Moja Ladja
E, ovako treba... => Brodski motori => Temu započeo: Kapetan 01, 02, 2010, 01:27:58 pre podne
-
Kad god razmisljamo o buducem plovilu uvek se u nama pokrece isto pitanje ... kakav motorni pogon staviti ...
po mom misljenju
1 Vanbrodski
2 Z-noga
.
.
10 Osovinski vod
kakva su vasa misnja o ovome ? namerno sam stavio na 10to mesto osovinski vod jer mislim da je suvise komplikovan za ugradnju , pa zezanje sa majstorima , i nepristupacan propeler...
-
isto misljenje..maa se uvek dvoumim koga na prvo, Z ili vanbrodski...ali ne po komplikovanosti ugradnje, to jednom uradis i gotovo, vec zbog samog odrzavanja...unutrasnji motor sa Z nogom je, po meni, najbolji spoj izmedju brodskog i vanbrodskog motora...
-imas odlicno upravljanje i pri maloj brzini ( kod linijskog propulzionog sistema / sto ti zoves osovinski vod / sa povecanjem brzine dobijas upravljivost),
-nema izboja propelera, koji se posebno osetu u voznji po krmi
- i imas trim noge...
sa z nogom mozes da vozis dizela i uzivas u tom zvuku bez zujanja i naravno maloj potrosnji...ali vanbrodski u slucaju kvara za 5 min otkacis i odneses kod majstora ( ja vec 3 puta za mesec dana, ne zbog ozbiljnog kavara vec zbog loseg majstora)
-
mala korekcija,
Mada je kod nas uobicajen izraz "osovinski vod" mislim da je precizniji naziv "vod vratila" ,buduci da snagu prenosi vratilo,
-
Капетане питање је занимљиво, ствар укуса а прије свега условљено је можда величином пловила.Чини ми се да све озбиљније фирме користе навод бр.10. Зар се не изгледа мало смијешно на лађу од 15 м ставити ванбродски мотор ? З - нога може да прође али ванбродски не бих рекао. За мања пловила има смисла.
-
Капетане питање је занимљиво, ствар укуса а прије свега условљено је можда величином пловила.Чини ми се да све озбиљније фирме користе навод бр.10. Зар се не изгледа мало смијешно на лађу од 15 м ставити ванбродски мотор ? З - нога може да прође али ванброски не бих рекао. За мања пловила има смисла.
vidis, kad sam procitao kap post,prvo mi je pao na pamet brodic oko 8m duzine...ne znam zasto...upravu si...
cesto cujem polemike o tome sta je bolje, najcesce za brodice te duzine, verovatno zbog prostora i zbog toga sto sa Z nogom motor ide skroz na krmu i ne smeta a vanbrdoski eliminise kaljuzu pa nema sta da smrdi u kabini...i verovatno to i jeste stvar ukusa ...
krsti ga kako god hoces ali je osovinski vod najpouzdaniji pogon kod brodova,sta je sa camcima to neznam.Sve osim osovinskog voda je izuzetno rizicno i podlozno velikom broju kvarova.
i tu se slazem, sto jednostavnije to bolje, ali kad pogledas retko ko danas koristi obicno prednje jedro, uglavnom rol a mehanizam ume da zakaze kad ti najmanje treba (i pri tom je materijal isti za flok, genovu...dok se kod starih razlikuje sa promenom jedra ali to sad nije ni bitno)...isto je i sa glavnim...na jedrilice se odavno ugradjuje S propulzioni sistem samo je on kod nas redak, verovatno zbog cene...
ja iskreno volim osecaj upravljanja motorom sa osovniskim vodom, ali kad bih ugradjivao na svoj brodic (recimo oko 8-9m) mislim da bih razmislio o drugim opcijama...
-
osovinski vod ostaje najpouzdaniji nacin za pokretanje brodova.
Slažem se! Osovinski vod nema konkurenciju kad su brodovi u pitanju.
Ipak, kada govorimo o čamcima, manjim plovilima do 15m, drugi tipovi pogona imaju velike prednosti, pogotovo na reci.Tu bih dao prednost brodskom motoru i Z nozi.
Vanbrodski motori i Z noge imaju mogućnost podizanja, što tako pogonjenim čamcima omogućava lakši prilaz obali i prolaz na plitkim deonicama, gde bi klasična plovila sa osovinskim vodom ostala nasukana.
Velika pouzdanost osovinskog voda, koja igra značajnu ulogu na morima i okeanima, na reci ne dolazi toliko do izražaja, zato jer su obala i luka uvek negde blizu. Uz to, daleko od toga da su vanbrodski motori, Z noge i raznorazni S i V driveovi kvarljiva roba. Sve je to odavno provereno i dokazano.
Dovoljno je pogledati komercijalne rečne brodove, i teretne i putničke. Sve noviji brodovi imaju pogone koji su neki hibrid Z noge i osovinskog voda, tj. imaju mogućnost spuštanja i podizanja pogona.
-
osovinski vod ostaje najpouzdaniji nacin za pokretanje brodova.Neka ugradjuje ko sta hoce.Odgovorno tvrdim da je osovinski vod jedino pravo resenje.Sve odtalo je konfekcija.
obrazlozi , naravno govorimo o recnoj plovidbi i plovilima do 12 14 metara ... ono sto meni smeta je povecanje gaza u tom slucaju , zezanje sa majstorima, cena, kaljuga , kaljuzna pumpa... kacenje svakojakog djubreta i slicno...
-
a šts reći za neko ovako kompromisno rešenje
-
a šts reći za neko ovako kompromisno rešenje
sta je bre to :) kakvu ulogu imaju ovi zarezi na elisi ?
-
ljubac daj neke informacije
-
Izvinjavam se jer nisam bio dovoljno jasan,Naime ja nisam ovo napravio nego sam skinuo svojevremeno sa neta jer sam mislio sa napravim ovako nesto,jer jos nisam odustao od ideje o elekro pogonu camca.Bio je i neki klip o upravljivosti camca sa ovim.Pa kad vec ima tema z noga vs osovina mislim da ovo upravo neki hibrid jer po mom skromnom misljenju objedinjuje sve pozitivne osobine obadva sistema,a koji bi iole spretniji majstor bez problema napravio.
-
dopade mi saka nesto jutros otvoricu novu temu ...
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3019.msg35806#msg35806 (http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3019.msg35806#msg35806)
-
Koliko se secam to je osovinski vod sa mogucnjoscu trimovanja,stitnik elise je ujedno i kormilo.Video sam na netu da se prvenstveno ugradjuje na jedrilice,katamarane.Ideju sam izneo na forumu na vodi gde nije bila prihvacena kao moguca.
-
Osovinski vod je najpouzdanija varijanta, jednostavno, i nema sta da se pokvari ( kese i grane ne racunam u kvarove) i na više mesta sam pročitao da su gubici na prenosu u slučaju Z-noge i do 30 %, dok sa osovinskim bude ok 10%.
Svaki sistem ima prednosti i mana i to mu dođe kao večita dilema.
-
Ovo gore mi liči na preteču Arneson-pogona .Nešto slično sam vidio na novim Peršinzima ????? Kažu da je
iskoristivost ovog pogona 90 % a i elisa je zato čudna jer se stalno trimuje da je do pola u vodi a pola vani
i zato taj pogon uvijek možeš poznati jer iza sebe stvara ,,vodenu krijestu,, armagedonskih razmjera.
-
potrebna mi je pomoć u kompletiranju impeler pumpe merkruzereve z-noge bravo one.treba da nabavim bakelitni oklop pumpe i inpeler.gde se to može nabaviti u srbiji
-
Da li ovo može da se nabavi u srbiji? Kućište impeler pumpe?
(http://img593.imageshack.us/img593/7035/dscn1568n.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/593/dscn1568n.jpg/)
(http://img802.imageshack.us/img802/493/dscn1569.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/dscn1569.jpg/)
(http://img854.imageshack.us/img854/2155/dscn1570.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/854/dscn1570.jpg/)
-
Zavisi od kog motora je.Ali uglavnom vrlo teško.
Nego javih se da kažem kako je moj brat rešio problem sa kućištem za američki Forsee motor.
tvrda plastika, mislim da je ime polietilen,odneseš u mašinsku radionicu koja ima bor mašinu .Em jeftinije em brzo.
-
.......................
tvrda plastika, mislim da je ime polietilen............
Polietilen ne spada u "tvrdu plastiku".
Za tvrdu plastiku se smatra polipropilen, teflon i "koterm".
-
Šta bi mi bez tebe. Koterm, to je to
-
ovo je kućište impeler pumpe (na remenicu) koju sam dobio uz Z-nogu bravo one.pokušao sam da je zalepim ali ne ide,unutrašnjost ima regade na mestu prelom tako da bi inpeler bio ošišan za par minurta.našao sam na nekim stokovima mercrusera u americi delove (to kućište)ali je užasno teško dobiti to u Srbiju.
-
Ako je pumpa na remenicu, evo ti resenja. Ovakva pumpa kosta od 800 - 1000 dinara na buvljacima. Ja sam je kupio u Rumi na vasaru (koji se odrzava svakog 3. u mesecu) za 800 din. Ima protok od 3000 L/h.
Moze da je pokrene motor od 500W pa na vise.
-
probao sam da eksperimentišem i sa takvom pumpom,međutim pumpa treba da hladi stabilni motor perkins od 60 ks a ovakva pumpa koju sam kupio prvu ne može to da izdrži.ako treba da radi deset sati u plovidbi jednostavno će se raspasti.
probao sam i sa električnim pumpama koje se mogu za nekih 2500-3000 kupiti na pijacama,tako što bi bio skinut el.motor dodato ležište osovine,osovina i remenica,međutim od uvoznika tih motora sam dobio informaciju da će tolika snaga motora koja se prenosi preko remenice jednostavno uništiti ležajeve,
probao sam da instališem elektropumpu na 220 volti sa nekakvim pretvaračima ali me neki testerasti napon sprečava (bar tako kažu stručnjaci)tako da mi je ostalo da pokušam sa popravkom ove.
-
vodena pumpa od fiće
imas i ventilator pride
jh jh
a možda probati vodene pumpe od IMR ovih traktora..Njihovi motori su nekad radjeni po Perkinsovoj licenci
-
Ljubac, te pumpe nisu impelerske (samousisavajuce) pa nisu za ovu namenu.
Bane, IMR ugradjuje takve pumpe u motore 10hp (i onu jace verzije, mislim da su 15hp) i mogu da rade satima i danima bez prekida, pa traju godinama. Takodje su na remenicu i postavljaju se na kais alternatora. Cak su manje od ove, koju sam ti prikazao. Istina, kuciste im je od metala (mesing), a ne plasticne. Ovaj prodavac je imao i takve pumpe (bez motora, samo izlazna osovina) na asortimanu, ali mene nisu zanimale pa nisam pitao za cenu. Negde sam ostavio vizit kartu, pa cu cim je nadjem, poslati ti broj pa vidi koja je cena. Ubedjen sam da bi ona mogla da se upotrebi bez problema.
-
Evo kako izgleda ta pumpa montirana na osovinu kopce, a na drugoj slici je ta ista pumpa montirana preko remenice.
-
hvala vam na interesovanju i pomoći, rado bih video tu pumpu, međutim ja sam dodatnu remenicu na motoru postavio na mestu gde se kačio ventilator tako da ću ukoliko se odlučim za tako nešto morati da je smestim na neki nosač,no kada bude aktuelno kukaću za savet.problem će svakako predstavljati i dovod vode (predugačak kaiš)ukoliko je smestim negde dole,a ako je smestim gore moram obezbediti i stalni dotok vode,bez mogućnosti da pumpa izgubi vodeni stub i vazduh uđe u pumpu.malo zamršeno ali rešiće se
-
Bane, prednost ovih pumpi i jeste u tome što ne moraš da brineš da li je ostao vodeni stub u celosti ili je povukao malo vazduha. Ukoliko se i pojavi vazduh, pa čak i ako se isprazni crevo, ova pumpa će uvek povući vodu i uspostaviti vodeni stub. Zato i jeste impelerska pumpa najbolja za ovaj "posao".
-
ok motor radi tj. kad se dodaje ili oduzima gas dolazi do pomeranja motora , ako je pumpa sa remenicom pricvrscena na motor ona se pomera isto kao i on. Ali ako se pumpa fiksira za korito broda dolazi do razlicite udaljenosti pogonske remenice i remenice pumpe sto moze dovesti do prezategnutosti ili olabljivanja kaisa .Moze se desiti da kais i spadne sa remenice. Iz iskustva ovu varijantu nepreporucujem. oops
-
Potpuno si u pravu. Nisam obratio paznju na ovaj detalj.