Moja Ladja
E, ovako treba... => NAUTIČKA DISKUSIJA => Temu započeo: Pantic Dragan 68 22, 01, 2010, 16:59:36 posle podne
-
Pozdrav ljudi`moze li mi neko objasniti tri stvari u vezi met.camca!
reci*svans i kontrasvans* -upustanje ili isturanje krmenog dela a zavisi od korita camca KAKO? , druga stvar je-stranica na koju se kaci penta mora biti koliko visine da bi pasovala tomos pen. a da bi je najbolje iskoristili(sve se ovo odnosi na camac smeder.)
Treca stvar je-Zoki iz Pazove je objasnio nacin kako da izvari table lima a ja pitam da li se moze i da li je dobro spajati-variti- table po sirini a pre toga isavijati tako da patos bude 1m a stranice po 0.5m sto se tice srednjeg dela a kasnije ojacati s nekom kutijastom cevi i na kraju ubaciti rasponke i izvariti.Pozdrav i unapred zahvalan.
-
dragane dobrodosao :good:
ima ljudi strucnijih od mene ovde pa ce oni odgovoriti na ostala pitanja, sto se motora tice gledaj da ti kavitaciona ploca (peraje iznad elise) bude od 0-2cm ispod linije korita , ovo trece mislim da je izvodljivo ali neces ustedeti na egijama jer je i u tom slucaju raspored isti jedino ce se manje variti ...
-
Dobro došao ! :drinks:
Ne koriste se kutijaste cevi za izradu ukrućenja na plovilima ! Koristi se flah i "L" profili...
-
Bolje vas nasao ljudi dobre volje.Vidim da se nisam dzaba trudio oko pisanija.Za pocetak vec sam kupio lim dvojku i planiram da iscrtam a nasao sam gde da ga masinski isecem i isavijam.Primecujem da mnogi vozaju smederevce tabanase i svi su samo slicni a tako razliciti.Posto ja nemam jos ni pentu ni camac uradicu ga po maketi koju sam uradio vise puta samo se bojim da zbog sitnice ne uprskam stvar pa se razocaram.Nece biti problem kasnije doraditi na meru stranicu gde se kaci penta,u svakom slucaju opet sam cuo nesto novo.Ima dosta objasnjenja po ovim forumima i to mi je pomoglo ali slabo slika pa valjda i majstori treba da zive od necega.Mislim da cu slikati ono sto budem radio.Pozdrav komsijama sa odgovorima.
-
smedervaca imas dosta na rekama ... sidji sa metrom do reke i premeri najbrzi nacin :)
zoki (kacintata) pravi smedervce mislim da ih izbaci za 3 -4 dana ofarbane.. vidi sa njim on ima dosta iskustva sa njima
-
Moram da pitam jos jednom~zasto se rade upustanja (svans) na metalnim camcima (smederevcima)i u kojoj duzini patosa je rec?Molim strucne ljude da mi odgovore nece ni malo da boli.Pozzzzz.
-
Švanc se radi da bi se smanjili otpori koji nastaju vrtloženjem vode ize čamca(čamac "vuče" vodu) pri malim brzinama ...Radi se da bi čamac sa motorima manje snage lakše "klizio" kroz vodu...Sve ovo važi samo za deplasmansku plovidbu
Kontrašvanc se radi da bi čamac lakše iz deplasmanske plovidbe prešao u glisirajuću plovidbu,tj. da bi ga lakše "izbacio"...međutim kontrašvanc nije dobar za jake motore,jer nabija pramac na vodu
-
Sad mi je jasno,alal vera *72 a da li je nepisano pravilo kolika je duzina upustanja,?zahvaljujem unapred.
-
Zadnji svanc je uzdignut 100mm,na duzinu 1000mm.Ne treba ti maketa za smederevca,vec premeri jednog koji je naopacke okrenut,sad ih bar preko zime ima dosta izvucenih na obali.Dovoljan ti je lim debljine 2mm,za rebra uzmi flah 30x4mm ako je sirina u patosu 1000mm,ako je siri moras i jaci flah.U cosku gde se spajaju rebro i rebrenica(cosak dna i stranice)ostavi rupu da moze voda da prolazi(koja se zadrzi od kisnice)da ne bi morao sundjerom skupljati vodu iz svake pregrade posebno,vec stanes na stranu a voda kroz rupe prolazi i skuplja se na jednom mestu,ostavi slobodno vecu rupu npr.20x20mm,pa posto je tu oslabljeno mesto,na spoj rebra i rebrenice zavaris odozgo parce flaha iseceno u trougao i tako ojacas spoj.Osim rebara moras zavariti i uzduznice,posto je lim ravan pa moras ukrutiti celu konstrukciju.Dve uzduznice varis po patosu sa spoljne strane,koje ucvrscuju dno i daju upravljivost camcu i to od flaha 30x4mm.Po jednu sa svake strane stavljas na stranice preko rebara 100mm ispod vrha stranice na koje ces popreko moci da stavis daske za klupe,takodje od flaha 30x4mm.Po vrhu stranice stavi uzduznicu od vinkla 30x30mm.Moja preporuka je da komore napravis hermeticki zatvorene,zbog sigurnosti,jer komora koja ima vratanca gubi smisao.Napred jedna komora,a nazad dve sa strane,jer ces imati bolji prilaz motoru.Insistirao sam na flahovima,jer ces imati dobar prilaz kada budes farbao,ako se stavljaju vinkli po patosu sa spoljne strane,ne mozes ofarbati i tu ce krenuti korozija,isto ako stavis kutije na vrh stranice,e sad za rebra i rebrenice mozes uzeti i vinkle, ali opet ne mozes sve ofarbati jer ne vidis,pa ces uvek negde preskociti.Negde sam imao mere za smederevca 6m,sa 1m u patosu pa ako nadjem mogu ti poslati da se ne mucis.
Najlakse ces izvariti REL aparatom(sa elektrodama fi 2,5mm).
Ako negde zapne, pitaj. :drinks:
-
kempi ako imas te mere obavezno ih ostavi dosta ljudi je trazili pa bi bilo idealno da imamo jedan takav projekat
-
Ma kakav projekat,to je neka moja skica sa merama,necu da se brukam i to da saljem na forum.
-
kaci kempi ne zezaj :) ako sam ja mogao da okacim sliku moga broda posle toga nikoga nista ne moze da bude bruka :)
-
kaci kempi ne zezaj :) ako sam ja mogao da okacim sliku moga broda posle toga nikoga nista ne moze da bude bruka :)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :good:
-
Poz.Kempi,
drago mi je da si odvojio malo vremena za moja pitanja i podpitanja pa tako da te jos malo gnjavim istim.
Prvo da objasnim za prednju komoru,imao bi dve odvojene srazmernim merama,a izmedju njih prazan prostor-komora sa vratancima.
1pitanje;flah koji varim odozdo moram da ge izvarim sobe strane samo na nekim mestima ili pun var s obe strane?
2pit.;po vrhu stranica sa spoljnje strane planirao sam okruglu cev manju od pola coli ili da u startu savijem postojeci lim na presu,?
3pit.,;da li mogu da iskrojim svans na krmi u dimenzijama visine 5cm,u duzini od pola metra ili treba duze?
Kad sve ovo ukonponujem tad pravim cetvrtu maketu pa tek tada krojim lim(maketa kaze sve potrebno za savijanje , naravno i izgled a da se ne pogresi).Poz...!
-
kaci kempi ne zezaj :) ako sam ja mogao da okacim sliku moga broda posle toga nikoga nista ne moze da bude bruka :)
samo sto si ti odmah rekao ko je bio idejni tvorac i majstor :)
-
1.Flah odozdo mozes variti 10mm var pa 50mm preskok,i tako sa druge strane,da ti varovi idu u cik-cak,tj. gde je preskok sa leve strane,otprilike na sredini druge strane da ti bide var,a flah je tanak pa ce ispod da zadje farba i nece korodirati,najbolje ce biti ako mozes da ga ispeskiras,i prefarbas epoxi osnovnom,a posle mozes i uljanom ako ti je skup balastin,s' tim sto preko uljane nece da hvata antialgin.
2.Po vrhu stranice mozes i okruglu cev,samo moras deblju od pola cola jer tu konstrukcija trpi opterecenje pogotovo kada camac pramcem udara o talase,tada se sila udarca prenoci na ojacanja na vrhu stranica.Tu sam ti preporucio vinkl ,jer se za njega najlakse montira tenda,ako ces da savijes lim od stranica za prepust,pusti ga malo vise u sirinu,npr.50mm i jos 20mm dole,jer je lim od stranica tanji od vinkla,pa da nadoknadis cvrstinu vecim prepustom.
3.Mozes slobodno smanjiti svanc,tada ce malo teze da se probija kroz vodu sa slabim motorom i teze ce da se vesla,ali ce manje da se dize pramac ako stavis jaci motor,bice stabilniji u stanju mirovanja jer mu je veca povrsina ravnog dna i ujedno ce imati manji gaz.
-
Imam i jedan projekat recnog camca od 6m sa blagim v koritom,kojeg su projektovali inzenjeri brodogradilista Bgd,jako lepo ide kroz vodu,ali se malo vise ljulja kada stoji u mestu zbog v dna.Ti razmisli sta ti je prioritet,voznja ili pecanje iz camca(stabilnost).Ako ces se malo vozati,onda mozes ravno dno bez svanca pozadi,tada ce biti najstabilniji za pecanje.Nazalost,nema univerzalnog camca.
-
Poz. Kempi..Polako sad shvatam neke pojedinosti oko ovoga mada sam dosta toga vec stavio u maketi. Camac ce biti samo za pecanje tako da mi je objasnjena druga kombinacija ipak prihvatljivija sto se tice dna a sto se tice zadnje stranice opet imam pitanje(izdrzi jos malo):kolika je visina potrebna zadnje stranice da bi se uklopila svaka penta do 10 ks sa kr atkom osovinom jer vidim da nema na svakom camcu upustanja.?Posto sam pocetnik u ovome koju mi preporucujes pentu a da je prihvatljiva cena za nas obicne smrtnike.Danas sam se raspitivao u vezi prikolice -covek u Metal*Alibunar pravi profi.komplet za odredjeni camac sa svim papirima za registraciju i to kosta 1000 E a samo torziona osovina sa glavcinama 200 E s tim sto ako bi ja pravio on bi mi dao upustva i kad zavrsim potrebne papire za registraciju naravno i to kosta.Cucemo se,poz.....
-
Ako si iz okoline Bgd mozes doci kod mene da vidis kako sam napravio prikolicu,sistem za fiksiranje camca za prikolicu.Raskacim camac,istovarim,natovarim i ponovo ga fiksiram za prikolicu za 5 minuta,vrlo prosta skalamerija,a funkcionalna,uz to je sve atestirano i registrovano.Ako sam pravis izaci ce te sigurno jeftinije nego da kupis gotovo,a torzionu osovinu,sapu,osvetljenje,valjke,vitlo i ostale sitnice za prikolicu cu ti objasniti gde da kupis najjeftinije.Prvo napravi camac,pa posle po njemu ces praviti prikolicu,moci ce ona da nosi i ostale camce,ali ce za tvoj da bude upasovana,tako da ti istovaranje i utovaranje camca bude brzo.Ne moze sve da se objasni preko foruma,najbolje da vidis moj camac,mozda ce ti se bas takav svideti,jer sam ga pravio prvenstveno za pecanje.
Ovo zimsko vreme je odlicno za skupljanje ideja,a kada dodje prolece samo da priones na posao i realizujes svoje vizije.Pozdrav.
-
Poz..Kempi.da u blizini sam .,iz Vrsca mozda jednom i vidim tvoj camac,za sada cekam lepo vreme pa da se uvucem u radionicu i krenem na varenje. Definitivno sam sklopio maketu i sad znam kako ce ispasti,a sto se tice prikolice kad dodje vreme i novca onda opet te kontaktiram pa da vidim kako bi prosao i sa tim.Ako nesto cujes u vezi pente al tebi znanoj posalji mi broj ,mozda i kupim.
-
Kemppi,
Imam mali gliser - ruski, od aluminijuma, dužine 4,65 m i širine 1,75 mm, ukupne težine 250 kg (sa motorom i opremom ne bi trebalo da bude teži od 500 kg).
Ovaj čamac je konstruisan kao samohotka (ima sopstvene točkove i šapu na rudi i može se zakačiti na kuku na vučnom vozilu i to je sve), medjutim, kod nas to ne može da dobije treću tablicu pa ću izgleda morati da napravim nešto što se da atestirati.
Koliko bi mogla da košta takva laka prikolica - koliko za materijal, a koliko za ruke?
Gde se nalazi Vaša pirkolica?
Da li bih mogao da je vidim (video sam mnoge ali pogledao bih još neku pre nego što odlučim šta je najbolje za mene)?
-
Ako si iz okoline Bgd mozes doci kod mene da vidis kako sam napravio prikolicu,sistem za fiksiranje camca za prikolicu.Raskacim camac,istovarim,natovarim i ponovo ga fiksiram za prikolicu za 5 minuta,vrlo prosta skalamerija,a funkcionalna,uz to je sve atestirano i registrovano.Ako sam pravis izaci ce te sigurno jeftinije nego da kupis gotovo,a torzionu osovinu,sapu,osvetljenje,valjke,vitlo i ostale sitnice za prikolicu cu ti objasniti gde da kupis najjeftinije.Prvo napravi camac,pa posle po njemu ces praviti prikolicu,moci ce ona da nosi i ostale camce,ali ce za tvoj da bude upasovana,tako da ti istovaranje i utovaranje camca bude brzo.Ne moze sve da se objasni preko foruma,najbolje da vidis moj camac,mozda ce ti se bas takav svideti,jer sam ga pravio prvenstveno za pecanje.
Ovo zimsko vreme je odlicno za skupljanje ideja,a kada dodje prolece samo da priones na posao i realizujes svoje vizije.Pozdrav.
Ajd ti lepo malo islikaj tu prikolicu, otvori joj novu temu pa je okaci ovde,dobrih ideja nikad dosta :good:
-
Slikacu kad bude lepse vreme,sve mi je spakovano i nije pristupacno preko zime.