Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: fisherman 23, 03, 2010, 15:52:41 posle podne
-
Znam da ovo nije bas vezano za nautiku ali ajd da napisem....
Sutra idem da kupim euro kuku , nasao sam da je atestiram za 1000 din u AMS (http://www.amss.org.yu/) ,
sada u Vinci je atest za istu kuku 1770 dinara, na masinskom fakultetu 2360 dinara.
Za kuku je potrebno samo kopija saobracajne...
Sto se tice prikolice, u vinci su mi rekli da je atest 3540 dinara , na masinskom f. 10620 dinara , a u AMS oko 14000 dinara.
Zanima me po cemu se ove cene razlikuju?
Nemam papire ni od prikolice ni od kuke.
Rekli su mi za prikolicu mora izjava 2 svedoka , i uput iz ljermontove...
Vasa iskustva bih voleo da cujem ;)
Pozz
-
Dozvolite da malo dopunim.
Nije dovoljno da imate samo saobraćajnu dozvolu vozila.
Ovde se radi o tome da kuka treba da ima atest od strane proizvodjača (to su oni podaci utisnuti/odštampani na pločici koja je fiksirana na nekom delu kuke). Na toj pločici dati su podaci o težini vučenog vozila, sili koju kuka može da izdrži...
Ukoliko ovo imate, u AMS (važi i za ostale) utvrdiće da li je kuka postavljena na vozilo na bezbedan i ispravan način. Ukoliko jeste, dobićete potvrdu za to i sa tom potvrdom možete dalje u proceduru za dobijanje treće tablice.
Ukoliko kuka nema pločicu sa podacima u AMS neće izdati svoje uverenje. (Postoji neka šansa ako imate napisan atest proizvodjača kuke, ali to mogu da ospore jer se ne zna da li je to atest baš od vaše kuke.)
Kada dobijete uverenje o ispravnoj montaži atestirane kuke, onda na red dolazi registracija prikolice.
Ukoliko imate kupovnu prikolicu, sa računom o kupovini (obavezno na računu mora da postoji upisan broj šasije!) idete direktno u MUP i podnosite zahtev za izdavanje tablice.
Ukoliko nemate račun ili imate račun bez upisanog broja šasije, sledi procedura atestiranja prikolice.
To se radi tako što nadjete dva svedoka koji u mesnoj zajednici overe izjavu (postoji standardni obrazac za to) da ste prikolicu sami radili i od sopstvenog materijala (ovo morate da uradite tako, čak i ako imate fabrički proizvedenu prikolicu ali nemate račun ili nemate broj šasije ukucan na rudi i upisan u račun).
Sa tom izjavom i prikolicom i sa uverenjem o montiranoj atestiranoj kuki, odlazite u neki od servisa za tehnički pregled koji je ovlašćen za atestiranje prikolica i kod njih, u dogovoreni dan dolaze stručnjaci sa Mašinca ili iz Vinče i oni vrše pregled prikolice.
Ne zaboravite da pre odlaska u servis odete negde gde postoji vaga na kojoj ćete izmeriti i dobiti potvrdu o težini prikolice (možete i na nekom stovarištu gde se prodaje ugalj).
Stručnjaci mere dimenzije, proveravaju da li je šapa na rudi atestirana (mora da ima oznaku proizvodjača i utisnut broj), da li postoji svetlosna signalizacija (pozadi svetla i crveni trouglasti katadiopteri, a na blatobranima ili prednjoj strani prikolice beli katadiopteri).
Ako sve to imate, stručnjak ukucava brojeve na šasiju, sačinjava zapisnik i nakon nekoliko dana dobijate rešenje o atestiranju prikolice.
Sa uverenjem o montaži kuke i rešenjem o atestiranju prikolice idete u MUP i podnosite zahtev (plaćaju se neke takse) za treću tablicu (u Beogradu se petkom prikupe svi zahtevi i daje se nalog za štampanje tablica u Somboru, tako da tablicu dobijate za nekoliko dana.
Eto, toliko od mene - nadam se da nisam nikog uplašio ali to je standardni postupak. Ja prošao i kao što vidite - preživeo (dve treće tablice za dva vozila u isto vreme odradio!).
Srećno!
p.s.
Nemam komentar za cene.
Mislim da je u AMS najjevtinije (što ste i sami videli - mislim na atestiranje kuke), a ja sam kod njih završio posao, tako da ne vidim zašto bi neko išao na drugo mesto i plaćao više.
Ja sam u decembru uradio atest dve kuke na dva vozila, atestirao prikolicu sa dva svedoka i dobio dve treće tablice i sve to me je koštalo nešto oko 8.000 dinara ukupno.
-
@LSI
Jel moze u istom danu da se zavrsi pregled kuke i prikolice?
Ja skoro pitao AMS za atest i rekose da treba uput iz ljermontove ( za uput je potrebno odneti dve izjave - Srbija je to - nista bez 2 svedoka :wild: ) i sve kosta 2400 din. Nisu mi pominjali nista za kuku, valjda im je i to uracunato u cenu.
Cekam da uzmem neki godisnji odmor pa da to zavrsim...cccc
-
@LSI
Jel moze u istom danu da se zavrsi pregled kuke i prikolice?
Ja skoro pitao AMS za atest i rekose da treba uput iz ljermontove ( za uput je potrebno odneti dve izjave - Srbija je to - nista bez 2 svedoka :wild: ) i sve kosta 2400 din. Nisu mi pominjali nista za kuku, valjda im je i to uracunato u cenu.
Cekam da uzmem neki godisnji odmor pa da to zavrsim...cccc
U principu, možete u istom danu da završite sve.
Potrebno je odmah ujutro otići u AMS (Ruzveltova ulica) i prijavite da želite atest kuke (meni nisu tražili uput - bilo je dovoljno što sam im rekao da sam bio u Ljermontovoj i da su mi rekli da pre izdavanja tablice moram da atestiram kuku).
Sam pregled i izdavanje uverenja (platio sam 1.000 dinara/kuka) trajali su nešto oko jedan sat i to samo zato što je bilo nekoliko ljudi pre mene koji su radili atest instalacije za gas (setite se da je u decembru bila luda trka oko toga zbog novog zakona). Inače, efektivno vreme je kraće od 15 minuta.
Davanje izjave dva svedoka o samogradnji prikolice u mesnoj kancelariji traje (u zavisnosti od gužve i od toga da li službenica pije kafu ili ne ili možda preko telefona objašnjava sinu šta da obuče posle doručka pre nego što krene u školu) traje oko 15 minuta (platio sam oko 700 dinara).
Ovo možete da uradite i nekog drugog dana, ako to više odgovara vašim svedocima, tako da na to ne gubite vreme kad krenete u "ozbiljne" stvari.
Merenje težine prikolice traje 5 minuta. (Ne zaboravite odštampanu potvrdu o izmerenoj težini.)
Kontrola prikolice traje oko 10 minuta i potrebno je oko 15 minuta da se ukuca broj šasije na rudu. (To me je koštalo oko 5600 dinara).
Dakle, moguće je sve završiti i u jednom danu.
Ostaje vam posle toga da u Ljermontovoj podnesete zahtev i da sačekate par dana da vam tablica bude uradjena.
-
Imam neatestiranu prikolicu i auto bez kuke. :suicide:
Pošto se izdaje treća tabla, jel može ona i za auto koji nema kuku, pa se posle prikolica vozi drugim autom?
:suicide: :suicide:
:drinks:
-
Imam neatestiranu prikolicu i auto bez kuke. :suicide:
Pošto se izdaje treća tabla, jel može ona i za auto koji nema kuku, pa se posle prikolica vozi drugim autom?
:suicide: :suicide:
:drinks:
:nono: :nono:
-
Da ja nesto pitam pre odlaska u sup. Kako se dobija punomoc za vucu tudje prikolice i da li bi trebalo da dobijem trecu tablicu sa brojem mog auta? Imam kuku i atestirana je, a prikolica je registrovana na drugi auto.
-
proveri prvo u AMSS mozda oni daju punomoc, to je slucaj naprimer kada vozis tudji auto u inostranstvo
-
E super, samo gde da nadjem atest prikolice koja je uvek bila registrovana od 80.god? To se valjda podrazumeva da ima.
-
Hvala javljam sta sam uradio! Koliko moze kostati izdavanje trece tablice?
-
malo umrla tema a meni zapelo pa da priupitam 55555
@LSI da li imate neku informaciju vezanu za registraciju brodske prikolice uvezene iz amerike? naime, skoro sve americke prikolice za brodove i camce imaju hidraulicki sistem kocenja koji se od samonalijetajuceg sistema kocenja razlikuje samo u tome sto kod ovog sistem sapa na rudi sabija sajlu koja sabija disk ili dobos a kod hidraulickog sistema u sapi se nalazi glavni kocioni cilindar koji povecava pritisak ulja koji takodje sabija diskove ili dobos i vrsi kocenje. (profesore nadam se da sam bar blizu)
ALI, u vecini zemalja EU (njemacka, holandija) hidraulicki sistem kocenja na ovakvim prikolicama je zabranjen. licno sam zvao njemacki TUV i holandski RDW i ni jedna institucija mi nije mogla objasniti zasto je zabranjen hidraulicki sistem. samo su rekli VERBOTEN!
kakva je situacija kod nas? da li se moze dobiti atest za takvu prikolicu i da li se moze registrovati?
kod mog primjerka je izvadjen cilindar i zavarena sapa da bi prikolica bila upotrebljiva bar za kategoriju 750kg tako da sada to moram zamijeniti da bi kocioni sistem bio u funkciji. sapa sa cilindrom je negdje 50-100 USD tako da se isplati s obzirom da je prikolica nosivosti 2700kg! takva registrovana nema ispod 2-3 soma evra
-
Jel to dvoosovinska prikolica?
Ja sam registrovao prikolicu pre mesec dana i savetujem vam da odete direkno na masinski i raspitate se
Mnogo je lakse registrovati fabricku prikolicu nego neku pravljenu
-
da jeste dvoosovinska zara od prikolice fabricka original. jedino sto nema plocicu sa serijskim brojem. pokusacu da se obratim na masinski. da li postoji neko odjeljenje gdje treba da se obratim?
-
Ako nema pločice obrati se na ffff sajkaca
-
otju djole otju da saradjujem sajkaca
spomenuh vec da i sapu moram da mijenjam jer je kocioni cilindar operativnim zahvatom izvadjen a sapa zavarena. posto je ova kombinacija trenutno udaljena jedno 7000km od mene pokusavam da saznam o kom modelu se radi da bih to narucio iz USA. trebace mi i jedan hidraulicar da to napumpa i osposobi...pa tek onda atesti i djavoli
-
Pokušajte prvo telefonom da se raspitate na ovim adresama:
Centar za ispitivanje, atestiranje i homologaciju CIAH Mašinskog fakulteta u Beogradu,
11000 Beograd, 27. marta 80
Direktor IRC-a za mašinstvo i saobraćaj
Dušan Mijuca
+381 11 2460-167
+381 11 2469-237
+381 11 2460-963 (fax)
dusan.mijuca@iks.rs
Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, Institut za mehanizaciju, Laboratorija za motore i vozila
21000 Novi Sad , Dositeja Obradovića 6
(nemam brojeve ali pokušajte preko informacija)
-
Institut Vinca, Centar za motore i vozila.
Evo sajta http://www.vin.bg.ac.rs/160/ (http://www.vin.bg.ac.rs/160/)
Imate kontakt rubriku.
-
hvala hvala dobri ljudi 114
da li neko moze da mi preporuci nekog majstora koji zna sa hidraulikom?
-
Sve sto ti ovde preporuce od majstora moras racunati da su ljudi u BG ili okolini , znaci Srbija.
-
najvjerovatnije cu tamo i registrovati sha
-
najvjerovatnije cu tamo i registrovati sha
Razmisli jos nekoliko puta ...greska , VELIKA greska. Ova drzavica nije bas za primjer ali je barem u ovom segmentu i jeftinija i liberalnija .
-
kod mene u servisu moze se atestirati sve vrste prikolica,atest plina....
do 750 kg------------------------oko 7000 din
do 1500kg----------------------- 9500 din
ukupne nosivosti. moze i samogradnja
-
kod mene u servisu moze se atestirati sve vrste prikolica,atest plina....
do 750 kg------------------------oko 7000 din
do 1500kg----------------------- 9500 din
ukupne nosivosti. moze i samogradnja
Još samo reci gde ti je servis, daj kontakt telefon, i reci koliko to vremenski traje.
-
Pa gde si bio kad sam ja atestirao i dao 11800 na fakultetu...bolje da smo popili razliku
-
src="http://i1149.photobucket.com/albums/o587/bugigrande/prikolica.jpg" border="0" alt="Photobucket">[/url]
Prikolica je jako slicna vasoj medjutim posto je samogradnja morao sam rudu praviti da kraja. Najmanje sto mora ici je do iza torzije
Rece mi covek tamo da za fabricke prikolice to ne vazi. Uglavnom imaju plociu na kojij sve pise.
Takodje je naglasio da nase prikolice iz samogradnje svi normalo rade sa obicnim kutijama gde niko ne garantuje kvalitet metala. Fabricke su od celika gde je uzorak materijala testiran i tu greske nema.
-
prezivjeh i ja 4587
@poljo javlja mi se da znas proceduru za registraciju prikolica a i cijene kod nas preko drine pa te molim da napises ako je tako
-
Nek si prezivio ! Slabo ti se javlja ,veze ja nemam o tome ali znam sigurno da sto je u Srbiji evric kod nas je marka a i imas neogranicen prostor za ...
-
......prostor za fleksibilnost 114
-
......prostor za fleksibilnost 114
prostor ... da se razmases
-
Imam Brenderup auto prikolicu kupljenu jos davne 1993 godine kad sam kupio i kola. Tada mi nije bila potrebna pa sam registrovao samo automobil kod nas. U ono vreme se vodila kao treca tablica na njoj kad je uvezena iz Danske. Isla je sa probnim tablicama koje su morale da se vrate nazad. Sada bih hteo da je registrujem medjutim traze mi saobracajnu prethodnog vlasnika, a ja to nemam. Imam dokaze da sam platio carinu na nju prilikom ulaska u zemlju i nista vise od toga. Kako mogu dobiti atest i na koji nacin?
Bio bih vam puno zahvalan ako mi neko moze pomoci.
-
Ako imas carinsku deklaraciju da je placena carina po novom zakonu moras da platis AMS kontolu podneses supu za registraciju signalizacija na prikolici mora da pude propisno postavljena i postandardu oznake E1-2-3 i kada dobije potvrdu od AMS gotovo
-
Koliko znam atest za rucno radjene prikolice vise nemoze da se radi istekao je zakonski rok a tvoja prikolica je ocarinjena {nije bitno kad } I tako podleze klasicnom zakonu o uvozu automobila i prikolica
-
Ima ovde dosta je o tome pisano, da se ne ponavljamo, potrazi temu pa ces videti. Ovo ti je iz AMSS
http://www.abs.gov.rs/repo/vesti/files/saopstenja/20_%20Karakteristicni%20odgovori%20na%20upite%20gradjana.pdf
-
Sto se tice kuke, mora da bude originalna i ugradjena u ovlascenom servisu. Sa tom dokumentacijom (racunima) se ide na tehnicki pregled radi upisa u saobracajnu dozvolu. to nije sporno, i u drugim zemljama se to radi na slican nacin. Ali, prethodno treba da odobrenje da Agencija za bezbednost saobracaja a dokumentaciju za njih priprema AMSS i to kosta cca 100 evrica jh. Oni su uvek tu da iz svega izvuku korist. Za sada retko kontrolisu to da li je kuka upisana u saobracajnu ali, ako se neko od saobracajaca seti, eto prijave i kazne.
-
U saobracajnoj mi stoji po kolonama:
b 16.06.2005
i 07.06.2012
Tako da pretpostavljam da je prvi put registrovana sa zasebnom tablicom 07.06.2012. U agenciji za bezbednost saobracaja mi kazu da treba produzenje atesta. Gde da se javim? Atest su izdali iz Vince. Oni kazu da ne cuvaju papire iz 1993 i da od toga nema nista. Sta sada? :(
-
Sto se tice kuke, mora da bude originalna i ugradjena u ovlascenom servisu. Sa tom dokumentacijom (racunima) se ide na tehnicki pregled radi upisa u saobracajnu dozvolu. to nije sporno, i u drugim zemljama se to radi na slican nacin. Ali, prethodno treba da odobrenje da Agencija za bezbednost saobracaja a dokumentaciju za njih priprema AMSS i to kosta cca 100 evrica jh. Oni su uvek tu da iz svega izvuku korist. Za sada retko kontrolisu to da li je kuka upisana u saobracajnu ali, ako se neko od saobracajaca seti, eto prijave i kazne.
U drugoj zemlji ja sam kupio original kuku za moj tip auta.U pakovanju je bilo uputstvo za montazu kuke i uticnice.Sve sam montirao po uputstvu na parkingu za jedan i po sat.Otisao na tehnicki i za pet minuta mi je Kuka bila upisana u saobracajnu.Kuka ima na sebi nalepnicu o atestu marka kuke TULE.Ovo sta ste Vi opisali se dozivljava samo u Srbiji hi