Moja Ladja

E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Honda => Temu započeo: Vuk 09, 02, 2010, 19:53:37 posle podne

Naslov: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Vuk 09, 02, 2010, 19:53:37 posle podne
Zdravo drustvo, plovi li se?
Eto mozda pazarim/mo jednu hondu 7.5 ks ser.br 1703536. Zna li neko koje je godiste motor i ima li dostupnih delova? Danas sam je gledao i ako se ne varam, a mislim da ne, kao da ima benzina u ulju ( vrlo retko s obzirom na spoljnju temperaturu i oseti se miris benzina) i curi ulje oko donje svecice :this:. Veci problem je sto taj motor stoji na brodicu od kad ja znam za sebe. Ko zna da li je ikad konzervirana ili ne daj boze promenjeno ulje u menjacu. Drnda je tamo neki koji nije ni vlasnik brodica nego samo korisnik. Ako je problem benzina u ulju pocepana membrabna goriva onda nije problem da se to sanira, ako je nesto drugo onda :suicide: Ako neko nesto zna o ovom motoru neka napise koju, da ne pominjem da se kupuje u kompletu sa manjim brodicem i bice malo vise vlasnika  :drinks: Pozdrav od Vuka!

ps. Ako hocete slike motora nece biti problem da ih okacim.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: power70 09, 02, 2010, 21:49:51 posle podne
Naravno da mogu slike!
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 09, 02, 2010, 22:04:39 posle podne
Ako mesa benzin u ulje jedino moze biti kao sto si i sam zakljucio do Ac pumpe,jedino tu dolaze blizu jednom drugom :good:
Ili u manjoj mogucoj verovatnoci da je motor stalno vozen pod saugom pa hoce da visak nesagorelog benzina scedi (prodje)niz karike do kartera,al to bi se vec videlo da baca i ziv benzin kroz auspuh i u vodu i masti jako svecice
Posto si vec rekao da masti na donjoj svecici moze biti da nesto nije recimo u redu sa tom bombinom(ako ih ima dve??) pa nema dobru iskru,redovnu ili sta vec... i eto ti loseg i nepotpunog sagorevanja u tom cilindru i eto zivog benzina u karteru
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Vuk 09, 02, 2010, 23:09:15 posle podne
Hvala vam što ste se ukljucili u temu! Slike će da budu samo sutra  :) Što se tiče bobine moram je prvo proveriti, a i tajno ću proveriti kompresiju motora pre nego se sa sastanem sa vlasnikom čisto da znam ne ćemu sam. Da li je vožen pod saugom ili ne, ne znam ali može biti jer sam rekao da ga koristi tamo neki lik koji predpostavljam nema pojma o motorima i koji samo koristi brodić da bi izvadio ribu iz mreze, lovokredica! Nego niste mi rekli, pre nego nazovem servis, ima li dostupnih delova za taj motor s obzirom da je star?
Ajde da još kažem brodić tj. više neki kabinaš od jedno 7x1.8 sa hondom 7.5ks i tomos 4sk staje 2500 eur. Realno mislim da nije previše čak šta više nigde na berzi ne postoji cena od 2500 eur za tako nešto što lično smatram da je vrlo povoljno.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 10, 02, 2010, 00:29:14 pre podne
Samo ti izmeri kompresiju i rece ti sve,moguce i da je na tom donjem cilindru losija ili pukla karika pa ga i zbog toga masti a onda je spreman za generalnu ili bar osvezavanje
Loše je kad motor tako svako njaka a onda se to obicno i neodrzava,svako vice nije taj motor moj nek ga odrzava čiji je i obrnuto i lako takav motor moze biti i losa kupovina a i nemora da znaci,sve je stvar sreće!!!
Znas i sam kao kako je kupovina bilo kakvog auta,motora ili bilo čega drugog polovnog"mačka u dzaku",pa kako ubodeš
Najbolje ti njega ako mozes spakuj pa kod nekog majstora na pregled ipak ćeti on najvise pomoći nego mi ovako preko tastature...
Ima ovde dosta na forumu vlasnika takvih nekih Hondica pa valjda ceti se neki javiti i uputiti oko delova,odrzavanje,kojeg majstora...
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: taurus021 11, 02, 2010, 20:41:39 posle podne
      Vlasnik sam takvog motora HONDA 7.5 mogu samo reci da je motor odlican i vrlo pouzdan posto se radi o cetvorotaktnom motoru koji vrlo stabilno i lepo radi,samo ako se redovno odrzava.U smislu odrzavanja nije zahtevan, redovna zamena ulja i svecica svaku sezonu.Ja sam moj nosio u servis kod Vlade u Futog gde je zamenio par dihtunga na karburatoru opro karburator i zamenio kais.Sve delove imas u servisima u Srbiji.



Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Vuk 11, 02, 2010, 21:54:48 posle podne
taurus021 hvala na odgovoru. Mislio sam da zovnem Vladu da ga pitam. Sad mi je malo lakse.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: namcor 11, 02, 2010, 23:41:25 posle podne
i ja sam vlasnik honde 7,5 izuzetan motor ,evo moje i skustvo sa ujem za motor, tip koji ga je uvezao iz švajcarske od kog sam ga kupio je sipao merkuri uljue za motor ali ga je motor prilično trošio otprilke na dva sata vožnje skino bi pojednu crtu na meračuna ,na forumu sam pitao za iskustva sa tim motorom zoki novus je rekao da on u njegov sipa motulovo ulje, sipao sam i ja u moju hondu koja je potpuno prerstala da troši ulje , posle sipanja motula  motor je radio je oko 25 sati ulje stoji na meraču kao prvi dan kad je sipano ,
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 11, 02, 2010, 23:51:25 posle podne
Eto male cake koje zivot znače :good:
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Vuk 12, 02, 2010, 17:45:34 posle podne
Ok hvala na informacijama. Nego da pitam vas koji je imate ako znate koliki je stepen kompresije čisto da znam kad je budem kontrolisao? Na vasim slikama vidim da nemate komande gasa i komande volana. Na ovom motoru je bukvalno to nabudzeno i radi jako, jako loše. Ima kutiju komandi i treba da budes majstor da ubodes u ler ili brzinu. Ako nema original onda moram i ja nešto nabudzite ali da radi kako treba. Video sam da je neko na mercury 9.9 uradio isto i ispalo je dosta dobro. Slicno je nesto uradjeno i na ovom motoru samo sto sve, bukvalno sve ima lufta tako da se sajle i kutija gasa mora zameniti.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: namcor 12, 02, 2010, 18:21:19 posle podne
slikaj pa baci na forum da vidimo na čega to liči ,ja sam kupio komande za moju hondu  univerzalne ,ne bi trebalo da bude problem da se ugrade
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 12, 02, 2010, 19:34:52 posle podne
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=426.0 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=426.0)

Evo teme za daljinsku komandu
Tu sam ja vec stavljao slike kako je stara Evinrude komanda napasovana na merkury5,budz jeste ali je jednostavna i izvrsno i precizno radi, na taj "sistem" sam i daljinski gurao i malog Evinrude6 i tomosa4 a ni jedan nije imao predvidjeno za daljinsku :good:
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: taurus021 12, 02, 2010, 20:52:52 posle podne
      Ja posedujem komande za daljinsko upravljanje za hondu, i ove godine planiram da ih montiram.Na sam motor prilikom skidanja rucice gasa montira se metalni dodatak koji drzi i fiksira sajlu za gas i sajlu za brzine. To ti je najbitnije.
Rucku za gas i menjanje brzina, mozes staviti skoro sve tipove sa ovim dodatkom.Ovih dana cu ti slikati taj metalni i poslati slike,pa ako ti bude od pomoci,dogovoricemo se da dodjes da uzmes mere. :good:
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 20, 09, 2011, 13:54:30 posle podne
Trazio sam na forumu i mislim da nema nigde procedura za rucno "hladno" i "toplo" startovanje 4T vanbrodskog motora.

Mene zanima konkretno start  vanbrodskog Honda BF75L. Postoje razna usmena uputstva. Naravno razlicita :) A ja sam, priznajem,  pocetnikk u ovome...
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 20, 09, 2011, 14:16:14 posle podne
Hladan start-proveris dali ti je menjac u neutralnom,das malo gasa,napumpas gorivo na pumpici,povuces saug i zaverglas,cim upali vratis saug

Topao start-menjac u neutralno,malo gasa i samo zaverglas

slika ce ti sve reci :good:
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 20, 09, 2011, 15:31:52 posle podne
Kod toplog starta ne treba pumpati gorivo? I sta se smatra topli start - posle kolko vremena od stopiranja motora?

I da: sta raditi kad nece da startuje :) ? Udavi ja al moram. Nemam iskustva sa 4T a i ne poznajem nikog strucnog za to...
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: limunardo 22, 11, 2012, 16:32:38 posle podne
Postovanje svima, pazario sam Honda BF75 pa me zanima da li neko zna kako preko serijskog broja motora saznati koje je godiste penta, i da li se to uopste moze saznati iz tog broja a ako ne kako mu doci do godine prozivodnje ?

Hvala unapred drugari  sajkaca
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: deda 22, 11, 2012, 16:58:50 posle podne
Probaj ovde!! Register your engine .

http://marine.honda.com/owners (http://marine.honda.com/owners)
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: limunardo 22, 11, 2012, 20:56:58 posle podne
Video sam to ali to je za motore starije od 2000god (Product purchase date must be no earlier than year 2000.)

 no125
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: djera1 23, 11, 2012, 01:43:05 pre podne
Otome je pisao nas clan Ljepoja . Pogledaj temu Servis Ljepoja/Honda Marine tu ces naci sta te zanima.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: limunardo 24, 11, 2012, 22:02:16 posle podne
I to sam video ali i tu je u pitanju racunanje od 1997god. pa na ovamo, a moj model je napravljen u periodu od 88-94 ;-)
i serijski broj sadrzi 7 cifara bez slova ?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: ljepoja 26, 11, 2012, 00:10:55 pre podne
Postovanje svima, pazario sam Honda BF75 pa me zanima da li neko zna kako preko serijskog broja motora saznati koje je godiste penta, i da li se to uopste moze saznati iz tog broja a ako ne kako mu doci do godine prozivodnje ?

Hvala unapred drugari  sajkaca

jako je dugacko da bih pisao tamo u rubrici,posaljite mi broj u inbox pa cu vam poslati godiste
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 31, 12, 2012, 09:12:49 pre podne
Moze li neko strucno da mi odgovori kakva je procedura kada se penta iz naslova startuje na niskoj temperaturi. Oko 0C....

Naime startuje dobro ali joj je izgleda potreban neki rezim zagrevanja, turiranja...  Juce sam se namucio 15-ak minuta. Nameravao malo da odradi u leru posto je nisam palio  skoro 2 meseca. Startujem sa saugom i stalno mi se gasila kad spustim broj obrataja. Prosle zime sam je, i po onom ledu, preventivno palio i nije imala tih problema.

Do sada je evo 1,5 godinu perfektno radila. Jeste da izgeda mora da se zagreje dobro pre voznje.

Sta bi mogao da bude uzrok ovom gasenju u leru?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: gile69 31, 12, 2012, 13:02:44 posle podne
Pogledaj kakve su svecice i zimi ler mora da bude veci ili dodaj gas prilikom startovanja. upavusi
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: packe 31, 12, 2012, 17:38:14 posle podne
svecice karburator ako je sve ok klasicna procedura drukalica cok i pali posle par sekundi vrati cok ako na rucici gasa pise start zakreni gas na start po tvojoj prici sve lici na ler diznu na karburatoru prljavstina ili voda   ok
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 31, 12, 2012, 18:47:31 posle podne
Hvala. Pogledacu karburator i svecice. Mada karburator nisma nikad otvarao. kako se otvara ? Da se nesto ne razdesi u karburatoru?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: packe 31, 12, 2012, 19:10:57 posle podne
ovako se cisti karbon na  Mercury  Yamaha  8hp  za hondu nemogu da nadjem        How to clean a carburetor on an 8hp Mercury outboard engine (http://www.youtube.com/watch?v=Y_xFQwtvtj8#ws)
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: gile69 31, 12, 2012, 20:06:34 posle podne
Na karburatoru je sraf , on je cetvorougaoni , kada ga odsrafis  izadje gorivo iz njega.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 01, 01, 2013, 20:34:49 posle podne
Aha. Vidim. I jel moze tu i sav sadrzaj (talog, prlajvstina) da izadje? I kako  mogu fizicki da ocistim eventualnu prljavstinu iz njega?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: ljepoja 08, 01, 2013, 16:31:20 posle podne
Moras skinuti karburator sa motora i skroz rasklopiti,kad kazem skroz znaci da odvrnes sve i jedan sraf koji se moze odvrnuti sa njega,da bi ga fizicki ocistio,imas na ovom snimku prikazano od prilike kako se to radi,sprej imas da kupis u bilo kojoj prodavnici auto delova. Pre nego sto poodvrces sve srafove proveri na koliko ti je sraf za smesu
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 21, 01, 2013, 15:29:36 posle podne
Treba mi jedan savet: sta li moze da bude kada penta upali lepo ali kada se doda gas motor se ugusi i ugasi. Pogledao sam svecice i odvrnuo onaj cetvrtasti sraf sa karburatora ne bi li video ima li sta zaostalo u karburatoru - sve izgleda uredno i cisto. Pali bez problema i po nekolko puta i radi na niskom broju obrataja a onda se ugasi. Kao da nema vise goriva ( a proverio sam gorivo dolazi).

Da li mozda uzrok moze da bude gorivo koje stoji 5 meseci :) u rezervoaru?

Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: budens72 21, 01, 2013, 15:51:59 posle podne
može da bude zapušena neka dizna....
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Zoran Marinković 21, 01, 2013, 21:13:58 posle podne
 umnik

Proveri da nije nizak nivo goriva u lončetu. Na leru mu ne treba puno goriva pa radi fino. Ako je nizak nivo bude previše sromašna smeša za veće obrtaje
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 22, 01, 2013, 07:45:05 pre podne
Nisam nista dirao nivo goriva. A to me zeza od zime (od Nove godine). Kako se proveravaju dizne (gde se nalaze)? I nivo gde se gleda? (ako nije komplikovano...)
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: djbtea 22, 01, 2013, 11:19:11 pre podne
Moram da se ukljucim u diskusiju tvog problema.Postoje ljudi koji kao laici zaista mogu mnoge stvari resiti kao profi maistori,medju tim mali je to broj takvih ljudi,pa ti prijatelju iskreno preporucujem da bez obzira na sve okolnosti koje nas okruzuju u ovom trenutku servisiras motor kod nekog dobrog servisera.Da je Yanaha u pitanju znao bih koga da ti preporucim ali ovako pitaj za dobrog servisera tvog motora,mani se coravog posla sto kaze nas narod   114 k5
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 22, 01, 2013, 11:55:21 pre podne
Slazem se. Ne bezim ja od servisa - svestan sam svojih mogucnosti. Mada jos nisam odlucio u koji servis. Najvise bih voleo da ima lokalni servis... Nego - trebace mi penta ovih dana ako Sava naraste u Sapcu do +385cm pa da vratim splav koji stoji na suvom od dec 2011.g.

I jos jedna cinjenica: svako bi morao zna osnovne stvari oko otklanajanja problema na penti. Sta ako nam stane penta 100 km od kuce?

Bas sam i hteo da otvorim jednu temu: Kako (od koga) ili iz cega nauciti osnovne stvari funkcionisanja vanbrodskih motora i otklanjanja jednostavnih zastoja?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 22, 01, 2013, 14:25:31 posle podne
(http://img228.imageshack.us/img228/5452/dsc0028mpi.jpg)


E ovako...

Saraf oznacen crvenim to ti je dizna
Probaj nju odvrnuti,izvaditi i dobro izduvati ili procackati sa nekom licnom
Ja sam letos imao dosta problema sa losim-prljavim gorivom i motor je stuckao,gasio se i mal mal pa sam je morao cesto produvavati
To je verovatno slucaj  i kod tebe

Zelenim oznaceno to ti je saraf za regulisanje smese ili da ti kazem potrosnje he he he

Smesu ces najlakse nastelovati ako saraf  zavrnes do kraja skroz,onda ga odvrni 2,3 kruga, upali motor nek radi(naravno u vodi :) ) i ubaci  motor u brzinu,motor ce dobiti opterecenje kad zavrti elisu i osetice se pad obrtaja, e sad malo jos zavrci-odvrci saraf dok ta razlika u obrtajima pri ukljucivanju u brzinu nebude bila sto manja,to bih teoretski znacilo da motor ima najbolju smese i i ma najvise snage,a pravi odnos smese ces videti na vodi tj eksploataciji kad budes video koliko ti trosi,ako primetis da ti potrosnja prelazi1.5-1.8l digni kapu zavrni recimo taj saraf za 1/3kruga i opet prati potrosnju,ili suprotnoi ako vidis da motor nema snage da "udje"u velike obrtaje malo mu taj saraf odvrni... i tako dok ne budes zadovalaljan

Plavim oznaceno,to je ventil za ispustanje benzina iz lonceta koji manje-vise neces imati potrebu da cesto diras,predsezonu ispusti staro gorivo,zavrni ventil napumpaj sveze i teraj

Staro gorivo moze da ima dosta veliki udeo u radu motora,tako da bih ti savetovao da uzmes "svez" benzin,a ovog starog ako imas vise ne bacaj nego ga polako usezoni mesaj sa svezim i potrosice se tj  proguta ce ga motor

Ali moj savet bih ti bio kao sto kazem Lepoja odnesi ga negde lepo  u servis neka lepo rasture karburator u najsitniji deo,lepo srede i nasteluju sve i bices miran a ovo sto sam ti ja pisao neka ti sluzi da znas nesto ako ti se bas desi "na pola dunava"

Ako nesto zapne,pitaj slobodno  114
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 22, 01, 2013, 14:47:49 posle podne
E hvala Darkobp. Na ovakav sam odgovor cekao:) Sad cu da odstampam ovaj tvoj odgovor i da ga drzim na camcu. :)
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: haklberisojer 24, 01, 2013, 07:39:11 pre podne
Kupio sam sveze gorivo (istocio staro iz rezervoara) i penta radi radi kao pre - stabilno i snazno. Prvozan i jedan krug do starog mosta...

Eto, mozda nekom zatreba i ovo moje iskustvo. Svakako: hvala svima!
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: limunardo 26, 01, 2013, 11:56:15 pre podne
Evo i mog skromnog doprinosa a po pitanju godista nasih ljubimaca.  sajkaca

http://imageshack.us/f/547/history1.jpg (http://imageshack.us/f/547/history1.jpg)

pozzz
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Whitesnake 09, 03, 2013, 20:43:40 posle podne
Ako nekoga interesuje ,mogu mu poslati preko mejla service repair manual za Hondu BF75 (7.5hp).... 
                                                                                                                                               
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 10, 03, 2013, 11:11:10 pre podne
Hvala unapred!.... 114

moj mail je u profilu

poslao email... k5
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Whitesnake 10, 03, 2013, 11:49:52 pre podne
Ljubo,posalji mi tvoj email jer ga ne vidim u tvom profilu moj je :vekecki@gmail.com
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: limunardo 21, 04, 2013, 23:06:30 posle podne
Ljudi, moze li jedno pitanjce :
Kao sto sam naveo u gornjem delu rasprave na ovu temu, jesenas sam kupio ovu pentu iz naslova.
E sad, posto je vreme porinjavanja camaca htedoh da je stavim u promet ali bih voleo a i to su mi mnogi preporucivali da uradim servis.
Zvao sam jednog servisera iz ns-a i on mi je rekao da je servisiranje Promena ulja "gore" i "dole" ciscenje karburatora i stelovanje i kao malo pretresanje masine u grubo 50-ak evra kaze samo je uljje specijalno 10e.
Sad, zanima me posto moram da kupujem i rezervoar (i tu cu da se izkezacim 40-50e za polovni + moram da uplatim clanarinu i vez za ovu godinu) da li postoji mogucnost da se to servisiranje odradi kod kuce i da li se to preporucuje nekome ko nema bas nesto mnogo iskustva oko cetvorotaktnih  penti ali ima oko mehanike i MZ motora :)
Ili da li znate nekog pouzdanog iz okoline Ns-a ko bi to mozda uradio za jeftinije novce ili.... sta ciniti, znam da nije neka kinta ali trenutno sam dekintiran a tako bih isplovio :)
E da jel se servisi ovkvog tipa i obima radi na pocetku svake sezone i ima li potrebe na kraju sezone za konzervaciom i dekonzervaciom cetvorotaktne pente ?

Nadam se da vas nisam smorio ... hvala vam unapred drugari  k5
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 21, 04, 2013, 23:14:58 posle podne
Ako penta dobro fercera i i spravna je samo ulje promeni u motoru i teraj,nikakva prckanja oko karburatora i stelovanja,kupi 1l nekog kvalitetnijeg ulja za 4t vanbrodske motore sam promeni i bezi na vodu  thumbup

odvrni malo saraf dole na peti motora da pusti kapljicu ulja da vidis da nije slucajno usla voda kroz semering u menjac,ako je sve u redu zavrni i nediraj nista,nece joj nista biti ako ne promenis ulje u menjace(jedino ako bar neparavis neke ogromne moto sate sa njom),ni u autu ga ne menjas svake godine zar ne??
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Kapetan 21, 04, 2013, 23:22:46 posle podne
kao sto Darko kaze i ne beri brigu ... ja sa nikakvim znanjem iz mehanike i motora vec tri godine menjam ulje uspesno ...
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Whitesnake 22, 04, 2013, 18:59:25 posle podne
Ako se ne varam ja sam ti vec poslao service repair za taj motor.Motor je vrlo jednostavan za popravke i odrzavanje i napravljen je da traje.Ja sam zimus kupio takav i mada je vlasnik rekao da je ulje u motoru novo ja sam primetio da ga ima previse i da je malo redje.. pa sam zakljucio da propusta membrana na pumpi.Prema tome....moja preporuka ti je da posto motor ne poznajes uradis mali servis ili pregled kako god vec...ja sam to uradio ovako:
  1.Zamenio ulje u motoru ali tek posto sam zamenuo membranu pumpe goriva ....jer sam morao(ja sam kupio obicno auto ulje ELF 10-40 polusintetik)
  2. svecice su bile nove pa sam ih samo ocistio i prekontrolisao zazor na istim
  3. prekontrolisao sam stanje zubcastog kaisa tj da li je ostecen,ispucan,to se vidi..(ako je ispravan ne dirati ili citaj NE BACAJ pare)
  4.prekontrolisao i prestelovao ventile....usisne 0.06- izduvne 0.10 mm
  5.proverio stanje impelera i posto su sva krilca bila  ok i nigde nema tragove pucanja itd ostavio ga da trci jos...pri skidanju obrati paznju da ti se osovina na kojoj je impeler ne izvuce zajedno sa pogonskom osovinom iz donjeg dela jer ces morati da rasturas petu da bi vratio konusni zubcanik u njoj na mesto  (srafove kucista impelera namazao sa tovat mascu da ne rdjaju i pritezati ih vrlo osecajno jer je kuciste pete od neke legure aluminijuma pa da ne proklize)i kada vracas petu pored pogonske osovine obrati paznju i da pravilno spojis i cev za vodu
  6. proverio ulje u peti (da nije usla voda jer onda mora da se zamene oba semeringa ...jedan ispod impelera a drugi kod elise jer ne znas koji je)
  7.proverio stift na elisi podmazao osovinu sa tovat mascu zamenuo rascepku na zavrtnju elise(hoce da rdjaju i da puknu pa moze elisa da se izgubi)
  8.ocistio karburator tj lonce je bilo zacudjujuce cisto nego glavna dizna je bila zapusena pa sam je samo produvao
  9.stavio sam je u bure i upalio da vidim kako radi,kako baca vodu kroz kontrolnu rupu hladjenja  i da li joj je termostat ispravan jer ako samo izbacuje paru ili je crkao termostat ili impeler(ne ubacuj u brzinu kao ja  ha jer mi je izbacila pola vode iz bureta stri ili skini elisu pa probaj)
  10.prestelovao karburator ako se to i moze nazvati stelovanjem(vrlo prosto... dva srafa ..jedan za ler i drugi za vazduh tj smesu)
  sto se tice paljenja ako su platine treba ih pregledati i prestelovati ili zameniti ako su ostecene ,a ako je CDI kao kod mene... to ili radi ili ne i to nema sta da diras
 i to je to...e sad ja sam mehanicar i mada nikada nisam imao Hondin motor nije mi problem uz "Service Workshop manual" da je odrzavam pa prema tome ako ti iole bilo kakvi motori i njihov princip rada nisu strani ili ako imas prijatelja koji se malo bolje razume u motore...za ovaj motor ne bi trebao da bacas pare po servisima
   Pozdrav!

 
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: limunardo 24, 04, 2013, 19:18:35 posle podne
Da tako je, meni si poslo, u medjuvremenu sam bio kod jednog servisera koji je servisirao moju hondu dok je bila kod predhodnog vlasnika i on je konstatovao a kako mi je i prodavac jesenas rekao da je servis odradjen neposredno pre nego ce ga meni prdati (motor) tako da je serviser samo dijegnostikovao da je hondica odlicna i da je teram na vodu   kgk

Hvala drugari na ogovorima a pogotovo Whitesnake-u na iscrpnom objasnjenu, to cu da primenim u praksi na jesen kada se zavrsi sezona  6589
Hvala vam svima ljudi idem sad da se spremama za isplovljavanje  harm
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: shomysss 08, 07, 2013, 21:48:40 posle podne
Koje ulje da sipam u cizmu?Imam obicno SAE 90 ali vidim u upustvu da preporucuju SAE 90 za vanbrodske motore koja je razlika?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: marke 09, 07, 2013, 15:59:41 posle podne
Razlika je u ceni. lol
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: shomysss 09, 07, 2013, 16:06:10 posle podne
Realno jel postoji neka razlika :)?
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 22, 07, 2014, 21:25:30 posle podne
  1.Zamenio ulje u motoru ali tek posto sam zamenuo membranu pumpe goriva ....

Gde bih mogao da nabavim tu mebranu?
Sumnjam da mi je pumpa oslabila jer kada padne nivo goriva u kanti na 5-6 l onda Honda hoće iz cista mira da se ugasi. Napumpam gorivo, ona upali i ide neko vreme pa se opet ugasi. Kada je nivo goriva u kanti preko 6l (inače je kanta od 22l) onda radi normalno.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 24, 01, 2015, 23:32:56 posle podne
  5.proverio stanje impelera i posto su sva krilca bila  ok i nigde nema tragove pucanja itd ostavio ga da trci jos...pri skidanju obrati paznju da ti se osovina na kojoj je impeler ne izvuce zajedno sa pogonskom osovinom iz donjeg dela jer ces morati da rasturas petu da bi vratio konusni zubcanik u njoj na mesto  (srafove kucista impelera namazao sa tovat mascu da ne rdjaju i pritezati ih vrlo osecajno jer je kuciste pete od neke legure aluminijuma pa da ne proklize)i kada vracas petu pored pogonske osovine obrati paznju i da pravilno spojis i cev za vodu

E ovde sam zapeo. Proverim ulje u peti, ono belo i gusto kao puding pa zaključim da su otišli semerinzi. Rešim da ja to probam da opravim a ujedno i da prekontrolišem impeler, odvrnem sve šrafove na kavitacionoj ploči ali sklop neće da siđe, vidim da mu neda osovina za menjanje brzina pa nju odkačim gore kod ručice. Krene taj sklop da se odvaja od noge zajedno sa tom osovinom i posle 4-5 cm zapne na prolasku kroz donji kanal na telu noge (jer ima glavu na vrhu za kačenje ručice) i ni makac. Vidim kućište impelera, odvrnem šrafove lako (nisu zapekli) ali sad mi nije jasno kako dalje, mislio sam da peta može skroz da se odvoji od noge, zajedno sa tom osovinom ali očigledno nije ta logika ili sam ja ćorav.
Imam repair manual ali baš taj deo ja u njemu ne vidim.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Kapetan 25, 01, 2015, 00:40:21 pre podne
nisam bas siguran da si uradio ono sto mislim da jesi ... baci pogled ovde

Honda 9.9HP - 15HP Outboard Water Pump Replacement (http://www.youtube.com/watch?v=j8mdRQGEkO8#ws)

Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: packe 25, 01, 2015, 00:48:35 pre podne
gresis osovina se neotkacinje kod rucice ni na jednom motoru pogledaj klip sto je kapetan postavio
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: packe 25, 01, 2015, 00:54:00 pre podne
jos nesto nemoj da stavljas obicane  semeringe opruge  nisu otporne na vodu
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 25, 01, 2015, 01:11:41 pre podne
U međuvremenu provalim da mi je ovaj pdf nešto pokvaren i da mu hvale stranice, pronađem ispravan i sve se razjasni.
Ovo upustvo sa YT već sam video, za drugu je Hondu, ne odgovara za ovu moju  no125

Elem, ipak se otkačinje kod ručice a onda se odvrne ta glava na osovini da bi ona mogla da prođe, nikad ne bih pogodio  no125

(http://s15.postimg.org/h3lcuspjf/gear.png)

Sutra nastavljam mada naslućujem da neću ja to moći, prvo gde da nađem takve semeringe a drugo, probao sam da vratim nazad sklop i zapinje u povratku negde duboko gore a ništa se ne vidi.
Kako god, probaću pa ako ne uspem tu je Peka u svakom slučaju  jh
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: zica 25, 01, 2015, 16:51:11 posle podne
Budi uporan. 114
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 25, 01, 2015, 19:27:28 posle podne
Stigoh dovde:

(http://s28.postimg.org/jqt2rdrod/gear2.png)

sad treba odgonetnuti kako se ovo rastura da može ova mala osovina napolje pa da se pristupi semeringu.
Inače, drugi (zadnji) semering se skoro pa raspao, vire žice iz njega.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Darkobp 25, 01, 2015, 21:53:09 posle podne
Zamena oba semeringa i lezaj u peti+novo ulje u peti,zamena impelera +ulja u karteru i malo stelovanje karburatora na istom takvom motoru kod Vlade u Futogu placeno 80e sve,nekad se neisplati gubiti dane i cackati motor sam  thumbup
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: maverick 25, 01, 2015, 22:00:37 posle podne
Ako je odradio to sve ...onda je to vrlo povoljno  thumbup
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Mezija 26, 01, 2015, 11:34:35 pre podne
Stigoh dovde:

(http://s28.postimg.org/jqt2rdrod/gear2.png)

sad treba odgonetnuti kako se ovo rastura da može ova mala osovina napolje pa da se pristupi semeringu.
Inače, drugi (zadnji) semering se skoro pa raspao, vire žice iz njega.

Nema potrebe to da rasturas , zapisi oznake sa semeringa i iscupaj ih srafcigerom ,polako da nesto neostetis.
U Savskoj ulici blizu SUP-a  novija zgrada u prizemlju ima radnja za semeringe ako tamo nema ondak ih nema.
Mada na pentama obicno postave semeringe nestandarne velicine zato i kostaju dosta skuplje.

Ako ih nadjes posle sve lepo ocistis podmazes i polako ih navuces preko osovine na mesto , treba ti parce drveta sa rupom vecom od osovine da ih nakuckas na mesto
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 26, 01, 2015, 21:58:40 posle podne
Živ bio, kako si to napomenuo a ja se setih kako sam to radio (baš kako si opisao) pre 20 god. kad sam se zanimao sa mehanikom.
Elem, skinuo sam oba semeringa s tim što je za onaj u peti morao prvo da se izbije lager, vadi se iznutra naravno. Srećom pa je lager izleteo lako ali je semering baš bio zapekao zbog vode.
Slabo se vide oznake, skoro pa da ih i nema ali imam podatke za unutrašnji prečnik iz knjige a spoljni sam dobio pomoću šublera  6589.
Ta radnja u Savskoj radi do 16h pa ću sutra da skoknem.
Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Ljuba 29, 01, 2015, 20:52:34 posle podne
I kako je red, da zaključim ovaj deo diskusije. Semeringe nisam uspeo da nađem ali sam zato saznao telefone specijalizovanih radnji u BG ako nekome zatreba:

AVALA METAL u Savskoj 33/2,                tel: 3611 310, 2683 089 (rade do 16h)
ASTRID  u Trise Kaclerovica 27k,            tel: 3975 273
AXIAL COOP doo  VOJVODE STEPE 95,  tel: 2474 746
Chesterton (ispod Bogoslovije),            tel: 2083 940     
MF Seals (fabrika semeringa)                tel: 8035 231


Što se tiče ovog mog problema, zaključim da je vreme da odem do majstor Peke u Banovce. Imao je semeringe, zameni ulje u peti i motoru, promeni svećice (jedna bila probila na kvarno, u vožnji jedva da sam i osetio), ispodmazuje sklopove i to sve je koštalo 40 evra.
Korisna stvar kod ovog mog čačkanja bila je da sam otkrio nedostatak dihtovanja između dela ruba čaure i tela kućišta impelera i to tako zakukuljeno da bi i majstor to jedva video a manifestuje se slabijim mlazom vode na hlađenju, deo vode bi gurao u nogu pa bi odatle išla napolje na donji izduv. To je rešio adekvatnom zaptivkom.

Da odgovorim kolegi na preporuku da je ipak bolje otići odmah u servis. Slažem se za oko 75%  6589 a za 25% ne a evo i zašto:

Više NE POSTOJI servis koji će 100% da ostvari kvalitetan rad. Takvo je vreme da će i najbolji majstor neke stvari da zanemari jer mu se ne isplati da radi a i nedostatak vremena (usled borbe za posao) ga tera da ide dalje. S druge strane smo mi koji nećemo pristati na veće troškove zarad isterivanja savršenstva. Zato su servisi na Zapadu otrovno skupi, tamo ga odrade u fulu ali zato ima da se plati!

Nema mnogo veze sa temom ali kad god je o majstorluku reč setim se avanture jednog našeg novinara u Njujorku. Pokvari mu se slavina na veš mašini, pozove majstora a ovaj krene da mu rastura mašinu i proverava sklopove. Novinar se uhvati za glavu a majstor mu odgovori da on MORA da mu isporuči 100% ispravnu mašinu jer u suprotnom, ode mu licenca za rad. Na kraju opravka koštala kao skoro pola od nove mašine. Za ubuduće se bio snašao jer su ga ovi naši povezali sa "našim" majstorom koji radi kako smo mi navikli: polovično.

Naslov: Odg: Honda BF75L (7.5hp)
Poruka od: Pavle87 19, 03, 2018, 19:22:12 posle podne
Pozdrav ,kupio sam Hondu 7.5 i motor lepo pali i radi ali problem je sto ne sija zelena lampica uopste. Proverili smo dzekove i nema signala do lampice ,stavili drugi davac pritiska i opet ne sija.

Послато са Lenovo P70-A уз помоћ Тапатока