Moja Ladja

E, ovako treba... => Elektro motori u nautici i ... => Temu započeo: Kapetan 04, 05, 2010, 02:14:43 pre podne

Naslov: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2010, 02:14:43 pre podne
http://beta.kurir-info.rs:84/auto/elektroera-32623.php (http://beta.kurir-info.rs:84/auto/elektroera-32623.php)


ELEKTROERA

Ponedeljak, 3. Maj, 2010.| Autor: Mladen Radulović (0) Send to friend Print
Zapamtite datum 23. april 2010. Tada je počelo električno doba: prvi serijski primerci „opel ampere“ sišli su s proizvodne trake



(http://beta.kurir-info.rs:84/static/imgs/article_thumbs/632x474/uploads/2010-05/939.jpg)


Zapamtite ovaj datum - 23. april 2010. godine! Tada je počela električna era u automobilizmu!

Prve jedinice „opel ampere“ sišle su s proizvodne linije u fabrici „Dženeral motorsa“ u gradu Varen, u državi Mičigen. Narednih meseci biće proizvedene i ostale pretproizvodne jedinice, koje se neće prodavati, ali će biti korišćene za testiranje, kako dizajnerskih tako i tehnoloških karakteristika i razvoj finalnog softvera i kontrolnih tačaka na vozilima.

Inženjeri iz razvojnih centara koristiće ove jedinice i za probne vožnje i tjuniranje, a neke od prvih „ampera“ imaće veoma kratak vek jer će se koristiti u testovima sigurnosti.

- Sve ide po planu za „amperu“ - rekao je Endrju Farah, glavni inženjer za ovog elektromobila. - Još imamo posla, ali to što su pretproizvodne jedinice spremne za vožnju, veliki je uspeh naših timova ovde i u Evropi.

„Opel ampera“ sa petora vrata i četiri sedišta koristi revolucionarnu tehnologiju električnog pogona, koja se znatno razlikuje od ostalih naprednih pogonskih sistema. Električni pogonski sistem koristi struju kao primarni izvor energije. Benzinski motor - generator služi kao sekundarni izvor energije i generiše struju kad se ugrađena baterija isprazni kako bi se osigurala dalja nesmetana vožnja i preko 500 km.

Uvek i pri svim brzinama „amperine“ točkove pokreće električna energija. Za putovanja do 60 km (MVEG) „ampera“ vozi na struju, koja je uskladištena u njenoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 16 kilovata i ne emituje nikakve štetne gasove, uključujući i ugljen-dioksid.

„Ampera“ će biti sasvim prilagođena svakodnevnim potrebama i navikama evropskih vozača, jer 80 odsto njih dnevno pređe manje od 50 kilometara. Planirano je da prodaja „ampere“ počne krajem 2011. godine.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 10, 05, 2010, 23:58:20 posle podne
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=429607 (http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=429607)

(http://www.b92.net/news/pics/2010/05/1162326954be4255398d51620474653_extreme.jpg)

Električna Zastava 10

Prvi automobil na električni pogon, koji je napravljen na platformi automobila Zastava 10, registrovan je u Kragujevcu.

Elektromobil, registrovan je za javni saobraćaj u Kragujevcu i može da razvije brzinu do 120 kilometara na sat, a sa jednim punjenjem akumulatora može da pređe 100 kilometara.

Tim eksperata Zastave, koji je izvršio konverziju automobila sa benzinskim agregatom na elektro pogon, saopštio je da je registracija usledila posle detaljnog ispitivanja prototipa vozila na Mašinskom fakultetu u Kragujevcu i usaglašavanja potrebnih elemenata sa propisima i izdavanja sertifikata.

Predsednik Skupštine Tima eksperata Zastave rekao je FoNetu da se proizvodnjom elektromobila domaća autoindustrija uključila u razvoj vozila koja će zadovoljiti najstrožije ekološke propise.

Za serijsku proizvodnju potpuno novih elektromobila biće potrebno dosta vremena, ali se do tada, u cilju zaštite životne sredine, može vršiti konverzija automobila na benzinski pogon u elektromobile, rekao je Radojević.

Prema njegovim rečima, elektromobil će posle sveobuhvatnog testiranja u fabričkim uslovima imati pravu proveru tehničkih rešenja i performansi u uslovima javnog
saobraćaja.

Radojević je najavio da, uporedo sa razvojem putničkog elektromobila, Tim eksperata Zastave radi i na konverziji dizel motora za autobuse na zemni i tečni gas.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 13, 05, 2010, 22:27:52 posle podne
     Kažu li kolika će biti cijena na tržištu toga vozila i da li će ga uopšte biti na tržištu? :drinks:

navodno ce ga biti , a za cenu ne znam
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Профа 13, 05, 2010, 22:38:47 posle podne
Близу смо... Чега ?
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 13, 05, 2010, 23:02:16 posle podne
jeftinog elektro pogona izgleda prvo na kopnu , al posle i na vodi
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Профа 13, 05, 2010, 23:04:41 posle podne
Далеко смо ми од тога јефтино, а поготово не близу Капетане!
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 13, 05, 2010, 23:10:25 posle podne
Далеко смо ми од тога јефтино, а поготово не близу Капетане!

neka ovaj elektro punto kosta 10.000 evra ima da ga kupim ... dodjem uvece i prikljucim u struju i milina.. to je ipak jeftino ...
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Mezija 13, 05, 2010, 23:35:19 posle podne
Svaka cast   :good:
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 13, 05, 2010, 23:36:47 posle podne
koliko se brzo pune ti akumulatori ?
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Darkobp 13, 05, 2010, 23:40:35 posle podne
Samo vi klimajte glavama sa nepoverenjem. Moji elektromotiri su pri kraju. Ostale su neke tehničke stvari da se reše. I kad ih ugradim svaki od njih će na elisi imati potisak od 4 tone. Ukupno 8 tona. Ako proklizavanje bude i 30 posto sa jednim motorom ću imati istu brzinu kao i sa dizel motorom. Dobro, ostaje problem baterija ali meni će privremeno rešenje biti baterije iz elektičnog viljuškara. Svaka ima 600 ah i 80 V. Jedno punjenje je dovoljno za otprilike 10 sati plovidbe sa pola snage. To je oko 15 km nizvodno. Dakle, jedno punjenje je dovoljno do Golupca. Goriva za taj put mi je uvek trebalo oko 120 litara. Sa strujom je to 10 puta manji iznos, kad preračunam u dinare.

E to su akumulatori za takve stvari :good:
Samo,kako ti njih planiras uneti u brod?? koliko oni imaju kg 300-400??
Takav jedan slican smo mi montirali u vikendici da ga vetrenjaca puni samo je na 24v 600ah pa ga nas 6-torica jedva da smo ga mrdnuli
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 14, 05, 2010, 11:52:28 pre podne
dule

4 panela od 120w daju 88V ... i 21 Ah , ako je lep dan mozes da napunis recimo 200 ah
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: ladjaVlajko 14, 05, 2010, 15:54:13 posle podne
Ljudi,
Ajd malo obrazujte se po pitanju fizike ...

4 panela od 120w daju 88V ... i 21 Ah , ako je lep dan mozes da napunis recimo 200 ah

- solarni paneli ne daju ništa što se meri u Ah.
- 4 panela od 120W mogu da zajedno daju 480W a ako odatle vučeš 88V, maksimalna struja ti je nešto preko 5A (480W/88V).
- da bi punio akomulator od 80V treba ti malo veći napon od 88V
- da bi napunio akomulator od 200Ah strujom od 5A (ako zanemarimo sve gubitke prilikom punjenja) treba ti najmanje 40 sati

I kad ih ugradim svaki od njih će na elisi imati potisak od 4 tone. Ukupno 8 tona.

Snaga na propeleru je potisak puta brzina vode. Potisak je sila i izražava se u Njutnima ... 8 tona je masa i nije potisak. Potisku od "8 tona" bi odgovarao potisak od skoro 80 kN (8tona * 9.81 m/s^2). Za brzinu broda od oko 10km/h, uz proklizavanje od 30% brzina vode na propeleru je cirka 15 km/h ili oko 4 m/s.

Snaga na propeleru za "8tona" je u tom slučaju negde oko 320 kW (80 kN * 4 m/s) ili skoro 500 konja ....

Ispada da ja stalno kenjam ali zaista ... kada već iznosite neke tvrdnje, tehničke karakteristike ili proračune, neka budu realni.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: LSI 14, 05, 2010, 16:44:45 posle podne
LadjaVlajko,

Dobro je da medju nama ima onih koji znaju više od ostalih.
NIko od nas ne zna sve.
U otme i jeste vrednost ovog i sličnih foruma - što postoje ljudi koji su voljni da svoje znanje podele sa nama koji ne znamo.

Samo Vi ispravljajte i otvarajte nam oči ako zante o čemu pišete. A na nama je da upijamo i usvajamo.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: ladjaVlajko 14, 05, 2010, 17:13:55 posle podne
Dule,
Moja procena je da je podatak o "potisku od 4 tone" u stvari potisak od 4 kN. Moj savet je da sa karakteristikama motora (broj obrtaja - moment - snaga) popričaš sa nekim ko poznaje proračun propelera. Motor ne gura brod nego vrti propeler, a propeler gura brod.

20kW u motorima je puna kapa i garant će gurati brod tom brzinom ... samo pogledaj da neko ko to zna proračuna odgovarajuće propelere u zavisnosti od momenta motora i prenosnog odnosa kopče. Sa dobro proračunatim propelerima imaćeš veću efikasnost, manju potrošnju struje i duže vreme plovidbe na jedno punjenje akomulatora.

A za baterije ... moj savet je Sunlight - imaš još danas sajam tehnike pa pogledaj kako izgledaju industrijske baterije predviđene da rade bez održavanja i do 15 godina.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 14, 05, 2010, 19:56:55 posle podne
Vlajko ovako pise :
Vršna snaga (Wp)  120w
Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A
Napon otvorenog kruga(Voc) 21,4 V
Maksimalni napon sistema 1000v

u pravu si ne moze i napon i amperaza... ako se redno vezu onda ce samo da skoci napon a amperaza ostaje ista ...

ali ako se vezu paralelno amperaza skace ...znaci 21Ah defininitivno ... da racunamo da moze da puni 13 -15 sati dnevno i da u proseku puni recimo 13 ampera (sumrak , jutro nize u toku dana na maximumu) ... ipak ce napuniti sve zavisi kako ce ta duletova elektronika da dize spusta napon...
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: ladjaVlajko 14, 05, 2010, 22:19:40 posle podne
Vlajko ovako pise :
Vršna snaga (Wp)  120w
Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A
Napon otvorenog kruga(Voc) 21,4 V
Maksimalni napon sistema 1000v

u pravu si ne moze i napon i amperaza... ako se redno vezu onda ce samo da skoci napon a amperaza ostaje ista ...

ali ako se vezu paralelno amperaza skace ...znaci 21Ah defininitivno ... da racunamo da moze da puni 13 -15 sati dnevno i da u proseku puni recimo 13 ampera (sumrak , jutro nize u toku dana na maximumu) ... ipak ce napuniti sve zavisi kako ce ta duletova elektronika da dize spusta napon...

4 panela vezana paralelno :

Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A  x 4  = 34.35 A

4 panela vezana redno:

Napon za max.snagu (Vmp) 17,45   x 4 = 69.8 V
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A

Primeti da ako izmnožiš napon i struju u oba slučaja dobiješ oko 480 W što je sasvim logično pošto imaš četiri panela od po 120 W. Kako god da ih vežeš, ti i dalje imaš 4 x 120 W ili 480 W. To ti je maksimalna snaga kojom raspolažeš i to je jedina snaga sa kojom raspolažeš.

Ako sad staviš neku elektroniku koja može da diže ili spušta napon kako god hoćeš (i zaboraviš na gubitke u toj elektronici), onda možeš da generalizuješ celu priču i možeš da kažeš: "imam napon i imam struju takvu da kad ih pomnožim dobijem 480W". Ako hoćeš da dobiješ napon od 80 V, onda maksimalna struja koju ti ta elektronika može dati je 480/80 ili 6 A. Ako hoćeš da dobiješ napon od 20 V onda možeš imati struju od 480/20 ili 24 A.

Da bi na 88V dobio 21A (i punio Duletov akomulator) treba ti da raspolažeš sa snagom od najmanje 88 x 21 = 1850 W ili petnaest panela od 120 W.

Ukoliko ti uspeš da sa 4 panela od 120W napuniš bateriju od 80V, 200Ah (cca 16000 Wh) za jedan dan, to će biti prvi put posle Higsovog bozona da je utvrđeno narušavanje zakona o održanju energije.

Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: deda 14, 05, 2010, 22:38:45 posle podne
Dule,nemoj tako!!Poceo je da postuje pravila!Registrovao camac,ima i dozvolu za pecanje!E sad jos da registruje auto,bilo bi mnogo!! :lol: :police:
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 14, 05, 2010, 23:06:24 posle podne
vlajko sad ne razumem ...

ja bre sa ovim jednim punim 4 x 70ah akumulatore ukupno 240ah, od kada je panel napunio akumulatore (dan ili dva nisam gledao) sve vreme vucem kao potrosnju solar (120w ) ...

e da ovde je greska
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A  x 4  = 34.35 A

e sad ako sam te dobro razumeo , morao bih da dignem i voltazu i aperazu da bi punio recimo 80v akumulatore?

dok kod ovih nasih na 12v sve radi kako sam opisao ? (4 x 120w paraleno daju 27 ah za 12v akumulatore )
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 14, 05, 2010, 23:08:45 posle podne
a ovi sto me prozivaju za registraciju ....

SVA dokumenta su mi upala u vodu .... posto sam vernik ja mogu samo jedno da zakljucim ...
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: ladjaVlajko 15, 05, 2010, 00:21:14 pre podne
vlajko sad ne razumem ...

ja bre sa ovim jednim punim 4 x 70ah akumulatore ukupno 240ah, od kada je panel napunio akumulatore (dan ili dva nisam gledao) sve vreme vucem kao potrosnju solar (120w ) ...

e da ovde je greska
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A  x 4  = 34.35 A

e sad ako sam te dobro razumeo , morao bih da dignem i voltazu i aperazu da bi punio recimo 80v akumulatore?

dok kod ovih nasih na 12v sve radi kako sam opisao ? (4 x 120w paraleno daju 27 ah za 12v akumulatore )

Samo gledaj energiju (množi napon i struju) i nećeš se prevariti.

A za tvoje akomulatore (na 12 volti), tačno. Paneli to mogu fino da napune/dopune. Ako akomulatore puniš 10 h sa strujom jačine 27 A (a ne 27Ah) onda si dobio 10h * 27A = 270 Ah što je otprilike kapacitet akomulatora.

Za grešku se izvinjavam, editovaću sutra ... sada jedva gledam.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 15, 05, 2010, 00:23:59 pre podne
jeap priznajem gresku :) zvuci logicno kad objasnis , znaci za Duleta bismo trebalo prvo da izjednacimo voltazu (redno) pa onda da rokamo amperazu (paralelno ) ?

to je onda totalno neisplativo kao pogonski deo doduse jedino ako vozi samo weekendom ..
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: zorter 15, 05, 2010, 12:03:06 posle podne
..........
E da, elektromotori su takvi da rade kao agregati kad čamac pogonim vanbrodskim motorima. Znači, dok se čamac kreće akumulatori se pune. A nabaviću i agregat od 8 KW, mada bi i od 4 vršio posao. Da se brže pune baterije kad nema priključka.
........

Dule, da bi elektromotori radili kao agregat nesto mora da ih vrti i to odredjenom (relativno velikom) brzinom. Ako nisu povezani na pogonsku osovinu motora onda verovatno predvidjas da ce elisa svojim prolaskom kroz vodu moci da ih pokrene. Posto su postavljeni preko kopce, budi siguran da ih ne moze mrdnuti s mesta. A i da ih pokrene (zamisli da to moze), oni "potraziju" dodatnu snagu na pogonskim motorima, a to osim povecanja motora (ugradnja motora vece snage), iziskuje i povecanu potrosnju goriva. Energija se ne moze dobiti ni iz cega. Znaci, nije isplativo.

A drugo, agregatom od 8kW neces ubrzati punjenje akumulatora vec ces samo povecati potrosnju goriva za agregat u odnosu na onaj od 4kW. Akumulatori se pune tako sto oni "povlace" onoliko struje koliko im treba da odrze napon a ne tako sto im "guras" struje koliko zelis da bi se brze napunili. Ostatak snage (energije) iz agregata ti propada ako ne ukljucis jos neke potrosace, jer ce on potrositi "neku" kolicinu goriva i ako radi na "prazno" bez potrosaca i ako ima nakacene potrosace (naravno u ovom slucaju malo vise). Zato ti je bolje proracunaj koliki su ti zahtevi za punjenje akumulatora (kad su najprazniji) i nemoj ici na veci agregat jer nemas potrebe da "bacas" energiju a samim tim i gorivo za pogon agregata.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: MisterTwister 15, 05, 2010, 15:58:17 posle podne
Namam veze sa fizikom ali mozda IMAM RESENJE
Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto  :dance:  :dance:  :dance:  nije jeftino al sto kazu englezi sve sto valja to je skupo :))))
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: ladjaVlajko 15, 05, 2010, 21:17:38 posle podne
to je onda totalno neisplativo kao pogonski deo doduse jedino ako vozi samo weekendom ..

Ukoliko govorimo o 4 panela (=480W) slažem se ... to bi bilo zaista malo. Ali ako se postavi veći broj panela i dođe do oko 2kW onda je to sasvim druga priča ... išao bi kao da ga gura vanbrodski od 10 konja. Nažalost, 2kW panela je oko 10 kvadratnih metara a pitanje je da li na brodu te veličine ima toliko prostora za montažu panela.

Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto 

To tako i radi na velikim brodovima.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: zorter 16, 05, 2010, 11:46:48 pre podne
Zorter...
pročitaj ovo.
I kopče su skinute tako da ne opterećuju. A elise su i sad na osovinama i kad se vozim i sa najmanjim gasom osovine se vrte. Ne vidim zašto ne bi mogle da pokreću rotor. ..........


Dule, svaka osovina ce se okretati kad preko elise "pustis" vodu, ali samo kad nema opterecenje. Kad ukljicis motor u elektro sistem, ZABORAVI. Nemas tu snagu da bi je pokrenuo cak i bez kopce. Da je tako kao sto mislis, ne bi se gradile brane i ustave da bi se obezbedila snaga (sila) za pokretanje turbina. Rotor ce se na "prazno" lako okretati, ali kad dostignes dovoljno brzine da pocne da "proizvodi" struju, stalni magneti u statoru se ponasaju kao kocnice i da bi se savladale potrebna je SNAGA. Da njih nema, sve bi se vrtelo kao elise na decijoj vrteski od papira. I najmanji vetar pokrece elise na osovini vetrenjace, a kad postavis generator, e tad je potrebna veca brzina i snaga vetra da bi proizvodio struju. Sam znas da ni jedna dinama ni alternator ne mogu da se postave na recni tok da bi proizvele struju ako nema dovoljno brzine vode ili "mase" vode koja bi savladala sile trenja i elektromagnetne "kocnice".
Nisam rekao da je to nemoguce, vec da ti je u tom slucaju, potrebna veca snaga pogonskih motora. A to opet donosi vecu osnovicu za porez, vecu potrosnju goriva...... Da li je onda isplativo preci na elektropogon?
Najisplativije je onako kako si u pocetku zamislio. Motori samo za pogon broda, a akumulatore puniti ili u marini (gde imas struje, naravno) ili preko agregata. A najbrze ces ih puniti preko "pametnog" punjaca koji bi ih napunio za 2-3 sata, a ne preko obicnog punjaca koji bi radio 10-tak sati. Na solarne panele, takodje zaboravi, jer nemas toliko povrsine na Azimutu da bi postavio onoliko panela koliko treba da bi dopunjavali pogonske akumulatore. Na solarne panele mozes samo jedan akumulator da dopunjavas, koji bi recimo koristio samo za svetla i radio na brodu.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: zorter 16, 05, 2010, 11:54:01 pre podne
.........
 Manji otpor kretanju daju ako se okreću, makar i sa mukom nego da su blokirane. Nije u pitanju samo to da se dobije energija već da se manje gubi energije koju stvara vanbrodski motor.

Ovo je tacno. Ali ces ovo jednostavnije postici ako osovinu "otkacis" od elektromotora kad ides na vanbrodske. Koristi ili elktromagnetnu lamelu (kopcu > ukljuceno / iskljuceno), ili obican mehanicki štift koji ces izvuci iz osovine aqua drive-a i omoguciti slobodno okretanje elise i osovinskog voda.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 16, 05, 2010, 13:29:46 posle podne
Namam veze sa fizikom ali mozda IMAM RESENJE
Motori na struju mogu da rade na sledeci nacin. elisa>elektromotor>agregat na beznin ili naftu ili sve to ali obrnuto  :dance:  :dance:  :dance:  nije jeftino al sto kazu englezi sve sto valja to je skupo :))))

@Zorter bile su na sajmu elise za punjenje akumulatora, pretezno se koriste na jedrilicama
@Mister Twister - tako radi 90% velikih trgovackih brodova, pa i ovaj sa slike koji nije trgovacki

(http://www.simplonpc.co.uk/2Cunard-Vintage/QueenMary11-LongBeachArr.jpg)
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: zorter 16, 05, 2010, 14:04:55 posle podne
@Zorter bile su na sajmu elise za punjenje akumulatora, pretezno se koriste na jedrilicama

Kap, to je konstrukcijski vec sredjena kombinacija jer je poznato kolika je snaga vetra kad pokrene jedrilicu. Znaci ipak je upotrebljena jedna dodatna, spoljna snaga koja ce obezbediti dovoljno snage da pokrene generator.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 16, 05, 2010, 14:27:41 posle podne
@Zorter bile su na sajmu elise za punjenje akumulatora, pretezno se koriste na jedrilicama

Kap, to je konstrukcijski vec sredjena kombinacija jer je poznato kolika je snaga vetra kad pokrene jedrilicu. Znaci ipak je upotrebljena jedna dodatna, spoljna snaga koja ce obezbediti dovoljno snage da pokrene generator.

zorter nema veze sa vetrom nije propeler (vetro generator) vec elisa (hidro generator)
Voda je oko 700-900 puta gusca od vazduha ,

posto ce dule imati dva pogona (vanbrodski i elektro) , kapiram da ce ovaj elektro moci da proizvodi struju kada brod ide na vanbrodske i ono sto je bitno kada stoji na tekucoj vodi ...  uvek se zamislim kada sam na sidru i vidim kojom brzinom se okrece propeler... ok nije to mnogo velika snaga ali nije ni zanemarljiva...
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: zorter 16, 05, 2010, 14:43:40 posle podne
Kap, razumeo sam o cemu govoris. To jeste moguce, ali (uvek ono ALI), vec si rekao, to je male snage. Znaci ne moze se puniti pogonski akumultor vec neki manji (recimo onaj koji pogoni svetla ili neke druge sitne potrosace). Dunav jeste jaci od Save ali nisam siguran da ima dovoljno hidro snage da moze preko elise da pokrene generator. No, treba probati. Nije nemoguce, vec DA LI je isplativo?
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: zoki novus 16, 05, 2010, 17:55:43 posle podne
rusi su svojevremeno isti sistem primenjivali na elektro-podmornicama za bugarsko trziste
jos im nije placeno pa su odustali
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Bucho 17, 05, 2010, 08:27:51 pre podne
Ja licno mislim da ce Dule uspeti i mnogi od nas ce krenuti tim putem. Samo ne znam kako ce se resiti problem hladjenja motora. Dule, ako imas neko resenje malo nam pricaj...
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: Kapetan 23, 05, 2010, 00:38:39 pre podne
jos smo blize  :good:
(da ne verujem da je drzava ovo uradila)

http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=179812&title_add=Hibridni%20jeftiniji%201.000%20evra (http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=179812&title_add=Hibridni%20jeftiniji%201.000%20evra)!&kword_add=ekolosko%20gorivo%2C%20hibridni%20automobili

Hibridni jeftiniji 1.000 evra!

Građani Srbije uskoro će u auto-salonima moći da pazare automobile na hibridni pogon za 1.000 evra manje nego do sada! U situaciji kada u zemlji gotovo svakodnevno “skaču” cene gotovo svih proizvoda, ekološki automobili pojeftinjuju, i to drastično, zahvaljujući odluci države da subvencioniše njihovu kupovinu kako bi smanjila zagađenje životne sredine!
- Poslali smo otvoreni poziv auto kućama za učešće u programu dodele bespovratnih sredstava za svako prodato vozilo na hibridni pogon u iznosu od 100.000
dinara, odnosno 1.000 evra, u saradnji sa Fondom za zaštitu životne sredine - kaže za “Novosti” Nikola Orlović, pomoćnik direktora za pravne poslove u ovom Fondu. - Uslov je da korisnici bespovratnih sredstava budu auto-kuće koje su kod Agencije za privredne registre prijavljene za obavljanje ove delatnosti.
Iako su svesni da su zbog relativno visoke cene za naše uslove, hibridni automobili još uvek nedostupni za džep prosečnog građanina (cena modela koji se najčešće mogu naći u prodaji su od 17.000 do 20.000 evra), ovo je, kažu u Fondu, prvi korak da se ljubitelji četvorotočkaša okrenu kupovini bezbednijih, komfornijih za vožnju i, svakako, kvalitetnijih automobila.
Jer, prema poslednjem pregledu stanja životne sredine u Srbiji, koji je sačinila Evropska komisija Ujedinjenih nacija, u Srbiji je trenutno 2,4 miliona vozila, ili oko 250 vozila na 1.000 stanovnika, ali se očekuje da se ovaj odnos udvostruči u narednih nekoliko godina! Istovremeno, drumski saobraćaj je i najveći izvor zagađenja u gradovima.
Vozni park Srbije je star i ima veliki broj ranije uvezenih polovnih automobila. Čak 90 odsto automobila je staro preko deset godina, a jedna trećina preko - 15 godina!

NALEPNICA
Auto-kuće koje sklope ugovor sa Fondom za zaštitu životne sredine moraju na vidnom mestu da istaknu nalepnicu (na vozilu) ili oglase u katalogu, auto-salonu, reklami da se automobil na hibridni pogon prodaje uz subvenciju države od 100.000 dinara.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: LSI 23, 05, 2010, 09:35:25 pre podne
jos smo blize  :good:
(da ne verujem da je drzava ovo uradila)


Ipak se okreće...

Dule i ja smo u par navrata na ovom forumu rekli da se neke promene ipak dešavaju. Sporo, teško ali se dešavaju.

Ja ovoj vladi i pomenutom ministarstvu mnogo toga zameram ali oni su samo deo čitavog procesa promena koje niko ne može da zaustavi. Pre ili posle, jednoga dana ovo danas biće više ili manje ružna prošlost. Pitanje je samo ko će to od nas dočekati?

I mada pojevtinjenje od 1.000 evra u odnosu na cenu od 17-20 hiljada nije veliko i više liči na marketinški potez, ipak je nešto.

Još kada bi to isto ministarstvo podržalo projekat elektromobila iz Zastave, onog zbog kojeg je ova tema i početa, i to sa više od 1.000 evra, to bi bila prava stvar i to bi se osetilo.
Na sadašnjem nivou tehničkih karakteristika takav auto može da zadovolji uslove i potrebe gradske vožnje, a to je, ruku na srce, sigurno više od 70% potreba svih naših vozača. Uveren sam da čak i manje od 30% vozača godišnje napravi više kilometara u vangradskoj nego u gradskoj vožnji i taj odnos (gradska/vangradska) je daleko u korist gradske.
Naslov: Odg: Blizu smo ...
Poruka od: namcor 23, 05, 2010, 15:42:16 posle podne
,,daleko je sunce,, 1.000.000 puta smo imali razna obećanja za  tih 1000e nama svima država uzeti minimum 2000e kroz razne takse ,dažbine i poreze i kozna još čega koje vredmo svakdnevo smišljaju revnosni činovnici