Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: Kapetan 06, 03, 2010, 00:10:15 pre podne
-
Da li neko zna da li je moguce da gazisa budu uradjena od lima 1mm a da preko toga predjemo sve sa drvetom ?
jesmo zaboravili odrzavanje drveta kao matrijala u brodogradnji ?
-
ukrucenje moze i preko krova i preko x stvari , to sto se vitoperi je nebitno jer drvo ce to pokriti , tako da ako moze ukrucenje da ide sa rebrima kruznim (ceo krug) onda se na tezini moze ustedeti tako sto se skoro sva gazista urade sa tankim limom koji se posle zalije necim da voda ne dolazi do njega a posle lapo uraditi drvo neko tanko 1-2 cm i moze da izgleda prelepo ... em lakse em lepse...
-
samo gledam sta i kako cu na ladji :)
-
stednja na tezini , na to sam mislio ...taj 1mm ce se sigurno izvitoperiti i slicno ali to sve daska pokriva...
-
stednja na tezini , na to sam mislio ...taj 1mm ce se sigurno izvitoperiti i slicno ali to sve daska pokriva...
oblaganje palube drvetom je samo kod nas malo zastupljena jer treba ,alo vise para ali ne postoji lim 1mm u brodogradnji sem mozda kao ram za neku sliku i slicno...kakvo god gaziste da stavis na njega ukoliko ne stavis ukrucenja na svakih 10cm taj lim ce se ugibati i savijati (tj. raditi) a ako stavis takva ukrucenja nista od ustede na tezini nisi dobio...drugo, varenje 1mm lima sa 100% varom na duzini od npr. 10m pa puta 4 je skoro nemoguce, progorece na milion mesta a onda krpljenje...sve je to cim da bi ustedeo nekih 10-ak kg...ti slobodno mozes na deblji lim da postavis drvenu palubu i to od nekog plemenitog drveta koje je samo po sebi otporno na vodu i vlagu kako bi izbegao cestu zamenu drvene palube......
-
ili zalijes asvaltom pa imas korzo.
-
ili zalijes asvaltom pa imas korzo.
A lako se farba asfaltol farbom. :taunt: :dance1:
-
Moze i tanji lim,ali ce brze da ga pojede korozija,pogotovo kad je u sendvicu,tada bi trebalo lim ojacati na presi(profilisati),pa za deformaciju se koristi HVL,koji je skuplji,pa je debeli ravni lim ipak jeftinije resenje.
-
Kapetane isvitopereni lim jako tesko se pokriva drvetom.Na mestima gde je lim udubljen trebalo bi nanositi vece kolicine lepka a na ispupcenim manje da bi paluba bila ravna.Za lepljenje drveta na lim koriste se u brodogradnji elasticni lepkovi gde u slucaju preterane debljine gube svoja svojstva i smanjuje se cvrstoca spoja.
-
Kapetane isvitopereni lim jako tesko se pokriva drvetom.Na mestima gde je lim udubljen trebalo bi nanositi vece kolicine lepka a na ispupcenim manje da bi paluba bila ravna.Za lepljenje drveta na lim koriste se u brodogradnji elasticni lepkovi gde u slucaju preterane debljine gube svoja svojstva i smanjuje se cvrstoca spoja.
Koji lepak koristiti za tu svrhu. Kako bi lim trebalo da bude pripremljen, i jel ima nekih razlika ako je lim ofarban običnom osnovnom ili epoxi osnovnom?
-
Lim debljine od 1mm treba zaboraviti za upotrebu na bilo kakvom plovilu.Narocito dinamicki opterecena mesta kao sto su gazista moraju biti od debljeg lima.Za oblaganje spoljnih povrsina camaca koriste se iskljucivo drvene letvice (ne sperovi) od vrsta otpornih na atmosferalije.Najbolji je i najskuplji vec vise puta spominjani tik.Za njegovo lepljenje najbolji je "lepak" iz Sikinog programa (mislim da ima oznaku 290DC). :smile:
-
Lim debljine od 1mm treba zaboraviti za upotrebu na bilo kakvom plovilu.Narocito dinamicki opterecena mesta kao sto su gazista moraju biti od debljeg lima.Za oblaganje spoljnih povrsina camaca koriste se iskljucivo drvene letvice (ne sperovi) od vrsta otpornih na atmosferalije.Najbolji je i najskuplji vec vise puta spominjani tik.Za njegovo lepljenje najbolji je "lepak" iz Sikinog programa (mislim da ima oznaku 290DC). :smile:
Zar ta sika 290 dc nije za one lepe gumene fugne između letvica ili postoji i lepak sa tom oznakom koji se koristi za ovo.
Vidim da si protiv špera za ovu upotrebu a šta misliš o recimo okume vodootpornom šperu, natopljenog npr tikovim uljem i zatvoren bezbojnim sandolinom. Malo parče ovog špera sam ovako tretirao (sa lanenim uljem) a onda sam ga pola sata kuvao i ništa se nije promenilo. Šta misliš o tome?
-
Mislim da je ZESCE KLIZAVO. Ta kombinacija ako je lakiras bezbojnimlakom sigurno ce klizati
Nisam mislio sa bezbojnim lakom nego sandolinom, drvo zadržava oblik i prirodnu hrapavost.
-
Mislim da je ZESCE KLIZAVO. Ta kombinacija ako je lakiras bezbojnimlakom sigurno ce klizati
Nisam mislio sa bezbojnim lakom nego sandolinom, drvo zadržava oblik i prirodnu hrapavost.
Prvo nije sandolin nego sadolin i trebaće ti barem 5 mazanja da bi imao koliko toliko zaštitu od vode. Bolje jedan sloj epoksija da staviš.
A za klizavost, možda bi mogao i ovako ... kad naneseš prvi sloj (epoksi ?) dok je još "mokar" rukom nabacaj sitan kvarcni pesak, čist, bez prašine i prljavštine. Kada se sve dobro osuši, očetkaj višak tako da površina ostane blago prekrivena zalepljenim zrncima peska. E sad udari 1-2 sloja laka i površina će ti ostati trajno rapava. I zaštićena.
-
Za lepljenje drvenih letvica koristio sam sikin lepak 292 sa primerom ciji broj neznam morao bih da pogledam jer mi je u vikendici.Za fugiranje sikafleks 291 a pre fugiranja obavezno preci sa sika cleaner.Letvice nebi trebalo da budu tanje od 1 cm.Inace ja sam upotrebio bagrem od 16 mm a bajcovao sam ga sadolinom.Pre toga lim sam farbao sa zorkinim marine programom,osnovna i boja
-
Oblaganje spoljnih horizontalnih povrsina ( narocito onih po kojima se hoda) bilo kakvim sperplocama nikako se ne preporucuje iz vise razloga:Pojava raslojavanja pod uticajem vode,snega i UV zracenja.Povrsina takvih ploca je uvek klizavija ma kako one bile tretirane od poda napravljenog od letvica sa fugnama izmedju.
Skora svaki proizvod Sike spomenut u ovoj temi ce vrsiti funkciju "lepka" izmedju drveta i palube jer su takvi spojevi optereceni na pritisak.Vazno je samo dobro pripremiti povrsine naleganja prema uputstvu proizvodjaca.Ono sto svakako treba izbeci je spreciti prodor vode izmedju palube i drveta,jer se tu voda zadrzava i neminovno ostecuje i drvo i palubu,vremenom.Treba izbegavati lepljenje vecih povrsina drvenih ploca jer ono radi i kad plovilo miruje,a narocito kad se krece.Zato se kombinacija letvica i elasticnih fugni pokazala kao nezamenljiva.Osim sto je najbolje resenje,ono je i najskuplje,ali i najlepse. :)
-
Posle nekih fiks ideja i kombinacija sa letvicama presvučenim epoksijem našao sam korektno drvo za oblaganje krmene platforme. Relativno povoljno sam došao u posed par kvadrata letvica od Iroka za koga kažu da je prva alternativa tikovini. Daske su kod stolara nasečene na potrebnu širinu od 4 cm, napravljeni su modeli po kojima sam dok je napolju padala kiša lagano i ugrubo bonsekom iskrojio letvice. Danas sam bio u nabavci potrebnog materijala, acetona, sika prajmera 290 dc, sikaflexa 290dc i lepka 298. Sutra idem da lepim pa ćemo videti šta će ispasti :dance:
-
Juče zalepio letvice - lepak stvarno odličan i lak za rad a razmazuje se špahlom, počinje da deluje za oko sat. Napravio sam ipak grešku jer nisam postavio barem par fiksnih distancera pa su neke letvice pomalo pobegle ali bože moj :). Danas počeo sa fugnovanjem i na pola prve polovine pukne mi pištolj. Onda sam morao cele kobasice da istresam i da ih špahlicom ubacujem u kanale jer sam već započeo proceduru. Sve u svemu zasrah i sebe i brod i okolinu ovom masom i potroši duplu količinu materijala pa sutra moram da dokupim kobasicu ili dve. Pzajmio sam ovaj put profi pištolj pa se nadam da će biti manje muke :skull:. Sutra kada se ovo što sam danas uradio stegene ide brušenje patosa i fugni i mazanje ovog dela tikovim uljem i to bi trebalo da je to to. Meni lepo izgleda ali realno bez razložno cimanje
-
ko da sam ja radio :sorry:
cekaj dan dva da se stegne pa onda slajfuj nemoj da krene da razmazuje
-
ko da sam ja radio :sorry:
cekaj dan dva da se stegne pa onda slajfuj nemoj da krene da razmazuje
Kažu da posle 24h može da se brusi - ne bi trebalo da se razmazuje
-
Al si ga opraviooo!
Bice to dobro,bez brige!!
-
Само напријед! :good:
-
Danas palo brušenje a bogami i fugnovanje drugog dela koga sutra čeka fina obrada. Ovo sada treba popraviti tamo gde treba a trebalo bi sigurno i još brusiti ali nisam izdržao da ne nanesem jedan sloj ulja da vidim kako bi trebalo da izgleda.
-
:good:
-
Izgleda odlično , :good:
-
:good: :good: :good:
-
...lepo,lepo...nema šta.... :good:
-
ili zalijes asvaltom pa imas korzo.
:yahoo: :drinks: :dance: :dance1: :suicide: :diablo: :lol: :party: :on_the_quiet:
-
Rekoh ja,bice to dobro! :good:
-
Razmisljam da palubu oblozim drvetom, nista fensi, trazim jeftinu i funkcionalnu varijantu, najradije bi grunuo onaj kompozitni decking ali mi to sada mnogo skupo. Mislio sam da uzmem obicne daske i da ih srafim na podkonstrukciju od greda. Predpostavljam da je bolje da daske ukratim po sirini na jedno 5-6 cm da se ne bi krivile, mislio sam da uzmem nesto sa stovarista i malo ih ugrubo obradim. Imali iskustva jel moze takav pod da izdrzi nekoliko sezona - naravno zasticen
-
Predlazem ti opciju od pluta. Kad se napravi kao da je tikova paluba(sika i fazoni) izgleda odlicno a traje dugo. Pokusacu da pronadjem sliku koju sam vidjeo na hrvatskom forumu .
-
Na kraju je ispalo baš dobro 114.
Samo lagano,ipak je to ukras.
-
Na kraju je ispalo baš dobro 114.
Samo lagano,ipak je to ukras.
To je radjeno na starom brodu i tada sam se bas izcimao,
na ovom brodu taj fazon bi bio smesan a i nemam para za to a i paluba je sva ukrivo - tako da ce najverovatnije biti obicne daske kao gaziste. Poljo ta pluta i nije bas jeftina, dodje to solidna cena po kvadratu a meni treba nesto jeftino i prijatno za nogu 114
-
Šta kažeš za bankeraj drvo ili kako se zove već? Nije toliko skupo a odlično izgleda i stvarno je otporno na sve (voda habanje).
Kod sebe sam uradio platformu i posle 5god. je i dalje kao nova.
-
Debljina je 18mm , dužina od 1,20-2,00m,širina 9cm-12cm.
-
Da pogledacu sta ima, u U radi sam ga ima ali barem do sada je bio u škart kategoriji, pola dasaka se pokrivilo u rafovima, inače ima i kompozitnog dekinga, vrlo ozbiljno izgleda ali je dosta skup, pored toga od skoro su dobili i neke lajsne od kompozita koje bukvalno izgledaju kao tikovina, relativno su tanke oko 0,5cm, širina oko 4cm dužina oko 200cm. Vrhunski izgleda ali jedna daska 400 kinti, pa to opet dođe dosta
-
Ako bankeraj ostruzes na pola dobijes duplu kvadraturu.
-
Koja je najduza bankai daska?
-
Dužina 3m,širina 12cm,debljina 20mm
-
Ja sam stavljao običnu čamovinu (na gredice) i onda preko toga vruć firnajz onako dobro da se natopi, evo treća sezona i nije se mnogo izhabalo.
-
Bankerai je neuporedivo bolje resenje od obicne daske, pretpostavljam da mislis na camovu, kada je u pitanju otpornost na vlagu.
Sa prolecnim danima kada najcesce pocinju radovi Sam obicno uvozi novu kolicinu. Budi u kontaktu pa kad stignu otidi i izaberi
direktno sa palete, ali i kad ih budes uzeo obavezno ih drzi utegnute jednu uz drugu da ne pocnu da se uvijaju. Ovo je veoma
vazno da uradis jer ces ih samo tako sacuvati da budu ravne dok ne pocnes da ih obradjujes. Dobar stolar moze da ih presece po
debljini (debljina reza 3 mm) i nakon propustanja kroz diht ces dobiti dve, po sari simetricne, daske/polovine debljine oko 7 mm.
Njihovo postavljanje, naravno zbog smanjenje nosivosti, iziskuje ili lepljenje ili podkonstrukciju. Lep izgled moze da se dobije i
premazivanjem sa uljem za tikovinu.
-
Tule,sta znaci,tj kako ih drzati da se ne uvijaju?
-
vec sam postavljao ovu sliku kao primer
(http://imageshack.us/scaled/thumb/638/bankerai1a.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/638/bankerai1a.jpg/)
zapravo najbolje je daske medjusobno utegnuti sa tri stege, po jedna na oba kraja i jedna na sredini.
ako mislis da daske nisu dovoljno suve, oseti se po mirisu koji ispustaju, onda je pozeljno izmedju njih
postaviti komadice letvica pa ih onda stegnuti. jos je bolje resenje ako ih utegnes sa dodatne tri stege
po vertikali ali tada treba ispod i iznad postavitu dovoljno jake komade letvi, preko kojih se stezu vertikalne
stege. jednostavno receno daske bankeraja treba medjusobno da stoje kao da su jedan komad drveta
i da tako stoje dok ne pocnes da ih obradjujes ali i dok ne pocnes da ih ugradjujes.
Hm, nemam utisak da sam bas jednostavno objasnio
-
Očigledno da ova vrsta drveta voli da se krivi i uvija, mene samo zanima šta će ga sprečiti da se uvija kada se ugradi - lepak teško a pitanje i šraf da li će izdržati. Ja pre mislim da je razlog za to što je sečen iz neadekvatnog dela stabla, jer kako objasniti da ih je gomila bila iskrivljena a lagerovani su isto.
-
u mom primeru ... 3 srafa na 120 cm su sprecila uvijanje ...
-
Daska kao daska ima tendenciju da se uvije.Ako planiras radove u kabini slobodno iseci na pola 5-8mm.Od jedne daske ceš dobiti 2.
Na tu debljinu sigurno i lepak može da drži,a da se ne uvija.Bilo koje drvo.
Ako želiš da ostaviš punu debljinu moraju šrafovi ipak je to 20mm, maltene colovača.
Na tebi je izbor.
-
Hajd bas cu da pogledam,ideja mi je patos za camac,sa gomilom srafova koja bi morala da spreci uvijanje...
-
Po meni najlepse lako dostupna varijanta kompozitni decing,nema odrzavanja a odlicno izgleda,pdoblem je cena 1300rsd 240x15x2. Bankereja nema trenutno da valja a I to sto ima je oko 500 rsd 150x10, e sad video sam dosta povoljno obicnu camovu dasku inpregniranu ii lepo obradjenu,vrlo pristojna cena 240 rsd za240x10x1 meni inace treba za napolje da malo izravnam palubu I napravim je da bude ugodna za bosu nogu
-
Gde si video te camove daske?
-
Uradi sam visnjica 114
-
Idi do stovarista gradje preko puta Kovaca(hotel Mladost) imas aris obradjen po pristojnoj ceni
-
Vidi ... svako drvo se krivi u zavisnosti od toga kako idu godovi duž njega. Pošto je verovatnoća da godovi idu ravno jednaka nuli zbog načina kako se drvo seče u daske, jedini način da minimiziraš efekat krivljenja je da dasku rasečeš u uže letvice. Letvice potom zalepiš bočno, vodeći računa da godove okrećeš naizmenično.
Otprilike ovako:
-
Po mom iskustvu najbolje je staviti deking on je dovoljno cvrst nekliza i dobro neprima vlagu.Jedino sto treba da se povede racuna je srafljenje ili lepljenje .Ako se srafi obavezno srafiti mesinganim ili prohromskim srafovima na rastojanju od 40 cm ili lepljenje na sperplocu debljine 10 mm i zapunjavanje medju prostora Sikinom gumom za fuge.Sve u svemu veoma komplikovan posao ,samo mala greska i mnogo rada i novca ode u propast.Tema je veoma opsirna pa cu dati jos komentara imam neke patose u radionici pa cu oko se setim sutra da ih slikam i stavim ra vidite 25648
-
Gde nabavljaš bronzane šrafove ?
-
To su mesingani stafovi i ima ih u nautickim prodavnicama Ja sam kupovao na Adi A neke mi je pravio i metalostrugar
-
Na camcu imam pod uradjen od africkog hrasta.
5 godina na otvorenom i ni znaka deformaciji.
-
To je odlicno drvo ali ga ima jako slabo na nasem trzistu . Treba uzeti cvrte vrste mahagonija ,tik ,ili termicki obradjene vrste drveta (tacnije sagorenih vlakana)one su mrtve neupijaju vlagu a dobro trpe toplotu ali za sve vazi nemoj te ih lakirati obicnim lakovima koji nisu UV otporni to je samo zlo za drvo .Kao da coveka stavite u kesu i kazetemu disi.
-
Za ovaj kompozitni deking mi fuge nikako ne idu, meni je lepše šrafljenje na podkonstrukciju i razmak između dasaka, kako bi se voda slivala. Koliko sam razumeo ova kombinacija drvo plastike ima minimalna "disanja" i ne zahteva više bilo kakvo održavanje, lepo ali jako skupo zezanje.
Brodski stolar koje lakove predlažeš a da nisu PU za enterijer (ne mislim na podove)
Meni lično od svega što sam probao najbolji Zvezdin uljani lak za čamce i jedan grčki isto uljani za čamce
-
Jedna od prodavniuca je beoicla kod bogoslovije .Malo je skuplje ali jedino sto se nije ljuystilo i podklobucavalo.A drugo sto sam probao je kuvati u ulju i jako jako je dobro
-
Pitao sam za unutra, stvari poput oplate od špera, drvene lajsne i slične stvari - ne kapiram kakvo kuvanje u ulju
-
Za unutra moze da se stavi kako ti je volja isto kao i u kuci samo malo kvalitetnije zbog povecane kolicine vlage.Spolja je veliki problem.Kuvanje u ulju je najkvalitetnija stvar koju ja znam.Radi se na nacin sto se uzme limeni pleh ili bure u velicini predmeta koji se ulji .Onda se kompletan pedmet potopi u laneno ulje ili jeftitije u masinsko ulje i drzi u tome 7 dana uz svakodnevno grejanje ili ostavljanje da se greje citav dan na suncu.Nakon toga treba predmet pustiti da se ocedi .Ukoliko predmet nalazi na suncu i vodi postupak treba ponavljati svake godine obavezno.Tako odradjen predmet netreba lakirati.Jedini problem Masinskog ulja je sto sve potamni ali nekome se i to svidja.Evo neke od patosnica koje mi je ostala u radionici to je od mahagonija sa zalivenom sikom na speru od 10mm
-
Svratio sam do Uradi sam juče i nisu još dobili Bankerai.
Ali Deking je Majka Jana. Dodje mu najjeftinije.Nema održavanja ,pukneš 100e i miran si.
E sad drvo je drvo najlepše samo što traži održavanje.
Sa obzirom da je reka koja ima puno peska,blata ja bi stavio pre deking nego drvo.
-
Upravu si to je lepo,kvalitetno I trajno resenje samo stoi treba preko 20 dasaka + ko zna koliko za skrivene troskove,za sada za palubu ne mogu da dam toliko, evo ga prolece a ja jos ne zavrsi spavacu kabinu
-
impregnirana camovina iz "Uradi sam" dve godine na suncu i u vodi i ne pokazuje promene, a i lagana je za podici kada treba ocistiti dno camca
-
Cini mi se da je deking skoro pa jednako bankai-u?
-
Za spavacu sobu uzmi sper od 18mm egzotu i izlakiraj u natur ili ako imas viska vremena i para na tome napravi kanale stavi siku i imaces lep pod.
-
ovo je deo patosnice za kabinu, vodootporna sperploca 8 mm, frezovani kanali sirine 6 mm i dubine 3 mm,
za ispunu mozes koristiti Siku.
zanemari sidro i Busin kanap
(http://img577.imageshack.us/img577/6639/sidro2.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/577/sidro2.jpg/)
-
Baš bih voleo neko zdravo razumsko objašnjenje ,zbog čega se insistira na tim fugnama.Imaju smisla na podovima gde se ugrađuju uže letvice,ali mi je nejasno zbog čega praviti fugne na tabli špera,Sve me podseća na nekadašnje bravure klinaca koji su budžili sve i svašta na jugića ,da bi podsećao na sportski auto.Tako i ovo fugovanje,nema veze što nije al nek podseća na ......
-
Dule postao si trend seter!
Slike su sa tvog broda?
-
Dule postao si trend seter!
Slike su sa tvog broda?
to je NORDHAVN 40 http://www.nordhavn.com/40/ (http://www.nordhavn.com/40/)
-
Baš bih voleo neko zdravo razumsko objašnjenje ,zbog čega se insistira na tim fugnama.Imaju smisla na podovima gde se ugrađuju uže letvice,ali mi je nejasno zbog čega praviti fugne na tabli špera,Sve me podseća na nekadašnje bravure klinaca koji su budžili sve i svašta na jugića ,da bi podsećao na sportski auto.Tako i ovo fugovanje,nema veze što nije al nek podseća na ......
Iko,
jedini razlog osim estetike je sto se manje kliza kada je mokro. umnik
-
Priznajem da mi je sada mnogo lakse,mnogo znaci kada ti neko skrene paznju na trendove u svetu i da neku novu ideju.
Fugne mi jedino lepo izgledaju,za skoro pa malo para se prilicno promeni izgled...
-
Moji podovi napunili godinu.Sve stoji kao prvog dana ,prosli vlagu,vodu,zimu i sunce,cak i pesak.Odrzavanje 10+,tj. partvis i zoger. ok
-
Laminat je vodootporni za kupatila.Belgijski,postavljan bez lepljenja.
(http://s19.postimage.org/xsc1enl8v/Fotografija0006.jpg) (http://postimage.org/image/xsc1enl8v/)
[img=http://s19.postimage.org/k9i65nq6n/IMG_1375.jpg] (http://postimage.org/image/k9i65nq6n/)
-
[img=http://s19.postimage.org/891bio85r/IMG_1403.jpg] (http://postimage.org/image/891bio85r/)
-
Pa jel to ima neke fugne?
-
Prihvatam stav o kompozitnim materijalim,ali neki vole i dan danas da nose korpu na pijac iako vecina nosi kese.Meni je taj materijal bolji ali ovaj sa fugnama daje draz da se ipak nalazim na brodu.Sve je stvar ukusa 114
-
Da,ima fugne i to odlicne,bolje od sike.
A i ne treba ti brodski stolar. 114
-
To su vec fabricki postavljene fugne
Mislim da sam video negde i da mi se dopalo thumbup
-
Da a rok isporuke par meseci tamburanje
-
A ja taman hteo da postavim jos par slika o nacinu izrade podne obloge od
vodootporne sper ploce ali buduci da nemam ”zdravorazumni odgovor” za
gore navedeno narecenije a da drugog ne navedem vo iskusenije moram da
odustanem i zato samo jos dve slike
(http://img24.imageshack.us/img24/7924/82429538.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/24/82429538.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img13.imageshack.us/img13/4690/40650750.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/13/40650750.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
videci po nekim gornjim postovima da pos’o sa sperkom nije “In” zabatalim rad sa njom i prebacim se na teak wood.
Tako slicno a opet tako razlicito. Odlucim da poklopac za spremiste lanca, koji je ujedno i nosac vinca oblozim sa
tikovim dascicama. ‘Dictum factum’, receno-ucinjeno. Malo dascica, malo one Sikine, kako se zvase, crne lepljive smese,
testerica, smirgle, pardon brusni papir granulacije 80, 120, 180, 240, za finis ulje za premazivanje tikovine i jedno pivo za majstora
tj. mene. “Hej, pa ovo i nje tako lose” rekao sam sam sebi kad sam poklopac postavio na svoje mesto
(http://img685.imageshack.us/img685/9947/76022687.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/76022687.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img20.imageshack.us/img20/5711/v3aj.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/v3aj.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Tule ,samo kači i objasni šta i kako.To što ja ne razumem ,neznači da nema onih koje interesuje kako uraditi takav pod.Ipak je broj članova poveći ,pa nemoramo svi na isti način razmišljati.
Vidim da ima dobar broj ljudi kojima se to rešenje dopada,tako da moram da poštujem i tuđe mišljenje.
-
Odličan rad svaka čast 114
biće baš lep detalj i ukras na palubi,
kaži mi koji je ono šper - neki mahagoni?
-
Svaka cast lepo uradjeno samo lepo i redovno odrzavanje a zimi ga makar pokrite zbog mraza.
-
Nazalost nepostoji fugne se stavljaju da se drvo pri susenju i mokrenju nebi ispucalo.Ili se stave drvene resetke raznih oblika ili fugne ali nemoj da te obeshrabris to ako se uradi i odzava kako treba traje mnogo godina.
-
Iko,
slazem se sa tobom, zato i postoji forum, da razmenimo nasa iskustva i misljenja
-
Ne znam da li si pogledao ovo što se prodaje u Uradi sam po 1300 RSD za 15*240 debljine 20mm, klasičan kompozitni decking u boji tikovine i skroz tamna tipa wenge. Generalno tamo prodaju robu uglavnom nižeg i srednjeg kvaliteta ali ovo izgleda odlično. Mešavina plastike i drveta.
-
(http://img46.imageshack.us/img46/28/img1403palubakokpita.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/46/img1403palubakokpita.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Ova vrsta podloge izgleda zaista jako lepo. Ipak, prema katalogu ako se dobro secam, deklarisana je za ‘vlagootporne’ sredine,
bez obzira na reklamnu sliku sa kadom sto treba da asocira i na njenu ‘vodootpornost’. Prodor vlage\vode izmedju ‘dascica’ po
duzini je sprecen umetanjem crne plasticne profilisane trake. Mislim da je radi sto boljeg naleganja trake u zljeb, svrsihodno njeno
zagrevanje fenom za topli vazduh i to odmah nakon umetanja izmedju dve ‘dascice’(pa tek onda postavljati sledecu traku i sledecu
‘dascicu’). Naravno, pri tom voditi racuna da se ne pretera sa zagrevanjem gornjeg sloja laminate. Ono sto i dalje ostaje kriticno
je ceoni spoj dve ‘dascice’. On nije zasticen umetanjem trake i ostaje ‘na milost i nemilost’ vlage\vode. Da bi se i taj spoj osigurao
mislim da bi bilo svrsihodno pre postavljanja te ceone ivice dobro natopiti nekim masnim lakoupijajucim sredstvom kao sto je napr.
razredjeno i zagrejano laneno ulje i sl. (uljni lak nije dobar jer ne prodire u dubinu materijala)
Ja sam imao nameru da bas ovaj tip laminate postavim na pod kabine i kokpita ali sam odustao i postavio na zastakljenoj terasi.
Gledajuci sliku koju je postavio nas kolega Ronac i citajuci njegovo iskustvo ponovo se razmisljam da se vratim prethodnoj ideji makar za kokpit.
-
Šta kažete za ovo?
http://www.frischeis.rs/brodogradnja/podne-obloge/ (http://www.frischeis.rs/brodogradnja/podne-obloge/)
Video sam to jako lepo izgleda ali cena je oko 150 eur po metru kv. - po meni je onda bolja varijanta tikaflex. To je tikovina sa dodatkom nečega na elastičnoj plastici, pa je zagrevanjem moguće pravljenje radijusa. Ponaša se kao tikovina, maže se uljem (ako hoćeš zlatkasto žutu boju) a i ne mora onda izgleda bledunjavo ali opet lepo. Ja sam imao uzorak koji sam na svakakve načine pokušavao da izgrebem i nisam uspevao a na dodir je kao pravo drvo. Ima da se uzme u Hr a kod nas su ga uvozili činimi se gros inox iz NS, oni su mi i poslali uzorak, cena je tada bila oko 150eur/kvadrat
-
tule,ja nisam grejao trake fenom niti sam mazao poprecne spojeve,stavljao sam ga kao obican plivajuci laminat.Celo leto na Savi 40 dana na sidru,proslo preko 50 kupaca i ocedili par stotina litara vode za tih cetrdeset dana sa kupacih,ja zadovoljan,neka traje jos cetiri god. pa za male pare opet promenim. 114
-
изгледа ооодлично.разлика између овог и бродског је на око неприметна,мени делује идентично.разлика у цени: tamburanje 56568
-
50-350 eura m2
-
Ja bi mozda stavio etison mekan je lep lako se odrzava kad propadne bacis ima ga u sintelonu u raznim bojama .Iskreno meni se svidja za unutra.
-
Ronac, slazem se, mozda jedan od najboljih odnosa ulozenog novca i dobijenog rezultata
-
Ja bih pravio podove dali bi bilo nekome da kupi table koje su uradjene sa sikom i koliko je spreman da plati za to.Evo jedne zanimljive stolice koju sam napravio dali Vam se svidja
-
Bojiti ili ne bojiti?
Vlasnik drvenog čamca čija je paluba pokrivena vinilnim trakama postavio je pitanje da li bi produžio vek palube ako bi je s donje strane nečim premazao?
Na ovo pitanje mnogi su skloni da kažu kako drvo ne treba „zatvarati“ – da treba da „diše“. Možda to i ima nekog smisla kada se radi o kunstrukciji od punog drveta. Medjutim, kada se radi o šperploči, situacija je nešto drugačija.
Šperploča je dimenziono stabilnija i nije potrebeno da diše. Ipak, ciklusi mokro/suvo dovode do toga da se vremenom pojavljuju pukotine u koje može da se uvuče vlaga. Odmah su tu i gljivice, a uz njih i bakterije. Sve to vodi do razaranja strukture i delaminacije. Zbog toga nije loše čamac zaštititi.
Epoksi smola je verovatno najbolje rešenje da biste ploču učinili vodonepropusnom. Boje, konzervansi i slični premazi omogućavaju različite stepene zaštite ali ostaje potreba da se posao uradi ponovo posle izvesnog vremena. Premaz sa fungicidom će stabilizovati sadržaj vlage u drvetu i sprečiti razvoj mikroorganizama.
Preporuka bi bila da se premaz nanese u tri, četiri sloja i to epoksi smole i to na kraju premazati bojom, ako vam se tako više dopada. Prvi ili prva dva sloja smole valjalo bi razrediti odgovarajućim rastvaračem kako bi smola lakše ispunila i najmanje šupljine u drvetu.
Totalno kapsuliranje palube od šperploče (dno, bokovi, rupe za pričvršćivanje) daće najbolji rezultat samo ako to uradite pre nego što postavite tepihe i vinilne staze ispod kojih se obično zadržava vlaga, što kasnije dovodi do truljenja drveta. Ukoliko ste u prilici da drvenu konstrukciju zaštitite na ovaj način, pre postavljanja tepiha i ostalih elemenata kojih obično ima po palubi, u vašem čamcu će verovatno uživati i vaši unuci.
Tekst preuzet sa interneta.
Autor: Frank Lanler
Slobodan prevod: LSI
-
cini mi se da sam skrabao vec na ovu temu negdje ali ne mogu da nadjem...ako neko zna molim da me prebaci na pravo mjesto oops
planiram kompletnu renovaciju enterijera na poliesterskom krstasupa pocinjem sa podom i pregradama.
racunao sam da uradim to od okume/topola AAA sperploce i da je predjem epoksi smolom i jednim slojem platna.
zanima me da kojom vrstom farbe se farba preko toga
takodje me interesuje koji lijepak se koristi za montazu izmedju tih elemenata i poliestera.
na ovom postu je spominjana sika
-
Steta bi bilo okume(skupa je)za unutra pa jos i da je plastificiras i farbas...te oznake AA/AA BB/AA i slicno su oznake za izgled spoljasnjeg furnira...AA je najlepsi izgled furnira bez puno cvorova itd i steta da se plastificira ili farba...AA/BB znaci jedna strana lepsa od druge...BB/BB je konstruktivni sper jeftiniji i ok za farbanje itd...okume je skuplja jer je i lagana oko 500kg 1m3...za to sto hoces unutra mozda bolje topola ooko 650kg 1m3 ili breza 750kg 1m3 vodootporne(oznakaAW100) ili cak i vlagootporne za unutra...ja sam koristio rusku konstruktivnu mislim brezu AW100 jaca je od okume i bolja za klupe i pregrade...
-
Iznutra to mozes da dekorises raznim bajcevima i dezenima kako ti se svidja a preko lakom...ja sam to radio ovako...i za iznutra je ok
-
Da bi dobio...generalno tako da ides preko.plasticne palube ne savetujem jer cime god da mazes ili stitis taj sper to moras na 3-6meseci da obnavljas i odrzavas...za unutra ok al za palubu trazi veliko odrzavanje...
-
zorane ovo izgleda odlicno svaka cast!
kao sto rekoh radi se o kabinskom krstasu i nista nece biti izlozeno direktno vodi. e sad, naravno glupo bi bilo reci bice sve 100% suvo. ima kondenz i jos milion stvari gdje vlaga igra ulogu. medjutim posto je vjerovatnoca velika da ce pod i konstrukcija ispod poda biti izlozeni vodi i vlagi ja sam mislio da to uradim od materijala koji je AW100, a sve sto dodje gore da radim od obicne konstrukcione sperploce ali da ipak to ofarbam cisto da nije bas bez ikakve zastite. i onako sve sto bude islo gore ce se presvlaciti i tapacirati.
cime je najbolje farbati ovu konstrukcionu obicnu sperplocu? sta najbolje prima?
pod i konstrukcijiju cu ipak preci smolom i jednim slojem platna. da se ne mislim....
-
Posto ti je sve unutra a ides sa vodootpornim sperom(sve istim materijalom) mozes da farbas s bilo cime sper sve prima...prvu ruku razblazi malo razredjivacem da ga bolje upije (ili prajmer ako treba)i obavezno moras da je lagano osmirglas(mozda i drugu) da bi dobio glatku povrsinu...treca je zavrsna dekorativna najbolje pistoljem...patos sa donje strane(sto se ne vidi)natopi poliester smolom razredjenom acetonom ili stirenom dokle god sper pije da ga inpregniras...s gornje strane(vidljive) uradi 6 ili 8 mm linije sa crnom sikom toniraj sve sa mahagoni ili hrast(neki tamniji) sadolinom i preko lak ili prozirni epoksi za patose...nije puno komplikovano...
-
hvala na savjetima zorane
znaci moze sadolin na vodootporni sper? u principu ima logike jer, ako sam razumio dobro, vodootporni se odnosi na lijepljenje izmedju slojeva furnira, a ne na karakteristiku povrsine.
koja vrsta farbe ide preko epoksi smole?
koje ljepilo je najbolje koristiti za spoj izmedju sperploce i poliestera (za rebra i rebrenice)? sika ima veliki program pa ne znam sta se najbolje pokazalo u praksi
-
Dobro si razumeo i jos bolje rekao...u prvu ruku sadolina dodaj brodski lak oko 20%...druga i treca 30 i 50% laka...epoksi za unutra mozes da farbas s cim hoces...0631047207 tel coveka koji radi sika marine program Sava se zove...ja sam koristio fc11+ ali i sraf za sper preko metala...unutra za lepljenje preko topcoat-a najverovatnije da ce ti trebati i ptajmer za siku...uzmi jednu tubu pa probaj negde unutra...
-
zorane, koji si meni kralj 114
upravo si mi ustedio sedam dana rovarenja po forumu i jos bar pet dana hodanja po farbarama gdje uglavnom rade zene koje o siki znaju bas koliko i ja upavusi
jos jedno pitanje; da li da dijelove podne konstrukcije rezem na mjeru pa laminiram i farbam prije montaze ili da sve montiram pa tek onda sve predjem smolom/sadolinom itd?
prednost kod prve opcije je sto je lakse laminirati i farbati na radnom stolu pa montirati. medjutim, pri eventualnom sarafljenju i montazi neminovna su ostecenja gdje kasnije moze doci do prodora vlage i vode
zastita kompletne konstrukcije nakon montaze je vjerovatno bolja ali ima da poginem sa matom, smolom i farbom sa svim pregradama i coskovima na licu mjesta.
jel ima neko iskustva ili preporuku?
-
prvo sve rezes na meru montiras (privremeno) i sklapas na pozicje...kad sve legne na mesto i na poziciji se lepo uklopi kako treba sve razmontiras i deo po deo na farbanje zastitu itd...posle ponovo sklapanje...eventualno ako je nesto dekorativno i vidljivo zadnju ruku mozes na licu mesta da predjes cisto estetike radi...
-
razumio kapetane thumbup
posto ovu renovaciju planiram kao cist hobi i nesto sto me zanima da radim otvoricu novu temu kada krenem sa radovima.
moze biti zanimljivo, a i korisno ostalima. meni u svakom slucaju trebaju savjeti i iskustva ove vrste
za sada prikupljam informacije o materijalima i tehnikama da bih izvrsio sto bolji proracun i nabavku.
sto se konstrukcije ispod poda tice (mosnice ili rebra i rebrenice) mislio sam da koristim AW100 sperplocu od 15mm
na youtube sam nasao dosta snimaka i ljudi stavljaju svasta pa cak i jelovu dasku s tim sto sve laminiraju. ipak, cini mi se da je ova sperploca najbolja opcija.
posto ce konstrukcija imati dosta pregrada, zbog oblika korita, pod nece lezati na velikim povrsinama bez oslonca tako da sam mislio da za pod koristim takodje AW100 ali 12mm debljine. ne bi trebalo da dodje do uvijanja.
nravno, kao sto sam ranije rekao, planiram da sve ovo zastitim poliuretanskom smolom i jednim slojem platna pa cak mozda i da ofarbam sve to kada bude montirano
-
evo specifikacije i cijene sperploce
ovo je njemacka fabrika koja se nalazi u Visokom u BiH....za nas "prekodrinske"
ako preracunavate gledajte MPC i dijelite sa 1.95 koliko je konvertibilna marka u odnosu na EUR