Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: skipper 24, 02, 2009, 01:36:57 pre podne
-
Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
Odlučili ste se koji čamac kupiti, a sada sledi vrlo važno pitanje za koji motor se odlučiti...
Za vanbrodske (krmene) motore dolaze u obzir 2-taktni ili 4-taktni benzinski vanbrodski motori. Iako postoje i diesel vanbrodski motori na našem tržištu ih je gotovo nemoguće dobiti. Zadnjih nekoliko godina 4-taktni motori brzo i sigurno preuzimaju tržište. Kao alternativa 4-taktnim motorima ostaju 2-taktni sa direktnim ubrizgavanjem, dok se motori sa karburatorom polako ali sigurno povlače sa tržišta. Razlog tome je u prvom redu zaštita okoline, a zatim znatno manja potrošnja, tiši rad itd. Ipak da li se uvek isplati kupiti baš 4-taktni motor, pitanje je koje katkada može biti vrlo važno, naime, sve zavisi o nameni broda.
Kako bi vam olakšao odluku evo nekih pozitivnih strana 2-taktnih motora:
Pozitivne strane 2-taktnih vanbrodskih motora:
-manja cena
-manja masa
-veći interval servisa
-jeftiniji servisi
Pozitivne strane kod 4-taktnih vanbrodskih motora:
-manja zagađenja okoline
-tiši režim rada
-veći okretni momenat
-manja potrošnja
Dakle, što to znači u praksi... Dvotaktne motore bi preporučili za manje gumenjake. Naime, ne treba zaboraviti jednu od mana 2-taktnih motora, a to je cena ulja. Veći motori na visokom režimu rada, a pogotovo kada su brodovi jače opterećeni troše znatno više ulja. Kako svaki proizvođač motora nudi svoje ulje, specijalno razvijeno za određeni motor, ulja su postala vrlo skupa. Lepa vremena kad je postojao samo 2-taktol odavno su iza nas, a osim toga pitanje je i ponuda baš vama potrebnog ulja u obližnjoj trgovini.
Kako 2-taktni motori po pravilu imaju manji okretni moment od 4-taktnih, te ukoliko je opterećenost broda velikim težinama manja, dvotaktni motor će vam priuštiti sve kvalitete pravoga sportaša, no kod većeg broja osoba, kod vuče skijaša ili „banane“, može doći do poteškoća u izglisiravanju.
4-taktni motori nisu toliko „brzinci“ kao 2-taktni (osim performansi tu podrazumevam i zvuk dvotaktaša i onaj dragi miris izgorenog ulja na koje su se već neki i „navukli“), međutim pod većim opterećenjem lakše izglisiraju. Nemaju onih nekih „mušica“ koje imaju dvotaktni kod paljenja, a nova generacija je toliko tiha da u praznom hodu uopšte ne prepoznajete da li motor radi ili ne.
Kod većih gumenjaka moguća je ugradnja i unutrašnjih motora. Ovde postoji mogućnost dizela ili benzinca. U principu su dizelski motori puno skuplji i teži. Za cenu jednog dizelskog motora od 300 KS dobijete gotovo dva benzinska, svaki po 300 KS. Dizelski motori su osetljiviji. Kao prvo, morate ga zagrejati, tj. pustiti ga da radi na malom gasu dok ne dobije svoju radnu temperaturu. Motor ne reaguje toliko brzo na dodavanje gasa kao benzinski motor. Servisi su skuplji. Prednost dizela je nešto manja potrošnja, što je kod današnjih cena goriva gotovo zanemarivo. Benzinski su motori tehnički jednostavniji, a moguć je i tuning. Sa posebnim otvorenim izduvnm sistemom dobijate na snazi 10-15%, a za one zahtevnije moguća je ugradnja i kompresora, tako da je moguće iz motora od 425 KS izvući i 650 KS. Ovde se ne radi o HIGH PERFORMANCE motorima, nego običnim. HIGH PERFORMANCE motori se rade isključivo po narudžbnii, cene stižu do nebesa, a garancije u principu nema.
-
Vecita dilema: koji vanbrodski kupiti, za celicni brodic sa kabinom, 8x2,6m, vrlo-blago V korito sa kobilicom u zadnjoj trecini. Da li treba nesto preko 10KS (a tu je vec porez na luksuz!!! :wild:), ili moze i manje od 10KS? Treba mi nesto da me uzvodno "gura" 10-12km (uz Dunav, pri normalnom vodostaju, na.pr.).
Nudi mi se Yamaha 9.9 4T enduro (dobar - ali dosta star). Kakav je to motor i koliko realno moze da vredi. Koja je potrosnja kod takvih i slicnih motora? Da li neko ima iskustva?
Navodno, navedeni motor je "teretni". Mozda neka druga elisa ubrza stvar.
Puno pitanja, ali to su dileme koje ima, pa molim pomagajte. Hvala unapred
-
to je to ... ne razmisljaj ...
sa brzinskom elisom ces dobiti 10% vecu brzinu na punom gasu i 20% vecu potrosnju .. ne isplati se ... ako je teretna upravo ti ona treba.. i uzmi jedna pomocni motorcic 4, 5, 8 konja... da imas negde sa strane...
-
Ko razmislja o ovom motoru neka odmah prekine svaku dilemu,Mercury 5hp,4t se na malom camcu pokazao vise nego dobro...
-
Evo mog predloga:
http://www.navodi.com/Berza_007/012.html (http://www.navodi.com/Berza_007/012.html)
-
Dugo je ovaj tamo na berzi i gledao sam ga vec i jedan mi od prvih pikova. Nego, jel mu to ta cena? Il` moze to i jeftinije? Pitam samo....
E da, i kolika je razlika izmedju tomosova 4 konja i yamahina?
Ili ovohttp://www.navodi.com/Berza_006/051.html (http://www.navodi.com/Berza_006/051.html) za iste pare?
Ja sam imao ovakav Mariner 8, samo sa dugom osovinom. Taj motor je sjajan, dve godine sam ga vozio i nista nisam radio na njemu osim zamene ulja u cizmi. Za dve godine nije se zagrcnuo. On je prakticno isti kao i Yamaha 8B. Starije je generacije od ove Yamaha od 4ks sto ima na berzi, ali sa slika bih rekao da je u dobrom stanju. Ja sam ga promenio jel sam presao na 4 takta, sad mi dodje zao posto imam osecaj da je gurao jace od 9.8ks koje sad imam.
Pozdrav!
-
Šta god od ponuđenog da uzmeš nećeš pogrešiti sigurno, ako je u dobrom stanju !
Savet za izbor marke koji ćeš ovde dobiti uglavnom zavisi od afiniteta i svako hvali svoga konja
( uglavnom ), tako i ja, imam Tohatsu 15 ks 2t, već desetak godina ( kupio ga novog ), vozio sam sam ga i na more ali ne mogu ništa da ti kažem o rezervnim delovima za njega, jednostavno nisu mi trebali :aikido:
:smile:
-
Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!
Ziveli!! :drinks:
Srećna vožnja!
-
Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!
Ziveli!! :drinks:
Drago mi je da se ipak skupilo para za nov motor,novo je ipak novo!!! :good:
Odlican motor si kupio neces se pokajati,nek te sa srecom sluzi i milion litara benzina potrosio :drinks:
-
Novo je novo!Plus sto je to dobar motor!Sa srecom !
-
Ja sad imam dilemu dali si uzeo nov ali nema veze, tebi je svakako nov.
Izabrao si kao mene da si pitao :good:
Ako bi mogla koja slika motora, jbg. to mi je fetiš ...
:friends:
-
znaci u subotu ces voziti 10 sati u cugu :)
-
pingvin44 nek ti je sa srecom motor :good:
-
Ja sad imam dilemu dali si uzeo nov ali nema veze, tebi je svakako nov.
Izabrao si kao mene da si pitao :good:
Ako bi mogla koja slika motora, jbg. to mi je fetiš ...
:friends:
Jeste bre nov kako nije. Nov ko auto na lizing!
Nema potrebe da demantuješ kostataciju koju niko nije izneo.
-
Odlican motor! :good:
-
Neka je sa srecom,odlican motor samo biraj servisera da ne ostanes bez njega. :drinks: :drinks:
-
Šta mislite o ovom motoru?
http://www.kupujemprodajem.com/HONDA-7-5KS-hitno--226678-oglas.htm (http://www.kupujemprodajem.com/HONDA-7-5KS-hitno--226678-oglas.htm)
-
Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
Odlučili ste se koji čamac kupiti, a sada sledi vrlo važno pitanje za koji motor se odlučiti...
Za vanbrodske (krmene) motore dolaze u obzir 2-taktni ili 4-taktni benzinski vanbrodski motori. Iako postoje i diesel vanbrodski motori na našem tržištu ih je gotovo nemoguće dobiti. Zadnjih nekoliko godina 4-taktni motori brzo i sigurno preuzimaju tržište. Kao alternativa 4-taktnim motorima ostaju 2-taktni sa direktnim ubrizgavanjem, dok se motori sa karburatorom polako ali sigurno povlače sa tržišta. Razlog tome je u prvom redu zaštita okoline, a zatim znatno manja potrošnja, tiši rad itd. Ipak da li se uvek isplati kupiti baš 4-taktni motor, pitanje je koje katkada može biti vrlo važno, naime, sve zavisi o nameni broda.
Kako bi vam olakšao odluku evo nekih pozitivnih strana 2-taktnih motora:
Pozitivne strane 2-taktnih vanbrodskih motora:
-manja cena
-manja masa
-veći interval servisa
-jeftiniji servisi
Pozitivne strane kod 4-taktnih vanbrodskih motora:
-manja zagađenja okoline
-tiši režim rada
-veći okretni momenat
-manja potrošnja
Dakle, što to znači u praksi... Dvotaktne motore bi preporučili za manje gumenjake. Naime, ne treba zaboraviti jednu od mana 2-taktnih motora, a to je cena ulja. Veći motori na visokom režimu rada, a pogotovo kada su brodovi jače opterećeni troše znatno više ulja. Kako svaki proizvođač motora nudi svoje ulje, specijalno razvijeno za određeni motor, ulja su postala vrlo skupa. Lepa vremena kad je postojao samo 2-taktol odavno su iza nas, a osim toga pitanje je i ponuda baš vama potrebnog ulja u obližnjoj trgovini.
Kako 2-taktni motori po pravilu imaju manji okretni moment od 4-taktnih, te ukoliko je opterećenost broda velikim težinama manja, dvotaktni motor će vam priuštiti sve kvalitete pravoga sportaša, no kod većeg broja osoba, kod vuče skijaša ili „banane“, može doći do poteškoća u izglisiravanju.
4-taktni motori nisu toliko „brzinci“ kao 2-taktni (osim performansi tu podrazumevam i zvuk dvotaktaša i onaj dragi miris izgorenog ulja na koje su se već neki i „navukli“), međutim pod većim opterećenjem lakše izglisiraju. Nemaju onih nekih „mušica“ koje imaju dvotaktni kod paljenja, a nova generacija je toliko tiha da u praznom hodu uopšte ne prepoznajete da li motor radi ili ne.
Kod većih gumenjaka moguća je ugradnja i unutrašnjih motora. Ovde postoji mogućnost dizela ili benzinca. U principu su dizelski motori puno skuplji i teži. Za cenu jednog dizelskog motora od 300 KS dobijete gotovo dva benzinska, svaki po 300 KS. Dizelski motori su osetljiviji. Kao prvo, morate ga zagrejati, tj. pustiti ga da radi na malom gasu dok ne dobije svoju radnu temperaturu. Motor ne reaguje toliko brzo na dodavanje gasa kao benzinski motor. Servisi su skuplji. Prednost dizela je nešto manja potrošnja, što je kod današnjih cena goriva gotovo zanemarivo. Benzinski su motori tehnički jednostavniji, a moguć je i tuning. Sa posebnim otvorenim izduvnm sistemom dobijate na snazi 10-15%, a za one zahtevnije moguća je ugradnja i kompresora, tako da je moguće iz motora od 425 KS izvući i 650 KS. Ovde se ne radi o HIGH PERFORMANCE motorima, nego običnim. HIGH PERFORMANCE motori se rade isključivo po narudžbnii, cene stižu do nebesa, a garancije u principu nema.
Ispravi me ako grešim, 2 taktni imaju VEĆI obrtni moment od 4 taktnog i MANJI interval ili nikakav servis. Sta tu ima da se servisira? Zamena ulja u menjaču jednom godišnje kao kod 4 taktnog, a svećice oho posle mnogoo godina. Naravno u zavisnosti od broja radnih sati ali za većinu korisnika je to vrlo retko, na par godina. Impeler na 3 god. iz iskustva može i više 5-6 god. bez oštećenja istog. Da se odmah ogradim, nemam nov 2 taktni motor, moj je 79 god, kako je sa novim motorima verujem slična situacija kako i kod starijih ipak je to 2 taktni motor koji se servisiraju redje i lakše nego 4 taktni motori. Rekao sam da me ispravite ako grešim!
-
naravnod da i 2 taktni ima da se servisiraju kao i 4 taktni postupci su slicni i mora da se radi bar trebalo bi.
kod svakog motora je ovako: ulje dali menjac ili 4t motorno trbalo bih svake godine pred sezonu, svecice ajd da kazem svake 2-3 godine posto nisu ni skupe toliko,termostat kontrola (ako ga ima), dali kapak svecice baza lepu varnicu (neznam bolje da objasnim) impeler ja licno menjam svake godine pred sezonu netreba se saliti tako vaznim stvarima kao sto je to, i nikada neznas dali ce impeler da rikne posle mesec dana ili 8 godina niti kakav kvalitiet impelera si dobio u ruke i ugradio zato netreba stditi na pogresnim mestima kao na tim osnovnim stavrima. u servisiranje spada i stelovanje karburatora kao i paljenja po potrebi, menjanje ili ciscenje filtera za gorivo (mnogo vazno). vizualna kontrola celokupnog motora na ostecenja i pukotine, nezaboraviti i krajnju kontolu funkcije pre nego sto se vrati vlasniku ili sto ga nakacite na camac.
e sad kod ovih skroz novih ima i sa laptopom da se radi malo stelovanje ali to sad nije ovde interesantno.
:drinks:
-
Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!
Ziveli!! :drinks:
Čestitam na kupovini. Neka je sa srećom. :drinks:
-
Koliko ja volim svog mercury-a pa to je strasno :)
-
Takodje,ali ako se pojavi mogucnost za nesto novo... :)
-
Takodje,ali ako se pojavi mogucnost za nesto novo... :)
naravno! Ljubav je ljubav ali novo je novo. Baš bih voleo da probam neki novi 4 taktni motor na svoj čamac ali je to ne moguće. Onako jedan po jedan počev od nove
honde bf 50 efi pa yamaha f50 efi pa onda suzuki df 50 efi. Ali ova želja je nemoguća, ko bi dao nove motore na probu tamo nekom ludaku da ga njaka samo da bi zadovoljio svoju sujetu :suicide: hehe :diablo:
-
Za koliko se moze kupiti dobar,polovan 4taktni motor 4-5ks?
Camac mi je limeni sa lastinim repom,pa me zanima da li po gabaritu se moze upravljati kao sa tomos4?
Imam dva motora tomos 4,a rado bih ih prodao dodao kintu i kupio nesto sa 4takta.
-
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas :dance1: :slow_en:
-
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas :dance1: :slow_en:
Koji je novi 4 taktni 550e ?
Parsun se ne računa !
-
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas :dance1: :slow_en:
Koji je novi 4 taktni 550e ?
Parsun se ne računa !
:suicide: NE Postoji takav sem kineza... :lol:
-
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam.
:nono:
Novi su od 1100 do 1300 zavisno od proizvodjaca
Tohatsu najjeftiniji do Honde koja je najskuplja
Solidni polovni se mogu naci vec oko 400-500e stari 5,6,7godina
Po snazi se nemogu meriti sa T4,bar 50% su jaci bar opticki,ostalo je slicno,slicnih dimenzija samo mozda koji kg tezi
:drinks:
-
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas :dance1: :slow_en:
Koji je novi 4 taktni 550e ?
Parsun se ne računa !
Sto da se ne racuna? Pa Kinezi idu na mesec :lol: Ribar kod mene umarini ga koristi peta godina jos ga nije izdao, bas ga dosta haka. Jedino ako je bas neko raspolozen, pa da za motor star 6 ili 7 godina da 500-600 evra, :suicide: umesto da uzme novi sa garancijom 2 godine i da ne razmislja. :drinks:
-
Postoje primeri Parsun 5 koji su ok ali su retki kao i Honde koje nisu u redu ( fabrički ). Da se ovaj pomenuti motor zaobilazi sam čuo od servisera u Futogu Elko ali i od nekoliko vlasnika.
Jedan poznanik je kupio novu 5 i 15 Parsuna, sa 5 je imao toliko problema da je stavio u podrum i ne vadi je dok 15 radi perfektno.
Generalno, 5 hp se nije dobro pokazao ali bi se usudio da uzmem jače motore te marke npr. 25 hp za 3000e meni je prihvatljivo.
-
Postoje primeri Parsun 5 koji su ok ali su retki kao i Honde koje nisu u redu ( fabrički ). Da se ovaj pomenuti motor zaobilazi sam čuo od servisera u Futogu Elko ali i od nekoliko vlasnika.
Jedan poznanik je kupio novu 5 i 15 Parsuna, sa 5 je imao toliko problema da je stavio u podrum i ne vadi je dok 15 radi perfektno.
Generalno, 5 hp se nije dobro pokazao ali bi se usudio da uzmem jače motore te marke npr. 25 hp za 3000e meni je prihvatljivo.
Po meni će Honda stara 10 godina da sahrani 2 Parsuna.. :suicide: ... i za to vrijeme sa hondom nećeš imati nikakvih problema u 99%, a sa Parsunom nisam baš siguran... :agree:
-
Nije bitno koliko je motor star, nego koliko je korišćen i kako je održavan.....
-
Ciji je taj motor Parsun?
-
kinezi iskopirali jamahu.Identična jamahi al od kineskih materijala
-
Postoji li moguci servis i opravka?
-
http://www.navodi.com/Parsun/ParsunBerza/Motori.html (http://www.navodi.com/Parsun/ParsunBerza/Motori.html)
-
Parsun 2,6 ks je 595 evra,a 5 ks je 800 evra. Kako se pokazao ovaj od 2,6ks,zna li neko iz licnog iskustva?
-
Parsun 2,6 ks je 595 evra,a 5 ks je 800 evra. Kako se pokazao ovaj od 2,6ks,zna li neko iz licnog iskustva?
... U Srpskom narodu postoji puno lijepih poslovica .. :lol: jedna od njih je : Plati pa klati... a kaže i : Ko ne plati na mostu ,plati na ćupriji... :preved: ... od jeftinog mesa ,supa po poljani.. što bi u prevodu značilo da ono što izgleda jeftino,kasnije uvjek skuplje izadje..i para a i živaca.. :) moj ti je savjet da uzmeš neku yamahu ili hondu u ekstra stanju i nakriviš kapu :sajkaca:
-
Dobro receno,nakrivio bih ja kapu odmah :sajkaca:,da imam kintu,a ovako :tenk: plovi sa cim imas.
-
Parsun 2,6 ks je 595 evra,a 5 ks je 800 evra. Kako se pokazao ovaj od 2,6ks,zna li neko iz licnog iskustva?
evo jedan polovan mnogo bolji nego novi parsun... :dance: http://www.kupujemprodajem.com/Yamaha-3ks-692784-oglas.htm?filter_id=1541 (http://www.kupujemprodajem.com/Yamaha-3ks-692784-oglas.htm?filter_id=1541)
-
Mislio sam na 4taktnu masinu :stop:
-
Imam barku kao neku Pasaru sa kabinom i nadkabinom 5m i 500kg stara bas ali meni bas dobra i lepa, pa bih da kupim motor za nju. Sad ono sto sam ja naso i u budzetu mi je, novi Mercury 9.9 duga osovina i daljinske komande za isti po ceni 2600e i ugradnja +, pa me zanima jel to ok izbor i na sta bi trebao obrartiti paznju! Cesto ne bih bio sam mozd a i 5 ljudi najcesce, ovde na moru? Ovo na slici je neki stari motor.