Moja Ladja
E, ovako treba... => Tehnike i saveti... => Temu započeo: skipper 10, 05, 2010, 00:13:40 pre podne
-
Brodski talasi – ti dugi, penasti talasi V-oblika koji se povlače od krme broda dok prolazi kroz vodu – imaju i svoju mračnu stranu. Kada se sa njima sretnu drugi brodovi (posebno manja plovila), oni mogu i ozbiljno povrediti ljude na njima. Najčešće ljute ljude zbog povrede pravnih normi, sa dobrim razlogom.
Prema istraživanju osiguravajućih zahteva američkog udruženja vlasnika brodova, pronađeni su mnogi tipični slučajevi u kojima ima puno poplava brodova, razbijenih zubi i povreda leđa, uzrokovanih nailaskom na brodske talase. Takve bi se nesreće mogle izbeći samo da skiperi ( ako su u opšte i skipperi, ili samo imaju dozvolu ) većih i jačih brodova budu malo više razumniji i bolje vaspitani. To znači da bez glisiranja ulaze u zonu bez talasa (marina, luka) ili bilo gde drugd gde bi njihovi talasi mogli ugroziti sigurnost drugih (brodova).
Nekoliko saveta koji će sprečiti da brodski talas povredi vas ili druge nautičare:
Usporite na vreme: Brodski talasi putuju, pa usporite pre nego što uđete u zonu spore plovidbe, a ne tek kad prođete znak.
Samo malo usporavanje broda nije dovoljno: Nakon ulaza u zonu malih brzina, neki nautičari reaguju samo sa malim usporenjem broda i plove sa uzdignutim pramcem i spuštenom krmom, čime zapravo još više povećavaju talase. Potrebno je sasvim prestati glisirati.
Uravnotežite brod: Bez upotrebe trim peraja, usporen brod takođe stvara talase. Kod malih brodića razmeštaj putnika isto pomaže, jer prevelika težina na krmi povećava veličinu talasa.
Promatrajte plićake: Plitka voda povećava visinu talasa.
Maleni brodovi nisu nevini: Talasi nisu rezultat samo velikog broda – manji brodići (gliseri posebno) sa uronjenom krmom mogu napraviti začuđujuće velike talase.
Kada se takav talas približava usporite, ali nemojte stati: Motorni brodovi su mnogo stabilniji dok plove, pa zaustavljanje može samo pogoršati situaciju. Izbegavajte da talasu budete okrenuti bokom ili čistim pramcem. Najbolji prolaz je pod manjim uglom , čime će te zadržati svoje putnike da ne popadaju.
Pazite na starije članove posade. Istraživanje pokazuje da je najviše povreda kod osoba starijih od 50 godina, većinom kada su sedili blizu pramca kada je brod ušao u takav talas. Najbolje je da putnici, posebno oni stariji, sede u sredini ili na krmi.
Upozorite posadu: Jednostavno "Drž´te se, dolazi talas" upozorite posadu pre onog ozbiljnog upozorenja kada takav tal dođe u neposrednu blizinu broda.
-
kako deplasmanac najbolje da "predje" talas? da li vazi onih cuvenih 45 stepeni u krmu i pramac?
-
kako deplasmanac najbolje da "predje" talas? da li vazi onih cuvenih 45 stepeni u krmu i pramac?
Tabanas ,da,ali opet moras racunati na udare i drmusanja....Naravno,neces uvek skretati "s kursa" kada prodje :) neko plovilo koje pravi velike talase ali tu je uvek procena dali treba ici u njih ili ostati na kursu pa nek ljulja...
-
Tabanaš 1.42m u tabanu 5.5m dužina preko svega.
Male talase do 30cm preglisiram.
Veće od 50-70cm vozim skoro u leru skoro direktno na talas.
Zašto u leru!? Sve brže dovodi do toga da imam prebacivanje preko talasa i pramčani udar o vodu.
Jeste da je Varalica II jaka, ali udari su baš jaki, a Dunava ništa ne boli.
Rizikujem: od pucanja varova pa do krivljenje konstrukcije.
Pametniji popušta.
Napred V, nazad taban - kao LSI-jevo korito je optimum. :good:
:drinks:
PS. Ako sam usidren, talasi me uopšte ne interesuju ma koliki da su.
Do sad nisam čak ni sesti morao. 1.4 taban - 1.9m širine, stranica 56cm.
Bitno je samo da nisi kruto vezan u obali.
-
PS. Ako sam usidren, talasi me uopšte ne interesuju ma koliki da su.
Do sad nisam čak ni sesti morao. 1.4 taban - 1.9m širine, stranica 56cm.
Bitno je samo da nisi kruto vezan u obali.
drugara je u svaleraciji i sa tudjim brodom bela ladja izbacila na suvo... camac od 1,5 tona pa sad vidi ...
-
Ne biti u obali, to je poenta. Barem 10tak metara od obale!
I ne u jako plitkom.
:nono:
Ako ispod sebe imaš barem 2-3m nema problema. :good:
-
Mislim da pre svega za spavanje i OSTALE STVARI treba traziti mesto zaklonjeno od plovnog puta.Ne samo sto talasi od broda mogu napraviti dar mar vec te stalno ljuljaju.
Kap,onaj tvoj drugar je platio danak neiskustvu pre svega,a i covek je razmisljao o necemu drugom :lol:
-
Mislim da pre svega za spavanje i OSTALE STVARI treba traziti mesto zaklonjeno od plovnog puta.Ne samo sto talasi od broda mogu napraviti dar mar vec te stalno ljuljaju.
Kap,onaj tvoj drugar je platio danak neiskustvu pre svega,a i covek je razmisljao o necemu drugom :lol:
A mozda mu je i prijao taj udar cim je ostao do kraja. :lol:
-
To je uradio namerno. Nasukani morali su da čekaju pomoć bar jedan dan.
probudio je pola bele stene jer je morao ujutru na posao :)
"okopavali" su ceo brod ...
-
saletu sam obecao da ce doakati za ono u Golubcu vidim nije se smirio .... :lol: :lol: :lol:
-
Mene su u subotu brinuli Sale i LSI. Namerno su glisirali oko mog čamca :)
Dule, ako sam izazvao bilo kakve probleme - izvinjavam se.
Poslednji put kada sam vozio po Dunavu bilo je to pre 36 godina i bio je to drvenjak sa "četvorkom".
Meni je u subotu bilo prvi put da vozim takav čamac i tom brzinom.
Tek treba da naučim kako se čamac ponaša i šta se dešava kad dodam malo ili malo više gasa.
A u želji da vidim kako sve radi - nisam bio svestan da talasi koje pravim mogu da stvaraju probleme bilo kome.
Dakle, nije bilo namere, a sigurno neću zagorčavati život nikome, samo da malo naučim o svemu tome.
-
LSI,ispricaj kako si se upecao :lol: :lol: :lol:
-
LSI,ispricaj kako si se upecao :lol: :lol: :lol:
Eh, kakvi ste? :suicide:
Sve vidite i samo z...! :wild:
Za one koji ne znaju o čemu se ovde radi, desilo se ovako:
Kada je posle "servisiranja na licu mesta" telefleks komanda proradila i kada sam sredio da rade i gas i menjač, nakon probnog kruga, vratio sam se prema obali da ukrcam kuma koji me je tamo čekao.
Prilazeći obali, gledao sam u kuma i nisam video najlone koji su sa par štapova bili zabačeni sa "Stele".
Da ne dužim, pecaroši su tog dana upecali najvećeg šarana, samo što se taj zvao LSI! :slow_en:
Najlon mi se lepo obmotao oko elise, pa je trebalo par minuta da sve raspetljam i da pecarošima vratim njihov pribor ali iako mi je bilo žao što sam im to uradio, nije mi to pokvarilo zadovoljstvo.
Posle toga je usledilo još par krugova i talasanja o kojem je već bilo reči.
Kao što rekoh, ima tu dosta stvari koje treba da naučim na koje treba paziti kada se upravlja ladjom. :pioneer:
-
Sala LSI :drinks:.
Meni je sve to delovalo simpaticno a moj sincic je mislio da riba trza pa je jadan bio presrecan sto moze da "upeca libu" . :taunt:
-
Da,da, tek ću da budem gori! :diablo: :lol:
Sad kad uskočim u alu od 500 kila, pa kad zaorem! :taunt:
A ovako, Azimut je potpuno ignorisao Zekine talase. Nije ni osetio! :good: :dance:
Uostalom, Ivona je tražila da idemo što bliže, da pozdravi tatu! :taunt: :taunt: :taunt:
-
Da,da, tek ću da budem gori! :diablo: :lol:
Sad kad uskočim u alu od 500 kila, pa kad zaorem! :taunt:
posle oranja ide sadjenje :) ....