Moja Ladja

E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Kapetan 28, 04, 2010, 00:09:28 pre podne

Naslov: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 28, 04, 2010, 00:09:28 pre podne
nasa plovila jesu namagnetisana to je sigurno,

kompas na plovilu ne pokazuje isti pravac kao kompas van plovila, cak i kada odredujemo kurs putem kompasa dodajemo pored varijacije i devijaciju koja je za svaki brod razlicita...

ja cu uskoo odredjivati devijaciju moga broda pa ako nekoga zanima kako se to radi neka se prijavi :)
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 28, 04, 2010, 00:20:25 pre podne
vidi nije da mi je bitna devijacija broda sobzirom da plovim po reci ali nije na odmet ni znati tu vestinu
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 28, 04, 2010, 00:29:17 pre podne
da ne bude zabune , ovo sam prebacio iz sasvim druge teme...  al da malo objasnim

ukoliko ne vidite drugu obalu (na moru ste recimo) a imate kartu i znate gde se nalazite, porebno je na karti odrediti kurs do recimo zeljene luke... neka taj kurs na karti bude 45 stepeni...

na tih 45 stepeni treba dodati magnetnu devijaciju broda i varijaciju karte (pise na karti)

recimo da to izgleda ovako

kurs na karti 45'
devijacija 5'
varijacija 1,3'

45 + 5 +1,3 = 51.3

sto ce reci da pramac broda mora da ide kursom 51.3 da bi stigao u zeljenu tacku...

varijacija je vrednost koja odreduje razliku izmedju magnetnog meridijana i geografskog
devijacija je vrednost kojom vas brod utice na magnet kompasne igle
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: zoki novus 28, 04, 2010, 06:32:09 pre podne
a sto nebi bilo:
45-5-1.3=38.7 ?
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: SALE NB 04, 05, 2010, 19:41:45 posle podne
a sto nebi bilo:
45-5-1.3=38.7 ?

Ma nema veze da li je plus ili minus, promašićeš luku 100 posto!
A gde god da udariš na kopno, čekaće te veliki plakat sa natpisom:
"Next time, buy a proper GFK boat"   :taunt:  :taunt:  :diablo:
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Zoran 04, 05, 2010, 21:25:42 posle podne

    Kapetane šta ti to treba.
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2010, 22:53:50 posle podne
a sto nebi bilo:
45-5-1.3=38.7 ?

zato sto se varijacija oduzima ili dodaje u zavisnosti da je istocna ili zapadna
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 04, 05, 2010, 22:59:27 posle podne
@zoran ... retko na reci treba znati magnetnu devijaciju broda ... ali ne znaci da nikada ne treba...

recimo da je pala magla i da se prst pred okom ne vidi ostaje samo kompas zar ne ? pa i gps da imamo opet ostaje kompas jer gps tesko da ce precizno da pokaze putanju broda ako on ide recimo brzinama oko 6 km na sat .. tu ce odstupanja pravca bit velika oko 60 stepeni ...

znaci ako znas devijaciju barem si siguran da znas kuda trebas da ides i gde je koja obala

e sad ono najludje ... u zavinosti od polozaja kompasa kod mene na brodu devijacija odstupa i do 90 stepeni , znaci kompas umesto da pokaze server pokaze severo istok ili severo zapad...

sve sam pokusao al ga nisam upucao ... na kraju cu moati da ga ucvrstim negde i za tu poziciju uradim proracun devijacije...

mozda ce mi u deset godina trebati jednom ili nijednom al leba ne trazi
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Barba 05, 05, 2010, 10:52:34 pre podne
Sto da ne, nije lose imai kompas. Sta npr. krenes u Grcku prateci kompas pa zavrsis u Norveskoj. Nije to za zezanje.  :taunt:

Treba napraviti raziku izmedju headinga i course-a. Ako pramac okrecemo u pravcu kompasa, definitivno cemo promasiti zeljenu tacku. Heding je zapravo pravac u kom je okrenut pramac, a kurs je pravac po kom se krece camac. U plovidbi, dolazi do "klizanja" usled kretanja vode sto znaci da se heding mora razlikovati od kursa kako bi se kompenzovao uticaj tekuce vode.
Znaci pored kursa, devijacije i varijacije u formulu treba dodati i ovu korekciju.

Zasto ja ovo uopste pisem kad je Kapetan odavno nabavio GPS, pa dosadno mi je  :)
 
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 05, 05, 2010, 11:25:51 pre podne

Zasto ja ovo uopste pisem kad je Kapetan odavno nabavio GPS, pa dosadno mi je  :)

naravno da treba dodati i brzinu vode , devijacija i varijacija se najvise koriste na moru , kod nas u sredozemlju nema brzih kretanja vode tako da se ona skoro i ne uzima u razmatranje, na dunavu naravno da je treba uracunati ali na dunavu ako vremenski uslovi to dozvoljavaju skoro uvek vidimo obale...

a gps je jako los sto se tice pravca, greska mu je 5 metara osvezavanje oko 1-5 secundi... znaci kurs kojim plovis je uvek neki kurs koji je bio predhodni a nikad taj kojim upravo ides....

najveci problem sa gps-om je ta netacnost od 5 metara ...


recimo da ides kao deplasmanac 6km na cas, to mu dodje oko 1,6 metara u sekundi ... neka u jednom momento pogresi istocno 3 metra a u drugoj sekundi pogresi zapadno 3 metra , kurs ce ti biti oko 280 290 stepeni (mrzi me da tacno racunam) a ti si realno na kursu 0 (360 stepeni) .. ok postoje algoritmi koji delimicno ispravljaju ovu gresku ali to ipak nije dovoljno ...

cim pocnete da skrecete pogledajte kurs na gps uredjaju velika je verovatnoca da necete primetiti promenu ili da ce promena da kasni ...
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Barba 06, 05, 2010, 10:05:50 pre podne
Branko Kockica - Brankovi gusari (http://www.youtube.com/watch?v=YStLOwcw3cs&feature=PlayList&p=AED9B5C769104B6B&playnext_from=PL&index=2&playnext=2#)
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 06, 05, 2010, 10:15:58 pre podne
btw jel ovo maestral?
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: mossi 06, 05, 2010, 10:31:15 pre podne
Mislim da je sve to nebitno.
Lepo je kad sve radi 100%, ali nije naj bitnije.
GPS koji ja imam je u stanju da pokaže moju poziciju u par metara.
A meni je to više nego dovoljno, kad se približiš luci, uvali, obali, po magli, vozi se na leru 2-3km/h, a vidjivost ma koliko mala za čamce do 10m će biti uvek dovoljna da se može bezbedno pristati.

Problem su brodovi u magli.
A to bez radara ne mere.
Nekad se čak i na vrlo malom gasu brod ne čuje i vrlo je jezivo kad prodje u blizini.
Treba se držati uz obalu, ne ploviti po magli ako se ne mora.
I mirna Bačka.

 :drinks:
Naslov: Odg: Magnetna Devijacija Broda
Poruka od: Kapetan 07, 05, 2010, 15:39:38 posle podne
dule i ja sam tako mislio al dok sam bio u skoli debelo sam se razuverio....

ajmo jedno po jedno..

Garmin ako se ne varam (pera ce me ispraviti) koristi SirfStar III chipset :http://en.wikipedia.org/wiki/SiRFstar_III

ja garantujem da taj chipset gresi 5m... mislim da cak postoji standard koji se zove military specification koji ne dozvoljava preciznost gps-a manju  od 3-5 metara za civilnu upotrebu...


drugo svi ploteri i sve karte koje se rade za plotere su radjene po merkatorovoj  podeli i samim time nisu dovoljno precizne   (vise o Mecatorovom sistemu http://boatsafe.com/kids/mercator.htm (http://boatsafe.com/kids/mercator.htm))

svi koji rade charter u obavezi su da imaju papirne karte , i meni je to bilo cudno ali posle dva casa slusanja skapirao sam da na ladji treba OBAVEZNO imati papirne karte a GPS Ploterom impresioniramo goste :)

Naravno cela pric o devijaciji i kartama dolazi do izrazaja tek na moru a nikako na reci ovde kod nas je i ploter ili google earth sasvim dovoljan