Moja Ladja
E, ovako treba... => Majstorije i popravke - Uradi sam.. => Temu započeo: zoke 10, 12, 2009, 15:20:57 posle podne
-
interesuje me koje vi ulje sipat u nogu
-
Cickovo :yahoo:
-
Ja u Tomos4,8 sipam ulje za menjace SAE 90. Ne znam da li je ispravno, ali su mi mnogi rekli da je OK. :read:
-
Za cizmu MOTUL i ne razmisljas dali je dobro ili ne!To je sigurica!!!
-
Netreba oznaka,samo trazis ulje za cizmu u prodavnici.Namenski je radjeno za cizme,na pakovanju(tubi) ima nacrtana cizma od motora.Proizvodjac je Motul.
-
http://www.motul.com.au/product_line_up/4stroke/4stroke30.html (http://www.motul.com.au/product_line_up/4stroke/4stroke30.html)
-
Ja ovo sipam
-
Uh, izvinjavam se zaboravio sam fotku da okacim!
-
Uh, izvinjavam se zaboravio sam fotku da okacim!
E to je to!!!Ulje,mislim! :good:
-
MOTUL je super ali ako hocete pravo ulje za vas menjac,koristite ovo !!!
http://franksmarinerepair.com/images/92-802851q02_med.jpg (http://franksmarinerepair.com/images/92-802851q02_med.jpg)
-
Uh, izvinjavam se zaboravio sam fotku da okacim!
E to je to!!!Ulje,mislim! :good:
deda ti si stavio neko drugo ulje na onom linku....nije ovo sa slike koje je okacio Sinke....
jel ovo ti sipas u yamahu 4t???
ovo mi deluje da je za motore sa turbo punjacem
-
a sta mislite o ovome za yamahine motore http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/4361/8/ (http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/4361/8/)
jel zna neko gde ima kod nas da se kupi ovo ulje?
-
oba su dobra, mada niko sa sigurnoscu ne moze reci koje je bolje. Oba sluze istoj nameni i sigurno nece ostetiti menjac. Test koje je bolje je nemoguce izvrsiti sem u nekoj laboratoriji mada bi ja licno voleo da vidim taj test ne samo menjackog nego i ulja za mesavinu. Licno sam koristio oba proizvodjaca i gle cuda menjac radi zadnjih 30 god. bez problema :)
-
a sta mislite o ovome za yamahine motore http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/4361/8/ (http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/4361/8/)
jel zna neko gde ima kod nas da se kupi ovo ulje?
tema je bila koje ulje u nogu(menjac) moja preporuka je i dalje ono ulje u prethodnom postu koji sam prethodno postavio
YAMAHA proizvodi njena ulja vec duze vreme,ali ih treba sipati iskljucivo u nove motore...a za stare sipajte ulja koja trpe veca opterecenja :D .... da ne razvlacim pricu koga zanima posaljite poruku na pp
-
Ima li razloga da ne koristim menjačko ulje za automobile (sae 80-90 mineralno pošto je moj motor iz 80-tih) umesto ovih skupljih ulja koje vi pominjete?
-
Ima li razloga da ne koristim menjačko ulje za automobile (sae 80-90 mineralno pošto je moj motor iz 80-tih) umesto ovih skupljih ulja koje vi pominjete?
NEMA :good:
-
Ima li razloga da ne koristim menjačko ulje za automobile (sae 80-90 mineralno pošto je moj motor iz 80-tih) umesto ovih skupljih ulja koje vi pominjete?
NEMA :good:
Ima razloga, ulje za automobile je sklono pravljenju vazdusnih mehurica i ima drugacije karakteristike stisljivosti i viskoznosti, verovatno sto je ulje namenjeno za pente pravljeno za trajni rad na velikom broju obrtaja, sto nije slucaj kod automobila. To sto je motor iz 80-tih nema veze, jer se i tada u svim uputstvima za upotrebu napominjalo da ne treba koristiti ulje za automobilske menjace.
Ja koristim SHELL, a osim MOTUL-a koji je koliko znam najskuplji vidjao sam i Valvoline. Shell i Valvoline su jeftinija varijanta od Motul-a.
Pozdrav!
-
Drpop-e verovatno si u pravu, ali je i SAE 90 bolje od nicega. Kod mene vec drugu godinu radi bez problema. I ne samo kod mene. Cak i ulje za hidrauliku (hidrol 46) je bolje nego nista. A ni Motul ni Shell ni Valvollin nisu otkrili rupu na saksiji. Sve je to marketing da nam uzmu pare.
-
Hvala na odgovorima iako su blago rečeno različiti. Znam da sva upustva naglašavaju da se ne koristi automobilsko menjačko ulje i toga sam se pridržavao na većim kubikažama ali me zbunjuje što skuteri ( suvozemni ) iako rade na visokim obrtajima i imaju čak vazdušno hladjenje koriste menjačka ulja istih API standarda kao i automobili. Da me ne shvatite pogrešno nije mi cilj nadmudrivanje na forumu nego da ustanovim ima li smisla plaćati više za istu stvar. Da ne pričam da moram da kupim tri tube po 250-300ml umesto jedne od litra i da odjednom ubrizgam bez mnogo peripetija.
Pozdrav.
-
Drugar najgore je ono ulje kad ga nema,sipaj slobodno hidrol ili transhihrol sae 80-90 i nema glava da te boli mani ti ovih Motula . Bas me zanima sta je johnson evinrude,mercyry sipao u mijenjac 80-tih godina a i mnogo ranije kad motul nije ni postojao ,vjerovatno su cekali da se osnuju pa da pocnu da sipaju. Malo preterujete sa tim uljima ,svjecicama i neznam ti scim jos dizete na nivo doktorske polemike. JA licno sipam nase sae 80 i nema problema vec vise niz godina. Uostalom kako hocete ali bacate pare.
-
Тако је Зоке! :)
-
Ja to vec rekoh!!! :good:
-
Ja sam nekada u Tomosa 4 sipao Modricino SAE 90 ako se dobro secam i nije bilo problema ali u Motore novijih datuma i nove,ne bih se bas zajebavao.Skupe su to igracke.
Nego,kolika je to razlika u cenama "ovog" ili "onog" ulja?Koliko to ulja staje u tvoj motor pa je ta razlika u parama velika ??
Siguran sam da neka razlika npr.u hidrofobnosti/hidrofilnosti izmedju tih maziva postoji.Ja sam uvek za varijantu sipati ono sto proizvodjac kaze.
-
ja sam u cizmu sipao FUCSH ulje ili tako nesto ima ga kod Dimivke u svetioniku i koliko sam shvatio to je jedno od najboljih za vanbrodske motore, a nije bili nesto skupo .. sipao sam ga u hondu i yamahu i 3 tube su bile sasvim dovoljno
-
U Svetioniku to ulje u tubi kako god da se zove ime neutralno pakovanje bez oznake viskoziteta ili nekih drugih specifikacija a 250ml košta 660 din.( x 3 pakovanja) a litar kvalitetnog Elf menjačkog ulja za automobile košta 480din (a ima i jeftinijih). Nije samo stvar u lovi nego u principu. Zašto bih plaćao nešto više i jedan dinar ako ne moram. To sam hteo da proverim na ovom forumu. Mislio sam da neko ima konkretnih znanja iz ove oblasti bez namere da prethodna mišljenja omalovažim. Pozdrav.
-
odnos cene i kvaliteta mislim da nije odgovarajuci .. slazem se sa tobom da je veca cena od kvaliteta..
ali opet ako kola stanu parkiras i narucis taxi a ako ti ladja stane na sred plovnog puta onda pocnes da se pitas da li vredelo tih nekoliko dinara vise...
-
naravno sve moze jeftinije.. ulje za auto umesto ulja za vanbrodski, dvotaktol umesto motulovog dvotaktola, filter od yuga umesto orginalnog filtera, bosna svecice umesto NKG preporucenih, metalni kanister za kola umesto pravog nautickog kanistera, konopac za ves umesto konopca od nylona, kosacica umesto vanbrodskog ....
a onda kada motor strada ne znas o cemu se radi... nautika nije jeftina rabota a drasticno postaje skuplja kada se krene sa budzenjem...
i ja sam voleo budzenje dok nisam procitao KAKO SE KALIO TIKI, e od onda gledam da ne budzim uopste ...
iako izgleda jeftinije na kraju platis troduplo ...
-
naravno sve moze jeftinije.. ulje za auto umesto ulja za vanbrodski, dvotaktol umesto motulovog dvotaktola, filter od yuga umesto orginalnog filtera, bosna svecice umesto NKG preporucenih, metalni kanister za kola umesto pravog nautickog kanistera, konopac za ves umesto konopca od nylona, kosacica umesto vanbrodskog ....
a onda kada motor strada ne znas o cemu se radi... nautika nije jeftina rabota a drasticno postaje skuplja kada se krene sa budzenjem...
i ja sam voleo budzenje dok nisam procitao KAKO SE KALIO TIKI, e od onda gledam da ne budzim uopste ...
iako izgleda jeftinije na kraju platis troduplo ...
:good: :drinks:
-
Udaljili ste se od pitanja. Ne radi se o budženju ili improvizacijama. Ja sam već sipao to ulje iz tube. To me je i potaklo na razmišljanje da li je to dobro za mene ili samo za prodavca. 3x660=1980din/1x480din. Kapetane i Vlado, to je već u startu skuplje 4 puta. A pitanje je bilo možda više za nekog iz te struke, zauljene. Ne šta je sigurnije i ima veće izglede na uspeh nego zbog toga i toga to ne treba ili smeš da uradiš bez posledica. Pozdrav.
-
Udaljili ste se od pitanja. Ne radi se o budženju ili improvizacijama. Ja sam već sipao to ulje iz tube. To me je i potaklo na razmišljanje da li je to dobro za mene ili samo za prodavca. 3x660=1980din/1x480din.
za prodavca je mnogo bolje nego za tebe, ali i za tebe je bolje nego da si stavio obicno... nisam strucnjak , ali mislim da je motoru bolje recimo 10%, ne verujem da je veci procenat , naravno posto je postupak proizvodnje skuplji a prodata kolicina manja , cena ide gore :( ...
-
Velkom,suvise je ovo skup "sport" pa tako i tebi deluje da te tamo neki proizvodjac pravi ludim (koliko se to puta samo meni dogodilo) ali stavis to ulje koje jeste za vanbrodske motore-menjace i miran si nekoliko godina,naravno u zavisnosti koliko radnih sati izguras po sezoni itd.
Opet podvlacim,sasvim sam siguran da je menjacko ulje za vanbrodske motore kvalitetnije po svakom parametru u odnosu na ono za automobile i slicno.Ta ulja rade u mnogo tezim uslovima nego ona na obicnim automobilima.
Bilo bi naravno lepo kada bi se u pricu ukljucio neki tehnolog ili masinac iz struke pa bi imali jasniju sliku.
Moj savet-za vanbrodske motore :)
-
Ljudi, u masinstvu je najveca greska stedeti na ulju, ne vezano da li je u pitanju, automobil, motor za camac ili kosacica. Generalno, ako je u pitanju Tomos4 od 100 evrica koji je sebe odplatio odavno, besmisleno je sipati ulje od 20e, ali ako pricamo o motorima koje planirate da koristite narednih 15-20 godina, onda je itekako opravdano postovanje preporuka proizvodjaca. Zato sada i imate T4 motore koji rade kao sat, a imate i one ciji vlasnici imaju jednu ruku duzu. Eto, bili su pametni pa stedeli na svemu, a sada i baterije u daljinskom od TV kasnije menjaju nego ovi koji imaju ruke normalne duzine. :taunt: Ne razumem u cemu je poenta razmisljanja da sipas hidro ulje u nogu, a na camcu imas gomilu skupih tehnikalija koje nicemu ne sluze. "Selo gori, a baba se ceslja".
-
U Svetioniku to ulje u tubi kako god da se zove ime neutralno pakovanje bez oznake viskoziteta ili nekih drugih specifikacija a 250ml košta 660 din.( x 3 pakovanja) a litar kvalitetnog Elf menjačkog ulja za automobile košta 480din (a ima i jeftinijih).
Kvalitetnog po 400din??? Mozda Ina ili Modrica,Del,Vukovic...
Pogledaj posto je neki Castrol ili slicni za auto pa nemoj da se iznenadis kad vidis da prelazi cenu i od 2000din/l
-
Treba prvo pročitati neki tekst pa onda dati komentar. U dva pokušaja da vratim raspravu na izvorno pitanje nisam uspeo pa više neću ni pokušavati. Imao sam nameru da u opštem interesu svih članova ovog foruma raspravim zašto proizvodjači i prodavci tih ulja za nogu ne daju nikakve oznake API standarda na pakovanju nego slike van.motora kao da smo nepismeni. Odnosno koliko se to mogu razlikovati ulja za automobile ili skutere od vanbrodskih motora.
Za pojedine dislektične pojedince Elf su dovoljno kvalitetna ulja a našao sam i Castrolovo menjačko ulje 1/1 sae 90 za 409dinara u AP Sport-u ( treba ih reklamirati kad su dobri). Pa bih voleo da čujem još argumenata ovih koji mi posle 30 godina staža na rekama, morima i okeanima da nautička oprema mora da bude skupa. Za koga navijate vi? Za prodavce ili za sebe? Voleo bih da pročitam odgovor od nekog zaista kompetentnog za ovu temu u interesu cele naše male zajednice ljubitelja vode i plovidbe.
Pozdrav.
-
velkom, pretrazio sam gomilu sajtova pre par dana povodom ove teme , trazio sam uporedne textove za temperaturu i vizkoznost , ili barem nesto sto moze da nam kaze koliko je bolje outboard ulje od obicnog...
nista nisam nasao na internetu, nasao sam samo ovaj text http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html (http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html)
posle tog texta nikada ne bih sipao neki tresh u motor.... a ako vec uzimam kvalitetno onda cu da uzmem bas ono koje je preporuceno ... i znam da je cena naduvana ali kako danas rece gorance ne mozes na reci pozvati na pomoc prvog prolaznika ..
mozda je problem sto kada menjam ulje na Yugu ja uzmem najskuplje ulje koje imaju a ne ono koje mi prodavac preporuci ... da li sam napomenuo da za 6 godina koliko imam tog yuga nikada nisam imao ni najmanji problem sa motorom ? svecice sam tek skoro zamenio jer me bilo sramota umesto bosne stavio sam NGK i auto je poleteo :)
ko zna mog yuga zna da je iscukan al to je do mene ne do njega :)
-
Kao sto sam i ocekivao na ovu temu koju sam ja zapoceo.Cisto sam onako iz radoznalosti upitao koje ulje sipati u nogu.čizmu i normalno polemika. Jedan trazi strucno lice da mu objasni razliku u uljima,drugi samo original i sta je propisano itd itd. Jedan me komentar samo zarezao i to od vlade 69 koji tvrdi da motori vanbrodski rade u tezim uslovima nego na automobilima. Pitao bih njega a i sve vas dali je neko od vas poslije voznje u gradu ljeti ili zimi ili na autoputu bez obzira sagnuo i pipnuo pjenjac ili deferencijal,mislim da bi se gadno opekao na mjenjacu .Neuporedivo je tezi rezim rada automobilske transmisije od brodske a pogotovo vanbrodskog motora i noge, a u njima su ulja normalna za transmisiju sae80-90 neukljucujem tu automatik mjenjace koji se jos vise griju i imaju rjedja ulja.Mislim da mudrujete
-
I jos nesto bio sam u -privatnoj rafineriji gdje se stancaju tikete i ambalaza i sipa se madjarsko ulje sumnjivog kvaliteta. Iz iste bacve izlazi Castrol ,valvolin,shell,itd itd. Ate rafinerije su kod vas u srbiji vama pod nosom. Pa sad vidi dal cu se ja duze voziti na transhidrolu sae 80 iz renomirane fabrike ulja Modrica ili ti sa Motulom iz garaze.Zivi bili pa vidjeli a cijena drasticna,uostalom nije bitna cijena kako neko rece mala je to kolicina ali da li sam dobio TO sto sam platio
-
Zoke ,vidi se da bas poznajes materiju . Mi u Srbiji sigurno bolje znamo sta se sipa i gde se sipa ai gde se to prodaje(doktorirali 90-tih godina).Kada sam rekao MOTUL mislio sam na kupovinu u 2-3 prodavnice u Beogradu koje direktno uzimaju sva maziva od uvoznika MAS COMPANY(za koje ja znam) i gde nema sumnje u originalnost proizvoda.Ako ti nesto znas sto mi ne znamo a u vezi tog presipanja i ostalo,bio bih ti zahvalan ako bi nas prosvetlio.
Pozdravljam sve koji se odluce da u svoje -bilo kakve motore (pa i kosilice) sipaju Modricu,Galax i ostala domaca ulja ali ja sam pre za neko malo kvalitetnije.
-
Sto se MOTUL ulja tice znam da je dobro kad je original jer ga koristim u visoko turaznim masinama.Znam da ima i falša jer kod nas u Brckom postoji generalni zastupnik za MOTUL ulja i znam da ga ne preuzima u Brckom nego sam ide na granicu (ne znam koju) i direkto preuzima iz centralnog skladista za Evropu,bas zbog "kucnih radinosti".Cisto radi poredjenja cijena,kod njega je recimo MOTUL OUTBOARD 2T oko 8 eura litar.
E sad,znam isto i da Modrica pravi jedno od najkvalitetnijih ulja,koristim i njega za auto i siguran sam da ono sto pise i jeste tacno i da necu imati problema.
-
Negde sam proćitao da na bar-kodu ili negde drugo na ambalaži piše datum proizvodnje. Kako sam ja dešifrovao kOd ulje je na isteku roka! Valjda je par godina rok trajanja :this: Da li je ova informacija tačna?
Znači naši uvoznici prodavaju ulja sa zaliha kojima polako ističe rok, ako ga upošte i ima :shout: Govorim za motul 2t outboard.
-
narucujte direktno ulje u mass companiju imaju u e shop
mass.rs
i e shop
http://eshop.mass.rs/ (http://eshop.mass.rs/)
-
evo ih i cene
6683 NAUTIKA ULJA 600 DI Jet 2T 4 L LIT 101238 100% sintetičko 16 1.980,00
8479 NAUTIKA ULJA Inboard 4T 15W-50 pak. 24L -11677 2 L LIT Sintetička formulacija za bolju zaštitu 0 550,00
11678 NAUTIKA ULJA Inboard Tech 4T 10W-40 2 L LIT 101751 Sintetičko 24 659,00
11677 NAUTIKA ULJA Inboard Tech 4T 15W-50 2 L LIT 101741 Sintetičko 24 659,00
11696 NAUTIKA ULJA Inboard Tech 4T 15W-50 5 L LIT 101743 Sintetičko 20 550,00
11687 NAUTIKA ULJA Outboard 2T 1 L LIT 101731 Mineralno 20 770,00
11679 NAUTIKA ULJA Outboard Synth 2T 1 L LIT 101722 100% Sintetičko - Ester 12 1.760,00
11682 NAUTIKA ULJA Outboard Tech 2T 1 L LIT 101725 Sintetičko 20 880,00
11702 NAUTIKA ULJA Outboard Tech 4T 10W30 2 L LIT 101745 Sintetičko 24 659,00
11705 NAUTIKA ULJA Outboard Tech 4T 10W40 2 L LIT 101748 Sintetičko 24 659,00
6684 NAUTIKA ULJA Powerjet 2T 4 L LIT 101239 Sintetičko 16 880,00
6685 NAUTIKA ULJA Powerjet 4T 10W-40 4 L LIT 101240 Sintetičko 16 659,00
6682 NAUTIKA ULJA Specific DI Jet 2T 4 L LIT 101237 100% sintetičko 16 1.321,00
12200 NAUTIKA ULJA Translube SAE 90 20 L LIT 100030 Mineralno 20 550,00
6687 NAUTIKA ULJA Translube SAE 90 300 ml KOM 100031 Mineralno 24 550,00
-
Evo još jedna stvar ,čisto da ljudi ne budu u zabludi ako kupuju domaće ulje da je ono original iz rafinerije.98-99te kupim na Jugopetrolovoj pumpi(na zemunskom keju) Galax misleći da je to sigurno original,koji je otprilike ličio na zejtin kada je otvoreno....Kasnije od pumpadžije na istoj pumpi saznam da je pohapšena ekipa koja je prepakivala original galax sa tamo nekim mutljagom itd.
Neka sipa ko šta hoće (pa i palmino ulje-pošto je jeftino) ali mišljenja sam da u nove,moderne motore nema smisla sipati neka jeftina ulja.Kupiti motor od par konja evra i sipati mu u menjač Modriču :taunt:???