Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: zorter 03, 02, 2009, 16:27:44 posle podne
-
Ovako to rade Austrijanci a bilo bi dobro da i neka nasa firma izradjuje ovakve elemente pa da mozemo sami sklapati plovila kakva zelimo. Voleo bih cuti i (procitati) i vase komentare na ovu temu.
-
Zoter ovo su pontoni.Bilo ih je prosle god na sajmu.Cene paprene.Inace sam ucestvovao u izgradnji jednog,evo sl.Prvobitna verzija dva plovka pa je zbog slabe nosivosti dodat i treci.
-
Znam da su pontoni ali nadgradnja ide posle po licnoj zelji. A posto sam i ja iz Sapca znam za ovaj tvoj katamaran jos dok se preradjivao na dvoristu u produzetke Janka Veselinovica ul. kad se podje na trijanglu.Secam se kad si menjao oblik i velicinu prozora na kabini i cini mi se pomerao kabinu malo unazad.Ova slika kod mog imena je idejno resenje t.j. tehnicki ctrez splava (trimarana) koji bi ja zeleo da pravim ako bude sredstava.Ima veca slika ako te zanima. A u rubrici plovila-genialna plovila ima nekoliko mojih slika sto sam ja slikao ili skinuo sa interneta.Uglavnom fabrickih ai domace radinosti katamarana i trimarana. :good:
-
Nije ovo moje .Samo sam malo ucestvovao u prepravkama,dodavanje treceg pontona,sredjivanju turbine.Ako zelis da pravis ponton ima da se kupe vodovodne cevi,precnika 800mm.
-
Znam ali ja cu dobiti polietilenske fi 500 po 8m duzine 3 komada, pa cu od njih praviti. :download:
-
druze, ja sam ucestvovao od starta u izgradnji katamarana, pa trimaranana pa na kraju kvatromarana za potrebe opstine surcin koji prevoze putnike a radjeni su od poletilenskih cevi prvo precnika 600 pa 750...mogu ti reci da sem sto je cena takva to nista ne valja...tj. nije onako kako bi trebalo da bude...posle nekog veremena, zbog lose nosece kontrukcije, su se savili u kifle (sad su stavili kao neke odbojnike pa se to ne vidi)....imali smo mali katamaran (8m LOA) sa cevima precnika 600 i na njemu hondu 10 KS...kad stane jedan covek za komandni pult ona skoro cela uroni...ako isopam neke fotke stavljam ih...
-
Cap to je mana svih burica i cevki,zbog svog okruglog oblika nosivost je nikakva,a i vlasnici hoce sa sto manje materijala sto sire plovilo,a onda budzi prepravljaj
-
bas tako Giga...
-
Moje mišljenje je da je sve ispod 800 mm mali prečnik,posebno za stakloplastične cevi koje imaju debele zidove i jako su teške...kad ih stavite same u vodu one urone do pola...
-
Budens 72 ako si mislio na stakloplasticne kanalizacione cevi podpuno si upravu i najveca mana sto ih je veoma tesko zatvoriti.Uradjene su od par nekih slojeva i veoma tesko primaju poliester ,epoksi nisam probao.Bas pre neki dan sam isao da gledam jedan ponton za krpljenje.Ove cevke su od600mm
-
Momci, izvinite sto se mesam, ali zasto te splavove zovete katamaranima ili trimaranima.
To je pomalo uvredljivo za katamarane i trimarane, jer ovde je pitanje obicnih splavova sa x redova pontona.
Razumem da imate iskustvo u pravljenju splavova ali katamarini jedre okeanima, a za ovo je pitanje koliko daleko moze da ode.
Nemojte da se ljutite ali termin nije ni malo primeren.
Ipak su to splavovi.
Pozdrav
-
Admirale pa mi i pricamo o pontonima cevkama i sl,...jes da je tema postavljena pod drugim nazivom nema veze bitno je da se tracari
-
Od svih slika ili prica na forumu, jedino ti pravis katamaran i mislim da je pomalo uvredljivo dva pontona od kanalizacionih cevi nazivati istim imenom kao i tvoj brod.
Takodje bi trebalo dobro razmisliti kakvo je stanje takvih "splavova", jer pitanje je kada ce se preci na kace za kupus, pet ambalazu, potrosene prezervative ili slicne plovne objekte, ne bi li se doslo do sto jeftinijeg "splava".
Ima citava rubrika vezana za splavove. Pa i oni sa pontonima ne vole da se kaze da njihovi splavovi stoje na tri trula bureta.
Tu bi capjerry trebao malo da kaze neku rec.
Pozdrav
-
Ja stvarno nisam skontao sto bi bilo uvredljivo porediti moj kat.sa bilo kojim plovilom makar bilo i na tri bureta.Svi imamo pravo da uzivamo na vodi.Po meni je bitno ploviti makar i na trupcu vrbovom
-
to ti je moj druze odomacen naziv na nasim prostorima...jbg...u svetu se zovu pontonski camci (Pontoon boats)...
na surcinskim "brodovima" i pise cak kvatromaran :lol:...tu sam prvi put cuo za taj izraz....
Giga, prvi put vidim na onoj slici da je vise utonuo deo splava na kom nije kucica...osim ako nije pustio levi ponton (cev)...
-
Jeste ,drzali su camac metalni bez odbojnika i on proglodao,Kada su zatvarali bove uradili samo cetiri sloja da bude sto jeftinije.Sada :suicide:Nisam nikada radio sa epoksidnim smolama znali ko da mi pojasni?
-
Ako je rupa mala, lako ces zalepiti sa malo smole. Sada ti je vreme za to, zbog temp.
Ako je veća rupa, bolje je da se nabije malo stakla unutra i da se dobro natopi smolom.
Samo pazi na temperaturu, da ti površine budu čiste, suve, malo izšmirglane.
-
Na sajtu www.west-system.co.uk (http://www.west-system.co.uk) ima uputstvo za upotrebu epoxija.
ima i na srpskom.
Admiral mi rekao i ja skinuo. skidao sam sa posla, pa mi je u drugom računaru. ako ne uspeš da nađeš, pustiću ti sutra.
-
Momci, izvinite sto se mesam, ali zasto te splavove zovete katamaranima ili trimaranima.
To je pomalo uvredljivo za katamarane i trimarane, jer ovde je pitanje obicnih splavova sa x redova pontona.
Razumem da imate iskustvo u pravljenju splavova ali katamarini jedre okeanima, a za ovo je pitanje koliko daleko moze da ode.
Nemojte da se ljutite ali termin nije ni malo primeren.
Ipak su to splavovi.
Pozdrav
Naravno da je u pitanju ponton a ne katamaran...Ali se isto tako ne slažem da katamarani samo jedre,jer ima jako puno prelepih i veoma luksuznih motornih katamarana,pa i ovaj sto Giga pravi će koliko mi je poznato biti motorni...
pozzzzz
-
Jeste, ali me povuklo sto su katamarani izvorno imali pogon na jedra. Lapsus.
A Dule je u pravu za one pontone sa motorom. Cista je sreca da niko nije stradao. Izgleda da i zbog takvih "plovila" moras da drzis mali gas. Oni su prevrtljivi i sami posebi. Zamisli jos da se provezes pored njih. A o Dunavu nema ni reci. Tamo ne bi opstali ni vezani za obalu sa 4 sajle. Bruka.
-
Vi iz Bgd i okoline mozete ovo zvati splavovima jer na Dunav ne mozete izaci s ovim ali mi iz Sapca i Sr. Mitrovice ovo lepo vozimo po Savi jer je Sava mnogo mirnija cak i kad duva relativno jak vetar pa je za nas ovo ipak katamaran jer se sa njim vozimo po reci. Najdalje idemo do Mrdjenovackih napera a na zapad do usca Drine. Evo potkrepicu to sa slikama sa Save. Mi nememo marine (bar u Sapcu a Mitrovica ima nesto sto zovu marina ali to nije marina u pravom smislu) pa je nama tesko da obezbedimo plovila zimi vec se usidrimo uz obalu i svaki dan obilazimo da proverimo stanje vodostaja i plovila.
Inace polietilenska cevi se lako zatvaraju t.j. vare pa od njih nije problem napraviti skije za plovilo.One pojedinacno imaju nosivost oko 1000 kg pa sa tri komada nije problem napraviti manju kucicu jer 3000 kg nosivosti nije malo.Tako imamo i plovilo i kucicu za odmor bilo gde da se nalazimo. Bar nije dosadno jer nismo na jednom mestu.Na Drinskoj regati prosle godine sam sreo coveka iz Osecine koji radi ove "skije".On je na takvom splavu vozio 10 ljudi i nije potonuo vise od 10 cm.Procenjujem da je imao tereta vise od 1000kg jer su imali i veliko ozvucenje i burice sa pivom i ko zna sta jos.Evo nekoliko slika pa procenite sami.
-
Kako se registruju ova plovila?
-
Ja ne verujem da je iko ovo registrovao. Nasa policija (recna) jos nikog nije zaustavila da trazi potvrdu o registraciji.Ako nesto saznam od mitrovcana (posto je kapetanija u Sr. Mitrovici) javicu ti.
-
Svugde u svetu postoje takva plovila...i jesu za mirnije vode...plovci se prave uglavnom od aluminijuma ali i od polietilena, poliestera...ideja je odlicna, izrada jeftina i jednostavna, ali mora da bude crvsta....Ovi zuti su PIMI-jevi...nisu tu surcinci krivi, PIMI je kao proizvodjac brodova trebalo da zna da je polietilen savitljiv na odredjenoj duzini (sto i znaju, osnovna delatnost im je proizvodnja PE cevi)...zato je trebalo da naprave cvrstu konstrukciju koja ce sve to da drzi ali su oni, valjda zbog ustede u izradi i nosivosti, napravili neku laganu konstruciju od "L" profila...i to se sve iskrivilo...meni se desilo da, dok sam vozio jedan od njih, pukne nosac jednog od motora (Honda 40)...sreca je da nije zavrsio u Savi...ima jos mnogo zamerki na racun njihovih plovila ali jedna od bitnijih je sto je na brodu sve nekako kilavo...sve lepo izgleda ali ako se malo jace naslonis na ogradu ona sigurno puca, drugo, stavili su ogradu sa spoljne strane bokova broda, pa kad pristajes, naslanjas se bokobranom koji se opet oslanja na kilavu ogradu a ne na bok...trebalo je veci precnik cevi...desava se da kad vise putnika predju napred, pramac jednostavno uroni i voda dodje do pola broda...bitve nisu bitve, vec nekako ukrstene cevi, opet sa spoljne strane boka...itd...ima jos dosta stvari koje su mogli mnoooogo bolje, samo da su hteli malo da slusaju i malo vise da se potrude kvalitetnije da urade...a jos bezobrazno cene plovila, pa onaj ko ne zna...
-
Nadam se da ne pricate o ovim brodovima
-
Slazem se Dule, ima tu svasta da se kaze..ali ja kapiram da tako funcionise sve kod nas...nazalost...
Ono sa uniformama je stvarno smejurija...a oni ih jos i nose...sva sreca pa nisu bile u pocetku dok sam ja napravio par krugova....to ti je kao da si obukao pandursku uniformu bez znacke i obelezja (jer oni na svojima letos nisu imali cinove - jer ih ni nemaju)...a ti mora da ih znas, otac i sin, drzali marinu preko puta tebe...ja ih nazalost znam vise nego dobro....zajebali su me milion puta....Zeljko je cak i svoju cerku ubacio da radi kao mornar :scare:
uspeli su da pokrive 13 elisa za 3-4 meseca, hej!!! :shout:
ja ih gledao sa splava elektrodistribucije, kod tebe u komsiluku kako ulecu u sajle sopstvenog pristana, strasno...jadni putnici
nece biti tako ovog leta....
-
Sta bi rekli tek na ovo plovilo.
http://www.youtube.com/watch?v=xcfz5TYegZo#noexternalembed (http://www.youtube.com/watch?v=xcfz5TYegZo#noexternalembed)
Cilj je ploviti, i biti na vodi, pa kako ko ume.Svako plovilo je na licni rizik.Niko nije lud da svoju porodicu stavlja u "procep".A sto se tice drugih putnika sami zanaju sta smeju i koliko rizikuju.
-
Ma da ali kad nekom prosecnom coveku, po lepom letnjem danu, koji zeli malo da se provoza rekom ili samo da je predje da bi nastavio voznju bicikla, drzava da brod sa covekom koji je obucen u nesto sto lici na uniformu kapetana nekog turistickog broda i kaze: to je nas recni prevoz i vazi ti GSP markica, niko ne sumnja da mu je zivot ugrozen...
odoh van teme...sorry...
-
omasismo temu Dule...a i nemoj sa raspravom, kapetan zapretio kanalizaciom :)
slazem se, posebno da onaj ko vrsi javni prevoz mora da bude u vise nego savrsenom stanju...mada i nasi zakoni su u vise slucajeva krivi jer su zastareli i cesto neupotrebljivi pa dovodi do toga da se ljudi snalaze...ne moze gumeni camac (tvoj pomocni na primer) od 3 metra biti u istoj klasi sa nekim brodom od 15 metara koji vise podseca na brod nego na camac...za Zokijev plavi prevoz mi je ok 12 putnika ali Jocin definitivno moze bezbedno vise da poveze...to nije ok...
-
Dule kod nas je zakon takav kakav je ,tolerise se sve plovimo na cemu hocemo,brzinom koliko mozemo.Verovatno ce se to i ovde promenuti,neverujem da ce camce pontone splavove potopiti zbog nefunkcionalnosti ili sto nepodlezu vazecim propisima.Pre mislim da ce drzava sve to legalizovati samo da uzme novce.
Nego da se vratimo temi .Moze li neko da objasni koje kriterijume treba da ispostujemo pri izgradnji pontona ,splava za rekreaciju pogonjenog vanbrotskim motorom.?Postoje li neki parametri kojih se treba striktno pridrzavati?
-
Dule nezelim nikoga da znam za registraciju,zelim da odem na salter sa svom dokumentacijom lovom i legalno registrujem.Ima li kakvih ogranicenja po duzini,sirini,nosivosti,sta moram da ispunim?
-
Cap mogao si baciti neki nacrt splava,ukrucenja koja koristis i sl. da buduci samovci imaju bar neku prestavu kako bi to trebalo da izgleda.
-
Dule opisa sustinu registracije...
obecavam da cu pisati o tome kako bi trebalo da se gradi bezbedan splav...opet se neki verovatno nece sloziti, par cevki i burica, spojnice i to je to , kazu...zato valjda ovih dana samo i spasavamo splavove...tu smo ti dule u komsiluku vec danima...
-
Dule, e sad si me stvarno iznervirao.Shvati da ne zivimo svi u Beogradu.Nemamo mi ni marine (sa uredjenim vezovima, gorivom, vodom, strujom), ni recni GSP, ni ogromni Dunav, ni splavove-restorane.Ja govorim o zelji nas malih da izadjemo na vodu.Sa nasim platama od 200€-250€ ne moze se razmisljati o necem drugom nego o buricima.Niko nece njima prevoziti putnike.Vec sluzi za licni odmor i malo svezeg vazduha.Ti bi sve te ljude pendrekom a sa jos desetak bi potopio gliserom. :aikido: :diablo:
A ko ce posle da vadi olupine iz vode. Ekologoja Dule, ekologija.Shvatas li Ti da mi nemamo platu koliko ti potrosis mesecno na gorivo za gliser.Dozvoli da i mi imamo zelju ako ne i pravo da budemo na reci.Ja govorim o plovilima za licnu upotrebu a ne za prevoz putnika.A o motoru na ovakvom plovilu razmisljam samo kao mogucnost pomeranja da ne bude dosadno u jednom mestu.To je mozda 10-tak litara goriva mesecno.Zato kod nas skoro niko ne registruje ni camce sa kabinom a kamoli splavove ili gumenjake. A sto se tice "vozacke" dozvole to imaju skoro svi vlasnici plovila.
No to nije tema i necemo vise o tome.Otvarajuci ovu temu zeleo sam samo da razmenim iskustva i eventualno neku pomoc u razmisljanju kako da sto bolje to napravim.Jer za mene izlazak na Savu znaci da mogu da napunim "baterije" i nastavim dalje da se "borim" sa ovim zivotom i raznim problemima.Evo sta sam ja pozeleo da pravim ako uspem da nakupim nesto materijala jer ne mogu bas sve da kupim.To bi za mene bio veliki zalogaj.A dotle sedi na obalu i "turi noge u Savu da se lade".
-
Zorter mogu ti reci da ni to nije nista jeftiniji poduhvat nego Gigin katamaran...ne kraju kad sve saberes videces...PE cevi su skupe, dosta skupe, posebno sto ti treba bar tri cevi cak veceg promera nego sto si mislio...ja sam pre par meseci pravio PE cetvrtaste pontone za neki moj projekat...sto je bilo za nijansu jeftinije od cevki a mnogo bolje, jer uranja ravnomerno u vodu...veruj mi da je ipak metal najeftiniji kad pogledas u startu, mada posle par godina sa farbanjem i odrzavanjem dodje na isto...postoje te pleksiglas cevke ali ne znam koja im je cena ni kakve su...
obzirom da mi pravimo pontone za splavove i imamo iskustva u tome rado cu ti pomoci da nadjes najoptimalnije resenje, da bude bezbedno i sto je moguce povoljnije...a po meni, bolje i smanji gabarite ali napravi kvalitetnu osnovu, koja ce trajati i da mozes bez problema, po svim vremenskim prilikama da pristanes svugde nego da imas veliki splav/brod a da se treses svaki put ka zakacis nekou granu ispod...
ako hoces mogu ti sracunati koliko bi te izasli (materijal) PE cetvrtasti pontoni a koliko metalni, s tim da za metalne je 4mm debljina lima optimum a sve ispod 3 je ludost...
koje si gabarite imao u planu?
i bez rasprava i svadja...ja razumem i tvoj i duletov stav i razlog zasto je takav...obojca ste donekle upravu...sa Duletom se potpuno slazem da traba imati sto bezbednije plovilo i da je samo odgovornost skipera da li ce na neko nebezbedno ukrcati porodicu i prijatelje...svako ko ugrozi zivot drugoga na brodu ne traba da plovi...ja sam prvi, jer sam verovao drugima, napravio tu gresku koja je mogla vrlo skupo da me kosta...http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,137.0.html (http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,137.0.html)
a razumem i tvoju zelju za plovidbom uprkos materijalnoj situaciji koja je kod svih nas u haosu...
treba naci kompromis....
pozz
-
Mozda mi kao kolege sa vode mozemo da oprostimo svakakvo plutanje po vodi ali voda nece.
Moze se gledati kroz prste ali voda nece.
Moze se svasta registrovati ali voda guta i registrovano i ne registrovano.
Ljudi, radi licne bezbednosti pazite na cemu izlazite na vodu.
Normalno je da ce se onaj koji pluta na dva bureta ljutiti kada pored njega prodje brod i napravi malo vece talase.
Nemanje para nije izgovor da se izlazi na vodu na bilo cemu, a samo da bi se uzivalo na vodi.
Ja licno znam koliko Sava kod Sapca ume da bude ne mirna i kakvi talasi mogu da se dignu. Izgovor da je voda mirna takodje pije vodu. Bolje je sesti u naduvanu traktorsku gumu i uzivati na vodi, nego praviti skalamerije, koje mogu da potonu i podave brze nego sto ustanovis sta ti se desava.
Takodje takva plovila ugrozavaju normalnu plovidbu i ostalim ucesnicima. Izadji kolima sa konjima na auto put i upali svecu. Pazice te drugi ali statisticki neces preci ni 5km pre nego te pokupe.
Zato nikako ne treba hvatati se za izgovore tipa, i ja imam pravo da budem na vodi, pa sta ako nemam para za pravi camac ili splav i sl.
I ovi splavovi na Savi su za dobar pretres, kako burica tako i vezova. Uvek moze da dune neko cudo u sred subotnjeg rucka sa prijateljima i njihovim porodicama, pa da pokida i podavi sve sto nije za vodu.
Pre nego izadjes na vodu razmisli da li je bezbedno, a ne da li si rodjen pod srecnom zvezdom ili da nema pandura.
-
Najzad neko ko razume o cemu pricam.CAPTJERRY svaka cast na razumevanju i najzad da se vratimo na temu.Dimenzije ovog "trimarana" bi bile oko 8mX3,5m a kucica 5m(6m) X 2,5m(2,7m).Inace dobijam 3 cevi po 8m precnika 500mm.One me ne kostaju nista pa moram da se snalazim sa njima kako znam i umem.To bi pogonila penta od najvise 10KS.Trebalo bi mi da me pomera najvise 3-4km u toku nekoliko dana (najcesce u toku vikenda) jer se ne isplati vozati se kad sa posla dodjem oko 16,00 a na reci bi bio oko 17,00-17,30.Eventualno da me izveze od obale na reku par stotina metara jer nije gusht biti na vodi a uz obalu.Verovatno cu i daske za pod dobiti od prijatelja koji ima pilanu.Kostala bi me konstrukcija i nadogradnja.Po mojoj proceni ne bi trebalo da izadje vise od 2000€.A to moze da traje nekoliko godina kad imam ponton da izadjem na vodu.Uz jednu tendu od cirade da ne izgorim na suncu moze da posluzi nekoliko sezona.A kad se pocne sa izgradnjom obicno se i zavrsi.Vazno je poceti.Sta mislis da li je bolje raditi sa dve uparene "skije" u obliku katamarana ili klasican trimaran od ovih vodovodnih polietilenskih cevi cija je debljina zida 19mm (a tezina im je 29kg/m).
Pozzz
-
Admirale potpuno se slazem sa tvojim misljenjem ali predpostavljam da niko nije lud da zove prijatelje ili porodicu na nesto sto vidi da nije sigurno.Isto tako ko se plasi vode ili oseti da nije stabilno nece sesti niti se popeti t.j. zadrzati na tom plovilu. Valjda svako ima glavu da razmisli moze li tu boraviti ili ne.Ja kod nas nisam video neko takvo plovilo da je toliko nesigurno.Cak pomocne pontone za pecanje za jednog coveka rade od 6 buradi.A onog ko izazove nesrecu na reci ja bih kaznio mnogo zesce nego sudija koji je sudio za pogibiju mog dragog i dobrog prijatelja Milenka Zablacanskog.Dozivotna brate.Za nauk drugima.Pozzz
-
upravo krenuh van kuce, posle cu ti detaljno odg sad samo na brzaka....ako imas dzabe cevke, iskoristi ih...posle cu da preracunam max nosivost tih cevki pa ti od toga zavisi sta ces da pravis...daske su poprilicno opterecenje na njemu...ustvari mozes i sam, izracunaj zapreminu valjka tih dimenzija oduzmi tezinu same cevke, pomnozi sa tri pa podeli sa dva ...toliko smes ukupno da ga opteretis...
sve detaljno kad se vrnem...
a veruj mi, vredi izaci na vodu posle posla makar na pola sata....:)
-
Ja i ovako izlazim na obalu reke na vise od 2 sata svaki dan posle posla ali zelim izaci na reku a ne na obalu.Zato ti kazem da bih nesto voleo napraviti da izlazim stalno ne na obalu vec na reku.Cujemo se kasnije i ja sad odoh. :good:
A ovo sam Te pitao: Shta je bolje? Koja osnova je stabilnija? Mada znam da vecu nosivost imaju cetiri cevi nego tri, zanima me raspored cevi koji ima vecu stabilnost i nosivost?
-
ajd jos ovo pa definitivno odoh...
svakako su 4 bolje od 3...raspored cevki je i nas mucio kod ovih Pimijevih...mi smo se odlucili za varijantu da ih ne spajamo, ne zbog stabilnosti vec zbog ravnomernog opterecenja a i da ne bi stvarali turbolenciju izmedju dva spojena plovka...
ako mozes da nabavis i cetvrtu cevku, bilo bi ehtra...
pisemo se posle...
pozz
-
Jel bi umesto cevki mogla dva ista čamca na fazon, šiklje, dugi i uski čamac. Odozgo spojeni platformom. Verujem da bi imamo veću nosivost od cevi, burića i sličnih stvari.
-
Naravno da moze.Pogledaj na prethodnoj strani giganove slike.Ako su uzane morao je da stavlja trecu "skiju".Ako su dva klasicna camca dovoljno je za jednu pristojnu platformu.
-
Dule verovatno si se svega nagledao pa si s te strane u pravu.Kod nas u Sapcu toga nema pa zato mozda i nisam pravi za ovu vrstu diskusije.A sto se tice ove moje "skalamerije" polietilenske cevi fi 500m debljine zida 19mm duzine 8m dobijam 3 komada a i daske dobijam od kolege koji ima pilanu (naravno koristicemo je obojica) tako da cemo za platformu kupiti samo metalne kvadratne kutije 50 X 30 (50 x 40), 30 X 30, 40 X 20 i jos nesto vinkla 50 X 50 sto nas nece kostati vise od 500€.Tako da cemo relativno jeftino doci do platforme.Za pocetak i za izlazak na vodu stavicemo neku tendu ili suncobran da nas stiti od sunca, a ostatak nadgradnje cemo svake godine po nesto.Kad se nesto zapocne, to se i zavrsi.Najteze je zapoceti.Jedino se dvoumimo da li neki Vanbrodski motor (recimo TOMOS 18 ili neki "budženi" motor od auta (ficin, renoa 4,golfov - uglavnom neki od 25 KS pa do 70 KS max.) ali o tome jos nismo definitvno mnogo ni razmisljali.Prvo splav pa onda motor pa tek posle toga nadgradnja.Pozzzz... :drinks: :good:
A ako ne bude nista od toga :suicide:
-
Da znas da si u pravu. :good: :wild:
-
E Zorter, da nastavimo?...
Broker, siklje bi morao da zatvoris sa gornje strane, sto te posle izadje na to da je jeftinije da si napravio dva metalna plovka, po svom planu i projektu, onako kako ti mislis da treba i znas da je sve novo...a i tesko da ces na trzistu naci dve iste polovne siklje....inace, koliko se razumem u katamarane, oni treba da imaju takve plovke da izgleda kao da je neko veliko korito preseceno na pola i da su tim polutkama dodate unutrasnje stranice...odnosno, spolje strane (bokovi kat.) imaju krivinu, zaobljemni su, dok unutrasnje su ravne, da ne bi stvarale turbolenciju izmendu trupova...ne znam da li sam to objasnio...Joca ima potpuno simetricne trupove, zato i ne mogu da postignu ocekivanu brzinu....
Dule, poslednjih dana sam se i ja svacega nagledao u tvom komsiluku, nivodno od tebe...i sve vise mislim da si upravu...sine, koje je ono divljastvo...neki Stane ciganin se istripovao da je taj deo obale njegov...prvo je uzeo zeni silne pare da joj odrzava splav, potura neke burice a posto to nije uradio (planski) splav je na ivici da potone, morali smo da ga premestimo vise u obalu...tad je on iskoristio momenat i zauzeo joj mesto.....umalo se ne pobismo za vikend....splav je bio u top stanju a vidi sad nasta lici...imao je podno grejanje svojevremeno!!!
-
Cap sta ces sa ovim,najlakse uraditi novu konstrukciju.Sve se ukrivilo
-
to i ja kazem, posebno sto je ovaj, nekada lep splavic, sada krs, radjen po tom starom sistemu gradnje splavova, cevke, grede i burici..ali g-dja resila da ga obnovi...sutra idem da ga premerim, vidim koliko cega treba i da joj dam ponudu za rekonstrukciju ovog i koliko bi kostao takav nov...ako ostane pri rekonstrukciji, posteno cemo da se namucimo ali sta ces...ja volim kad vidim da nesto ima vecu sentimentalnu vrednost od materijalne...
a i predstavlja solidan izazov...:)
-
Ako udjes u rekonstrukciju koristis li sta starog materijala mada nevidim sta bi mogao koristiti,grede ispucale cevke trule pokrivljene buradi i nema,i sto je ostalo garant za menjanje,ajde nadgradnja moze da se koristi
-
ne, cilj nam je da ostavimo kucicu, ona je ok, sem poda...unutra je lepo sredjena, sa sankom, galerijom za spavanje...cevke cemo da zamenimo i umesto greda planiram metalnu konstrukciju spojenou sa cevkama tako da obazuju bindere...to ce dodatno ucvrstiti celu kontrukciju...a nisu cevke pokrivljene vec je splav iz dva dela pa je na spoju napravljen kao zglob (srecom)...i tu se on "prelomio"...sve grede i daske idu u smece, pazi kad su sto i klupe trule...u subotu je propao jedan kolega kroz pod (sam je kriv, nije glrdao gde hoda...a lepo sam mu rekao)...
-
inace, g-dja koja je vlasnik splava takodje ima motor i to trajk !!! :)...
-
Mora biti neki popust za koleginicu,Jel ti treba besplatne radne snage.? :party:
-
naravno za popust...i do sad je bio...ustvari tad nisam ni znao za motor ali mi je bilo zao jer je ovaj smrad namagarcio...i rasplaka je sad kad smo se videli u subotu...koliko civek moze da bude alav...sad sam se ja zainatio da joj pomognem da sve to izgura jer ne moze samam sa barabama...
-
Cap ti si pravi VITEZ.Nadam se da ce to biti cenjeno :yahoo:
-
:pioneer:
sve u duhu "na reci si drug"...
sad znam zasto je Dule onako ogorcen...kad ima takav komsiluk...
-
Cap ako mozes samo mi objasni kakav i koliki ugao treba da imaju skije sa spoljne strane.Razumeo sam sta treba, samo mi ako mozes nacrtaj rukom kako to treba otprilike da izgleda vizuelno.Nije na odmet i neke mere (u stvari ugao) prikazati.Ne znam da li skija treba da bude "prelomljena" sa spoljne strane ili raspon pramca recimo da bude uzi od krme pa je to ono sto nece usporavati pri kretanju.
A sto se g-dje tice, da ne bude naplata u naturi ili prakticna proba posle rekonstrukcije. :) :) :yahoo:
-
Cap ako mozes samo mi objasni kakav i koliki ugao treba da imaju skije sa spoljne strane.Razumeo sam sta treba, samo mi ako mozes nacrtaj rukom kako to treba otprilike da izgleda vizuelno.Nije na odmet i neke mere (u stvari ugao) prikazati.Ne znam da li skija treba da bude "prelomljena" sa spoljne strane ili raspon pramca recimo da bude uzi od krme pa je to ono sto nece usporavati pri kretanju.
A sto se g-dje tice, da ne bude naplata u naturi ili prakticna proba posle rekonstrukcije. :) :) :yahoo:
Nije uredu ipak je to musterija naseg prijatelja a ovo je javni forum
-
a ne, ja sam srecno ozenjen covek...:)...
a stvarno nije uredu...
ne znam za okrugle ali trebalo bi da je isto...ako pravis cisto cetvrtaste plovke (nalik na barze) treba svans da bude 30 stepeni u odnosu na vodu...razmak izmedju plovaka isti a a ko pravis neki profil plovka treba da izgleda kao veliko korito preseceno na pola..znaci da spolja ima oblik trupa a unutra ravno, da bi sprecio turbolenciju...pokusao sam danas to da objasnim u rugom postu...nesto ovako
-
Cap pretpostavio sam da je ovako ali tek sad sam 100% siguran sta si tacno mislio.
Nemoj da se ljutis ono je bila samo sala.Mozda neumesna ali ipak sala. SORRY :sorry:
-
Pade mi na pamet da bi ovo mogao biti znak uspeha ovog foruma, rekao bih da je ovo mera dobrog foruma, neverovatno da je za sada ovaj forum privukao vrlo odmerene i kulturne ljude a svima nam se desi da nam ponekad nešto u šali izleti. Ovo je od svih bilo vrlo učtivo :new_russian:. Izvinjavam se za iskakanje sa teme :on_the_quiet:
-
Dule, sad mi dajes dodatnu motivaciju :)..
nema toga sto ne moze da se uradi, samo je problem koliko se to isplati, tj. ulozis velike pare i opet imas polovan, stari splav...camac i ostalo...
-
Captjerr sta b i sa splavom,ima li kakvih fotografija,prvo te nije bilo ,a sad dodje i nista,cak ni mojih stepenica na izvlacenje.. :telephone: ove nedelje sigurno
-
ma ubi ono vreme i sneg...danas smo bili na reci - opala voda, splav se nasukao na neki panj i pokrivio...bice ovo dodatni izazov....
-
Sta mislite kako bi bilo najbolje pomerati ovu platformu, splav ili vec kako ga smatrate. Sa jednim vanbrodskim motorom na sredini ili po jedan na krajevima? I koji bi odnos duzina/sirina bio najpovozniji. Takodje me zanima vase misljenje koja bi bila idealna duzina ovog mog trimarana.Ja sam ovaj zamislio da bude 8mX3,3m. Negde sam nasao da je najbolji odnos 2,5 sirine = duzina, ali ne znam da li je to max ili min. Voleo bih cuti (procitati) vase misljenje.Pozzzzzz
-
mi smo imali diskusiju na istu temu za ove Pimijeve...i na jednom "kvatromaranu" su postavljeni motori na same krajeve dok su na drugima malo ka unutrasnjosti ali nisu spojeni...onaj sa motorima na krajevima je bio odlican za manevre ali dosta sporiji od ovih....
svakako dva su bolja od jednog iz vise razloga...kolege su dovezle jedan takav bez kormila, samo na motorima...
-
A je li problem sto se elise okrecu u istom smeru posto bi to bile dve pente iz serijske proizvodnje (verovatno dve tomosove 4,8). :drinks:
-
Ne,naravno da nije ... ali ne znam koliko su ti cetvorke bas za tako nesto, cisto zbog komandi.
Jel ima sanse da nabacis neke stare johnson-e 6 ks ili nesto slicno?
-
Za sada NE ali stalno pratim oglase pa cu videti.Trenutno imam jednu tomos 4,8 ali verovatno cu je menjati kad dodje vreme.
-
Evo nekih novih zanimljivih ideja.
-
Dule, hvala za info i sliku. Prelep je. :preved:
-
Za čelični katamaran kao sa linka, http://www.dam.co.rs/katamaranDAM.html (http://www.dam.co.rs/katamaranDAM.html) , od kojih je profila izgrađena platforma koja spaja plovke?
-
Taj dam mi se odmah svideo, naravno uz odredjene prepravke. Ko voli duzi boravak na vodi uz prihavtljiv komfor mislim da je ovo dobro rešenje.
Sajt nisu dugo ažurirali, ko zna da li još uopšte i rade.
-
danas sam se prijavo na sajt, pa bih prvo pozdravio sve, virkao sam ranije, i zaista mi se svidelo kako sajt funkcionise.
elem, imao sam metalni kabinas, samogradnja, 7m dug, i dosta dobro me sluzio. Sada bih pravio katamaran, ako se moze tako nazvati,
i svaki savet bi mi dobrodosao, unapred hvala.
-
Добро дошао. 114
-
Pozdrav i dobrodošao na forum! 114
Možda bi bilo dobro da se otvori nova tema, u kojoj bi mogao da navedeš kakvi su ti planovi, koja veličina, možda i par slika ako imaš nešto slično u glavi itd...?
Mislim da su na taj način veće šanse da dobiješ korisne odgovore.