodicom
Ostecenja tipa razderotine trupa su moguce jedino na fiksirane, jako ostre, predmete, dok panj ne moze da ih napravi.
Imam predlog.
to je lepa vest
Da za tvoj camac, za pramac, napravimo jedan probni panel.
Ne znam kako ti izgleda camac, ali dogovoricemo se da napravim skicu i da uradimo jedan visestruki probni panel.
Znaci imaces compozit, sa vise slojeva. Posle nekoliko nedelja, cemo proveriti koliko je ostecen.
Tako ces steci neki utisak kako se plastika ponasa u takvim situacijama.
ne moze nekoliko nedelja :) posel prvog weekenda proveravamo sa je ostalo :)
generalno razmisljam da uzmem veci brod, e sad raspon mi je od duletovog regala pa do gradje po mom projektu ... da li je to plastika ili metal ne znam pokusavam da provalim zato toliko i pitam ...
-
Daj da ja to :paint: , a ti posle pazi.
-
Kakav te oblik trupa interesuje i koje velici?
Jel imas neke skice broda kakav bi zeleo?
-
ja sve radim naopacke u zivotu... pa tako i projektujem brod...
imam ideju kakva ce unutrasnjost da bude i sta ce imati od opreme... e sad oko toga treba napraviti sve ostalo...
i brzina mora da bude izmedju 35 i 40 na sat ... i jos ako moze da izadje na more (kobilica koja se spusta i podize :) )
motor se jedino lomim spoljni ili ne...
-
oce biti i bioskop???
a da mi pitamo posto ledolomac, ne mora na nuklearni pogon :lol:
-
Tako su pravili i nuklearne podmornice. Prvo silose a posle oko njih podmornicu. Ozbiljno.
Mi mozemo da radimo isto. Kakve su ti potrebe u brodu. Zeljenom brzinom si odredio trup.
-
Za te brzine ti treba nesto ozbiljno, stabilno, 200-300konja. Savetuj se sa Duletom. On zna sta znaci imati takav motor ispod nogu.
-
Za te brzine ti treba nesto ozbiljno, stabilno, 200-300konja. Savetuj se sa Duletom. On zna sta znaci imati takav motor ispod nogu.
aj da kazemo izmedju 25 i 35 zavisno koliko ga garim :)
-
Snaga motora ti je vezana i za masu koju hoces da pomeris tom brzinom.
Tako utices i na unutrasnji raspored.
Zivo me interesuje neka tvoja skica.
Ajd, kada hoces da se vidimo?
-
I vidi sa Duletom mozda hoce da proda svoj stabilni motor, jer kaze da hoce da ga vadi iz Regal-a.
-
dule apsolutno se slazem sa tobom oko plastike.. ali se bojim plastike samo tako... iskreno razmisljam ili regal ili da pravim .. ali opet kazem ne znam zasto ali imam iracionalni strah od plastike..
-
ne boj se kapetane. plasticna plovila su, kao sto je rekao Dule, po svemu komfornija (izuzev ovog Linsena 40.9). jedva sam se skinuo sa njega. odlican brod. jedini celicni koji mi je na vrhu spiska zelja.
-
ne boj se kapetane. plasticna plovila su, kao sto je rekao Dule, po svemu komfornija (izuzev ovog Linsena 40.9). jedva sam se skinuo sa njega. odlican brod. jedini celicni koji mi je na vrhu spiska zelja.
Nije to što je limeni, već su lepo postavili onaj sto! I ja bih na to "pao" !!! :good:
-
Pa divno i krasno ali cena :suicide:
Možda da vidimo da nahvatamo Gatku da nam da planove, on je radio nešto vrlo slično ovoj lepotici.
-
Ima stvari na koje se covek popenje punog srca, pa posle zažali.
A, vezano za tvoj strah od plastike, ima i ljudi koji se boje kapetana. Prosto neverovatno.
Sve ostalo ti je Dule vec nabrojao.
A tek sto ima lepih modela.
-
A, vezano za tvoj strah od plastike, ima i ljudi koji se boje kapetana. Prosto neverovatno.
ovog kapetana niko se ne boji :) trnutno mozda jedino sin koji kada upeca prvu ribu koja moze da se jede ima da vodi 1:0 pa ce tatin autoritet skroz da ode :lol: .. zena me vec sije sa recimo 15:0 .. niko se mene ne boji .. ja bre naredim NAPUSTAJ BROD a kolega ne skoci u vode dunavca i jos uzme ubaciu u rikverc i ponovo overi panj (AKA zna za taj panj to je onaj sa desne strane preko puta paradajz ostrva... )...
onda pocinjem da razmisljam o plastici ... dal regal dal da pravim...
-
Kapetane, sta ispade od onog remorkera?
To sto ti je Dule preporucio je odlicna kombinacija, jos za te pare, jos od metala, jos sredjen.
Ako nista od toga ne napravis mozemo da idemo dalje sa nekim projektom specijalno po tvom zahtevu.
-
Kapetane, sta ispade od onog remorkera?
To sto ti je Dule preporucio je odlicna kombinacija, jos za te pare, jos od metala, jos sredjen.
Ako nista od toga ne napravis mozemo da idemo dalje sa nekim projektom specijalno po tvom zahtevu.
jurimo ljutog remorkera taj je prodat duletu ispred nosa :(
btw jedno pitanje...
pricamo o koritu koje moze da ide 25-35 km/s
da li je moguce vodenu liniju uraditi prvo u limu recimo 3mm pa preko nje ici stakloplastiku i sve ostalo staklopalstika... kao recimo kostur oko koga radimo plastiku ... ok znam da ce to podicu tezinu ali mozda da se postavi samo udarnim tackama...
znaci u sred sendwitcha lim ili aluminijum , ispod vodene linije???
mozda je glupa ideja al ja reko da pitam :)
-
Teoretski sve je moguce. Mozemo da ubacimo 5mm celika i onda sve izlaminiramo i zatvorimo sendvicem.
To bi radio cisto da umiris svoju savest, predpostavljam.
Medjutim, to ti je dodavanje nebitnog balasta.
Inace se ide na manju tezinu broda, zbog potrosnje u eksploataciji.
Znaci moze sve.
Da znas da se delovi JumboJet-a lepe epoksidom. Jeste da nema letecih panjeva :) ali epoksi je zakon.
-
I jos da ti dodam da sekompoziti sve vise koriste u vojnoj industriji, cak i u proizvodnji oklopnog oruzja.
Sigurno znas da se kevlar koristi u izradi oklopa raznih vrsta, a kosta samo 50e/kvm.
Cak ga proizvode i Kinezi. Zamisli brod od kevlara.
Mogao bi da haras rekama.
:)
-
ovo se ne bi desilo da su odradisa limom unutra :)
(http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00493/SNN2619A_682_493875a.jpg)
salim se naravno :)
dule kaze da na vodi trebamo da uzivamo i ja se slazem.... ja volim sigurnost iznad svega... jel ima neka druga fora da se odradi ne mora lim a da povecava jacinu trupa ?
nemoj da me palis sad cu jurim kevlar :)
-
http://www.kevlacat.com.au/tour.html (http://www.kevlacat.com.au/tour.html)
-
(http://www.kevlacat.com.au/gallery/frontcoverth.jpg)
to je ladja bre : )
-
Sta ima da juris kevlar. Ja cu da ga nabavim.
Ali vidi, fiberglas je vec jak, pa ga pojacas u sendvicu, pa dodas kevlar u fiberglass, pa si jak kao USS krstarica.
Jedino nisi stelt, to je tehnologija za panjeve. Oni su uvek stelt.
E i ni briga te nije.
Lepo ti kaze Dule, uzivaj, cemu strah.
Stara je prica da brod treba da bude kao boca na okeanu. Koliko god da su strasni telasi, nece ga razbiti.
A limenjaci tonu kao sidro. Zna se.
-
Sta ima da juris kevlar. Ja cu da ga nabavim.
Ali vidi, fiberglas je vec jak, pa ga pojacas u sendvicu, pa dodas kevlar u fiberglass, pa si jak kao USS krstarica.
Jedino nisi stelt, to je tehnologija za panjeve. Oni su uvek stelt.
E i ni briga te nije.
Lepo ti kaze Dule, uzivaj, cemu strah.
Stara je prica da brod treba da bude kao boca na okeanu. Koliko god da su strasni telasi, nece ga razbiti.
A limenjaci tonu kao sidro. Zna se.
poslao sam ti privatnu poruku :)
jel me zezas ili moze kevlar na dno ? koliko to dize cenu ?
-
Kapetane, kapetane...
Pa ja mislio da si shvatio poruku. Najbolji kelver, lim i zaštita, a i najjeftinija varijanta je da ti lepo uzmeš pet dana slobodno, 100 lit. benzina, sedneš u tvoju ladju i voziš se. Tako ćeš steći ono što jedino nedostaje tvom brodu - sigurnost. :pogranichnik:
Tvoje priče mi liče na priču moje žene kada je trebala u autoškolu. "Nema šanse da ja prodjem pored autobusa". Shvati da svi mi vozimo čamce, mnogi su slabiji od tvog i nemamo te strahove. Ne stavljaš valjda padobran kad dolaziš na aerodrom.
Kada sam rekao da uživaš mislio sam da iz glave izbaciš to da čamac može potonuti. Može ali ako uzmeš kramp i razbiješ mu korito. Sve ostalo je verovatnoća kao na lotou sedmica. Ne računam tu nesmotrenost pa da neka barža pregazi brodić. To se zove nesreća a na nju nije imuna ni oklopnjača. Svaki brod je projektovan da plovi i sa te strane je bezbedan. Na vodi imaš godišnje manje nesreća nego na putevima za jedno prepodne.
Ima incidenata ali bože moj. Niko na ovoj planeti nije sto posto siguran. Može neka kometica da padne na glavu.
Ako vreme na vodi provodiš u planiranju zaštite od svega i svačega nećeš se naploviti.
Brod biraj po svojim potrebama i potrebama tvojih. Udobnost, prostor, ležajevi, kuhinja... a ne debljina oklopa. Ne idemo u rat nego na plaže i na pecanje.
Ako brineš za bezbednost porodice onda zna se, pojasevi i kolutovi pa i pomoćni čamac. Pa ako ladja i potone... vrlo važno, izvadiće se.
e Dule, bas si ga napisao. svaka cast. ovo bi i moju tastu nateralo na vodu. a opet, mozda Kapetan podsvesno razmislja i o komforu na brodu. bebac samo sto nije stigao. :)
-
Kapetane, kapetane...
Pa ja mislio da si shvatio poruku. Najbolji kelver, lim i zaštita, a i najjeftinija varijanta je da ti lepo uzmeš pet dana slobodno, 100 lit. benzina, sedneš u tvoju ladju i voziš se. Tako ćeš steći ono što jedino nedostaje tvom brodu - sigurnost. :pogranichnik:
Tvoje priče mi liče na priču moje žene kada je trebala u autoškolu. "Nema šanse da ja prodjem pored autobusa". Shvati da svi mi vozimo čamce, mnogi su slabiji od tvog i nemamo te strahove. Ne stavljaš valjda padobran kad dolaziš na aerodrom.
Kada sam rekao da uživaš mislio sam da iz glave izbaciš to da čamac može potonuti. Može ali ako uzmeš kramp i razbiješ mu korito. Sve ostalo je verovatnoća kao na lotou sedmica. Ne računam tu nesmotrenost pa da neka barža pregazi brodić. To se zove nesreća a na nju nije imuna ni oklopnjača. Svaki brod je projektovan da plovi i sa te strane je bezbedan. Na vodi imaš godišnje manje nesreća nego na putevima za jedno prepodne.
Ima incidenata ali bože moj. Niko na ovoj planeti nije sto posto siguran. Može neka kometica da padne na glavu.
Ako vreme na vodi provodiš u planiranju zaštite od svega i svačega nećeš se naploviti.
Brod biraj po svojim potrebama i potrebama tvojih. Udobnost, prostor, ležajevi, kuhinja... a ne debljina oklopa. Ne idemo u rat nego na plaže i na pecanje.
Ako brineš za bezbednost porodice onda zna se, pojasevi i kolutovi pa i pomoćni čamac. Pa ako ladja i potone... vrlo važno, izvadiće se.
ma sto se mene tice daj mi drveni cun i meni je ok... al necu da familija bude izlozena bilo kakvoj opasnosti zbog moje nesmotrenosti ili stedje... :)
Ne idemo u rat nego na plaže i na pecanje.
treba biti spreman na sve :) ja sam iz like i istorija nas je ucila :)
-
pokusavam da posaljem por od jutros sa nekim fotkama i ne uspeva...
sto ne ugradis vazdusne komore, tako ces mirnije ploviti a bas ukoliko se nesto desi, neces potonuti...vec plutas (do djerdapa, pa te skipper pokupi :) )...
-
evo sta htedoh da posaljem
svojevremeno, '90-ih, nasi su napravili odlican projekat za mornaricu...patrolni camac od kevlara sa neverovatnim plovnim karakteristikama...duzine preko 7,5m, krca 26 ljudi i ide brzinom preko 130 km/h...mornarica pukla, oni ostali bez love i sve ostade na probnom modelu...
-
tejnicki podaci
-
jos malo fotki...
-
e zagusismo temu. Kapetane ajde da sve ovo sto nije vezano za ADMIRAL prebacis u novu temu npr. celik vs. plastika ili nesto slicno.
-
evo je nova tema
-
Cekaj,a sto tenkove ne prave od plastike kad je toliko jaka :lol: a da pogledas neki vojni brod,kapetane? :pogranichnik:
-
Pa šta je sad najbolje i najjače? Plastika ili metal?
Odgovor je jasan - drvo! ( kompozit)
Evo mišljenja iskusnih brodograditelja ( po onoj narodnoj -svaki cigo svoga konja hvali! :taunt:):
Better resistance to stress - Wood is the most resistant to constant direct force... the kind like the structure of a boat gets due to the pressure of the water on the hull. And the faster the boat goes, the heaver the force is. One well-known test was done on various materials to find out how well they hold up under constant pressure. Each material was put under direct pressure for 1 million cycles for 30 hours at a time.
Straight Fiberglass kept only 22% of original strength
Aluminum kept 37% of original strength
Wood with epoxy kept 64% of original strength.
Better thermal, galvanic and acoustic characteristics - Wood has better thermal and acoustical characteristics than other materials so there are greatly reduced problems with condensation on the faces of the interior hull. Its galvanic characteristics are also ideal. Galvanic corrosion occurs when two dissimilar materials come in contact with each other and one causes the other to corrode. Wood does not have this problem.
Za one koji imaju problem sa engleskim. Materijali su stavljeni pod konstantan pritisak u ciklusima (1 milion puta), u ukupnom trajanju od 30 sati.
Nakon testa svi uzorci su podvrgnuti ponovnom ispitivanju i utvrđeno je koliko svoje prvobitne čvrstoće su zadržali.
Čista stakloplastika 22%
Aluminijum 37%
Kompozit drvo sa epoksijem 64% svoje originalne čvrstoće.
Tako.... :yahoo: :good: :good: :good:
-
Kapetane,
pročitaj šta može da izdrži obična plastika, bez ojačanja:
7 momaka na Variu, nizvodno, direktan udarac u naper, oštećena elisa, a na kobilici jedva vidljiva ogrebotina:
http://www.vario19.net/?p=26 (http://www.vario19.net/?p=26)
-
Inace naziv teme plastika Vs. metal je bez veze. Nismo nista poredili.
Svaki materijal ima svoje prednosti i mane, a prica je u tome kako napraviti izuzetno jak trup.
Opet da se vratimo na bitnu stavku odnosa tezina : eksploatacija.
Pa onda na poredjenje oko nabavne cene, rada, kasnijeg odrzavanja, opreme, estetskog izgleda, popravki u havarijama, starenja, investicija, prevoza. Tu igra ulogu i intezitet korišćenja, izloženost vremenu, spretnost i informisanost vlasnika, ekonomske mogućnosti vlasnika u redovnom održavanju itd.
A uvek cemo doci oko podele tipa da li je bolji spricer pola pola il' 30%.
Drvo u brodogradnji je i dalje neminovnost. Oplemenjeno epoksidom je čudo. Zamislite jedrilicu od 12m izradjenu od 4 sloja furnira, slepljenog epoksidom, kako plovi pod punim jedrima po Atlantiku. Jeza za mnoge, nedostizan san za mnoge. Takva jedrilica lako pobedjuje mnoge druge u istoj klasi, izradjene od drugih materijala. Pad sa talasa od 6m i ne oseća, posada oseća. Ali šta raditi sa takvom lepoticom. Kome je pokazivati, kako je odrzavati. A jos nije ni bela.
U konceptu brzina je pobeda, kompoziti, bilo ugljenik, bilo kevlar, su neprikosnoveni. Ali kome to ovde treba. Koga je briga za jarbol od 20m koji moze da nosi jedan covek.
Realno je i odmeriti nacin kupovine camca, jer iako se oporavljamo od ratovima iscrpljene i upropašćene nacije, postoje ljudi željni boravka na čamcu. Ali tu ulogu igraju cene diktirane od preprodavaca uvozne ponude ili starih vlasnika, koji se sećaju koliko je nekada nešto plaćeno. Domaći proizvodjači su još uvek minorno zastupljeni ponudom, ali i obeshrabreni zahtevima kupaca.
A mi kao i dalje raspravljamo šta je ili da li je, tvrdje jače ili je jače tvrdje.
Tu je espreso u pravu da bi trebalo da gledamo šta se radi u komšiluku. A oni opet kopiraju Italijane, a ovi diktiraju svetu linije, pa sve dodje do nekog petog na koga se ugledamo i od koga kupujemo.
Duga priča.
-
slazem se da se "rasprava" vodi u pogresnom pravcu. sve je u nacinu sagledavanja. dali je casa poluprazna ili polupuna?
stvar je licnog izbora i afiniteta. obzirom da sam detinjstvo proveo na drvenoj jedrilici od 9 metara, meni je drvo materijal broj 1 po dopadljivosti. nazalost, imajuci skustva sa odrzavanjem drvenog broda, danas nikada ne bih kupio drveni brod. problem je vreme kojega nikada nemam dovoljno. plastika je moj izbor, prvenstveno zbog velikog izbora plovila na trzistu i jednostavnog odrzavanja.
sto se "komsiluka" tice, ima odlicnih plovila, cene su cini mi se srazmerne ulozenom trudu. kvalitet je neosporno vidljiv u svakom segmentu. siguran sam da u skandinavskim zemljama prave odlicne camce i brodove u svim dostupnim materijalima. nazalost, nisu nam dovoljno blizu da bi mogli da razmenimo iskustva i informacije, a problem je i jezik. i "komsije" su kao sto Admiral rece ucili od iskusnijih Italijana i ostalih.
Kapetanova briga, a time i dilema nije nimalo cudna. o tome bi mogli da diskutujemo do sudnjeg dana i da ne donesemo nikakav zakljucak. Medjutim, jedno je sasvim sigurno, NEMA NEPOTOPIVOG i NEUNISTIVOG PLOVILA. mora i okeani su puni olupina. ima tu i celika i plasike i drveta.
mislim da je bezbednost posade jedan od faktora koji uticu na izbor plovila, ali nikako nebi trebalo da bude primaran.
jednom sam sa drugarom diskutovao o tome koji je camac najbolji izbor za njega i njegovu porodicu. zakljucak je bio da je najbolji camac, camac prijatelja.
na njemu se odlicno provede, a cesto bude i besplatan rucak. troskovi minimalni. uzivanje neograniceno. imajuci ovo u vidu, najbolja investicija u nautici su prijatelji.
-
Rekao bih da se preskace jedan bitan element u citavoj prici a to su,novci!Kada se uradi camac u kitu[u obe varijante] krece enterije.Ruzno je u plastiku stavljati lamperiju,osb ploce i slicno sta ljudi rade.Zamislite Akvarius[tri princeze]uradjen u lamperiji.Meni bi to bilo ruzenje camca!U limu, samogradnjom,mozes za 6-8000e da naporavis sasvim solidan brod,pristojnog enterijera i opreme.Jednostavno,uz plastiku neke stvari neidu,ruzno joj stoje.Zivimo tu gde jesmo,imamo koliko imamo,pa se rukovodimo time.Da mogu,ja bih Akvarius sutra kupio ,ali......! :heat:
-
Rekao bih da se preskace jedan bitan element u citavoj prici a to su,novci!Kada se uradi camac u kitu[u obe varijante] krece enterije.Ruzno je u plastiku stavljati lamperiju,osb ploce i slicno sta ljudi rade.Zamislite Akvarius[tri princeze]uradjen u lamperiji.Meni bi to bilo ruzenje camca!U limu, samogradnjom,mozes za 6-8000e da naporavis sasvim solidan brod,pristojnog enterijera i opreme.Jednostavno,uz plastiku neke stvari neidu,ruzno joj stoje.Zivimo tu gde jesmo,imamo koliko imamo,pa se rukovodimo time.Da mogu,ja bih Akvarius sutra kupio ,ali......! :heat:
E vidiš deda, tu mislim da grešiš.
Plastikaner se da srediti i bolje i za manje novce.
Što se metalnih tiče, oni mi čak i kad su solidno sređeni ( čast izuzecima npr. Aka i sl.), izgledaju nekako skrpljeno i "polovno"!
Ne sumnjam da se mogu urediti i biti praktični i opremljeni, ali ako želiš to zadržati na duži rok, onda ti sledi barem farbanje jednom godišnje!
A to košta. A plastikaneru? Svake godine stavi na stranu to što bi dao za farbanje metalnog, i za 2-3 godinice tako skupiš za tikovinu! :)
Za 6-8000 hiljadarki, ufff, ma bruka, ne smem ni da pomislim šta bi napravio! Parkirao bi se pored Duleta i Espressa bez imalo blama! :dance:
Za te pare možeš da uđeš u priču za skoro gotov brod kod Admirala, a u samogradnji, tu ima prostora i za solidan vanbrodski motor.
-
Mozda si u pravu,ali pleh se farba na 4-5 godina pod uslovom da se uradi kako treba.Ja sam poceo sa gumenjakom,pa siklja,pa kabina 6m,pa sad kabina 7,60.Uvek sam se lomio sta i kako{necemo o tuznim pricama]i,nekako,mi pleh uvek jeftiniji.Osnovni razlog,kada sam ja u pitanju,je sto kada krenem u neku akciju tog tipa moram da imam sve pare spremljene!Kada sam radio sadasnji camac mogao sam u kitu da uradim 8,5x2,20 i da cekam dok skupim pare.To nema sanse!Umro bih od muke da mi je to stajalo iza kuce godinu dana!E,sto se posle tri meseca[po porinucu]ispostavilo da sam to mogao da uradim, jbg!Nisam cvrsti pristalica pleha,samo tako je krenulo pa tera li tera! :heat:A da ja ipak prodam plac pa opravim plastikanera kod Admirala pa.nek ide zivot!Sve to ako prezivim iznosenje ideje babi a i ako bude htela da mi pokaze gde je taj plac!
-
stariji ljudi kazu stami je sve to trebalo[mislim na nekretnine]dovoljna jedna soba kupatilo krevet.mislim da je to primenljivo i na plovila.dovoljni smo voda plovilo ja i zena i deca ako imaju volje.metal ili plastika enterijer motor to je za mene manje vazno.odrzavati moras i jedno i drugo.
-
Naravno, najgore je dok se ne istera na vodu! :) Ali baš tu je i prednost plastike. Napraviš trup, kabinu i staviš bilo koji motor i već ploviš!
Sa tih plastičnih 8 metara si težak pola tone - znači neka četvorka ga gura bez problema, a posle kad opremiš i otežaš lađu staviš i nešto jače.
Ono što je dobro kod plastike je da čak i nedovršen brodić izgleda lepo i čisto, pa makar stavio i najlon umesto prozora! :good:
Rade, to je ispravno razmišljanje. Ja plovim na celih 3,7m, pa, iako drugi imaju veći komfor i veće mogućnosti, ne verujem da se iko od njih provodi i zabavlja sa svojom lađom nešto više ili bolje nego ja! Naprotiv, veća lađa - više briga!
Što reče Espresso jednom: ok, nemaš kabinu za spavanje - uzmi onda šator! Pristaneš negde gde ti se dopadne, vežeš čamac za drvo, a pod drvetom razapneš šatorče! :dance1: :dance1:
-
Ajde da sumiramo.Bitno je da imas camac!A od cega je,e pa jbg,samo nek plovi.Svakome od nas je njegov camac najlepsi kakavgod bio! :dance: :drinks:
-
U to ime! :drinks:
-
Sale meni uz metalni camac trebalo jos i brusilice busilice slajferice itd ali i to je zadovoljstvo kad ceprkam po njemu.ja vadim camce krajem novembra a porinjujem ih krajem marta,tako i kad nisam na vodi imam zanimaciju.O cvrstoci to je relativno.Busio mi je se i plasticni a i metalni,pa opet teram dalje.
-
Šta da kažem, ista priča! :good:
Auto sam iselio da se smrzava napolju ( a i ja s njim svako jutro!), a čamac je sad u garaži i stalno nešto "poboljšavam"! :)
Baš sam trenutno u izradi tapaciranih sedišta, treba mi još par dana, pa ću postaviti i slike.
-
Dule,u pravu si!Moj kum jos uvek sredjuje unutrasnjost iako mu je camac star 7 godina!A to se dogadja kada covek zagrize vise nego sto moze.Svi bi mi camac 10m,pa da ima sve i jos da malo kosta!Od babe ne biva devojka,nego digitron u ruke pa vidis zasta imas para.Neke stvari mogu i kasnije[frizider i sl.]ali ono sto moras,sto je potrebno radis odmah.Ja sam naknadno ugradjivao komande i to se vidi,vise kablovi,sonar,struja i ajd sad mozgaj kako to da dovedes u red! :dance:
-
Dule,znam za ovaj snimak... Nema veze da li je metal ili plastika,isto bi se desilo jer je jedrilica jedini brod,pored podmornice, koji ima pozitivan stabilitet ... Moze da se prevrne i vise puta i uvek ce da se vrati u prvobitan polozaj... Zato je jedrilica najbolji brod :) ... A brod obalske straze sigurno ima ugradjene vazdusne komore.
-
A brod obalske straze sigurno ima ugradjene vazdusne komore.
eh ta obalska straza vidi ni mrlja od algi na brodu ni skoljkica...
-
Evo danas odradismo jedan mali test sve u cilju ubedjivanja Kapetana,da je plastika zakon.
Koriscen je visak materijala sa moga broda,poliester 4mm sa vodootpornim sperom i crni lim 2,5mm,Na ta dva materijala nasrnuli smo cera i ja sa oruzanom silom u vidu lovacke puske sesnestice i standardnog patrona cetvorke.Udaljenost od mete deset koraka,i eto rezultata.Lim probijen a poliester ostecen mah 3 mm.
Kap ako nisi zadovoljan ovim testom mogu sledece nedelje ponoviti sa eksplozivom :dance:
-
Test Poliester VS lim 2,5mm (http://www.youtube.com/watch?v=6r3Wyk068sg#)
nemoj explozivom :)
-
evo i koja slika :drinks:
-
giga pa ovo nije obican sendvich ?
-
Ja ovo zovem sendvicom :dance:
jes malo preteran sper od 22mm dovoljan je i od 8mm
-
ja bih pre nazvao gibanica :) red ovoga red onoga :)
-
Dobro ljudi, a gde se kod nas izradjuju camci od plastike?
Postoje li neke domace varijante pasare (bez kabine)?
Gledao sam na netu Vario, tri princeze, big foot i sl.
Ima li jos nesto i koje su cene (plasticni bez kabine)?
-
Posto mislim da je vazduhoplovstvo ima direktnu vezu sa nautikom evo jedno poredjenje:
1930te B -17 Celicni lim 90%
1950te Cometa Aluminium 90%
1960te Boing 727 Dur Aluminium
2000ta A 380 Dural 60% - Kompozit 25%
2011ta A 350 70% Kompozit -10% Aluminium Lithium
Po meni plastika je u mnogo vecoj prednosti od celika u svim aspektima od proizvodnje do eksploatacije...mislim da ce vremenom plastika citaj kompozit biti sve pristupacnija....
Uostalom najbolji balisticki prsluci su radjeni sa aramidnim plocama
-
Kolega, svaki proizvođač čamaca od stakloplastike ti može napraviti takav čamac, a možeš i sam od kompozita -ovako kao Giganova.
Kod admirala bi mogao da radiš čamac po želji, a mogao bi i kod Tri princeze da uradiš otvorenu verziju Varia. Ne verujem da bi te odbili.
Giganova, 3 pitanja: Reci mi koliko slojeva stakloplastike si ti ovde naslagao?
Da li ćeš nešto stavljati preko, želkot ili nešto drugo?
Gde si kupovao stakloplastiku, smolu i po kojim cenama?
Inače, baš lep praktični test- za sve neverne Tome...i kapetane! :yahoo:
-
Sale ovih 4mm radjeno je u 6 slojeva sa tristagramskom vunom.
Ovo mi je kutija koja je trebala da nosi centralni motor sa osovinskim vodom ,ali se od te ideje odustalo.Neravnine koje vidis prvo sam smirglao malo nagrubo,smirglom granulacije 40,pa gitao poliester gitom,pa finim za plastiku ,neznam naziv.
Cenu materijala neznam jer sam uzimao na veliku kolicinu preko posrednika,ali mislim da je sve ukupno kilogram izlazio oko 4e.
-
test bi bio pravi bez daske.
-
Pa tako se rade brodovi sandvic metodom,pa sam tako i koristio za probu.Mozda sam samo trebao koristiti lim4mm,i jace punjenje :party:
-
Evo jednog testa,izvinjavam se ako vec postoji negdje na forumu,ali ja nisam uspio pronaci.
Fiberglass vs Aluminum (http://www.youtube.com/watch?v=offUglbbfXw#)
-
Bez komentara,sve je jasno
-
Bez komentara,sve je jasno
a ispod camca beton koji se naravno ne vidi :good:
-
Kad se govorilo o temi rjecnog katamarana kad sam govorio o plastifikaciji metala smolom jedan od forumasa mi je rekao da plastika puca na metalu ili odvaja se. Da li je neko imao slicno iskustvo?
U sustini ta ideja mi se cini jako zanimljiva zbog toga sto je najlakse od metala odraditi konstruktivne elemente i nije skupo. Sto bi se desilo da se oplata uradi od lima tanjeg od 1mm i od po 4 pet mm poliesterskog sloja sa obije strane lima. Jednom prilikom sam bio prisutan u toku izgradnje katamarana od 15 m i kutije koje su koriscene kao noseci elementi platforme su bili plastificirani sa nekoliko slojeva poliestera.
Molim za komentare.
Pozdrav svima!
-
Ja cu biti malo konkretniji kako vidim Metal VS Plastika.
Jedan i drugi materijal su se u brodogradnji pokazali jako dobri.
Polazim od glavne tacke da se brod ili camac gradi po standardu i namenu za koju je projektovan.
Da se jos bolje razumemo od bilo koja od ova dva meterijla da je brod napravljem zahteva pre porinuca kvalitetan pristup zastite.
Takodje vazan momenat je odrzavanje koje se radi ne samo kada se nesto vidi vec preventivno.
A ne da se ceka da nesto metastazira pa tek onda hvatiti se za glavu odakle poceti...
I traziti resenje kada je trebalo uraditi dobro a nije se.
Svako pravo resenje kosta ali se ono sa vremenom isplati.
Vazan sastojak je pridrzavanje tehnologa koji je preporucio kako treba da se radi na svakom od materijala da li je on iznad vode ili u njoj.
Ako se izostavi samo jedan preporuceni uslov moze vas kostati ponovnog rada.
Kod manjic camaca nije strasno ali je kod vecih.
Kod gradnje broda jednostavniji I brzi nacin je izrada od celika. Dok rad sa plastikom je dosta zahtevniji. Vremnski treba dosta vise nego kao sa celikom.
Fiberglass od cega su nasi plasticni camci se grade kao monoskin ili sendwich.
Monoskin vise slojeva u jednom sloju I koji se dobro pokazao u proslosti kao I u sadasnjosti.
Sendwich sistem je lak I cvrst materijal zarobljen izmedju dava sloja plastike od staklenih vlakana.
Takvi brodovi su na svojim bokovima nesto osetljiviji na udarce nego oni predhodni koje sam opisao.
Kod sendwich gradnje brod sa isto utrosenogmaterijala kao sa jednim slojem moze biti dva puta jace konstrukcije.
U sendwich se stavlja poliuretanska pena, airex, balza I jos neki namunjeni materijli.
Poliuretan se ne koristi vise u industrijskoj gradnji jer ako dodje u dodira sa vodom upija je jer su mu celije otvoreng tipa. Kod ovih drugih celije su zatvorenog tipa.
Sve lepe luxuzne yahte koje krstare mislim na motornjage one su sagradjene od fiberglass-a zbog svoje izdrzljivosti I lakoce.
Fiberglass je laksi a I tako isto moze biti jak kao celik I nedostak mi je I tezina.
Prednost celika je da se daleko brze neko ostecenje moze popraviti od fiberglass-a.
Ali fiberglass ako se zagrebe nije tako strasno na duge staze u odnosu na celik koji ce poceti da rdja I da polako curi na zdravi deo farbe.
Izvinjavam se na materiji koja je nabacana ali hteo sam samo da bude ukratko receno.
A to za laminiranje metala plastikom naravno da moze.
Nece doci do pucanja ako se taj metal pripremi da bude cist i rapava bez mikro masnoce.
I da ima dovoljan broj slojeva plastike koji nece dozvoliti preterani rad laminata.
-
A to za laminiranje metala plastikom naravno da moze.
Nece doci do pucanja ako se taj metal pripremi da bude cist i rapava bez mikro masnoce.
I da ima dovoljan broj slojeva plastike koji nece dozvoliti preterani rad laminata.
Nije problem u pripremi površine koja se laminira, već u različitim svojstvima dva materijala.
Metal i plastika ne podnose temperaturne promene na isti način, zato nakon svega par sezona može doći do odvajanja laminata. To je razlog zašto se laminiranje metala retko koristi u brodogradnji.
-
Zaboravio sam da dodam da cak nosaci motora koji su metalni i bez obzira sto imaju gumu na sebi prvo se ulaminira drvo za trup pa se onda nosaci motora usrafe u gredu.
I osovina od propelera se nekad laminira ali na samom kraju cevi gde je lojanica ili volvo lezaj su fleksibilni.
Imao sam prilike da na jednoj jedrilici vecih razmera rebra od kobilice su bila od Alu-a koja su bila ulaminirana za trup preko drugih ukrucenja jedna preko drugih, malo je zamrsena prica ali ni posle 15god nije pokazalo znake delaminacije. Ako se nesto tako radi mora da se radi po redu i sa planom.
-
Zaboravio sam da dodam da cak nosaci motora koji su metalni i bez obzira sto imaju gumu na sebi prvo se ulaminira drvo za trup pa se onda nosaci motora usrafe u gredu.
upravo tako je kod mene radjeno ... a sto se tice kobilice to je posebna tehnologija laminiranja ...
-
To sto sam video rebra za kobilicu ulaminirana fiberglassom sve ce vam reci Carroll Marine.
Posetite njihove stranice i brodove koje su radili sve je jasno ko dan.