Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Temu započeo: Zoran022 19, 02, 2009, 14:21:45 posle podne
-
Pažljivo sam čitao teme o vanbrodskim motorima, ali nisam našao odgovor koji bi zadovoljio moju radoznalost :)
Naime, na čamcu sa slike imam vremešni T4 koji me je verno služio dugo godina ali je već počeo da posustaje, pa bih da ga zamenim novim ili novijim.
Sobzirom na konstrukciju čamca, to bi trebao da bude motor manje snage. E sad ... 2T ili 4T pitanje je sad ...
Načelno, ne prelazim neke veće razdaljine ... najduže idem od Belegiša do ušća Tise, retko sam ulazio u Tisu, ponekad u Karaš. Uglavnom se muvam u nekih 5-6 kilometara. Ali, vrlo često sam dosta pun ... oprema za kampovanje, drustvo od 3-5 osoba + pićence i klopence + ja, pa vidim da bi mi trebalo nešto malo jače od T4.
Pa bi da priupitam:
1.- Da li bi investicija u 4T bila ekonomski opravdana u odnosu na 2T? Mislim na odnos cena/potrošnja/snaga/moje potrebe. Motor retko skidam u toku sezone, pa težina motora ne igra bitnu ulogu.
2.- Nov ili polovan je drugo pitanje. 2T su verovatno stariji i jeftiniji a 4T su noviji i skuplji ... opet u vezi odnosa cena/potrošnja/snaga/moje potrebe
3.- I na kraju, šta bih trebao da izbegnem od kupovine ako se odlučim za polovnjaka? Mislim na marku, tip, model ... nisam baš često menjao motore ali vidim da ljudi voze svašta, sa manje, više ili bez problema. Ovi bez problema su sa novim motorima :)
Hvala unapred na savetima i preporukama.
-
Vidim da imamo slicne dileme.
Ono sto sam ja do sada zakljucio je da je 8KS zlatni standard. Mislim da bi nam Colonelo mogao reci nesto vise o tome.
Obzirom da ne skidas motor sa camca, onda je ipak bolje da se opredelis za 4T. Jeste skuplji ali i daleko ekonomicniji. Naravno, pod pretpostavkom da kupujes nov motor. Ali opet i tu imas kvaku (bilo je govora na forumu o tome koliko papreno domaci majstori naplacuju prvi servis novog motora).
Moj poznanik je kupio Yamahu 8KS, 4t za smederevca i camac leti. Nema greske. Platio ju je kod ovlascenog distributera oko 1800 evra.
Tako, odluka je samo na tebi.
Ja cu se, kada mi ta stavka dodje na red, ipak opredeliti za neki polovni 8ks, 2t. Sto zbog cene, a sto zbog toga sto cu zadrzati Tomos 4, koji cu voziti na kratkim relacijama (veci deo vremena, uzivanje na vodi. ,,Imas ficu pa se sa njim svrckaj`` :dance1:). Jaci motor bih koristio samo u redjim i ,,zahtevnijim`` prilikama.
Poz.
p.s. na koju temu da postavim pitanje ,,Ima li neko pravilo kako se postavljaju dva motora na krmnu dasku?``
-
p.s. na koju temu da postavim pitanje ,,Ima li neko pravilo kako se postavljaju dva motora na krmnu dasku?``
plovila :) mada mozes i ovde u vanbrodske motore
-
Sve zavisi koliko vremena provodis na vodi.
Ali za potrebe rekreacije i ribolova, polovi 2T nema greske.
-
Jos jedna bitna stvar, 2 t motori ne moraju biti stariji, znam za Yamahu i Tohatsu da ih jos uvek prodaju, tako da ako malo potrazis mozes naci neku lepu osmicu.
Imao sam takav camac i stvarno mislim da je to optimum cene/potrosnje/snage
Mog Smederevca sam vozio jedno vreme sa 2 Tomosove 4, jedna je stajala na svom mestu ( na zrcalu ) a druga pored nje dovoljno daleko da se ne dodiruju propeleri, ja sam to uradio bez nekog razmisljanja i ne znam dali tako treba ali je isao odlicno
-
2 t motore mozes naci i za male pare ali bi najbolje bilo kada bi mogao uzeti nesto provereno.
Uvoze ih iz Svajcarske, moj drugar je kupio Yamahu 6 ks za 300 E, prilicno je stara po mojoj proceni od 82 do 85 god, kada je uzeo platio je jos 40 E za servis ( svecice, ulje u cizmi i jos neke sitnice ) i od tada sipaj i vozi - bez glavobolje i majstora.
Ja se licno nebi odlucio za stariji model 4t, pitanje je koliko je prethodni vlasnik odrzavao i kako .
Nadam se da sam ti bar malo pomogao.
-
@ zoran
-ekonomski gledano treba naravno uzeti 4t ili elektro motor. il vesla :taunt: :dance1: salim se malo.
- finansiski gledano su 4t skupi i za tvoje potrebe sto si naveo , nepotreban.
- 2t ima naravno i skroz novih i starih to sve zavisi koliko para hoces da ulozis.
- moji licni favoriti te klase koju trazis su (2 taktni): johnson 6 sea horse , evinrude 9,9 model 80tih, selva 9,9 , yamaha 8 ks ili 10 , mercury 7,5 ili 9,8 ... ovo su motori za koje bih ja rekao da su odlicni po svemu. u potrosnji su svi motori navedeni identicni, nije me to nikad interesovalo pa zato nemogu puno o tome da kazem.
- ovde na forumu ces puno puta procitati da se neuzima premali motor , ako vec gledas na potrosnju . sto je potpuno tacno.
- pratim cene 2 taktnih motora sto uvoze is svajcarske (ja to bas neverujem ali to nije vazno), i cene su savim u redu za srbiju , samo poneki modeli su prskupi ali vecina imaju dobre cene.
Sto rece Forumas KOLEGA , da je za te zlatna standard 8 ks ... :good:
-
evo kako je bilo kod mene, kupim camac nemam motor, pocnem da trazim. najbolje bi bilo za sto manje para sto vise snage. uzmen jedan na probu, iscimam ga do camca....mrtav, drugi-treci....
onda popizdim, stavim pare u dzep i pravac ovlasceni serviser-prodavac (bar tako mislim).
dobar dan , sta ima za do 600 covek pokaze / ja izaberem.
rezultat evinrude 6ks 2t, 420e, godiste - ne secam se, mislim 92.
navodno uradjen servis, stavim na camac upalim i vozim. na pocetku problemi sa protokom vode, gomila skoljki u sistemu u situ i kod 2 sita kod impelera. ocistio i od tada nemam nikakav problem .imam ga vise od godinu dana.
uvek se kod kupovine vodim logikom, uzmi sto ti se svidi na prvi pogled, a u okviru finansijske konstukcije, tako je bilo i sa camcem.
dakle, izbor je samo na tebi, slobodno se prepusti intuiciji, sto vise gledas - manje ces videti.
to je neka moja logika - mozda pogresna - mozda...
puno srece u izboru novog pogona, a t4 ostavi za svaki slucaj, i javi sta si pazario :drinks:
-
Zaboravi T-18.Ja kad sam kupovao 2006 moju hondu 8 ks razlika izmedju 2t i 4t je bila samo 100 eur ! Tisi,malje trosi...Ceo zivot sam vozio dvotaktne motore a sada 4t.I od sada samo 4t.Sa motorom od 8-10 ks mozes lepo gurati i neku vecu ladju (verovatno ces i to jednog dana imati).
-
.... onda popizdim, stavim pare u dzep i pravac ovlasceni serviser-prodavac (bar tako mislim).
dobar dan , sta ima za do 600 covek pokaze / ja izaberem.
rezultat evinrude 6ks 2t, 420e, godiste - ne secam se, mislim 92....
Neću ti ništa ako mi kažeš gde si to našao :)
Dobio sam cenovno prihvatljivu ponudu za Tomos 18, ali ne znam koliko bi to bilo odgovarajuće za moj čamac. Ne znam detalje o motoru pošto ću da ga razmatram kao opciju tek nakon vaših mišljenja, onako generalno, o tom motoru. Unapred hvala.
Evo i slička tog motora ...
galija na adi...mislim da se tako zove, a to je bilo prosle godine maj ili juni a i malo sam se cenkao ali teskoooo je bilo
-
Kada udjes kolima u krug Ade Ciganlije, vozis do prvog kruznog toka gde skrenes desno. Udjes u sumarak i posle nekih 500 m (nisam bas vest u oceni daljine)
naci ces sa desne strane. Budu ispred uvek parkirani i neki brodici.
Ajde ,molim te, javi sta imaju od tih manjih motora i koje su cene.
-
Važi, pogledaću i popisati sve što bude bilo od tih manjih motorića, pa cu ti poslati na PP.
nemoj na pp,nego ovde da vidimo šta se nudi i po kojim cenama
-
Važi, pogledaću i popisati sve što bude bilo od tih manjih motorića, pa cu ti poslati na PP.
a bre ljudi milon puta kazem slobodno ostavite informacije ..
-
evi i mog - kako rece skipper - vranca
-
da prodam vranca :nono: :nono:
samo da ga malo podgojim :lol:
-
da prodam vranca :nono: :nono:
samo da ga malo podgojim :lol:
nije banetov vranac u ponudi :) trenutno ima problema sa besikom :) gledao sam mu danas mlaz .... :)
-
da prodam vranca :nono: :nono:
samo da ga malo podgojim :lol:
nije banetov vranac u ponudi :) trenutno ima problema sa besikom :) gledao sam mu danas mlaz .... :)
uzeli malo uvinog caja i lozu i resili problem :stop:
-
Zaboravi T-18 ...
Zaboravio :)
...galija na adi...mislim da se tako zove, a to je bilo prosle godine maj ili juni a i malo sam se cenkao ali teskoooo je bilo...
Idem u ponedeljak onuda pa ću da svratim na adu i potražim tu galiju. Možda nadjem nešto zgodno :) Bitno je da znam gde da tražim.
Hvala na informaciji.
@ Zoran022
ne moras samo zbog toga u beograd. evo linka, imas cene i telefone pa se raspitaj. http://www.galijayachting.com/ (http://www.galijayachting.com/)
-
@ Zoran022
ako te zanima Mercury javi se na 011/3739711. trazi caleta ("c" kao crvena).
-
@ Zoran022
znam ljude iz Argo marine (Evinrude), mogu da ih pozovem sutra ujutro da proverimo sta imaju na lageru, sta ce biti na sajmu i po kojim cenama.
-
@ Zoran022
danas je nedelja pa radnja ne radi. probaj sutra posle 9. ako nema Caleta, trazi Zorana. Argo cu ja zvati. ostaje ti jos da pogledas i yamahu na http://www.yamaha-motor-serbia.com/nautika/cetvorotaktni/. (http://www.yamaha-motor-serbia.com/nautika/cetvorotaktni/.) poslacu ti na pp moj mobilni pa da se cujemo sutra oko 12.
-
Evo lepog motorića u ponudi
http://www.navodi.com/Berza_003/057.html (http://www.navodi.com/Berza_003/057.html)
Cena je 550 €, malo optimistično, ali zavisi od stanja motora.
Uostalom, može da se pita, možda čovek hoće da obori cenu.
-
...Argo cu ja zvati. ostaje...
aj ako ih zoves vidi molim te ako mogu da nam dostave cenovnik za Evinrude motore .. jurim pomocni motor i hocu da vidim sta nude, ubedjuju me ljudi za hondu ali meni evinrude zakon... jel rade oni servis na vodi za evinrude motore?
-
Zorane,ako uzmes u obzir da je Yamaha 9,9 ks tog godista 1000-1300e nije puno ali zavisi od stanja motora.Ako imas povedi nekog majstora.Inace su to dobri motori. :drinks:
-
Zorane, bilo koji "Amer" ili "Japanac" u toj klasi je dobar motor, tu ne možeš da pogrešiš, a i ova cena je korektna.
Evinrude, Johnson, Mariner, Mercury, Suzuki, Honda, Yamaha, ali i Tohatsu i Selva su za preporuku ( po meni ).Izvinite ako sam nešto izostavio! :smile:
Ovisi , kao što deda reče, samo o stanju motora.
Obavezno proba, barem u buretu, obrati pažnju na mlaz od impelera, proveri menjač - povedi majstora ili odnesi kod majstora! :)
-
dve informacije vezane za Evinrude i Johnson.
firma Argo marine ima na lageru samo dva modela Evinrude. 10ks, 4T sa elektro startom i komandama, duga osovina 2800 eur, masa 50kg i 15ks, 2T, duga osovina 1500 eur, masa 33kg. BRP je Johnson ugasio prosle godine. Ne prave se vise.
druga bitna stvar je da su slovenci preuzeli distribuciju BRP-a za Srbiju. to ukljucuje i prodaju vanbrodskih motora. predpostavljam da ce u buducnosti biti i cena na internetu.
-
Šteta, ode jedno baš veliko ime u svetu nautike!
Slovenci preuzeli, šta to znači? Argo ostaje kao diler ili ovi otvaraju novo predstavništvo?
-
ne znaju ni oni. verovatno ce ostati kao dileri. zavisi od uslova. ista stva je i sa frmom GOGA. oni su imali ugovor za skutere i sanke.
-
Ajd da pitam ... sta mislite o Yamaha 6KS, 2T, 2 cilindara, vodeno hladjenje, uvezena iz Holandije, ocarinjena, sa svim racunima, 96-to godiste, za nekih 450e?
Kakav je to motorcic i da li bi bio OK za ovog mog limenjaka? I da li je ta cena prihvatljiva?
Unapred zahvalan na odgovorima :)
dobar motor i cena je super , a rece ti da ima i neki tohatsu 8 za 300 evra?? i to je dobar motor. ee a nemoj selvu ako nemoras :taunt:
-
Zorane,obrati paznju za koje vreme impeler pocinje da izbacuje vodu!Neki maksimum je deset sekundi,sve preko toga nesto nije uredu.Mada moze da bude banalna stvar kao kamenac.Proletos sam ocistio motor[naravno majstor]i bila je pristojna kolicina kamenca ali je impeler,posle toga,bolje izbacivao vodu. :dance:
-
Zorane,obrati paznju za koje vreme impeler pocinje da izbacuje vodu!Neki maksimum je deset sekundi,sve preko toga nesto nije uredu.Mada moze da bude banalna stvar kao kamenac.Proletos sam ocistio motor[naravno majstor]i bila je pristojna kolicina kamenca ali je impeler,posle toga,bolje izbacivao vodu.
Kontrolni mlaz moze da se pojavi i nakon 1-2 minuta, a to ne znaci da je impeler los. Vecina novijih motora ima termo davac, tako da hladjenje pocinje tek kad motor postigne radnu temperaturu.
E, ovo je korisno da znam. Hvala vam.
bravo aka na odgovoru, tako je :friends:
ja neverujem da ta yamaha ima termostat, ali ti pogledaj. pa mi reci dali sam bio u pravu. pitaj kad je zadni put menjan impeler i ulje i zelim ti puno serece pa da pazaris dobar motorce i javi nam sta si poradio. :)
-
Saznao sam samo to da je plave boje, 96-to godište, da je prošle godine "reparirana" (ma šta to značilo) kako kaže čovek u Holandiji i donešena ovamo. Pokušao sam da nadjem nešto na netu o tom motoru tog godišta, i koliko sam razumeo izgleda da nema termostat. U svakom slučaju, rekli ste mi šta je najbitnije da gledam, pa javljam utiske sutra popodne kad se vratim sa gledanja :) .
moras i da pipnes malo samo da gledas nevredi :taunt: :taunt: a reparirana znaci popravljena , ???? stali je popravljao :taunt: :taunt:
-
Evo kratkog osvrta na MERCURY motore i neke orjentacione cene...
F2.5M - 850€
F3.5M - 965€
F4M - 1100€
F5M - 1220€
F6M - 1500€
F8M - 2050€
F9.9M - 2370€
To je do 10 KS
Garancija 5 godina.
Neke modele imamo na lageru a za neke je rok isporuke 15-ak dana.
-
Evo kratkog osvrta na MERCURY motore i neke orjentacione cene...
F2.5M - 850€
F3.5M - 965€
F4M - 1100€
F5M - 1220€
F6M - 1500€
F8M - 2050€
F9.9M - 2370€
To je do 10 KS
Garancija 5 godina.
Neke modele imamo na lageru a za neke je rok isporuke 15-ak dana.
Nautec slobodno stavi ovo u posebnu temu da se lakse nadje , jel to sa PDV-om ili ne? ako imas slike okaci i njih kao i pdf fajlvoe
-
OK
Sve cene su sa PDV-om
Otvoricu novu temu i postaviti cenovnik u PDF-u
-
OK
Sve cene su sa PDV-om
Otvoricu novu temu i postaviti cenovnik u PDF-u
cujemo se u toku nedelje oko eshop-a tada cu i sa bankom zavrsiti papirologiju pa ce moci i motori da se daju na kredit :)
-
Dogovoreno.
Ja sam uglavnom na marini po ceo dan...
Imamo puno posla, spremamo se za sezonu...
-
Zoki ovako izgleda mnogo lepse nego danas kad smo ga gledali u garazi.Verovatno DNEVNA SVETLOST. :dance: :) :party:
-
96 to godiste??? :taunt: :taunt: :taunt: 82-86 te bi bilo realno :slow_en:
ali ipak za 450 evra nisi ni mnogo platio ako je u dobrom stanju.
96to ovako izgleda
-
sutra pun gas 10 min i pipni vodu na impeleru tako ces znati...
-
sutra pun gas 10 min i pipni vodu na impeleru tako ces znati...
i sta ce znati onda ??
-
sutra pun gas 10 min i pipni vodu na impeleru tako ces znati...
i sta ce znati onda ??
ako je vrelo batali :) ako mozes da drzis ruku ok .. tako su meni objasnili ...
-
sutra pun gas 10 min i pipni vodu na impeleru tako ces znati...
i sta ce znati onda ??
ako je vrelo batali :) ako mozes da drzis ruku ok .. tako su meni objasnili ...
ako skroz vruce izlazi da nemozes ruku da drzis onda mlaz nije sigurno jak nego piska sa prekidim i to slabo, voda se tako zadrzava predugo u motoru i zato je vruca = impeler (ili cela pumpa) je otisla onda mozes da batalis :good:
a ako mlaz izlazi ravnomerno, pojako i mozes da drzis ruku na mlazu onda je sve OKAY :preved:
-
Elisa 9x7 1/2 je "brža" od one druge, ali obe elise su pre teretne nego brzinske. :smile:
Mada, opet, to je mali motor, verovatno i ne ide neka još mnogo brža na njega.
-
Karakteristike elise su definisane oznakom, znači sam oblik peraja, nagib ( zakrivljenost) peraja i promer elise definišu potisak koji elisa pravi.
7 1/2 elisa je brža, ali više proklizava pod opterećenjem, ova druga, 6 3/4 je sporija ,ali bolje gura veće terete, sam oblike peraja verovatno ukazuje da su od različitog proizvođača,ali ne menja karakteristike.
-
Ma znam, ali da ti kažem ovako: Tamo na forumu "na vodi" uđem jednom prilikom u diskusiju o trim tabovima, elisama i sl. Javljaju se razni, jedni ovo, drugi ono, na kraju javlja se neki Dušan , čovek je inženjer brodogradnje i bavi se projektovanjem brodova, čamaca i sl. I on je ispočetka "prodavao svoju nauku", ali ja sam bio uporan, tako da je od sve te nauke na kraju ostala gola srž stvari- reče mi čovek lepo na kraju: Ma najbolje ti je da uzmeš par elisa pa da isprobaš koja ti je najbolja! :) Reč stručnjaka! Drugi način je proračun koji ti ili ja ne znamo napraviti, a ako ga pravi stručnjak- košta više nego taj motor!
Lepo ti okreni krug sa jednom, pa sa drugom, i koja ti se bolje pokaže - to je ta! :yahoo:
-
Zoki,probaj na zvanicnom sajtu Yamahe,trebalo bi da ima rubrika gde je svaki motor po godistima rastavljen u delove sa kataloskim brojem.To je za majstore. :dance:
-
Yamaha je Yamaha,ako on dobro radi bas te briga! :drinks:
-
Ma za par godina mozes da je postavis kao oldtajmer exponat na sajmu nautike :lol:
mozda ti i yamaha da i neke pare za nju
-
Ako motor lepo radi , nemoj da lupas glavu sa godistem. Ja verujem da nije starija od 82 god ( moj drugar ima jos malo stariju za koju tvrdi da je 82-83 god - i radi SAVRSENO ) , a odrzavanje je cesto bitnije od godista.
-
Ma radi ko cager, jedino me kopka da nisam preplatio .... ajd što nije 96-to OK, pa i da je 82-83-će pa opet OK, ali bas 75-77-mo za 450e, možda je puno, ne znam ... ali u svakom slučaju je bolje od ovoga što imam trenutno :)
kod vanbroskih motora godiste neizkazuje nista i neigra neku ulogu kao npr. kod automobila , veruj mi 450 evra nije mnogo za taj motor , pratim ih ja tako po netu i retko kad da ima da se kupe za jeftinije pare. Yamaha drzi dobro cenu i nakon 30 godina ili 40 :aikido:, moja teorija je da stariji motori su mnogo izdrzljiviji nego ovi iz mlade generacije ali to je stvar ukusa :drinks:
ubaci nam neki video da vidimo kako radi na camcu :pogranichnik:
-
Vec duze vreme trazim uputstvo za popravku Tohatsu motora pa mi je ovaj tvoj link mnogo pomogao , naravno u Tohatsu varijanti.
Dali si probao da ga skines ili odstampas ?
-
dobra stvar ovaj manual :preved:
ja trazim za moju yamahu 50 ku manual ali 90 godiste ovaj je od 99 te. moracu da otvorim novu temu samo o tome , pa ko sta ima za vanbrodske neka stavi ili linkovi, a neznam dali smeju i torrent linkovi ili rapidshare da se objavljuju ?? sta li kapetan kaze na to?
kako moze ovaj manual da se istampa ??? :telephone:
-
Tragajući za nečim u vezi održavanja Yamaha 2T motora, naleteo sam na ovaj sajt:
http://books.google.com/books?id=Dsl05DjlxOcC&dq=yamaha+outboard+manual&printsec=frontcover&source=bl&ots=h4jXeDyzAg&sig=7JUMNoN65WjNL1HClm7qw-VjFrY&hl=en&ei=QXGqSZK5IoiyjAf16_n6Dw&sa=X&oi=book_result&resnum=9&ct=result (http://books.google.com/books?id=Dsl05DjlxOcC&dq=yamaha+outboard+manual&printsec=frontcover&source=bl&ots=h4jXeDyzAg&sig=7JUMNoN65WjNL1HClm7qw-VjFrY&hl=en&ei=QXGqSZK5IoiyjAf16_n6Dw&sa=X&oi=book_result&resnum=9&ct=result)
Delije zanimljivo, a verujem i korisno.
ja mislim da ovaj tebi vise odgovara posto je od 84 te !!
http://books.google.com/books?id=wkEZPF3wCC8C&pg=PP17&dq=clymer+yamaha+outboard&hl=de#PPP17,M1 (http://books.google.com/books?id=wkEZPF3wCC8C&pg=PP17&dq=clymer+yamaha+outboard&hl=de#PPP17,M1)
-
Trazio sam i po torentima ali bez uspeha, skinuo sam Owners manual i Parts Catalog ali postoji Repair Manual koji moze samo da se kupi :diablo:
-
Drago mi je komsija,vidjacemo se na belegiskim adama.Bacaj camac u vodu i teraj...
-
Evo da iznesem prve utiske sa prve vožnje sa ovim motorom ...
Kao prvo, ima 27 kg, merio sam iz radoznalosti jer nije baš da se čovek šećka sa njim ... ako je cesto budem skidao i stavljao, biću ko bilder :)
Kao drugo, u startu mi je presisala ili sta vec ... izgleda da je danas bilo dovoljno toplo da ne treba saug. Bez sauga pali ka mina.
Kao trece ... prelep dan, Dunav kao staklo, i najvažnije, dobro društvo.
Proba je radjena na čamcu koji je veći i teži od mog čamca, sa dvojicom nas u njemu.
Svega 3-4 sekunde nakon palenja, počinje da piška. Na leru je mlaz hladan. Menjač radi savršeno. Čuje se samo nešto kao klik kad prebacim hod. Otisnuo sam se na vodu i vozio u raznim režimima ... pola gasa, pun gas, ler ... Posle punog gasa kad predjem u ler, mlaz vode odmah postaje hladan. Na punom gasu, mlaz je dosta jak a temperatura onako da mozes bez problema da držiš ruku u njemu, ne peče uopšte. Jako lepo prima gas i jako lepo gura čamac na kome smo je probali.
E sad ... jedino što mi se ne svidja, to je da malo podrhtava na leru i na gasu do pola. Na punom gasu se ne osete nikakve vibracije. Ne znam da li je to do samog čamca jer mu daska na zrcalu nije bas u najboljem stanju, ili je do podešavanja motora ... ono vazduh, smeša ... tako da ništa nisam dirao, a i da sam hteo, ne bih mogao jer ne znam čemu sve služe oni šrafići na karburatoru :) Moram naći neku šemu da protumačim šta čemu služi.
Sve u svemu, ja sam tek sada, nakon probe, zadovoljan ovim motorom.
bas mi drago da je sve u redu.. to sto malo stuca to je sigurno zato ako je motor duze stajao , vozi ga jos koji mesec pa ako nebude bolje ti pokusaj na carbu da stlujes polako (videces kako reaguje motor na to pa ga tako nasteluj optimalno) . ima samo jedan saf nemozes nista promasiti :this: :taunt:
-
Sta ti je Deda rekao,Yamaha je Yamaha!!! :dance:
-
I koja je razlika u odnosu na tvoju staru 4-u?
-
kad stelujes mesavinu moras sacekati min 15sek. dok motor reaguje na stelovanje. onaj saraf pored lera / broj obrtaja u leru bi trebao biti iglica ali to nediraj ako hoces odsarafi je pa je ocisti ili skoni ceo karbu pa ga ocisti to je najbolje .
-
ma nije to tako ko sto milsis , nema to nista sa autolube znma i ja da mesas u tanku ulje , moram da se smislim kako to da ti objasnim pa cu da napisem
-
OM,
Ja stavljam gotovu mešavinu benzina i ulja, 1:100, ne vidim kako na tom šrafu da menjam taj odnos ?
Razumljivo bi mi bilo u slučaju da motor to sam rati, ono Autolube ako ne grešim, ali moj motor nema to, sipa se gotova smeša ulja i benzina.
edit: ili si mislio možda na podešavanje odnosa gotove smeše i vazduha?
tacno vazduh je tu u pitanju!!
1: slaba mesavina znaci da ima puno vazduha u smesi Benzina / ulja
2. jaka mesavina znaci da konzentracija benzina (manje vazduha) veca u toku prolaza goriva u motor.
Tacno stelovanje je i zavisno od temperatura (spoljasna) npr. ako je optimalno nastelovan karburator u leto onda je zimi previse slaba mesavina.
-
evo primera:
prva slika pokazuje jaku mesavinu a na drugoj vidis da se mesa i vazduh u protok goriva koji ide , e zamilsli tu cevcicu iza sarafa tog na karburatoru.
-
poslacu ti racun na kucnu adresu :taunt: :taunt: :taunt:
-
a upamtio sam i da treba 15-ak minuta da motor reaguje na promenu podešavanja.
Nije minuta nego sekundi.