Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: LSI 16, 04, 2010, 07:28:52 pre podne
-
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.
1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?
Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).
Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".
-
Najbolje je mesavinu praviti od 20l benzina.Greska fakticki i ne postoji.Ne treba
povecavati kolicinu ulja od propisane.Onda dolazi do problema na svecici hvata se
kamenac.
-
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.
1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?
Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).
Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".
LSI,
najpristupacnija stvar za merenje zapremine, a koju svako ima u kuci je dozer (casa) za prasak za ves kojeg imas u svakoj vrecici praska za ves masinu. Mislim da maksimalno staje nesto oko 230ml i lepo je gradiran na po 10ml podeoke, pored toga ima i malu rucku (kao mini bokal).
Pozdrav!
-
LSI jedan bitan savet , nikad ne pravi mesavinu u kanisteru jer nikada ne znas koliko ima benzina sa starom mesavinom a koliko si tacno sipao cistog benzina da dopunis...
znaci treba da imas dva kanistera,
prvi koji se veze za motor i u kome je "uvek" mesavina ,
i
drugi kanister sa kojim kupujes benzin ,
neposredno pre sipanja u drugom kanisteru napravi mesavinu i onda tek dopunjuj kanister koji je na motoru ... tako ces uvek imati dobru mesavinu
-
Motor je iz 1986-e.
Što se ulja tiče, Johnsoni se voze na 1,5-2% mešavini. Ja sipam uglavnom 1,5% ulja.
Doduše, desilo mi se na regati da sam morao da kupim neki domaći dvotaktol, njega sam sipao 2,5%, za svaki slučaj.
Svaka, ali baš svaka kantica dvotaktola sa kojom sam se do sada sreo ima dozer na sebi.
Čak i ovi domaći.
Treba pripaziti da se sipa najmanje 1%, manje od toga bi moglo napraviti štetu, ako se duže vozi.
Previše ulja ne može da škodi, barem ne na kratko.
-
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.
1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?
Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).
Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".
najbolje je prvo nasuti ulje u kanister pa onda na bezinskoj benzin jer se pravilno izmjesa, ja kad kupujem kupim dva dvotaktola i na njima pise da je za 12,5l ali ja stavim na 11 (jer sam primjetio da mi motor bolje radi) i znaci 22l benzina, cuo sam da motoru visak ulja ne moze naskoditi vec moze samo malo otezati paljenje
usput da pitam koje vi koristite gorivo? da li je motor mirniji sa bezolovnim od 98 oktana ili je 95 ok?
-
Najbolje je mesavinu praviti od 20l benzina.Greska fakticki i ne postoji.Ne treba
povecavati kolicinu ulja od propisane.Onda dolazi do problema na svecici hvata se
kamenac.
ako je motor stariji (80 tih i ranije) i vozi se svaki dan i non stop onda mozes smanjiti mesavinu od npr: 1:50 na 1: 65 ali ako ga normalno upotrebljivas onda se treba drzati propisanog. tod tog gore navedenog motora je 1:50 mesavina. najbolje sto kaze kapetan mesaj sa vise kanistara , ja npr. imam jedan od 20 l za mesanje prvo sipan ulje pa onda idem na benzisku i sipam tacno 20 l benzina tu nema sta se pogresi. ali ako malo vise sipas nije ni to problem onda ce da dimi puno vise , to ako se desi desi ali netreba to stalno raditi mozda posle zime malo vise ulja u prvi rezervar a posle normalno.
P.S kamenac na svecici to jos nisam video ni cuo ili mozda nesto drugo mislis sa time da kazes ???
-
Kad je već reč o mešavini, mogu li da postavim par pitanja?
Ja imam motor Evinrude 25 HP iz 83. godine i ove sezone ću početi da ga koristim.
1. Kako vi odmeravate ulje (koju posudu, kakav pribor koristite)?
2. Pretpostavljam da je zbog nepreciznosti u odmeravanju preporučljivije napraviti bogatiju smešu nego siromašniju - do koje mere bogatija smeša neće uticati na rad motora negativno?
3. Da li ulje dodajete direktno u rezervoar ili prethodno u kanisteru napravite smešu i kasnije sipate u rezervoar?
Možda bi ovo pitanje i odgovori koje očekujem mogli da budu i u nekoj drugoj temi (Vanbrodski motori ili Nautički priručnik - molim administratora da odluči o tome).
Hvala na odgovorima na postavljena i nepostavljena pitanja, a koja su u vezi sa ovim "problemom".
najbolje je prvo nasuti ulje u kanister pa onda na bezinskoj benzin jer se pravilno izmjesa, ja kad kupujem kupim dva dvotaktola i na njima pise da je za 12,5l ali ja stavim na 11 (jer sam primjetio da mi motor bolje radi) i znaci 22l benzina, cuo sam da motoru visak ulja ne moze naskoditi vec moze samo malo otezati paljenje
usput da pitam koje vi koristite gorivo? da li je motor mirniji sa bezolovnim od 98 oktana ili je 95 ok?
95 okt je normalan i to je to sto njemu treba , 98 je super ja sam sipao i necu vise nikad nije radio motor nesto okruglo nego nekako ponekad stenje to mu je previse oktana bilo.
-
Tablica mešanja ulja by Outboard Master
-
Ja dozu ulja (2%) odmeravam erlenmajerom od 300 ml. preciznost 100%. Uvek sipam ulje u rezervoar pa na pumpi tacno onoliko goriva za koliko sam sipao ulja. Lično, benzin koji ne potrošim uvek izvadim iz rezervoara i ostavim za kosačicu. Ponovicu, mešavina koja stoji 7 dana i više potpuno gubi mazivna svojstva, motor samo dimi, a nema nikakvu zaštitu. Ovo sam pročitao na nekom forumu, a poruku je ostavio mašinski inženjer koji je radio u NIS-u ili Modriči nisam siguran.
-
Što se tiče benzina, opet sam pročitao na internetu. Motori starije generacije sa kompresijom 10 bar i više ne smeju da koriste bezolovni benzin kao gorivo jer moze doći do slepljivanja karika. Iz tog razloga motori novije proizvodnje imaju manji stepen kompresije. Ja sam uvek koristio super kao gorivo, a ovo za bezolovni ako su mene slagali lazem i ja vas.
-
Što se tiče benzina, opet sam pročitao na internetu. Motori starije generacije sa kompresijom 10 bar i više ne smeju da koriste bezolovni benzin kao gorivo jer moze doći do slepljivanja karika. Iz tog razloga motori novije proizvodnje imaju manji stepen kompresije. Ja sam uvek koristio super kao gorivo, a ovo za bezolovni ako su mene slagali lazem i ja vas.
vuce, moje misljenje nije tako pogotovo to sa kompresijom neverujem. reci mi kako mi ovde po evropskim (EU) zemljama sipamo svi bezolovni?? posto vec dugo godina nema NE bezolovni ni da se kupi uopste.
A motor npr. 70 tih godina koji ima preko 10 bari kompresije je velika retkost, barem ja nijedan nisam imao u rukama do sada.
-
Ja dozu ulja (2%) odmeravam erlenmajerom od 300 ml. preciznost 100%. Uvek sipam ulje u rezervoar pa na pumpi tacno onoliko goriva za koliko sam sipao ulja. Lično, benzin koji ne potrošim uvek izvadim iz rezervoara i ostavim za kosačicu. Ponovicu, mešavina koja stoji 7 dana i više potpuno gubi mazivna svojstva, motor samo dimi, a nema nikakvu zaštitu. Ovo sam pročitao na nekom forumu, a poruku je ostavio mašinski inženjer koji je radio u NIS-u ili Modriči nisam siguran.
Bio bih vrlo zahvalan ako neko ovo moze da potvrdi??
ta ideja za kosacicu je odlicna , a 7 dana nece benzinu nista smetati mozda pola godine ili vise ali 7 dana ne. Da gubi mazivna svojstva a dimi se je nelogicno , posto to sto dimi toliko je ulje u benzinu koje usput podmaziva.
-
Masteru zdravo, sve sam ja to pročitao tamo negde, znači nisam ni ja 100% siguran.
-
Vuce, ne veruj svemu sto pise. :nono:
I na tarabi pise p........ , al ne pokusavaj nista, bolece. :diablo:
-
Dosta je bitno koje ulje koristis nebi trebalo menjati proizvodjace non-stop :smile: kao ni vrstu ulja(mineralno,polusintetiku,sintetiku).Ja za svoj motor koristim polusintetiku proizvodzaca "motul" namenjenu bas za vanbrodske motore,njihovo pakovanje od 1 litr koristim za 50 lit benzina 1:50 2% i to je to prosto :drinks:
-
bravo ajveks..
upotrebljivati skoro iskljucivo Punositeticno ulje i sa specifikacijom : NMMA TC-W3
-
Dodao bih nesto u vezi ,,stare mesavine" , skoro sam popravljao kineski trimer u koji je tip sipao neku staru mesavinu , membane karba su se skrutile i karike ( obe ) su pukle , prava misterija za mene , sa druge strane u uputstvima za metalne rezervoare stoji da na kraju sezone isti treba napuniti do vrha ( zbog kondenzacije vlage odnosno rdjanja) ali nigde ne stoji da na pocetku nove ( posle 5 - 6 meseci ) treba izbaciti tu i sipati svezu mesavinu ,samo promuckati da se eventualno predvojeno ulje ponovo razmesa , verovatno je stos u vrsti ulja za mesavinu , mozda se ova nova sint i polusint ne ponasaju kao mineralna. E da postoji i stabilizator mesavine koji se dodaje da ne bi doslo do predvajanja benzinai ulja , usled DUZEG STAJANJA. Ajd budi pametan :drinks:
-
Dodao bih nesto u vezi ,,stare mesavine" , skoro sam popravljao kineski trimer u koji je tip sipao neku staru mesavinu , membane karba su se skrutile i karike ( obe ) su pukle , prava misterija za mene , sa druge strane u uputstvima za metalne rezervoare stoji da na kraju sezone isti treba napuniti do vrha ( zbog kondenzacije vlage odnosno rdjanja) ali nigde ne stoji da na pocetku nove ( posle 5 - 6 meseci ) treba izbaciti tu i sipati svezu mesavinu ,samo promuckati da se eventualno predvojeno ulje ponovo razmesa , verovatno je stos u vrsti ulja za mesavinu , mozda se ova nova sint i polusint ne ponasaju kao mineralna. E da postoji i stabilizator mesavine koji se dodaje da ne bi doslo do predvajanja benzinai ulja , usled DUZEG STAJANJA. Ajd budi pametan :drinks:
mozda kineski trimer nije ni video ulja u benzinu kad kazes sta mu sve bilo pokvareno :taunt: :taunt: :taunt:
-
Samo da pitam,kako je moguce da na tablici pise 1/50 400 mililitara ulja i 1/100 isto 400 mililitara ulja na 20 litara benzina?
-
Koristim ulje za vanbrodske motore raznih proizvodjaca (texaco , motul , shell ) u odnosu 1:50 tj 2%.
Meni je bitno da imaju outboard specifikaciju i da su obicna - ne sinteticka ili polusinteticka.
Voleo bih kada bi neko ojasnio razliku izmdju sintetickih, polusintetickih i obicnih ulja za pravljenje mesavine.
Koristim bezolovni benzin jer drugog u BGD nema , ili ja neznam gde ga ima.
-
kod ulja je bitna ta oznaka tc-w3, jer ta ulja izgaraju u potpunosti i ne ometaju rad karburatora i ostalih komponenti...ja sam to tako doslovno i shvatio...u yamahu stavljam yamalube i mali je motor mali potrosac i ide 1 posto tako da litru imam za sezonu pecanja...u selvu koja je tip johnsona...30 ks ide 2 posto...a s njom se vozim vise i vise trosim...kupim ulje koje ima tu oznaku i teram stalno...uvijek naletim na neku kombinaciju od lokalnih majstora i dilera pa kupim 2-3 litre...po povoljnoj cijeni
-
Voleo bih kada bi neko ojasnio razliku izmdju sintetickih, polusintetickih i obicnih ulja za pravljenje mesavine.
Nema velike mudrolije, ta ulja se koriste kao i motorna ulja za četverotaktne motore.
Za motore koji su termički opterećeniji, koji rade sa nadpritiskom i koji zahtevaju precizno ubrizgavanje, potrebno je ulje koje je termički otpornije i koje ima sposobnost boljeg raspršivanja. Zato se za moderne dvotaktaše sa direktnim ubrizgavanjem, sa kompresorima ili turbinama koriste sintetička ulja.
Na starijim motorima, koji rade sa nižom kompresijom, imaju veće zazore i traže više ulja za podmazivanje, bolje je koristiti gušća mineralna ulja, baš kao i kod starijih automobilskih motora.
-
A onda čovek udje u prodavnicu i pogleda šta ima od ulja, kad ono - na kutiji piše: "polu-sintetičko"!
Pa, ti vidi - šta i kako izabrati?
-
114
U originalnom uputstvu 55555 od mog Johija 20 ks piše razmera mešavine benzina i običnog motornog ulja SAE 30.... k5
Izgleda da u to vreme kada je pravljen nije ni postojao dvotakto no125l... sajkaca stri stri
Normalno da ja koristim dvotaktol, ali ga baš i nešto ne biram puno...ono što nađem na pumpi kada uzimam benzin.... 25648
Predpostavljam da je čak i najobičniji dvotaktol bolji od kombinacije sa motornim uljem,
i jednako mi radi kao i pre pet godina kada sam ga kupio...
-
Koje ulje i procenat ulja u benzinu preporucujete za Tomos T10 iz osamdeset i neke?
-
Koje ulje i procenat ulja u benzinu preporucujete za Tomos T10 iz osamdeset i neke?
Bilo koje sa oznakom tcw3 ... 2 %
-
Super, pogledacu sta ima
-
najbolje se pokazalo u razmeri 2% ffff
-
Hvala packe, danas videh u prodavnici nautičke opreme baš ta ulja. Tomos će da prede sa ovim :-D
-
meni majstor mirko iz banovaca :) savetovao sae30 za neptuna 23ks 4%, a za tomos 4 2%.
čudio sam se kako neptunui čak 4% ali nije nit dimio nit se bunio, štaviše jako tiho je radio
-
Cemu ovolika rasprava i exsperimenti mesavina moze da se pravi sa starim motornim uljem menjackim raznim dvotaktolima ali cemu to vodi .Svecica masti garez na klipu karburator lonce masnoca membrana se stvrdnjava puca samo problemi kad treba da upali frka nece ide barza nece sta mu je eto to mu je.Lepo das 1500 dinara za motulovu polu sintetiku napravis mesavinu i nemislis .Takva ulja se sjedine sa benzinom nema taloga od masnoce i lepljivosti u samom loncetu.Radna temperatura motora dosta manja motor lakse radi dizna redju mesavinu lakse ubrizgava motor nema knedlu.Najace izjave reko mi jedan covek tomos naj bolje radi na bosninu svecicu svasta u to vreme je bilo izbora svecica.Bitna je toplotna vrednost svecice naravno svaka masina ima drugaciju.Ja licno koristim ngk svecice na yamahi i na tomosu . Tako da nebi bilo problema nisu to neki novci cuva motor i neboli glava ffff
-
Prosli vikend izadjem na vidi i provalim da nemam ulja. Napravim mesavinu sa mineralnim motulom za 2t skutere. I ono sto sam primetio da skoro nema dima. Doduse sipao sam bezolovni 98 ako to ima veze. sada razmisljam da stalno sipam ovo bas zbog toga sto manje dimi. Sa tcw3 bilo kojim uvek na leru dimi i pocinje da mi smeta. Uradicu test sa benzinom 95, 98 i tcw3, 2t za skutere izmesati sve sa svakim pa koji manje dimi taj cu koristiti.
-
1400 din yamalube. To mi je za 100 litara mesavine na yamahi 5 ks. Znas kad bi rizikovao, nikad.
-
thumbup 25648
-
Jednom sam kupio sintetiku i na ambalazi lepo pise 1%. Napravim ja tako i posle nepunog sata rada odose klip i cilindar u nepovrat. Od tada 4% pa nek dimi bas me briga,dim je zdrav.U pitanju je motor od trimera 3ks,ali 2t je 2t kako god se zvao.
-
sha
Jednom sam kupio sintetiku i na ambalazi lepo pise 1%. Napravim ja tako i posle nepunog sata rada odose klip i cilindar u nepovrat. Od tada 4% pa nek dimi bas me briga,dim je zdrav.U pitanju je motor od trimera 3ks,ali 2t je 2t kako god se zvao.
Сад се ја питам да ли је и мени тример зарибао из истог разлога?!
Знам да сам сипао уља колико је писало, а после, пита ме мајстор да ли сам сипао уље?
Можда никад нећу добити одговор на то питање. Знам да сам променио клип и цилиндар и кад сам се код мајстора уверио да тример опет ради, одмах сам га поклонио зету, па нека он брине сада о њему. Није за мене та пољопривреда. И башту сам продао. Нек је други коси.
-
Шта рече црни Лазо, продао си башту? А чамац, није ваљда и он "отишао"? no125 no125 no125
-
jes da si pobegao u off, ali čestitam na uspešno završenim radovima!
tako je i moja Abrakadabra progledala :)
-
jes da si pobegao u off, ali čestitam na uspešno završenim radovima!
tako je i moja Abrakadabra progledala :)
Хвала на разумевању. Ево, уклонио сам поруку, да не смета, а мало опширније сам о свему написао у мојој теми.