Moja Ladja
E, ovako treba... => Plovila => Temu započeo: dzoni 10, 02, 2010, 22:35:34 posle podne
-
koji camac od aktuelnih mislite da je najbolji izbor na osnovu iskustva?
15-25 konja zbog male potrosnje i mogucnosti brzog stizanja na mesta za pecanje u krugu do 40km....
da kazemo 2-3 coveka u camcu i da uzmemo u obzir stabilnost,brzinu,prostor za pribor...
dunas, primus, bigfut, tajmen, nelt, komander, narval 535,635....
-
NELT
-
Осим визуелно - естетске разлике вјероватно је разлика и у квалитету ових чамаца а рекао бих и у цијени.
Сигуран сам да се и различито понашају на води. Бигфоот сам пробао и она фора са 40 кс је немогућа бар на овом примјерку у Брчком.
Ево неколико фотки чисто да се створи слика модела.
-
Nesto hvale Tajmena,kazu da je dobar odnos cene i kvaliteta,podvozan je,nemam licnog iskustva,vec su to samo price,a po mom misljenju to su samo tepsije,a brzina i stabilnost im zavisi od tezine i povrsine dna.Skroz ravno dno (bez krmenog svanca)ima najbolju stabilnost u stanju mirovanja,ali ga tesko gura slab motor(npr 4ks).Big fut je siri od tajmena u patosu za 5cm,pa je i sporiji,ali i stabilniji,tezi je za 50kg.
-
Pošto sam plovio sa svim čamcima od pomenutih i to sa raznim motorima, ja dajem prednost Tajmenu....Odnos cena-kvalitet....
Ali to je moje lično mišljenje....
inače ja imam alu-čamac i misljenja sam da su aluminijumski najbolji :good:
-
tajmen - 1300e
tajmen sa duplim dnom - 1600e
dunas - 159300 dinara
primus 17 classic - 1600e
standard - 1750e
lux - 1950e
bigfoot - 2000e
commander 18 - 2550e
commander 18 sport - 3550e
-
jel zna neko sta ima u opremu tajman za ovu lovu ?
-
pa ima klimu,abs,esp,navigaciju,sonar,pojasevi za 4 osobe,rolbar,prva pomoć,reflektor,akumulator 55ah,muzika,zvučnici, prikolica,cirada letnja i zimska,kompas,barometar,termometar,motor 20ks......i čini mi se pun rezervoar goriva :yahoo: :yahoo: :yahoo:
-
Ispolac,garnituru stapova za pecanje vise vrsta ribe...
-
a ne mogu se svega setiti kad toliko toga ima.... :taunt:
-
I naravno ona :girl_devil:
-
Koliko vidim po slikama, tu jedino ovaj Narval ima ozbiljno korito (i ozbiljan motor :taunt:), a jedino za njega nemate cenu.
Uz to, izgleda da jedino Narval i Commander nude kakvu-takvu opremu, daljinske komande, itd.
-
pitam zato sto poludim kada vidim da neko kupi camac bez recimo rukohvata i onda kaze pa to je dodatnba oprema... :suicide:
-
malo se šalimo....svi čamci su goli uglavnom...rukohvat nema ni jedan čamac u osnovnoj verziji....to na žalost jeste dodatna oprema...neki čak nemaju ni bitve....
-
na sajmu prosle godine narval 535 je bio sa popustom 5600e u standardnoj opremi(mislim da je tu i konzola i sediste i ograda)
samo plastika bez popusta je bila 4800e
s tim sto za njega verovatno minimum 50 konja
dimenzije 535x190
tezina 350 kg
-
inace je i Neltu i Narvalu sajt nesto knorio
za Dunasa sam zvao premix, kazu da je ovo cena za novi model cije slike ne postoje na sajtu....
bigfut ima opciju za konzolu, na sajtu je cenovnik (prevelik je za atachment)
http://www.motonautikaelko.co.rs/ (http://www.motonautikaelko.co.rs/)
-
Ovom uporedjivanje i ovoj temi nema kraja,jedni će vikati uzmi ovaj drugi uzmi onaj taj je najbolji treći taj je najbolji...i tako do nedogled...
Ovaj izbor isključivo zavisi od tvojih zelja jer razlika u tim čamcima je isljučivo stvar kompromisa prizvođača,ovaj je uži,duži,lakši,brži al nestabilniji onaj drugi je opet kontra od ovog ili za iste performase traži jači motor... i tako u nedogled
Sve je stvar tvog ukusa,svrhe u koje ćeš ga koristiti i naravno financiske moci i najbolje je da odlučiš sam jer će ovo biti samo jos jedna tema sa četvorocifrenim brojem odgovora :aikido: :taunt:
-
Stvar je ukusa ali i REALNE pomoći ako se tako može reći.
Meni se od ponuđenih najviše sviđa Komander 18, zato što ima korito kako sam približno i ja želeo.
Širinu i raspored opet sličnu mom čamcu. Dužina.. he he ista. tj čista slučajnost.
Daklem prošle godine sam sklepao OVO:
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/PECANJE/Varalica%20II/IMG_5933.jpg)
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/PECANJE/Varalica%20II/IMG_9749.jpg)
(http://i238.photobucket.com/albums/ff69/fb_mossi/PECANJE/Varalica%20II/IMH_0040.jpg)
Slike su već viđene mnogo puta.. ali priča i iskustvo su sledeće.
Nijedan Tajmen ne može što i ovaj čamac, tj koliko para toliko muzike.
Ovo moje čudo/čedo, me je izašlo oko 2500e. Bez dodatne opreme!
Motor je 25hp 4 takta.
Kad sam bez tende i sa dvojicom idem oko 41-43km/h.
Potrošnja za moje pojmove extra, do 7L na h. To je OK.
Ali svako opterećenje preko toga ... 25hp ne može da gura kako treba.
Ove zime potrošio sam dodatnih xx sati da skontam, a šta bito trebalo da se vratim na 40km/h ali ovog puta pod punim opterećenjem sve zajedno sa tendom.
Na žalost stvar je dosta pesimistična.. 40hp pokriva 95% situacija, a 100% tek 50hp!
Cene motora, taksi i potrošnje ne vredi ni pominjati.
Vraćamo se na optimizaciju tende i tereta, te ostajemo na 25hp.
Pozdrav i puno sreće u izboru čamca!
:drinks:
-
ma moja ideja je bila da korisnici ovih camaca kazu o njihovim prednostima i manama, a kapiram da se dosta ljudi interesuje za slicnu varijantu
-
Ideja je jedno, iskustvo drugo.
A principi (teorija i praksa o plovnosti) nešto sasvim treće.
Naravno da treba da vlasnici ponudjenih čamaca pohvale ili pokude svoj izbor.
Ali dok se svi oni ne jave... puno će vode proteći, a neće baš ni svi istinu kazati!
Tako da će biti po onoj: Use i u svoje kljuse.
Zato ipak malo bolje prostudiraj principe, budžet i ono što imaš u opisu tekstova, pa makar kakvi oni bili!
:drinks:
-
ma meni se cini commander najblizi onome sto mi treba, a generalno mi se svidja i aluminijum
na oko oni camci iz Djene mi deluju najzanimljivije, sa blagim v koritom....
http://www.djenaship.com/camcizaribolov2.php (http://www.djenaship.com/camcizaribolov2.php)
-
Evo još malo pomoći, ako ne smeta.
Kolega je napravio čamac Al od 2mm ceo, 125cm taban, 6mm dugačak, sa velikom pramčanom palubom i 2 krmene komore.
Ima Hondu 20hp i mislim da je što se pecanja tiče napravio posao.
Njegovo dno je skroz ravno, za razliku od moga. Isto se odnosi i na blago V, kao i na Komadera.
Kolegin čamac je izuzetno plovan čak i sa 4 osobe, a Honda 20hp je takođe ekonomičnija od Yamahe 25hp.
Takav čamac u Apatinu (majstor Ach), izađe oko 1500e, možda koji eur više.
Svako odstupanje od ravnog dna, zahtevaće i jači motor.
Osnovni parametri na svim simulatorima plovnosti su sledeći:
1. Dužina vodene linije.
2. Ukupna TEŽINA plovila
3. Broj konja motora (kW)
4. Maksimalni broj obrtaja motora
5. Odnos u menjaču
6. Prečnik i Pitch propelera
Pravljen čamac, ako nije pogođen je samo bespotrebno gubljenje vremena, jer ako si imalo zaljubljenik u čamce trebaće ti barem pola godine da takav čamac napraviš. Tada on više ne košta 1500e, nego mnogo više. Tu cenu NIKAD nećeš dobiti u slučaju da ga želiš prodati.
Kupovni čamac, ima velike šanse da probaš gotov pa su greške u odlučivanju mnogo manje.
A stvar oko izbora se na kraju svodi na budžet.
Pozz.
:drinks:
-
Gledam na "F & H" ove Amere sto pecaju basa,voze alu. camce,siroke,stabilne,brze,udobne,ali ni jedan nema ispod 200 KS.Da bi camac imao ponesto od toga,ali sa slabim motorom potrebno je puno kompromisa.Uslov za udobnu voznju je V korito,ali kao sto kaze"mossi",ne ide sa slabim motorom,pa se tada vrtimo u krug.Ravno dno bez svanca pozadi,kao sto su navedeni camci,su neki kompromis izmedju cuna i glisera,kada idu polako mnogo guraju vodu i oru jer nemaju zadnji svanc,tako da idu sporije od camca sa svancom.Kada izglisiraju idu lepo,ali ako ima i malih talasa,to postaje krajnje neudobno,a pogotovo kada naidje veci talas,mora se skroz usporiti i pramcem ici na talas, kad udari talas u grudni deo koji je ravan,pravi izuzetno jake vibracije.
-
ebiga, da smo malo veca zemlja imali bi dilera za ovo
http://alumacraft.com/jon-boats/mv-1648-ncs.php (http://alumacraft.com/jon-boats/mv-1648-ncs.php)
ovaj mv1648 - 1700 dolara... :good:
-
MV1648NCS MV1648 MV1448 1448
LENGTH 16' 0" 16' 0" 14' 0" 14' 0"
BOTTOM WIDTH 48" 48" 48" 48"
HORSEPOWER-max. 35 HP 35 HP 25 HP 25 HP
CAPACITY 5 persons 5 persons 5 persons 5 persons
HULL-thickness .070" .070" .070" .070"
To su čamci koje sam i sam analizirao pre nego što sam pravio svoj.
Ali su za moje potrebe bili mali.
Čamci su 4,2-4,8m debljina Aluminijuma 1,8mm maksimalne nosivosti do 5 osoba.
Širina u tabanu 120cm.
Cena je extra, ali to nijedan majstor u Srbiji neće/ne može napraviti za te novce u tom kvalitetu!
:nono:
Opet problem.
-
ma naravno....
i meni se taj najvise svideo... evinrude e-tec 30 konja na njega i jasi ga medo...
mozda:
http://www.lombard.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Itemid=62&lang=sr (http://www.lombard.rs/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Itemid=62&lang=sr)
:)
-
Bass čamci sa F&H su sportski čamci koji služe za pecanje.
Jako su teški i jako brzi, idu skoro 100km/h.
Takve čamce ne voze prosečni američki ribolovci, nego profesionalci sa ogromnom sponzorskom podrškom.
To je kao kad bi ja sad kukao što ne wozim Peugeot 207 WRC, gde par amortizera košta koliko ceo 207 u redovnoj prodaji!
Ono što je Dzoni iskopao, je redovan čamčić za rekreativno pecanje.
Ali i njihovi pecaroši su jako pogođeni "krizom", tj poskupljenjem benzina.
Tako da kukaju... a što mi ih žaoooo!
:taunt:
-
mislim da cu definitivno da uzmem Djenin aluminijumski camac od 6 metara ,sirine 1,25 u dnu i 1,75 preko svega,tezine 180 kg,visina 0.65m ,AlMg3,debljina 3mm,Motori do 40ks,optimalno 25ks,brzina45km/h ,cena 2350eura...
gledao sam sve na sajmu ovo mi se cini najbolje za te pare i trajace dok sam ziv....
-
naravno yamaha ide na njega....
-
mislim da cu definitivno da uzmem Djenin aluminijumski camac od 6 metara ,sirine 1,25 u dnu i 1,75 preko svega,tezine 180 kg,visina 0.65m ,AlMg3,debljina 3mm,Motori do 40ks,optimalno 25ks,brzina45km/h ,cena 2350eura...
gledao sam sve na sajmu ovo mi se cini najbolje za te pare i trajace dok sam ziv....
PROFI!
Ja pikirao onaj manji :)
-
Осим визуелно - естетске разлике вјероватно је разлика и у квалитету ових чамаца а рекао бих и у цијени.
Сигуран сам да се и различито понашају на води. Бигфоот сам пробао и она фора са 40 кс је немогућа бар на овом примјерку у Брчком.
Ево неколико фотки чисто да се створи слика модела.
Koja fora s 40KS Profa?
-
u vezi tog djeninog camca....
Al se uvek stavlja dosta deblje nego lim... a on ga stavio kao lim 3mm ... aj mogao bi neko ko se razume da kaze da li je to ok ili nije
-
Kapetane ja se ne razumem ali cu ti sutra pokazati alu kabinasa od lima 3mm starog oko 25 godina!Covek plovi svuda i puno i nikakvih problema nije imao sa limom!
-
Kap.video si onaj remorker,kad smo bili na stenci posle sajma,e tom liku sam napravio siklju od Al 5.5x1.2 u tabanu debljina lima svuda 2,5mm ,pre 15 godina i jos plovi
-
AlMg legura Aluminijuma i Magnezijuma 3%, je jako kao čelik!
Moj taban je od 3mm, a Djena se opredelio za 3mm verovatno zbog lakšeg varenja, da mu se manje vitoperi lim.
Inače u drugoj vožnji sam imao incident kad sam bio ubedjen da sam probušio dno na pramcu.
Uleteo sam pramčano u velike talase pri brzini oko 40km/h, sidro (pakna od 13kg) na užetu od 50cm se kao klatno 2 puta zabilo u dno čamca odole! Mislio sam da je rupa kao pesnica.
Stao sam, sagnuo se preko pramca i imao šta da vidim.
Dva čvrka, kao da je udareno malim čekićem.
Praktično bez oštećenja!
:dance: :yahoo:
13kg x ugaona brzina na kanapu, pri brzini od 40km/h deluje strašno!
I jeste strašno, legirani aluminijum je STRAŠNO jak!
Ali i krt, pa zna da puca od vibracija i loših varova!
Tako da sve se svodi na majstora!
-
Tacno je da ako se ne izvrsi adekvatan odabir dodatnog materijala,metoda zavarivanja i stanja osnovnog materijala moze doci do krtog loma usled vibracija i udaraca.Najvaznija osobina materijala u brodogradnji je zilavost,a preokret u proracunima osobina masinskih materijala je nastao posle potonuca Titanika,tj materijal mora da pretrpi i ublazi udarac,bude fleksibilan i ne dozvoli da dodje do loma.
Osobine materijala u masinstvu se odredjuju ispitivanjem uzoraka,pa se tacno definise zatezna cvrstoca,napon tecenja,izduzenje,tvrdoca,...
Sto se tice Aluminijuma,definisane su osobine u proizvodnom stanju legure i nakon odredjenog tretmana,pa u zavisnosti za sta se primenjuje trazi se i odredjeni kvalitet.
Isto tako su definisane osobine zavarenog spoja,posto mu se ne mogu naknadno menjati mehanicke osobine,dodatni materijal se legira elementima koji ce zavareni spoj pribliziti mehanickim osobinama osnovnog materijala,pa se cesto za zavarivanje Al legura koriste dodatni materijali koji su razlicitog hemijskog sastava od osnovnog materijala.
Postoji jos problema kod zavarivanja AlMg.legura koje se mogu prevazici(poroznost,tople prsline...),a o svemu tome brine tehnolog,a ne majstor.
Gledao sam camce na sajmu,lepo izgledaju,ali je cena visoka,ali me cudi izjava vlasnika da se camci mogu i ne moraju farbati.Aluminijum je otporan na atmosferske uticaje,ali mu se otpornost prema koroziji smanjuje pri uticaju agresivne sredine(razlicita PH vrednost vode i povecana kiselost usled dejstva mikroorganizama),pa se podvodni delovi moraju farbati.
-
Kap.video si onaj remorker,kad smo bili na stenci posle sajma,e tom liku sam napravio siklju od Al 5.5x1.2 u tabanu debljina lima svuda 2,5mm ,pre 15 godina i jos plovi
Banetov camac? :)
Sto se farbanja tice,ja sam za to da se zafarba samo podvodni deo sa odgovarajucim prajmerom i antialginom,a posle po zelji i potrebi....
Sto se Djene tice,covek je za sada skroz fer :good:
-
Problem sa farbanjem je što je ono ako se radi kvalitetno, jako skupo.
Tako da se većina opredeljuje da farba samo podvodni deo.
A i njega ofarbaju loše. :suicide:
Da se vratimo na temu.
-
E sad,mak na konac...
Rekao bih da je hempel za aluminijum sasvim ok,kao i isti anti algin za aluminijum,mislim da nece biti problema.
A oko cene,pa rekao bih da i nije bas jeftino... :diablo:
-
Kap.video si onaj remorker,kad smo bili na stenci posle sajma,e tom liku sam napravio siklju od Al 5.5x1.2 u tabanu debljina lima svuda 2,5mm ,pre 15 godina i jos plovi
Banetov camac? :)
da ,Banetov
-
Odlican je :good:
-
AlMg legura Aluminijuma i Magnezijuma 3%, je jako kao čelik!
Moj taban je od 3mm, a Djena se opredelio za 3mm verovatno zbog lakšeg varenja, da mu se manje vitoperi lim.
Inače u drugoj vožnji sam imao incident kad sam bio ubedjen da sam probušio dno na pramcu.
Uleteo sam pramčano u velike talase pri brzini oko 40km/h, sidro (pakna od 13kg) na užetu od 50cm se kao klatno 2 puta zabilo u dno čamca odole! Mislio sam da je rupa kao pesnica.
Stao sam, sagnuo se preko pramca i imao šta da vidim.
Dva čvrka, kao da je udareno malim čekićem.
Praktično bez oštećenja!
:dance: :yahoo:
13kg x ugaona brzina na kanapu, pri brzini od 40km/h deluje strašno!
I jeste strašno, legirani aluminijum je STRAŠNO jak!
Ali i krt, pa zna da puca od vibracija i loših varova!
Tako da sve se svodi na majstora!
Ima i tu rešenje,a to je nitovan čamac :good:
-
sve plasticne koje si naveo sam isprobao...tajmen je nabolji sto se tice ulozenog i dobivenog i sto se tice manjih motora....
a isto tako imam al u 5 metara s 30 ks zbog istih stvari kao sto treba i tebi....s selvom 30 ks na njemu, potrosnja u ekonomiku , znaci putna brzina oko 35 km/h je oko 7 litara s malim izmjenama elisa i kuteva....sam nizvodu sat idem i na 6 litara ako nisam jako natovaren....