Moja Ladja
Nautika opšta... => OPŠTA DISKUSIJA => Temu započeo: zoke 16, 11, 2009, 22:58:33 posle podne
-
Pitanje ,imam n splavu super dobar motor Johnson 25 nasao sam jos jedan izuzetno ocuvan indetican isto 25 ks i hocu da ih uparim , e sad nasao sam i mercuri 50 ks isto besprekoran e sad pitam sta je bolje jedan ili dva motora jer hocu iduce sezone da idem mnogo dalje nego do sada i jos jedno pitanje ako ih uparim dali da uradim da su obadva pokretna ili da jedan manevrise a ovaj drugi da je fiksiran.da napomenem duga noga kod obadva su i ista elisa 10x13 znaci blizanci.Ako neko zna iz iskustva neka mi javi a ne da pretpostavlja gdje sam pokretniji i gdje imam vise snage mada ja mislim da je bolje sa dva motora ali neznam nisam to nikad probavao gdje je bolji efekat.pozzz
-
Pričalo se o tome,
neki generalni zaključak da sem sigurnosti što imaš dva motora nećeš nešto dobiti sem buke i potrošnje.
Dva motora su verovatno uparavljivija od jednog ali to i nije nešto preterano bitno pošto je i ovako čamac verovatno upravljiv. Ja bih jedan prodao i uzeo neki manji pomoćni za svaki slučaj.
-
Dva,duplu komandu,imas manevar boli glava.Sto vise razmaknute.
-
Dva,duplu komandu,imas manevar boli glava.Sto vise razmaknute.
Sto vise razmaknute.
Ovo je veoma vazno. Inace se slazem sa zoranom u potpunosti. :good: :drinks:
-
neki me ovdje uvjeravaju da sa dva motora od 25 nema snage kao jedan od 50 mada ja mislim da ima i to bas punu snagu dvije du elise dvije ,a pogotovo sto imam tri gaza a nosaci su napravljeni dosta siroko tako da ce svaki motor biti izmedju gazova i nece jedan drugom oduzimati vodu sto ovdje mi kazemo da ostane gladna elisa ,hvala na savjetu
-
:good: :good:
-
neki me ovdje uvjeravaju da sa dva motora od 25 nema snage kao jedan od 50 mada ja mislim da ima i to bas punu snagu dvije du elise dvije ,a pogotovo sto imam tri gaza a nosaci su napravljeni dosta siroko tako da ce svaki motor biti izmedju gazova i nece jedan drugom oduzimati vodu sto ovdje mi kazemo da ostane gladna elisa ,hvala na savjetu
Uvek je bolje dva motora ali se kod njih snage nesabiraju.Sa dva motora se dobija bolja upravljivost brzina se povecava za samo 2-3 cvora a naravno i dupla potrosnja.Kao sto kazu drugi ako nemas uparene motore razmak povecaj izmedju njih :drinks:
-
u svakom slucaju dva motora :good:
potrosnja moze da bude samo manja nego sa jednim duple snage
upravljivost je ono sta ti treba jer je rec o splavu a ne o camcu
sa dva motora mozes da radis sa njim sta zamislis :drinks:
-
u svakom slucaju dva motora :good:
potrosnja moze da bude samo manja nego sa jednim duple snage
upravljivost je ono sta ti treba jer je rec o splavu a ne o camcu
sa dva motora mozes da radis sa njim sta zamislis :drinks:
Nisam skapirao da je reč o splavu, pardon
pa zar ne bi bilo puno 50 HP na splavu
-
neki me ovdje uvjeravaju da sa dva motora od 25 nema snage kao jedan od 50 mada ja mislim da ima i to bas punu snagu dvije du elise dvije ,a pogotovo sto imam tri gaza a nosaci su napravljeni dosta siroko tako da ce svaki motor biti izmedju gazova i nece jedan drugom oduzimati vodu sto ovdje mi kazemo da ostane gladna elisa ,hvala na savjetu
Uvek je bolje dva motora ali se kod njih snage nesabiraju.Sa dva motora se dobija bolja upravljivost brzina se povecava za samo 2-3 cvora a naravno i dupla potrosnja.Kao sto kazu drugi ako nemas uparene motore razmak povecaj izmedju njih :drinks:
samardza, jel si ti siguran u ovo? Nema bas smisla da se snage ne sabiraju.
Ako je tako, u prirodnim zakonima postoji ozbiljna pukotina ili fizika gresi, Naime posto imamo dve elise i dva agregata jasno je da imamo i dve identicne sile (2F), samim tim rad (W=2F x s) je duplo veci od (W=F x s), a samim tim i snaga nakon sto se svede po jedinici vremena (P=W/t).
Poprilicno sam siguran da ce pogonska sila sa dva motora biti duplo veca od pogonske sile sa jednim. Kako ce se to odraziti na brzinu, pa zavisi od tipa korita i njegove "maksimalne" brzine definisane konstrukcijom.
Pozz
-
Slazem se da snaga nije dupla kod dva motora samo ako su blizu pa bi bilo dobro da se jedan prepravi na levi onda je to druga prica, ali s obzirom da je splav mogu da se udalje pa ne dolazi do vrtloga izmedju. trebalo bi da bude i ovako dobro. A sigurnost i upravljivost puta dva.
-
samardza, jel si ti siguran u ovo? Nema bas smisla da se snage ne sabiraju.
Ako je tako, u prirodnim zakonima postoji ozbiljna pukotina ili fizika gresi, Naime posto imamo dve elise i dva agregata jasno je da imamo i dve identicne sile (2F), samim tim rad (W=2F x s) je duplo veci od (W=F x s), a samim tim i snaga nakon sto se svede po jedinici vremena (P=W/t).
Poprilicno sam siguran da ce pogonska sila sa dva motora biti duplo veca od pogonske sile sa jednim. Kako ce se to odraziti na brzinu, pa zavisi od tipa korita i njegove "maksimalne" brzine definisane konstrukcijom.
Pozz
Ja nikada nisam bio nešto naročito dobar u fizici i nisam siguran da li ću sada nešto lupiti, ali ako to i uradim, voleo bih da neko ko više zna odmah reaguje, pa da svi nešto naučimo makar pod stare dane.
Dakle, slažem se sa Barbom da će snaga biti udvostručena (a obzirom da će oba motora raditi istovremeno, onda će i potrošnja goriva biti približno toliko uvećana). Medjutim, i sa udvostručenom snagom ne verujem da će brzina biti udvostručena.
Poznato je da na nekim plovilima (pisali su ljudi o tome i na ovom našem forumu), npr. na Pasaru, možete da stavite bilo kakav motor (snažniji od 15-20KS), ona će ići 10-12 km ili tu nešto oko toga, a istu tu brzinu ostvaruje i sa motorom od 10-tak KS.
Naime, zbog većeg potiska zbog rada dva motora, uvećaće se i sila otpora vode, tako da od geometrije splava i njegove težine zavisiće koliko će se povećati brzina. A da će se povećati - to verujem ali verovatno mnogo manje nego što bi se očekivalo, osim ako splav ne počne da glisira - a to meni kao novajliji u ovoj oblasti nije nešto verovatno.
-
Na camac smederevac smo stavljali dve Tomos 4,isao je kao sa T10,samo sto je buka bila velika.Jednu cetvorku fiksiramo,a sa drugom upravljamo,nismo merili GPS-om,pa ne mogu bas da tvrdim da je isto u km.
-
Hvala vam svima koji ste nasli vremena da se pozabavite ovom problematikom, ali apsolutno se slazem sa Barbom i mislom da cu da se odlucim na tu varijantu, ne da mislim vec cu tako i da uradim imam dobar razmak izmedju motora i tu nema dileme ni u jednom slucaju nece jedan drugog ometati u bilom kojem rezimu rada a opet dva su motora dva motora, dupla sigurnost rasterecenost i bolji manevar mada ja i sad sa manevom nemam apsolutno problema
-
Hvala vam svima koji ste nasli vremena da se pozabavite ovom problematikom, ali apsolutno se slazem sa Barbom i mislom da cu da se odlucim na tu varijantu, ne da mislim vec cu tako i da uradim imam dobar razmak izmedju motora i tu nema dileme ni u jednom slucaju nece jedan drugog ometati u bilom kojem rezimu rada a opet dva su motora dva motora, dupla sigurnost rasterecenost i bolji manevar mada ja i sad sa manevom nemam apsolutno problema
-
AVAJJJJJJ..... Pomagajte drugovi ako boga znate ja sad dobio od prodavca informaciju da je to motor Johnson 20 ks a kod mene je na splavu 25ks isto Johnson hoceli to sad praviti kakvu pometnju posto je razlika u 5 ks nesto me uhvati muka ja ga maloprije nazvao da kupujem a on mi odgovori da se zeznuo da je 20 ks a ne 25 duga noga jeste kao kod mene javite mi hoce li bizti kakve problematike . Muka mi majke mi moje mile!!!!!!!!!
-
AVAJJJJJJ..... Pomagajte drugovi ako boga znate ja sad dobio od prodavca informaciju da je to motor Johnson 20 ks a kod mene je na splavu 25ks isto Johnson hoceli to sad praviti kakvu pometnju posto je razlika u 5 ks nesto me uhvati muka ja ga maloprije nazvao da kupujem a on mi odgovori da se zeznuo da je 20 ks a ne 25 duga noga jeste kao kod mene javite mi hoce li bizti kakve problematike . Muka mi majke mi moje mile!!!!!!!!!
vuci ce malo na jednu stranu a ti kormilo teraj kontra... mozda moze da se pravi neka poluga za gas tako da ovaj od 25 konja gura samo do 20 al to je extremno kompilikovano
ili neka ti tih 20 konja bude fixno (napred nazad) a sa ovim drugim upravljas....
najbolja varijanta je da cekas sledeci motor..
-
Nebi trebalo da imaš problema zbog te razlike u snazi ali to dosta zavisi od udaljenosti motora, dali upravljaš sa jednim ili sa oba motora.
Ja bi ti lično savetovao da jedan bude fiksni ( 20 HP ) a drugi ( 25 HP ) upravljački, to je lakše za instalaciju ali nešto komplikovanije za vožnju.Mi se godinama vozamo u ovoj kombinaciji i nećemo je menjati. Yamaha je 6 HP tako da bez problema manipulišemo lađom
-
Pa kakve veze ima ako imaš dve komade gasa, jači malo smanjiš i opet si tu negde. Predpostavljam da je razlika samo kada bi oba terao ma punom gasu a to će retko biti.
-
posto upravljas sa oba istovremeno nebi ti pravilo problem sto su razlicite snage :good:
ali vizuelni efekat :lol: :lol:
sacekaj pa uzmi dva ista nigde ne zuris
kad radis uradi kako treba :good:
-
Dakle, slažem se sa Barbom da će snaga biti udvostručena (a obzirom da će oba motora raditi istovremeno, onda će i potrošnja goriva biti približno toliko uvećana). Medjutim, i sa udvostručenom snagom ne verujem da će brzina biti udvostručena.
Poznato je da na nekim plovilima (pisali su ljudi o tome i na ovom našem forumu), npr. na Pasaru, možete da stavite bilo kakav motor (snažniji od 15-20KS), ona će ići 10-12 km ili tu nešto oko toga, a istu tu brzinu ostvaruje i sa motorom od 10-tak KS.
To ste u pravu za brzine preko 12km/h naime otpor vode ne raste linearno s brzinom. Do brzina od otprilike 12km/h je skoro linearno a tada otpor vode raste exponencialno i za svaki kilometar treba sve vise snage. Upravo taj efekat koriste gliseri da dostignu toliki otpor vode da ih izbaci na povrsinu. Ali ako s jednim motorom ide 6km/h s dva ce ici skoro duplo brze.
naravno treba imati i odgovarajuce elise da se iskoristi sva snaga motora a da ga ne preoptereti.
-
Kupi Zorane taj motorcic , nekome ce trebati . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Mislim da sa splavom nečeš moči da glisiraš.
Pozajmi ako nemaš GPS,okači oba motora,pa prvo jedan pa drugi pa oba i videčeš,onda odluči.
Ja lično stavio bi dva kao što sam ti več rekao ali svaki sa komandom.
-
Mislim da sa splavom nečeš moči da glisiraš.
Pozajmi ako nemaš GPS,okači oba motora,pa prvo jedan pa drugi pa oba i videčeš,onda odluči.
Ja lično stavio bi dva kao što sam ti več rekao ali svaki sa komandom.
Ja bih jedino dodao: zajednicko kormilo a menjac i gas pojedinacno. Cisto da ne bude zabune. :good:
-
Ne slažem se,treba upravljati motorima.
-
Ne slažem se,treba upravljati motorima.
Nece valjda imati dva kormila na splavu? Sta dobija ako jedan okrene desno a drugi levo? To jos nisam video.
-
:suicide:
-
Jbg, To kao u noj prici o dva motora jedan za voznju naprijed a drugi za voznju u rikverc. Krajnje konstruktivna rasprava :suicide:
-
Jbg, To kao u noj prici o dva motora jedan za voznju naprijed a drugi za voznju u rikverc. Krajnje konstruktivna rasprava :suicide:
Vidis, to ti nije losa ideja. Ustedeo bi na sajlama za menjac, a i ne bi oba motora radila istovremeno, sto bi dovelo i do ustede goriva. :drinks:
-
Ajde još ovo pa neču više.
Jedan motor povezan na telefleks (jači),drugi fiksiran.Oba pod jednoručnom komandom,uparenom(jedna do druge).
Ima potpuni manevar,Može i u mestu da okrene.
-
Obavezno oba motora povezana na telefleks,a manjač-gas,naravno svaki za sebe
ako hoće da ga okrene u mestu- jedan motor u napred,a drugi u rikverc i vrti ga kao u "tanjiru"
-
K'o tenk! :good: :good: :good:
Ruski, naravno! :taunt:
-
Sa dva motora neće čamac ići duplo brže. To je sigurno.
Zavisi kakav je čamac ali može da ide najmanje 80 % brže.
Proverio !
-
Pozdrav
Mislim da imam najsvezije iskustvo s uparivanjem motora na splavu,pa da prozborim.Pre neki da sam kao sto znate spustio kapetanov splav 100km nizvodno.Motori ne bas idealni ali posluzise svrsi.Desnjak honda 15ks levak merkuri 8ks.Petnestica ceo put fiksirana i radi na jednoj trecini gasa,merkuri preko pola gasa.Prosecna brzina od 7 do 8kmh.Prilikom upravljanja koristili samo osmicu i to manevar oduzmi i dodaj gas,nikakvo pomeranje pente.Jedino smo je pomerili pri pristajanju kod kapetana na vez.
Zoke moj savet dve pente razdvojene komande za gas i rikverc zbog koriscenja pojedinacno motora pri manervima.Zajednicka telefleks za upravljanje.Po meni mozes slobodno upariti dvadeseticu i dvadesetpeticu.Imaces neosetnu razliku u jacini gasa na jednoj.Mada mi se svidja i kombinacija jedan fiksiran,ali obavezno razdvojene komande.
-
Mislim da sam shvatio uzimam ja tog Johnsona 20 ks i njega cu da fiksiram a sa 25 cu da manevrisem stim sto svaki ima zasebnu komandu ja se ljudi fantasticno vozim na 25-tici nego hocu ovo ljeto da se spustim do Beograda a za povratak ipak sigurnost je dva motora Beograd-Brčko 202 km i molio bih ako ovo kapetan cita da mi posalje zastavicu poslao sam mu pp poruku ne odgovara
-
Mislim da sam shvatio uzimam ja tog Johnsona 20 ks i njega cu da fiksiram a sa 25 cu da manevrisem stim sto svaki ima zasebnu komandu ja se ljudi fantasticno vozim na 25-tici nego hocu ovo ljeto da se spustim do Beograda a za povratak ipak sigurnost je dva motora Beograd-Brčko 202 km i molio bih ako ovo kapetan cita da mi posalje zastavicu poslao sam mu pp poruku ne odgovara
stize zastavica ne brini :)
a sto ne rece odma za sta ti trebaju dva motora, sad je odmah jednostavnije.... znaci 20 konja stavis na uzvodni do splava a 25 na nizvodni.. ipak ti treba vise snage u povratku :lol: :lol: :lol: :lol:
-
HAHAHAHAHAHHAH, Ne diraj mi druga Kap. Ako se naljuti ima da napravi da splav teleportira do BG . Od njega me nista nebi zacudilo, sta je sve do sada napravio.
-
:good:
-
igore dobrodosao :)
a za zokea smo sakpirali samo da ne iskombinuj arhimeda i turbinu i sve ostalo ce biti lako :)
btw jel ima neko ideju zasto se taj prenos ne koristi ?