Moja Ladja
E, ovako treba... => Vanbrodski motori => Tomos => Temu započeo: Kapetan 09, 02, 2009, 16:05:33 posle podne
-
Zahvaljujuci Peconiju evo ga link sa svim podacima
Cim prebacimo hosting bacamo i kod nas ove fajlove :)
http://www.jurec.hr/pdf/kontrola_odrzavanje_izvanbrodskih_motora.pdf (http://www.jurec.hr/pdf/kontrola_odrzavanje_izvanbrodskih_motora.pdf)
http://www.jurec.hr/pdf/shema_tomos_10_18.pdf (http://www.jurec.hr/pdf/shema_tomos_10_18.pdf)
http://www.jurec.hr/pdf/tomos_10_18_uputstva.pdf (http://www.jurec.hr/pdf/tomos_10_18_uputstva.pdf)
http://www.jurec.hr/pdf/shema_tomos_t3_8_4_8.pdf (http://www.jurec.hr/pdf/shema_tomos_t3_8_4_8.pdf)
Peconi od svih nas koji jos imamo Tomose makar kao pomocne motore veliko hvala :)
-
Ja bas uzeo pomocni pentu 4.... Nasao sam jednu firmu u gradu ( neznam jel sme da se ostavi adresa za delove)
Karike 150 din
klip+karike 1500 din
Sajla za rucicu 200 din
membrana za pumpu 400 din..... genaralna 2000 din..... Pa to moze samo tomos 4.... Iskreno kupio sam ga za 150e , pali radi samo se cuju karike, koju cu da zamenim, takodje i sajlu i membranu od pumpe....
Sad me zanima.... Kako se na njemu proverava impeler? ima li ga uospte... Ili je vazdusno hladjenje.... ( nemoj te mi se smejati nemam pojma ) poslednje od tomosa sto sam imao je moped od 50 kubika.... :)
-
Nema impeler potisak elise gura vodu i hladi auspuh a motor vazdusno kao na automatiku
Po tvome ti si trebao da se upisas od smeha koliko ja nekuzim kompove
-
Ja bas uzeo pomocni pentu 4.... Nasao sam jednu firmu u gradu ( neznam jel sme da se ostavi adresa za delove)
naravno da smes :) nismo komercijalni sajt i nikada necemo ni biti ...
-
Fisherman, jel moze adresa i telefon firme? Nikad se ne zna.
Ja sam proslog leta kupio cetvorku (plava kapa) i na kraju sezone sam ga nosio na servis u Zemun. Zaboravio sam ime majstora, ali sam bio bas zadovoljan.
Imam i telefon, pa ako zatreba... Negde u blizini okretnice 45ice.
Ima i Tomos sertifikat na zidu :ok:
-
Moto shop
0113247344
Ma meni to kum radi.... Ako nekom treba nek se javi :)
-
tomos delovi na buvljaku 0637700386
-
pali radi samo se cuju karike, koju cu da zamenim, takodje i sajlu i membranu od pumpe....
Kako se čuju karike?
Ne razumem se u vanbrodske motore, ali mi to "čuju se karike" nešto ne pije vodu, generalno kad odu karike motor nema kompresiju, a ako se nešto čuje pre bi obratio pažnju na ležajeve na radilici i ventile.
To je samo moje skromno mišljenje
-
ja imam problem da mi 18tica trese za medalju... bane zadnji put nije bio siguran da li se trese staklo na brodu ili njegove oci :)
ko bi bio odlican majstor za generalnu ?
-
ja imam problem da mi 18tica trese za medalju... bane zadnji put nije bio siguran da li se trese staklo na brodu ili njegove oci :)
ko bi bio odlican majstor za generalnu ?
Možda je u pitanju samo elisa,ako je oštećena i dobila ekscentar hoće da trese motor.Treba proveriti,to je najbezbolnije
-
generalno jeste krezava za medalju :)
-
:) treba probati sa drugom elisom,verujem da je samo to problem
-
Moze li mi neko pomoci i objasniti kako da mi se upravljacka rucica na Tomos 4 lakse pokrece.
Ne znam da li sam bio dovoljno jasan, ali kada sam kupio motor, rucica za upravljanje (levo-desno) se tesko pomera.
Skoro da sam se vec navikao, ali pravi mi probleme i otezava manevrisanje.
Prica prodavca je bila da je motor dugo nekoriscen, stajao konzerviran i da ce se pomeranjem razraditi.
Sezona prodje, a ono i dalje isto.
Please help.
:sorry:
-
:) treba probati sa drugom elisom,verujem da je samo to problem
Pa bre u buretu je proban , bez elise....
-
Igrutine karike mogu da se cuju.Kada dobiju luft u lezistu klipa.Specificno sitno zveckanje,dobar majstor to odmah uoci.
Kolega ako si popustio sraf na vratu onda su ti tefloni otisli,ili podbili i glave.Moj savet posavetuj nekog majstora jer od takvog kvara hoce da se istruze vrat pente.Nadam se da nisi mislio na rucicu od gasa,ako jesi dzaba sam tupio.
-
Igrutine karike mogu da se cuju.Kada dobiju luft u lezistu klipa.Specificno sitno zveckanje,dobar majstor to odmah uoci.
Nisam za to znao, jeli Giga, a jel to karakteristično za vanbroske motore ili...???
-
Upravo ovo sto giganova kaze.... Upravo to sitno zveckanje.....
Ajde sniimicu sve kamerom, pre i posle pa cete videti.....
-
Jeb.. ja sam to uspevao da cujem na tomosovim cetvorkama ,apencu,automatiku to se tada vozilo,popravljali smo svaki dan generalne radili na vodi,sad na ovim novim znam da promenim svecicu :diablo:
Idanas stari majstori stave odvijac na motor prislone uho i daju kompletnu dijagnostiku
-
moj majstor to dao dijagnostiku bez doktorskih slusalica :drinks:
-
Idanas stari majstori stave odvijac na motor prislone uho i daju kompletnu dijagnostiku
e to je taj problem :scare: :this: bez komentara , znas giga sta mislim! sto mnogo posle kosta...
-
OM komentarisao sam stare dvotaktne motore gde je sluh majstora davao najbolje rezultate,znam da motorima novije generacije nemozes ni prici bez dobre opreme za diagnostiku.Ali je problem sto 80% majstora neznaju ni da je koriste.Da nije tako nebi u temi majstori bilo onoliko negativnih primera.
Ja licno,(znaci moj stav) jos uvek verujem starim majstorima,kojih je nazalost sve manje, nego tipovima koji pokusavaju da me fasciniraju prikacinjanjem lap topa na moju pentu i kao nesto tipkaju po tastaturi.
-
dobro razumeo sam tebe, ali stari majstor moze opraviti stari motor pogotovo tomose ( vazdusno hladjene ) to ok , a sve manje ljudi ima sa starim motorima. koliko ja vidim u srbiji ima dosta problema oko majstora i servisiranja nautickih motora. ali i to ce se promenuti valjda za koji godinu ja mislim , kad sve polako ide na bolje :yahoo: :diablo:
-
E ja neverujem mislim da ce sve vise biti kako se ko snadje.Vidis da u celoj Srbiji nemozemo pohvaliti javno vise od tri majstora a i ta tri su bar nekog zajebala.
-
A da li si probao da odvrnes onaj veliki niklovani sraf koji se nalazi ispod motora na samoj cizmi
-
Roberto_s to je normalno,T4 ima vazdušno hlađenje,a vodom se hladi cev auspuha i osovina...Pošto elisa tera vodu u cev za hlađenje,čim daš malo više gasa tako će i voda brže prolaziti kroz cev...Ali uvek će biti topla.Kad skineš kapu motora,na auspuhu ima jedna tanka cevčica,ako možeš da držiš prst na njoj a nije vrela onda je sve ok
-
Zanima me da li postoji neki način probe četvorke bez elise,
tipa slušalice i koliko može dugo da radi na leru
-
Moze li mi neko pomoci i objasniti kako da mi se upravljacka rucica na Tomos 4 lakse pokrece.
Ne znam da li sam bio dovoljno jasan, ali kada sam kupio motor, rucica za upravljanje (levo-desno) se tesko pomera.
Skoro da sam se vec navikao, ali pravi mi probleme i otezava manevrisanje.
Prica prodavca je bila da je motor dugo nekoriscen, stajao konzerviran i da ce se pomeranjem razraditi.
Sezona prodje, a ono i dalje isto.
Please help.
:sorry:
Na Tomos 4 imas vijak kojim se steluje taj otpor pri pomjeranju,pa sebi lijepo podesis onako kako ti odgovara.Evo i slika,taj sraf je oznacen strelicom.
-
Probaću da pustim skenirano uputstvo za TOMOS pente,pa ako uspem.
-
Izgleda da uspeva
-
Nadam se da se vidi.
-
@ Igogitar
Hvala na savetu, ali nije to. Popustio sam taj sraf, cak ga i odsrafio, ali ne pomaze.
E sad, ono sto mislim da je u pitanju je to sto je moj Tomos duga noga, a krmna daska je podesena na kumovu kratku nogu.
Kada nije upaljen, u mestu, moj motor se lako pomera (mislim na drsku), ali kada plovim, onda je dosta teze.
Moze li to da bude zbog duge noge, pa sto je dublje u vodi??? :nono:
-
Kolega velika verovatnoca da su otisli tefloni (oznaceni na slici i mesto gde se postavljaju). To je bilo i kod mene. Posle zamene je u pocetku islo teze a posle, kad je sve "selo" na svoje mesto, je super.
-
@ kolega
Nema to veze sa duzinom noge.Kao sto rece zorter,najvjerovatnije su losi tefloni.
-
Kako to da proverim/popravim? :telephone:
-
Preporucujem da ti to ipak odradi neki pouzdan majstor.
-
Moj ti je savet da ako vec mozes sam da prepravis, to i uradis. Nisi blesav da nekom "idiotu" koji nema veze s mozgom das 150€ kad mozes kako si sam rekao da za te pare kupis ceo motor. Samo vodi racuna o kucistu noge. Ne znam da li mozes da je skratis za toliko pa da je posle spojis. Imaj u vidu da je aluminijumska i ko ce je zavariti nakon skracenja. Ona je konusna, ali mozda i ima 10-12cm pravine da moze da se skrati. Samo bih ti savetovao da prvo pozajmis od nekog motor sa kratkom nogom i probas na camcu da uocis razliku, jer posle j..anja nema kajanja. Ako je bolja kratka noga, kreni u ostvarenje zamisli. Puno uspeha u radu ti zelim. Pozzzzzz
-
citam temu i cudim se... koje crno skracivanje noge... uzmi za pocetak podigni dasku 10 cm i vidi kako ide a onda uzmi odradi trim kako treba i nece biti problema..
-
Roberto ,mislim da džaba čekaš. Ne verujem da je to iko tako radio.
Postoje motori ( ne znam da li i Tomos ), koji imaju umetak za produženje noge, a takvo im je i vratilo unutra.
Ti motori mogu , po potrebi, da se prebacuju sa kratke na dugu čizmu i obratno.
Kraćenja tipa "bonsek" pa zavaruj teško da mogu da donesu bilo šta drugo osim upropaštenog motora.
Probaj prvo neki motor sa kratkom čizmom, vidi koliko i da li uopšte time nešto dobijaš. Ja mislim da ćeš jedva primetiti razliku. Ipak je to samo 4 ks.
Ako se ipak ispostavi da je to značajno bolje, ponudi svoj motor ovde na zamenu za neki sa kratkom čizmom, ili podigni dasku na čamcu.
To sam i ja na svom čamcu radio.
Daleko bolje rešenje od tog kraćenja i budženja.
-
roberto mozda si u pravu sto se tice konusa. Kod moje 4,8 je kratka noga i nemam ovaj ravni precrtani deo, vec samo ovaj zaokruzeni konusni pa nisam znao da li ima na dugoj nozi umetak ili je ceo deo konusan. Sad vidim da bi verovatno mogao kao sto rekose kapetan i sale, pre mene, da samo izbacis umetak i eto ti kratke cizme. No kao sto ti rekosmo prvo probaj (na bilo koji nacin) kako ce se ponasati kad je elisa vislje pa onda odluci. Pozzzzz
-
Pozdrav kolege.
Moram prvo da konstatujem da smo mi ovde uglavnom veliki amateri ( čast izuzecima ) te Vas molim da pre nego se odlučite na radikalne zahvate konsultujete proverenog majstora. Ovo se najviše odnosi na skraćenje duge osovine kod T4, vrlo je nezahvalno davati savete ovog tipa ali mi smo svi ovde odrasli ljudi i na kraju krajeva svako uradi kako misli da je najpametnije.
Ja sam imao T4 sa dugom osovinom i nisam primetio posebno značajne probleme sa tim u vezi, izuzev česte zamene štifta ali tome sam u velikoj meri sam kriv, moj prijatelj je takođe imao T4 sa dugom osovinom ( ali je njegov motor bio MNOGO bolji od mog ) i jednog dana mi odemo kod majstora sa istom idejom - da je skratimo - majstor nas gleda, i meni kaže " tvoj motor je loš, gubiš vreme sa njim " a drugara pokuša da urazumi pa mu kaže da je velik posao sa neizvesnim krajem po metodi - seci, brusi,vari ali kako je on bio čvrst u odluci, majstor se ipak baci na posao i uz odeređena sredstva ipak završi i na kraju se moj prijatelj razočara jer se napatio a nije dobio mnogo. Ja sam moj motor takav kakav je bio, udao dodao još 50 e i kupio T4 sa kratkom osovinom koji je SAVRŠEN.
Moj savet ti je da lepo prodaš svoj motor i kupiš drugi za iste pare ili uz mala ulaganja mnogo bolji, time se ti nećeš cimati ili cimati prijatelje i u roku od nekoliko dana imaš dobar motor sa odgovarajućom dužinom osovine, a mogu se naći sasvim korektni motori za prihvatljive pare.
Eto možda sam nekome pomogao
:drinks:
-
evo malo iskustva od danas ...
probali smo T18 sa dugom nogom na vojnom gumenjaku ... prvo je isao uzasno lose dok nismo sredili trim .. posle toga je isao odlicno...
vlasnik kaze da sa njegovim t18 ali kratkom nogom ide bolje ...
znaci zakljucak
podesi trim i podigni-ojacaj dasku i nema sta da brines...
-
sale je pomenuo da postoje motori sa umetkom jel zna neko jel moze to na T18 da od duge postane kratka cizma ?
-
(http://img362.imageshack.us/img362/5837/picture003oj9.jpg)
Sudeći po ovoj slici - može!
Vadi se ovaj deo iznad plavo ofarbanog.
-
Roberto moj savjet ti je da ne skracujes nogu,jer je to osjetljiva stvar.Bolje podigni krmenu dasku kao sto je vec neko rekao,dobices isti efekat a neces upropastiti nogu.Ja sam na sharku imao produzenu dasku jer je raniji vlasnik koristio dugu nogu,a ja imam kratku pa sam morao da skinem tu dasku i vratim sve na fabricki jer je propeler bio zaklonjen zrcalom i camac nije isao nikako,samo je vrtlozio vodu na krmi.
-
(http://img362.imageshack.us/img362/5837/picture003oj9.jpg)
Sudeći po ovoj slici - može!
Vadi se ovaj deo iznad plavo ofarbanog.
moram se vatam alata da vidim kako da ga prepravim :)
-
Kapetane, mozda ti ovo moze pomoci.
-
sad gledam ovu sliku al ne kapiram sta treba da izvadim koji god deo da izvadim nece posle da pasuju donji i gornji deo ... idem na marinu da osacujem moj motor
-
Kep, izgleda na slici da nije isto ali ako pogledas na Saletovu sliku videces tacno deo koji se vadi a to je onaj umetak od svetlo plavog dela na gore. Jedino ne znam (nikad nisam video otvoreno) da li osovine takodje imaju umetak ili se moraju kupiti krace. Moguce da text sa slike ne odgovara slici (vidjao sam greske i kod 4-ke) vec je to samo spisak kataloskih brojeva delova koji se postavljaju. Najbolje ces saznati kad otvoris motor. Tek tada ces videti sta je potrebno da se uradi. Sacuvaj delove koje izvadis mozda ce ti nekad trebati.Pozzzz
-
moje licno misljenje je da je totalno suludo skracivati ili produzavati cizmu
-
moje licno misljenje je da je totalno suludo skracivati ili produzavati cizmu
Iako sam skrenuo pažnju da ta mogućnost postoji, ja se potpuno slažem sa tobom! :good:
-
nema skracivanja cizme ... mora radi bonsek a to necu . mislio sam da mogu par srafova i to je to ... al ne moze...
-
Roberto
Imam kratku nogu na T4,5S a treba mi duga
Ako si raspolozen ajde da probamo nesto da uradimo
Zutamunja
-
Moze jedno uopsteno pitanje, kako da znam da li za neki camac bolja duga ili kratka cizma? Znam da zavisi od visine krmene daske, ali koliko bi trbalo da idealno cizma zaranja u vodu? Da li je to otprilike, da gornji vrh elise bude u liniji ili malo ispod dna camca.
-
kavitaciona ploca , to ti je ona ploca odmah iznad propelera mora da bude u ravni sa koritom ...
-
Hvala kapetane, tako sam i pretpostavljao. Imao sam problem, na gliser od 4.6m sam stavio motor od 20 ks i do trecine gasa ide normalno a preko toga pocinje da proslajfava kao auto na ledu. Posto mi je osovina elise u visini korita, zakljucio sam da je to problem jer kada camac krene brze krmena daska povlaci za sobom vodu i bukvalno pravi rupu pa elisa pocinje da hvata vazduh. Pitao sam mnoge "iskusne" a oni su mi se smejali, kao dovoljno je da je elisa u vodi, i upucivali me na razne kvarove motora. Ja onda na svoju ruku uzmem da secem dasku pa opet bolje da pitam dok nisam sve uradio.
-
Pitao sam mnoge "iskusne" a oni su mi se smejali, kao dovoljno je da je elisa u vodi, i upucivali me na razne kvarove motora.
srbija je puna iskusnih ... mislim da ih Dule zove Hemingveji sede u kafani i filozofiraju :)
-
http://tomos.11.forumer.com/a/vanbrodski-motori-openito-i-ostali-proizvodi-22/
-
http://www.tomos-riders.com/index.php/board,25.0.html
-
menjao sam semerig na osovini elise tomosa 4 interesujeme koje ulje sipati dali može sae 90 autombilsko za menjače u upustvu za njega piše sae 80 ali se teško nalazi
-
menjao sam semerig na osovini elise tomosa 4 interesujeme koje ulje sipati dali može sae 90 autombilsko za menjače u upustvu za njega piše sae 80 ali se teško nalazi
S obzirom na finocu izrade i zazore kod T4- nemoze da skodi ni sae 90
Kod takvih motora vise je bitno da ima bilo kakvog ulja samo da nije nasuvo!!! :good:
Ljudi opet voze godinama i godinama i da ni nepodgedaju u menjac,i kad ispuste ulje svo belo od vode i pitaj boga otkad to tako...al T4 i dalje sljaka i nebuni se :taunt:
I ja sipam u T4 sae90 :good:
-
menjao sam semerig na osovini elise tomosa 4 interesujeme koje ulje sipati dali može sae 90 autombilsko za menjače u upustvu za njega piše sae 80 ali se teško nalazi
S obzirom na finocu izrade i zazore kod T4- nemoze da skodi ni sae 90
Kod takvih motora vise je bitno da ima bilo kakvog ulja samo da nije nasuvo!!! :good:
Ljudi opet voze godinama i godinama i da ni nepodgedaju u menjac,i kad ispuste ulje svo belo od vode i pitaj boga otkad to tako...al T4 i dalje sljaka i nebuni se :taunt:
I ja sipam u T4 sae90 :good:
:good: :good: :good:
-
da li je tomos napravio t4 sa vodenim hladjenjem kao t10?
-
evo ga jedan tomos u italiji.obrati paznju na cenu i br ponuda http://cgi.ebay.it/_Accessori-e-Ricambi-Nautica__Vendo-motore-fuoribordo-TOMOS-4CV_W0QQitemZ230426509746QQadiZ7696QQadnZAccessoriQ20eQ20RicambiQ20NauticaQQcmdZViewItemQQptZAccessori_e_Ricambi_Nautica?hash=item35a67d81b2 (http://cgi.ebay.it/_Accessori-e-Ricambi-Nautica__Vendo-motore-fuoribordo-TOMOS-4CV_W0QQitemZ230426509746QQadiZ7696QQadnZAccessoriQ20eQ20RicambiQ20NauticaQQcmdZViewItemQQptZAccessori_e_Ricambi_Nautica?hash=item35a67d81b2)
-
Tomos 4.5KS, dao bi ga za 100e
http://www.pik.ba/artikal/101032/tomos-penta/ (http://www.pik.ba/artikal/101032/tomos-penta/)
-
Dali se placa porez za T-10 ili ne.
-
Dali se placa porez za T-10 ili ne.
da, a 9.9ks ne
-
meni pise 7,26
-
Imam 2 kratke osovine za TOMOS10 ili 18.
Znaci od duge noge se skine zastitni lim iznad kavitacione ploce i ubaci se kraca osovina.
Tel 064/123-7798 mita
-
A da li moze kratka osovina da se produzi da bude duga?
-
Ne može, samo može od duge karća.I to mora dobro da se uradi,da se skrati osovina,pa da se urade novi nutevi...Nikakvo nastavljanje osovine :nono:
-
hvala na savetu,samo mi dajte savet da li mogu da zamenim kracu za duzu cizmu,ili je jednostavnije da zamenim motor?
-
Pozz barbanesi !
Sto volim ove "strucnjake" koji nemaju pojma sa osnovnim stvarima iz tehnike.
Tomos ima 2 osovine : kratku i dugu .
Moze da se produzi kratka , tako sto se doda limeni zastitnik za osovinu i sama osovina.
Ako je duga osovina , moze da se skrati , izbaci se limeni zastitnik i stavi kratka osovina , koju ja imam.
Pozz Mita
-
Pozz barbanesi !
Sto volim ove "strucnjake" koji nemaju pojma sa osnovnim stvarima iz tehnike.
Tomos ima 2 osovine : kratku i dugu .
Moze da se produzi kratka , tako sto se doda limeni zastitnik za osovinu i sama osovina.
Ako je duga osovina , moze da se skrati , izbaci se limeni zastitnik i stavi kratka osovina , koju ja imam.
Pozz Mita
Čovek je pitao da li može da se skrati ili produži osovina,a ne da se zameni...
-
Pozz barbanesi !
Sto volim ove "strucnjake" koji nemaju pojma sa osnovnim stvarima iz tehnike.
Tomos ima 2 osovine : kratku i dugu .
Moze da se produzi kratka , tako sto se doda limeni zastitnik za osovinu i sama osovina.
Ako je duga osovina , moze da se skrati , izbaci se limeni zastitnik i stavi kratka osovina , koju ja imam.
Pozz Mita
Čovek je pitao da li može da se skrati ili produži osovina,a ne da se zameni...
A menjati se može naravno ali je pitanje koliko je to finansijski opravdano tj. uložena sredstva/postignut efekat .
-
Pozz barbanesi !
Sto volim ove "strucnjake" koji nemaju pojma sa osnovnim stvarima iz tehnike.
Tomos ima 2 osovine : kratku i dugu .
Moze da se produzi kratka , tako sto se doda limeni zastitnik za osovinu i sama osovina.
Ako je duga osovina , moze da se skrati , izbaci se limeni zastitnik i stavi kratka osovina , koju ja imam.
Pozz Mita
pa kazem ja srbi su strucnjaci i majstori za sve bre. :taunt: :taunt:
i mene su oterali prosle godine iz radionice :yahoo: :yahoo:
-
Pa ova operacija produzenje-skracenje se radi tako kako je opisano.
Izvadi se kratka osovina i cev auspuha (da budem precizan) i stavi se nova duza ili obratno.
Svaki majstor za TOMOS to zna .
Ja sam ovo radio 2 puta veoma uspesno (ne ja , nego majstor ).
Imam 2 kratke osovine + cev auspuha . Svaki komplet po 20 EUR . Da li skupo ili jeftino ????
-
Idem da vidim jedan Tomos 4, duga noga, menjač, rezervoar na kapi, trokraka elisa---tako pise u oglasu pa me malo buni taj rezervoar na kapi, moze li se koristiti standardni eksterni rezervoar kao na vecini Tomosa (tj dal taj Tomos ima pumpu za gorivo) a nesto mi je cudno i da ima menjac u toj kombinaciji...
-
Manji motori koji imaju rezervoar u kapi nemaju pumpu za gorivo nego ono ide slobodnim padom do slavinice i karburatora. A menjac je obicno samo sa dva polozaja: ler(neutralan polozaj) i pogon napred.
-
To meni izgleda da je od vise komada napravljen jedan!!Dobro pazi!! :police:
-
koliko sam ja upozbat izasla je jedna serija takvih motora sa rezervoarom odozgo.pored toga on ima i prikljucak za obican rezervoar i naravno pumpu za gorivo.
Ali kao sto kaze Deda dobro pogledaj :good:
-
Ma ima da ga rasturim ako treba :aikido:
-
Ma ima da ga rasturim ako treba :aikido:
Hajd pogledaj,
mene baš zanima neki mali motorčić sa rezervoarom za gumnjak, nešto mi miskro da vučem i nega
-
a da nije 3.5?
-
Tomica od 3.5 je mozda dobro resenje za mali gumenjak,ovi sa menjacem(4.5 i sta vec)se nisu pokazali bas najbolje...
-
E ovako stoji stvar:
Bio sam kod lika, pokazao mi je motor pa smo se i provozali Dunavom i to baš tim motorom, bez muke je terao jedrilicu od 6 metara a zvuk rada bio je umereno jak, moglo bi se reći čak i mekan, upalio je na prvi potez bez dodavanja gasa i bez sauga.. Kapa je siva sa utisnutim znakom Tomos 4.0 a na pločici iznad broja motora stoji i oznaka TX4 R NL.
U međuvremenu sam prostudirao katalog (skinuo sam ovde negde na sajtu) i radi se o sledećem: bila je jedna serija Tomos motora sa oznakom 4R koji su imali rezervoar a istovremeno i pumpu za gorivo i zaista, ovaj pored rezervoara (2L) ima i pumpu a samim tim i izvod za eksterni rezervoar a na motoru postoji prebacivač-izbornik za dovod goriva: postojeći rezervoar, eksterni rezervoar ili pak zatvoren dovod.
Dalje, zaista postoji i menjač sa hodom napred, nazad i ler, probato i to radi bez greške, postoji i izvod za struju 12V a elisa je trokraka. Troši mešavinu sa 2%, tu mi je skrenuta pažnja.
Interesantno je da iza ručice ima otvor na bloku gde šiba voda od hlađenja auspuha, dakle korisna indikacija.
Lik tvrdi da je sve fabrički ali ako i nije, majstorski je odrađeno.
S obzirom da motor ima uredne papire (odjavljen iz plovidbene dozvole), probao ga i radi bez greške platio sam čoveku 200e, ugovor u agenciji 1000 RSD, popili smo po pivo i putuj igumane.
-
Cestitam. Dobro obavljen posao. Nisi pogresio!!! :good: :good: :good:
-
Sve je to fabricki uradjeno vidjao sam te motore!
-
Sta sam rekao,neka ti je sa srecom dugo plovio sa njim. :drinks:
-
Bio si u pravu.
Hvala svima na lepim željama, još samo da opadne Dunav, ova sezona nam je svima polu propala.
Ostaje mi još da popravim moj Crysler 5ks pa da ga okačim kao rezervni-dodatni motor i miran sam.
-
Samo da dodam , ti Tomosovi full menjaci ( napred - ler - nazad )su veeeoma osetljivi na vodu u cizmi , cesca provera i zamena ulja je preporucljiva jer kad strada NEMA popravke , rezervni delovi za njih su NEUPOTREBLJIVO losi, moze samo prebacivanje na najstariji sistem bez menjaca.
-
E ovako...posle godinu dana (dakle prosle godine) uradio sam mu generalnu (tako je preporucio majstor Aca iz Visnjice) i nastavio da ga sretno koristim...:)
A onda havarija mojom krivicom, on ima na nozi jedan deo koji blokira nogu kada motor ide u rikverc (da se ne podigne noga) a oslobadja se sa polugicom koja inace sluzi i da se spusti noga kada je skroz podignuta.
Nekako je noga ostala u polozaju za rikverc (dakle ukocena da ne moze da se podigne) i prilikom nasukavanja motor je zapeo, udarac se preneo i pukla mi je kandza na obe strane (levi i desni deo).
To sam resio (kupio novu kadzu) ali ne mogu da provalim kako sada da namestim da noga NE bude blokirana.
Naime, ona je sad stalno blokirana jer taj deo odmah nasedne za sipku za trim a polugica normalno radi, odblokira dok ja drzim ali cim je pustim sve se vrati nazad.
Gledao sam u katalogu i ne hvali mi nijedan deo, jednostavno kao da nesto prosto previdjam ali ne mogu da dokucim.
Privremeno sam navukao jedno plasticno crevo na sipku za trim tako da blokator ne moze da je zakaci pa je noga slobodna ali sada moram da pazim ako ukljucim rikverc da noga ne odskoci.
-
Kada povuces tu polugu koja oslobadja motor i pocnes dizati motor ka gore pusti polugu i vuci ga jos prema gore dok ne uklopi u zleb.Motor ne moze slobodno da se krece,ima taj donji polozaj gdje uklopi za sipku od trima i ima zleb za gornji polozaj,pogledaj i vidjeces da treba samo jos malo da ga podignes da uzlebi a gore uzlebljuje ta ista poluga koja ga oslobadja iz donjeg polozaja.
114
-
Tu mi nešto opet nije jasno...dakle sada, u "normalnom položaju" blokator je naseo na šipku od trima i ne dozvoljava nozi da krene gore a upravo to je uzrok što mi je pukla kandža kod nasukavanja, znam da kod Tomosa 4 kod zakvog udarca noga odskoči gore a ovde to ne može!.
Kada polugom pritisnem blokator, pokrenem nogu pa ga pustim, noga se odblokira i sledeća blokada je skroz gore, dakle kada dođe u parkirni položaj, da se tako izrazim.
Drugim rečima, pošto je ovo 4.8 i ima rikverc bilo bi logično da polugom mogu da aktiviram blokator da noga ne krene gore tokom kretanja u rikverc i obratno, kad isključim rikverc da mogu polugom da pritisnem blokator tako da noga ostane slobodna prilikom kretanja unapred pa da kod eventualnog udarca odskoči gore.
Majstor mi kaže da je to normalan položaj, sada kako je ali to meni ne ide u glavu tim pre što znam da je pre to moglo a sada posle havarije ne a po katalogu svi delovi su tu, gledao sam i u radnji u Venizelisevoj, i ovde skinuo katalog a gledao i majstor.
-
Da li neko zna gde mi je najbolje u beogradu da kupim delove za pentu 4 i koliko bi me izasla generalna samo motora, ne propeler i zupcanici propele, to je zamenjeno..
k5
-
Tomos-Koper,kako ja znam četvorka neprevazidjena a tek Koper lepota ljudi. 114
-
Prosetaj se po Nbgd OTC (buvljak),ja mislim 7. ili 11. red ima covek koji ima sve delove za Tomosa.ako nema narucis i on donese sve sta ti treba..Evo nasao sam i tel 063 7700386...ipak je 11. red
-
Ili Sale iz Smedereva koji je svake subote na Bubanj potoku.
Poslednji red, uz potok.
Takodje i http://www.motobikeshop.rs/ (http://www.motobikeshop.rs/) iz Novog Sada su, salju delove kurirskom sluzbom.
-
Hvala nasao delove na buvljaku..covek nema sta nema od delova..