Moja Ladja

E, ovako treba... => Brodogradnja => Planovi za plovila => Temu započeo: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 12:45:23 posle podne

Naslov: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 12:45:23 posle podne
A ko je vešt sa kompjuterom može sve to i sam da napravi ...

Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjarVlajko
Poruka od: Kapetan 27, 02, 2010, 12:53:49 posle podne
majstore ja sam tukao glavu jedan dan sa delfshipom i odustao :)

jel ima proracun otpora vode i slicno ?
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjarVlajko
Poruka od: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 15:58:41 posle podne
Ima.
View > Resistance daje grafik kN u funkciji od brzine. Takođe izračunava osnovne parametre broda, hidrostatiku, metacentar, centar mase, masu čamca itd.

Kome je to malo, može direktno da exportuje u Arhimedes za detaljne proračune stabilnosti i hidrostatiku ili u michlet za dodatne proračune otpora, oblik i veličinu talasa itd.

Iz Delfship-a se mogu direktno dobiti autocad fajlovi u 2d i 3d pa ko ima štampač od 3 metra može da odštampa rebra u 1:1 ili da ih reže na CNC mašini.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjarVlajko
Poruka od: misaf 27, 02, 2010, 16:45:50 posle podne
Jel to moze i sa one probne verzije ili imaš pravu?
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjarVlajko
Poruka od: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 16:57:12 posle podne
Nije to probna verzija - to je puna verzija programa koji je potpuno besplatan i sasvim je dovoljan za projektovanje čamaca. Ne postoji nikakvo ograničenje u njegovom korišćenju - ni vremensko ni u veličini fajla ili slično. Morate se samo registrovati na sajtu da bi ga download-ovali. Profesionalna verzija koja se plaća je obogaćena nekim funkcijama koje su pre svega namenjene projektovanju velikih brodova.

Inače, priča ide otprilike ovako ... dasa koji je autor ovog programa je do nedavno vodio open-source projekat FreeShip i napustio ga je kako bi komercijalizovao svoje znanje i mogao od toga da živi. Freeship još uvek postoji i izgleda/radi gotovo isto kao i Delftship. Profesionalci ga hvale jer ima neke cake koje Delftship nema. Ja sa m samouki brodograditelj amater i meni je i Delftship dobar.

Kapetane, ako se ova diskusija razvije, izdvoj je u posebnu temu ... nema smisla da ovde diskutujemo o tome.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjarVlajko
Poruka od: Kapetan 27, 02, 2010, 18:10:23 posle podne
jesi uradio neki projekat ? kaci da vidimo kako izlgeda  :good:

a da li moze unazad recimo da unesemo neku nasu ladju u program za koju znamo brzinu pa unesemo te parametre da vidimo koliko je prorgam precizan
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 18:49:00 posle podne
Kapetane, ja se već mesecima igram sa ovim softverom i napravio sam barem 40 različitih varijanti od 6-12m. Trenutno nisam u situaciji ali pripremam "barutno punjenje" da za sledeću sezonu 2011 materijalizujem jedan od njih. Sada nikako ne mogu pošto radim dva posla, za dve firme, u dve smene. Nemam vremena ni da prdnem.

Ove slike gore su ilustracija onoga što sam radio ... uglavnom sam se igrao samo sa koritom, bez nadgradnje u različitim varijantama. Delfship je zgodan za korito ali bilo kakvo dalje projektovanje treba dovršiti u nekom drugom softveru ... autocad na primer.

Nijedno od tih korita nije doterano do nivoa nekog "projekta za samogradnju". Ja ovo radim za sebe a da ti iskreno kažem meni ne treba projekat da bih znao gde šta dođe. Ono što je meni bilo bitno je konstrukcija, oblik i karakteristike korita, kao i fajlovi za poprečne preseke (stations) i uzdužne preseke (buttocks). Za ostalo se čovek ionako snalazi u letu.

Što se tiče "testiranja" već postojećih čamaca, naravno da je moguće. Koliko se ja sećam, može čak da se slika čamca postavi u pozadini kako bi se lakše skinule linije korita. Uostalom uzmi sve moguće dimenzije čamca i kreni da se igraš u Delftship-u pa ćeš videti.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 27, 02, 2010, 21:59:08 posle podne
skoro sam citao neki text o inzinjerima... ispostavilo se da 95% inzinjerskih znanja nije potrebno ukoliko koristite neki program ... AUTOCAD je primer toga pogotovo njegovi podprogrami ...sta je btino ... bitno je imati neku osnovua sve ostalo napravi program ... dali su primer izgradnje kuce ... vase je da napravite i testirate dok rezultati ne bidi zadovoljavajuci ...   sve zakonitosti koje su ranije znali inzinjeri i svi proracuni su sada osnocni deo programski paketa...

pa evo ovaj Delf Tshop ce ti dati sve proracune i slicne zezanicje...

projekat akreditovane kuce i recimo jaceg amatera ovom prorgamu se razlikuju naprimer u rasporedu rebara i njihovom obliku (da li su L profili ili trouglovi )...  kao i o drugim stvarima koje se zajednickim jezikom nazivaju tajne zanata :)

ali za samogradnju i osnovne testove ovo je vise nego dovoljno... bilo bi interesantno kada bi pera pustio test jastoga u ovom programu ...

Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 21:59:40 posle podne
Ne možeš sad kao laik da konstruišeš brod .)

To je 100% tačno. Laik ne može da konstruiše brod. Zato ja ćutim i učim kako više ne bih bio laik.
Uostalom kada bi smo uvek radili samo ono što znamo, nikada ništa novo ne bismo naučili, zar ne ?

Zašto onda firme toliko plaćaju projekte i projektante ?

Zato što je projekat broda izuzetno zajebana stvar. Zavisi od 1000 međusobno povezanih faktora a precizan recept ne postoji. Da je jednostavno, svi bi to radili a ne bi bili u situaciji da nam proizvođači čamca kažu "jebeš projekat, daj sliku i ja ću to da napravim za sitne pare".

Da ne pričam o tome da ljudi koji na vodu izađu u nekom kršu mogu i glavu da izgube.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: ladjaVlajko 27, 02, 2010, 22:07:13 posle podne
Kap, nije sve baš tako jednostavno.
Svi ti kompjuterski programi su samo alat. U rukama dobrog majstora mogu čuda da naprave ali su manje više beskorisni za laika. Pa i Delftship. Dule je 100% u pravu.

Delftship (na primer) će ti izračunati metacentar i centar mase,  ... ali šta to praktično znači ? Da li veruješ da ove dve tačke pokazuju kako će se čamac pokazati kada se talasi podignu i on zaljulja ? Ko ume da protumači ovo rastojanje će ti reći da li će putnicima pripasti muka na čamcu ili će se on samo lagano ljuljuškati.

Opet ti treba čovek.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 27, 02, 2010, 22:19:16 posle podne
ja reko da je DLF TShip za amater ... evo da vidis naprimer kako to radi profi softweri ...

Earthrace simulated with CFD software. (http://www.youtube.com/watch?v=y7vpwg0MBkU&feature=related#)

Slamming and Seakeeping simulation of an yacht with CFD (http://www.youtube.com/watch?v=ybKR-pa1f-M&feature=related#ws)

Boat Fluid Simulation (http://www.youtube.com/watch?v=fqKVjKo96Es&feature=related#)

ovo ni jedna firma ne moze rucno da ti predvidi .... a pogotov ne sve situacije i to za jedno popodne ... ono sto hocu da kazem da danas racunari rade 95 % stvari ... e sad broj egija, debljina lima, ojacanja , ukrucenja to ipak mora majstor ili cemo staviti manje ili vise...
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 00:57:33 pre podne
jedno je toplovod a drugo je korito ....AUTOCAD zbog logike unosa poligona nikada nisam voleo niti sam ista radio ... SoftImage i Ligtwave su moji izbori za 3d design ali oni su samo designerski 3d alati

te varijante tipa nemoguce su malo diskutablne... mozda sam ja imao srece ... ali moj sistem za LIVE prenose iz godine u godinu obara evropske rekorde live prenosa  (Sportklub) kada me je Eurosport zvao da radim za njih za podrucje Srbije i kada sam ih odbio jer su hteli da radim po njihovom svi su se smejali ... jebaga posle se ja smejao a oni i dalje kukaju jer im kasni audio ...

znaci ne tvrdim da se sa ovim prorgamom moze izprojektovati brod ... ali u nasim srpskim uslovim on je prilicno veliki iskorak u proracunima ponasanja broda...
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: odissej 28, 02, 2010, 13:17:54 posle podne
Kep,kada bi 95% inzenjerskog znanja bilo smesteno u dobro koriscenje nekog od programa za projektovanje, onda bi bilo besmisleno da za preostalih 5% covek vredno uci 5-6 god.Koliko je uloga inzenjera vazna,vidi se i na projektu Yastog,u cijoj ekipi verujem da radi najmanje jedan inzenjer. Ogromna je razlika izmedju "inzenjerskog" i "ne inzenjerskog" pristupa ovakvim poslovima. Rezultati to i pokazuju! :smile:
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 13:31:53 posle podne
Kep,kada bi 95% inzenjerskog znanja bilo smesteno u dobro koriscenje nekog od programa za projektovanje, onda bi bilo besmisleno da za preostalih 5% covek vredno uci 5-6 god.Koliko je uloga inzenjera vazna,vidi se i na projektu Yastog,u cijoj ekipi verujem da radi najmanje jedan inzenjer. Ogromna je razlika izmedju "inzenjerskog" i "ne inzenjerskog" pristupa ovakvim poslovima. Rezultati to i pokazuju! :smile:

ljudi ja pominjem gore amaterizam, ne kazem da je bolje raditi sa amaterima nego sa inzinjerima, ono sto kazem jeste da 95% inzinjerskih znanja ulazi u software .. svi proracuni i slicno koje bi inzinjer radio sada radi software ... na "inzinjerima" je sada da samo prilagode logiku programu i da svoju ideju "ukucaju" u program ...

ogroman deo posle inzinjera je SBBKBB (sta bi bilo kad bi bilo) jesu testovi te ideje ... sve to sada zavrsava program ... drugim recima za neka opsta "znanja"" sada mozete i bez inzinjera ...

rupe na saksiji su izmisljene a sada imate softwere koji ce da simulraju velicinu rupe i da vam daju krajnji rezultat , pa experimentisite ...

drugim recima plovilo koje radi inzinjer ce imati 10-20% bolje perforamanse u odnosu na plovilo koje radi amater sa dobrim poznavanjem softwera (ako je software lepo nastelovan) ....
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: SALE NB 28, 02, 2010, 17:54:08 posle podne
Rekao bih da amater uz malo sreće može napraviti upotrebljivo, a uz dosta sreće baš dobro plovilo.
Inženjeru sreća nije potrebna, on ima znanje da napravi dobro plovilo.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 17:59:08 posle podne
Rekao bih da amater uz malo sreće može napraviti upotrebljivo, a uz dosta sreće baš dobro plovilo.
Inženjeru sreća nije potrebna, on ima znanje da napravi dobro plovilo.

da da secam se ....

(http://psychsurvivor2.files.wordpress.com/2008/11/titanic-nautical-1024.jpg)

vecina nesreca je ljudski faktor... sto vise racunara u projektima to je manje ljudskog faktora...
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: SALE NB 28, 02, 2010, 18:23:46 posle podne
Ako se sećam, Titanik nije potonuo zbog konstrukcijske greške. Sigurnosne pregrade koje su trebale biti zatvorene, nisu bile... To jeste ljudska greška, ali nije greška konstruktora.
Uzgred, napravljena su 3 takva broda, drugi su potopile nemačke podmornice, zvao se Britanica i služio kao brod bolnica, a 3. je proživeo pun radni vek i završio na sečenju
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: IKA 28, 02, 2010, 18:36:19 posle podne
Rekao bih da amater uz malo sreće može napraviti upotrebljivo, a uz dosta sreće baš dobro plovilo.
Inženjeru sreća nije potrebna, on ima znanje da napravi dobro plovilo.
inženjer ima znanje da isprojektuje ali da ga napravi ,teško.
za pravljenje treba majstor(danas sve manje )ali ipak treba.
Inženjeri se groze fizičkog rada a bez toga nema ni broda.
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 28, 02, 2010, 20:46:41 posle podne
Ako se sećam, Titanik nije potonuo zbog konstrukcijske greške. Sigurnosne pregrade koje su trebale biti zatvorene, nisu bile... To jeste ljudska greška, ali nije greška konstruktora.
Uzgred, napravljena su 3 takva broda, drugi su potopile nemačke podmornice, zvao se Britanica i služio kao brod bolnica, a 3. je proživeo pun radni vek i završio na sečenju

i tacno i netacno ... pocepano mu je previse komora (90 metara)   

 tako da je bilo dovidjenja...
plus se materijal (experimenstisali su sa materijalom) ponasao krto na minusu sto bi se opet racunarima moglo predvideti...

As seawater filled the forward compartments, the watertight doors shut. However, while the ship could stay afloat with four flooded compartments, five were filling with water.

http://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic (http://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic)

prevod :
4 komore su mogle da se pocepaju , ali pocepalo se 5 komora... vrata su bila zatvorena ...

znaci klasicna inzinjerska greska....
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: drug_igrutin 01, 03, 2010, 00:21:02 pre podne
skoro sam citao neki text o inzinjerima... ispostavilo se da 95% inzinjerskih znanja nije potrebno ukoliko koristite neki program ... AUTOCAD je primer toga pogotovo njegovi podprogrami ...sta je btino ... bitno je imati neku osnovua sve ostalo napravi program ... dali su primer izgradnje kuce ... vase je da napravite i testirate dok rezultati ne bidi zadovoljavajuci ...   sve zakonitosti koje su ranije znali inzinjeri i svi proracuni su sada osnocni deo programski paketa...

Kod nas nije potrebno ni poznavati neke programe...projektovanje ( naročito kuća ) je talenat koji se kod srba stiče još u fazi planiranja prinove!
Sada nam preostraje da se molimo Bogu da nam se ne desi nešto mnogo blaže nego na Haitiju, jer bi mogao da bude doveden u pitanje naš talenat za projektovanje. :this:
Da parafraziram mog profana "Fakultet je kurs na kome je bitno da Vas naučimo da pravilno sagledate problem, a ne da napemet naučite da proračunavate konstrukcije".
Poenta priče je da je bitan inženjerski pristup problemu, programi jesu velika olakšica, ali kad znate sve potrebne parametre koje trebate uneti. Nikada ne greše, programi uvek sračunaju tačno, ali ako omašite u unosu podataka.... na korak smo od kolapsa.....
p.s. iako radim u autocad-u, neznam šta to on i "njegovi" podprogrami analiziraju, to je čisto crtanje (jako korisno) i ništa više


Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Kapetan 01, 03, 2010, 01:22:46 pre podne
Da parafraziram mog profana "Fakultet je kurs na kome je bitno da Vas naučimo da pravilno sagledate problem, a ne da napemet naučite da proračunavate konstrukcije".

apsolutno se slazem ! to je ono sto se vreme govorim stim da je ovo receno koncizno  :good:

za AUTOCAD ja volim da kazem da je to pre operativni sistem nego program.. zasto... pa jednostavno SVE sto bi trebalo recimo da ti kaze gradjevinski inzinjer kada gradis kucu kazace ti autocad ako uneses potreben parametre...

imate cak i proracun kako to nasi gradjevici kazu "promaje" ili strujanja vazduha kroz kucu ... a ako hocete da imate precizan podatak onda unosite sve od geografkse lokacije , lokacije ostalih zgrada i puteva polozaj sunca i slicno... e sta ce nam izracunavanje promaje to moze da namkaze samo jedan Inzinjer ... meni je rekao pa znam da je "promaja" jako vazna u proracunu ekonomske odrzivostu kuce....

tu je ta razlika izmadju inzinjera i amatara
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Impuls 07, 04, 2010, 23:53:56 posle podne
Jedan blog u kome se nadje ponesto o DelftShip-u, ai o brodogradnji

http://charlesroring.blogspot.com/search/label/Delftship (http://charlesroring.blogspot.com/search/label/Delftship)

I tek da vam bacim kosku, AutoCAD je zvecka za bebe. Bacite Pogled na Pro\Engineer ili CATIA  :aikido:
Naslov: Odg: DELF TShip - by ladjaVlajko
Poruka od: Barba 08, 04, 2010, 01:54:23 pre podne
I tek da vam bacim kosku, AutoCAD je zvecka za bebe. Bacite Pogled na Pro\Engineer ili CATIA  :aikido:

Apsolutno se slazem. AutoCad je dobar za namenu za koju je napravljen, ali sve ozbiljne konstruktorske kuce (za masinstvo znam) za proracune koriste CATIA, Pro Eng, Ansys i ono sto je mene zacudilo Excel... Bilo koji software ce samo skratiti vreme za proracune i onemoguciti greske u fizickom racunanju, ali nece pomoci u izradi naprednog projekta (u kopiranju itekako hoce). Interesantno je to kako su nam eunijati podmetnuli pricu da znanje i obrazovanje nije bitno i uverili nas da su za nas samo majmunski poslovi koji se svode na sarafanje ili cisto pracenje sablona, dok kod njih ima konstruktorskih biroa vise nego garaza.