Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: zorter 13, 02, 2010, 17:28:57 posle podne
-
Ovako izgleda sistem za tehničku vodu, sistemom hidrofora (sa pumpom na 12/24V), koristeći vodu iz tanka.
-
A ovako ako se voda uzima iz reke.
-
1. Tank za tehničku vodu, (usisna korpa na dnu plovila za uzimanje vode iz reke)
2. Kuglični ventil
3. Filter za vodu
4. Motorna pumpa (12/24V)
5. Nepovratni ventil
6. T-razvodnik (teštik)
7. Ekspanzioni sud (od PP aparata) sa tlačnom sklopkom
8. Slavina na sudoperi
9. Slavina / ventil za vodokotlić
10.Vodokotlić
11.Slavina sa tušem
-
Ekspanzioni sud je napravljen od starog PPA manjih dimenzija zbog što manjeg zauzimanja prostora.
-
U ekspanzionu posudu se pre uključenja pumpe naduva vazduh pritiska 1-2 bara, preko ventila za automobilske gume, koji se montira na vrhu boce. Ovaj sistem se koristi ako pumpu uključuje tlačna sklopka.
-
A za ekspanzionu posudu se mogu koristiti i prazne boce od freona kojih ima na otpadu.
-
Umesto tlačne sklopke može da se za uključenje/isključenje pumpe koristi presostat od veš mašine.
-
Hidropak radi po drugom režimu pritiska i nije pogodan za motažu na ladji, jer pritisak pravi motor u radu (kao kompresor) i stalno je pod pritiskom a takav motor mora imati vecu snagu nego motor kod hidrofor sistema, pa samim tim i veće je opterećenje za akumulator i elektrosistem na ladji.
-
Ne kaze se tlak,nego pritisak.
-
Ne kaze se tlak,nego pritisak.
Slazemse s tobom ali udji u radnju i trazi prisnu/pritiskajucu, sklopku na pritisak i niko nece znati o cemu se radi, pa ce reci da nema.
-
Dule, hvala na ispravkama i sugestijama. :good:
Neke stvari, kao mesing/gvozdje sam prevideo i nisam naveo, a podatke za pumpu nisam imao. Slike sam uzeo sa neta, tako da nisam gledao podatke, vec sam samo trazio adekvatnu sliku po izgledu. Takodje sam koristio istu sliku za obe varijante, pa nisam skinuo fiter u opciji sa tankom. Promaklo mi.
:good: :drinks:
Sto se creva tice, nisam ni mislio na vodovodne cevi jer pretpostavljam da se niko nece muciti sa cevima kad je lakse sa crevima jer su savitljive, pa zato nigde i nisam postavio "kolena" na creva. A T razvodnike sam postavio slike, samo da se zna o cemu se radi, a ne da se iskljucivo one upotrebljavaju.
Pozzzzzzzz
-
marke u plasticno ili mesingano "bure" ubacio prskaljku sa kola za brisace stane pored cesme pritisne plocicu nogom i eto je voda... je ne bih komplikovao toliko zbog 0,01ah potrosenih :)
ja pripremam taj sistem kupio sam vodenu potapajuciu pupmu (oko 1500 dinara) i sa njom cu da izvedem marketov sistem ...
manje posla, love, manje sanse za kvar :good:
a ako bas treba moze da vuce i iz dunava pa kroz filter pa dalje gde treba...
-
(http://www.monsterautoparts.com/CHEVROLET/ASTRO/_ASTRO%20IMAGES/8-6710.jpg)
300 dinzi ako se ne varam ...
-
Kapetane gde ima da se kupi ta spravica
-
A ovako ako se voda uzima iz reke.
Zorter ovo bre isto kao na nautickom kod Ake samo umesto ekspanzionog suda je PP aparat.
Mushu, isti je princip. Ne izmisljam vrucu vodu. Nacin na koji sam nacrtao je mozda slican i slike neke sa neta, ali mi nije bila namera da kopiram. Ovako ja vidim kako bi trebalo da izgleda. I tamo sam dao neke sugestije a ovde sam samo to i pojasnio. Pozzzzzzzz :good:
-
Kapetane gde ima da se kupi ta spravica
ja sam uzeo u grosu dok su bili u Novom Sadu a verovanto imas kod buse2 ili u Beomarine , zovi svo troje i vidi koje su cene i pritisci koje daje ne valja mnogo jak sa slavinu ili mnogo slab za tus ...
ja sam ovu jacu 500 litara na sat prikacio na 20 metara kabla i praznim pomocni sa njom...
Pumpa BLP 500 Vadjenje vode iz camca www.mojaladja.com (http://www.youtube.com/watch?v=Mpevi9KYyb8#)
-
ako mislis na ovu brizgaljku za soferku imas u autoradnjama uzmi najeftiniju e mora sa audija :)
ili na nekom odpadu tu su jos jeftinije ... ako vuces vodu iz reke ... stavi na dno creva neko plastino sito velike povrsine i sve pokrij sa zenskom carapom ... radi ko sat ne zaglavljuje se...
-
Ali moras prvo da ustima povuces vodu i tako svaki put. I ne sme motor da radi dugo jer se pregreje. Imao sam i ja to. Ali ovo je vec ozbiljnije resenje za trajniju upotrebu.
-
Umesto tlačne sklopke može da se za uključenje/isključenje pumpe koristi presostat od veš mašine.
Teško da može presostat koliko ja znam da reaguje na mnogo mali pritisak .
-
Da presostat reaguje na visinu vodenog stuba. On se koristi iza boce u posebnom rezervoaru/boci koja se probuši i na nju nakači presostat preko cevčice. Ta slika nije postavljena.
-
A najbolji i najjeftiniji sistem je pumpa sa ugradjenim presostatom. Inače su to potapajuće pumpe za gorivo u automobilskoj industriji. Pumpa se sama uključuje prilikom otvaranja bilo koje slavine, a sama se i isključuje prilikom zatvaranja iste. Nema nikakve posude koja će biti spremnik za vodu već samo pumpa i creva koja se razvode do potrošača. Pumpa poseduje na usisu filter u vidu mrežice. Cena ovih pumpi se kreće oko 40-50 eura polovna i može se naći na autootpadu. Mnogi tipovi automobila je koriste, a ja znam za Renault 19.
-
A najbolji i najjeftiniji sistem je pumpa sa ugradjenim presostatom. Inače su to potapajuće pumpe za gorivo u automobilskoj industriji. Pumpa se sama uključuje prilikom otvaranja bilo koje slavine, a sama se i isključuje prilikom zatvaranja iste. Nema nikakve posude koja će biti spremnik za vodu već samo pumpa i creva koja se razvode do potrošača. Pumpa poseduje na usisu filter u vidu mrežice. Cena ovih pumpi se kreće oko 40-50 eura polovna i može se naći na autootpadu. Mnogi tipovi automobila je koriste, a ja znam za Renault 19.
Da li je neko probao u radu, zato sto je mozda voda ne podmazuje kao gorivo. Ne znam ali moguce da ce zardjati od vode treba probati...
-
Marke, dokle god je u vodi neće joj ništa biti. Ne sme samo da ostane na suvom ni sat vremena. Koristi je jedan moj drug u vikendici nekoliko godina. Pozzz :good:
-
Ali moras prvo da ustima povuces vodu i tako svaki put. I ne sme motor da radi dugo jer se pregreje. Imao sam i ja to. Ali ovo je vec ozbiljnije resenje za trajniju upotrebu.
Motor od brisaca sam potopio u rezervoar za vodu, ne treba da se povlaci voda jer je potopljen i radi dok treba, tasterom na podu se ukljucuje. Posto je potopljen ne greje se izbacivao sam 25 litara vode bez prekidanja.
-
Marke, prednost ovoga je sto ti ne treba prekidač već se sama isključuje/uključuje odvrtanjem slavine, i ne trebaju ti nigde prekidači. Znači i vodo kotlić kad pusti vodu sama se uključuje a kad se ventil zatvori motor staje bez dodatnih mikroprekidača. A može da radi satima bez prekida jer se hladi u okruženju (vodi). Ove današnje pumpe nisu problem kao one prve koje su stajale na kap vode u gorivu. Pozzzz
-
Zorter hvala na savetu, nisam znao kako rade kad pumpaju vodu umesto goriva. Ako su otporne na vodu to je odlicno resenje.
Dobro je sto covek ne mora sve da proba sam, zato je ovaj forum super.
-
Marke, eko dizel i obican dizel nisu isti. Eko dizel nema toliko ulja kao obican dizel a i bezolovni benzin nije tako mastan kao obican (olovni) i kazu majstori da su morali konstruktori preraditi te pumpe da bi mogle da rade. Ukoliko nadjem neku, pokusacu i ja sam da je koristim za bilo sta samo da proverim te tvrdnje, da su upotrebljive za vodu bez problema. A ako ne moze tako onda makar taj presostat moze da se montira na bilo koju pumpu jer je fizicki razdvojen od te pumpe za gorivo. Moze da se odvrne i cevchica koja je povezana na pumpu da se poveze na bilo koju drugu pumpu a napajanje te pumpe se veze preko presostata jer je on samo obican prekidac. Mislim da je ovo lako izvodivo u praksi. Pozzzzzzzzz
-
kontrolor je patentirao i semafor :good:
-
ic se ne razumem u mehaniku ... ali mi nije jasno kako pumpa "zna" da nije benzin vec je voda ?
-
kontrolor je patentirao i semafor :good:
A ti, posto si NOVUS, si postavljao stakla. :yahoo: :dance1: :lol:
-
ic se ne razumem u mehaniku ... ali mi nije jasno kako pumpa "zna" da nije benzin vec je voda ?
A ko je rekao da "zna". Ona gura sve sto je tecno. Ali elementi, ako ostanu suvi, "znaju" kad pocnu da krckaju i shkripe.
-
A ko je rekao da "zna". Ona gura sve sto je tecno. Ali elementi, ako ostanu suvi, "znaju" kad pocnu da krckaju i shkripe.
ubacis pumpu vodoravno usis stavis uspravno i da bude iznad pumpe... znaci nece da izbaci zadnjih 2-3 litra viode u to je to ... nema sanse da ostane bez vode
-
Ne misli se suva bez vode vec bez podmazivanja gorivom lezista osovine. Voda nije masna pa pumpa zariba ako je napravljena da gorivo podmazuje lezajeve.
-
Tačno, pumpa za ulje će zaribati ako njom pumpate benzin, pumpa za benzin će zaribati ako njom pumpate vodu... Nije samo osovina u pitanju. Tu su impeleri, membrane... sve je to napravljeno za odredjenu tečnost.
Meni je pumpa za vadjenje ulja iz motora zaribala kada sam njom pokušao da pretočim benzin :)
To je benzin isprao ulje koje je podmazivalo osovinu i rastvorilo gumu impelera ili dihtunga pa je nabrekla i stegla osovinu. Voda to neće učiniti pumpi za benzin ili naftu.
-
A izvinite na pitanju šta se dešava kod novih pumpi za gorivo kod Comon Rail Diesel motora pritiska do 5 bara, gde gorivo prolazi između rotora i statora, da li i tu može da dođe do toga da pumpa zariba?
-
Ovo je pumpa o kojoj je zorter govorio ja je imam perfektno radi na slavinu odvrnes imas vodu zavrnes pumpa stane. Unjenom poklopcu bijele boje nalazi se ventil kad nabije pritisak sama se iskljuci. Nalazi se u rezervaru za gorivo vozila Renault 19 i nemoze da zahrdja jer su lezajevi i piksne na kojima rotor radi od keramike i grafita, kao kod pumpi kafe aparata evo i par slika da se prepozna ima svoju sitku i moze da povuce vodu nemora biti potopljena u vodu ili gorivo
-
onda mu to dodje kao idealno resenje...
-
U atachmantu mozete videti sistem koji koristi Bane Masulovic